Tere algab saade, laste lood. Minu nimi on Kadri kiisel. Oleme Lasnamäe muusikakoolis oma loomingu päeval ilmisest saates kuulsime, kuidas noored muusikud improviseerivad koha peal, saades ainest Tallinna kunstikooli õpilaste piltidest. Täna kuuleme noorema grupi heliloojate loodud teoseid. Esmalt pakun teile kuulata Kohila koolituskeskuse õpilase, kaheksa aastase Mikko londi klaveripala aardejaht. Kuulame nüüd Keila muusikakooli õpilase, kaheksa aastase Simon Harli Alliku pala Keila kirikukellad Kuidas see lugu sündis? Ükskord lihtsalt hakkasin klaveril mingeid suvalisi noote mängimiisakas, niisugune lugu kerkima. Kuidas see lugu nagu valmis saab, et algusse proovid küll, aga see ei pruugi ju meelde jäänud, mis sa alguses klaveridega teed? Töötan ise lihtsalt üles endale paberi peale kohe nootide oskad kirja panna ja. Aga kuidas sinu jaoks ei esitamine on, kas enda pala esitamine on kuidagi teistmoodi ka kui, kui mõne muu nii-öelda päris helilooja teose esitamine? Ma arvan küll, see on ikkagi oma. Et siis on uhkem tunne ka, et leidsid, sa ka, tead ma mõtlen, et võib-olla raske nagu isetehtud asjaga teiste ette tulla, et sa ei tea, et mida need teised arvavad sellest. Aga ise arvan küll endast hästi ja ma arvan, et see on väga õige, sest mulle väga meeldis see lugu, oleks see pealkiri, oli ka väga, väga õige, et kõlast tõesti kirikukellade moodi nii tohutult. Käidud käies pole niukse kirikuga Ellaadis. Aga miks sa siis panid pealkirjaks just Keila kirikukellad on käijas, aga suur aitäh sulle ja edu. 12 aastane Elmar Taaramäe Lasnamäe muusikakoolist teeb pisut teistsugust muusikat. Pakun teile kuulata tema süntesaatori pala hulgun sihitult mööda tuulist linna. Nüüd esitleb kaheksa aastane Hanna Liise kuusing Kehtna kunstide koolist oma loodud klaveripala Ingel Hanna-Liisa õpib klaverit alles teist aastat. Kuidas tuleb selline tahtmine teha lugusid? Tuleb aeg, lihtsalt jäingi, nägid välja. Aga kuidas sa hakkad le looma, et kas sa kõigepealt istud klaveri taha ja siis lihtsalt vaatad, mis sul tuleb, et mismoodi see algus on? Lihtsalt sakam mänge. Kas enne tuleb nagu mõte, et mismoodi võiks teha, või on vastupidi, et kõigepealt sa kirjutad, no ja siis tundub, et et see on sedamoodi, siis paned pealkirja või mis mispidise käib? Rääkisime ainult pealkirja. Kas sind inspireerib kakk, keegi konkreetne muusik näiteks või, või võtaks eeskuju kelleltki? Õed tähendab tädi Elke. Ta mängib ka klaverit, kas tema loob ise ka muusikat? Ja siis sa oled kuulanud, kuidas tema teeb, ja proovidisega kuidas sa esitad oma oma väljamõeldud asju teistele, et kas sa kõigepealt mängid omaette ainult nii, et mitte keegi kuuleks või, või on sinu jaoks lihtne tulla teiste inimeste ette? Ahestan sees, aga vahest? Kuidas tänali? Kaili hirm peal, et võib sassi minna. Et ainult see sassi minemise hirm, et selles mõttes kahjuks ei ole vahet, kas sa mängid iseenda välja mõeldud lugu või või mingi teise autori lugu. Eks keekmelist mängin. Selles mõttes enda teose esitamine ei ole kuidagi teistmoodi. Ei ole. Selge, aitäh sulle. Saate lõpetuseks jääb kõlama Kehtna kunstide kooli õpilase 10 aastase Adeele Rei kirjutatud laul. Unistus esitab Hanna-Liisa kuusing ja klaveril saadab viljane Reiljan. Homme samal ajal kuuled Lasnamäe muusikakooli omaloomingupäeva vanema grupi heliloojate loomingut. Saate toimetas Kadri Kiiseli.