Kalle Randalu olümpiakultuuriprogrammi üritustena oli teil raekoja saali kontsert ja esinesitega koos sümfooniaorkestriga. Kas teil on mõni kontsert veel sellel suvel olnud meie eesti publikule? Ja täiesti ootamatult nagu tuli seesama Tšaikovski esimene klaverikontsert mängida Pärnus. Selle festivali Pärnu suvi raames. Varem planeeritud solist nagu haigestus. Nii et sedeli teljega ekspromt. See tuli täiesti eksprompt, sellest ma sain kolm päeva varem nagu teada. Aga kasulik ta oli muidugi. Publik võttis selle väga soojalt ja väga hästi vastu. Kuidas teil endal mängu tunne oli? No ma mängisin seda kontserti ju siin nüüd kolm, neli kuud. Tagasi Maksim Šostakovitši. Ja ma pean ütlema, et et praegu nüüd oli võrreldamatult parem mängida ilmselt juba sellepärast, et asi nagu endal rohkem küpsenud on. Ja ansambli mõttes Samud Öelge mulle te ütlete, lugu oli küpsenud. Kas te vahepeal, kuidas teil küpseb lugu, kas nii-öelda? Aktiivse tegutsemisega või või käib see kuidagi alateadvuses ja, ja nagu iseenesestajaga Nonii mõlemat moodi ma olen tähele pannud, et isegi nii nagu vaikselt või alateadlikult või iseenesest küpsemine on isegi parem veel vahel. Aga see nõuab nägu. Pikemat ajadistantsi või? Või suhtelist rahulikku meeleolu või käib see kõige muu kõrval kõik? Ei, see käib kõik kõigega koos ja kõige muu kõrval, aga aega see kindlasti nõuab. Nagu teosega, harjumine ja vahel vahel on nagu üks asi. Asi omandatud, aga aja aja möödudes nagu endalegi märkamatult see suhtumine nagu muutub. Kas Tšaikovski on teile lähedane või on ta lähedaseks saanud, nüüd mängides? No vastanica lähedaseks saanud mängides ma olen üldse püüdnud olla kõikesööja interpreet. Ja ja mulle praegu tundub küll, et see kovski On ikka üks kõige suuremaid geeniuse muusikamaailmas? Võib-olla mitte mitte päris Mozart, aga seal seal seal päris ligidal. Kas Peeter Lilje suhtumine Tšaikovskit, tema tõlgitsus on teile mõistetav ja lähedane võib-olla sellest ka? Jah, nagu ma juba ütlesin, et ansambel oli palju parem praegu. Tundub, et Peeter Liinjee arusaamine Tšaikovskist ja tõlgitsus on teile lähedane. Mõistetav. Ja no eriti tore on, kui kui sinu mõtted nagu sobivad teise inimese kavatsustega ja ja kui orkester püüab teha sedasama Tšaikovski kontsert on ka küllalt keerukas, küllaltki omalaadne teos nii vormilises sisulises mõttes ja siin kindlasti tuhandeid pianisti teda maailmas mänginud ja ja siin noh, vältida võib-olla teatud Stampeia ja kujundada, kujundada asi omamoodi. Ja allutada see kõik vormile tehtud mõttele. Ei, ka see on üks suuremaid naudinguid, seda koos teha. Aga kas seda on võimalik kirjeldada, tähendab missugune on just see kui püüda ühe läbiva iseloomustuseks öelda, missugune on Peeter Lilje ja teie selline suhtumine sellesse kontserti või, või taotlus? No raske on nüüd nii ammendavalt seda seletada, aga aga noh, võib-olla nii mõningaid momente, noh mitte mitte liialdada millegagi, mitte pakkuda üle senti mentaalsuste ja tunde ja, ja tunde puhangutega ja ja vältida niisugust, noh. Elukutseliste muusikute hulgas väga levinud, niisugust teatud pseudomusikaalsust niisugust ja ja siis on veel, mis puhtalt nagu solistipartiid seal puudutab on terveid, niisuguseid lõike, millele seal juba oma tehnilise raskuse tõttu pianistid on sunnitud, väga suurt tähelepanu pühendama ja, ja tihtipeale kujunevad sellised traditsioonid, et sellised nagu tehniliselt Evetooslikult väga rasked lõigud, nad langevad nagu sellest üldisest vormi ja sisulisest kontekstist välja. Selle tõttu just just selle raskuse tehnilise teostuse raskuse tõttu ja isegi ma olen tähele pannud haka rahvas harjub seda niimoodi kuulama ja hakataksegi, nagu alateadlikult seda teost niimoodi võtma, siis nagu teda nagu teda serveeritakse, ma olen tähele pannud Tšaikovski rahvusvahelistel konkurssidel, Moskvas. On täiesti täpselt teada leheküljed ja lõigud, mida rahvas saalis tuhanded inimesed kuulavad hinge kinni pidades. Järgnevad lõigud, mida saadab täiesti poolehäälne jutuajamine üle kogu saali, ükskõiksuse ja täielik ükskõiksus, huvi kaob. Kohati absoluutselt. See on muidugi, eks oleb pianismis tingitud ja muidugi seal konkursi tingimustes muidugi eriti vaadatakse võib-olla kes kes, kuidas, aga, aga halb on see muidugi selles mõttes, et nagu see teose väärtus või kontseptsioon suures osas läheb kaduma niimoodi. Nii et teie eesmärk oli ikka tervik, kui selline. Kõikide. Kuivõrd see meil nüüd õnnestus, aga nagu just jälgida niisugust üldist liini ja üldist arengut, et miski ei kukuks välja kuskilt.