Tänases rubriigis külaline räägime Temnikovaja Kasela galeriis. Aga veel enne jutuajamist kuulame veidi Andres loo muusikat. Eestisse on sündinud v1 galerii, teatan rõõmuga. Ja nii on Temnikova ja kasele galerii, kes möödunud neljapäeval kutsus kõiki vaatama oma esimest väljapanekut ja mul on hea meel tervitada Olga ternikaatiaid Rekazelat siin sammas delta stuudios. Tere. Mis ajendas looma veel ühte galeriid, millele see galerii on suunatud just? Mõtlesime enne siia tulekut, et ausalt öeldes ma ise nagu ei olegi nagu ennast lahti. Kuidagi tuli nii loomulikust vajadusest, et tundus, et saan, mõtted olid nagu, peaasi, et me mõlemad, et ka senine töökoht võib-olla natukene nagu kitsaks talle just oma suunitluse poole pealt ja tahtsivad järjekordne uus elektrilöögi galerii, et me seda isegi seda nime tegelikult väga nagu ei tahaks kasutada oma nägu nagu nimesid. Me oleme kasutanud siin sõna nagu management'i isegi rohkem ja tee, mis võib aset ära, kuigi tal on ka meiega oma väike galerii olema, siin Müürivahe tänaval piirivalve 22. Et siiski on selline rohkem siiamaani olnud sellise rändtsirkuse moodi, mis on vaata et rohkem olnud väljaspool Eestit, kui tegelikult minek oli, meie esimene Eesti ülesastumine toimuski siis, kui NO teatris jaapani kunstnike näituse avamine tihe Olgale kindlasti täiendab. Aga sisemine sund ja vajadus võib-olla et me tahaksime, kui ühtegi lugu, olemasolevad galeriid kedagi kritiseerida või selles osas, aga et noh, tundub, et see tähele parandamine olemas loonud oma uue projektiga, et sa lihtsalt näitas seda, et võib-olla sellise rahvusvahelise suunitlusega galeriid siiamaani Eestisse nagu ei ole nagu olnud või on need ettevõtmised jäänud selliseks Spraadiliseks ja, ja võib-olla vähem oleks sellele nagu tähelepanuta Üks tühimik, mida oli vaja täita, oli just see rahvusvahelisus. Olga. Just nimelt ei no lihtsalt me, mina isiklikult usun Eesti kunsti ja ma arvan, et kõik need, kes ütlevad, et, et Eesti kultuuri ei ole suuteline ellu jääda ilma riigi toeta, ma ei ole nendega eriti nõus, et ma olen valmis panustada oma energiat ja teadmisi ja seni saadud kogemust selleks, et rahvusvaheliselt seda natuke niimoodi pushida. Ja minu kogemus näitab, et see on täiesti võimalik, et seda lihtsalt peab õigesti kommunikeerida ja suhelda omavahel. Noh, ma arvan siiamaani mida ma olen kuulnud, et Eestis ja et ei ole häid kunstnikke või või, või riik annab vähe raha, et see on ikkagi teisejärguline moment, peamiselt on vaja üritada saada mingit laiemat pilti, et mis maailmas toimub ja mis on vaja ja ja kuhu me sobime. Ja siis lähebki kõik enam-vähem korda, seda tavaliselt sihikindlalt ja niimoodi siiamaani meil on õnnestunud ja vaatab, mis edasi saab, aga loomulikult oma entusiasmist, lõpmatuseni me ka vist ei hakka kütma, aga tundub, et jällegi nagu Indrek ütles. Kuna me saime praegu niisugust päris head diiva tallaga kohalikust publikust, siis läheb see korda. Et see on selline igiliikur, mis saab hoo sisse ja siis enam ei peatu. Kuidas see, et ka nagu kujutav kunst on olnud kõige suurem nagu vaeslapse osas, et kui vaatame nagu muusikuid ja filmitegijaid ja siis seal on selline nagu noh, rahvusvahelises