Heliga ja tere ja heli kuulaja. Tänast kaheksandaks. Saadet toimetab Kersti Inno. Saate teemad. Täna avatakse jõhvi kontserdimaja kuuleme telefoniintervjuud Eesti Kontserdi direktori Aivar Mäega. Tuleval nädalal on kõigis neljas Eesti suures kontserdimajas lastekontserdid Aastaajad. Diana Liiv rääkis sellest Tiina kuningale. Heino Elleri nimelises Tartu muusika koolis on alanud sügisfestival, mida tutvustab kooli direktor Kadri Leivategija. Küsitles Hedvig Lätt. Tartu vanamuusikafestivalil oriententoksident lõpeb teaduskonverents ja kaala kontserdiga. Kuuleme Mirje Mändla, telefoniintervjuust Rahu, Lang sepaga. Täna õhtul esinevad Tallinna raekojas Mikk Murdvee ja stendid lasman. Pianist Sten Lassmanni, küsitles Tiina kuningas. Peagi algavat nüüd festivalil tutvustab produtsent Madis Kolk. Küsitles Merje Mändla. Eesti muusikaakadeemias jätkub kontserdisari jubilaate 2005 Veljo Tormise pühendatud kontserdist, rääkis kontserdibüroo juhataja Svea Ideon. Marks Marja Mölderile Stockholmis toimub Tubina kammermuusika festival annab telefonitsi teada Vardo Rumessen. Klassikaraadio vahendab 11.-st seitsmeteistkümnenda oktoobrini euroraadio eriprogrammi muusikalini Prahas ja muusikauudiseid laiast maailmast, vahendab Priit Kuusk. Kuulamist. Kaja. Täna avatakse jõhvi kontserdimaja kontserdimajade ehitajana tuntud Eesti Kontserdi direktori Aivar Mäe. Sain telefonile mõne päeva eest. Aivar Mäe olete sel nädalal jõhvi elanik seoses uue kontserdimaja avamisega, milline siis on see uus kontserdimaja, mille uksed laupäeval avanevad? Kui ma pean nüüd ajakirjandusliku juttu rääkima, siis ma ütleks, et ilus ja suur ja kui ma räägin tegelikult praegu hetkel väga tolmune eide nädalad ja nii nagu Eesti ehitusturul on Etonoomitud väga palju endale tööd, aga tegelikult täita seda ei suuda ja see ei ole praeguse ehitusfirma probleem, vaid kogu ehitusturu probleem. Aga kui rääkida, mis ta siis tulevikus tuleb, et noh, ma arvan, et kõigepealt on vapustav akustika saalis ja instrumendid mänginud, kuigi klavereid on juba siin, aga ta on ääretult mahe ja et ma arvan, et sellest võib tulla, fantaksime saal just akustilises mõttes. Seda on väga tore kuulda, aga muidu on see nagu veel muusiku ja publikusõbralikum ning moodsam maja kui näiteks Pärnu kontserdimaja. Peaks alati võib ju teha väga moodsa maja, alati on küsimus, et kui palju on raha ja mis on tavainimesele arusaadavad. Nii Pärnu kui jõhvi maja koos sisustusega ehitatakse 14000 krooni ruutmeeter ehk isegi tavakorterite ruutmeetri hinnad ollakse kallim. Aga eks sellega, et üritame välja võtta viimast ja tehnoloogilises mõttes muidugi on siin väga palju uuendusi ja ruumi on rohkem kui Pärnus. Ja siin on ka infrastruktuuri rohkem sees kui Pärnust, nii et kõikvõimalikke linnaasutusi, kes on kultuuriga seotud Noh, selles majas on üks või mitu saali. Nii nagu Berg, kui suur saal, maksimum. Kapatsiteet endale 922 kohta, siis väike saal, maksimum 580 ehk enam-vähem sama mis Pärnus laupäev me ootame siia majja juba 1500 inimest, nii et, et on valmistatud väga suur galaõhtu alates ooperis, balletist muusikaliselt lõpetades kontserdiga. Siin ees on kuus dirigenti ja esindatud on kõik Eesti tähtsamad muusikakollektiivi, tramm, ellerheinsoo, Vanemuise teatri kogu meeskond, alates tehnilisest, lõpetades kunstilisega, nii et noh, kõik lava on ühtekokku 350 inimest. Nii et esitleti nõnda kõiki lavavõimalusi No see oli see mõte, aga eks meie panime oma programmid paika juba poolteist aastat tagasi. Samal päeval ütleme, praktiliselt ehitus algas, aga vaatame, kuidas me suudame seda kõik need korda saata, sest saabub ka diplomaatiline korpus. Siin on üle 20 riigi esindajad, et maja seal rahvast tohutult tohutult. Eesti publik saab avaõhtust osa Eesti televisiooni kaudu, kuid kontserdimaja ametlik avakontsert publikule on pühapäeval. No see on ka nüüd nii lõhki müüdud, kui vähegi müüa saab ja ma ei tea, kus lauas panna, täna ootele jäi veel üle 400 inimese. Aga jah, seal on pilgeni lõki müüdud. On juba kujunenud traditsiooniks, et tavaliselt me avaõhtu mängime Tšaikovski esimest klaverikontserti, nii ka seekord ja konkursi laureaat matsu ja kes on selle kogusega võitnud, esitab sedasi ERSO-ga ja teises pooles siis arvat Ostras, nii et selles mõttes on väga kuulata programm ja me tegime Pärnus ka niimoodi, et me esimese kontserdil kutsume nii valla kui linnade esindused ka saali, et kõigile teada anda, et see maja on olemas, nii et kokku on siin 23 valdaja linna. Nii et kõikide esinduses on ka saalis. Mis ajast muidu selle uue kontserdimaja personal juba tööl on ja oma esimest hooaeg ette valmistab? Strateegilised punktid alustasid tööd juba seitse kuud tagasi, aga praegu on täis meeskond peal ja paraku praegu me oleme kõik dressipükstes. Et valitsuses töödega ja öösiti siis põhitööga meilidega, kutsetega asjade kokkupanekuks, aga päeval ainult ehitus, et selles mõttes on hea, et siin saab personali kontrollida. Eriti ekstreemsetes tingimustes. Kas nüüd selle kontserdimaja asukoht ja sealkandis elav rahvas mõjutab ka mingil määral selles majas pakutavat? No eks natuke ikka, et ma ei ütle, et Eesti Kontsert jõle nüüd vene keelt kõneleva elanikkonnaga tegelenud välja matka, selge see, et siin on põhirõhk, langeb sinna. Teine asi on see ja küsimus ei ole ainult kontserttegevusest Ida-Virumaal ei ole ka