Eeskuju meil oli, ikka pidasime Benny Goodmani kvartett ja sel ajal omal suuremat ja oli eeskujuks. Ja me see four sündis, saigi alguse Pärnus 37. aasta suvel. See oli niimoodi, et muidu olid restoranid kella üheni avatud. Ja ka peremees ütles, et mul on üks kõrvalruumi, teeme seal paari Tauluse, olete nõus seal mängima neljakesi. Et vaatame, kuidas see asi läheb, eks ma panen palka juure ja nii hakkas see asi siis minema kõik ja ja oligi seal, sai alguse siis Four Swingers muidugi nime meil siis veel ei olnud, aga siis me läksime Pärnust, Tartu. Esimesest septembrist hakkasin tarkus mängima siis Four Swingers nimena. Aga kui palju ütleme Debenniguurbanis teadsele raadius kuulasime, plaate tuli juba siis ja alguses oli Bennigudunderioosis, siis tuli nagu kvartett. No muidugi meil klarnetit. Klarneti asemel oli viiul, viiul, vibrafon, klaver, trumm. Benny Goodman oli trumm, klaver ja klarnet. Trio alguse pärast tuli vibra Nendel juur ja kes siis need neli sünged olid? Meil meil oli Uno Elts, Uno Tambre, Enn kand hõre ja, ja mina. Ja tänases terava pühapäevases meenutamegi siis ansamblit voos vinge seasiks vinges ja minu vestlusringis on Elmar Kruus ning Põderia Viktorignaatias. Tähendab kaua Four Swing, Four Swingers mängis kuni 39. aastani siis 39 me tulime Tallina valgesse Stahli Velfors Swingers nime all ja siis juunikuust läksime üle restoran kloori ja siis tulid kaks meest juure ja siis nimi muutus Six Swingers, siis siis tuli Ignaatify, härbeculm tuli meile juurde. Siis oli juba kuus meest. Me saame kasutada neid muusika, salvestasime seal tehtud oma 10 aastat tagasi, vist rohkemgi rohkemiste Uno Ells elase Herbert kulm ja tähendab repertuaari hankimine klassikaraadio kaudu. Ja suurem jagu ikka repertuaariga. Raadiot ja filmid, iga filmikontor, Meyray, mitu filmikontorid siin ja uus film tuli Tallinnas läks linale siis. Noodimaterjali suurem jagu ikka sai raadio teel hangitud repertuaari. Sest kuule nii, ütleme operatiivselt pidi see minema. Kui film oli siis sama filmimuusika Me pidime õhtul mängima, kes siis üles kirjutas? Härberg kulm kirjutas ja Tambre õunu jäid, nad tühja, kirjutasid üles, aga meil oli suurem jagu peast mäng, niiet ei olnud. Peaasi, kui me viisi viisiotsa kätte saime, siis oligi. Lugu läks, mitu korda tuli filmi vaada. Eks paar korda ikka mõni lugu oli, niisugune, jäi kohe meelde, aga mõni ongi niisugune nipid akent rohkem kuulama. Kas siis sai kinos käia peremehe kulul pidi ise maksma? Ikkagist ise. Puudutlempellimest hinge, millal teie liitusite siis oli teine nimi seal säärseni viisafe risti siis. Risti mina nagu mul vahepeal ei olnud, et ma ei saanud tantsuga nii maha, aga siis noored mehed ütlesid, tulles meile orkestrisse, noh siis saigi nii mindud. Sai õpitud Need laulud, filmi laulud kõik ära, ega siis keegi sara ei olnud ja pole neid ka, ei olnud asjaga lood pidid teada olema, aga step oli ikka enne kui laulmine ennem hingega 20 36. Pärnus ka jälle peale kolm, kuus, kolm, seitse oli hingega Pärnus juba suvel. Ja on see, et teie ansambel tõi esimest korda Eestisse vist sellise mõiste nagu nonstop kalale. Jah, nonstop kava tegime. Põhimõte oli see, et mängisime kolmveerand tundi stopi aga mitte, et raiusime tantsuga tants ja siis kuulamise lugu, tants, kuulamise lugu, niimoodi. Vaheldus oli sellel muusikal. See eeldas seda, et kõik pillimehed pidid mitmekülgset muusikat ega ei saa ju ainult. Ja ei noh, meil oli nii, et klaverimängija võttis juba ülemineku