mastaabis pildis osalemine nagu täiesti iseenesestmõistetav, et noh, meil on nagu siiamaani natuke sellise murdmaasuusatamise nagu mulje jätnud, sed on ikka nagu kohalike ümber staadioni nagu ringide tegemine on ja ja noh, siiamaani siiski nagu nii-öelda suuremad rahvusvahelist, mis kohalikult tunnustatud on. Veneetsia Ma olen ja mõned suuremad asjad veel ja siis saaks kusagile nagu muuseumitesse ja aga noh, tegelikult selle nagu kalevi Maariumise kunstnik, galerii suhe, kunstnik galerii siis kunstitarbija ostja suhe on. Et see on natuke vildakas olnud, tehisKärkuseline rohkem teistele sise siseringi nagu nagu teemand, et noh, mina, kes ma olen nagu väljaspoolt sealt maailma, et, et mul ei ole ju erialast nagu haridus selles mõttes, et küll ma nagu lapsepõlvest saati nagu kasvavad koos perekonna tuttavatest kunstnikega. Et teatas mingeid postik nagu barjäär, nagu mulle tundub, et võib-olla selline sisemine nagu reformatsioon just seal nagu siiamani toimumata arv ka väga palju selliseid nõukogudeelemente, et näed nagu Volga samamoodi, et et raha tuleb, Kulkastunio ja galerii on nagu selline nagu imelik Suomen, ega nad ei oska tegelikult ka Eesti kunstnikud nagu peale midagi hakata, et noh, et see ei pea seda nagu dialoogi ja viiks dialoogilise tahib Eestist välja vist samamoodi, teine siis ka meie esimene näitus, oli ju väliskunstnike näitus Eestis, et tahaks ikka nagu põnevamaid asju nagu mida Need on võimalik. Ja tahaks Eestisse kindlasti tuua, et just võib-olla viie siis seda kunsti ka nagu välja selle nelja valge seina vahelt, et seletame kargu, esimese näituse panime üles, no teatrisse, kus on juba loomulikult on publik ja see oli esimene kord, kui need lihtsalt nagu projektipõhiselt Viljandi valitakse nagu koht, et aga üritaks jah, nagu samamoodi siis ka kunsti nagu rahvale lähemale tuua ja mitte ära ehmatada. Siis ta tavapublikut, et võib nautida nagu kunsti ja sellest nagu aru saada, ilma vahemeesteta mustikale kui tore, kui nad saavad oma nagu siseringist, nagu välja. Esimene algatus oli augustikuus, enne kui me jõuame selle no teatri väljapaneku, nii et mis toimus Soomega, olite kontaktis? Ei, ma mõtlesin, et kohe peab minema midagi tegema ja esimene oli meil see Helsinki mess, kuhu vist keegi eesti galeriides ei pretendeerinud ja siis pakkusime ennast ja siis tegime ka satelliitüritust. Seekord osalesime Jaan Toomiku solo sooga. Pluss kohal olid ka mõned teised kunstnikud meie komplektist ja siis meil oli üks vahva õhtuüritus. Kindlasti hakkan neid kõiki igasuguseid inimesed, kellega koostöös kõik oli see tehtud, aga Andres Leo tegi musikaalselt taastata, vist viskaks, mitte Eesti on valesti, mida ma ütlen, musikaalne etteastes ongi seeline, et. Ja sellest edasi meil olid kohe juba läbirääkimised minna Berliini, Berliini mesilasest, Londonis sel aastal toimus praktiliselt ainult friis ja sinna kohe niimoodi noore galeriiga on päris keeruline saada, kuigi proovib äkki järgmine aasta. Et ta ütles, et rahvusvaheliselt networkid kasvatada, noh, meil on selleks hetkeks on juba olnud mingisugused sidemed tekkinud, aga on, on vaja alati olla nagu kohal platsil ja laiendada ja vaadata, mis saab. See on ikka päris