Taavi-Mats kott, et täna oled sina klassikaraadio külaline ja selleks on ka päris mitu põhjust. Ma peaksin nüüd nagu pealkirja ütlema suurte tähtedega plokkflöödipäevad tulekul homseni. Ja see on tõesti niimoodi blokradi päevad saavad teoks novembri alguses. Lamp klapp plaanitud kolmandalt kuni viienda novembrini ja tegevuspaik on must. Pedad ajas. Ja tere tulemast, mina sinu näol on siis plokkflöödipäevad meil siin esindatud ja tänane saade siis natukene valkustabki, kes, mis, miks ja kuidas siis plokkflööt kõlab võib-olla kõigepealt alustuseks võtamegi ühe sellise sissejuhatava loo et plokkflööt on ikka tõsiseltvõetav pill ja, ja võib ka kontserti temaga mängida. Ja loomulikult, kui me siin enne saadet vaatasime ringi raadio fonoteegis, siis me valisime just selle, seda, mis, mis siin on ja ja siin oli Franstruseni kaunis bana plaat, mis on tehtud aastakümneid tagasi. Aga ma arvan, et see sellise meeleolu loomiseks on päris hea ja, ja miks just Miksust Franz põgenik, kuigi tema, seekord mis seal salata, meie proksoidi päevadele juua ei osale. Aga, aga on ju tema alusepanija praktiliselt kogu loksusi taassünnile nüüd juba eelmisel sajandil kuulane, kõnnid konkreetseks minna yhe osa viljon beibli kontserdist sopran ninale, plokkflöödi-le ja, ja orkestris kammerorkestrile lugu veel aegadest, kus mängiti tihti ka originaal pilliga siin kulaka. Üks pill Fransprudeni erakollektsioonist. Kas plokkflöödi meil siin Eesti muusikaelus on juba oma ajalugu ja kaskoplokkflöödipäevi olete varem korraldanud? Ajalugu on kõigepealt vastus esimesele poolele, siis ajalugu on kahtlemata olemas. Ajalugu on vana sellepärast, et plokkflööti mängiti poolega esimese Eesti vabariigi ajal. Ja Riho Päts oli selle tegevuse suur entusiast ja eestvedaja ja lisaks sellele tehti Eestis isegi Pille kristalli. Töökojas on on valmis saanud küllalt palju pille, millega on mängitud ja õnneks need pillid on ka teatri- ja muusikamuuseumis säilinud ja etteruttavalt võib öelda, et neid saab isegi proffide päeval näha. Peale tuleb ka üks väike pillinäitus. Tõsi võib-olla järgnev aeg ei olnud bloksodile nii sõbralik, aga, aga tänu Heino Jüri salu ja Heino Kaljuste tegevusele seda siiski. Seda vagugenti hoolega edasi. Ja seda, see pill võeti tol ajal siis konservatooriumi õppekava. Just muusikapedagoogide muusika muusikapedagoogidele. Ma seda tehti, ma julgen praegu öelda, et eriti oma aja kohta väga ja väga hästi, sellepärast et kõike tuleks vaadata oma aja kontekstis. Ja nüüd on mõneti paradoks, reaalselt on, on võimalused nii-öelda avardanud. Meil peaks olema hästi-hästi palju informatsiooni. Ja just praegu on, on jõudnud kätte kahetsusväärne moment, kus kus selle Billie õpetamisega ei ole lood sugugi nii head, kui nad võiksid olla. Ja et, et siis neid probleeme kõigepealt märgata ja pisut nendele leevendust leida, ongi need Blop veidi päeval mõeldud. Ja tähendab, kas nüüd Blopradi päevi on tehtud ja tähendab meie stuudio kontoris vabandas. Me oleme korraldanud plokkflöödipäevi küll ja viis-kuus aastat tagasi. Ja sellest sai omamoodi traditsioon. Kuid sellel nüüd nüüd on tekkinud väike päikeseline vahesest stuudio toomikul ära Hollandis sedasama pilliõpe õppimas. Nüüd oleme me ammu tagasi ja, ja tundub, et praegu see vajadus nende blokradi päevade tegemise järgi on, on siiski olemas ja sellepärast me püüame seda teha. Nüüd ta kuulates panima just tähele ja tahaksin võib-olla alla kriipsutada seda et need meie muusikute nimed, keda sa varasemast perioodist nimetasid, on tõepoolest olnud koolimuusika ja muusikapedagoogika, sellised korüfeed kuivõrd neid praegu teie ja ka nendel päevadel toetute koolidele ja kuhu on asetatud kogu teie ansambli töörõhk missugusele grupile, missugusele, eale, missugustele, huvilistele. Põhiline rõhk meie poolt on, on eeskätt siiski võib-olla blokleid õpetajatele, sest