Tere, olen Jaanus Rohumaa ja te kuulate uunikumi. Teatri lavastaja ja näitleja Jaanus Rohumaa lõpetas lavakunstikooli 15. lennu TEMA lavastajadebüüdiga Dostojevski Idioot Ugalas aastal 91, mis oli diplomitööks laiemale publikule, on tema nägu tuttav ja meeles teleseriaalist M-klubi, kus ta mängis magistrit. Viimasel ajal on rohumaa teatrist eemaldunud ja tegeleb riiklike suurürituste lavastamise ning kultuurikorraldamisega laiemalt. Siin ja praegu räägib ta oma meelismuusikast. Ja muusika on väga tähtis olnud minu jaoks ja ma olen nii kaua, kui ma mäletan, nagu muusikat kuulanud ja siis seda laulnud ja, ja iseäranis nagu teatris töötades lavastajana on muusika ju ülioluline komponent, nii et võib öelda, et pikki aastaid kuulasin tegelikult muusikat selle kõrvaga, et et kas ma seda enda mõnes lavastuses kuskil ka nagu kasutada saaksin. Kas ta tööle sain ma ka nagu kokku üsna palju ta nagu Eesti muusika loojate heliloojate kui ka siis instrumentalistidegajal lauljatega originaal muusika jaoks. Erkki-Sven Tüür kirjutas kunagi Arkaadia originaalmuusika ja Tiit Kikas teinud lavastustele muusikat ja nii edasi ja nii edasi, ta isegi nagu ütleme, praktilist praktilist tähtsust omandav alus. Ma arvan, et kõigepealt lasteaia, selles lasteaia nääripidudel Seda lauda võiks selline muusikakarjääri algus, aga muidugi jah, meil oli ka kodus lintmakke, minu meelest selle imeligas aidas või aida ja selle peal siis oli hulk sellist 60.-te muusikat, nii kodumaist kui välismaist ja oli ka vinüüle ja hiljem kogu see rida, et kassetimängijat ja siis lintmakk oli veel pikka aega kasutuses, mis lõpuks siis ideede. Ja siis mingil perioodil ka kuulasin päris palju raadiot, kui ma autoga sõitsin, palju? No ma sündisin, eks ju, 60.-te lõpus, eks 60-ni üheksandal aastal kummalisel kombel muusikalise nagu lemmikud on väga paljud nagu sealt pärit sealtkandist pärit, mulle meeldib see psühhedeelne muusika, mulle meeldib, olge rock, mulle meeldivad biitlid ja ja nii edasi ja nii edasi. Et selles selles ajastus oli üks suur võimalus nagu minu meelest nagu terve inimkonna jaoks. Võib-olla ma ei tea, kas muusika on kunagi varem nii suurt rolli mänginud. Meie meie kõikide elust mõtlen tervet planeeti. Ja, ja nüüd tagantjärgi mõeldes ka, et, et ma arvan, et see 60.-te nii-öelda lillelaste revolutsioon ja see tohutu muusika ekspositsioon, et see jõudis nagu tõesti hästi paljude inimesteni kuudistiilide rock n rolli nagu teket. Tagantjärgi mõtlen, et, et see, see muutiski maailma, et see läkski korda, revolutsioon õnnestus, c5 mentaalsuses läbi muutused selle looga, need on nõnda, et, et põhimõtteliselt, eks mammastuselt papastestata nagu, nagu veel, nii mitugi lugu ja, ja sellest perioodist võiks võtta vana tools silo või, või mõne biitlite loo. See lugu on selle pärast nagu tähtis, et selles on nagu tohutu mineku jõud ühesõnaga, seotud lühema lavastusega ainult Lääne elu, kus ma otsisin ühe võtmestseeni jaoks sellist kujundit. Ja lõpuks leidsingi selle, kuidas lihtsalt trupp sedasama laulu jooksul punaseks valguses huilates mööda ruumi ringi trampis ja keegi ei osanud seletada, mis asi see tegelikult on, mis nad seal laval teevad, aga see oli nii vägev. Et selles loos on sellist hästi intensiivselt tunnistamist, intensiivset soovi, et midagi nagu muutuks ja, ja seal on ka imeilus flöödisoolo keskel. Ja selles on sellist minekut mineku jõuda selle roosaga kõvasti. Kui tunnet asjad seisma on jäänud, siis parandaja automaki ja mine sõida siis hakatele jälle kõik uuesti. Siin vaatan aknast välja, on lumi ja külm veel. Päikene paistab, et ma Californias seal ei jõudnud, ma olen käinud idakaldal. Aga ma lähen kindlasti kunagi lilledega üle võõbatud bussiga. California dreaming ilmus 1965. aastal ja tegi esitaja ansambli Mamas and papad hoobilt kuulsaks. Singel tõusis USA-s neljandale ja Suurbritannias üheksandale kohale. Ajakiri Rolling Stone valis selle kõigi aegade 500. parima rock n Rolli laulu hulka. Bändi pani kokku John Williams, kes võttis grupiga oma abikaasa Michelle Williamsi. Kuigi nende esimene singel tabelitesse ei jõudnud, komistasid nad ikkagi enam-vähem kohe edu otsa. Michel Williamson intervjuus meenutanud hiti California tuimin sündi. Nõnda elasime Johniga 10.-te esimeses pooles New Yorgis ja ühel eriti külmal talvel tundsin oma kodupaiga California soojusest eriti puudust. Sellest igatsusest sündiski Johnil mõte teha lugulaulus kuuletega flöödisoolot. Salvestamise ajal tajusid kõik, et soolokoht peab palas olema, kuid mitte mängituna kitarrid. Juhuslikult sattus samas Hollywoodi salvestusstuudios liikuma džässmuusik Šank, kes kuulas augu koha ära, võttis oma flöödi välja ja mängis vajaliku soolo esimese korraga sisse.