Armas maarjamaarahvas alustagem tänast advendipäeva lugemisega Matteuse evangeeliumis mille reisikiri on selle päeva jaoks valinud. Jeesuse Kristuse sündimisega oli nõnda tema Maarja, kes oli Joosep iga keelatud. Leiti enne, kui nad ühte said ootavalt last, pühast vaimust. Tema mees Joosep, kes seal õiglane ega tahtnud Maarjale avalikult häbi teha, võttis nõuks salaja minema saata. Aga kuidas seda mõtles? Vaata siis ilmus talle unenäos issanda ingel, ütles Joosep Taaveti poeg. Ära karda oma naist Maarjat enese juurde võtta sest laps, keda ta kannab, on pühast vaimust. Tema toob ilmale poja. Aga sina, pane talle nimeks Jeesus sest tema päästab oma rahva, nende pattudest. Kõik see sündis, et läheks täide, mida issand oli prohveti kaudu rääkinud. Vaata, neitsi hakkab last ootama ja toob ilmale poja, kellele pannakse nimeks Immanuel. Jumal on meiega. Kui Joosep unest ärkas, tegi ta nõnda, nagu issanda ingel oli käskinud. Võttis naise enda juurde, ei puutunud temasse, kuni Maarja oli poja ilmale toonud. Ja pani lapsele nimeks Jeesus. Oleme seda evangeeliumi kuulnud palju kordi. Ent kirikuisade ütlus piibli kalliskivi annab vaadata igast küljes kehtib just kuuldu kohta ikka veel võime valida nii-öelda ühe külje, mida täna vaadata entsee ammenda, kaugeltki piibli kalliskivi aaret. Pidage meeles, et loeme Matteuse evangeeliumi sissejuhatus, mis on pikk ja pidulik alguses Mess sündimise raamat, mida kuulsime eile siis Joosepi kolmune nägu vaheldumisi tähetarkade loom ja süüta laste surmaga. Kuus lugu, mis kuuluvad kokku. Ka siis, kui me neid eraldi loeme ei tohiks me neid välja kiskuda tervikust, mille osad nad on. Vaadake emgi siis täna Matteuse evangeeliumi algus kogu uue testamendi algusena. Kui me mistahes raamatu lahti lööme, leiame kõigepealt sissejuhatuse. Uue testamendi esimesel leheküljel sobib oodata koguni pidulikku sissejuhatus. Isegi pidulik pühaliku. On ju uus testament, meie pühakiri. Ristiusu pühakiri piibel koosneb kahest suurest osast. Vana seadusjõus, seadus. Me oleme küll harjunud ladina keeles laenatud nimega testament vana ja uus testament ent ei tohiks unustada, et see sõna testament tähendab seaduse liidulepingu tegemisse. Esimese lepingu tegi jumala inimestega Siinai mäel. Teise Jeruusalemma Kolgatav pidulik sissejuhatus on piibli mõlemal osal. Vana testamendi esimesel leheküljel seisab maa ja taeva sündimise raamat. Uue testamendi esimesel leheküljel. Jeesus messija sündimise raamat. Meie praeguses piiblile ta ütles ja silma ei hakka. Piibli alguses seisab seal maa ja taeva sündimise lugu Matteuse alguses hoopis Jeesuse Kristuse sugupuu. Piibli algtekstis on aga mõlemal sissejuhatuse sama pealkiri. Ja seda tahtis Matteus kindlassi esile tõsta. Pidulik avalehekülg, mida lugesime eile, ütles, et maailma ajaloo esimene vaatus on möödas. Sündinud on Aabrahami ja Taaveti soost messija issanda salvitud kuningas. See oli vaade minevikku, tänase evangeeliumi iga-aastane maailma ajaloo teise vaatusse. Jumal annab Joosepile käsu. Joosep kuulab sõna. Sina paned talle nimeks Jeesus. Oli jumala käsk Joosepile ning tema käska meile. Oodakem Jeesus päästjad. Täis ei ole. Õnnistagu meie adventi kõigeväeline jumal. Isa, poeg ja püha vaim. Aamen.