teatrit, nii et kuna Eesti kontserdile praegu lähem suhe Vanemuise teatriga, siis Vanemuise teatri teenindab väga paljuski siin. Nii et täna, kui vaadata kogu planeerimisi, jah, esimene vaba päev on 13 märts isegi jõululaupäeva kinni, et tööde tegemist on hästi palju ja kindlasti uus maja annab ju tohutult palju uusi võimalusi, siin on konverents teatreid ja kontserte ja tuleb ka jah, Venemaalt suuri staare, alatest, lonti vist kutsekost ja nii edasi. Soovin teile praegu palju jõudu ja energiat siin viimasteks lõputöödeks, et laupäeva õhtuks saaksite pidulikud riided väga hea tundega selga tõmmata. Ülekanne. Jõhvi kontserdimaja avamiselt algab Eesti televisioonis õhtul kell kaheksa. Pärast avakontserte avab jõhvi kontserdimaja juba esmaspäeval, uksed lastele. Kolleeg Tiina kuningale rääkis sellest lastekontserdi idee autor Diana Liiv. Eesti Kontsert korraldab sel hooajal tavapärasest rohkem kontserte ka lastele. Järgmisel nädalal saavad väikesed kuulajad minna kontserdile, mille pealkiri on aastaajad. Kontserdikava idee autor ja ka üks esinejatest olete teie, Diana Liiv. Kuidas selline idee teil tekkis? Eelmise aasta sügisel sai alguse idee lastele. Tea raamat Tseedeega muinasjuturaamat mis tutvustaks neile klassikalist muusikat ja ühtlasi ka orkestripille. See raamat põhineb Tšaikovski klaveritsükli aastaajad ja aastaaegadest on tehtud seaded et tutvustada orkestripille läbi 12 klaveripala, mis on siis tegelikult nüüd selles uues versioonis väikesed ansambli lood ja Nende luuletuste järgi, mis kuuluvad aastaaegade tsükli juurde on kirjutatud muinasjutt. Mida siis näitleja loeb, nii selle muusika peale kui ka vahepeal. See muinasjutt põhineb ka Mošoki muinasjutt on 12 kuud. Et ta on lastele võib-olla natuke tuttav juba, raamat on peagi valmis saamas ja kevadel tekkis idee seda pakkuda ka kontsertversioonina eesti kontserdile. Esmaspäeval on algamas siis kontserdisari erinevates kontsert saalides, nii et ilmub nii raamat kui ka CD-plaat. Aastaajad. Jah, see küll ilmub natuke hiljem kahjuks kontserdiks päris valmis ei jõudnud, aga kontserdil saab siis esmakordselt kuulata seda kõike elavas esituses. Kas need esitajad on esitajateks, on orkestri andit Eesti riiklikust sümfooniaorkestrist ja Estonia teatriorkestrist ja tutvustatakse siis pea kõiki sümfooniaorkestri koosseisu kuuluvaid pille ja need seadet klaveripaladest, kes teinud on? Mina olen olnud üks kõige suurem algataja seadete tegemisel ja ka seadi paljude lugude seadja. Tauno Hints on ka teinud seadeid ja andnud palju nõu mulle ja samuti ka Malle Maltis, kes neid luuletusi loeb. Luuletusi ja muinasjutte loeb siis Liina Olmaruga luuletused on selle muinasjutte osa, nagu need kuuluvad sinna muinasjutu sisse. Raamat on teil illustreeritud, kas kontserdil ka visuaalne pool? Kontsert ongi omamoodi nagu väike ja multimeediaetendus. Ekraanil saab näha kõiki raamatus olevaid illustratsioone, mille autor on Reti Saks ja kontserdil kasutatakse ka palju valguse efekte ja, ja selliseid taustahääli ja et see ongi nagu natuke selline multimeediaetendus. Keda te sinna kontserdile ootate? Arvan, et alates võib-olla kuue-seitsmeaastased kuni algklasside lapsed kuni neljanda klassini võivad ka vanemad, miks mitte. Muinasjutt on tegelikult hea kohane kõigile, kus ja millal toimuvad kontserdid. Alguse saab see esmaspäeval, 10. jõhvi kontserdimajas, samas kell 12 eestikeelne programm, kell kolm venekeelne programm ja teisipäeval, 11. on Tartu Vanemuise kontserdisaalis kell kolm, kolmapäeval on Pärnus kell 12 ja neljapäeval on kell kolm Estonia kontsertsaalis ja kui pikk see kontsert umbes on? Kuskil 50 minutit, paras pikkus üsna väikestele lastele kuulamiseks. Jah, muinasjutt on väga kaunis ja loodame, et lastel on huvitav. Aitäh. Diana Liiv. Heino Elleri nimelise Tartu muusikakoolis on käimas sügisfestival, mis algas kolmandal oktoobril ja see sügisfestival kestab terve oktoobrikuu kuni 21. oktoobrini. Festivalil esinevad kooli õpilased, õppejõud peale kontserdid, toimuvad ka loengud. Elleri muusikakooli direktor Kadri Leivategija. Milline on seekordne Sügisfestival Elleri koolis? Segune sügisfestival on loomulikult jälle hästi kontserdite rohkem kokku selle kahe kolme nädala jooksul kuulata kolm teistele ilmelist. Kontsert Me oleme sel korral pannud ja palunud enda juurde veel noori interpreet, nii et meil on täitsa ometi tsükkel interplegi kontserdid. Meil on tulemas ka kolleegid Tallinna muusikakeskkoolist tulemas Ta ju kontsert. Ja muidugi mul on hästi hea meel, et sellel aastal töötab nüüd terve aasta meie puhkpilliorkestriga. Toomas Vavilovi on Toomasse esimese programmi neile nüüd Richard Straussi muusikast. Ja samuti Triin Koch on nüüd siis tegelemas meie naiskooriga. Jaga esimene iseseisev niisugune kontsertosa on ka tulemasse Elleri kooli naiskoolilt ja peale selle muidugi palju temaatilisi õhtuid oleme selle pühendanud eelkõige ikkagi nüüdismuusikale ja tahtnud väga silmas pidada meie eesti helilooja juubilar veel tunnustava kummarduse koos kena kontserti ja vestlusega teeme Eduard Tubin, ole seitsmeteistkümnendal oktoobril, kui Vardo Rumessen tuleb ta rääkima Tubinast ja me oleme selle kauni õhtu rikastanud hästi suure muusika osakaal, kus tuleb kõige juures ka ettekandele näiteks Tubina klaverikvartett Tubina uhke klaveriballaad, Mart Saare teemale palju