Momendi väljendus jätab inimesele kahtlemata teate õndsuse rusuva momendi temasse ellu tema ellu ja kas antud juhul oli ka sellega tegemist oma alalisest kodupaigast, mõnevõrra kaugemale minek. Aga see on niisugune paratamatus ja sõidetud arvestades kõiki neid momente, katsutakse kõikidel võimalikel juhtudel seda teha niimoodi, et ta oleks võrdlemisi valutu ja et sellest ei tekiks niisugust momenti, et nende heaolu ja ka moraalne niisugune rahuldus, et see saaks sügavalt riivatud, seda on alati püütud silmas pidada. Iseendas ta muidugi on ja sugune ebameeldiv moment kahtlemata midagi siin teha ei ole. Ma kuulsin niisumisest õrnast küsimuses ka, et praegu nagu tee-ehituse vahetusse lähedusse ja kaks andi pühapaika. Ja teie inimesed ongi probleemi ees, kuidas seda delikaatselt teha? Nad seal lammutatakse nagunii ära, kuidas neid saada oma muuseumi territooriumile? Kahtlemata see küsimus puudutab niisuguse väga sügavaid kombeid ja tundeid. Hantide suhtes ma mõtlen ja seepärast tuleb tõepoolest me saame sellest ise väga hästi aru. Kas see tuleb väga delikaatselt ajada. Samal ajal tuleb aga silmas pidada ka seda asja, et kuivõrd vahetult transpordimagistraali äärse niisugust pühapaigad, kultusekohad et nendel edaspidi seal säilivust ei ole ilmselt võimalik puht praktilisest küljest kindlustada tuleb nähtavasti nendega läbi rääkida, pakkudes välja neile kaks variant see seal olev paigutada ümber sinna, kuhu nad seda sooviksid nende uuele asukohale lähemal või ühesõnaga, nad on nõus seda ka loovutama niimoodi, et paigutust vaata kus säilitatakse näiteks kas või meie väikese muuseumi juurde kus säilitatakse paljusid neid puudutavad. Seos kas Andid hindavad teie panust nende kultuuri ja eluvoolu säilitamisel? Andid on üldse küllaltki napisõnalised. Peab ütlema, et siiski need, kellega me oleme nii-öelda lähemalt tuttavaks saanud suhtuvad sellesse positiivselt. Ja siin olles on veel kord hea meel tõdeda, et eestlased ei jäta oma jälgi Siberisse mitte üksnes niisuguste tublide töö inimestena vaid ka kultuuri kandjatena. Nojah, eks võib ka niisuguse järelduse teha, me leiame, et see on täiesti loomulik nähes seda siin tekkivat olukord, eriti nende tähendab asukohtade elamute asukohtade muutusega. See on minu arvates loomulik niimoodi suhtuda, käituda antud juhul. A. O rive kuus kuu. Sellest on möödunud kuus aastat kui meie vabariigiteedeehitajate poole pöördunud üleskutsega appi meie riigi kõige tähtsamast regiooni, mis areneb, ehitab ennast tormiliselt välja saab Lääne-Siberis nafta ja gaasi leiukohtade väljaarendamisele. Vaarik sai otseselt ülesande ja ettepaneku ülesanne võtke maha, sai otseselt ettepaneku aidata kaasa selles regioonis valusa küsimuse lahendamisel, nimelt teedevõrgu väljaehitamisele ja elamute ehitamisele. Kuna minagi esitan teedeehitajad, siis räägiks natuke teedevõrgu väljaehitamisest. Aastal oligi küsimused viia siis selleni, et leida vabatahtlikud, kes on huvitatud töötama sellistes rajoonides. Teatavasti seal on tingimused värsked, selle tulenevalt ka töötasu on kõrgem kui vabariigis. Ja vaatamata sellele, et me esialgu natukene olime käes inimeste leidmise suhtes varsti veendusime, et vabariigis on palju teedeehitajaid, kes on nende tingimustega nõus ja tekkis isegi meie ehituses. Vastupidine nähe tekkis soovijate konkur prints kelle seast me olime võimelised valima ehitajaid, et ehitada Tjumeni oblastis auto tehtud. See oli algus. Praegult on esimesed aastat juba edukalt möödunud meie poolt ehitatud. Teid sul vutirajoonis Tjumine oblastis on juba sadades kilomeetrites. Meie teede poolt on avatud juurdepääs meie teedega on avatud juurdepääs juba igale uuele naftaleiukohale. Ja see osa, mis nende leiukohtade levitamisel just selle evitamise kultuuri tõstmisel omavad teed nihukeses rajoonis, kus on ainult sood ja oled muidugi on raske üle hinnata. Selles suhtes on ka kohalikud naftatöötlejad kõrgel tasemel öelnud meile välja kiitvaid hinnanguid. Ja ilmselt see töö tõesti on leidnud koha peal tunnustust. Härra sisse jäävad. Nii, mida selline lahendus meie töötajatele väga meeldib? Tänaseks päevaks töötab Siberis teedeehitusel üldkokku 600 inimest Vabariigist. See on suur hulk ja selle kollektiiviga, meil on jõudu aasta anda naftatöötajatele. Raudbetoonkattega autodeid feldpikkuses 40 kilomeetrit.