Seni. Raadio kahe kuuleb, käes on pühapäev ja aeg väikeseks audiorännakuks, et uurida, milles peitub aina populaarsemaks muutuva jooga olemus ja fenomen. Algab saade hallo, kosmos ja mina olen Ingrid Peek. Tänaseks külaliseks on energeetilise joogaõpetaja ja vaimsuse teemadest valgustaja Peeter Liiv, kel joogaga kokkupuuteid juba aastakümneid. Joogan teatavasti iidne Indiast pärit õpetus terviklikust maailma inimkäsitlusest, mis on suunatud ühenduse tasakaalu loomisele inimese keha, meele ja vaimu vahel. Jooga aitab korrastada käitumist, hoiakuid, mõtlemist, toetab teadvuse laienemist, avardumist. Jooga pole pelgalt füüsiliste harjutuste kompleks, vaid on elamise viis. Peeter Liiv on aastakümneid tegelenud vaimsuse teemadega ning töötas välja energiajooga, mis ühendab mitmeid eri metoodikaid. Võimaldab omandada oma kehas sügava nautimise kunsti mille tulemuseks on oivaline tervis, kasvav elujõud ja valmisolek vaimseteks arengu hüpeteks. Internetiinimestele meeldetuletuseks, et saate liituda saate hallo Kosmos klubiga Facebook'is aadressil Facebook punkt com kaldkriips hallo, kosmos. Avalooks mängin teile temast suurt lemmikut. Tony Allen on legendaarne trummar ja üks afropidi rajajadest, kes oli ka Felaguti bändi liider. Sel neljapäeval ta lumetormi tõttu Tallinnasse ei jõudnud, küll aga esineb ta koos oma 10 liikmelise bändiga siin täpselt nädala pärast. Järgmisel pühapäeval, 19. detsembril. Kontserdi kodumaiseks esinejaks on hüpnootilist Aasia ja Aafrika mõjutustega muusikat viljelev Jaaga Speys kellelt mängin järgmise palakese. Nüüd aga doni Ellen ja kreisi afrobiit. Saade hallo, kosmos uurib täna joogat, et millega siis ikkagi täpsemalt tegu on ja mis on jooga fenomen? Mine tänaseks saatekülaliseks on energeetilise joogaõpetaja ja jooga vaimse filosoofilise poolega hästi kursis olev Peeter Liiv, tere, Peeter. Perejooga on vallutanud läänemaailma. Praktiseerivad nii vaimuinimesed kui ärimehed, vaesed ja rikkad, noored ja vanad, jogan populaarne ja sellele aitab kaasa ka tänapäeva popkultuur, näiteks lauljatest tingemadonna. Viimane jutustab telekas, et naised, tehke joogat, see muudab teie keha. MolekulaarStru kultuurifenomeni juurde. Me peagi jõuame, aga alustaks äkki sellest, et räägiks misse iidne Indiast pärit füüsiline vaimne traditsioon jooga kui terviksüsteem endast siis täpselt kujutab, sest jooga pole ju pelgalt füüsiline võimlemine koos rütmilise hingamisega nagu kiirustavale Lääne inimesele tihtipeale pinnapealselt vaadeldes võib tunduda. Jooga on jah üks kuuest hinduismi põhikoolkonnast. Ja võimalik, et osa neist koolkondade peab ennast vanemaks näiteks veedad, on väga vanad ürikud, aga jooga ulatub juurtega vähemalt siis 200 randas aastasse enne meie aega. Kui siis potensiaali nimeline klassik elas, siis, kes kirjutas siis klassikalised jooga suutrad sealt meil on selline esimene süstemaatiline käsitlus jooga kaheksast astmest. Aga muidugi palju varasem, sest pagavadki idas räägitakse joogidest ja mujalgi kui sellistest tarkadest ja vägevatest meestest ja naistest. Ja muidugi Läänes on ta aja kestel muundunud, noh, eks kuuekümnendatel kõik see tuli sealt. Hipide piitnikute aegu, tulid zen-budism, tuli, jooga tuli, meditatsioon, ma ei mäleta, millal maha Risi mahes joogi tuli ilmselt ka kuskil. Sest biitlikud olid tema temaga juba ninapidi koos. Piitersid tähendab, ja kui alguses oli jooga väidetamise selline hästi jäljendav, hästi jäik tehti, liiguti nagu kergematel harjutustel raskematel, et noh, järjest rohkem nagu konti väänata, et ikka saavutada see hindule omane paindlikkus, mis tegelikult laenlasele võib-olla üldse ei sobi. Siis hiljem, ajapikku võib-olla juba paarkümmend aastat on taibatud, et vaata, et teeme parem kergemaid harjutusi, teeme mõnusamalt, teeme seesmisemalt, teeme parema tundega. Sest osana või asend siis tähendab tegelikult ju mugav asend või eesti keeles mõnus asend, noh energeetilisi joogas, mõtlesin, et ütlen, et nauditav asend, et noh, kui sa asendit ei naudi, siis asend on vale. Siis sa kuskil punnitada, üle või punnitada olla, eks ole. Ja siis sa pead hakkama pingutama, siis sa pead alati saama üle mingist barjäärist üldse tegutsema hakata, tegelema hakata pärast võib-olla on hea, aga aga selline seest välja in ilik, naiselik liikumine näeb ette, et kogu aeg oleks hea, alguses peaks peale, oleks jube ja muudkui tahaks teha ja ei tahakski nagu pooleli jätta selle peale. Jooga läinud juba üheksakümnendatel, kui mina seal õppisin, oli ta niisugune hästi pehme ja kõik said seda teha, pensionärid said teha, invaliidid said teha Soomest tol ajal tegeles sellega mäletamisi 100000 inimest vist isegi noh, joogaliidus oli 5000, tol ajal. Et see võimaldas seda. Ja see tähendab, et algselt tervise joogalt mindi üle nagu sellisele vaimsemale osale ka, et jooga kui eneseareng, kui eneseavastamine. Sest kui me teeme hästi mõnusalt neid asendeid, siis meil hingamine läheb iseenesest nagu paikat, see kolmas aste nii-öelda prana jaama. Ja me iseenesest tõmbuma nagu endasse tõmbama oma meeled tagasi ja, ja see on see neljas aste Bradhaaraja. Ja sealt edasi me saamegi hakata juba keskenduma ja, ja, ja meditatsiooni minema ja lõpuks ka samastuma. Ja tekib ka teadlikkus teadvel olu mis on ju igasuguse vaimse praktika, sealhulgas ka jooga ülim eesmärk, saavutada võimalikult tundlik teadlikkus teadvel olu asjadest iseendast maailmast. Nii et see kuulub nagu jooga kõrgemate astmete hulka ja see on ka läänejoogas tugevalt sees. Kuigi ma täna kuulen siin noh, inimestelt, kes, kellel on nagu raske teha joogat siin või seal, et miks et kas siis nad ei ole rahul, et nad ei suuda nii palju painutada, kui oleks vaja võrreldes ideaalasendiga või isegi kui treeneri käsi seda teha, siis nad ise ei ole rahul endaga, neil on jäänud mulje, et ikkagi peaks sinnamaani nagu punnitama. Noh, minu kogemus on see, et kui me järk-järgult teeme seda mõnusalt parajas venituses, kuhu tahakski jääda, siis paindlikkus iseenesest kasvab. Et muidu ta on natukene nagu selline tippsport, kus ennast üsna kõvasti lõhutud võetakse ja pärast siis ollakse invaliidid. Ja huvitav on, et ajurveda Maharisi ajurveda pakub täna ka tippsportlastele sellist treeningmetoodikat, mis on ka hästi järk-järguline hästi mõnus ja saavutab ka hästi häid tulemusi. Nii et siis on selline jah, ka väljast sisse jooga, kus siis Ida asja tehakse nagu lääne kombel? Ma olengi tihtipeale tähendab seda, et käib selline nagu spordi tegemine traditsioonilises mõttes, et saavutada ikkagi paindlikkus voolida keha, saada seal head Asanad ehk asendid kätte ja siis seeläbi siis kuidagi nagu keskendutakse, ainult ikkagi füüsise arendamisele. Noorte puhul ma saan täitsa aru, neil on palju energiat ja nad peavad seda kuskil natukene nagu maandama ja põletama, ükskõik mis ägedat sporti nad siis teevad. No las siis jooga Allaga siukest äge. Aga juba natukene seal keskliginedes ja inimene hakkab rahunema ja aega võtma ja mehitatiivseks muutuma ja seal sobib juba paremini selline naiselikum, pehmem stiil. Räägime jooga sellest kaheksa astmelisest süsteemist, mis on siis kogu selle distsipliini aluseks, et äkki käime läbi need astmed ja võib-olla sa siis seletad, mis täpselt endast kujutab kogu see tervik. Jooga suutrad koosnevad neljas peatükis, igaühes on siis 50 üksiklauset ehk suutrat. Siin on siis sissejuhatus, teiseks, inimese suhe loojaga, elu eesmärk ja selle saavutamine sealhulgas siis ka joogapraktika eesmärk, kes selle teostamine, kolmas on psüühiliste võimete arendamine mis on põnev teema ja neljas on ühtsuse saavutamine ehk valgustumine. Ja need kaheksa astet siis jagunevad siis nii-öelda seesmiseks ja väliseks joogaks ja väline, algab nagu paljud vaimsed õpetused, algab nagu käskudest keeldudest, noh umbes nagu 10 käsku on kristlased, mida sa tohid, mida, mida sa ei tohiks teha ja siin ütleme jaama ja nii jaama, ütleme et et see jama tase. Muide, nad kokku annadki sellise nii-öelda positiivse mõtlemise või positiivse hoiaku, mis kaasajal ei ole midagi uut enam kellelegi, et kogu see on kogu selle külgetõmbeseaduse ja edu, teadvuse küllus, teadvuse alus. Ja ütleme jaamal, siin on peetud silmas siis enesevalitsemist, vägivallast, hoidumist, ausust, hoidumist, varastamisest ja ahnusest. Kindlasti oli tol ajal suur probleem mõõdukuste meelde valitsemist master maininud, ütleks selle peale või apostel Pauluselt valvake oma meelt. Noh, ei mõtleks kellestki halvasti kuskil, sest me teame nüüd, et see tuleb meile kohe ringiga tagasi. Et kogu see hoiak oleks üdini posid tiivne, muidu me võime ju mingit positiivset taotluse teha, aga kui me üldhoiak