kammermuusikat, nii et eelkõige ehk kõlama jääks siin just eesti muusika, nüüdismuusika, meie õpilased koos noorte interpreetide ka siin oli just külas meil Ivo Lille, tulemas on Sigrid Kuulmann, Marko Mark, Tin kaede müntell Jorma Toots, tegemas klaverit, uued õhtut, Ta terve kuu täis muusikat. Ja Me oleme haaranud kaasa küll tõesti Tartusse nii Tartu Ülikooli ajaloomuuseumi ja Tartu Ülikooli aula lähtuvalt sellest, et mõned kontserdid on lihtsalt suurematele koosseisude-le ja samas jällegi meie oma kooli kaunis uue väljanägemisega väga hea ja mahakontsert klaveriga saad, on väga populaarne meie noorte interpreetide, meie külaliste seas ja me suure osa just kammermuusika kontsert oleme planeerinud sinna ja muidugi hoogustub ka meie õppejõudude klassi kontserdite traditsioon sel korral siis astumas ette ele ja priid Sonn oma õpilastega, siis vastavalt klavessiini ja trump ja õpilastega ja reetniks tegemas taas niisuguse väikse aruandlus kontserdi oma noort sotsialistidega, nii et tõesti võimalusi nii õpilastel esineda võimalusi on õpetajatel, meie solistidel, meie külalistel ja võimalus on kuulata ka sobivat informatsiooni vestlusi ka meie heliloojate teemadel. Aitäh Kadri Leivategija selle intervjuu eest ja Heino Elleri nimelise Tartu Muusikakooli sügisfestival toimub siis, kuni 21. oktoobrini. Järgmine kontsert on üheksandal oktoobril, esineb Elleri puhkpilliorg orkester, dirigent on Toomas Vavilov ja see kontsert. Üheksandal oktoobril toimub Tartu Ülikooli ajaloo muuseumis algusega kell 17. Kaja 10. oktoobrini kestab Tartu 10. rahvusvaheline vanamuusika festival, mille alapealkiri on oriente toksident. Laupäeval esinevad festivali raames kell seitse Bela Pereira ning stsenarat aruneshantham kontserdil. India võluflööt. Kõlab siis Põhja-India klassikaline muusika. Pärast seda kell 11 on öökontsert, kus hiina varajase muusika siidkeelte kõlasid jagab John Thompson. Pühapäeva õhtul kell seitse esineb Šveitsi ansambel La Morra ja kõlab keskaja muusika Küprosel, et ja pühapäeva hommik on pühendatud konverentsile, mille alapealkiri on varajase ja orientaalse muusika roll tänapäeva muusikahariduses. Festivali kunstiline juht rahalongtseb kõneleb nüüd sellest, miks sellist konverentsi on vaja ja kes sellel konverentsil kõnelevad. Kas see teema, milline peaks olema varase orienduaalse muusika roll, on tegelikult väga aktuaalne mitte ainult Eestis, vaid ka mujal maailmas? Ühest küljest siis seetõttu, et me aina rohkem saame teada muudest kultuuridest aga varajase muusika osas on see probleem juba üsna pikalt ka olnud päevakorras seetõttu, et tegelikult on väga palju repertuaari, mida nii või teisiti kõik muusika õppijad mängivad ja need küsimused, et kui palju oleks vajalik mängida originaalpillidel, mis on nagu spetsiifilised ise prantslased selle esituspraktikas, kui püüda lähtuda ajaloolisest ehituspraktikast ja kui palju peaks üldse nagu olema rohkem tänapäeva muusikahariduse osa kõikidel astmetel on kõik sellised küsimused, mida on siis kavas seal käsitleda või need inimesed, need ettekanded peavad, on ka kõik oma juhtivad asjatundjad. Eestist on Toomas Siitan Eesti muusikaakadeemiast, Under Viljandi kultuuriakadeemiast, Tartu ülikool on esindatud, Liina räägib ja ma ise räägin pisut sellist siduvat juttu, mis selle kõige taga on olnud, et miks ma selliseid kombinatsioone festivalil kokku pannud. Aga väliskülalistest on meil kõige tähelepanuväärsem esineja doktor Peeter Vaide mõistev, kes on väga kauaaegne baaseli vanamuusikaakadeemia rektor. Vasallikool on teada ja tuntud kui juhtivaid keskusi siiamaani varajase muusika vallas kogu maailmas. Ta on ka kõige esimene asutatud kolmekümnendatel juba see kool meil on huvitav siis võrrelda, on mujal Euroopas selles vallas tehtud eelkõige massiks, varajast muusikat puudutab. Kui palju on seal seda integreeritud traditsioonilisse, akadeemilisse muusikaõppesse, kui palju mitte ja millised on probleemid seal ja noh, võrrelda, milline siis situatsioon meil Eestis, mida siin peaks tegema. Samuti on külast Hansson, leer Hollandist, kes on ka mitmekümneaastase kogemusega varajase muusika hariduskursuste korraldaja kollektiivide mänedžer seal ja on väga erudeeritud ja väga suurte teadmistega nii muusikahariduse kui muusikapraktika osas. Eelkõige, mis puudutab siis Hollandi Kesk-Ida-Euroopa muusikamaastikku ja, ja varase muusika haridusmaastiku seal lisaks muidugi siis mõned festivali külalised võtavad ka sõna nii. London on Euroopa Liidu. Ja nii edasi. Konverents toimub pühapäeva hommikul kell 11 Tartu Ülikooli aulas ja avatud kõigile. Festivali lõpetab esmaspäeval, 10. oktoobril kell 19 toimuv galakontsert kus esinevad pea kõik festivali väliskülalised Pereira Lamor, John Thompson, Essk ja meie oma ansambel Faskola Kontsert toimub Estonia kontserdisaalis ja klassikaraadio teeb sellest kontserdist otse üle kanda. Selga ja täna kell kuus on Tallinna raekojas kammerkontsert, kus esinevad noored muusikud, Sten Lassmann klaveril ja Mikk murdle riiulil. Sten Lassmann. Teil on vaatamata noorusele üsna suurt solistina esinemise kogemus, aga olete mänginud ka erinevad desansamblites. Millal te Mikuga koos mängima hakkasite? Me mängime koos triot Christian saarega juba üle viie aasta, aga kuna Mikul olid kontserdipakkumised Eesti kontserdi poolt, kus ta muidugi palusid, kus ma mängiksin temaga