pikk sissetöötamise protsess ja loodan, et meid jätkuda. Kuidas üldse maailmas kontakte leida, et mismoodi meie kunsti seal vastu võetakse või, või siis tegelikult mul tekkis ka vastupidine küsimus, et väliskunsti meil vastu võetakse. Ja need on kõik väga keeruline, sest puudub nagu selline kogemus või et kui kumu toob mingeid väliskunsti, siis ta kuidagi omakorda garanteerib praegu kui inimesed ei tea, mis seisukoha võtta, aga samas nüüd see vist käib totaalselt sama moodi, et ma ei tea, kuidas hästi. Millal te aitasite mind mingite kui seepärast, et Eesti Värnite v6tta nagu, nagu rahvuskunsti tervishoiuasutused ei ole, sest nagu ma seda Eesti kunsti on ju samamoodi, et noh, mingi Eesti film Eesti nagu, nagu muusika, et rohkem see, et millele nagu see huvitatus sellest, mis mujal toimub samamoodi ka nagu arusaam tegelikult on kaasaegse kunsti nagu probleemideni siis ka juba Reet Varblane sünnipäev on tõdeda, et selline suure läbiv nagu narratiiv nagu puudub see mõttes, et nagu suundumusena igal ajal nagu poole, et ma arvan, nagu näitad teatud määrast selliseks nagu maalased niuksed, ühiskondlike nagu nagu olukorda ka et kunstnikud, kes taastamiselt kanaarilinnud kaevanduses, kes esimeste huumarke peaks nagu tähele paremini selliste ühestooniavust nagu ohuallikaid üleval tavaliselt jalgade selles mõttes õieti, et nagu suhtume nagu on nagu huvitav et mis toimub nagu selles mõttes Eestist? Ei, kõik tänan, vaatad, et noh, mis nagu selgelt on mingi teatud nagu keskused, kust tuleb täna nagu põhiliselt kõige kaasaegsele kunstile, on siis Berliin või ei, toogi on või mis iganes, onju, et Tallinn on tegelikult nagu päris omapärane nagu platvorme. Et seda ikkagi nagu jälgitakse, et mis siin nagu selles mõttes nagu nagu toimub, et seatud määrasson elame me kõik läbi mingeid, sest nagu sotsiaalset eksperimenti on ja mis siis ikka nagu kajastub kunstis tegelikult tahab. Just mingisugustest andsin pealt on võimalik näha, et mis tegelikult nagu toimub, et võib-olla ise võtta või kassi, nii nagu loomulikult, et iseenesestmõistetavalt, et Telliskivi loomelinnakus ja Tartus käib kõva elu, jääb igal pool mujalgi, et selles mõttes, et et aktiivsus väga hea kunstnikud on head, teevad nagu head tööd ja. Me võime siis seda ainult ajutine natukene integreeruda nagu mujale maailmasse selles mõttes ei ole ka ainult eesti kunstnik mingi selline, kes istub pimedas toanurgas on ja oma etenadi barett peas on ju balleti ees, siis teeb midagi, et noh, tegelikult on ikkagi ju eriti noorema generatsiooni On ju poole pealt ikkagi liikumine ja suhtlemine nagu väga aktiivne ja näevad, selles mõttes on ikkagi kursis, mis, mis nagu, nagu toimub. Võib-olla siin vist vanem generatsioon, kes on nagu ära harjunud niisuguse nõukogude aegse nagu mugavusega nagu veel leidnud nagu, nagu oma kohta niimoodi. Aga noh, samas on nende, nende seas seal nagu väga palju tegevkunstnikke, kelle nagunii-öelda, püssirohtu jagub kõvasti aastaks. Ütleme, kui ka oma valikutes nagu kokku, nagu võtta siis nii-öelda noorema generatsiooni esindajad, kui, siis juba tõeliselt rahvusvaheliselt juba mingil määral tuntuid kunstnike nahka isegi sai käidud põhisuund Jaan toomikule, pealegi