on nagu kipub negatiivne olema, siis me nagu nullime selle ära. Kui me arvame, et kõik teised inimesed on lollid või rumalad, keda me tänavatel näeme siis. Me teeme endale halba. Nii jama ehk siis teine aasta on jälle selline nagu olemasolevate seaduste ja tavade austamine ja järgimine. See on ka seesmine ja välimine meele keha puhtus. Joogidel on igasugused keha puhastamise metoodikaid küll läbi nina küll läbi suu, küllap olete kuulnud ja näinud, osa on üsna üsna naljakad. Siia kuulub ka rahulolu, meelerahu enesedistsipliin ja siis ka eneseuurimine pühadesse, raamatutesse süümimine. Ja siis ka oma tegevuse tahtel ootamine jumalale, siin potentsiaali ütleb, et näiteks sellest rahulolust tuleneb võitma õnnelikus. Noh, siin on mõned märklaused nende kahe astme juurde võib-olla veel, mis tunduvad ilmekad, et suhtumisel õnne viletsus hüves pahesse võib meele puhastamiseks praktiseerida, sõbralikkust, kaastunnet, rõõmsust, erapooletust, sõbralikkus, kaastunne, rõõmsas erapooletus, tal on öelda ka selle kohta takerdumine materiaalsetest väärtustesse sünnitab alati kannatusi. Olenemata sellest, kas neid kogetakse parajasti rõõmu või kurbusena. Siis ta soovitab, et kui kired häirivad meelt, tuleb keskenduda nende vastanditele. Jälle tüüpiline kaasaegne positiivne hoiak. Ta ütleb, et keha puhastamine annab kiindumatuse enda teiste kehasse. Sa selline askeetlik suhtumine, jooga teatavasti ma ei ütleks, et suurus alla seksuaalsust aga püüdis sellest nagu lahti saada. Sest need ihad ja himud alguses olid väga tugevad. Ja ilmselt see oli tingitud ka sellest, et jooga teadis, et kui me ei oska seksuaalenergiat valitseda, siis me lihtsalt raiskame energiat, mis muidu oleks ette nähtud vaimseks arenguks ja enesearenguks. Ega taoism ütleb ju ka, et ega seksuaalenergia selleks, et et seda pillata igas suunas, vaid see on selleks, et oma hinge ja vaimu keha üles ehitada. Selleks sigitada lapsi muidugi. Ja kui juba on seksuaalsus, siis seda sellisel moel, kus me saame energiat juurde, mitte ei, ei kaota seda nagu sõjameeste puhul alati juhtub. Niisiis füüsise muundamine annab keha täiuse ja sõltumatuse kehatoimingutest annab ilu võlu. Energilisuse jõulisuse ja piirangute ületamisel tekivad teatud ülivõimed kehalisel tasandil. Teisalt meele puhastamine annab rõõmsuse keskendatuse tundemeelte valitsemise. Tundemeeled on meie viis meelt, siis eks ole nägemine, kuulmine, haistmine, maitsmine, kompimine. Et kui me tavaliselt meil on mingi meeleAstime, kipume kohe reageerima, mil tekib emotsioon. See järgi tekib kohe mingi mõte, seekord seejärel tekib kohe mingi tegu, siis jooga õpetab, nagu eraldama need üksteisest, et isegi kui aisting tekib näiteks ärritavasting et me ei lase tekkida ärritaval emotsioonil või ärritaval mõttel või mingil vägivalla seal tegutsemisel. Ja siis on ilus lause rahulolust tuleneb Matu õnnelikus võitmatu õnnelikus. Et see on selline seesmine tingimused, õnnelikus saavutatud rahulolu. Noh, need olid nagu kommentaarid justkui kahele esimesele astmele ehk siis käskudele keelt keelduda, aga mõned neist muidugi ilmnevad alles ka järgmistel astmetel. Ja kolmas aste ongi siis aasane Kasend kehaharjutused. Ja see peab olema kindel mugav potentsiaali jaoks. Aasana oligi mõeldud eeskätt meditatsiooniasendis, kas ta siis lootosasend või pool-lootosasend veel mingi analoogiline teemantiste näiteks jaapanlaste suva riista, kus me istume kandade peal. Alles hiljem kujunes välja siis nende aasanade paljusus, kus hakati tõesti igatepidi neid konte väänama ja saavutati meeletu paindlikkus ja kanalite lahtisus, lihaste liikus luude pehmus. Huvitav on ka see, et see annab ka sellise kohalolu kogemuse, kui me oleme sellises asendis ükskõik millises tegelikult. Me oleme kehas ja kui asendan mõnus, siis juhuse mõnusas kisub meid endasse ja ja kehan alati olevikus. Ja, ja selle kaudu läbi aasana või läbi selle asendi. Oleme kohal, oleme, oleme olevikus. Eckhart tollega ju õpetab, et läbi kehame, sam olevikuga me muul moel ei saa. Hiinlased õpetavad, et et tegelikult see peaaju peaks olema tühi, meil peaks olema tühi. Ja see nii-öelda teadus peaks olema kõhuajus. Pea ju me kasutame ainult siis, kui. Meil on vaja mõelda. Meil on vaja kavandada menu ratsionaalselt mõelda. Muule ajal ta lihtsalt puhkab. Ja niimoodi ka jooga siis Toomeid pea osana nagu sinna kehapoole. Nüüd neljas aste prana jaama, mis on siis hingamise valitsemine. Ja siis reguleeritakse, millise kopsuosaga. Me hingame hingamise pikkust, korduste arvu ja ka hingamispeetusi. Ja siin on eesmärk muuta siis hingamine aeglasemaks, õnnemaks hingatakse täis kopsuga. Algul hinnatakse kõhuga sest enamus läänimise hingab kopsu ülaosaga. Ainuüksi müriaadi haigusi õpime hingama kopsu, kõhu, alaosaga kõhuga ja hiljem täis kopsu väga me kunagi hinga täie mahuga vaid ainult osaliselt, kogu kopsuga, osaliselt viime selle järjest aeglasemaks. Õnnemaks on täpselt Hiina meditsiinis samamoodi sest jooga ütleb, et meie hingetõmmete arv on on loendatud, see on kindel elu jooksul ja mida rutem ja seeläbi läbi hingame, seda kiiremini sureme. Kirjeldav võib-olla sellist nii-öelda täiusliku joogahingamist, et kui sa rääkisid, et kõhu alaosaga kopsuga samas täielikult hingaid, kuidas rütm peaks kulgema. No mina õpetan oma energeetilisi joogas ikka kõigepealt kõhuhingamise ära, millega lapsed hingavad ja see on see, et hingame läbi nina alati sisse, eks ju. Et me hingame nagu selle õhusamba hästi alla välja, noh umbes ma tea, lahk lehani välja, eales lõpusse, kõht ka laieneb niimoodi, et me mitte kohe õhku kõhtu punni nagu ja seetõttu meie kopsu ülaosa on, on lõdvestunud millega tavaliselt hingame, raiskame oma energiat, et need lihased piimuldada ja sebi meediafragma alla mis on väga oluline ja väljahingamisel me vastupidi, tõmbame diafragma nagu ülespoole, me tõmbame nagu naba natu vastu selgroogu või, või pinguldav õrnalt kõhulihaseid. See on siis nagu väljahingamine ja väljahingamise lõpus meelde fragma lõdvestuda. Nii et fragma liigub siis üles-alla-üles-alla üles. Sellega diafragma aitab meie südamel pumbata verd, defragman liikuv. Ja kui me hingame kõhuga, siis meie teine süda töötab nagu kapillaaride, meie kolmas sõda, nende fragmame, teine sõda. Aga lääne inimesel diafragma on jäik kuna ta ei kasuta seda ja seetõttu õhkebseiskuma alla masseeri oma kõhuorganeid, eks ole, sellega meie seedimine on halb, eks ole. Meie energia on ühtlustamata meie siiani sõnastamata ja kui meie vaagnapõhja lihased nõrgad Sist siit pidevalt tilgub välja, meie elujõud tilgub alatasa meist välja ja mitmeid muid vähemaid kahju mõjusid, mis sellest tuleneb. Ja me hingame ka niimoodi selle õhust, me saame ju Tsiid, eks ole, ehk elujõud toidust oma eluajal ja niimoodi ma emmega selle c hingamise alla kõhtu välja, kus on tema õige, kohtasin naba, tagalaval on Salumine eliksiiri katel, kus on, kus me säilitama oma seksuaalenergiat, oma elujõudu. Nii et ka kogu meie tähelepanu hiinlastel on, on suunatud sellele alumisele eliksiiri katlale. Me hingame sinna vaid ka meie vaimu pidevalt seal. Ja sealt sellest keskmes toimub kogu liikmena kogu tegevusega võitluskunstides, mujal, sest seal on meie jõud, seal on meie päikesepõimik, on seal lähedal, seal on meie elujõu vitaalsus tšakra hindudel. Nii et see on see hingamine sambana ülevalt alla ja hiljem tõmbame siis natuke vastu vastu selgroogu väljahingamisel. Ja mõlemas faasis lõdvestumised. Ja niimoodi teha stoppkaadreid iga päev mõnikümmend korda kasvõi kasvõi kuulge, siin õigesti. Ja niimoodi 10 15 minutit päeva jooksul kokku annab meile tulemuseks selle, et kuue, kahega meie alateadvus võtab selle üle mähingam õigesti, ilma selleta, et peaks kogu aeg peale passima. Ka magades hakkame õigesti hingama. Kas siis tänapäeva lääne inimene isegi magades hingab valesti, siis keha täitsa automaatselt ei lähe nagu sellele loomulikule rütmile üle? Ei lähe ja seda enam, kui me magame liiga pehmetel vedrumadratsitel meil selgroo selgroog on nii-öelda kiivas ja, ja kõik need ärkveloleku patoloogia tähendab süvenevad. Seal on võib-olla isegi seetõttu raske õigesti hingata. Lapsed võib-olla magada hingad õigesti ja siis tasapisi vana vanemaks saades lähevad üle sellisele läänelikule eriti naised hingad, rohkemast, ülakopsuga, raisates just vale jõudu, seda ülakopsulihaste jõudu. Ja hiljem me saame üle minna ka täiemale hingamisele, kus noh, niikuinii kõhuhingamisega see õhk läbib kõik kopsuosad, eks ju. Aga hiljem või natuke rohkem lubada, kes kopsu keskosaleja ülahingamisel, aga noh, sellist täis kopsuga, täishingamist, lõugade täishingamist, seda ei ole jällegi