ja loomulikult ma teen seda. Küllap seetõttu, et mõlemad tegelikult ju veel ennast täiendate ja õpite üsna keeruline sellist ansamblit kokku saada ja ka harjutamise võimalusi leida. Sest mina olen Londonis, Nikon Helsingis Sibeliuse akadeemias. Mikk õpib kahel erialal. Lõpetanud või lõpetamas viiuli eriala ja õpib dirigeerimist ja me oleme teinud kaks kontserti kahekesi ka eelnevatel suvedel. Nii et ei ole sugugi esimene kord üles astuda ja mida te täna õhtul mängite? Mängime Prokofjevi esimest viiulit, Keremi, teist viiulisonaati ja Rämsi, kolmandat viiulisonaat, kolm salatit, kõneline ja kolmas, kolmelt suurelt heliloojalt. Mihkel Kerem. Meie mõlema koolikaaslane tema kahel erialale ja ka väliskõrgkoolis Londonis mitte küll samas koolis, kus mina mängime, tema teist viirus on alati, mis on kirjutatud 96. aastal. Mihkel oli 15 aastane, ta mängis tookord Hanna heinmaaga. Kui ma ei eksi, siis kas kammeransambli eksami muusikakeskkoolis? See on äärmiselt vaimukas salat ja sellest vägagi sisse võetud ma esimest korda Mikuga seda kokku mängisin, siis ma olin väga innustunud sellest ja olen siiamaani, aga innustunud sellest, seal on kolmeosaline. Esimene osa on mõõdukas tempos lüüriline vägagi kui neid hetki pakkuv, kuid samas senise huvitava lahendusega kirjutatud, nimelt et aeg-ajalt jääb mulje, nagu kaks mängijat oleksid eri ruumidesse, et selline efekt nagu justkui mängivad ühtelugu, aga ei mängi. See võib kõlada natuke otsitult, et nende efektina, aga seesmiselt Kokkulõhe mängijate vahel nagu sein oleks vägagi huvitav kuulda, et teine osa on Fungalik väga elavas tempos. Osa Šostakovitši helikeel on kindlasti väga suur mõju omanud sel ajal, kui Mihkel seal kirjutas. Viimane osa on täielik vastand. Kontrast teisele osale klaveripartii koosneb ainult akordidest, mis. Jätavad väga erinevaid muljeid, väidetavad muljeid rangest klassikalisest tonni tseremooniast edasi tulevad lõigud vägagi lahendusega, edasi tulevad Tšassiliku harmoonia, aga see kõik kulgeb ranges 100. sinna peale mingi viiul veelgi pikemaid noote. Ja ma mängisin just seda mihkli endaga Londonis kokku lihtsalt huvi ja statistika mõtlesid, kuidas tema seda näeb. Kas noor helilooja Mihkel Kerem ise ka kontserdile tulla? Ei kahjuks seda ei saa tulla, et tal on üsna tihe graafik Londonis kahel erialal korraga ja ta mängib ka omanimelises keelpillikvartetis tema enda Kelby kvartetis ja neil on üsna aktiivne kontserttegevus. Kui ma ei eksi, siis on tal ka kontserdit solistina orkestrite siis tulema sees, Londonis Me mängime Londonis Keremilist sonaati Keremi endaga kuu aja pärast balti nõukogu korraldataval kontserdil, kus mängivad balti riikide üliõpilased, kes õpivad Londonis kõrgemates muusikakoolides. Kas neid üliõpilasi on palju seal suhteliselt palju eestlasi on praegu kuus, kui ma ei eksi. Kuidas kirjutavad, kuidas mõtlevad muusikas praegused noored heliloojad? Üldistel kokkuvõtteid ma ei oska üldse praegu teha, aga Mihkel kindlasti ei, ei kuulu täiesti nii-öelda moodsa muusikakirjutajate hulka. Ta kirjutab üldiselt rangelt klassikalistele koos seisusele Läskylistes vormides. Ma kuulsin sel kevadel Londonis mihklit keelpilli sexteti, kas see nüüd oli esiettekanne? Ilmselt oli esietendunud rajal kolledžit Miisik kuninglikus muusikakolledžis. Kool, kus Mihkel õpib, kandsid ette intisele kooli õpilased vaid professorid, see oli üle poole tunni pikkune teos. Skelbiseks tädile on äärmiselt harv huvitav teos, erines üsna palju sellest varasest teisest kiusamisest, mida me Mikuga praegu mängima, aga mulle jättis tugeva mulje, ma hindan mihklit selle tõttu ka kohe väga-väga kõrgelt. Muusikast on raske rääkida, seda raske kirjeldada. Parem on siiski minna täna kontserdile täna kell kuus Tallinna raekojas, kus esinevad Mikk Murdveeriiulil ja Sten Lassmann klaveril. Esitusele tulevat Sergei Prokofjevi sonaat f-moll hobus 80, Mihkel Keremi viiulisonaat number kaks ja Brahmsi sonaate, mullu hukkus 108. Aitäh. Sten Lassmann, soovin teile edu edaspidiseks. 13. oktoobril algab Tallinnas nüüd festival üheksas rahvusvaheline uue muusika festival. Festivali kunstilised juhid on Erkki-Sven Tüür, Olari Elts ja Madis Kolk ja klassikaraadio stuudios kõneles natuke lähemalt festivali peakülalistest ja tähtsamatest projektidest. Madis Kolk. Ja seekord on läbivaks teemaks Tristen Moraya Spectrollisti koolkond ja sellega seoses ongi väidetud, et Murray on mõjutanud ja muutnud enam kui ükski teine elav helilooja nüüdismuusika helimaterjali ja selle olemuse mõistmist. On hästi tore, et Murray taoline mees on, siinkohal on proovides teda mängivatele ansamblitele, kohtub tudengitega kuulajaskonnaga Moray esitajad. No ma arvan, märkimisväärset talle kõige lähetasemetest ansamblit. Taan modern Leonist, kes on Murray teosed esiettekandele toonud ning selle ansambli tiividi Moray loomingust on suuri preemiaid võitnud ja selle ansambli dirigent. Fabrizbjäär Ta dirigeerib ka Eesti noorte muusikute ansamblit ansambel luu kes samuti mängivad Moraid. Teine helilooja peakülaline on Austraalia helilooja kretiin kes on enam-vähem Erkisin tüüri põlvkonnast või veidi noorem ja viimastel aastatel tema tähelend nüüdismuusika areenil on väga mõjus. Ta esitab festivali suurel avakontserdil 14 10. oma uhiuut Viola kontserti ERSO ja Olari Eltsi dirigeerimisel mille esiettekanne oli alles sel kevadel