veel juba see ütles ja mis lugu nüüd juba tuleb? Ja siis läks juba järgmine programm oli küllaltki pikk, eks ole. Ei olnud. Minul ei olnud, ma tegin ikka kaks nõmmelt, need, ma sain siis rohkem palkama orkestris ja pluss tantsisin kaks nendest natuke rohkem. Ja pärast sai hiljem edasi lauldud kolmeni, nagu see asi käis. Meil oli jah, kloorias oli niimoodi, et ütleme, pool 11-st läks kabaree, siis olid kabaree number vahepeal tants rahvule kabaree number, andes rahvale ja jälle kabaree num, aga täpsustan nüüd ära, selle glooria kohas ei ole praegune glooria, eks ole, heisjon. Praegune kus on Vene teater praegu? See oli esimene kino üldse, mis tehti ja kus esimene film Urshaniga tuli soni, kui esimene helifilm, Helimine, esimene helifilm tuli, seal avati sellega glooria praegune Bloriali Pariis Pariis ja hiljem neljade. Noori oli mul aga teaduslik külg oli, ütleme, glooria on sama, mis praegu vene tähendab seal midagi. Ja programm oli sama kohal keskele, ketile, kes seal taga oli ka veel üks paar taga oli paar Ööbar mingis väike koosseis, tähendab, kui me mängisime kuuekesi suures saalis, siis öösel kella ühest kolisime siis sinna väiksesse baari, mängisime seal neljakesi kuni kella poole neljani, nelja. Mis tantsud sel ajal niimoodi moes olid? Foxtruta Valts inglise valts, kõik niisugust tantsudel sisene ei olnud, no seal oli ju, ennem tulid seal, kes lämbetwookia punkte, teesi igasuguseid küll ja neid oli hooaja või ütleme, lemmik Schlaager lood. Aga üle ühe hooaja nadi ei. Aga ikka, mis moes oli, see jõudis ikka kuidagi siia ka Eestisse. Seal see oli kõige paremini informatsioon üldse. Kuulasin väga palju ja ütleme rootsi raadiot, soome endis raadiot, sealt saime siis muusikat. Omal ajal anti välja neid väikseid lööklaulikuid Laurat ja Valgre, Valgre ja siis siis pastarvus, ranne, rannad, rannad ja Valgre ja andsid välja lööklaulud, see oli väga hea sõitu. Meloodia tuurid olid all. Ja tekst ka olemas. Ja juba paljud autorid eesti keelde tõlgitud olidki, olid eesti keeles laulud. Neid liigub praegu ka, ma tean, paljudel on avarson, näiteks on alles hunnik pisikesed väljaanded. Aga ütleme kui hingedelausete, kas siis niimoodi teinekord telliti kordamiseks ka neidsamu, küll selleks palju ma mäletan veel, kui see Bellamyyjalisedama jõunud laudadel Jälle jälle Bellale midagi teha, ta oli populaarne. Aga see oli eesti keeles. Saksa keele kaaluseks, seal ma laulsin mitmes keeles, kuigi ma vahelisi aru saanud Tõlgib tedagi, teadmised, laulad, nõiapublik ei saanud nagunii aru. No eks seal oli välismaalast, meil käis ka. Aga ma tean, et inglise keeles foto, kui ma laulsin, siis ma laulsin singlina, tuli küsis mu käest, seal rääkisin pika loo ära. Ma ei saa aru, kuidas te laulate. Vormi suremas, sest teen orkester, ootus juba ukse taga. Et kui sa ikka esinesid ikka kehvasti ja siis juba teised mehed tulid kohe. Seega siin konkurents oli suur ja, aga meil oli ju ka ju nii meelt, töötasime ilma vaba päevata juht Jaan, vaba päeva meil ei olnud vaba päeva ei olnud, muusikute ühing loodi 36, siis see hakkas siis muusikaühing hakkas siis seda asja ajama, et tuleks vaba päev. 38.