Eestis tegutseb praegu sadakond platvormi õpetajat ja oma massiliselt. Ma olen kindel, paljude üllatuseks on see klaveri järel õpilaste arvult Eestis Pill number kaks. Sellel omad põhjused, esiteks saan esimene pill, vähemalt puhkpill Mil lastest lastel füüsiline jõud üle käib. Ja teiseks ja mitte sugugi väga vähetähtsaks on see, et tegemist on suhteliselt odava pilliga mida lapsevanemad jõuavad oma lapsele muretseda. Ja see situatsioon Eestis ei ole nagu erandlik, sellepärast et sellisena proportsioon on, on väga paljudes kohtades maailmas, kaasa arvatud läänepoolsem Euroopas ajad Ameerika. Nii et küsimus ei ole mingisuguses momendi suunas või voolus, vaid see on lihtsalt see koht, mis, mis sellel pillil olgu paratamatult need muusikaõpetuse valdkonnas on muidugi Blocledi õpetajad ei ole veel päris järele jõudnud, sest olude sunnil ei ole ju võimalik kolbotki, eks ole, siiamaani plokkflööti kõrgemal tasemel õppida, et see tähendab seda, et kogu õpet, õpetajaskond, natuke kõik autod, tekstid ja vastavalt siis võimalustele ja eeldustele on see tase suhteliselt ebaühtlane. Loomulikult on väga väike väga häid õpetajaid, kes on, teevad suurepäraselt oma tööd. Aga, aga praegu on siiski Mõningane mahajäämus selles osas, mis, mis töö käib kasvõi Lääne-Euroopas ja kuid, ja momendil nimetada isegi ühtegi kõrgkooli Lääne-Euroopas, kus vabandust riiki Lääne-Euroopas, mille kõrgkoolis ei oleks võimalik õppida plokkflööti erialapildina. Et siin Eesti kohalt jookseb jälle üks piir. Ja teiseks on seesama maha nii-öelda mahajäämus. Kui ma praegu oskuslikult tegutseda, siis me võime selle peaaegu vooruseks pöörata. Mina mõtlen, et väga paljud õppi õpetajad selleks, et tulemuslikult õpetada on olnud sunnitud aktiivselt ise looma ja loodu potentsiaal. Võib-olla, ja ma olen kindel, ongi tähelepanu väärne. Ja praegu on nüüd ajajärk, kus tuleb sisse Läänest kõik plokkflööti, tema õpetamine ei ole selles osas erand ja nagu nagu erialal on seal väga sisukaid, väga huvitavaid materjale, mida me kindlasti peaksime tundma ja on loomulikult ka lihtsalt klantspaberit. Ja nüüd, et, Kaks asja kõigepealt siis kasutada ära see pagas see töö, mida on siiamaani eesti Blocraid õpetajad teinud ja samas tutvustada paremat osa sellest, mis, mis toimub läänemaailmas ja sellepärast on ka blokradi päevadel üks kaunis oluline üritus ja see on Eesti plokkflöödiõpetajate assotsiatsiooni loomine. Ja nüüd kerkinud milleks seda vaja on, siis ühtlasi on ka ära räägitud peamised eesmärgid, miks, miks seda vaja on? Ja kaunis kaunis kiiresti tahaks liituda ka Euroopa Blocledi õpetajate assotsiatsiooniga mis muidu kannaks sellise professionaal alase informatsiooni liikumisel teise tasandini. Kas võib vahele küsida? Sa rääkisid, et meie õpetajate loovusest ja loomingulisest suhtumisest, kas see puudutab eelkõige õpetamiseks toodikat ja, ja mängutehnikat või sa mõtled ka muusikalist külge? Nüüd ma natuke vastuse võlgu ja sellepärast, et, Praegu on siiski olukord, mida ma julgen arvata, et päris täpset ülevaadet vaevalt keegi kellelegi üldse Eesti Eestis toimuvast on ja, ja selle, see on veel üks, üks tähtis moment, miks peaks miks oleks kaval ja otstarbekas koonduda, et tõesti fikseerida ka tänane moment. Ajal, mil ei olnud võimalik võtta mingisugust kooli, nagu me oleme harjunud seda klaveri või viiuli puhul otse kuskilt üle meie Blocraid õpet õpetamisse, on paljud õpetajad lihtsalt kokku seadnud oma õppematerjale. Ja ma olen kindel, kuulates med resultaate, mis mingitel kontserditel konkurssidel on kosta, on, on ilmne, et, et seal on kindlasti väga palju leida. Rääkimata sellest, et mingisuguste isegi heade õpikute otse üle võtta, mina tähendab Eesti konteksti on, võib, võib osutuda problemaatiliseks, nii et, et siin on need kaks asja ühtepidi ikkagi see leida seda, seda, mis, mis on siin head