Londonis Barbikanise, mis on mitme suure orkestri Ameerikasse Austraaliasse siis Barbikan ühistellimus ja kuhu ta läheb pärast Tallinna mängima, nii et me saame midagi väga uut ja huvitavat värsket kuulda. Brutiin ongi selles mõttes erakordne isik, et ta on samavõrd tipptasemel kui heliloojana. Mängitakse praegu väga palju ja ilmselt on ta praegu kõige rohkem mängitud figuumema austraalia helilooja. Et ta on samamoodi tipptasemel vioolasolist, ta oli 15 aastat isegi Herbert von Karajan nii aegadel Berliini Filharmoonikute koosseisuline aldimängija ja nüüd on ta väga palju mängiv ja tuntud Biola solist, kes on toonud esiettekandele hulga teiste heliloojate Biola teoseid. Rutiinile on pühendatud veel üks terve kontsert. Nimelt Tallinna kammerorkestri ja Tõnu Kaljuste kontsert, kus teen, ise esineb, kus mängitakse tema teoseid ja mille ees Brutiiniga. Kontserdi eel vestleb Erkki-Sven Tüür. Helikunsti uusim sõna ja selle valdkonna suured aktuaalsed just praegu Euroopa uue muusika või üldse muusika areenil ennast tõestanud ja kõige rohkem nõutud mahukad produktsioonid mida visse sellisel määral ei ole vist ühelgi varasemal nüüd festivalist õnnestunud siia tuua. Üks neist London Symphony etaja Lorpi projekt, teine on Hollandi Norelile ja Michel Bandera Cameron Rowan. Ja sinna klassi ma loeks ka Eesti publikule küll tuntud maailma korv kroonas kvarteti kontserdi, kus kõlavad kaks maailma esiettekannet. Üks neist näiteks siingi ja maailmas väga tuntud lätlase Peteris vasksi uus keelpillikvartett. Nojah, tagasi tulles Londonisse Fanjete vorbi juurde. See on nüüd mõned aastad käinud ringi mööda suuri Euroopa festivale ja olen lugenud arvustusi ja netikommentaare ja mis kriitikud tihtipeale valda pan, nõutus ja selle üle on nurisetud, et ta nagu ei saavuta oma eesmärki ja teised on öelnud, et ta nii provokatiivne, et see ongi tema eesmärk ja ta on määratud nii intellektuaalse elektroonilise klubi tantsumuusika fännidele kui ka klassikalise avangardi poolehoidjatele ja on otsitud nende kahe nähtuse ühisteed London Symphony jätta, kes on briti kuulsam ja parimaks peetud suur uue muusika ansambel, kindlasti üks parimaid maailmas, nii et Lands sümfonietta, võrratud klassikalise nüüdismuusika doosid ja siis see Sheffieldi, klubimuusika kultus, leibel ja mängitaksegi Vopi artistide dioid, muusikat, mida Londonisse kanjate nord, heliloojad on seadnud ja vahele keetšistocousenit Ligetit, kelle puhul needsamad vorpi artistid on väitnud, et need avangardi maestro tugevasti mõjutanud ja mis on üks uudis, mida me alles neil päevil kuulutame välja Londoni jätaborpi kava, mis on praegu suhteliselt. Ma arvan, külmase mahajäetud, aga 90 kohe hakatakse kütma Sakala keskuses, mis on tühi ja ootab ümberehitamist. Ja noh, selle tõttu, et see ongi tore sürr. Tahad suur, pooleldi välja lammutatud keskkond. Pärast pikka kontserti b artistid Nad teevad pärast vorpi afterparty, mis on siis otseselt nagu juba klubimuusikaüritus ja saab tulla ka otsepiletitega sellel afterparty'l, nii et see on nagu Boonasse selle projekti juures ja teine, mis on, ma arvan samamoodi suurt tähelepanu köitnud ja aktuaalne ja kuum ja värske ja lõiketeraprojekt ettevõtmine on, jah, ma arvan Michel Mandera One, kus laval on küll üks, aga seekord erakordselt, et hea uue muusika või üldse, aga noh, kuna ta on ka klassikaline ooperistaar Kanada sopran Barbara anniga, kes näiteks oli peategelane Rui andrisseni paar aastat suure kannuga välja tulnud ooperi Raidingdovermeer kirjutas fermeerile esiettekandel lapsendamislaval on jah küll üks, aga väga hea laulja näitleja, aga selle ümber on uusimat tehnoloogiat, arvuti, video, interaktiivseid, vahendeid, mille kohta ta on küll suhteliselt üksmeelne kommentaar, see on üks teedrajav ja loominguliselt väga õnnestunud näide, et kuidas multimediaalseid vahendit, mida tihtipeale kasutatakse pinnapealset ja rohkem moe pärast, et loominguline tulemas on hea ja mõtlemapanev ja elamust andev. Seekord nüüd festivali üheks tunnuseks on veel, et ta on suhteliselt palju muusikateatri ja multimeediaosalusega projekte. Eriti selle suuna peal tõstaks esile Hispaania ta nagu multiinstrumentalist häälega Fatima Miranda tema monoetendust, noh, mis on ka teatraalne ja kostüümidega ja videovahenditega, aga ennekõike ta enda unikaalset kaal tehnikatega häälega. Seda on ka nimetatud hispaania meredit mongiks hoidi Amanda galaks. Et ta on üks neid harukordseid artiste, kes on leidnud oma pilliga häälega sellised vahendid, mida samal kombel kellelgi ei ole. Ta on käinud õppimas Jaapani India gurude juures ja hispaanlastel on omad mingit joodeldamised, mis tahan kõik omandanud ja siis ka avangardtehnikat. Nii et seal osalistel võimendatud, aga midagi elektroonilised moondatud, kuigi see kõlab nagu terve elektronstuudio oleks seal taga sellel, mis ta teeb, et ma arvan, et see on huvitav etendus selles vallas ning Eesti heliloojate eesti muusikat võta projektis seitsmeteistkümnest esiettekandes, mida kuuleb festivalil, on kõige ulatuslikum ja kaalukam Toivo Tulevi suurteos suurvorm filharmoonia kammerkoori ja mitmeinstrumentaal ansambli või mitmeharulise instrumentaalkoosseisu ettekandes pool hilieri dirigeerimisel. Ning mida tavaliselt nüüd festivalil oleme püüdnud ja ka seekord on terve rida neid koostöid, kus eesti heliloojate uudisteosed kõlavad