Jube hämardub kui teenrid, kes värava juures onu tähendab teatavat kuninga saabumisest toomas. Moorus läheb oma peremehele vastu ning astub koos temaga halli. Kõik kummardavad Holvain, kes seisab tagumises reas, tõstab samas kohe pea, et kuningat täpsemalt silmitseda. Henry Djodorile on täidlane, värske roosa põsine nägu. Mõne aasta pärast muutub see lihavaks ja siis tunduvad silmad veelgi himurematena ja su ahnemana mõtleb Holmann. Praegu on too nägu üleminekustaadiumis ja kahtlemata huvitav. Ent selle mehe puhul ei või iial arvata, millised mõtted ja soovita lauba taga varjuvad seda näha. Holbain kaalub, kuidas kuningat joonistada. Nägu võtaks paberi pinna peaaegu tervenisti enda alla. See on nagu nelinurk. Silmad jääksid väga väikesed, kõige raskem oleks joonistada suud. Missugune ebameeldiv. Piirane suu. Renate Krüger, raamatu Saviniooni tants, saksa päritolu kunstniku Hans Holbain noorema esimest kohtumist Inglismaa kuningas Henry kaheksanda, aga see leidis aset aastal 1526 10 aastat hiljem sai Hansolva ennist saatuse tahtel Henry kaheksanda kunstnik, kes on kuningast tema arvukatest naistest ja lähikondlastega mitmeid portreesid maalinud. Järgnevate sajandite jooksul on just need portreed paljudest 16. sajandil elanud ajaloolistest isiksustest kindla ettekujutuse loonud. Hans Holbaini kuulsaim portree, Kunigasene kaheksandast leidub praegu Hispaanias Madriidis. Selle ostis oma hindamatu kunstikollektsiooni jaoks saksa ungari päritolu parun Heinrich Düssen torne Miisadega son, ET imperfalva ja kogu see nimede rida tähistab üht ja sama meest. Paruni kunstikogu on kõigile nautimiseks väljas Madriidis villa, Hermosa palees, ilusat pühapäeva, siis taaskord vikerraadio, Helgi Erilaid ja. Et. Pika ja väärika ajalooga uhkes kuumas Hispaanias Madriidis imetletakse aina Prado muuseumi. Nagu Hemingway kunagi ütles. NATO-s on peidus kogu Madriid ja kogu Hispaania ajalugu. Praadan vägev küll, mäletatavasti on siin meie aja tunniski sellest rääkida püütud. Tehke raadiomuuseumi juurest, tuleks vaid diagonaalselt üle suure väljaku kõndida. Naid väljakuid on Madridis kõvasti, siinse nimi on plaasadega Novastel Kastiilia niisiis üle väljaku ja seal rohelusega palistatud baseeoo del Prado ja Carrerrades Anheronima nurgal seisab Madriidi teine suurepärane kunstipalee Düssen Fornemise muuseum. Ja Madriidi niinimetatud kuldse kunstikolmnurga. Kolmanda nurga moodustab Reina Sofia siis kuninganna Sofia galerii mis peaasjalikult kaasaegsele kunstile pühendatud. Düssembornemise muuseumis on eriti rikkalik kollektsioon nii vanademeistrit kui ka 19. ja 20. sajandi kunstist, mis asjatundjate meelest täidab Prado ja Reina Sofia galerii väljapanekute kunstiajaloolised lüngad. Tüsembornemise muuseum on oma koha leidnud villa Hermosa palees. Nimi, mis peaks tähendama ilusat küla. Milla, her, muusa hertsogit on läbi ajaloo kulgenud tähtsate kuulsate ja uhketegrandide suguvõsa, kelle varandus juba 15. sajandil kasvama hakkas. Esimese villa, Härmose hertsogi tiitel lisa juba 1400 seitsmeteistkümnendal aastal Alfonso Tearakonni Eskabar, kes oli Aragoni kuninga Huan teise väljaspool abielu sündinud poeg. Viimane Üheksateistkümnes nimi. Villa Härmoosa hertsogit viis sajandit vastu pidanud suguvõsas on Alvarude Ursa iski lordi ärakon, sünniaasta 1937. Milla Hermose hertsog itel on tõenäoliselt hulk uhkeid ajaloolise Residence. Üks neist seisan Madriidis basseo ja Sanheroonima tänavate nurgal. Tüüpiline uusklassitsism