Selle Dominic Argenta võluva talvelaulu esitas tänase saate staar veel noor blond ja poisipeaga kelmika naeratusega Kanadast pärit lüüriline sopran Barbara poni. Tema värske ja paindlik seal on jõudnud juba 62-le heliplaadile, sealhulgas Mozarti Don Giovanni ja võluflööti on ta salvestanud kaks korda ostmani Aharnackuuriga. Maailmakuulsatest dirigentidest on ta salvestanud ka koos kaardineri osava Abado Zolti kliberia Lywainiga. Peryleval peetakse Barbara ponit Mozarti ja Richard Straussi spetsialistiks. Tema ooperidebüüt toimus 20 aasta eest tarmustatis Windsori lõbusatest naistes. Pereelu jätkus Frankfurdi, Hamburgi ja Müncheni teatrites, Kovalenko adminismilanalas, skaalast ning Salzburgi festivalil. Viimastel hooaegadel on ta jaganud oma aega peamiselt Viini riigiooperi Metropolitan Opera ja Basti ooperi vahel. Käesoleva aasta veedab ta Viini ooperilaval lõbusal lesena Lehari operetis ja metis sõnana Mozarti Figaro pulmas. Palju aega pühendab ta ka tulevaste lauljate õpetamisele oma meistriklassis. Barbara poni harrastab aktiivset kontserttegevust ning on salvestanud rohkesti lauluplaate mendel soni Laura ja Robert Schumanni, Pramsitsemlinski ja Ameerika heliloojate loominguga. Värskeimad plaadid on Robert Schumanni lauludest koos Vladimir askenaasiga ning tuntumate Ameerika heliloojate koplandi Paberi, Argento ja prevani lauludest koos Andrei prääniga. Neist viimane, vot on ka meil olemas. Lisaks Ameerika lauludele kuulete tänases saates Mozarti, Johann Straussi ja Joseph Martin Rausi muusikat. Ajakirja grammofon möödunud aasta veebruarinumbris on intervjuu Barbara poniga. Ja seal räägib ta naljakas fenomenist. Seisad laval ja tunned partituuri niivõrd hästi, teab peast ka teist doosi tunnet orkestripartiid hästi, nii et võiksid seda isegi mälu järgi juhatada. Läbi ja lõhki kogu ooperit ja siiski seistes laval tuleb ometi järsku mõte, mis on järgmine fraas, kas ma pean ütlema selle või teise sõna? Kui sa siis ei usu piisavalt oma võimekusse ja alateadvus autopilooti võidki sattuda paanikasse, lase pigem tegelasel endale edasi toimida. Lauljat tar pajatab ka oma osadest. Susanna roll on kurnav, kolm ja pool tundi. Askeldamist erinevates kostüümides lõpuks ole täitsa läbi. Sel hooajal teen seda metis viis etendust. Tõesti, ma ei ole seda valmis rohkem tegema. Käsil on kaks uut rolli Stenngaarabellas ja lõbus lesk. Pamiinat laulsin oma elus pigem puhkuseks, see on väga noor. Tütarlapselik roll. Kuulake. Cybamiinat noore Barbara poni esituses dirigendipuldis on Nikkolo sarnacur. Barbara poni värskeim ooperisalvestus ilmus äsja Bulanki aasta puhul. Bulanki meelelahutus aaperle manu all teedeeerreesias läheks pikale üles lugeda kõik tema ooperirollid. Nimetaksin aga siiski Sophiet, Straussi roosi, kavaleris Georg Zoltiga ning koostööd Carlos Clay päriga metis ooperites Ariadne naksaselt jahvalstav. Käesoleval aastal on Barbara poni peamine lavaroll lõbus lesk Viini riidio. Päris uue rolli üle väljendab lauljatar rõõmu ärevust. Hanna klavereid näeb ta miljoneid pärinud lihtsameelse noore tütarlapsena, kes on meelitatud kõigi tähelepanust. Lauljatar on teadlik, et seda rolli seostatakse selliste suurte perrelleeridega nagu Hans Ader, Land ja venektsioons. Viinis on seda varem laulnud lüüriline sopran Annelise Rottenberger. Just neil päevil toimuvad Viinis lõbusal ese esietendused. Sel aastal avatakse Viini ooperiteater esmakordselt ka suveks üheksaks lõbusal esietenduseks erinevate külalistega juunikuus. Aastatuhandevahetus toimub Barbara poni jaoks Viinis ikka lõbusal esena. Tõesti põnev oleks teda näha, kuulda selles rollis. Meie fonoteegis leidub Barbara poni operetirollidest, Adeele, Straussi nahkhiired. Ka see salvestus on tehtud koos armatuuriga. Täpset aastaarvu ei oska öelda, kuid vähemalt 10 aastat tagasi. Sel aastal mahub Susanna ja Lõbusa lese kõrval Barbara poni tööplaani veel esinemine Salzburgi ooperifestivalil