Tere, hea klassikaraadiokuulaja. Saade on suurepärasest Ameerika bassist Samuel räimist ja avaloona kõla Saaria Vincenzo Merlyni ooperist. Ela Sonambula ja teda saatis Londoni filharmooniaorkester ooperikoor ja dirigeeris Nato Ren sätti. Astudes oma karjääri kolmandasse aastakümnesse jätkab Samuel räimi valitsemist parimatest bass ja bassbaritoni Riia kontserdi repertuaari esitajatest. Kuulutatuna mitte ainult üheks maailma nõutavamaks ooperitäheks ajaloos enim plaadistatud passiks. Tema arvel on üle 80 plaadistuse hämmastava mitmekülgsuse ka mõelda muljetavaldavalt laia repertuaari, hõlmates ooperimuusikarepertuaari praktiliselt kõigist perioodidest alates argaantefiorituurides enneli Rinaldo, Skuni dramaatiliselt väljendusliku nimi, osane pena partoki ooperis Hertsog Sinihabemelossis. Ja seda mitmekülgsust püüangi võimaluste piires täna teieni tuua. Samu noreemia on laulnud nii Beliinid, Tanitsetit, Rosiinid, lüürilisi ja dramaatilisi Sosi Mozarti ja Verdi ooperites kui ka heroilise rolle vene ja prantsuse ooperimuusikas. Sageli on ta uute lavastuste keskpunktis nii Milano La skaalas kõvend Gardenis, vini riigiooperis ja Maltis. Lisaks erinevat tüüpi repertuaarile, lüürilistest ja hero Elistest rollidest pelganto perioodi muusikas kuni dramaatilise passi rollideni on samal räimi lisanud oma karjäärile veel ühe dimensiooni. Tema kontsertesinemised nii Ameerika kui Euroopa suurimates linnades on leidnud nii publiku kui kriitikute poolse sooja vastu, et kõik tema kontserdid on olnud välja müüdud. Järgnevalt kuulame Samara räimi esituses kahte aariat. Esimene Georg Friedrich Händeli oratoorium Messias aaria way to sanations, mida saadab Toronto sümfooniaorkester Davise juhatusel ja teine Reno Maarja Joosep Hayden Ni rohelisest draamast armida ja seal saadab teda Lausanne'i kammerorkester Antal Dorati dirigeerimisel. A. A. A. A. A. A. Vaidlema. Ateena aega. Tantsud. Ei ma. Vaatama. Ei saa mainimata jätta Samuloreimi videosalvestusega teleesinemisi. Ka nende hulk on mitte vähem kui aukartust. Vaatame videosalvestused Meti Carmenist ja Martoki Hertsog Sinihabemelossist Salzburgis Mozarti Don Giovanni ja nii edasi. Sageli on teda näha telesaates Live from the Met ja Live From. Kaugeltki laval sündinud olles pärit Kansase osariigist, linnast, linnast nimega kolbi nägi ta elu esimest ooperietendust Colorado tsentraalsete õu. Pärast. Ise on ta öelnud, et kooli rajal polnud tal üldse mingit kokkupuudet ooperiga ning ka klassikalist muusikat kuulas ta vähem kui mitte arvestada kooli muusikatunde dema Pauli, amatöörlaulja ja isa hoopistükkis lihunik. Poisikesena kuulas ta Elvist ja bet puuni ning teeb seda siiani. Üks sõber rääkis talle, et tsentraliseeriti opera suvefestivali jaoks palgatakse koorilauljaid. Räimi saatis neile lindi, sai koori laulma ning nii see algaski. Ja lisaks on tema esinemised planeeritud viis aastat ette. Kansase päritolu reedavad üksnes kergekesklääne osariikide aktsent ja armastus kauboisaabaste vastu. Talle pole omased ei valget siid sallidega. Ajakirjandus segi on ta alati hästi suhtunud ega pole kunagi vastu olnud, kui tema tiheda graafiku juures pöördutakse palvega intervjuude ja fotode tegemiseks. Kuuleksime järgmisena Richard Rogersi ja Oscar Hammerstein. Mõni hurmav õhtum esindajateks Merilin Horn ja sammule räimi Ameerikat teatri orkester pool seminiaani juhatusel. Uut läks ootel oma. San Francisco ooperis debüteeris Samuel Reimi 1978. aastal kolleenina Putšiini ooperis puheeb tema hea vokaaltehnika eriline musikaalsus, elegantne lava olemus ja ebatavalised näitlejavõimed võimaldavad portreteerida erinevaid tegelaskujusid alates teravmeelsest protokonistist Mozarti Figaro pulmas kuni raskemeelse ja piinatud Filipp teiseni. Heatahtlikkust Choost Berliini kuritaallastes ja Raimondost, Luczyadil, lammer Morris vaheliste saatana kehastusteni Afaustis, Boythommilistoffelises ja Perli osi Fausti needmises. Passi hääle väljenduslikus on pannud paljusid loojad kasutama passi saatanat ja kelmide kujutamisel. Ja just sellises repertuaaris on samblaräimi saavutanud erilise dotatsiooni, millest tal pole võistlejaid. Tema unikaalne talent on võimaldanud maailma juhtivatel teatritel laiendada oma repertuaari ja esitada selliseid spetsiaalseid passi sellele kirjutatud