Tere kuulama järjekordset saadet sarjast areaal, mina olen Tõnu Karjatse ja see on Changi strap on ägeds. See on siis esimene lugude plaadi pealt teie seni ainukese plaadi pealt esimese plaadi pealt kätsof testini, aga enne kui loost rääkida, siis tuleb tutvustada stuudios viibivaid bändi liikmeid ja kogu bänd on tõepoolest oma uhkuses kohal. Nii et palun, minu vasakul käel on Jongin laul. Nurdne passi, Jarmo trumme, Mart kitarri ja Eerik kitarri. Esimene lugusid kätsof testini teie plaadi pealt ja alati tekib küsimus, mikspärast pannakse mingi üks lugu teistest ette ja kui on tegemist ka esikplaadiga ja sellel lool ilmumis teil ka isegi video või on juba ilmunud. Et mis on selle loo taga. Nii kirjutas loo Eerik, aga Jarmo pani sellele nime ja tegigi video. Algselt oli ilma vokaalita lugu ja meil oli probleeme nagu alati, õigel hetkel nagu lavale mineku, õigemini džunginile, et ülejäänud bänd oli valmis mängima, džungel kuskil näha ei olnud. Ja siis soovisin reaalselt, et me saime ilma temata alustada nagu kontserdiga pihta. Ta tihti mäletan Krahlis mingi kontsert, kus oli terve bänd, on laval, kõik on valmis, džungel. Jumal ütleb. Poiss, ma jõuan kähku kokale ära käies, davai, kadus ära, et noh, see oli ideaalne sellise instrumentaalloojaks. Täitelugu ei tee alguses avalugu, et ta kidrapartiid alguses hakkasin tattattattattat, ta läheb ekse ülesse. Et aga siis hakkas džungli nagu selle loeks lavale, jõuline hakkas sinna sõnu jookseb peale tegema ja niimoodi ta siis oma lõpliku kuju omandaski. Sõnad on siis kõik džungin sinu tehtud või? Jah, ühes laos on seal. Refrään on, Jarmo on seal enamuse teinud ikka, sellepärast kombineerisin endale parajaks, põhimõtteliselt küll jah. Selliste pungile omastav sotsiaalset kriitikat eriti neist sõnadest näha ei ole. No elu on nii hea, ütlesin. Need lood on kiire, majanduskasvu ajal loen, kirjutan veel jah. Ja siis ma olen nagu üritanud isegi kuidagi tigedalt sõnum välja pigistada või siis kuidagi tuleb nii totter inin või ma ei tea, sige olen vist meie teema. Et laulad sellest, mis on südamel. Mida sa näed ümberringi minema seal on ja mis nagu kuidagi puudutada või mis on puudutanud mingitest mingitest suhetest mingitest situatsioonidest mis on nüüd kuidagi mõjutanud, ei kasvatanud, või siis siis ma neilt kuidagi leiavad siis sõnades uuesti. Aga mis seal bändi saamislugu üldse, millal te alustasite? Kuidas see asi üldse peale hakkas, siis tuli suvi, suvi 2004, ma võin isegi täpse koha peal ja see oli Gustav Adolfi Gümnaasiumi hoovis siis tollal neljakesi Jarmo vis kambas olnud, istusin ja mõtlesin, et järgmine nädal on üks tore kontsert tankeri nimelises klubis. Ei, kubiseb mis ta oli tol ajal, aga meil kellelegi piletiraha, aga õnneks meile tuli meelde. Urbe Jungineerik oskavad ja umbes kaheksat lugu mängida, mida ta on mingite vanemate bändidega mänginud siis iga kus, mis siin ikka teha, et viima viimasele heidetakse trummipulgad ja niimoodi me siis sinna tankeri ukse taha koputama läksimegi ja toimis ja niimoodi ta vaikselt läinud, see on nagu selline omaette pisike legend, nägu teinekord, bändid tekivad ja läheb kuidagi nagu väga hästi on läinud ka väga hästi, vaatamata nendele teistele brändidele, milles te olete olnud ja neid on ka päris palju, vist omajagu jah, et no ma olen paralleelselt teinud, maikomentersid mardil on siin igasugu projekte olnud. Seda ei maksa siis Eeriku turbil on teinud Rõnget, kas Frediga ja mis seal sul oli? Ärman uus pruut, kellega tal on mingi projekt bänd selles mõttes pereansambel tere tulevane Kelly Family. Aga siis võib öelda, et Jonginile mitte ainuke selline projektide