nimekate külalisansamblite Festival kestab 22. oktoobrini. Klassikaraadio esimene otseülekanne festivalilt on avakontserdilt 14 10. oktoobril algusega kell 18. Helikaja 13. oktoobril kell 18 toimub Eesti Muusikaakadeemia kammersaalis selle sügise esimene kontsert sarjast jubilaate. Kutsusime stuudiosse kontserdibüroo juhataja Svea Ideon. Marxi. Kontserdisarja jõbilaate alguse tingis tegelikult see, käesoleval aastal on Eestis väga paljude heliloojate juubelid ja siis me otsustasimegi, et miks mitte tähistada meie heliloojate juubeleid ühes kindlas sarjas. Esimene kontsert sellest sarjast toimus 22. märtsil, kus Me tähistasime Eduard Oja sajandat sünniaastapäeva. Järgmine kontsert toimus 12. aprillil. Siis oli kavas Eduard Tubina looming ja 27. mail Sis Eino Tambergi juubelikontsert. Sügishoo ja need esimene kontsert on siis järgmisel nädalal, 13. oktoobril, kus me siis peame meeles Veljo Tormise juubelit? Selle kontserdisari me kindlasti jätkame ka järgmisel aastal, sellepärast et 2006. aastal on Mozarti juubeliaasta, Mozarti sünnist saab 250 aastat ja oleme planeerinud ka tähistada partagi juubelilt. See kontsert siis toimub märtsikuus ja koostöös Ungari Instituudiga. Ma arvan, et me ei pea kindlasti jääma ainult eesti heliloojate juurde, küll aga käesoleval aastal on tõesti need viis kontserti kõik eesti heliloojate loomingust. 13. oktoobril on kavas kontsert Veljo Tormise muusikast, kes seal esinevad ja millised teosed on kaas. Veljo Tormise juubelikontserdil esinevad muusikaakadeemia üliõpid villased ja kavas on siis soololaulud ja koorilooming. Soololauludest esitavad sopran Merle Hillep ja klaveril kallierma laulutsükli nukrat viivud kooriloomingut Tabaema koolimuusika instituudi naiskoor, koolimuusika instituudi praktikakoor ja samuti muusikaakadeemia segakoor, mida dirigeerib Jüri, on Kaiv ja kavas on siis tsükkel 13 lüürilist eesti rahvalaulu kolm Ungari rahvalaulu, samuti tsükkel kaheksa lüürilist rahvalaulu, erinevad naiskoorilaulud, nagu, mis siin naerda on? Astuge? Svea Ideon Marks rääkis Muusikaakadeemia kontserdisarjast piloote ning selle järgmisest kontserdist, mis toimub 13. oktoobril kell 18 Eesti Muusikaakadeemia kammersaalis ning on pühendatud Veljo Tormise juubelile. Vardo Rumessen viibib Stockholmis Tubina juubelile pühendatud kammermuusika festivalil, kus ta annab soolokontserti Tubine klaverimuusikast ja viis läbi seminari Tubina muusikast. Telefonile saingi Vardo Rumessen eile pärast seminaril. Täna oli Stockholmi muusikaülikoolis Tubina seminar, millest võtsid osa nii üliõpilased kui ka mõned pedagoogid. Nii viiuliõpilased kui ka klaveriõpilased. Muusikaülikoolist oli kohal klaverikateedri juhataja Stefan poistel profess. Seal Rolf linud Bloom kes viimane muide on ka ise mänginud Tubina klaverisonaati ja see seminar oli mõeldud tutvustamaks Stockholmi muusikaülikooli üliõpilastele, eelkõige Eduard Tubina viiuli ja klaveriloomingut. Kohal oli ka muusikakirjastuse Germas esindaja, kes müüs seal meil ilmunud Tubina klaverinoote. Selle aasta jooksul on koostöös Germanssi, muusika, kirjastusega Tubina ühingule ilmunud seitse vihikut, Tubina klaverinoote ja minu suureks üllatuseks oli päris suur huvi, siis seal oli vähemalt üks paarkümmend tudengit kohal. Nendest kolm esitasid siis ka Tubina viiuli ja klaveripalu ja oli huvitav nendega vestelda ka sel teemal, et nad oleksid väga huvitatud arendamas kontakte meie Eesti Muusikaakadeemia tudengitega kellel, nagu ma tean, on ka täna juhuslikult just kontsert Eduard Tubina heliloomingust Tallinnas Eesti muusikaakadeemias, kahjuks ma ei saa seal kohal viibida. Nii et kokkuvõttes oli see tegelikult minu homse soolokontserdi eeltutvustus. Homme on mul Stockholmis klaveriõhtu, mis on pühendatud täiesti Eduard Tubina klaveriloomingule kus on mul kavas siis tema varaseid prelüüd. Siis esimene klaverisonaat, esimene osa sõnad allegro Sis, variatsioonid eesti rahvaviisile ja ballaad Mart Saare teemale ning muidugi Tubina peateos klaveriloomingus, tema suur teine sonaat ja selle kontserdi salvestab ka Rootsi raadio, kes on samuti, kes lubanud kohale tulla, nii nagu ka muusikakirjastus German music olla. Nii et, et ma väga loodan, et, et sellega meie muusikakontaktid Rootsi muusikute ja eesti muusikute vahel ja süvenevad ja aitavad kaasa Eduard Tubina loomingu mõistmisele. Selle väikese kammerfestivali raames toimub ka muitumine, kontserte. Ja seal esinevad ka tuntud Rootsi interpreedid veel teisel kontserdil, homme päeval on, kus mängib tšintšilja tsikliakusid, mis on ka meie Eesti muusikapublikule, tema on tuntud, kes esitas 2004. aastal lausa suurepäraselt Tubina väga raske, teise viiulikontserdi samuti tuntud Rootsi pianist Bengt forssani. Ja nemad esitavad koos veel siis ka teiste rootsi muusikutega, Tubina klaverikvartetti, samuti Tubina viiulipalasid ja samuti ka Tubina klaveriloomingut veel. Nii et loodame igal juhul, et see saab olema siin väga huvitav ettevõtmine. Et kas ka need kontserdid toimuvad muusikaakadeemias? Ei, need kontserdid on ühes kammermuusikasaalis, mis tegelikult on kirik, aga kus on väga hea akustika ja kus on juba 17 aastat toimunud pidevalt kammermuusika kontserdid, monumendid ja festivalid. Ja selle organiseerija Bengt forssari oligi see mees, kes ka mind kutsus siia ja tegi selle ettepaneku pühendada Tubina juubelile. Klaveriõhtu. Aitäh, Vardo Rumessen ja soovin teile edu. Helgaja. 