soovitav, tihti. Tehases on selline suuremahuline aktiivne intensiivne hingamine. See on nagu veri juhtudel. Nii nagu on eraldi tervendav hingamine joogidel, eks ole, kus on üks, neli, kaks vahekorras. Aga enne seda me peame valitsema neid lihtsamaid normaalsemaid hingamisi. Nii et see hingamine on väga tähtis ja trana jama kasutades siis ka hingamispause eriti mõnus hingamispaus on ju väljahingamise lõpus. Me loomuldasa jääme sinna puhkama niimoodi nagu kukkuma, langema sinna, eks ole, kui seal on ilus lõdvestus, diafragma lõdvestus, kui me teeme hingamist. Muidugi, see teadus on palju, palju keerulisem. Edasi tuleb siis meelde tagasitõmbamine, meelte valitsemine, millest ma enne mainisin. Ja ta ütleb, et meelt meeleeraldamine tunde meeltest viib tundemeelte täieliku valitsemise ehk siis me samastu kohe nende tunda tunda meelastikutega. Me ei reageeri kohe emotsionaalselt kõigele, mis, mis väljast tuleb. Sest muidu me oleme nagu üleskeeratud, noh, ma ei tea, oravad, kes reageerivad igale signaalile mida kuskilt puldist antakse. Edasi tuleb sisemine jooga, need on kolm kõrgemat astet. Esimene on siis keskendumine kontsentratsioon sanskriti keeles, kuna see on meile tuntud, see aitab, meil on muidki keskendumisharjutusi alates keskendumisest oma tegevustele või mingile ringile või punktile seinal kas või keskendumiseks oma hingamisele või mingile muule kehafunktsioonile selleks et oma meelt tühjendada. Nii et see on esimene asemel me, me peame siin natukene pingutama, tahet rakendama, et hoida keskendumist. No proovige näiteks lugeda oma sissehingamise väestkümneni mitmeni, jõuate enne, kui meel eksleb emale. Ma arvan, et viie-kuueni, sest unustate ära, millal te pidite tegema. Aga kui te harjutate, siis on see lihtne ja, ja võib-olla hiljem või, või ükskõik mis järjekorras hiljem loendate välja hingamisi. Ja siis lõpuks lihtsalt loendate mõlemaid või, või lihtsalt jälgite sisse- välja hingamisi. Kaua te suudate jälgida enne kui meel hajub? Aga sellel põhineb meditatsioon, saatsin, eks ole, see kaudu. Kõik muu meie meelest tühjeneb tänu sellele, et me oleme keskendunud ühele ainsale asjale ühele liikumisele, oma kehas. Ja hiljem ka see liikumine kaob ja me oleme puhtas teadvuses. Mis on siis channi ehk trenni sisu, mis tähendabki jooga mõista sellele vastav andjana mis seitsmes astamisel järgnebki keskendume sellest, kui me oleme piisavalt keskendunud siis mingile asjale, siis hiljem see asi püsib juba iseenesest. Meie meel ekraanil, see ongi meditatsioonifaas, iseenesest me ei pea enam pingutama. Songid joana, mille Hiinalik hääldus on jonn ja jaapani hääldus, Ansen, sealt on tulnud. Ja lõpuks viimane kõrgem joogaste on siis samastumine, ühtsus. Ehk siis objekt, milles me mediteerisime. Me saame sellega samaks, saamegi selleks nagu trennis Öeldakse, et kui tahad mängida bambus, söödil, bambus, siis muutub ammuseks. Tahad mängida puud, siis muutub puuks. See on siis samatsivat, on huvitav, et eesti keeles on täpselt sama tüvi sama samatsi samasus nagu sama tüvi ka tao ja taolisus, mis on täpselt sama tähendus. Taal on meil kaks, transkriptsiooni on tugeva ja nõrga teiega, mõlemad kehtivad. Huvitav on see, et ka see pole mitte midagi uut, neid kolme aastat me teeme oma elus. Ma ei tea, lugematuid kordi ja nimelt iga tegevuse puhul, millele me tõeliselt pühenduma. Ja kuhu me ennast unustame. See ongi jooga. Algul me keskendume sellele, siis see kisub meid kaasa ja me nii-öelda oleme iseenesest sellega toime toimetamas ilmad kõrval enam kalduks. Ja lõpuks me nagu upume sellesse äralis, unustame kõik muu, meie, mina, meie ego kaob ära ja on ainult see toiming. Öeldakse nii, et, et kui on armastaja, armastus, totav subjekt ja objekt, siis lõpuks on lihtsalt armastamine protsess. Tajume ennast selle protsessina. Seda on väga raske määratleda. Me ei saa öelda, mis seal toimub. Võib-olla kui me sealt välja tuleme, siis sellel piiril. Me korraks tabame transenteerumise piiril. Tänasel taalne meditatsioon nimetatakse transenteerumiseks, kaob ära, mina kaob ära sellesse puhtasse teadvusse. Aga meie võime kaod kaduda ära mitte puhtasse teadvusse, vaid ükskõik millisesse tegevusse, millisesse objekti, millega me tegeleme. Jooga eesmärk on muidugi kõrgem, just nimelt puhas teadvus või jumala ära onju, aga kõrgem eesmärk, mis on üks puhta teadvuse sümboleid, lihtsalt jumal, kui kõikjal olev nimetu vormitu vägi, näiteks või olemasolu olemine. Nii et kui me ei ole tegevusest kaasa kistud. Me peame pingutama, meil on raske. Me oleme võõrandunud tegevusest. Meil on seda paha teha, aga me ikka sunnime ennast või elu sunnib, siis me ei tee joogat. Ja siis me ei kulge, ujume vastuvoolu. Ja siin on soovitus leida endale tegevused ka põhitegevusega elatistegevused, mis pakuvad meile rõõmu, mis kisuvad meid kaasa ja milles me saame jõud ikka jälle samatis ehk jooga kõrgemale astmele. See annab meile seda õnnelikkust, annab meile energiat, annab meile väge, annab meile rõõmu. Jooga kõrgemat tastet, hinduismi Is hinduismi üldse räägitakse kolmest mõistest, satsid Ananda sat, tähendab, seal on mitu tähendust, tõde olemist, noh, seda võib tõlgendada seas siis ka näiteks kui sellist kohalolu, oma olemasolu tunnetamist sellise võimsa täieliku kohaloluna. Milles on ehedus, milles on tõde meie jaoks, me oleme seal tõeliselt ehedad. Vägevad. Me oleme meie ise, see olemine nüüd seal olemise juurde kuulub teadvel-olu. Me oleme teada sellest, et me oleme. Sellest me räägime, pärast võib lähemalt, me oleme teada õigupoolest oma minast oma egost, ehk siis meil tekib kahekordne teadus, mis tekib tunnistaja. Ja kolmandaks, need kaks kokku annavad õndsuse ehk Ananda. Eesti keele, sulle sobib paremini sõna rõõm. Vaatasin ühes ühes raamatus oli sealt tõlgitud ka rõõmuks. Nii et kohalolu teadvel olu, rõõm, hinduism nimetab vedanto, näiteks nimetab neid Brahmani omadusteks tantaal hinduismi ametlik ideoloogia praegu üks, siis kuuest hindude koolkonnast NAGU joogagi joogaliselt praktilisem, ütleme vedanud ta rohkem sihuke metafüüsiline õpetus eriti pärast riieuro pindod, kes siis hakkas rääkima ka hoopis uuel moel ütleme ka jooga lõppeesmärgist ja ka ütleme eksistentsi lõppeesmärgist maa peal. Mis eksistentsi lõppeesmärke aurupinda järgeli? See oli taevatoomine maa peale nagu budistid ütlevad, puhta maa toomine maa peale ja et mitte äraminek taevasse, mitte äraminek kuskile ingliks, vaid, Vaid ingelikkuse toomine maa peale, noh see on ka kristluses sees. 1000 aastane rahuriik on uues testamendis õlise Johannese ilmutusraamatus täiesti sees. Uuest testamendist Sis ja ka niimoodi, kui varasemates koolkondades oli pigem selline pagemine ära siit maa pealt ma kui kannatuseorg. Turism ütleb ka neljas üllastes esimene tõde, anteluna kannatus, buda ju ka läks ära nirvaanasse, ega ta siis alles hilisem mahajaana seal tekkis bodhisattva ideaalkesse kes tuleb tagasi maa peale, kuid mitte siia nautlema puhtast kaastundest, nii et tema on ka veel võõrandunud. Isegi kui ta ise naudib seda täiega, tal on meeletu kaastunne kõigi ülejäänud meeleärrituste suhtes tundlik olendite suhtes, kes kannatavad. Ja loomulikult see nii maa peal me näeme, kuidas enamus inimesi tõesti kannatab indoeuroopa kultuuriruumis. Haigused, katastroofid, loodusõnnetused, allakäik, kriisid, põrgumis põrgu, eks ju, sünnitrauma oma põrgubaasmaatriks, eks ole. Nagu tahaks sündida, aga ei pääse, noh, sünnikanal pole veel avanenud, siis ongi surutis, eks ole, lämmatav poob, eks ole, kohutav hirm, väljapääsmatus tunne, noh, kõik me oleme sünnikanalis seda venna sünnikanalit, seda kogenud me lihtsalt ei mäleta ja sealt on tulnud see, see baasprogramm nii-öelda, mida me elame sageli elus läbi, aga siin ühiskonnas. Aga nüüd korraga on avanenud siis sünnikanale, me läheme puhastus tulla ja selle läbime saame tuua ka maa peale siia ellu. Selle võimsaima kõrgema kogemuse, huvitav on siin võrrelda ken Wilberi müstitsismi astmetega. Tal on neli meestest siis astet on, esimene on siis loodus müstid siis mis, mis samastub, siis saavutab samati siis loodusobjektidega. Šamanism teatavasti oli väga selline loodusilukeskne ja ma tea samastumine päikesetõusuga päikeseloojangu või mingi kauni kosega või mingi muu hämmastava loodusliku keskkonnaga. Et sellest sellesse langeda, Lõvezza ju ja, ja kaduda ära sellesse meeletusse Ilus tähistav ilustama näiteks. Astraal religioon oli ju kõigil rahvastel esimene religioon üldse ka kõrbe nomaadidel, kes muud ei osanud, neil polnud muud jumalikkust teda siis meeletu tähistava ilu, kust hiljem tuli astroloogia, kus tähed ja planeedid olid jumalad. Seal esimene