galerii, sa pead lihtsalt nagu hakkama ühe kunstnikuga või mõne kunstnikuga lihtsalt nagu tööle samamoodi nagu ükspuha mis, mis nagu nagu alale, onju, aga siis sinna kõrvale nagu jah, tegime satelliiti üritustele ja üritame nagu nooremat generatsiooni sellel eriteedid, Karlssoni asjad olid kaasas meil seal skulptuurid ja siis Andres Laur, kes on sisuliselt meiega nagu kolmas, nagu liige, tegi oma perfoomanced niisiis Helsingis kui, kui Berliinis onju. Olles siin galeristi, oled harjunud kohalikele inimestele kogu aeg midagi seletama, siis on kõik juba jah, et kõik on nagu selge, aga kui sa lähed välismaale, siis see on ju see, et seal läbi regiooni omapära kuidagi. Noh, see räägib tervest sellest Baltikumist ja mis on olnud nagu sind teistmoodi ja noh, inimesed ju teavad päris palju tegelikult välismaal inimesed päris haritud ja. Ma lihtsalt pöörasin tähelepanu, et meil on, meil on nagu oleks mingisugune nagu turismipoksija midagi, et sa pead nagu rääkima kõigest, sa pead rääkima kirjandusest, sa räägid Skypeist ja Pärdist ja aga võetakse väga hästi vastu ja kui, kui sa oskad nagu selgelt niimoodi esitada mingisugust narratiive, kuidas asjad on arenenud, miks Toomik on meil just selline, miks kaedu olen just selline, et millega see maailma kultuuris seotud on ja kes on neid mõjutanud, siis see muutub päästik kergesti, säilitamaks informatsiooniks. Lugesin teie kodulehelt lauset, et hoolitsete balti regiooni ja selle ümbruse kunstnike esitlemise eest, aga ometi teie esimene väljapanek on nüüd jaapanlastelt. Mismoodi see sündis, mis moodide Jaapaniga kontakteerusime. Üks suurematest projektidest, mis mul oli pääs, sain pakkumise oma kolleegidest Vilniusest, et vot nüüd nad said kohale 36 maailmakunstniku ja ma läksin kohale, valisin, et vot et neid tegelikult tahaks küll Eestisse tuua ja sellepärast, et see oli ikkagi keerulisem, sest ma valisin kõige suurema maali. Mis oli seal täitsa sellele, et mõtlesin, et võiks olla tegelikult mitte ainult suuruse järgi, tundusid väga huvitavat, armusin ma üldiselt. Mis teeb galerii galerii ikkagi müüb arvamust, onju, et minu arvates see on väga hea kunst ja testisime teiste respekteeritud inimeste pealt, tundus, et jah, see võiks olla see ja samas Jaapan on ka mingis mõttes ikka kapseldunud riik, et meie regioonis ja eriti satu ja, aga samas seal taga on olemas siuksed, suured fondid, mis mis toetaksid mingit sihukest laiemat reisimist Baltikumis, et Lätit keeldus, sest neil ei olnud ruumi ja ma mõtlesin, et mis mõttega, et meedik, kaeru meie siis ma olen päris pikalt otsinud, et kuhu võiksid sobida ja mahtuda ja siis no idee oli üks viimastest, ma olin juba praktiliselt praktiliselt keeldunud. Mõõdulindiga ringi käidud, kas juhus nüüd ära mahuvad? Jah, see oli, see projekt oli nagu täielik sport, ma kirjutasin mingi üks viimastest pressil Messidest Indrekule, et umbes, et nüüd ma saan aru, miks meil kultuur ja sport on sama. Teil on Teppad jooksma mööda linna otsima, kuhu sa tööd ära mahuvad moslemeid, rattaga ka, et siis on meeldiv kasulikuga. Mind üllatas jaapanlaste väljapanek, nagu sa just ütlesid, et tegelikult ega kuigi palju ei tea jaapani kunstist, et meie mõistes