tehtud see kokku panna ja vaadata. Siiski arvestada neid kogemusi, mida pakub Euroopa ja Ameerika plokkflöödiõpetajate liit. See on niimoodi aru, et omamoodi entusiasmi nõuab koha peal ka igas väiksemas koolis suures või väikeses plokkflöödiõpetajalt oma. Oma õpilaste leidmine nendega töö ja nii edasi ja nii edasi, ühesõnaga peab olema oma pillifanaatik. Teisest küljest ma näen praegu ka siin teie ansambli poolt sellist entusiast Raskliku kätte võtmist ja selle tõttu ma tahan väga palju jõudu ja edu teile soovida, tõepoolest, sest selles kõik, mis te rääkisite ja mis siin plaanis on, see on perspektiivne. Enne, kui me nüüd läheme konkreetselt nende päevade juurde, et mida need kolm päeva siin sisaldavad. Kuulaksime mõne kooliõpilaste poolt siin meie oma väikeses Eestis sisse mängitud plokkflöödimuusikat, mis me siit valiksime. Võtame siin on, tundub olevat Viljandi muusikakooli salvestus, miks vist Viljandi sellepärast et see on nüüd küll üks koht, kus kus ütleme, kogu see vanamuusika liikumine ja plokkflöödimäng, sealhulgas alusa sai ja see oli Tõnu Sepa ja, ja Viljandi muusikakooli direktori Kalle Tamra väga viljakast koostööst ja, ja neil oli, neil oli ka sellist soovise õpilaste mäng raadios lindistada. Kuulamegi siis praegu Domenico Scarlatti eemal sonaadist esimest osa. Ja nüüd räägime siis lähemalt ja konkreetsemalt nendest plokkflöödipäevadest kolmandast, viienda novembrini mida need kolm päeva sisaldavad. Need sisaldavad väga erinevaid ettevõtmisi, mis kõik on siis selle pilli pillikesksetes temaga seotud. Rääkida pillist ilma kontserdite, et ta muidugi ei saa, et selle selle päevade raames on kaks kontserti, mis mis ma loodan, mõlemad võivad huvi pakkuda, sest neil on küllalt. Spetsiifiline muidugi paha sõna, see võib olla Herma, ehmatab ära, aga aga kaunis, ütleme siis parema sõna, ütleme erilise kavaga. Esimene on puhtalt inglise muusikast koostatud inglise barokkmuusikast. See on jäänud Ta tavaliselt kuidagi tahaplaanile selliseks Itaalia prantsuse stiilinäidete kõrval muidugi saksa barokkbarokimeistrite varju jääb seal samamoodi ja siis leitakse, et noh, see on selline lastemuusika. Ja ja tõesti seda võib ju ka niimoodi võtta, sellepärast et plokkflöödimängu traditsioonid olid Inglismaal tõesti väga-väga tugevad. Samasse pill ei olnud seal nii-öelda professionaali pill kuigi see mõistab jälle pisut täpsustamist, sest Eesti praegu on see sõna nagu moondunud, sest professionaal praegu on hea asi professionaal, sellel ajal enam nii hea olnud, sellepärast et see tähendas seda, et inimene mängis sellepärast, et süüa saada. Aga see ei olnud eriti eriti hea tooni hulka see selline tegevus muidugi ei kuulunud, mängiti hoopis selleks, et tegeleda kaunite kunstidega. Ja mõni nii mõnigi lugu võib võib-olla hoopis komponeeritud nii-öelda. Aga ka seal see kontserdiprogramm, mis, mida me oleme välja valinud inglise muusikast. Ma julgen küll öelda, et see on 75 protsenti kindlasti Eestis mängimata ja osa sellest on harva mujal Euroopas kõlanud, sest suur osa sellest muusikast ei ole üldse trükis praegu avaldatud. Tähendab, me oleme otsinud. Erinevate raamatukogude. Käsikirjade osakonnas ja leidnud 18. sajandi trükiseid. Ja nüüd nüüd ongi selline hea võimalus öelda, et me mängime seekord koopiatelt, kuid Me nagu copy Raidi agentidega kopraid ja agente korda, sest need on nagu sedavõrd ametlikud koopiad, sest lihtsalt põhjus on see, et muusikat ei ole veel trükitud. Praegusel ajal. Kes mängivad ja nüüd stuudio kant, toores vagantes koosseis ja ma ütlen kogu aeg, stuutiagantoorseda kants, mitte ansambel, sellepärast et selle stuudio alla mahub päris mitu erinevat koosseisu, sest see muusika on, on väga rikas, ta on rikas ka oma instrumentaariumi ltes Erineva kava jaoks pisut erinevaid muusikuid. Selles kavas löövad kaasa siis meie pokkerimängijad Reet Sukk