bänd, millega tegelete, et peaaegu igalühel on neid veel, mis praegu käigus väga nagu ei, tegelikult ei ole. See on aeg-ajalt aktiivselt, ei ole niimoodi soojas, on küll, nüüd tahaks nagu muid asju teha kõrvalehüpped, värskendavat suhet. See, see ongi nii, menu on kuidagiviisi ka mõjutanud seda, et pühendudki ainult sellele ühele asjale ja jätad teised kõrvale või või on see tekitanud just sellist tahtmist minna rohkem oma rada ja et noh, teinekord on bändid väga lühiajalise kestusega. No meil on see häda, et ma olen nii vanad semud juba 15 aastasest saadik, et ma nagu olen juba kuidagi kokku, kas on siis? Ma pean siiski tunne, et tahaks mingid oma mingid noh, ikka rida ajada nii-öelda, et bändis sõltumata, aga kuidagi see nüüd ei vii kuhugi välja või noh, ikka kuidagi lõbuks suubuvad bändiumi pann nagu paneb oma õla alla, nii nagu asi hakkab nagu ühiselt nagu võimsamini veerema, et selles mõttes, et Mul pigem viimasel ajal ma väga ei lase ennast nagu peibutada mingitel spontaanselt sellistel virvatulukeste, nüüd teeksin seda või seda, et lihtsalt ma tean, et noh, ennast ei saa nagu lõpmatuseni igas suunas laiali lasta minna, siis. See on see asi, et kui ikka niikaua kui tuttavad. Me oleme kõigis bändides mänginud lühima eelisi projekti pikemaajalisi projekte olnud ja ja noh, lõpuks kümneaastasel võib-olla nagu on sihuke tunne, et ei viitsi nagu iga aasta uuesti uuesti alustada, et hoiaks võib-olla seda, mis on ja vaataks jah, ma olen selles mõttes mugandunud mugavam nagu bändi bändi olemas, mis ikka teha veel viite bändi ja või, või midagi hakata kardinaalselt muutma, et need asjad leks parandada töötavat masinat. Populaarsus on omad halvad küljed ka, et teinekord hakataksegi nõudma kas mingit teatud lugu või teatud rida, mida sa tahad ajada, aga võib-olla staadise muutuda pluss siis veel see, et seal on väga palju esinemisi ja kontserte ja sa ei suuda neist ära öelda, et kas selliseid muresid on ka ette tulnud juba? Ei ole vist nii populaarsed, on siin ikka peab küll natukene kontserte planeerides mõtlema, et väga üle ei paneks väga nendeks mööda kohtades ja kontekstides ei satuks mängimisega. Selliseid asju on siis olnud, et on tulnud klubis Hollywood kontserte. Hollywoodis oleme mänginud? Muidugi kontekstis ütlen. Ma päris lahe on olnud, et see nagu ei loe, aga kui ikka noh, nende päris õlletelki vist ei lähe nagu õllesummerile isegi mitme Franz Ferdinandi soojendama õllesummerile. Nende viimase oleneb kõik olemas paati, pakkumisest tegelikult jah, et turul me oleme vennad, jõed aga kõik määrab ikkagi siis see, milline on tasu või milline on see keskkond kombel nagu la Jescenz tasub olla oluline, aga on siuke. Õllesummer näiteks oleks kysis küll ikka nii jõhkralt et pigem küsiks, nii et nagu eile ütles, et nad ei, nad saadavad pikalt, et kui saaled šokeetsest noh, bändile aasta igasugu asja, no ega ta ei ole, Franz Ferdinand, te võiksite küsida sama palju näiteks, eks. Šoti meelt millele niukseid seelikuid. Aga kui palju on tulnud väljastpoolt pakkumisi, te olete käinud Leedus, Soomes, kuidas on nende vastuvõtuga sealpool olnud ja, ja kas sealt midagi hargnema hakanud hargnema, on vist vara öelda, aga mis puutub vastuvõtu, siis kunagi Metsatöllu trummar Atso mulle ütles, et kui soomlastel ikka bänd ei meeldi, siis on lavas absoluutne vaikus ja sa kuuled lugude vahel nõela kukkumist, et meie seda asja pole õnneks olnud ja seal ma olen käinud ka päris mitmel kontserdil, kus kohas public läheb käima alles pärast kahtekümmend või kolmekümmet esimest minutit. Ja tegemist on teinekord vägagi energiliste bändidega, et võta nüüd kinni, kas kas ei olnud