on jaapani selline esteetika rangelt noh võib-olla mustale ja valgele tuleb veel mõni värv lisaks, aga mitte kuigi palju. See oli erakordselt värviküllane ja kasutatud hoopis selliseid värve, mida, mida nagu ei kohta kogu aeg. Kirjelda seda pildikeelt, mis, mis on. Seal on kaks kunstnikud Ace Johanna saava ja oodiun ta Geonsen, noorem kunstnik, kes kõik need nooremad on, võib-olla nad ei ole kõik enam nii väga isikupärased ja nad juba oskavad olla konjuktuurselt ja mingis mõttes paindlikutes heas mõttes konjuktuurselt, et no et sa tead, mida sa pead tegema selleks, et valida ja mis on sul müüa, kui näiteks jaapanlased. Et siis tema teosed on päris palju mõeldud hiina kunstist või kuidas Hiina kunstan jaapani kunsti mõjutanud, seega David on seal sees just sealt sellest trendist ja sellest edasi ta geoda segab idamaised mõjud kus koos nagu Euroopaga, et see esitab sihukest silda. Seega ta tööd on tõesti Hiinaslikult värvilised ja euroop palikult kontseptuaalset. Aga kui rääkida Oodjunnist, siis ta on ikka päris minimalistlik, ta esitab endale palju piiranguid ja selline idamaiselt marksistlik, et esiteks ta maalib vertikaalsete või horisontaalsete tõmmetega. Teiseks ta kogu aeg vahetab tehnikaid, et ta tahab saavutada või säilitada siukest. Värskuste jah, et olla nagu laps sellest, mis ta teeb, et kas kohmakust teeb perfomance joonistab ja kogu aeg hüppab nende Meediumite vahel. Et ma arvan, et tegelikult võib pretendeerida küll Jaapani kaasaegse kunstiseltsile selline kooslus. Jah, olles ise äsja Tokyost saabunud, et seesama asi, et nende poolt võin küll öelda jah, et värvi ja see on nagu rohkem kui meie eelarve osas nagu, nagu eeldad, et Smüpa nagu samamoodi tagasi nagu selle eestlaste poole pealt. Olgu, vareme rääkis, et noh, siin ongi see, et seal on hästi palju, nagu on, on inimestele veel arvamustes nagu, nagu kinniga. Et siin esimesed kommentaarid, nagu kui sa lähed nagu eestlased, nagu välja viimas tahate, kuhu nad siis nagu nagu liigituvad varastasid nagu Põhjamaades rohkem selline nii-öelda lähevad mingitele suurematele metropoli Teleni või on siis nii-öelda puhtalt nagu vene või siis nagu moskva nagu mõjudega. Kui me ütleme, Jaapanini kaasnev kunstis noh, nii-öelda näose tavapärane publik tuleb ikkagi mingi hieroglüüfi, otsib, on ja ja see on ka saatku lihased nagu selles mõttes neid nagu, nagu piire tahab. Jube lihtne oleks olnud mingit natuke tuntumaid söömislist lihtsam nagu publikumõttelised, tuntumad nagu nimel, nagu endale puha juurde kleepida, aga et. Me ei tahaks nagu väga kuigi ma ei ole selle vastu midagi, kui me saaksime, on juba väga häid nagu näitused kinni püüda, mis siin regioonis nagu liiguvad. Tegelikult kui nad radareid nagu välja panna, siis noh, nii Peterburis on ju, kui Helsingis, Stockholmis ja mujal Baltikumis tegelikult nagu toimub, päris põnevad näitused on ja kunagi see nagu Tallinnasse nagu ei jõua, Stast on ikkagi nagu kogunisti vaevasekid ära äkki suhteliselt nagu perifeerne kohtuni, aga. Pingutustega natukene sensitiiv ütles, on see kõik nagu tehtav on ja noh, tulebki nagu kultiveerida ja. Ja ma olen nagu hea meelega nagu näiteks läheda vaata Molgajaga klasside laps nagu