ja siis mina mängin kaasa. Ja meil on ka selline kontiina grupp mis on tavatult seda kord ilma klavessiin itta. Roland Lill mängib Viola ta kambat öelda, et ta on ka üks muusikutest, kes on seda varase muusika interpretatsiooni võtnud väga tõsiselt ja tan õppinud aastavilanud käikeni juures Belgias. Ja meil on väga selline hea, et meil siinsamas kodu koduses Eestis on, on järjest rohkem neid inimesi, kes on sellesse muusikasse süvenenud. Ja juba vana tuttav. Vanamuusikute hulgas on Roberts taak, kes mängib teorbi, selline koosseis. Viola da gamba jorp on, on plokkflööti te saateinstrument ja kui eriti sobiv. Ja kuna laul on alati inglismaal aus olnud, siis, siis teeb meile kaasa Annelist Treiman ja me mängime temaga. Pepushi fantaadi siis ka Blocleut esindatud. See on üks kontsert. Kirevam kontsert toimub aga viiendad, sest meile sõidab küllajaan, ütleb ühtlasi Pokrodin päevadel. Peaesineja, peakülaline on Jonathan vingerdan. Tema on. Täiesti esimese põlvkonna plokkflöödimängija, kes, kes alustas koos kõikidel tänaseks väga kuulsate auväärsete vanamuusikagigantidega nende hulgas muidugi tuleb jälle nimetada Fransprudenit kellelgi, kelle juurest aga lühikest aega õppis ja ta on. Osalenud praktiliselt kõikidel plaadistustel, kui, kui Fransprujannan vaenud teist plokkflööti. Loomulikult ainus tema ansamblipartner, need on olnud küllalt palju ja võiks nimetada. Tan kuupmani jaaterlyndonit shordi sav all ei mängi, sest pere on 20. palju ja on osalenud ka sellistes suuremates projektides. Ooperiprojektides Gustav Leonhard ja Annukuriga ja et ja muidugi kui rääkida temast kui õpetajast siis siis plokkflööti, õpetab ta. Alates 62.-st aastast need kaunis pikaaegne kogunenud kogemused on Molgaunis fantastiliselt. Kohtadeks, kus ta on õpetanud, on peaaegu kõik Hollandi mainekamad ala muusikaõppeasutused. Viimati õpetas ta Haagi kuninglikus konservatooriumis, kus meil oli haue tema juures õppida. Aga samuti on ta lõpetanud Welles kolagantoorumbacilencises. See on kool, mis, mis tegeleb võib-olla pisut rohkem renessanssmuusikaga, nii et selles selles mõttes on see nagu eriti põnev, et et ka need nõuanded on ääretult professionaalsed ja raamatud sellise suga sügavale uurimusele. Ja ta annab. Meil on plaanis nüüd, kui me rääkisime praegu kontsleritest. Õigupoolest ei ole veel päris nüüd selle viimase kontserdi isi jõudnudki rääkida, aga nüüd hüppame, hüppame praegu mu meistrikursustele. Aga ärgem siiski hüpake meistrikursustele, piirdume praegu selle jah-sõnaga ja lähme kontserdiga edasi. Nüüd me püüdsime ka. Jonathan On ikka valida, valida sellise, mida Eestis on kaunis raske kokku panna. Ja siin on nüüd ettekandele tulevad lood, mis on kirjutatud suhteliselt avad tuleb koosseisule. Ja näiteks väärib märkimist loigi. Eks kvartett, kus mängivad kaks poiss-pluti, need on siis tenor tee, tenor, flöödid mida Eestis väga palju üldse ei olegi. Ja kaks Travers flirti kontiina. Samamoodi tuleb ette ka meil üks Telemani. Lugu, kus on jällegi väga Virtoosne plokkflöödipartii, jagaks Travers flööti ja See kava on, on, baseerub peaasjalikult siis nüüd saksa, saksa, prantsuse muusikal. Päris huvitav oli see kava kokkupanemise protsess, sest neid lugusid, mille vahel oli valida, mida igat ühte neist oli kahju kontserdist välja jätta oli vähemasti kahe kontserdi jagu, nii et et ma loodan, et see muusika on huvitav. Kas maestro mängib segaselt? Oja õigupoolest see on, ongi nii-öelda rohkem tema kontsert ja siis nagu sekundeerime, mängime mängida mööda ka loomulikult kaasa nendes lugudes, kus mitut plokkflööti vaja on veel nii palju temast, et Ta on minu teada ei ole oma elus lindistanud Mittaktigi soolomuusikat. Ja küsimus ei saa olla antud juhul sugugi mitte saamatuses võid võid pigem huvis sest ta ansambli muusika on just see, mis, mis on Jonathan vingerdan alati paelunud. Ja, ja