11.-st seitsmeteistkümnenda oktoobrini vahendab klassikaraadiot Tšehhi raadioprogrammi muusika. Lin Praha. Tegemist on euroraadioprojektiga City of Music, milles vahendatakse hooaja jooksul maailma tähtsamatele muusikalinnadele pühendatud nädalaid. Möödunud aastal jõudsid muusika linna sarja raames klassika, raadiokuulajateni, kontsertid Montreaalist ja Varssavist. Nüüd oleme jõudnud oma muusikalise rännakuga Prahasse. Projekti koordinaator Tšehhi raadioson Dagmar Enslikova, kes ütles, et ta on tõeline rõõm tutvustada laiemale kuulajaskonnale Praha kontserdielu. Püüdsime anda laia ülevaate Praha muusikaelust ja ajaloolistest mälestusväärsustest erinevatest stiilidest, Prahale omastest eripärastest, suundumustest ja meie interprojektidest, ütleb Dagmar Enslikova. Ka programmis kuuleme esiettekandeid, sissi, nüüdismuusikast ja klassikute loomingut. Kuna Praha kontserdielu on eriliselt rikas ning seal on rohkesti kauneid ajaloolisi kontserdisaali ja kirikuid, esitletakse Praha kontserdisarjas ühtlasi erinevaid kontserdipaiku. Iga kontsert on salvestatud eri kohas klassikaraadiost, kuuleme kontserte pärastlõunati tavapärasel euro kontserdi ajal ning õhtuprogrammides. Alustame teisipäeva pärastlõunal veerand neli salvestisega Prahammuni tsipaal maja Smetona saalist esineb Praha sümfooniaorkester leos Swarovski juhatusel kavaga tšehhi heliloojate loomingust. Sama päeva õhtul kuuleme kontserti Püha Agnese konventist, esineb Brasak kvartett. Kavas Tsemlinskis, meetonajad vorsake keelpillikvartetile. Kolmapäeva pärastlõunakontsert don Praha barokkmuusikast esineb kolleegium Mariano Jana seemeraadova juhatusel, salvestis Praha Brernov konventide reisija saalist. Õhtul kuuleme kontserti noored interpreedid ja tsehhi kaasaegne muusikasalvestist. Tsehhi raadio esimesest stuudiost. Dagmar Heinstikuma soovitab kindlasti kuulata kontserti Petrumkalt Mozarti muuseumist Mozarti ja tema kaasaegsete tšehhi heliloojate loomingust, mis eriti tähtis seoses eeloleva Mozarti juubeliaastaga. Esinevad Jaroslav tuuma ja Ahvla tus kvartett. See kontsert on eetris neljapäeva pärastlõunal. Laupäeva õhtul kuule metsas kontserti ning pühapäeva õhtul salvestist festivali Praha sügis lõppkontserdilt Praha Kuuse kontserdimaja, Rudolf piinumi Dvorsak saalist, kus esineb juubelihooaega alustav tšehhi filharmoonia orkester, keda sai mõne nädala eest ka Eestis kuulata näha. Rahvasügise lõppkontserdil mängis orkester Iisraeli dirigendi Eri Ahu Inbanki juhatada tusel BBC avamängu öögaarlstenis. Vorsaki tšellokontserti solist oli haiglasseff ja Richard Straussi alpisümfoonia ning programmi muusika lin. Praha lõpetame meie eetris traditsiooniliselt päriajal. Esmaspäeval, seitsmeteistkümnendal oktoobril Jaanus tšekioopereid Nufa salvestisega tšehhi rahvusteatrist. Iga kontserdi juures on selgitavad tekstid nii ettekantava muusika esituse kui kontserdipaiga kohta. Soovime teile head kuulamist, tutvumaks muusika, linna Prahaga. Muusikalinn Praha klassikaraadio vahendab euroraadio eriprogrammi muusikalini Praha 11.-st seitsmeteistkümnenda oktoobrini. Enne kui järgmisel nädalavahetusel tuleb Euroopa uue muusikalainel keskpunkti Edela-Saksa raadiofestival Donauessingeni muusikapäevad on lääne pool tähelepanu all kaks pidustust Strasbury festival, muusika ning Londoni lõunakalda kontserdikeskuse traditsiooniline sügisnädalal mis tänavu jaanisse nakkis selle pühendatud. Kas Strasbury muusika peab end tänapäeva muusikafestivaliks ja Me taas vabaduse esimesil aastail leidis seal tähelepanuga Baltimaade ja eesti muusikat. Festival alustas 1983, seekord toimub 23.-st septembrist kuni tänaseni Justonauessingeni festivali peategelasi Edela-Saksa raadio vaadel, vaadeni ja Freiburgi sümfooniaorkester kutsuti tänavusi pidustusi avama siia Impazances Rasmuse saalis muusika ja kongresside palees. George Benjamin on seekordse festivali helilooja ning oli avaõhtul dirigendipuldis Müncheni neilt endalt kolm teost, prantsuse esiettekandes üheksa osaline, sviit tantsivad figuurid. Ja seejärel tänavune juubilar Järbulees demanotatsioonid. Algul klaverile, solistiks Berlorra Emaar, kellel oli kohe ka sooloõhtu ja õhtu lõpuks notatsioonid orkestrile ja edasi läbi Strasbourgi filharmoonia orkestri arviti kvartett Kambergoriaksentus, Edela-Saksa, Raadio, Stuttgardi orkestri ja vokaalansambli ansamblit, kontrissanssi Strasbury kammerkoori ja kuulsa Strasbury lõhkpilli ansambli kuni tänase festivali lõpupäeva nelja kontserdi niisiis kontserdist saab ühtekokku juba 35. Muidugi Markmanni uus ooperi pan maailma esilavastust tähelepanu all Reini ooperit pilt meilgi tuntud Andrei vallaadi dirigeerimise. Ja täna viimane sümfooniakontsert, prantsuse raadio filharmoonia orkester, maestro Peter, ETV-s peategelasi, dirigendina avateose tseeruv points autorina lõpetamas hoopiski TPS-i mängud. Festivalijuhid on teinud kokkuvõtet, et 23 festivalikavades on meil olnud võimalus publikule tutvustada 624 helilooja enam kui kahte tuhandet teost. Arvukate esiettekannetega. Baltimaid esindas Strasbourgis vaid noor Leedu helilooja viikintas Valttekas korraks ka varasügisesse Austriasse. Tiroolidegalansbureni järelik raatsis täieri sügisele. Suur festival algas eelmisel neljapäeval ja meil on seal aega viibida veel oktoobri lõpus. Puuni nüüdismuusika