käekõrvale, et mina lähen vaiksest nagu kooliajast, mil noh, see oli nagu väga oluline osa ja ma olen igal pool, ei ole nagu need noh, seal on nagu noh, sa pead samamoodi nagu kunstnikke kasvatama. Galerii jaoks peadki seda publikut oma nagu kasvatama, et ja noh, minu meelest nagu no ja meie nagu koostöös, nagu seal Laitse tegema seal tahmas yhes see nagu see sümbioos ja koostöö, nagu just meeldivat kanoonilise teatrina nagu ei ole vist mitte kõige enam konservatiivne nagu nii-öelda institutsioone. Tollel näitusel viibis juures ka teie kolmas liige ja nüüd on mul võimalus küsida, mida tähendab tehnika vajad Kasela galerii nime juures sõna vitamiin. Rääkige Andres la kohalolust ja helilistes täijendustes. Andres Lewan selle vitamiini projekti isand ja vitamiin Protect Space A-vitamiin juba tegi, mõned üritused on ju need sedelid üldiselt, mida me oleme messide juures teinud, olidki vitamiini production. Tahaks öelda Indrek. Koostaks teeb peale, et nägu, et ta mulle mingid mõtted nagu mõlkunud, et võiks, nagu ma räägin, nende enda seisukohast mõtled mõlkunud, et võiks nagu teha me taaskasutus nagu galerii taga teha midagi nagu huvitav kunsti nagu alal, et nagu oleks järgmine nagu mulle isiklikult nagu ei meeldinud teel aga nagu vastavalt nagu rahakotile nagu võimalik. Aga et olles nagu suhelda, paljude kunsti ikkagi üldiselt täheldanud, on nagu vaja nagu kõrvale nagu inimest, kes aru saada ja, ja me ei saagi eeldada, et kõik kunstnikud tõde, universaalselt sellised superstaarid, kes nii-öelda oskavad autot parandada ja oma posti müüa ja et sealt see nende nende asjadega teha nagu midagi nagu muudki teha. Et siis Me saatsime, Lokur Volgaga. Pikalt ei mõelnud, hakkasime kohe nagu nii-öelda rauda taguma ja põhimõtteliselt oligi, tähtajad olid nagu tegelikult pandud väljaspoolt nagu peale, et oli vaja lihtsalt minna Helsingisse Helsingi automaat siit kohe nagu toimumas, et me hakkad midagi mõtlevad siis loomulikult nagu lähenemine. Ja eks Tallinna pisut nagu väike linn ja hakkasime otsima, nagu ka siiski nagu galerii nagu ruume. Jõudsime otsaga siis katlasse kus siis kultuurikatlasse, kus viimase korrusel võitlesime hea sõber vastu Andres Laaljon ja samamoodi seal nagu pikka mõtlemist ei anded. Kõik mõttelained nagu tunnused, nagu sobitusid ja väga hästi. Te olid täpselt samad nagu ideede samamoodi kaadris on ju elanud aastaid ja vahepeal nagu nii-öelda väljaspool Tallinnat, nii et nad sai täpselt aru, et mida ja milleks nagu vaja teha. Jah, loodetavasti kui nüüd 2011 kevadel, siis ikkagi saab nagu kultuurikatlas mingisugune osa sellest nagu valmis siis jah, tingnimetuse all, siis kui vitamiin peaksid sinna ühe katuse alla mahtuma, siis niigi nii meie galerii, kui siis Andres laulab oma stuudioasjad ja siis mõned stuudiot, siis külaliskunstnike jaoks. Et rohkem sellele ongi elav nagu organism, et nagu sa oled ka see nimi, vitamiin ja ma ei sea selles mõttes ka nagu piiranguid, et noh, et mis sealt alt nagu välja nagu kassat, et selgelt Andrese poolt tuleb nagu muusikaline nagu kallaks sinna. Meie nagu lisama sisenduvasse kujutav kunstionju, ma lasen talle nagu omaette nagu areneda. Aga plaanid on nagu järgmiseks aastaks väga