kirjutavad asjatundjad selle suure kolmekorruselise nurgahoone kohta mille Härmose palee ehitati 18 Kümnenda sajandi lõpu ning 19. sajandi algaastatel just siis, kuidas sündinud klassitsism kogu Euroopas oma võita pühitses. Sama oli teinud ka uus ja põnev teadusarheoloogiaväljale kaevatud iidsed linnad Herkula, Neumiabam, Bei ning Lääne-Euroopas. Leiti, et Vana-Rooma ja eriti vana Kreeka ehitiste suursugune. Samas lihtne stiil on sama hästi kui täiuslikku ilu kehastus. Nii et hüvasti, renessanss, hüvasti, Rakokooja lokkav barokk. Uus loosung kõlas, selgus täpset täiuslikult, proportsioonid suursuguses ja mida suurem ja vägevam, seda uhkem. Euroopa auahned uue põlvkonna valitsejad leidsid, et just nemad on klassikalise tsivilisatsiooni pärijad ning rajasid Heraklese otsusekindlusega hiigelsuuri ehitisi. Muidugi jõudis uusklassitsism ka Hispaaniasse ja Madriidi. 18. sajandi lõpul tellis 11. villa Hermosa Hertsog von paablode Arakonna loor oma naisele Maria Pinjad tellile võrr Tartu kingituse kauni uusklassitsistliku palee tänavanurgal hiigelväljaku ääres. Palee valmis 19. sajandi algusaastatel ning sellest sai villa Hermosa hertsogi pere residents. Madriidis. On teada, et palee projektid tegi väga andekas noor arhitekt Antonio Lopez Aguado kes oli arhitektuuri õppinud nii oma kodumaal kui Itaalias ja Prantsusmaal. Milla Hermoonsa palee see on pika nelinurkse fassaadiga. Hoone fassaadi läbib kolm suurte kõrged nelinurksete akend, erida suursugune korrapärane harmooniline fassaad. Silma jäävad lihtsad, tumedad nurgelised, allääres, kaunite ornamentidega ehitud sepis rõdud teise ja kolmanda korruse akende ees. Sanheroonima tänava poole avaneva sissekäiguga fassaadi keskosa kolm suurt ust, nende kohal kolm, teise ja kolmanda korruse akent tõuseb kauni tooniliste roos punaste seintega hoones esile fassaadi keskosa nimelt hele valkjashall vaid akende ja uste iluraamid on punased. Ja vastupidi. Keskusest kahele poole jäävates punastes seintes on laiade akende raamistus valkjashall äärmiselt korrapärane värvide kooskõla. Fassaadi heledakeskuse kohal seisab madal kolmnurkne viil nagu klassikalisel Vana-Kreeka templid ja selle tipus on kõrge hele, kroonitud pea. Selles uusklassitsistlikus Madriidi palees elas niisiis villa Hermosa hertsogipaar 19. sajandi alguses tollal saanud just sellest hoonest pealinna kõrgkihi kohtumispaik. Hertsogipaar võtnud sageli külalisi vastu ning ühel sellisel Square'il esinenud kuulus Ungari Anist ja helilooja Feres list ise ja selles samas villa Hermose palees peatanud ka parajasti pagulase seisus prantsuse troonipärija angulemi hertsog, Hispaania kuningas seitsmes nimelt palunud aastal 1823 tema abivaenulikke liberalistide mahasurumiseks hertsog saabunud kohale oma sõjameestega, keda tuntud nime all 100000 saanud Lui poega prantsuse troonipärija vägede abiga taastatud, siis edukalt Hispaania absoluutne monarhia ning angulaami Hertsog pöördunud tagasi Prantsusmaale kui tema isast, 1824. aastal prantsuse kuninga Shal 10-st saanud hertsog, iseenesest saanud aga aastal 1830 kõige lühemat aega valitsenud kuningas kogu maailmas. Ta olnud vaid 20 minutit kuningas Louis Üheksateistkümnes, siis jaga loobunud troonist oma vennapoja kasuks. Eks ole, ajalugu imeline. Kuid villa Hermoose palee hiilgeajad olid 20.