selline pühaduse allikas, tohutu energiaallikas, ilu allikas. Jaa. Hiljem tuli siis mõistis, Me arendas jumalik mõisteid, siis kus me läksime nagu väljastpoolt ära sisse ja lõime endale jumalakujud oma kujutluses. Meie kujutlus oli juba sedavõrd arenenud, et me saavutasime kujutluses veel võimsamaid kogemusi välises ilukogemuses. Me saavutasime teadvuse muutunud seisundid, mis olid erksamad, intensiivsemad sügavamad, kui meile. Ja seal me samastame jumalapildiga ükskõik milline jumal siis, kas me omastame kristlusega või samastame buda, aga saades see kaudu osa tema teadvusest me saavutanud nagu teatud teadvuse üle kanda sellelt jumalused. Aga edasi müstikud läksid veel sügavamale ja avastasid, et jumala piltide, kõik nende kõige võimsamate vägevamataja süvimate piltide meeletult intensiivset õndsa rike või gabainereke pink piltide taga on vormitu, tühjus on puhas teadvus. See sinise taeva põhjatus, kirkus tekkis vormitumistes, siis see tekkis alles üsna hiljuti. See tekkis 10. sajandi paiku võib-olla Sänni näol, ütleme Hiina India piiril. Channine tookord võib-olla Nagarzuna aegu Indias ja vedant aega, see oli ka ikka meie ajaarvamise, ütleme, viienda 10. sajandi paiku mäletamisi. Alles tekkis see, kus taibata, et on ka puhta teadvuse sfäär seesama, mida ka jooga taotleb tegelikult. Ja veel hiljem viimane müstitsismi aste, milleni nüüd on jõutud, on siis see nii-öelda saad Vaita ved, antavuse mitteduaalne müstid siis või mis ka trennis on ja mida ken Wilber nimetab siis ühe maitseks. Ja vot see nüüd läheb väga hästi kokku kusele Auro pindo nägemusega taevariigitoomisest maa peale ja semistid siis ütleb, et taeva kõrgeim vorm ongi maapealne elu. Just maapealses elus me saame, saavutad, sa võime saavutad taeva kõrgeima vormi mitte kuskil paradiidides, mitte inglitena ingliinglite hierarhiat des seitsmes või üheksas hierarhias nagu Harjoppa kiita neid näiteks esitab vaid siinsamas maa peal selles endises kannatusorus, nii-öelda kus on ainult vanemalt, oli ainult, kust tuli põgeneda või kus ainus põhjendusele olla tulla siia tagasi kaastundest. Ei see ongi suurim võimalus saavutada kõrgem kirjastatus selles kõige jämedama mateerias, kus me täna oleme. Ehk tuua need kõrgemad kehatzi alla välja kirgastada saada nii-öelda ülestõusmise kehand millest ka kaasaegne New Spirit turism väga palju pajatab, mida kristlus? Ja ma olen sellega päri, mulle meeldib see et siin on meie suurem võimaluste väli ja kui me selle siia toome taeva alla, siis järgmine aasta järgmine põlvkond, Me viime ta taevaga sinna, mis on veel rohmakama, veel jämedam, lihtsalt seal. Kui me saavutame ühtsuse, siis see kogemus on veel teravam, veel võimsam, suhtluskogemus. Raadio kahe kuuled, käimas on saade hallo, kosmos ja minu tänaseks külaliseks on energiajoogaõpetaja Peeter Liiv kes harib kuulajaid jooga terviklikust olemusest sest teatavasti pole joogavaid hingamisega ühes rütmis võimlemine, terve eluviis ja maailmanägemus. Eelmises saatetunnis rääkiski Peeter Liiv lähemalt siitolust ja kaheksa astmelisest süsteemist ehk välimisest ja sisemisest joogast ning ka taevatoomisest maa peale ja müstik sismist. Jätkamegi jutu teemal joogamaagia. Käime üle erinevad stiilid ja püüame jõuda selguseni. Milles siis peitub jooga fenomen? Olete teretulnud hallo Kosmose virtuaalkoju Facebook'is aadressil Facebook punkt com kaldkriips hallo kosmos, mis on hea platvorme kaaskosmonautidega põneva info jagamiseks. Kui te sattusite kuulama alles nüüd, siis meenutan, et saate hallo Kosmose saateid arhiivist järelkuulata raadio kahe kodukalt R2 poee kaldkriips, hallo kosmos. Enne aga kui edasi läheme? Üks väga ilus ja huvitav lugu maailma muusikaringkondades suurt elevust ja huvi tekitanud omanäolisel bändilt iiris mille tuumaks on laulja ja lugude kirjutaja iiris Vesik ja produtsent, agosset Bepanud kes parasjagu meisterdavad stuudios rahvusvahelist debüütalbumit ja kelle hiljuti nähtud kontsert mind tõeliselt lummas. Iiris ja lugu nimega miraaž. Kui me jõudsime müstitsismini, kas siis võiksid edasi liikuda jooga kui lausa maagia liigi juurde. Et sa oled selle kohta uurinud üht koma teist äkki valgusta mind kuulajadki? Jah, jooga on tegelikult üks maagia liike, teda saab kasutada maagia enam. Nii nagu me kasutame täna siis oma kaasaegse maagia tehnoloogiaid alates saladuse tehnoloogiast, küllus, teadvuse ja nii edasi mille kohta meie raamaturiiulitel täna lookas kõik muudkui tegeleme. Raha, lähisuhteauto, maja, eneseteostuse, vaimse arengu, muu sellise esilekutsumisega esile manamisega. Ja maagia on üks ka küpse mehelikkuse, miks mitte ka naiselikkuse arhetüüp maagia, et kui me valitseme ka selliseid kaudseid, mitte kausaalseteid oma soovide täitmiseks. Aga täna me võib-olla lihtsalt ei nimeta seda maagiaks, nimetame seda master mainiks, näiteks. Aga läbi ajaloo olnud maagia nime all tuntud jooga Baden seal ei kirjutab oma suurtemates võimaluste potentsiaalsest väljast mida saab mõjutada abinõudega. Ja ta räägib ka sellest, et joogid abinõud pole mustadega valged, erinevalt tavainimese omadest. Et nad on sellised null abinõud, mis ei tooda nagu karmat. Et joogid ei tegelenud ei valgega musta maagiaga, vaid nad olid täpselt keskel. Ja tegid asja täpselt parajalt. Või nagu kristluses ütleb, et, et mitte minu, vaid sinu tahtmine sündigu muidu kahju, kristlased palvetavad, paluvad oma tahtega teatud asju ja saavad neid, aga aga sügavam kristlus taipab, et et jumal teab palju paremini, mis meile kõige parem on ja siis lastakse tema tahtel sündida. Ja nii ka joogas. Nimelt ma ise olen praktiseerinud ja märganud, kui me oleme saavutanud sellise noh, ütleme kasvõi kõhuhingamist. Et me hingame sinna mõnusalt sinna sinna sügavale kõhtu ja, ja, ja siis hingame välja näiteks sedasama kõhuhingamise, ligitõmbamise hingamist. Ja siis kui lõpus diafragma lõdvestu siis me üleni lõdvestuma ei, seal tekib selline hästi mõnus hingamispaus, millesse me võimegi nagu jääda või uppuda või langeda. Veel parem on seda teha siis, kui me hinga vaiba pinguldusega välja, vaid laseme täiesti Lõsakkele lõdvaks. Võib-olla teeme seda läbi suu väikse ohkega, et me võime küll kõhu kaudu kõhtu sisse hingata, aga väljahingamine, Sakkele sisal lõdvestus, eriti suur. Ja, ja kui me seda enne seda oleme ergastatud oma keha nagu jooga, teeb seda läbi aasanade venitust. Me oleme teinud näiteks siin tood, mis on selline, ütleme, jooga pingeline vorm, millest mõtlen ka veel paar sõna siis keha nii ergastatud, et see transenteerumine selle väljahingamise lõpus on niivõrd kerge. Me võime kaotada oma piirid. Me võime ta täiesti lahustuda selles väljahingamise paus, siis kuhu me kukume? Ja vot seal me oleme hästi peenel tasandil korraga. Me oleme transementaalse meditatsiooniga võrreldaval tasandil palju peenemalt kui Silva meelekontrolli meetodi puhul. Me oleme peaaegu unenäopiiril või unenäo sees peaaegu. Kus me TM-is võngutama seda hästi peent mantrat. Ja tegelikult Razentaalsed meditatsioonis, mis asi see mantra Hanson, jumaluste nimed. Aga mis seal jumaluse nimi, see on tegelikult ühesõnaga kokku võetud mingisugune võlu, lausung, võlu, lausung on ühe lausega kokku võetud mingisugune lugu millestki, mida me soovime saada soovime saavutada, ma ei tea, armastust, me ütleme sõna armastus. Ja millist armastust seal on terve lugu taga ja mitmeid lausungeid, millist täpsemalt? Nii nagu ma olen sellest rääkinud, kristlik lugu Jeesusest oli kangelase lugu sellest, kuidas Jeesus liikus põrgust taevasse. Seal on valgustamise lugu. Ja nüüd kristlus võttis selle kokku usutunnistuses, mis algkristlastest kristlastel oli väga lihtne, üks lause. Kristus on issand. Sellega oli kõik öeldud piires, öeldakse lause kogu selle loo vägi oli inimeses sees. Ja see võeti kokku omakorda ühes sõnas kristus mida nimetati nimi üle kõigi nimede. Ei peagi tervet lauset ütlema, ütleb ühe nime. Ja kui ma kordan sõna Kristus, Kristus Kristus siis ma võin saavutada kristusteadvuse seisundi, olles kursis läbi palve läbi muude praktikate selle teadusega ja nii ka hindudel, need jumalate nimed olid sellised ühenimelised taotlused. Ja need piisab lihtsalt, et kui me asendame selle võõrkeelse mantra mingi omakeelse nime sõna- või lausungiga võlu lausungiga ja võngutama seda sellel teenal tasandil, kus me oleme selle väljahingamise lõpus. Ja me hingame sisse alles siis, kui tekib vajadus järgmise õhu sõõmu järele. Järgmisel ja väljahingamise lõpus, kus kehan ergastatud tänu aasanadeleda rosin toole tänu madja enesepäästmise harjutustele. Jälle transenteerume. Aga enne, kui me transenteerume seal piiri peal, saame öelda ära selle hästi