kasvõi see eelnev loetelu kellaga kõikideks, ta on miljon nii musitseerinud kui ka plaadistanud. Ilmselt räägib enda eest Ja siis, kui nüüd meistrikursustest rääkida keda ootate kursustele? On uksed on lahkelt avatud muidugi kõigile huvilistele, kuid eelkõige. Ma loodan, et see pakub huvi prokuröride õpetajatele. See on suhteliselt harukordne võimalus, et lisaks lihtsalt hea plokkflöödimuusika nautimisele on on võimalik ka kuulata loenguid ja miks mitte ka ise mängida ja saada sellist asjatundlikku juhatust. Loenguid, kuidas siis meistrikursustel on üles ehitatud? Võib-olla natuke lähemalt räägid sellest? Ja see on võib-olla isegi meistrikursus. Me oleme välja pakkunud täiendõppe programmi muusika ka õpetajatele ja selle sees on mingisugused asjad, tähendab mingisugused ettevõtmised, mis võivad ka laiemat huvi pakkuda seda, et mis ei nõua Sellist plokkflöödiõpetaja ettevalmistust ja kui rääkida, mis, mida sa nad hõlmavad, need on tegelikult on ära jaotatud, on pikem osa pikematest kursustest. Kursused on planeeritud kolmele korrale aastas ja iga kord on kolme päevane tsükkel. Ja lisaks meie oma õpetajatele on siis plaanis iga kord kaasata väga väljapaistvaid õpetajaid. Mujalt, et see pilt saaks võimalikult täielik esimestel kursustel, siis mis nüüd tuleb, on, on. Jonathan vingerdan ette valmistanud sellise väga huvitava loengu, mis on omamoodi selline kaunis. Tegeleb selliste paas teemadega, see on Itaalia ja prantsuse stiil muusikas. Me teame kogu kogu barokkmuusika erinevad kombinatsioonid Itaalias ja ja prantsuse stiilist ja see on. See loeng on kindlasti ka illustreeritud väga paljude näidetega ja see on loomulikult teema, mis on vajalik kindlasti kõikidele bloklide õpetajatele, kuid ma ei näe mingisugust vastuolu, miks seda ei võiks lihtsalt huvilised kuulama tulla. Ja meil on plaanis ka sellised lahtised tunnid. Osad plokkflöödiõpetajad on valmistunud, et mingisugused lood. Ja siis siis on võimalik need mängida ja neid ja, ja õpetust saada. Siis on veel mõned loengud, kohe esimesel päeval. Püüame rääkida kõikidest Ando kõigepealt ülevaade vaate nendest kõikvõimalikest teemadest. Mis üldse võiksid olla seotud plokkflöödiplokkflöödimänguga ja noh, neid kogunes üllatavalt palju. Ja sellest esimeste kursust üheks eesmärgiks on ka tegelikult välja selgitada Need teemad, mis tunduvad olevat meie Poklade õpetajatele kõige aktuaalsemad, siis annab võimalust võimaluse arvestada seda järgmistel kursustel. Sest järgmised kursused on juba jaanuari alguses, on 19 kuni kahe 21 jaanuar, siis viimane kord sale, kokku märtsis 23 kuni 25 märts ja siin on meie külaliseks Eevale seen Indiana ülikoolist. Tahaksin nii, et sa täpsustad, kus kohal toimuvad need õppeprotsessid, kus kohal kontserdid ja üldse, kuidas käib registreerimine, praegu on ju veel võimalik ennast osavõtjaks kirja panna. Jah, on küll kõigepealt siis kohast. Siin hea hea meel öelda, et meie stuudio on läinud ulualuse Mustpeade majas. Ja paremat kohta nende kursuste pidamiseks ongi raskem välja mõelda, sest on selles majas meie paremad kontserdisaalid. Ja see on ka nende kontsertide toimumise paigaks. Niisiis Olavi saal kui ka valge saal. Ja kuna majas on ka väga palju teisi ruume, siis siis me saame vastavalt vajadusele kursuste ajal argnedaga isematesse ruumidesse. Ja sama maja keldris on ka välja pandud siis plokkflöödinäitus, mis on siis 300 korda koostöös teatri- ja muusikamuuseumiga. Tahtsin üldse küsida veel, et organiseerimistöösse, keda olete kaasanud, kes on aktiivsed korraldajad. No siin ma juba mainisin teatri- ja muusikamuuseumi Nemad haakusid küll kohe olgu siinkohas öeldud kohe, et meie plaanid näituse osas olid, olid märksa suuremad ja. Ja plaanis oli siia kutsuda ka osalema, tead Peterburi teatri- ja muusikamuuseumi töötajad koos oma pillikoguga, tähendab, seal on fantastiline