on koondatud sarja Protocol. Ses staieri sügisfestival pühendab end teistele vaimu kunstidele kuni arhitektuurikirjanduseni. Aga muusikat jätkub siin mitme ürituseni päevas. Music protokolli avaüritused toimusid üleeile. Viini Raadio Sümfooniaorkester tõi eile aga esiplaanile George Lopezi sealhulgas orkestriteose Forraum maailmast ettekanded juba avapäeval, aga hiljem veel mujalgi aktiivselt kaasas ansambel Klang foorum viin ja täna on neil maailma esiettekanded kahest teosest Johannes Kalitske vandervez Fool ja Gerhard vinkleri Veera. Uue muusika pea lavakson Helmut list Halle mille fuajees toimuvad ka vestlused heliloojatega. Londoni lõunakalda traditsiooniline nädalalõpufestival pühendatud Jānis nakisele on tänavu ju ka haruldase ma pealkirjaga arhitektina saund. Arhitekt helis kujutab endast kolme päeva siia suurepäraseid esinejaid eilsest homme õhtuni Gazas BBC sümfooniaorkestri Abivišis Singers London sümfonietta arrediti kvartett noorema põlve uue muusika pianist Rolf Hainud. Kvans teen avamasse nakise Meren infid oluliste teostena, temast saar läks ja viis aga kaasas karvareesia Stravinski. Täna mängib Rolf Hainud kammersaalis püssel ruumis stsenakist kõrvuti, mis siiani ja feldmanniga. Pärast seda kontserti samas sõnakese teemaline ümarlaua vestlusõhtul Elizabeth hoolis Areditikvertit koos pianist Nicolas osissiga. Arretiti kvartett, kes ei puudu tõesti üheltki kümnetest uue muusika, jagas suure muusikafestivalidest kogu maailmas annab täna Londonis ikkagi superkava stsenakis seitsme teosega, kus ka duo ja trio palu. Homme tähtsam esineja London Symphony üleni stsenakisse kava dirigeerib tema teoste mitmeid maailma esiettekandeid teinud jää kumas soon kaasas soliste nagu Elizabeth Hoynadskaklaressiinil ja teise ja homme viimaseks sõnakese suuremaid elektroonilisi meistriteoseid. Legend err Platoni ainetel taas hilisõhtul Elizabeth hoolis veel orkestrite ja dirigentide juurest. Rõõmustab on ameerika naisdirigendi New York klanna Jels kooli kasvandikud. Marin als õpi aina kasvav menu. Üleeile teated teate, poorne mousse'i sümfooniaorkester Inglismaal pikendas tema peadirigendi lepingut siin 2008. aastani. Suve lõpul sai ta kinnituse pooltimooris sümfooniaorkestri muusikadirektori kohale juriiti Emiricanovi lahkudes ja esimese dirigendina. Üldse sai ta läinud kuul Makarov tuuri fondi väga kõrgen 500000 dollarilise stipendiumi jagatuna viiele aastale. Seda stipendiumi on Nobeli preemiaga võrdsena nimetatud ka geeniuse auhinnaks. Äsja on tal selja taga kontserdid Chicago orkestriga Rävini festivalil pooremoussiga Londonit, Homsil. Eile juhatas Marina suppama orkestrid. Eks eeteri Ülikooli suures aulas kavas muuseas ka Rahmaninovi sümfoonilised tantsud. Nagu meieni Järvilgi avaõhtutel Jessis. Närviline ja siis taas kontserdid. Eile ja homme Alvini Rootsi lapsoodiale number kolm järgneb Eduard Tubina sviiti eesti tantsuviisidest siis Ravelli kolm pala viiulisolistiks orkestri kontsertmeister Erik iirik. Meenutagem Edgahhaagi ressidentii orkestri teises avakavas juhatas Järvi Tubina muusikat keelpillidele. Uuel nädalal on tal aga aupeadirigendina taas Jöteboris juhatada. Muuseas orkestris 100. aastapäeva sarjas ja singi kõlab tema teises kavas Eduard Tubina 10. sümfoonia. Mõlemad kavad on tal tõelised põhjamaised, kokku koguni kaheksa kontserdiga. Järvi avakontsertidest Jessis kirjutas ka tunnustavalt New York Times. Nüüd üks raskem kurvem sõnum. Kurikuulsa Katrina järel lõpetas oma tegevuse Louisiana filharmoonia orkester New Orleansis jõudmata isegi anda hooaja avakontserti. Orkestri 68-st liikmest jäid siiski kõik ellu. Praegu on nad aga üle maa laiali pillutud. Nüüd võttis koduta jäänud orkestri oma toetusele Nashville'i sümfooniaorkester, andes neile ruumid ja proovid ning esmaspäev ja teisipäev. Nende proovide järel teeb orkester oma esimese avaliku esinemise Nash villis sümboolselt kavas Stakovitši viies sümfoonia Domeni üheksanda sümfoonia, kolmas osa tegevat kontserti juhatab orkestri oma dirigent Carlos Miguel. Riietu. Ja veel Saksamaal vaimaris alustatakse homme põnevad klaveriõhtutesse ärje kuulsate heliloojate viimastest klaveriteostest, homse kava sisust, Beethoveni hilisloomingust, Gruusiast pärit Catherine kordi, laadse järgmist tuledagatherentsialisti teostega sisustama. Pianist Leif Kuur, kes pärit Peterburist sarja jätkub kuni uue aasta juunikuuni Dresdenis That's kapelle teeb homme kuulsa Ivan Fisheri käe all aga Hiina Ameerika helilooja Chen Yi viiulikontserdi maailma esiettekandes. Solistiks on Mira vang. Teos on pühendatud Reeslani, rauan Kirche taasavamisele. Peatselt mängivad seda ka New Yorgi Filharmoonikute. Dresdenis on praegu aga ka uue muusikapäevad ja kohe on need Sophia Kubai tuulina Luteri kontserdiga algamas ka Leipzigis ja rõõmus ja romantiline. Muinasjutuvestja Hans Christian Anderseni sünnimaa külje all Helsingborgis tuleb täna pärastlõunal maailma esiettekandele tema muinasjutt seakarjus. Taanlase Sven niilseni muusikaga lugejale, sopronile, passile, koorile ja orkestrile. Kaunis pühendus andesseni tähtpäeva aastale. Sülgaja tänasele helikajale tegid kaastööd Priit Kuusk, Tiina kuningas, Merje Mändla, Henrik Lätti, Maria Mölder. Saate seadsid eetri valmis operaatorid Helle Paas, Katrin maadik ning toimetaja Kersti Inno. Aitäh kuulamast ja päikselist nädalalõpu teile.