Jah vabandan arusaadavalt mida ma mõtlen, on lihtsalt laeva muutmine. Laev peab saavutama, viidi unikaalse ujuvuse, tähendab, temal ei tohi olla tendents tõusta pinnale. Ma nii nagu neutraalne, no ujuma, nii on meil võimalus juhtudel sügavuse mõttes allapoole jõudes poole. Iga kord muidugi merele minnes on laevas õigukord niisugune, et ükskord on rohkem püüda, teine on vähem söönud. Ja täna nüpni püüate. Teisipäeval on, päeval on rohkem mehi peal raskus, kõik muudab Vaivara valla. Nii et selle tõttu laeva rappust tuleb meil abinõudega nii muuta. Ja sellega me pumpame vett välja, laeva võtame vett juurde. Seal meid putitada ei lubatud. Härra leitnant, lõikud pinnal, kui minul jõutud tornile puitu ette panna, palun siin kolm sigaretti. Valju tänu. Molekul. Et hea halva Härra leitnant või oleks nüüd jälle nõnda lahke, jäi, selgita meile, kuidas tegelikult pinnaldumine, teos. Nagu me mäletame, sukeldume teeõhtut, säärased Me lasime tankid vett täis. Nüüd on muidugi tarvis veest lahti saada. Tankide, seda võib nüüd toimetada väga mitmesugusel viisil. Aga meil tarvitusel olev viis on päris lihtne. Nagu te teate, pärast tükeldamist. Me sulgesime ventiilid. Mis arvad, tanki peal? Lasevad õhu välja. Allaga avavus jäi lahti. Nüüd laseme meie kõrgsurve õhu tanki pealt sisse, suru palku lahtisest avarusest vee välja. Ja kui te kuulsite komandöri käsku puhuda üks ja kolm, see tähendas, et kõrgsurve õhk tuli lasta suhtlustankidesse number üks ja kolm. Teiste tankidega? Jah, kui me oleme juba pinnale tulnud, meie ei tarvita nende tühjakuundus mitte seda kõrge surveõhku ummistunud kallis vaid selleks on meil teine seadeldis olemas nõndanimetatud madal kurve, süsteem, mis saadab õhku madala survega kõikidesse, sukeldus tankidele ja nüüd tulles pinnale. Me käivitame otsekohe FILM madala surve kompressori, mis saadab madalsurveõhku tankidesse ja surub sealt kõik ülejäänud vee välja ja saavutame jälle oma endise kuivuse ja kõik tankid tühjalt tühjade võime jälle harjunud, kus korraks peale sõita. Aga oletame nüüd sellist äärmised, traagilist õnn, et neil pillandumine ühel või teisel põhjusel ei oleks õnnestunud. Kuidas teie siis päästeaktsiooni oleksite läbinud? Te mäletate, kui me käisime kõik ruumid, niisiis ma mainisin, et torpeedoruumis oli üks niisugune, erilise konstruktsiooniga luu pääsellub päästelu. Samasugune luukoli ahtriruumis ja kolmas vähe erilise konstruktsiooniga ehitus on laeva. Need kolm avavust moodustavad päästmise juhusel need välja pääsud laeva sisemusest meeskonnale. Peale selle igal meeskonnal on ette nähtud laevas üks teenise tüübiline päästama. Semask võimaldab vee sees liikuda kusjuures teie hingate puhast hapnikku ja ei ole meiega sugugi mitte välispidisest õhust. Nüüd, kui peaks mingisugune õnnetus juhtuma ja ellujääjaid jääb laevaruumi, siis selle päästeluugi kaudu. On võimalus pinnale minna. Protseduur ei ole mitte just nii väga lihtne, aga väga keeruline ka ei oleks. Selleks päästeluukide juures on olemas erilised kotid, mis tõmmatakse alla iis. Tasakaalustada välist survet sisemise survega, kuna me teame, vee alla minnes on väline surve suurem alati, kui kui laevaruumis eespool olev surve siis elekt tuleb laevaruumis tõsta surve võrdseks välisele survele. Tamara nüüd, et seda teha, siis me lihtsalt laseme ühe eriliseks klapi kaudu, mis selleks ettenähtud, laseme laevaruumile. Aga õhkuda seest muidugi me välja ela selle tõttu vesi voolab seal nii palju sisse, union ruumi sees olev õhk kokku surutud ja on saavutatud tasakaal, kurvete tasakaal, nimelist välist survet. Selle tõttu vesi voolab seal nii palu sisse, koni on ruumi sees olev õhk kokku surutud ja on saavutatud tasakaal, tasakaal, nii välis välissurvet, selle juures siis neil on võimalus avada seda päästeluu. Läheb üks mees, kes paneb omale enne päästemaski pähe pähe pina koti tahab selle luugi ja