kollektsioon 18. sajandi originaale. Kuna ma elan selle muuseumiga stuudial head suhted ja me käime seal tihti mängimas ja ma olen käinud need pille mõõtmas siis, siis nad olid nõus nende pillidega ka Tallinnasse tulema. Kuna see on nagu suurem ettevõtmine ja pillide kindlustus ei ole sugugi mitte väga odav siis siis kahjuks sellel aastal. Meil see jääb ära, aga seda, seda me nüüd juba praegu püüame organiseerida järgmiseks saastaks. Aga see ei tähenda, et blokradi näitust ei tule. Ja näha saab. Ma loodan ikkagi küllalt huvitavat väljapanekut. Kõigepealt loomulikult need pillid mida praegu õpilased kasutavad. Mis on meil kõige levinumad plastikpillid, nende erinevad vormid tähendab nii soprani innust, kuni basseini on koos, saab mingisugust teavet nende. Ostuvõimaluste kohta. Saab mingit konsultatsiooni mingisugust eelistuste suhtes. Samuti. On välja pandud need puupillid, millega aastakümneid tagasi olid meie koolide üleujutatud selline lihtsalt väike nostalgiline nurgakene. Ilma liigse irooniata, sest igal asjal on kaks külge. Tänapäeval me vaatame neid suure võõristusegan, kuid omal ajal siiski aitasid. Praegu tuleb, saame üles panna ka sellise erakogu. Alles hiljuti tähistati Jüri salu seitsmekümnendat sünniaastapäeva ja tema sellise oma aja kohta väga edumeelse. Plokkflöödi, no ma julgeksin öelda fanaatik, kuna on, temast on järele jäänud tõesti tähelepanu väärne kogu kus on nii pillid kui ka tema koostatud õpikud, liblaadid. Ja loomulikult seal on ka mõned sellised tõsisemad koopia pillid mis on siis valmistatud selliste meie meieni säilinud originaalide. Ja tuleb ka väike lugu sellest, kuidas kuidas plokkflööti läbi aegade ka tehtud on ka see, see punkt võib ju huvi pakkuda. Sa ise oled õppinud samuti plokkflöödimeisterdamist selle ehitamist, valmistamist, ma ei teagi, missugune sõnade kõige täpsem ja õigem oleks või kõik kokku. Kas sinu oma pille on ka näitusel väljas? Ma ei tea sellega nagu keerulisem lugu, sellepärast et need pillid ei ole mõeldud niisama lebamiseks, sellepärast me nagu kasutame neid kaunis, neid saab kindlasti jah kuulda kontserditel. Seda küll, aga võib olla, et mõni pill satubki näitusele, aga aga see ei saa olema kindlasti selle näituse selline. Püsieksponaat on käigus. Mul tekkis puhtpraktiline küsimus, näiteks kui keegi lapsevanem tahab osta oma lapsele pilli, kas ta siis ka aastaringselt võib saada kelleltki konsultatsiooni, et mis pilli eelistada mis just tema lapsele sobiks ja nii edasi. See väga ilusti ütlesid, et see näitus annab nõu iga lambi. Aga kas seda on ka aastaringselt niimoodi püsivalt võimalik kelleltki saada? Ikka on aga väga siin, mingisugust infopunkti muidugi keegi selleteemalist avama ei hakka, aga õnneks on Eestis. Aga kui assotsiatsioon teil saab loodud, siis koju? Ma loodan, et ma loodan, jah, see on, see on variant uus idee, mis on igati tervitatav, ma loodan väga palju teisi samasuguseid ja miks mitte, sest probleem on selles, et. Pillide selline esmane mure on tänaseks justkui lahendatud, sest meil on müügil jaapani plastikpillid, mis nagu tegelikult lubavad täiesti edumeelselt astuda esimesi samme. Ja näed nende pillide sinna põsi. Põhiline väärtus on väga hea kvaliteedi suhe nende ainuseks ainukeseks puuduseks on ja mis on plastmass, mis on suhteliselt elutu. Ja nüüd mul on nagu raske sellel teemal rääkida, sest õnneks on see on see võimalik siiski selle pilliga täiesti mängida. Sellepärast ma ei taha seda pilli halvustada. Aga, aga kuna need odavad plastikpillid on kogu õpetussüsteemi massiliselt vallutanud, siis hakkab devalveeruma plokkflöödi mõiste, sest plokkflööti seostatakse ainult sellise plastikuga pilliga ja no see, see palett on tunduvalt laiem, mis, mis mida, mida selle mõista plokkflööt alt me tegelikult leida võimet. Ja probleem on selles, et kui me hakkame, tunneme huvi neil