-ks sajandiks minevikuks saanud. Hoones asusid mõne aja pangakontorid, seejärel leidis ta hoopis väärikama kasutuse. Siia rajati Düssembornemise muuseum, mis viib nüüd tundlike hispaania kitarride juurest pisut teistsugusesse maailma. Henrik töösse oli Ruurimaal elava saksa töösturi poeg tuli ilmale 1875, õppis Heidelbergi ülikoolis keemiat ja Londonis filosoofiat, asus elama Ungarisse, abiellus margid, Freyinbornemissadegasson, ET imperfalvaga. Keerulise nimed olid tol ajal kõrgemas seisuses ja niimoodi sai Haaennichist Austria-Ungari kodanik. Edasi juhtus nii, et häirichtüsseni äi, ungari päritolu Gabor Fray her Vornem isade kas on, et imperfalva Fraiser peaksin vabahera tähendamani Sis Henri häi lapsendas oma tütre abikaasa, kõlab kummaliselt. Aga ju siis oli see võimalik. Vabahärra Borne, mis seal nimelt polnud poega. Ja nii sai ta oma paruni tiitli perekonda Ta ning väimehele pärandada Borne, mis oli tol ajal keiser, Franz Josephi kammerhärra ning keiser oli talle pärandatav näitleja annetanud oma väimehe lapsendamise menetlus pannud siiski vist üks päris tavaline asi ning äratas ümberringi hulganisti arutlusi, et kas Heinrich öösse neil ikka on õigus endale niimoodi paruni tiitel saada. Meeste ennast nood arutelud ei huvitanud, tema oli nüüd Heinrich Richard üssenborne missade kasson, et imperfalva kõlab küll suursuguselt, ikkagi parun. Kuni esimese maailmasõja ning veela kuni ülestõusuni elasid Uus Parun ja tema paruness perekonna lossis siis kiirustasid Haagi, kus Parun Heinrichi tuli Düsseni äriasju ajada. Temast sai suure Saksamaa terasekompanii juhtkonna liige, kuid ta hoidis alles ka oma perekonnakompanii. Juba 1920.-test aastatest oli parun tüsson panne missa oma kunstikogu laiendanud. Ta eelistas klassikalist ning oma ajastu kunsti, kuid 20. sajandi maalikunst oli talle väga vastumeelne. Osa teostest ostis ta oma reisidel Ameerikas osa euroopagulsetelt kollektsionääridelt ja nende seas oli väga väärtuslikke ja tuntud maale, nagu täna juba mainitud Hans Holbain noorema Henry kaheksanda portree. 1932 lahutas Hain Richtüssen oma abielunaise isalt päranduseks saanud paruni tiitli jättis muidugi alles. Ta jõudis veel kaks korda abielluda, kogus rikkust ja kunsti ning suri Luganos 1947. Parunile oli hulk järeltulijaid ja lapselapsi, kuid tema tähtsaimat Düssembornemise nime ajalukku viinud kunstikogumise harrastust jätkas poeg Hans Henrik või Heinrich paruni esimesest abielust. Kõrgesti sündinute elu on ikka keeruline. Nimepanekul ei tohi esivanemaid unustada. Hans Henrik Agost Gabor Tassofray härdüssembornemissadegasson, ET imper Falva. Nii kõlas 1921. aastal sündinud tüsson bannemise noor paruni täielik nimi. Saksa päritolu haagis sündinud Šveitsi kodanik, kellel oli Austria-Ungari paruni tiitel, kes resideeris Monacos, et vähem makse maksta, kellel oli veel teine kodakondsus Suurbritannia oma ning kes elas pikemat aega Hispaanias. Mees, kes suutis niisiis vaat et kogu Euroopa oma isikusse haarata. Kristjani perekonna varandus toetus tohutule terase ja relvastuse impeeriumile, mida mitme inimpõlve jooksul kasvatatud oli kui hansaHeinrichi paruni tiitli saanud isa 1947. aastal siit ilmast lahkus päris just Haini, nagu teda sageli kutsuti perekonna äriimpeeriumi, mille haaretesse oli selleks ajaks lisandunud veel laevaehitus ja nafta. Jahaini Hans Heinrich päris ka oma isa suureninge äärmiselt väärtuslikku kunstikogu. Sajad Euroopa meistrite maalid 14.-st 19. sajandini võttis pisut aega, enne kui rikas noormees päriselt kunstile pühendus. 15 aastat pärast isa surma 41 aastasena ostis teine Parun Düssen Bornemissa oma esimese pildi Emil nolk akvarelli mis loodud 1930.