pehmel tasandil selle taotluse ja mida peenemalt tasandil maagia õpetab meid, me ütleme, seda kiiremini teostub. Eks ju, jämedama ärkvelolekus korrata seda palju kordi aru tasandil, aga see ei jõua nii kergesti meie alateadvusele. Kuigi me teame, et 30 päevaga saame me ka niimoodi ala teadus ümber tampida. Mastermaid õpetab meid 30 päeva korrata positiivseid afirmatsioone ja alateadvus läheb teisele programmile üle ja me kunagi enam ei mõtle negatiivselt. Noh, me peame sealt peale natuke veel valvama aeg-ajalt, aga põhihoiak on ümber muudetud, nii et see on hea evangeelium, hea jõuan Kello ehk rõõmusõnum. Me saame ennast ümber programmeerida, ükskõik kuidas meil kuueaastaselt kuni kuuenda eluaastani k ei programmeeritud. Sest kuueaastaselt laps on plastiline, võtab vastu kõik kriitikameeleta vanematelt ühiskonnalt. Ja liiga joogid kasutasid ilmselt kas siis sedasama meelt tagasi tõmbamise faasi. Peale hingamist. Joana seitsmendat aastat selleks, et hästi peenel tasandil samastuda mitte jumalaga, vaid millegi vähemaga mida sooviti, mida taotlejat. Sest näiteks edu, teaduse küllus, teadus õpetab ka ju et kõige efektiivsem pole isegi mitte pilt sellest, mida me soovime, rääkimata sõnast lausest, vaid vaid tunne sellest, et see on olemas. Ja me võime keskenduda joogas sellele tundele ja olla ja tunda lõpuks ennast selles tundes, ilma et peaks pingutama ja lõpuks saada selleks tundeks ehk jõuda sama susse. Ja kui me saame selleks tundeks juba ja niimoodi korduvalt siis lõpuks tunne jääbki meiega ja meil ongi enam tagasi. Ja see objekt või see vajadus, mis on seotud selle tundega, see tõmmatakse lihtsalt selle magneti poolte struktorigi. Kuna tunne on kõige suurem magnet. Et see on see minu arusaam joogast kui maagia, vormist ja maagenenud läbi kõigi aegade. Ole hea, palun valgusta meid ka erinevatest joogaliikidest, et enam on teate tuntud hatha jooga. Aga tegelikult on ju karma jooga factyoga. Snyana jooga, mida need endast täpselt kujutab, kuidas see süsteem välja näeb? Täpselt? Hindudele ongi kolm nagu eluteed, ongi need kolm põhilist eluteed Margatet, mis umbes jooga liigid. Karma jooga on siis võib-olla nendele inimestele, kes on sellised tegutsejad ja võib-olla mitte eriti teadlikud. Aga nad armastavad oma tööd ja nad unustavad nagu nii-öelda tagajärjed või tulemused. Nad hõivatud protsessist nagu teenivad jumalat selle tegevuse kaudu ja teenivad loomulikult ka teisi inimesi. See on umbes nagu Jeesusele. Esiteks nõudke taevariik ja siis kõik muu antakse pealekauba, noh, ja kui sa pühendunult midagi teed, sa teed seda armastusega hästi. Ja loomulikult maailm varem või hiljem hindab seda ja jaga, tagab sulle elatise. Nii et meie mõtlesin tasule vaid me annetame selle konkreetse tegevuse, mis võib olla puhtfüüsiline tegevus, eeskätt nii, nagu omal ajal oli käsitööliste talupoegade seisus, eks ju. Olibrahmaanideks preestrite seisus sõdalaste seisus hiljem lisandus kaupmeeste seisus. Nii et selline pühendunud ennastunustav, armastav tegevus täiesti teenimisena oleks siis karma jooga. Et see viib pärale. Nii nagu teisedki. Factyoga on siis andumise jooga, kitsamas mõttes jumalale andumise jooga, nagu me näeme näiteks Krišna Krišna liikumises jumal Krišna kummardamises, kus siis lauldakse ka tänavatel laule tema auks ja järe tsiteeritakse ja korratakse Krišna mantrat. Ja seeläbi saavutatakse ilmselt ka Krišna teadvus. Pakti joogaliik on minu jaoks ka kristlus, kus selline jumala landu, kristluse jumalale, pühendunud kristlus kus siis saavutatakse see kristus, teadvus ja saavutatakse see päästatus. Ja see õndsus. Ja siin inimene kõik pühendab jumalale, mida ta teeb. Aga fakti tähendab laiemalt ka seda, et see tähendab igasugust pühendunud tegevust, mida me teeme. See ei pea olema nii kõrge objekt, kellele me pühendame. Sõnana on nüüd selline intellektuaalsem liik, vedantasse tähendas Upanis saadide ehk pühakirjade lugemist, panis saalid olid siis veedade järgsed pühakirjad võib-olla veidi sügavamad ja teadlikumad kui võib-olla veedad, noh, selle üle võib vaielda. Aga mis te siis, ma olen sedasi. Ja paljalt piibli lugemisest ütleme nii, inimene saavutab valgustatuse lihtsalt läbi selle mõistuse. Siis ta hakkab taipama tasapisi ja tal hakkab tekkima vahetut kogemust sellest, noh loomulikult ta hakkab palvetama ja nii edasi. Ja see kaemus, meditatsioon selles pühas kirjas, mis on nii-öelda puhas tarkus. Sulaselge tõsi. Ja nagu me nägime ka jooga nii jaama astmel. Me loeme pühi kirju. Selleks, et tõsta oma teadvust on suur vahe, kas me loeme tavalisi raamatuid või loomemassimeedia ajalehti, ajakirju, mis on täis katastroofe, õnnetusi, ebaõnne konflikte ja nii edasi. Või me loeme kirjandust, mis räägib näiteks edu, kirjandust, küllus, kirjandust. Võime loeme lõpuks pühakirjandust. Loeme müüte, me laane, arhailisi arhetüüp, seid, näiteks võlumuinasjutt, et kas me vaatame näiteks sõrmuni Sõrmuste isanda triloogiat. Või vaata avatari näiteks. See on meeletu vahe meie teaduse arengule. Nii nagu meeletu vahe, milliste inimestega suhtleme, kas nendega, kes on kõige suhtes negatiivsed eksameid, teevad pidevalt maha või nende suhtes, kes on läbi oma teadlikkuse saavutanud teatud küpsuse, nad on elujaatavad. Nad on sügavalt rõõmsameelsed, teotahtelised, keskendumisvõimelised, nad on sügavas lahkuse sämpaatias, armastuses see jällegi tohutult kiirendab arengut. Niimoodi me võime valida ka seda, mida me loeme. Nii et see on sõnana jooga siis on veel vähem levinud jah, suur arv, jooga liik, rase, aga et ma ei oska siinkohal kommenteerida, tundub, et see on üks nõudlikumaid joogasid. Ja küllap ta on seotud just selle teadvel olu saavutamisega. Siin ongi see, et kuskilt peale jooga praktikas meie eneserefleksioon muutub niivõrd sügavaks tundlikuks, et me võime rääkida sellise neutraalse vaatleja või tunnistaja või sisemise nägija tekkest meie teadvuses ka Batman, sa pead seda jooga üheks põhieesmärgiks, sest tunnistajal puhta teadvuse selline teisitiolemise vorm enne täieliku mina kadu. Ja ta ütleb, et tunnistaja on muutumatu ja ta on teadlik meele muutuvusest, nii et on tunnistaja, on meel oma meeleliigutustega. Ja kui me vaatame näiteks jooga eesmärki. Seal on selline peatükk nagu joogavõimalused Pata ütleb. Jooga abil on võimalik tõkestada teadvuse ekslemine. Selle tulemusel võib inimene saada teadlikuks oma vaimsest küljest ja vältida samastumist meelemehhaaniliste toimingutega. Mis on meelemehhaanilised toimingud? Need on eeskätt meie psüühilised funktsioonid. Need on meie mõtted, meie tunded, meie kujutlused, mälu on, eks ole, eraldi veel. Need on meie meeleaistingud. Ja need on tegelikult ka meie vaistud ja ka meie intuitsioon. Kuigi intuitsioon on rohkem juba seotud just. Just nimelt seda tunnistaja puhta teadusega. Nii et kui me üha vähem hakkame savast, samastame oma mõtetega ja saame aru, et, et meie, mina ego mõtleb, mitte meie tunnista, meie sügavam olemus. Mis see meile annab, annab meile ju mänglevuses, annab meile vabaduse mängida, mõtetega tõeliselt sügavalt hakata mõtlema, ilma et ma oleks nagu takus kinni mingis teatud mõtte Stambis Soman tunnetega. Kui me samastu tunnetega, siis me saame lubada alles endale tõeliselt sügavat tunnete läbi tundmist. Sest me teame, et meil on olemas kindel varjupaik selles, tunnistas, kes on väljaspool tundeid. Muidu me kardame, et meil lendab katus pealt, kui me liiga sügavalt tunneme, mingeid asju. Ta ütleb veel, et teadvus ei ole samaaegselt tunnistaja meeles, tõepoolest. Me saame olla, kas rohkem tunnistas ja vähem meeles või rohkem meeles vähem tunnistas nii et meie identiteet nagu nihkub meie egost ehk minast nihkub sellesse, tunnistas mida võiks nimetada ka peegli sarnaseks tarkuseks, miks, mis on nagu peegel, peegeldab pidevalt, aga tagant ja ja seda ilmselt on kristlased nimetanud ka jumala silmaks, kes kõike näeb. Ainult et see suma jumala silmanud meie sees. Me oleme nagu iseendal peopesad ja me näeme oma ego oma oma minaga tema varjukülgedes. Vot siit tekib kase kristlik patutunnetus ja meeleparanduse ja patukahetsuse kõik see et me integreerima oma varju varjupoole. Et see näitab, et sisemine tunnistaja on juba tekkinud. Kuigi ta võib olla ka läbi välise, läbi selle jumala, keda me väljas tajume, provotseerima ta nagu rohkem välja. Aga lõpuks me tunnevad ära iseenda sees. Ja veel, ta ütleb, et meeles, mida valgustab tunnistaja valgus, muutunud nähtu mõistetavaks. Äkki mõistame asju ehkki paljudel eri viisidel, paljude stiimulite ajal töötab see koos tunnistajaga. Meel, mida valgustab tunnistaja, valgus töötab koos tunnistajaga. Ja see mees meil on mõistlik, ta