see publik, ei olnud see õhtu või, või mis iganes, aga kui te ütlete, et teil seda muret näiteks Soomes esinedes pole olnud? See on ju väga hea. On küll, aga ma ei tea samas paar kontserti, mis, mis on andnud olema, et see on võib-olla natuke vara veel suuri üldistusi teha. Suurematel festivalidel see ei ole ka vist üles astunud. Ühe korra Leedus mis oligi Heleri, aga seal oli, meesnesin päevasel ajal ja siis samal ajal laval leedu vines siis nurga ning umbes sama sihuke populaarne leedu estraadile sees, aga muidu see kogu aeg ladistas. No iseenesest fiiling oli seal ehe, nagu festivali festivali tunne oli selle lahe niuke äge kohtut kohe festivaliplatsi aia taga patrullisid Valgevene piirivalve ja Valgevene helikopterit loogile. Lihtne või raske on ennast teatavaks teha laiale maailmale, meil on olemas internet, teil on väga uhkemaid püssilöögid, näiteks kas see on kaasa aidanud, et teid on üles leitud või mingisuguseid pakkumisi tehtud? Ma ei tea, ma arvan kõige tobedam asi, see inimese guugeldavad, teine kuskil huvitavaid märksõnu, nagu väga otsest Räpoonia satuvad sinna mask teises vagunis 30000. külastusest võib-olla 15000 on küll selle pealt tulnud. Valisite seda ei osanud ette näha, seda ei osanud ette näha, see oli lihtsalt üks tobe naljaga pooleks nimi, algul aga siis ta kaks tööl ja toimima ja on kinnistunud. Kas sa oled Mart võtnud selle bändi sellise promoveerimis enda peale või, või kuidas te neid ei ole, et võib-olla kuna ma noh, kuidas see loomulikult paremini, kuna üks hästi palju rokibiograafiaid lugenud ja niimoodi siis võib-olla nagu oskad juba natuke selles plaanis selles plaanis mõelda, et, et ei läheks nii nagu läks, sest uusi siin nagu juba kuskil 72. või kolmandal mida teha niimoodi ei läheks, aga promo koha pealt on niimoodi, et hakkasin siis oskame täpselt nii halvasti mängida, et mõtlesime sealjuures nagu kuidagi kujunes niimoodi välja, et meie ennast ei promo, et kontsert on see, mis nagu bändi toetab, et vaata, kaks, aitan enesehaigus on see bändimehed räägivad, kui ägedad bändina teevad ja, aga kedagi teist ja, ja teine on nagu lihtsalt haip, kui nagu kõik teised räägivad, et oi kui äge bänd, aga bänd isand nagu okei, et minu meelest nagu see meie puhul nagu kuidagi teine variant ilmselt automaatselt toimima hakanud ja sellist meeletut Bushimist ja poputamist, nagu ta on, ei, see, see jäägu teistele. Aga kas sa leiad, et oleks vaja meil ka selliseid väljaõppinud produtsente, kes võtaksid bändi oma tiiva alla ja siis läheksid sellega maailmasse? Tähendab, Management kaadrist tegelikult eriti, mis puudutab nüüd seda viimase 10 aasta jooksul esile kerkinud nagu rukkipõlvkonda, kuhu me ka ise kuulume, et siin just reedel tapperissay ühes laudkonnas arutatud bändid neil on mängida, nad juba oskavad eriti alla Kaie Lääne analoogidele, et kuhu siis teab, et kõik jääbki ilmselt praegusele management kaadri taha, kellel siis oleks nagu aju ja südametunnistus otseühenduses ja see sõltub ju sellest, et kui tehakse sellist väiksemat muusikat noh, nii-öelda Minglianishile või mis, mis ei ole, ütleme, peavoolu muusika, mida kõik raadiojaamad kogu aeg mängivad, kui tehakse midagi muud, siis on seda raske turustada ja sinna, et see produtsent võib-olla leiab, et hoopis lihtsam on müüa kasvõi Inest kui, siis Changiniteks. Jah, paraku. Aga osta müügiseinast, et Eesti piires on see Nende põrandaaluste bändide võrgustikke, esinemiskohtade võimalused ja see on nagu minu meelest täpselt Ta nii hästi välja arenenud, et siin nagu noh, kui bändil endal on hakkamist ja muusikat mida esitada, siis ikka leiab nagu endale mõistliku väljundi ja