puupilli vastu siis ja tahame saada muidugi vähemalt sama kvaliteeti nagu on plastbasspill, siis siis hind on märgatavalt kallim, näed siis, sellepärast on need proportsioonide selline asetus on igati mõistetav. Kuid ma loodan, et on väike aeg teha nüüd väike samm edasi sest ja näidata ka teisi võimalusi. Kuulates sinu juttu täna plokkflöödi-ist saab natuke avaramaks see pilt ette. Flöödimaailm ja plokkflöödimaailm on võrratult rikkam kui tavamuusika kuulaja seostab lihtsalt sõnaga või plokkflööt. Aga pill ja sellega materjal, Sealse osaga seonduv, millest praegu rääkisid, on üks asi. Teine asi on nüüd see missioon, mida teie olete võtnud oma stuudios siin Eestimaal kanda. Miks ja missuguste konkreetsete eesmärkidega teleseda? Rasket, aga tänuväärset tööd. No neid tegevusi, need valdkondi, kus inimesed aktiivselt tegevad on ja kus mis, mis toimiksid missiooni vabalt, need vist väga palju kunstis Eestis ilmselt ei olegi mulle mulle nagu tundub. Nii et selles mõttes võib öelda küll, et. Et me nagu Meie ettevõtmine on, sellest missioon oli tundest kantud Ja asi on tegelikult väga lihtne, sest see on lihtsalt meie eriala seal meie valik ja, ja see pilt, mis praegu valitseb ja needsamad võimalused, mida me näeme on väga erinevad. Ja sellepärast me lihtsalt hoolimata kõigest ei, ei ole vot sellist optimismi. Ja, ja loodame ja töötame selle sellepärast, et midagi võiks muutuda, muutuda võiks seda mõlemas liinis. Nii plokkflööt kui täisväärtuslik kontsert, instrument. Ja teises liinis muidugi kui väga tähtis Pill muusikahariduses. Sest siiamaani on kahjuks muusikahariduses suhtumine, et see on selline lastepill mille ta loomulikult ongi, aga ei maksa ju siis laps ja seda pill selle pärast alavääristada. Kui seda laste nii isevoolu teed sisenetakse. Mu kasutamata väga suur osa. Suur osa sellest potentsiaalist, mis, mis tegelikult Eestis olemas on, sest kui juba on praeguseks üle 100 õpetaja, siis kui palju on lapsi, kes saavad tihtipeale mitte kõige kvaliteetsemat haridust? Ja teistpidi oleks ka pärispatt neid tänaseid Blohvredi mäng õpetajaid süüdistada sest nende valikud on väga piiratud. Praeguseks on kõige kõrgem Blocraid, õppimise võimalus on kõige kõrgemal astmel on otsa kooli plokkflöödi eriala. Kahjuks on see diplom peaaegu ette kehtetu, sest vahepeal olid aastaks 2003 oleks soovituslikult, saad kõik õpetajad omaksid kõrgemat haridust ja peale kõige muu otsa kool on ju olnud kogu aeg nii-öelda vaheastmeks. Ja sellisel juhul loomulikult valitakse eriala, millel on võimalik oma õpinguid jätkata. Sellist võimalust praegu nagu Eestis veel ei ole. Tegelikult ei ole ka väga selget põhjust, miks see nii peaks olema, nii et see on, see on üks moment, mis ilmselt kaks täiesti selliseid muusikapoliitiliselt korrigeerimist. Loomulikult keegi seda korrigeerima ei hakka. Plokkflöödiõpetajate mängijate ees tähendab ilmselt ilmselt tuleb ennast lihtsalt tõestada. See tee ei ole loomulikult kerge. Aga kui me lihtsalt hindame seda nii-öelda inim Tartust tähendab neid inimesi, kes, kes omavad sellel alal teadmisi, siis siis ma loodan, et kui need saaks nagu rakendada nii-öelda ühe vankri ette siis siis võiks pilt küll juba lähitulevikus oluliselt muutuda. Kas ma saan õigesti aru, kui ma võtaksin kokku teie missiooni, et teie nägemuse järgi plokkflöödi õppimine on samasugune see algus suure muusika juurde nagu iga teise instrumendi õppimine. Aga loomulikult, sest vastasel korral oleks ju tegemist selge riigi raha raiskamisega. Sellepärast et me õpetame, aga plokkflööti oma stuudios eraviisiliselt. Ja mõneti olime üllatunud, kui me kuulsime, et näiteks lastemuusikakoolides makstakse iga õpilase peale kuus riigi toetust. Lisaks õppemaksule ligemale 1000 krooni, mis, mis on tegelikult väga suur arv. Ja ühtepidi see on tohutult hea, et seda tehakse. Aga teistpidi ma loen nende