on arukas, tasakaalukas kontrollitud meelekontrolli enam meid vaid meie kontrollime mees meelt läbi selle enne kogemusest tunnistajana. Tunnistan, igavene neutraalne, kiretu vaatleja. Ta nagu, nagu see sinine taevas pea kohal, kuhu ilmuvad pilved ja kaovad, tulevad ja lähevad, aga sinita säilib kogu aeg. See suur kiirga vaikus. Ja ta ütleb veel, minateadvus lakkab olemas selle jaoks, kes näeb meeleja tunnista vahelist suhet. Egoteadvus praktiliselt kaob ja hakkab lahustama, mina hakkab küpsema. Ja teadvuse ilmnemise eesmärgiks nähtavas universumis on olemasolu, süvimate seaduspärade teadvustamine ja rakendamine. Tunnistaja kaudu. Näete tõeline sisemine teadvus toimukate tunnistaja kaudu kaemuses toimuda. Meditatsiooni toimuda ilmaga, tunnistab tunnistaja, puhas teadvus, ent sellest hoolimata näeb mõistusesüsteemi kaudu mõistete süsteemi kaudu. Ta mõistab maailma lihtsalt äraolev olemine, ta on ka see, kes mõistab. Ja puhtalt teadlased on seitse valgustamise seisundit tähendanud erinevad samati astmed. Mida hinduism kui hästi teab kusjuures vormitu teadvuse samati oli minu mäletamise nirvi kalpasemati ja ühe maitse, samuti on asjasemad kus me oleme täielikult ärkvel ja samal ajal täielikult nii-öelda taevas. Ja need on saanud üheks meis endis. Toimime siin nagu taevas, nagu taevalik olend. Lahutamatult segunevad. Pärna uudskeeri. Körsioon. Hooge geenendi ingenthes vaim. Soava Cheese partnadierlen. Geeneingi engine swap. Engi endi Indlinud vöösva. Suova poola pöördlabaosa. Engi engi Ingi sva. Võib-olla ütlen paar sõna ka psüühiliste võimete kohtades on eraldi peadega, nüüd siin aga muidugi potentsiaali hoiatab, et hakata eraldi taotlema psüühilisi võimeid, see nagu juhib teelt kõrvale. See on nagu selline maagia väike selline peibutis. Aga ta ütleb, et psüühilised võimed võib saada kaasa sünniga ürtide abil. Siin ta peab siin silmas, sest psühhodeelikuma ilmselt sest näiteks Šivaistlik jooga kasutada ka teadlikult ka kaasajal psühhodeerikume. Sellest kirjutab Stanislav krohv maanteeratta abil enesedistsipliini abil või valgustamise kaudu. Siis nad ilmnevad iseenesest. Ja ta ütleb, et selleks, et saavutada psüühilisi võimeid või mille kaudu nad ilmnevad just see see kaudu, et me rakendame neid kolme kõrgemat astet, keskendumist, meditatsiooni ja samasust erinevates suundades, seda jooga sisemist poolt, mida nimetatakse samjaama. Oleneb, mille suhtes me neid rakendame. Ja selles suhtes me saavutame need ülivõimed. Ja need võimed, näiteks on teadmine eelmistest eludest teadmine surmast, surmaprotsessi, läbinägemine, võime oma hing ümber paigutada teise kehasse. Selline tehnika on hinduismi ja ega mujal olemas, kus siis õpilane annab oma keha õpetajale, kui seal on vanaks jäänud? Õpilane loobub lihtsalt oma kehast kätte, saaksin. Ja kas ta siis lahkub üldse või kolib õpetaja kehasse, et seal mingi aeg olla? Levitatsioon, gravitatsiooniületamine kui näiteks Anianat rakendada gravitatsiooniga näiteks keha valgust, kiirgus, Indias on rohkesti näiteid, kus pühaks surev ja peale surma keha kiirgab veel valgustükk aega või on sellises säilib hästi ja lõhnab hästi ja kõik see pluss Eluaalsed, need nähtused ja muud sellised mateeria, valitsemise võimed noh, teleportatsioon ja see, et me ei pea sööma või et me saame muutuda igal hetkel nähtamatuks ja, ja nähtavaks ja nii edasi. Neile tundub see kõik nii kummaline, müstiline, aga see on nüüd meie materialistlik sellise programmi valgusel, kui natukene harjutada sellise mõtlemise ja sellise teadmisega, siis ei ole mitte midagi erilist. Ja täna me näeme, kuidas Lääne teadus on vaata idast ette jõudmas. Hiljutine uudis, mis oli Facebook'i Tarkade klubis inglise teadlased saavutasid hiirte puhul mitte ainult nende vananemise peatumise, vaid ka noorenemise läbi, mille läbi teatud vahendite met metoodika seda ei ole, veel ei ole teada, kas seda õnnestub ülekandega inimesena. Aga paistab, et varsti on Hiina meditsiin oma jaotuse doktriini ka ületatud, ma arvan, viie lähema 50 aasta jooksul. Me saavutame, eatasime, võime valida, kaua me elame. Kui Venemaal on väidetamise praegu kliinikut, kus inimese organismi sees kasvatas uusi organeid läbi ilmselt siis madalpinge välja. Sellega saab regenereerida organit. Et loomkatsed on väga head olnud, nendest ma olen lugenud. Nii et kui me ühendame nüüd lääne tehnoloogia ja ida sellise sisemise tarkuse, siis on süntees väga võimas ja lääne jooga on tehnoloogia, noh, öeldakse ja kui me rääkisime maa kestatega, et seal, kus tehnoloogia tungis peale seal maagia taganes, noh, kui ikka saab tehnoloogiliselt asju teha, siis pole maagiliselt vaja neid teha. Muidugi me näeme, et see lääne tehnoloogia on olnud suht jätkusuutmatu, saastal kurnav. On olemas palju peenemaid tehnoloogiad, mille suunas on praegu ilmselt liigume kus näiteks ühendame elusorganismi ja, ja siis elutu mateeria võimalusi. Jah, kas või biooniline jäse tehnoloogia vallast on ju homne argipäev. Praegu on levinud. Aga kui korra veel ülivõimetest rääkida, kas sa oled näiteks lugenud või uurinud või midagi mõnda juhtumit selle kohta, et inimene on siis praktiseerinud mingit sellist? Jooga valla vaimset praktikat näiteks omandanud nähtamatuks muutumise võime? Ma ise ei ole näinud loomulikult, aga, ja ma ei ole ka eriti huvi tundnud, on materjale ja, ja ilmselt ka mingeid tõendeid levitatsiooni kohta ja aga ma ei ole sellesse tunginud, babasiigasin kohe seondub igasuguseid fenomene kes on ju ka meie lilleoru kogukonna nii-öelda vaimne nüüd juba väidetamise lahkunud, vaimne juht. Aga no ma ei tea, üks dokumenteeritud juhtum, mida ma lugesin, mille allikat ma nüüd katsun üles leida uuesti väidetamise, mis on taoismi poole pealt Hiina meditsiinist. Et et 1900 kolmekümnendatel suri üks mees, kelle, kelle eluiga oli siis dokumenteeritud üle 250 aasta, kes siis 200 aastaselt läks veel ülikooli ja läks sõjaväkke ja nii edasi. Ja kes siis lihtsalt rakendas seda hiinlaste pikaajalisuse doktriini, Hiina meditsiini nii-öelda kaasa arvatud reguleeritud seksuaalsus, toitumine, õige hingamine ja kõik muu. Nii et see on ka omaette fenomen ja hiinlased elasid, elavad kaua ja on, on terved, kui ikka praegu mingi 100 miljonit hiinlast ikka mai tea regule regulaarselt teeb seda Tseegunni, eks ole, ja või vahepeal tegi Faluncongise keelati need ära, eks ole, miks ma ei tea ja seal olid mingid ideoloogilised asjad olid juures, et nad olid kuidagi liiga allumatut sellele distsiplineeritud töökultuurile ja noh, olid natuke võime natuke hipi-likumad, vabameelsemad, et seetõttu hakati, ega harjutused ise on suurepärased ja ja ma ise teen neid, vareerini õpetan, aga aga CN on täiesti soositud ja Hiina meditsiin hakkab ka meile nüüd võimsamalt sisse tulema, sest et tulemused on ääretult head ja ja arste, kes on õppinud Hiinas, on, meil tuleb juurde ja ja koolitatud treenereid ja ja paistab, et sa jaotuse ideoloogia hakkab ka siia, nüüd jõuame otsaga läänes ilmunud ka juba raamatut, et see läänelik selline suht kiire ja haiglaslik, vana vananemine, et see ei ole normaalne, see kõige patoloogia. Et ega hiinlane, hiinlane harva käib arsti juures ja ka saab enne toime ja, ja kui ta lähebki, siis Hiina haiglad ja kliinikud on ka ikka suuresti seal on väga palju seda traditsioonilist nagu sees. Nii et ta on holistik meditsiin ikkagi. Ja nüüd see interintegratiine meditsiin, mis on tekkinud, see, see võtab pigem kooli meditsiinis, selle kiirabi ja selle hea tehnoloogilise diagnostika. Aga selleks, et juba ravida kroonilist haigust, ütleme selles passiivsemas faasis selleks ikka loodusravivahendeid on palju võimsamad ja nad ka lõplikku tulemust vältides igasugu tüsistusi, nagu Ameerikas on suremus, haigus, tõsistustesse, ravimi tüsistus kolmandal kohal muude põhjuste seas mõned aastad tagasi, andmed, siis on ikka üsna suur näitaja. Jaga jooga on ju selline, ega Soomes on olemas ka joogateraapiaühing. Ja saab, saab ravida mitme mitmesuguseid haigusi. Kuigi jooga ei võib kasutada. Ta nii terviklik, nii terviklikult kõiki neid vahendeid kui ütleme, Hiina meditsiin kaasajal. Kuigi need vahendid on tal veel olemas. Et me lihtsalt ei tunne veel neid nii hästi, et ta kasutab põhiliselt ütleme, aasanased venitusi, eks ju. Kui me räägime hatha, jooga hatha, jooga lihtsalt lihtsalt selle kaheksaastmelise potentsiaali klassikalise jooga, kolmas aste, ehk siis kehaharjutused, millega me saavutada kohalolu, millega saavutame ka äratama oma keha energiat ehk äratama energeetilise keha saavutame taiplikkuse teadlikkus oma hingamise reguleerimise vajadusest minu jaoks ja sealtkaudu kasvasin selle selle märkamise, nii et