publiku eesti piires management'i sihuke asi nagu tihtipealegi kipub võib-olla segama, et mänedžer tähendab ka raha saada, millestki elada ja aga just mis puudutab nagu väljapoole minekut, eriti nagu nishi artistidel väljapool Eestit minekut, siis no võtame näiteks, et kui hüperElwood, mis tegutseb praegu, selline plaadifirma ka. Et kui tema tekstile pakkumise ütleks, et andke meie plaat välja ja siis me sõlmime teiega 10 aastase tegutsemislepingu ja viime teid esinema USAsse, Austraaliasse, Jaapanisse, et kas siis võtaksite vastasele siis konsulteerige kõigepealt põhjalikult juristiga. Adrian oma juristi leiame, leiame, mõtteliselt muidugi näeks iseenesest oleks positiivselt meelestatud sihukesele pakkumise suhtes, sest tahaks seda rock n roll elu ja maitsta küll natuke eesti raamest sedasama moodi teha, et ega tegelikult Rograli elu vili jaoks seal ei ole isegi bändi vaja, sõid. Jajah. Aga sa martsetusele ennist, et Eestis on selline võrgustik juba välja arenenud, kus kohas bändid saavad esineda ja mis te arvate, et kas bändile on selline välja määratud võrgustik, seal esinemine, kas see on nagu mingisuguseks piiriks ka, et kui te näiteks tahaksite rohkem kontsert, tähendab seda ei saa teha sellepärast et te olete kõik kohad juba läbi esinenud ja teisest küljest on see, et raske on võib-olla materjaliga välja tulla, kui publik ootab just sedasama, millest tuntud vaata kumb on bändi elu ja jaoks määravam, teeks no eeskätt Vennelikke, lõbusam, muidu on üldse vait? Ei no muidugi seda vana asja mõttes vihkad seda, kas need lavale, seda siis rahvas on põlgama ühessegi täna seda, seda nõue on ju, et siis ikka on ka endal hea, aga lõpmatuseni kuidagi ei saa ennast toita sellele, et sa oled ikka, hoidsime ennast kuidagi oma kasvavaid loomingulisi asi nagu rahuldama õitsema ikkagi seda, seda saundi ja seda ma olen isegi mõelda sellele, et me nagu tahaks järjest klattida siukest väga sihukest väga teistmoodi, aga, aga natuke kuidagi teise lähenemisega isegi natuke kardan seda teha, sest et senine praegu on toiminud, et see nagu toimib aga et nagu liiga jõuliselt ei taha peale suruda mingeid uusi lähenemisviise, siis muidu äkki see organism hakkab tõrkuma, aga, aga aga iseenesest me oleme nagu vaimses mõttes ikkagi kuidagi nagu üksused, ma arvan, et me saame hakkama. Oi, ma peab katsetama kogu aeg, et nii head ja oma saundi mind pole leidnud. Tehagi 25 Praatidesse samasugust otsa, aga seda võib-olla ise ka ei tahaks. Just noh, ise läheks ja esimene plaat on väljas kas näiteks teise plaadi materjali koos või kuidas, milline on see loomistsükkel teie jaoks? Ütleme, meil on päris palju, jäi materjali ülemisi siia plaadi peale nagu ei mahtunud sobiliselt jäi lihtsalt ajapuudusel vormistamata. Jah, aga on kuidagi teises liinis on arenenud, et noh, mõned lood on nagu siukesed peaksid olemaski, rohkem elektroonilised, et nad nagu välja mängiks ja siis no igasugu hulle õhem hulle lugusid on kirjutatud, aga jah selle plaadi terviku seisukohast nagu need siia kuidagi nagu poleks sobinud, aga aga nagu igavikuks sahtlipõhja nagu ka nagu ei raatsi osasid neist jätta, et tahaks ikka avaldada mõningaid neist siis midagi juurde produtseerida, nad kuidagi leiaks oma koha meie järgmiste helikandjate oma uue tervik või oma uue mingi. Kas helikandjatele on ka teie jaoks mingi vahe, et ta on CD vormis või ta on olemas kusagil allalaaditav täitsa võetav internetis, et kas sellise tasuta jagamise vastu või poolt? Mina olen kahe käega Taulloudimise poolt tasuta üldiselt muusikat, sest informatsioon peab liikuma, seda on nii palju, et kui sa paned mingeid piiranguid, siis sa lihtsalt