selgeid vitamiiniga juba tähendab osad plaanideta 2011 raames siis stalkeri festivali korraldamine. Ja siis oleme võtnud ka nagu enda hõlma alla koos teistega. Siis Veiko Õunpuu, Taavi Eelmaa filmiprojekti 60 sekundit üksindust aastal null nagu produtseerimise. Varasid tuleb veel jagu, aga need on niisugused asjad, mida me, me oleme täna juba nagu vitamiini nime alt nagu, nagu välja öelnud, et mis, mis hakkavad nagu toibuma. Mulle lihtsalt meeldib vitamiin just selle poolest, et et see ei ole galerii, meie seal time ainult osa sellest astet, siis meil on mingis mõttes käed vabad, et me saame tegutseda kuskil mujal palju rohkemat. Et see just näitusetegevus võtab päris palju energiat ja mina hakkaks nagu suhelda rohkem inimestega ja rohkem kommunikeerunud ideid. Et see väga hubane pesa meile Ja see, et sa seda teha oskad, suurepäraselt, täitas juba art epo minevik, mis on sul ju päris pikk olnud, see kogemus kulub nüüd marjaks ära. Viis aastat, jah. Võtad sa midagi sealt ka kaasa, mingid need toredad jooned peaks ütlema, et, et see oli üks mu lemmikgaleriisid, ma loodan, et jääbki jätkuvalt. Ma arvan, et see jääb jah, selles mõttes, et seal on ju kõik juba rada peale pandud. Ma ei tea ennast, ma võtan sealt kaasa ja kuna ma võtsin sealt päris algusest, siis mingis mõttes aarde pooligi mina ja päris raske on neid asju niimoodi lahti hoida. Keeruline see erastamisprotsess ka, aga üldkokkuvõttes ma ei oskagi sinu küsimuse liiga keeruline, ma arvan, et mingi aeg peab mööduma, siis ma saan aru, mis oli see ja mis on mina ja kuidas see kõik edasi läheb. Me oleme nartepo sõbrad, lihtsalt need rõõmsamad, et sind jagub ka kesklinna suunas, mitte ainult sealkandis kõikuvad lingvistid, umbes aarde paanika, angerjaid kohe linnasüda ja need on laienenud. Tore idee ja mõte. Ei tea, kas see veel kord, ma arvan, see tähelepanu meiegi tutvusin nagu tegelikult sealt alguse saanud, et kui keegi ütleb, et Artepooselt kaugele, siis on tegemist ikka väga laisa nagu inimesega, et. Kuule, sõitsime autoga päris head, mitu 1000 kilomeetrit ühe aastaga läbi käia ja näiteks isegi nagu rohkem ei anna meelde, nagu projekti põhiliselt tulevad, need tuleb ka tegelikult, et noh, neid galeriisid niukseid nagu näitusepindasid, et selles mõttes ja ma arvan, noh, arte puu on juba nii kõvasti sisse töötanud, et ta jääb kindlasti üheks juhtivaks nagu, nagu kohalikus galeriiks, nagu igal juhul Mul on hästi hea meel, et te seda kõike teete. Tuult jätkuvalt tiibadesse. Ärge endale liiga tehke. Leiti aega, vahepeal puhata ja kõike seda ise nautida ka, sest et nüüd on asi käima läinud ja ma kuulsin teie plaanidest, et lõppu ei näe niipea. Äkki vaatate veel seda, et mis võiks olla järgmine samm, mis linnarahvas võiks, millest võiks osa saada? Järgmine näitus on meil detsembris. Marko pättila, Aki Kauris mäki kunstnik teeb oma maalinäituse Tallinnas ja see tuleb ka natuke keerulisema struktuuriga väljapanekuga. Küll me teatame sellest varsti. Stuudios olid külas akadeemik oma ja Indrek Kasela. Uue galerii esimene väljapanek, jaapani nüüdismaalinäitus on teater no 99, teisel korrusel avatud 28. novembrini. Jutuajamise eel, kestel ja järel kõlas Andres la muusika.