Kere algab saade, laste lood. Mina olen kadridiisel. Täna jätkame me ringkäiku koos Viimsi pargi lasteaia lastega Miia-Milla manda muuseumis. Eelmine kord kohtusime postiljoni ning uurisime temaga koos Market. Postiljon oli hädas sõbrapäeva kaardi meisterdamisega ja lapsed pakkusid talle oma abi. Lähmegi nüüd koos kaarti meisterdame. Lapsi juhendab Maarja kõuts. Siin on nüüd kõigi jaoks koht olemas, leidke laua taga üks mugav koht. Ja siis vaatame edasi, mis me tegema hakkame. Nii ka, et nüüd on kõigil kohta olemas. Väga hea, siis me meisterdame koos ühe ilusa kaardi. Teate, minul on siin juba midagi ette valmis tehtud, sellepärast et sõbrapäev on tulemas ja ma mõtlesin, et niikuinii läheb kaardi meisterdamiseks küllaltki selline kaart. Aga siin on peal küll roosad ja kollased oranzid mummud aga minu meelest võiks siia kaardi peale veel midagi tulla. Minu meelest me võiksime teha siia, mis te arvate, kas lilli kõlbab kinkida sõbrapäevaks? Südameidki kõlbab oma klientide hea, aga minul on ühed väikesed lillekesed siin täiesti olemas. Ja mis oleks, kui me igaüks teeks siia kaardi peale ühe väikese lillekese? Selle jaoks on teil laua peal ka käärid olemas, et lõigata kõigepealt oma lillekene välja, annan kohe igale ühele lillekese. Selle lillekese peale on üks pilt ja ka üks tore sõna selline sõna, mida kõlbab sõbrale kindlasti öelda. Ja mida öeldes läheb nii sinu tuju heaks kui ka sõbral on hea meel, kui sa seda talle ütled. Nii et teie võite vaadata kõigepealt, milline lill teil on ja mis sinna kirjutatud, on? Kuulav, hooliv, lahke, viisakas, kalli känni. Palun vabandust. Kallis, julgustav tähelepanelik, saame sõpradeks, aus tere ja aitäh. Siis, kui sul on lill välja lõigatud. Siidan siin laua peal üks karbikene viltpliiatsitega, katsuge sõbralikult neid jagada, andke üksteisele ulatage, vaadake, mis värvi kellelgi vaja läheb ja siis vahetage, kui on tarvis. Ja värvikese lillekene kenasti ära. Mis Filsin lillekest ei peanõudmis, loomakese tiik. Triinu lepatriinu sinul, roos, mis värvide värvite? Valmen punaotsas punase lilledega lepatriinuteid, mis värvi? Kunnase ka punase täiesti punane lill, mõnel rahvateist, ood, haad, värviline lilleke tuleb, ja siis. Mina teen nii, kas teil on nüüd enam-vähem, hakkavad lillekesed värviga võtma ja värvitud saama? Nende lillekest veel üks ülesanne, mis ei lähe selleks, et meil need vahvad lillekesed kõik siia mahuksid. Me paneme nad igaüks nüüd siia ritta kõrvuti. Selleks me teeme sellise triki, et me paneme selle lilleõie panime ta kinni, murrame kõik need lilleõie kroonlehed siia keskele kokku, vaata et see lill muutuks selliseks väikeseks õie pungaks. Ja siis neid mahub siia üsna palju. Ja kui see kaart võtta ümbrikust välja, siis see, kes selle kaardi saab, see näeb ühte imet, need kroonlehed hakkavad niimoodi vaikselt siin ise siis lahti vajuma, siis talle märkab, et oi, näe, tigu on siin õie sees. Leiate selliseid häid sõnu ja pilkasid seest, kellel on nüüd tehtud, need saavad võtta väikese rongi minu selja taha. Ja mina võtan viimi natukene ja siis me hakkame järjest panema, tulen siia ilma järelise ja natukene liimide hakk. Ja siis sina ise, sina ise pole järjest, kuhu sulle meeldib seal ja kaardi peal panna. Siis mina istun oma koha peale tagasi. Võtame sinilille, kus sa paned selle. Kaane siia nurka. Mis te arvate nüüd selle kaardilugejaga tegev viima pasteedi Koerte postiljoni juurde? Õige temale me ju abi osutasimegi, aga lähmegi siis postiljoni juurde, viime talle selle kaardi ja vaatame, mis sellest kaardist edasi saab. Mis te arvate, kas postiljon rõõmustab, kui me selle kaardiga ning tema juurde lähme? Vaatame, mis ta ütleb. Tulge minu järel. Paartule selline kaart. Kaardi sisu on ka täiesti, aga samas ma võin teile kõigile ette lugeda ka, mis seal kaardi sees on. Meil tuleb siin täita ka seda veel, siin on kirjutatud head. Siis on punktiir lapsed, kellele me selle kaardi saadame, Sid kostivere lasteaiale, saadame teele. Mul on teine veel, oh, oo siis saadame selle hoopis koti venelastele, ma pidin kaarte tegema, aga eks ma ma võin natukene sealt teiselt poolt pärast maha teha teise kaardi. Siis on siin kirjas head, tuleb kirjutada kostivere lasteaialapsed, siis on üks vahva luuletus sõpra ikka hädas, aita, kui ta nutab, peatal paita, kui on sõbral mure kanda, põlu pooldan ära anda. Kui on sõbral rõõmus meel jagades rõõm kasvab veel sõprusel on võluvägi