Saimon rätlikkutsel Ramo ooperis saades mai ja juulikuus. Lauljatar ihkab rohkem hindalit laulda. Edasistest plaanidest märgib ta, et tema peopessa kirjutatud juba aasta 2002. Seal paistavad Armujook Figaro pulm ja võluflööt, Metropolitan operas härra pulmi, Roosikavaler, Pariisi Bastiooperas kontsertturnee Jaapanis koos seitsiva saab ning Euroopa turnee Oslo Filharmoonikute ka maris Jansons juhatusel. Nendest teoks saab. Seda näitab aeg. 19 aastasena esitas Barbara poni Salzburgi Mozarti laulu ilmus minu sõrmes Robert Schumanni tsüklist naise elu ja armastus. See väike laul muutis Barbara poni elu. Ta loobus soovist saada tšellistiks ning pühendus laulmisele. Tema esimene armastus oli liit ehk laul ja esimene favoriit Robert Suumann. Kuid värskel heliplaadil leidub Clara Schumanni laule. Klaarat peab ta supernaiseks kele pianistiga. Jääri kõrval hoolitses ta oma kaheksa lapse ja mehe eest oli nii endale kui mehele mänedžer sageli Roberti teoste esmaesitaja ning sealjuures komponeeris ka ise. Lauludel on tänini barbaraboni lauljakarjääris oluline osakaal. Juba mõnda aega on ta plaadifirma deka fookuses. Leping on sõlmitud terve seeria lauluplaatide kohta koos maailmakuulsate dirigentidega, kes on samas ka väljapaistvad pianistid askenaasi Eeessen Bach. Viimane Ameerika laulude kogumikku pianist on lisaks veel ka helilooja André pre vään. Barbara poni räägib sest koostööst. Kuulsin Londonis Jojo maad mängimas pari väänid tšellosonaati. Pärast kontserti läksin Andrei juurde ja ütlesin. See oli suurepärane. Oled igaühele midagi kirjutanud, kuid millal kavatsed mulle kirjutada? Olen su sõber ja sooviksin kasinalt midagi. Andrei oli nõus, hakati tekste otsima. Barbara poni on tõenäoliselt Metsiku Lääne revolvri kangelase pillised giidi sugulane. Juba lapsepõlvest mäletab ta jutte sellest, et pilliponi olnudki pildise giid igatahes olevat Ta isas samas asulas üles kasvanud. Paraku on ka üks foto pildise giidist missa vananevat lausa hirmuäratavalt tema isaga. Suured igatsevad silmad ning kõrvad hoiavad peast eemale. Sõrmedega näivad niisama pikad kui barbaral. See tundus nii naljakana. Pildistan jutuga. Maicel on daatia raamatus. Muide sama mees on kirjutanud inglise patsiendi. Selles raamatus ei olnud poeemi, vaid proosalood, terve sari naljas. Kaid tekste, seal oli ka üks prostituut. Sally Kiison, kes magas nii pillide, giidi kui pätgartiga salli, meenutab, et mõlemad olid küll pahad poisid, kuid tasid nagu džentelmenid ning neil jätkus vaese salli jaoks soojust ja mõistmist. Teks tundus Barbara ponile armas ja südantliigutav. Ta on uhke ja erutatud ka mõttest Andrei pre väänanud selle loo spetsiaalselt tema jaoks kirjutanud. Siit edasi tekkis juba mõte teha koos terve album, kuid kuula Kõigepealt fragmenti prostituut, salli, meenutustest. Ameerika laulude plaadiga soovib Barbara poni viidata oma juurtele. Kuna ta elab ja töötab Euroopas, peetakse teda Euroopa lauljatariks. Tegelikult on ta juured Ameerikas ning selle albumiga soovib ta tähelepanu pöörata Ameerika tuntumate heliloojate kooplandi Argento tarberi. Laululoomingule. Tuli soov leida ka midagi uut ja värsket. Kõikjal laulavad Mozartit ja Subertit. Aaron koplandilt on plaadil 12, Emily Dickens soni poeemi. Need laulud on väga rasked, ent südamlikud. Dickinson on lauljatari lemmikpoeeti, tema luuletused panevate lausa nutma. Eriti World siinsendasti. Maailm näib tolmune. Kaduminicargentoguus Elizabeth, eriti laulu on lauljatari armsad ning ta on laulnud need armsaks ka publikule Euroopas. Luuletustest on ta suisa vaimustuses ning esitanud ka mõningaid Britteni laule samadele tekstidele. Kuulame tsükli viimaseid osi Tjafjenja ja hümne. Uue plaadi keskmes on samal paar Päi üksiklase laulud. Tsükkel on kirjutatud reisile. Tudengina oli ponil võimalus kuulata leantiin praasi, esitamas neid laule koos helilooja endaga, kes saatis lauljatari klaveril. Tol ajal tegeles