-te aastate alguses nihastustessembornemise kunstikogusse. Ka 20. sajand. Parun Hans Heinrich eelistas ise saksa ekspressionismi ning õige pea sai temast tõeline kunsti asjatundja. Parun Hans Heinrich Düssembonnemiisa jõudis tervelt viis korda abielus olla. Ja mis võiks veel põnevam olla, kui paruni abielud? Tõepoolest ja abikaasad. Esimene kõrgestisündinud lippe Vaisselfeldi, printsess Teresa abielu kestis kaheksa aastat ning paaril oli poeg kolmastesse Bornemise parun. Teine Inglise-India päritolu modell, Niinašeilad, aier rikas pärijanna, kellelt Seilonil suured maavaldused olid. See lastetu liit kestis vaid kaks aastat, ninad aieril ei vedanud. Purunes ka tema teine abielu prints arrodin Agakaaniga Parun Düssemburnemise kolmas abikaasa oli samuti modell, Uus-Meremaal sündinud Fayonage Walther. Neljas Brasiilia pankuri tütar Lia andenis Shorto ja augustis 1985 abiellus 64 aastane parun Hans Heinrich ssembornemise viimast ning viiendat korda. Tema abikaasaks sai tollal 42 aastane hispaanlanna Karmen Herveera mis Hispaania aastal 1961. Eksootiline daamide galerii, mis Hispaanias haripunkti jõudis ning kahetseb puuparuni kauni Carmeni abielu kestis kuni paruni surmani aastal 2002. Parun Hans Heinrich Christian Bornemise täiendas oma ise alustatud kunstikogu kõvasti asjatundlikult nii et 1980.-teks aastateks oli selle näol tegemist ühe maailma parima erakollektsiooniga. 85. aastal abiellus Parun Karmen ker veeraga ja esitles muidugi abikaasale ka oma kunstikogu. Ja küllap Garmini mõjule otsustas Parun Düssembornemisse oma kollektsiooni just Hispaanias vaatamiseks välja panna. Niimoodi sai villa Hermosa palees Düssembornemy sammusjam. Arhitekt Rafael moneeaa juhtimisel tehti palee ruumides vajalikud muudatused ning rajati ka muuseumi juurdeehitus, sest palee üksi ei suutnud kogu suurt kollektsiooni mahutada. Muuseum avati aastal 1992. Aasta hiljem ostis Hispaania valitsustesse Bornemise kunstikogu täielikult ära. Paruness isiklikult valis muuseumiks saanud palee hoone seinte, roos punase tooni ning 2006. aasta mais astus vastu Madriidi linnavalitsuse esitatud basseodel praadol laiendamise plaanile sest leidis, et tänava ümberehitustööd ja ka hilisem suurenenud liiklus võivad rikkuda nii muuseumi välisilmet kui üliväärtuslikku maalide kollektsiooni. Ja nii avanebki del Prado poolne fassaad ikka kaunisse pargi taolist aeda. Kunstniku talent, see on kingitus tervele maailmale. Kui ma maalide kogumist alustasin, olid mul kasutada vaid mu silmad, mis on kingitus jumalalt. Kuid kunstnikud ei tee oma maale vaid ühe inimese silmade jaoks. Minu kui kogu ja ülesanne on jagada oma maalide ilu ja väärikust kõigiga, kes kunstnike talenti näha ja mõista suudavad. Nii on öelnud parun Hans Heinrich, jussen Borne Miisade, kas on aastal 1983? Rohkem kui 700 maali on eksponeeritud Düssen Bornemise muuseumi poolesajas saalis seitse sajandit Euroopa maalikunsti iseenesest mõista mitte kõikehaarav ülevaade, vaid valitud tippteosed mõnest sellisest, nüüd pisut lähemalt. Kui sa tahad alustada algusest ajaliselt kõige vanematest muuseumis välja pandud maalidest siis algus on teisel korrusel saalis number üks Itaalia primitivist id, kunstnik Tuutšiiadiboninsenja maali Kristus ja Samaaria naine. Kaevul on kunstiajaloolased pluateerinud aastasse 1310 kuni 11. Kristus istub rohelise marmorkaevu äärel ja vestleb pikas, heledas rüüs naisega, kes savist veegan nobe lael kannab. Pildi parempoolses servas seisab liivakarva keskaegne sakiliste müüridega loss, mille ümar kaarelise väravalt jälgib stseeni neli meest. Kaunitüpsetoonid, meisterlik kompositsioon, ütlevad asjatundjad. 