selline võimalus paus on seal väljahingamise lõpus äkitselt, eks ju. Ja sealt edasi kõige loomulikult üks kasvab teisest üle, nagu me, nagu me reguleerime ära hingamise meel hakkab rahunema, eks ole meie meeled hakata, tundemeeled hakkavad tagasi tõmbuma. Meie vahekord tunde meeltega distants kasvanud, me saame hakata reguleerima ja nii, kui need on tagasi tõmmatud, meie meel on tühi, me saame hakata kontsentreeruma üheda, mida me tahame, siis nüüd hakkame konsulteerum jumala varale pigistama kvaliteetidest, mis on ka juures loetletud. Ja, ja kui me piisavalt harjutame keskendumist, siis ühel hetkel märkame. Oi, me ei peagi enam keskenduma. Is vaara on kogu aeg, mees vaatab meile naeratusest näkku või buda, eks ole. Ja hetkel mäki tajuvad meid ei ole enam. Me ei tea, kuhu kadusime. Me ei saa sellest enam rääkida, ma räägin praegu noh, niimoodi taga tagantjärgi vette, eks ole, ja siis, kui me kerki mesilasõigus, me olime, me olime vara teadvuses, Me olime õndsuses. Me olime satsita rannas, eks ole. Me olime puhtas teadvuses ühisväljas ja, ja niimoodi üksünnita teist ja nii iga joogas toimus iga järgmine aasta sünnitus järgmist loomulik protsess, nii et siin ei tasu võib-olla üle hüpata. Viha peab olema puhastatud ja energia energiakeha peab olema tugev, et kannatada välja neid suuri energiaid, kuhu me läheneme hiljem kõrgematel astmetel närvisüsteem tugev olema. See on sama nagu seksuaalsaladuste puhul, me ei saa hüpata kohe, ei tea, mis harjutusi tegema. Kui mõnukanalit puhastamata. Tänapäeval on ju tohutult erinevaid igasuguseid joogasuundi ja stiile, et kõikvõimalikud saunajooga Bycram, jooga, siis integraalne jooga ja Yengar, jooga, kriya jooga, Simon andega, stange ehk powerjooga noh siis veel juurde voodioga naerujoogahäälejooga, eks ja mida kõike veel, mis sina arvad, kas igalt sedalaadi tegevust ma ei tea, kas siis lõõgastav võimlevad tegevust nimetada joogaks? Ma olen mõelnud niimoodi jah, et kui sa annab ühtpidi meile tervist läbi kehalise tegevuse et meil keha kuidagi siis liigub, kuigi jooga asendid on jah, sellised venitusasendid. Mõnusas asendis jääme venitusse. Aga laiemalt võttes jah, kui ta annab läbi kehaliste tegevuste läbi Hatta nii-öelda tervist sest seal kehaharjutused Hattan laiemas mõistes kehaharjutused, ükskõik millised siis ta on jooga ja teisalt, kui ta rakendab joogat kolme kõrgemat astet vaimses plaanis ehk me oleme pühendunud ja liigume läbi keskendumise kaemuse ja samasuse siis ta on jällegi jooga. Et me jälle kaome, me samastame ja me läheme sinna ära. Kõik kunstnikud teevad seda ju muusikud, maalikunstnikud, kirjanikud, Nad lähevad sellesse kaemuse ja aeg kaob ja, ja asi sünnib. Ja siis nad tulevad, kaebus nagu Anton Hansen Tammsaare deka vaim peale tuli, hommikul kadus oma tuppa ja õhtul tuli välja ja ta ei tea, kus ta oli, aga pool raamatut oli veel veel valmis, eks ju. Et see on loovisikutele väga tuntud seisund. Aga mantra, jooga, see on jälle meile väga tuttav, tegelikult seos tekib sellesama afirmatiivse nii-öelda tehnikaga ütlemise Louise'i afirmatiiv teraapia, positiivsed afirmatsioonid, eks ju. Et see oli vanasti olemas. Mantra on jah selline võlu lausung lihtsalt ja tähtis on mitte see mitte niivõrd väljaspoolt sisse võtta, see vaid leida siis endast, luua selline kuju, talled luust ja lihast tõmbab läbi, kui me seda lausuma laulame, tsiteerin või ütleme, ta peab mõjuma võimsalt luuüdini välja siis ta on õige mehe jaoks. Kui meil on mingi probleem, leidkem selle kohta oma mantra, mis selle probleemi nii-öelda lahendatud, aitab sellele kaasa. Ja, ja kui see probleem lahendatud, siis mantra kaotab oma aktuaalsuse ja me võime luua mingi teise mantel mingi teise asja kohta. Aga ma tahaks paar sõna öelda veel siin toost, mis siis tekkis alles möödunud sajandi vist keskpaiku Jaapanis. Ja mis on nagu selline hatha jooga pingelisem vorm. Et seal tõesti pingutatakse sellest seda venitust palju tugevamalt kui hatha joogas, kus see venitus on selline hästi parase mõnus. Ja tegelikult siin doose isegi pinguldav, vaid, vaid lõdvalt lihtsalt vajutakse järjest sügavamale, sügavamale sellesse asendisse. Seal on eeskätt siis istuli asendit, aga ka mõned püsti asendid ja rohkemgi. Aga seal on põhimõte selles, et nüüd see osa, mis on sellise võimsa pinge all muidu murraks ennast ära, aga me hingame läbi selle kehaosa kas siis läbi alaselja või läbi nende sirgestatud põlveliigeste või läbi õlaliigest või, ja me hingame häälega. Me hingame sügavalt sisse sügavalt välja, täiega häälega. Ja sel juhul juhtub see ime, et, et meil lihased hakkavad venima. Ja lõpus tuleb ka ja lõpuks ei ole gramaluse, muudkui vajume, vajume kui algul paindluse, vot nii palju siis 10 minutit hiljem painduv poole rohkem. See on tippspordis jube ja versioon tegelikult iga noh, võimlejatele, sportvõimlejatele, kes muidu murravad ennast ei tea kuidas, eks ju. Ja kasutad vibratsiooni ravi ja ma ei tea, mida, eks ju. Ja mina leiutasin veel võimsama asja sinna juurde seal nägisemine jagamine mis annab veel parema efekti võib-olla, või siis hingamisega segamini ja vaheldumisi, kuidas tuleb parajasti kehast. Ja see on täpselt nagu kaasaegne jooga. Kas ka, et lähtutakse oma sisemisest, mida keha tahab teha ja kuidas ta tahab teha, vot seda täpselt tehaksegi. See tähendab, et veeta enam näpuga järge selle osana täpselt nüüd nii tegema. Ei, seda varieeritakse, igaüks hakkab ise leidma oma variatsioone, sest keha erinevad Soome jooga puhul ka näiteks seal peetakse silmas ikka ikka selliseid momente, et esiteks järk-järgult tehakse neid asju. Teiseks on väga tähtis, et et see raskus, keharaskus oleks niimodi reguleeritud, jaotatud, et sa ei ole nagu raskuskeskmest väljas, et sa oled tasakaalus. Mõnel on väga kerge hoida põlved kõhu peale käe ümbert kinni, eks ole, sealt põlvedelt mõnel, see on juba väljaspool tasakaalu seisund seal punnis, ütleme ta ei saa olla selles seisundis lõdvestada. Siis jälgitakse, et hingamine oleks rahulik, eks ole. Ja siis jälgitakse, et, et tekiks ka sellised teadvel pause, seisundeid, meditatiivseid ja tehakse alati ka vastase harjutus, kompenseeriv harjutus. Et kui ma ühtepidi paigutan, siis ma paigutan teistpidi kohase järel ja siis tuleb lõdvestus. Nii et see kõik võimaldab sellist hästi individuaalset tundlikku lähenemist. Et mul on ikka kuradi mõnus teha seda asja ja ma ja ma ei mõtle enam järgneva, kas ma nüüd lahendusena joogatrenni või ei, ma tahan nii mõnusat teha. No miks ma lähes? Kas selline on ka sinu energeetiline jooga, mida sa oled välja töötanud praktiseerida, õpetad? Jah, see viimase aasta jooksul loodud süntees tahab olla selline, võib-olla ma ei jõua kõiki inimesi jälgida grupis, aga aga ma taotlen seda ja ma püüan juhtida inimesi selle poole, et see on see näitaja, et igaüks oma keha järgi. Ma lihtsalt püüan aidata treilereid, keha versioon, igaühe puhul, kui see või teine, mis mulle sobib, ei sobi talle parajasti. Mida tema siis teeb. Ja seal on lõtvus, seal on raskus, ütleme, autogeensest treeningust samamoodi sees mitte ainult see, et ma jaotan raskust, vaid, et ma tunnen oma keha Mullen Lõsakil pidevalt, igas igas asendis, ma olen Lõsakil hoia peal see osa, mis hoiab näiteks selgroogu käsi. Ja seal on viibutus viibutada võib lõputult, andes hoogu, see ongi just see, et ma kuskil ei väsi ära teha lõputult harjutust, isegi, kus on liikumisharjutusviibutus, võimaldab selle. Ja seal on jõnksatus. Mis on selline energeetilised, hästi võimas impulss olemas, Ongi kõik ümber läinud Jõksatuste peale, seal on ainult üks jõnksatas viies harjutuses, ma olen kõik viinud yldse otsast peale. See on viis korda võimsam energeetiliselt. Noh, kui ma testin oma keha peal olles olles tundlik ja inimesed saavad sealt rohkem kätte seetõttu. Nii et lõtvus, raskusviibutus jõnksatas loomulikult headel olu, meil on eraldi teatud harjutused ka paarisharjutused, paarisjooga, loomulikult kui inimesed teevad koos ka kokkupuutes, see niivõrd harmuniseerib iseenesest ja aktiveerib organiseerinud energiaid. Ja annab omaette kogemus täiesti. Rühmaharjutused. Nii et iseenesest on nii hea nagu joogat kujundada vastavalt enda vajadustele, et pigem on ta nii-öelda personaalne rätsepatöö, mis siis kujuneb sinu järgi mitte sa järgi nagu jäigalt mingit iidset traditsiooni, kuni lõpuks hakkab tööle. Traditsioon on, ta on kahe teraga mõõk, ühtpidi, seal on väga suur kogemust, aga teistpidi ta on õudne afimine, mis käib, veetakse näpuga kergelt, täpselt, nii peab tegema. Mulle meeldis selles mõttes Taavistlik, jooga või taoism, ütleme c kun, kus on sadu versioon ühest harjutusest. Ma usun, et ka