ei jõua, ei jõua aine nii hästi, kui ta tahaks, et see muusika jõuaks kuhugi kohale ja siis hakata, nagu eriti meie nakatasin piitsutama. Ma just lugesin, et Lily Allen protesteeris, et temasugune kui mõned suured artistid näiteks nagu reisijaid ja nii edasi ütlevad, et nemad on ka selle poolt, et näiteks tasutud audides lille temasugused väiksemad tissid näiteks ei saa seda endale lubada, sest neil on see management niigi võtad sellise lõivu koorib pealt, et siis et neil pole millegi eest maksta pärast neile kui nende muusikat sa pead taudide, et et ma ei tea, noh see probleem seal nüüd tädi küte rohkem live, kui tahad teenida, et noh, see on nagu tulevikuartistide leib on jälle laivid, et plaadimüügi hea eluga päevad on nagu läbiviskes müüdi tööstuslikes kogustes mõisa aja siis elati, loorberite peavad artistid rohkem jälle nagu Laivan ennast nii-öelda müüma, aga noh aga selles mõttes, et ega fänn, kes niuke fännidega, need selles mõttes, et ostad niikuinii muidugi ära, aga kuidas nad sind kuulavad, kui kuidas see nagu kõigepealt selle adressaadi leiad, kui, kui sul on nii palju piiranguid peale näiteks piirangi seal on ka see ogo ju sees, et kui ütleme, Lily Allen, kes tõesti nagu tahab olla professionaal ja muusika pealt teenida, siis meil Eestis on nendesamade väiksemate bändidega ju asi nii et nad ikkagi teenivad leiba mingil muul elualal ja teevad seda bändi õhtuti vabal ajal või puhkepäevadel. Et see võib olla tagabki sellise meie loomuliku elujõulisuse, kui, kui seal sa pead mingis suures maailmas pead. See on selles mõttes igal pool maailmas on see nii, et enamus headest issid, kes tulevadki millegi õudusega välja, ongi nii, et nad teevad seda lihtsalt kirest ja siis siis noh, paljudel läheb nii hästi, et neil nagu saavad hakata sellega leiba teenima selle muusikaga ja asjad on jälle oma päevade selja taha. Sealt hakkavad probleemid, hakkab jah, probleem tihtipeale ühte klubisse 150 inimest ei tule siia üür maksmata, tead, ja see nagu ei ole ka väga ahvatlev perspektiiv. No vot siis siis ta tegema sellist, et tuleks nagu rohkem, jõuaks rohkem kohale. Aga küsimus, kui pikk see tsükkel on, et moodi bänd Eesti mõistes tipus püsib ja ära elab? Aga lähme tagasi teie juurte juurde, igalühel kindlasti omad aus. Rääkimata bändidest, teid seob 15 aastat sõprust ja mitmeid selliseid ühiseid projekte. Aga kuidas te üldse jõudsite selle juurde, et hakata muusikat tegema ja mis on olnud teil sellised eeskuju, et kas näiteks Changinejast räpane olid ka mingisugused konkreetsed eeskujud, millest lähtusid, või oli see lihtsalt puhtalt sõpruse baasil, et igaks enam-vähem teadis, mida teine teeb? Ühistes niimoodi, et eeskujude järgi tehtud bändis olid juba selleks ajaks enam veel minevikku jäänud. Mis on olnud teil sellised mõjutajad, millest peale Laika kolm suurt vaala siinsamas kodutiigis? Alaskalt ja ütlen ära mul oligi selles järjekorras, need tulid nagu. Ja kui ma ühe neist avastasin, siis vastavalt seda karmimaks pungiks ma siis nagu Saingami lina, Scandalli sihuke romantiline äratas siuksed varateismelisi ja mingid romantilised tunded ja siis imke kuidagi äratas intellekti. Ja siis lõpuks terrar nagu pani üle keha värisema põrkama vabastus selle vaimunägijaga võiks kedagi niimoodi võtta. Aga noh, väljamaalt ikka Sex Pistols klass ja feromoon. Teie plaadil näiteks oli selline lugu, mis mulle tundus kuidagi remonsile sarnane, võib-olla selle sõnade ja sõnumi poolest. Aga võib-olla see on lihtsalt minu enda illusioon, vallusioon. Nägegi sihuksed, seosed tekivad, et päris palju see plaat välja tuli siis seda seost, et just selle viimast aastat roki ja tantsurokilainega, aga Franz Ferdinandi ja nii edasi ja nii edasi, aga noh, tore on see, et meie juured on ikkagi seal algupäranditest, algupärandit siis ikkagi 70.