700 aastat tagasi elanud kunstniku nägemus milles ühinenud iidne piiblistseen ja kunstniku eneseajastu Edasi mööda teise korruse saale veel Itaalia primitivist. Varane Madalmaade kunst, Jan van Eyck, suurmeister 15. sajandi algusest. Maarja kuulutus. Ingel Maarja ja püha vaim, valged huvina. Fantastilised maalitud skulptuur. Varased renessansiportreed, Domenico Gerland, Aia Wanna tornabooni portree aastast 1488. Puhas kaunis profiil, filigraanse täpsusega kujutatud rõivad ja ehted ning pildi tumedal taustal on ka ladinakeelne kirjaleht, millel öeldud. Kui kunstnik suudaks siin edasi anda kujuteldava iseloomu ning voorused siis poleks kogu maailmas parimat maali. Varase renessansiaja meistriteoste hulka kuulub ka Hans Holbain noorema portree Inglismaa kuningas Henry kaheksandast. Kui keegi veel mäletab, siis selle pildi looga algas seekordne ajatund. 16. sajandi itaalia kunst Rafaeli rahulik noore mehe portree ja siis Veneetsia kunstnik Vitoria Karpaatia noor rüütel maastiku taustal aasta 1510 üks tuntumaid maale Düssemponemissa kogus, sest on alles uhke maastik, mille taustal seisab too raudrüüs mõõka tupest tõmbav rüütel. Maastik ulatub kaugusse, helesiniste mägedeni peegelsileda järve kaldalt kõrguvad linnamüürid ning linn tõuseb astmetena mööda mäekülge eespool nööri, sakkide ja kaaruksega loss. Taevas lendab hulk linde, maa peal, toimetab ringi kõiksugu loomi. Edasi sammuva hobuse seljas, istub, teine kirjutab kummalises ruudulises rüüs oda pihus ja raudrüüs rüütlijalgade juures esiplaanil hulk eksootilisi, detailselt välja maalitud taimi õitsvad liiliad, nende seas Kärkatsia meistritöödest. Üks parimaid teavad kunstiajaloolased. Edasi 16. sajandi saksa kunst, Lukas, kraana vanem ja Albrecht Tüürer väga nähtavatel kohtadel. Oma autoportreede poolest kuulsad füüreri kunsti esindab Düssembornemise muuseumis väga värviline maal kristus koos doktoritega. Seitse eakat nägu noore Kristuse ümber aasta 1506 Tüürer olnud parasjagu Itaalias ning mõnedest Kristust ümbritsevatest tegelastest on asjatundjad Michelangelo joonistuste mõjusid leidnud. Kuueteistkümnenda sajandi Madalmaad ja siis teetsiandinte rätt õel Kreeka üks meistriteost teise kõrval võrratu Veneetsia kool aga juba tõstis pead varane barokk, 20 aastane vahelisi osavus Rooma 1592. Tema maalidel olid sageli tumedad taustad. Valgus tõi kunstniku meelest õige ja vajaliku eredalt esile. Ta maalis nii usulisi kui pakantilisi stseene, kauneid noorukeid, puuviljakorve ja nii edasi ja nii edasi. See oli uus, kuid ei meeldinud kaugeltki mitte kõigile kunsti puhul tavaline asi. Düssembonnemiisa väljapanekus leidub Karabahhia Püha Katariina Aleksandrias aastast 1597 dramaatilised kontrastid ning sädelev mõõk. Barokiga edasi suured tunded ning rahulik elegants kõrvuti. Jälle hulk kuulsaid nimesid Moriljo ja Claude Norään, nende seas. Ja 18. sajandi itaalia kunst kanaleta ning tema tõeliselt maagilised Veneetsia vaated, Püha Markuse väljak ja suur kanal inimesed ja võrratu arhitektuur, Püha Markuse kirik, tooside palee, Palazzot suurega kanali ääres, Veneetsia 1700 kahekümnendatel aastatel. Seitsmeteistkümnenda sajandi Madalmaad Ruuben ši vormikas veenus, Fan Dicki portreed, broidel vanem, seitsmeteistkümnenda sajandi saksa kunst, aeg alumisele korrusele