joogas on tegelikult samamoodi, eks ole, et aga lihtsalt võib-olla meieni on jõudnud, oleme algul nagu sellised hoolsad koolitüdrukud, kes jube täpselt õpivad kõik ära kuskil, eks ole, piisavalt pika aja jooksul ja, ja suure raha eest ka, eksju, ja siis tulebki nii edasi teha ei tule. Ja see oleneb ka inimese oma loovusest, kuivõrd ta on üldse hakanud elama seest välja kuivõrd ta kuulatab oma keha, mida tema keha tahab teha ükskõik kus, vitanud joogat tehes. Kas ta tahab nüüd joosta või tahab kõndida või tahab painutada või tahab, eks ole ringutada. Vaadake, kuidas kass elab. Nii võiks inimene nagu kass elab, tahab põõna, tahab, läheb vaikselt, jookseb ja tormab hüppadek, eks ole. Ja kui me õpime kehas seest välja elama, siis ka meie hing hakkab seest välja elama, siis lähevad ka meie enda tunded lahti, et me ei korruta kogu aeg väljast võetud tunded kuskilt, mida me vanematelt või iidolite oleme saanud. Ja lõpuks lähevad mõtted lahti, melataks endale hakataksegi mõtteid andma taevast, eks ole, et ei peagi enam kuskilt lugema kogu aeg isegi pühakirjade lugema. Pühakirjad on suurepärane, hakkame neid edasi luulendama. Religiooni on mõtet edasi luulendada, kirjutab Jaan Kaplinski. See on ainus viljakas vorm religiooniga tegeleda, üldse. Olla selles kaemuses edasi luulendada, edasi arendada, edasi luua inu nagu müstilist sisu on arenenud. Milline on järgmine aasta püstitsismil pärast seda Ühe maitset? Me ei tea veel, noh, aga aga areng jätkub, lõputu areng jätkub, rullub lahti ja vabaduse ookeanil on palju kaldeid. Avastame järjest uusi kalded praegu ega traditsioon kõik avastanud. Näiteks lähisuhtekalded ei ole kõik kuigi tantra ja Davistlikud, seksuaalsaladused ja kõik, aga seal on palju asju, mis on, mis on avastamata. Ja selline naiselik, pehme, harmooniline, hästi mõnus, terviklik, tervislik, sügavalt nautlev, pakanaalne, heas mõttes. Kultuur on praegu avangardist peale tulemas. Nagu vesi, nagu laotasy, ütleb, et vesi on kõige tugevam, sest ta on nii järeleandlik ja voolab sealt, kus läbi saab iga pilu, eks ole, ja raskus ise kannatada. Aga see, kes on jäik, mitte paindlik, väljas sisse lihtsalt murdub, jääb haigeks, põduraks ei suuda kaasa tulla muutustega ta ei kui tahame elu nautida, elu sunnib nautima, paneb kannatama. Ja mõni murdub ka, niiet ta sureb, lihtsalt läheb kuskile jäägemasse maailma edasi, kus on kohasem olla. Surm, pole ka midagi hullu. Kui laiemalt vaatame üks mäng kõik läbi paljude tasandite. Võib-olla on huvitav jah, Ozo, kes on väga sümpaatne õpetaja minu jaoks, see, kuidas ta vastandab joogat ja tantrat ja nimetab joogatses selliseks mehelikuks Jang teeks selliseks askeesiks distsipliini koolkonnaks, kus tuleb pingutada kõvasti, enne, kui tulemused kätte saab, mis on üsna ränk ja milles on omad ohud. Loomulikult ei tohi üle pingutada mis surub alla muuhulgas seksuaalsust, mis on samas meie elujõu piiramatu allikas, nagu taoism õpetab. Ja nagu tantra teab, ilmselt jooga oskab selles Essublineerida nii-öelda otse vaimseks energiaks. Ja teisalt siis tantra, mis on selline täielik vallaolek kõigele, mis tuleb. Et see on sellist selline hiinlaste pingusetu pinguldas või täielik voogamine, voolame, kulgemine, see vu Väi, eks ole, toimimatu toimimine, puhtalt naiselik, selline olemine. Hetkest hetkesse ja osale meeldib loomulikult tantra tee, sest tema oli ka seksi, Kuuruja talle üldse ei meeldinud, et seksuaalenergia liiga ennatlikult liiga ruttu liiga suurelt alla surutakse, ei õpita seda teisendama transformeerima ja mis on üsna lihtne tegelikult. Ja hiina taoismi järgiaga seksuaalenergia ei ole selleks et seda ma vist mainisin, seda pillata igale poole, vaid selleks, et et seda muundada elu juukse vaimseks energiaks ehk luua oma hingeline vaimne keha. Ja teiseks selleks ka, et jah, sigitada lapsi, aga mitut raisata seemet nii kuidas juhtub. Sellega seostatakse ka meeste lühemat eluiga. Sest mees võib anda oma seemet ära elu jooksul 5000 korda ka naine ainult 500 korda läbi menstruatsiooni, naine kaotab jälle naise väikene surma menstruatsioon. Võib-olla saab neid kahte kuidagi ka kuskil kesktee lühendada, ma ei oska öelda. Mulle endale meeldib ka rohkem, võib-olla see see toimimatu toimimine või see järjest vähema jõupingutusega saavutada järjest rohkemad, kuni mitte midagi tehes saavutada kõike. Pühas püha laiskus nimetatakse läänes. Et see on see tantra teedesse, osaliteet ja joogaga ja ma olen ju teisendanud selle peale, eks ole, et ja, ja ka Euroopas on ta selles suunas läinud, et me naudime oma keha ja me oleme kohal ja me kuulame keha ja see ongi tegelikult tontristliku tantrajooga, see naiselik jooga, eks ju. Et me väänama oma konti niimoodi nagu tippsportlased saavutada mingit tulemust. Et siis oleme omadega mäel, ei, igalühel on omaettekehad ja mul üks mees käis siin, kellel keha üldse alakeha üldse ei paindunud absoluutselt. Käed väga hästi käivad ja liiguvad ja ja ta valdab tehnikaid, aga ja nüüd me siis proovime, kas saab seal alakehaga kuidagi käima niimoodi tasapisi viibutades ja painutades ja niimoodi liigutades. Me oleme siin rääkinud joogast erinevatest vaatenurkadest ja oleme jõudnud Kokkuvõtva küsimuseni. Peeter, mis sina arvad, mis siis on see jooga fenomen, mis paneb miljonid inimesed läänes ja idas seda praktiseerima saavad sellest abi, tervist, naudingut. Mis on see miski, mis seal mõjub? Lääs, see on minu jaoks indoeuroopa kultuur, aarialased. Uku Masing ütles, et hindoughermaanlased see on olnud selline kultuur, mis võib-olla tungis peale 5000 aastat tagasi. Ja mis oli vasaku ajupoolkeraga, tähendab, ta oli ratsionaalne. Ta oli hierarhiline talu, jäigad võimu ja struktuurid, tal olid jäigad religioossed dogmad. Naine oli alla surutud seksuaalsuse, allasurutud sõjakad, kogu nende ratsionaalsuseks sõjatehnikasse vallutajad. Aarialased vallutasid India teatavasti sealset raviidide suguharud ja muutsid nad orjadeks ja kehtestasid kastil süsteemi. Ja nüüd äkki toimub selles samas rassis nii-öelda selles. Selles vasaku ajupool keralises ratsionaliseerunud peas istuvas rassis selline murrang, selline evolutsiooniline nihe, kus nad avastavad oma parema ajupoolkera vasaku kehapoole oma naiseliku poole, oma pehme poole, selle, mida nad tollel hävitasid, igal pool seda pakanaalse kultuuri, nii-öelda mille viimane kantsleri Kreeta. Ja see on täiendav, see muudab meid terviklikuks. Lõpuks ometi me oleme jõudnud pärale. Me tunneme ennast äkki hästi ja me ei pea midagi kuskil saavutavaga punnitama ega kedagi orjastama või kedagi, ma ei tea kellegi arvelt midagi kuhjama. See jõuab lõpuks ka majandusse kandeks. Ma kujutan ette, et pangandus kukub kokku ja multinatsionaalsemat kontsernid ja hoopis teine. Sest see on hoopis teine, ideoloogias on terviklik, Sanhoolis on semiootiline sünergiline see, ma tõeliselt saan olema koos mittedisendaga, ma saan koos olema teise inimesega. Ja mul ei tule enam pähegi suurest hirmust tema arvelt kuidagi elada selles maailmas ja ja krahmata hävitada. Ei, me hakkame koos asju tegema. Me hakkame koos hoidma. Ja meil on pagana hea koos olla. Kogeme ühist rõõmu, ühist õnne, ühist heaolu. Et see on see, et me oleme jõudnud omamoodi ja puhastustulle, ütleme nii, me ei ole veel taevas, aga me oleme võimsas puhastustules. Ja me tuleme sealt läbi. Ja nagu nüüd kanalitest tuleb, et olgu need kriisid, mis nad on, ohud, mis nad on, aga vaekauss on juba nii-öelda vajunud selle helge, võimsa taeva rikku tuleviku kasuks. Kriitiline mass ületatud. See on küll hea uudis. Kui nüüd raadiokuulaja tahab kõige selle jutu peale teada saada ja kogeda reaalselt sinu energeetilist, joogat praktiseerides, kust selle kohta infot võiks saada? Minu koduleht on wwwaa elukestev areng, punkt com. Elukestev areng üks sõna. Väga hea, suur aitäh sulle, Peeter Liiv, energeetilise joogaõpetaja ja Teile, head raadiokuulajad saate pärast nii tänast kui ka kõiki eelmisi saateid mugavalt teile sobival ajal järele kuulata. Seda siis raadio kahe kodulehelt R2 ee kaldkriips hallo kosmos, kus on siis arhiiv, saatekülaliste ankeedid, ka? Peetri eelmine ankeet on seal üleval tena topelt küsima, kuna väga tabavad vastased juba said, esimesel korral. Seal on ka uudised ja foorum foorumis olete teretulnud siis oma arvamusi avaldama. Facebooki sõpradele teadmiseks, et olete teretulnud liituma hallo Kosmose virtuaalkoduga. Kosmonaudiga saab hakata aadressil Facebook punkt com kaldkriips hallo kosmos, kust leiate teemadega sobivaid linke, infot ja muid vidinaid. Kohtumiseni taas nädala pärast, samal ajal samal sagedusel kell kaks raadio kaks, seniks aga nautige talve. Seni on kaks, kaks.