peale, olen veendunud. Ostsime lihtsalt seda raha paremini kasutada. Tähendab, elementaarselt tähendab, peab olema praegu Eesti Blohvreid, õpetajatel, meil kõigil võimalus oma erialaga töötamiseks ja oma oma lihtsalt kvalifikatsiooni tõstmiseks. Nii tänase saate lõpetuseks ma tahan tänada nende selgituste ja ma ei liialda, kui ma ütlen, et mõnedki silmade tabamise eest sellel sinu erialal milleks on plokkflöödimäng, ma tean ka, et ehitamine ja kõik, mis sellega seondub ma väga tahan loota, et see assotsiatsioon saab kiiresti jalad alla ja saab täiesti vajalikud toetust nii moraalses eetilises, poliitilises kui majanduslikus mõttes. Ja võtame praegu kokku need plokkflöödipäevad. Algame kolmandal novembril Mustpeade majas ja kell 10 on, tahaks registreeruda, registreerida kõiki osavõtjaid, kes see puudutab neid, kellel on plaanis osaleda siis nendel kursustel tunni aja pärast, see on siis kell 11, kolmandal novembril seal, reede. Alustame kursustega. Siis kell üks on blokradi, samal päeval on bloklase näituse avamine. Ja peale seda Me läheme kursustega edasi peale lõunapausi muidugi. Jaa. Õhtune kontsert on inglise barokiaja muusikast ja see on siis Mustpeade maja valges saalis. Kontserdi alguskellaaeg on kell seitse. Järgmine päev on neljas november ja selle tähtis punkt on siis see plokkflöödiõpetajate assotsiatsiooni asutamiskoosolek. Ja ma tahaks toonitada seda, mida me oleme teinud, et loomulikult on kõik Blocraid õpetajad väga-väga oodatud oma ideede ja ettepanekutega, kuid see, need inimesed, keda me ootame, on tunduvalt. See grupp on tunduvalt laiem, seal võiks olla lihtsalt selle muud Blopradi muusikasõbrad. Seal võiksid olla miks mitte heliloojad, kes mõned neist on kirjutanud sellele pillile ja ma loodan, et et nad ei jää viimasteks. Võivad olla. Pillimeistrid tähendab kõik, kõik, kes leiavad mingisuguse Mingisuguse seose pilliga ja miks mitte ka need, kes kellele lihtsalt meeldib väga see muusika. Siis edasi sellel päeval, neljandal toimub siis kell kaks. Jätkuvad kursused. Ja. Viiendal novembril, pühapäeval alustame kursustega uuesti juba kell 10 hommikul. Ja blokradid päevad lõppenud päevad kontserdiga, kus peaesineja, siis Ethan, vingerdan Hollandist ja teda toetavad meie muusikud. Nende päevade ajal. Aeg on lahti plokkflöödinäitus siis kolmandal novembril kella ühest kella seitsmeni, järgmisel päeval, neljandal 11-st kuueni, viiendal novembril, viimasel päeval on 11-st viieni natuke erinevatel aegadel sai taga Pole viga, need reklaamid ilmuvad, ma loodan ka mõnes ajalehes, nii et sealt on võimalik veel need asjad üle vaadata. Ja kas registreerida saab kohapeale tulles või peab ette andma teada? No meil on natukene lihtsam, kui, kui te annaksite ette Nathan ja kuid põhimõtteliselt on võimalik ka ka kohale tulla ka ukse taha, nüüd küll keegi ei jää. Iseasi on see, et, et kui tahetakse registreeruda nii-öelda aktiivse kursus lasena siis see nõuab küll eelregistreerimist, sest kohtade arv on ju piiratud. Registreerimiseks on päris mitu moodust. Võib helistada stuudio telefonil. Tallinna telefon kuus neli neli viis üheksa viis null. On võimalik anda oma osavõtust teada faksi teel. Faksi number on kuus, kolm, üks, kolm, üks, üheksa, üheksa. Ja saab kasutada ka elektronposti. Ja meie aadress on ühes sõnas. Toores osantes. Ät hot punkt ee. Jääb soovida nende plokkflöödipäevade head kordaminekut, palju jõudu ja edu nende assotsiatsioonide ja kõigi muude asjade korraldamiseks ka edaspidi. Ja kõige tähtsam. Suur tänu, et tulid täna stuudiosse Taavi-Mats UT. Aitäh ka minu poolt heade soovide eest ja ma loodan, et need ei ole ja ainuisikuliselt mulle määratud, vaid võib-olla see laieneb vähemalt minu poolt ka kogu plokkflöödiõpetajatele ja kõikidele Blocledi muusikasõpradele ja te olete kõik oodatud, sisime blokuradi päevadele ja, ja aitäh kutsumast.