siirduda. Seitsmeteistkümnenda sajandi Hollandi kunsti on siin lausa rikkalikult. Franz hals perekond, maastikus, tumedad rõivad, suured valget pitskraed ja kätised. Kavala näoga perekonnapeateeks nagu paar tantsusammu. Poeg, tütar ning väike tumedanahaline teenijatüdruk vaatavad pealt. Puudesalu rahulik avar maastik ja jälle rida tuttavaid nimesid. Pieter Teho Nicolás mäes rüüstajail argielust stseenid ja maastikud. Täpsed jutustused elust seitsmeteistkümnenda sajandi Hollandis. Ja 18. sajand rokokoost uusklassitsismi muutusid aeg, elu, inimesed, muidugi pidi siis ka kunst muutuma. Sajand viis suure prantsuse revolutsioonini progoko ajastut esindabki Düssembornemise muuseumis. Kõigepealt antaanvad töö teiste prantsuse kunstnike eesotsas aga ka näiteks inglane toomas inspora. Ja juba oleme 19. sajandi Euroopas romantismist, realismini. Siia vahele mahuvad Impressionistid ja post, Impressionistid. Kõik need kuulsad ja tuttavad kunstnikud vaatavad oma piltidega siinsete saalide seintelt vastu et vaenlane, naine ratsakostüümis, must torukübar peas. 1882 Kamil pisserro vihmane pärastlõuna Pariisisse endonoree tänaval 1897 Renaari lopsakas, üleni õitsev aed ja selle keskel naine heleda päevavarjuga 1873 k teadagi tantsijat. Ärid 1877 kuni 79 õndsa Fanhoch. Tumedad laevalastiad õhtuses Arlis loojangu toonide hõõgus peegeldub jõe siledal pinnal ja saadi ovaali vaade. Valged külamajad, rohelised põllud, üks üleni kollaseid õisi täis. 1890 tõluslatriat punapäine naine valges pluusis 1889 üks poolses Anni talupojaportreesid ema tissi kollased lilled. Juba 1902 20. sajand. 20. sajandi saksa ekspressionismi parun Hans Heinrich Düssen Bornemise lemmik kunstivool, mida esindab tema nime kandvas muuseumis lausa kümneid maale. Nende loojate nimed ütlevad asjatundjatele ilmselt mõndagi, olgu siis mõni neist siin ära öeldud. Egon Schiele, Otto Müller, Ernst Ludwig Kirchner. Franz Marc, tõesti palju huvitavat kunsti. Ja nii on jõutud põhikorrusele moodsa kunstimaailma Düssembornemise muuseumis. Uued ajad uskunst kunsti loomise põhimõtted on muutunud. Need muutused on suured ja keerulised ja see on juba kunstiteadlaste, millest lihtsalt huvilisel on mõtet eemale hoida. Eksperimentaalne avangard ütleb Düssembornemise muuseumi Poklet väljapaneku kohta põhikorruse kaheksas saalis. Aga vaadakem nimesid pikassa härnalležeer Piet Mondrean, Joan Miro, Vassili kandinski, Jackson ballak, Salvador Dali, Francis Bacon, Robert rauschenberg, Roy Lichtenstein ja veel ja veel. Nii nüüd sai tehtud just seda, mida ühes muuseumis teha ei tohi. Kihutatud läbi saalide otsega oleks põrgukoer kannul. Eneseõigustuseks tuleb vist lugeda ütluse teha, et eesmärk pühendab abinõu ja sellise läbi muuseumi saalide kihutamise eesmärgiks oli anda osaliseltki aimu sellest, mida kõike Madriidis Düssembornemise muuseumis näha võib. Osaliselt, sest paljugi jäi ikka veel mainimata. Eks ole imetlusväärne, millega kaks kunstihuvilist saksa päritolu parunid isa ja poega hakkama said. Kallisobi, aga rahapuuduse üle polnud ilmselt kummalgi vajagur. Kunstiteadlaste meelest on tegemist ka arukalt ja asjatundlikult koostatud kollektsiooniga, niiet Aubarunitele. Ja ju pidi siis just nii juhtuma, et noorem parun Hans Heinrich võitis oma viiendaks naiseks, hispaanlanna Carmeni jäi ise Hispaaniasse ja teisi aga oma väärtuslikku kunstikogu ning et just endine hertsog villa Hermose palee Madriidis sobis selle kollektsiooni väljapanekuks kõige paremini.