-te lõpp, mitte nüüd kaheksakümnendad, sest et noh, kui see ongi näiteks siin, rääkis, oleksite 80.-test oma Oibungina juba läheb, siis on nagu uue pungi tulemus ja, ja aga noh, see Eesti asi ja maailm on seal lahus, seal on noh 10 aastat, nihe. Selles mõttes seda peab nagu arvestama, et nagu maailma mõistes ma olen 70.-te lõpp ja võib-olla tahtsin New Wave'i mõjutused on ju 80.-te alguses, aga noh, Eesti asi tiksub täiesti omas rütmis, et siin on see nõuka taak ja nii edasi, ütlesin 80.-te lõpp olles kuigi noh, Eesti esimene punkbändi liiga 70.-te lõpus punkte Eestis, aga sellest ei tulnud midagi. No selles mõttes, et need kolm suurt kohaliku pungi passitungi nagu laeva, siis need nendega koos mõnede ka esinenud ka Psychoterroriga kõikidega. Korduvalt sa isegi see väikese võisi unistus sellistega koos esineda nagu. Kuhjaga täis ja mõnikord hakkab üle ajama. Ootusele õigus venelastelt mängite nagu selliseid iidoleid otse lava tagant tena esimesed küla jõmm, me teame seda enne, siin tegime siis oli ikka midagi ka siis oli ikka viis endale märgi Ühtki autogrammi. Väiksed asjad, eks, aga tuligi, seerumis-protsessis on sihuke päris palju neist alles jätnud endistest iisolites noori põlviidritest. Tunneks tõesti, aga kui palju näiteks oled sammart käinud kusagil välismaal festivalidel ja näinud vanu enda lemmikuid tähendab oma kõigi aegade lemmikbändi, ma ei saa näha, sest et seal on juba kolmest suur. No ei, ma ei, ma ei räägi, aga, aga ma käisin suvel vaatamas Helsingis pilte spetsiaalselt selliste Ameerika punkbändi nagu Syushelist Ursson. Et nad on siis põhimõtteliselt 30 aastat koos mänginud ja moodsa moodsa popungi isad, nagu isegi suisa vanaisad, kui väga näpuga järjega teada ja see kontsert ütleme niimoodi, et tegelikult ma ei ole ju aastaid Bogotanud ja kaasa laulnud kontserditel, aga tookord see juhtus. Aga pole midagi, kui öelda, et see bänd on tõesti võimas ja ootaks seda ka Eestisse, kui nad nüüd järgmisel Euroopa turneele tulevad. Jah, see on tõesti vahvad, kui kasvad ülesse ja sul on võimalus näha mingisuguseid vanu lemmikuid veel, ehkki tegemist on üle mitmekümne aasta kokkutulemisega ja siis nad mängivad mänginud noja. Okei, Ma tahan sihtida jutu hoopis Pascaxile, mida mul õnnestus näha endal Hispaanias Primavera festivalil ja noh, tõepoolest seal on seesama energia sees, kõik on seesama asi on olemas ainult et sind võib-olla häirib see, et sa kuulad neid lugusid täpselt nagu plaadi pealt. Nad on selle asjana niivõrd endale käppa lihvinud ja selleks, et uuesti lavale tuleb ennast kokku võtnud. Et selle plaadi endale pähe õppinud arstiks või noh, mitu plaati vähemalt selle seti, mida nad seal kuuldavale tõi, jõudu pinud, tegelikult paratamatu selliste asjade puhul, aga noh, siin annab tegelikult kogemuse baasilt ära tunded, kas nad teevad seda täna liinitööna kohinat ja naudivad seda. Et jälle tuleb sama samasse kohta sama tuurja noort tõmmata. Et selle selle vahe tegelikult tajub täitsa ära, see on ka omaette kunst nagu õppida nautima ja sellist asja mitte viriseda hästi nagu missiooni sihukeste meeste mõnes mõttes. Sama on alati nagu naljakas vaadata sihukese tümakameheni, kes nagu noh, Rockerollin juskui, noortannia asi, et nagu niisugune paksja kiilanev rokkstaar ei ole veenev selles mõttes, aga samas ikkagi on või noh, selles mõttes, et ta ise süttib veel sellest asjast endiselt, miks mitte nagu jääda siis nooreks või ta on ehe karakterid on ikka, jääb juslikuma lae