Barbara ponivel tšellomänguga, laulis küll, kuid see ei olnud tema jaoks veel nii kohutavalt tähtis. Neid laule kuulates lubas ta ka endale, et kui ta peaks kunagi tõsisemalt lauluga tegelema hakkama, siis tahab ta kindlasti seda tsüklit esitada. Raske on leida erinevamaid hääli, kui Riciliabonil. Barbara tunneb, et tema häälele sobivad need laulud paremini. Leantiinil olid need rasked kõrge testituuri tõttu, kuid ta laulis neid fantastiliselt. Gabarbara poni plaadil kõlavad need fantastiliselt. Kuulame laulu munk ja tema kass. Barbara põni ansamblipartneri üksiklase laule esitanud kõikjal Euroopas nii nagu ta on kriigi laule tutvustanud Barcelonas ja Sten hammareid, Minnesotas vokaalmuusikas, Pearl Harbor Raboni äärmiselt oluliseks teksti ja selle mõistmist ka publiku poolt. Oma esimese võõrkeelena nimetab poni austria keelt just nimelt Austria keelt, mitte saksa lauluõpinguid ja esimesed rollid on tal seotud salt sburgiga. Austria ja saksa keele võrdlemisel toob paralleele norra ja rootsi keelega, mida ta on samuti õppinud. Joseph Martin Krausi muusikatki esitab ta alati originaalkeeles. Krausoli keeltest huvitatud kosmopoliit on kirjutanud vokaalmuusikat nii rootsi, itaalia, prantsuse kui saksa keeles. Kuulake Maarjat tema ühe vaatuselisest rootsikeelsest ooperist proserpiin. Nagu eespool mainisin, peetakse Barbara ponit Mozarti ja Straussi lauljaks. Lauljatar naerab, selle peale on ta ju esitanud tohutult kaasaegset muusikat, see on õnnestunud tänu tema tsel listi haridusele. Esimesed rasked teosed, millega ta Salzburgis hammast proovis, olid Alban Bergisiitsevad aiast laulu ja Anton Veeberni oopus 12. Lauljatar tunnistab, et taolise muusika puhul on raske pälvida publiku tähelepanu, kuid väikestes doosides manustades hakkab ka publik seda nautima. Bergi laulude orkestriversiooni kavatseb Barbara poni salvestada käesoleval aastal koos Vladimir askenaasiga. Orkestriga tehes tuleb olla hääle suhtes väga ettevaatlik. Teisalt annab orkester juurde niivõrd palju kauneid värve. Karboni, kontserdi repertuaari Sand, Bachi h-moll, missa, Jõuluoratoorium, passioonid, kantaadid, endeli messias, Sauliasse emele, Brahmsi, Mozarti ja Schumanni reekviemi, rohkesti kallerit, lisaks Straussi suubertik Beethovenit, Mendelsoni Orphy, no natuke riigipaberit. See nimekiri on pikk ja pikeneb veelgi. Barbara poni on optimistlik oma karja kääri suhtes ja miks ka mitte, on olnud tipus juba nii mõnegi aasta ja saanud järjest huvitavamaid pakkumisi kuulsatelt dirigentidelt. Taoline koostöö on, lauljatar ei lähe väga arendav. Sügavalt imetleb ta Nicola sarnackuuri, toonitades, et Harnack kuur mõjub igale solistile, kellega ta töötab. Ta on geenius ja arvamatu ühel päeval ütleb ühte asja, teisel päeval avaldab vastupidise seisukoha. Mõlemad on veenvad, kui ta pole millegagi rahul, ei jätada enne, kui on selgitanud lauljale, kuidas see leiaks tee mõistmaks seda, mida dirigent tahab. Harnacurigan Barbara poni salvestanud kõik oma Mozarti laulmised sealhulgas missad. Barbara põni väidab end tundvat õnnelikuna koostöös niivõrd erakordsete inimestega. Muusika on olnud alati tema elu keskpunktis, ta peab seda enda jaoks suurimaks looduslikuks tervendajaks. Psühhoteraapiaks. Näiteks kuulab mõnus muusikapala, lapsepõlvest tõuseb kananahk ihule. See protsess on kontrollimatu, see toimib iseenesest. Koolipõlvest tahtis Barbara saada muusikaterapeudi yks. Tegelikult tegeleb ta sellega ju praegugi, saades oma tegevusest ise naudingu ning pakkudes seda kuulajale. Hetkel ei mõtle ta enam nii palju oma karjääri väärile, arvates, et hea ongi just nii, nagu läheb. Ta on rahul, et on neljakümneselt endale nime teinud inimesed, respekteerivad teda ning usuvad tema kavatsustesse. Ta oskab praegu töötada palju rohkem ja põhjalikumalt kui viis aastat tagasi tunneb end suurepäraselt õnnelikuna, nautides oma rikast laulja elu, mille säravam osa on tõenäoliselt veel ees.