rõõmust saab siis terve mägi. Siis on siin üks soov, elal, olgu teil alati häid sõpru ja olgu teil alati jaksu olla ise head sõbrad, sõbralike tervitustega, siis tuleb meil kirjutada siia, kes teie olete. Teie olete sinilillerühm, Viimsi pargi lasteaiast, Ma olen niimoodi. Siis ma panen selle kirja oma postkasti. Märgämbri. Ümbriku sisse. Küllalt lahti ei lähe. Peale ka veel kirjutada ja peamärgi kühvel rühmas kõige vanemale tule siia vaatama. Ma sain juba sellise asja, kaupmehed teavad, mis asi see on. Nii. Kas sa teed selle tagant kõik liimiga kokku? Just servad ilusasti? Siin peal on alates selle kleidiga väga hea kastme ka. Peaksime postmargiga panema. Kas postmarke pannakse täiesti sinna, kuhu juhtub? Näete, siin on ka mitu post, markisid, saab ritta panna, neid on ju? Ei olegi sõbrapäeva mark situb keelega üledama. Sa võtad teed selle ühtepidi keelega kokku. Nii, teine serv ka. Ja c liimi kohe siia nurka. Remargi pidaja kaks linnuke, nii tuleb järgmine laps, tule sina. Sina pead siit võtmane lahti nurgast, vaeses ja kõrvale, sina saad lüüa siia alla nurk protsenti. Aasta meil on poodiumi tornipildiga, tempel on siin, selle me saamegi ümbrikunurka, vend, püüa. Näete, milline mark? Gide rohke ümbrik tuli meil nüüd välja, kõik peaaegu said kleepida koorekihtide. Ja kuhu see nüüd läheb? Kuulsale nüüd panema. Ai kasutamine, kas keegi kuskil postkast? Pane sina siin. Väga hea, teate, nüüd läks Kiri kostivere laste poole teele. Aga teie aeg on nüüd minna edasi. Ja teid ootab sõber Eeva. Ja teid ootab üks vahva sõpruse rada, kus pannakse proovile, kuidas teie 11 märkate ja 11 hoiate. Nii et minge vaadake, kus Eivadeid ootab. Lähme nüüd vaata seal jäneseks orav ootavad. Lähme vaatame. Neid, tulge, istuge kõik siia teki peale. Mina olen iva. Ja minu sõber Al raelehvitab seal selja taga. Teile. Ja meil on täna selline plaan teiega. Teeksime ühe rännaku siin toas sellise rännaku, et siin oleks hästi-hästi palju sõprust. Mul on meil kaks väikest sõpe. Temaan, ema, pere, mina olen jänesvaara. Tere, mina olen ora. Teri ora. Tere jänes. Ora. Hakkame sõpradeks. Hakkame. Aga kuidas siis sõber olemine küll on? See? See on niimoodi, et. Aga ma ei teagi, kuidas see on. Kas teie teate, kuidas? Kuidas on, kui näiteks kui keegi pakub näiteks midagi, näen komme, siis keegi tahab nendeks näkku sõbraks ka saade, siis teine saab jagada oma asju sõbraga annetele. Ja räägi sina. Niimoodi saab ka veel sõpradeks, et ütle, saame sõpradeks, lähme koos mängima ja siis need, mis me täna mängime, siis sõber ütleb, mängime näiteks peitus siis me mängimegi peitust. Mina räägi sina. Nii saab ka sõpradeks. Kui teine annab sulle midagi, siis annad, sina? Mulle ka siis hakkas. Aga kuidas on niimoodi, et sõber tunneb, et ta on väga rõõmus, et teine laps on tõesti tema sõber näiteks, on ju, kui sa tahad sõbraga mängida, siis sõbra käest tuleb alati ennem küsida, näiteks mis ta tahab mängida ja et sa arvestad sõbraga väga õige ja mis sina arvad, et see ple Haalima ja sõbraks võib niimoodi teha, et teile õige tekkida, kui sa lööd kedagi, kas sa siis oled sõber? Mis sina arvad? Brave armastada ja sõpra peabki armastama, eks sina tahad ka? Tead sõbra vastu viisakas olema, see on ka õige, te teate kõiki neid tähtsaid asju, sina tahad ka veel, et kui sõbral juhtub õnnetus, siis aitad teist. Vahva. Ei saanud. Et kui sõber tuleb kurvalt lasteaeda, siis lohutate täheks sõbrale ei või valetada. Kuulge, kus lasteaiast te käite, te nii targad? Suupe nüüd oskavad jänes, orav küll sõbrad olla, eks ole, aitäh, lapsed, eriti meie vastu. Khani sõbrad aitasite meid nii palju. Ja teeksime nüüd niimoodi, et kui meeste rännakut hakkame ema et siis proovime ka kogu aeg üksteisele teha midagi sõbralikke ja rae. Vaadake teie rühma luball. Kui ta näeb, et keegi midagi väga ilusat teed kellelegi näiteks, et keegi hakkab teistest maha, jämeda ootab või siis raejoonistab õhupalli peale kohe lille. Ja kui roheldaks kogemata nägema sellist asja, et keegi ütleb, et, et mine juba edasi või oi, ära tõuka mind. Siis ta peab kurvana joonistama. Aga loodame, et kui meil see rännak saab siin läbi, siis seal ei olegi rohkem üldse kurbasid nägusid kui ainult see näidisnägu, et õhupalju punaseid lilli täis. Proovime niimoodi. Ja. Kuidas pargi lasteaial sõpruse rajal läheb, kuuled homme samal ajal lapsi juhendasid Maarja kõuts, Eeva luure ja Rael Kivilo. Toimetas Kadri diisel.