tee on lahti välja minemiseks järjekorras lähevad kõik niisamuti mehed välja panna Sumale jälle pähe lahti ja nende ruumist välja murda, et muidugi ma, aga kas poolvõimalusi ka ära märkida, kaeraasukohta peab veepäästjatele ja selleks on olemas meil nõndanimetatud märg point, neid on kaks tükki, mida me võime avada laevateest ja lasta pinnale tõusta. Need kaks poitsis märgivad ära kus laeva ahter, laeva vöö, nüüd on meil olemas üks eriline Boy, nõndanimetatud telefoni point. See point lastest pinnale on värvitud punaseks, mingi hetk ma rohkem tähelepanu ärataks, tema sees on olemas. Laevades peaks veepinnal leidma nii telefonipoint, tarvitseb temalanud avada Deboy, võtta välja telefone, küsida, mis teil seal viga. Ja meie võime sitalt muidugi seletada, miks meil miks ta pinnale tulla. Nüüd on meil ka päästeaktsiooni kohta selge pilt olemas. Palju tänu. Pärast elamusterikka vee all viibimist olenesid jälle peal. Tõuseme taas juhtruumis torni kaudu laeva sillal. Meri on vahepeal jäänud veel vaiksemaks, taevas on selge, selg on tunda vaid päris vaikselt. Õrnalt paitavad meri. Laev saab täiskäigul sõiduks tagasi sadamasse. Läheneme merel viibivale teisele sõjalaevale, millel tõstetud merilaevastiku divisjoni ülema vimpel. Merekombe kohaselt kõlab Lembitu sillalt pik vile. Ohvitserid tõstavad käed tervituseks. Meeskonna liikmed võtavad valvel, sõit vastast. Vaevalt toimub see just täpselt samuti jänese Nix valveseisakus. Kuni divisjoni ülema laevalt kostab kaks lühikest vile mis meie vaeval korratakse. Selle Ühele seisan jälle. Tervitus tseremoniaalne möödunut, kihutame tagasi linna mõtteid, tähelepanekuid ja meeleolusid varsti lõppevad muljeterohked, merereisid on kogunenud nii rikkalik teeb raskusi esialgu neid koguda ja grupil meele sööbuvamate hetkedeks. Kahtlemata aga näisid juba alguses sukeldumine lõit vee all Attackeerimine ja pinnaldumit. Ja tihti eluajaks meelde see haruldane pini töövill ja korralduste täitmiseks laheli kiire läbiviimine, mis vallutab juhtkond, oli tunda allveesõidu, eriti, aga atakeerima ajab. Ainuke, kellel lasub kogu suuremad ja kellel periskoobi kaudu on ühendus välismaailmaga. Komandör dema pun, pinguri Oreki arvestamine kursi andmisel ja muude korralduste tegemisel on peaaegu sõnul edasi andma. Hämmastama pani selline kontsentratsiooni või? Piltlikult üteldes on halve sõidul jaotakeerimise ajal kogu laeva meeskond äärmiselt Bailia kuulekas instrument, mida mängid, õigemini küll käsitled vaid üks ja nimelt komandörilt läbi Nonii ja käitumine ülemuste ja alluvate vahel Inesteldavalt sõbralik ja seltsimehelik, nagu see selfie sellise pingerohkelt ja vastutusrikka töö juures mõtelda vol. Vii sellest sakestamatus anda ei tohi ükski lüli lobiseda, kõik peab minema täpselt ettenähtud Vaikene pooletus, vaid tähelepanematus, mõnel võib saada saatuslikuks kõigil. Ja see teadmine vastastikusest suurest vastutusest seob, liidab kogu meeskonnasiseseks võldaks tervikuks kellel kõigil vaid üks suur kõik ja õilis ülesanne olla valvel kodumaine julgeolekus. Üha selgemini hakkavad eemalt paistma linna tornid. Varsti saabume lähtekohta tagasi olenev, rikastunud haruldast elamust ega mis tahes selle meie hulgast saavad osa. Eesti on väike riik. Meid ei ole pall ja ei helista võõraste maadega vara, kuid meie lubaga kellelgi puutuda oma raadiomaa külge. Alati valvel. Nähtu ja kuuldu kohusta kas või nende langarlikenerinid pära oma kallimat vara elu kaalule pannes. Eelposti täna on meie julgeoleku ja vabal mingile seisvalt arry kui vald. See kohustab meid ka omalt poolt prioriteet jule riiki rasvata karasvast riigis. Riik ja rahvas peab olema ja ongi meil. Ei saa öelda, et meie riik oleks kõik, ei ole seda nii üksikuna. Sulgudes on jõutud Ringveeringu kõrvale. Nii võime koguda ühikute summasid milledega, saame soetada Vähestele kaitsevahenditele väärika lisa.