teoseid, nagu Verdi Attila mussarkski, Boriss kodunov. Passid on kas negatiivsed tegelased või siis vastupidi, täiesti positiivsed, ütleb räimi. Mina helistan. Mängida pahasid isanda ka oma iseloomult lahke ja sõbralik, töökas ja täielik vastand saatanale. Pahelisus ei tundu tema iseloomuga just sobivat. Kui ma karjääri alles alustasin, otsustas minu õpetaja lavastada Kuno Fausti. Ta palus mind väga laulda, Mihvistoffelist aga oma iseloomult arglikke reserve veeritud. Selle rolli jaoks on aga vaja tohutut isiksust. Kui pakkumise siiski vastu võtsin, läksin rolliga niivõrd kaasa, et mu õpetaja tema sõnul poleks ta kuidagi nii head ümberkehastumis oodata osanud. Tulemus oli tohutult erinev minu tõelisest iseloomust, kuigi vaatajad ei tahtnud seda kuidagi uskuda. Huvitavat. Meil on erinevaid saatanaid kehastavad rollid kõik enam-vähem samas testituuris ja sobivad imehästi minu häälele. Seetõttu ongi saatanat laulmine peaaegu minu põhitegevus. Ja siinkohal kuulamas haamreemia Placido Domingo esitusest duetti Charles Kuno ooperi Faust esimesest tutusest ja seeni Harry jobotto ooperist Meffiks Tohvelis. Need osatäitmised on kujunenud sammul. Siis. Arvates muudavad Samuel Remi eriliseks tema hääle paindlikkus ning ulatus. Tema fraasikujunduses on kloratuur, soprani, kergust ja liikuvust. Siiski keeldus ta Boriss Kodonovi rollist mitu korda. Ise on ta öelnud, et see on osa, mis tuleb kõrvale panna kuni selle ajani, mil sa selleks tõeliselt valmis oled. Seetõttu ta Borissi esitama hakanud alles viimastel aastatel muuhulgas Salzburgis ja Washingtonis. Ta peab Priscudunovi osaliseks jõukamaks ja põnevamaks rolliks ooperiajaloos. Borissi iseloomus ühinevad nii armastav isa kui Brut reaalne ambitsioonikus. Preemia armastab just vahelisi rolle, sest need pakuvad suuremat väljakutset nii dramaatiliselt kui ka füüsiliselt. Kõlas Bankvaariandžerleta Verdi ooperist Mckbet ja nüüd mõningaid Samulareemi mõtteid intervjuudest. Kui temalt küsiti, kas üldiselt on oluline uurida teosesse ajaloolist tausta, vastas räimi, et ja kui esitan mõnd ajaloolist tegelast, teema seda tavaliselt alati niipalju kui aeg võimaldab. Ma naudin ajas tagasiminekut, tehes veidi ajaloolist uurimistööd, karakteri huvides tingimata dramaatilist lahendust või muud sellist, kuid aitab samastada end selle perioodiga. Kui tead, mis toimus. Ooperis, võidavad tenorid kangelanna südameid ja suure osa pressi tähelepanust. Kuid Reimi leiab, et ka passiks olemisel on omad voorused, sest passid on omavahel sõbralikumad. Kunagi tuhandeid tenoreid omavahel lobisemas basid teevad seda tihti ja nad ei räägi mitte ainult muusikast. Jaa, Don Giovanni duett Wolfgang Amadeus Mozarti ooperist Don Giovanni. Charliele ja osas kuulsite Kätlin pätlalit. Samoloreemi muretseb, et ooper on maantee ei ole liiga kallis, eriti noorte jaoks. Ooperit peetakse siiski militaarseks kunstivormiks, kuid isegi nende piletihindadega, mida küsitakse, enamik ooperitrupi siiski suuresti miinustesse ütleta. Noortele lauljatele soovitava, soovitate õppida, ütlema ei. Impressaariudia agendid kuulevad hääles vahele enamat, kui seal parajasti on ja tahavad kohe suunata lauljad rollidele, mille jaoks nad võivad olla veel mitte küpsed. Noored lauljad on nii innukad alustama. Nad arvavad, et kui nad pole 25.-ks võim 26.-ks eluaastaks suure karjääri lävel on nad juba lootusetult hiljaks jäänud. Minu puhul oli hilisem alustamine eeliseks, ma tegin oma tõelise debüüdi alles kolmekümneaastaselt. 1992. aastal laulis samal räimi Meti hooaja avaetendusel nelja kelmi Hoffmanni lugudes, pannes sellega ühe kriitiku kirja panema järgmist. See oli parim nelja kelmi esitamine, mida ma viimase 25 aasta jooksul mäletan. Seal on just üks neid sündmusi, millest saavad alguse ooperilegendid. Järgmisel aastatuhandel on võimalik sammul räimed kuulda ja näha Los Angeles ooperas ooperis Faust natsionaal, Tepparii Basti Hoffmanni lugudes ja juuston Grendopras Giuseppe Verdi ooperis Nabucco prao sammul räimi saadet ühest maailma nõutumaist, bassist sammul Rimist jääb lõpetama suurinkvisiitori ja Filipp, teised võet, ütles epe Verdi ooperis Carlos Filipp. Teise osas kuuleme Ruth ja Four lennetot ja Metropolitan Opera koori ja orkestrit juhatab Johns Lewain. Saate koostas Alar Vincer kõike head. Kaadi. O.