paksuse juures on. Kui veel nendest mõjutavatest eeskujudest rääkida, siis kui palju on praegu selliseid bände, mida te võib-olla kõik koos ka fännita või mis, mis on teil nagu sellised albumid, mida te omavahel jagate või on igalühel praegu läinud maitset eri rada jaganud käime MP3 nende pulgakestega. Laen üksusele kingadega õpe, mussi, sekka, Olen ikka siin kinkinud sünnipäevaks vinüüle, mida ma olen kuulanud, mul pole vinüülimängijat. Aga äi, need, see on juust, saaksin teistele mängida, aga, aga jah, et. Pigem on jah, proovis tihtipeale tood keegi on jälle mingit lahedat Youtube'i videot, jah, saadame linke ja siis vaatame kooskõla näiteks proovi ruumistame pausi. Vaata mingit lahedat videot, mingit uut avastust või mingit vana, ära unustatud asja. No minu arust Changin aastratanud natuke toetab seda, et punk on veel elus, et palju on räägitud sellest, et see on selline juba sündinud surnud liikumine või sellele on pandud lihtsalt kaubanduslik nimi. Aga tegelikult asi nii ei ole. Et võib-olla see päris rock n rolli energia just elab kõige paremini selles samas nimetuses edasi. Ehkki noh, siin võib ka tuua mingisuguseid kõrvalharusid kõiki. Aga mis arvamusel teie olete, punk on julgus teha asju omamoodi teistmoodi avamalt ma ei tea, selles mõttes, et või julgust teha asju ise, nagu et siukseid punkt nagu, pigem pigem ütleksin suhtumine kui mingi muusikastiil või välimus või niuksed asjad. Pump on see, kui sa suudad lava ees paadunud punkareid lavashowga ära šokeerida ja panna mingid metallijorsid karjuma. Karjuvad seepärast, et, Energiat rääkisin, taha olemas, ei, nad ei, nad on suured ja väsinud ja nende lapsepõlve nii ammu ja tahavad, et käed oleks ta vennas. Ja kusjuures huvitav tegelikult vanema rokipubliku põlvkonna suhteliselt on nagu vanemaid inimesi, kes mängudest tulnud ütlema, et poisid nagu samm edasi ja samas nagu kes tõesti, et tänapäeva noored ei oska mängida, nad ei mängi puhtalt proge, et ma ei tea seda, eks ju. Aga samas on ka nagu niukseid vanasid, kes tõesti nagu elab, elab mitte ainult meie, vaid tervele sellele praegusele põlvkonnale nagu siiralt kaasa ja toetavad. Et kindlasti on vanemarokipubliku hulgas inimesi, kes on oma suhtumise avatuses ainult kinni jäänud, ma nurgas väga ei võta vastu seda, mis praegu toimub, et nad võib-olla ei taju ära, et see energia, mis kas kõiki neid Araalina saatebänd ja kõiki neid raadio kahe nädala emasidentilist videol bändi ümbritseb, et see on samasugune olemuslikult tegelikult samasugune pulbitsev nagu see, mis toimub Nende nooruses, aga kuidagi noh, suur suur pilt seal nagu nendeks, natuke hoomamatu. Aga samas on ka tegelikke vastandeid ja selle üle on nagu tõesti hea meel. Ja maailm on ju väga lahti läinud. Meil siin üks plaadiesitluskontsert oli Tallinnas, kus me kutsusime sõbrad plaate mängima, pean mängisime teadlikult tihtipeale välja, et siis mängivad punkbändid ja mängib koori ja siis oli küll ka tõsiseid mõttevahetusi inimestega sel teemal. Et miks ikkagi sellised bändid ja selline DC kokku panna, aga miks mitte ka nende ärritamiseks. Teie muusikas ju tegelikult kohtuvad K2 küllaltki vastandlikku asja, disko, punk ja noh, muidugi see käis ka, eks teie lemmikutesse juba võib tagasi viia seda kas või võtta häbivann täis minu arust kavirastada nagu läbi teie lugudest. Aga miks te ei teinud sellist velgi rämedalt, lihtsalt oi punki või mingid hardcore või on see juba läbitud etapp sellest jah, päris ammu läbitud kunagi olemast ikka tõlkilisukest. Teine asi on enda muusikamaitse nii laiaks jäänud, et lihtsalt noh, kasvõi jätame selle kolmanda loo, mis saia, et kuna kusagilt on nagu kõrvu trompet on lahe pill, siis vajasid trompet sinna stuudiosse sinna plaadi peale saada, et ei saa niimoodi, et absoluutselt rangelt nagu mingit kindlat asja järgida jäigalt kaile kinni mingist punk punk Est eetikast nagu muusikas, kus on kitarr, bass ja trummid ja keegi ei oska nagu midagi teha. No näiteks hea näide on ESS praegu minu arust kõige pungi puuduvaid kandja on minu arust öökülmaine, kes tegelikult on räpp hip õplise, aga see meelsus vaima nagu kõige pungimed. Ma ei näe mingeid noori tüüpe, kellel Kitodega sama kuulilt ja kõlavad sedasama Tower teda sinna ei ole siukse Räpina ei tunne, et see ongi, punk on ikkagi mingi vaimsuse, et seal on mingi mingist saunded, see polegi enam punk kui seda määratleda, punkt ongi oma olemuselt nagu vaba ja kuidagi vaimukas. Vaimukas jah. Ja mis on raamidest väljas Kõve või noh, on nagu selline isetegemise rõõmu võib-olla siis seal ja, ja see, see isetegemine, see on alus, jah. Et sa ei allu mingile Mil normidele või või mingi gene reeglid ei siukseid, jubedad asjad, et iga põlvkond on uus gene või iga põlvkond nagu tirib ennast ennast uuesti. Jah, et sa ei saa niimoodi nagu jäigalt suruda polkovnik sihukese nagu kassitamise vastu ja see ongi nagu see pungil kõige suurem nagu plussi omapära. Termin on nagu täitsa elujõuline, mis küllalt kaua aega tagasi noh, võib-olla isegi kunstlikult vermit ja ka siis võib öelda, et praegu ta ei ole mitte kuhugi kadunud ja sellelt pinnalt võib edasi minna või kuskil võib-olla tuleb juba piir ette, et kui me siin praegu räägime sellest, et kuivõrd palju on erinevaid mõjutusi ja selliseid žanre, kuskohast ka nii-öelda punkbändid võtavad majutusi kuhu see võib siis minna, et, et siis on seda mingit žanrilist või stiilist määratlust veelgi raskem panna. Seda on ka korduvalt tõdetud ka kõikide nende uue põlvkonna punkbändide puhul, kasvõi rajada ka näiteks millega täitki võrreldi. Mart, mis sa arvad, mis, mis võib olla näiteks teie enda tulevik? Kaua te koos mängite, meie tulevik, eks me mängime koos, nii kaua, kui see asi meil huvitav on, siis vaatame, mis edasi saab. Segaiga ei oskagi midagi niimoodi ette kujutada või unistada, et siiamaani pole nagu seda teinud ja kõik on nagu super lahedalt läinud, et võiks nagu siis moodi edasi lasta, selles suhtes. Aga nüüd MTV-s hakkab hästi minema, mis siis saab tõelaks pankroti kahjuks. Vähemalt olete ennast seal näidanud, et teid on võib-olla tänu sellele rohkem märgatud. Seda küll, et siinkohal võib-olla ongi kahju nagu kunagistes sõpradesse nagu bännidest, et nad ei ole ennast mõne koha pealt kokku võtnud ja see tegelikult tegelikult see kõik on ju väga-väga lihtne, väga tehtud siinsamas käeulatuses, et lihtsalt lihtsalt natukene suuremalt mõelda kui järgmised üks, kaks omaskine klubi kontserti. Et siin ei ole nagu midagi keerulist tegelikult. Aga noh, plaadistada on teil praeguselt positsioonilt võib-olla lihtsam kui siis, kui ärkasite esimest plaati kokku panema või? Noh, selles suhtes, et on nagu kindel plaadifirma olemas ja kindel rida olemas, lähete lihtsalt materjaliga sisse, nüüd nüüd me tuleme, nüüd me teeme, anname uue välja. Me olemegi seda. Me teame nagu ma olen selle läbi käinud juba selles mõttes litse. No hea küll, ootame siis uut plaati Changenilt endast raps on Sträppan. Ausalt on raske öelda, aga noh, vähemalt kui ütled, siis kõik teavad, millest on jutt. Aitäh tulemast saatesse, terve bänd. Maa-ala, millel teatud liik tegutseb, nimetatakse levikualaks ehk areaaliks. Liigirikkust värske Eesti muusika levikualal uuritakse saates areaal. Pühapäeval kell 21 ja kordusena esmaspäeval kell 23 internetis millal tahes.