-st aastast. Me hakkasime vaba päeva saama. Nii et ma tean, Me olime Tartus, me saime siis esmaspäev, vist oli vaba päev oli. Ja see oli esimest korda siis. Ma hakkasin 30 elukutselise, nii et kaheksa aastat ilma ei olnud seal ainuke, mis meil oli siis ja siis jõululaupäev ja siis lihavõtte laupäev oli ja siis esimese püha õhtul juba aeti öösse välja. Või seepeale kahtteist peale kahtteist paari mängima, nii et kasutati kohe säras, päev on lõppenud ja tuled seal on uus päev, tuleb. Nojah, inimesed tulid külas, kes tulid külas, tulid veel kõrtsist läbi. Kasutati ära ja pillimees oli ilma vaba päevata, ei olnud seda vaba päev. Nüüd tuleb siis pensionit rohkem pidada. Tehtud, mis ja kõik pidi õisi, pillid pildise omale ostma, riietusepidise muretsema. See kõik nõudis, kulub, Andsite pidid ju pidevalt ja palju neid kõrtse siin oli ikka jälle uue kostüümi tegema. Aga siis oli vahetusest pluused ära jälle uus seelik ja ikka sama. Kingad kaja, see võis ka sama Tani nädalaga ära ei kulutanud. No 90 pillimehed, oled ju naljamehed, kõik, kes on mõni niisugune tore, see ikka sellest ajast meeles. Nojah, eks pillimeestele on. Elts oli muideks una no sellel lõpuni Nalja kunagi ära. Kuidas teil see vaimne töötasid? Energia tõttu, jätkas Kelly. Räige Elmar, seda lugu, kuidas kloorias ikka, läksid mahavõtmiseks. No ja seal oli seltskond ja istusime seal. See oli siis kellelegi tee praegune praegune glooria. Siis ta oli Pariis ja siis istusime seal ja rahvast täis, tantsivad ja ei pannud tähelegi, mis seal juhtus, järsku vaatame, uno tantsib ühe daamiga. Ainult väiksed trussikud on jalas. Mõtlesime küll jõudu, kõigepealt orkester naerma. Ei saanud mängida, siis keldri tühjaks jooksma. Nonii vedanud kihla, et tema läheb läksitegi numbri ära. Pesid maha, Loe laua ääres otsima ja rahvast täis keegi kõigile oma partneriga tegemist ajagi. Järsku üksteks, särgile kihveduse, siis saadarvitatud, käin kähke vedu ja eks ta muidugi laua peale toodi, midagi seal. Ja ei vanker, see oli palju kussiste mängisite vä? Ei, ei, meil ei olnudki rohkem, meil oli, olin nüüd, kuni 41. aastani oli Six Swingers muidugi 41 alguses, mina läksin üksinda Swingers juurest äraaegseid, porijuure mängib. Aga muidu üks vend, kes oli 41, oli veel ja kuni sõjani. Aga ega omal ajal ei saanud salvestada või otseselt sellele otsemängija ja see asi oli niimoodi. Salvestasime Four Swingers iga 37. aastal Leo Tauts, ta tegi ise aparatuuri. Ja ise taadid ka. Ja ta võttis meiega palju asju, vale Vanemuises võttis neid peale. Ja kahju nendest sõja ajal. Need olid Unueltsu käes veel, et sõja ajal läksid nad kaduma, üks plaat veel oli, Jonaalsel alles oli peale sõda. See oli vispering. Ja vat kus seegi plaat on, jään teid ja see oli nii, et võib-olla, et äkki on mõnel raadiokuulajal olemas plaat. Noel su abikaasal äkki on ta kuskil, aga ma ei ole teda ka näinud, hammusta. Ja see oli väga huvitav. Ise ei võinud aimatagi, et ise nii hästi mängisid. Ega see töö Kerry on siiski, hommiku, telliti proove õhtumäng ja aga see kerge ei olnud, sest mäng oli ju pikk. Me hakkasime pool 10 mängima ja kella poole neljani kella neljani, sest restoranid olid ju lahti kella kuueni hommikul. Ja peale sellest tuli veel proovikaka teha. Siksundjožigatkedegi kõvad-kõvad proovid tekitasime kõvasti, probleem. See juba raadiosaate jaoks, laupäeviti oli otseülekanne raadiot, tantsumuusikat siis seal mängisite ja sealt otseülekanne laupäeva õhtuti pori mängis, stroober mängis ja siis meie mängisime. Ja üle kahe nädala tuli siis laupäeva õhta tantsumuusika restoranis. Enne seda me tegime nii kõvad tööd, et kõik see kõlaliselt oleks nii, nagu ta peaks mikrofonis olema, kõik aset, see kõik niimoodi. Ja siis me tegime muidugi jälle nonstop iga. Me tegime seda vahetpidamatud, aga siis nonstop tantsumuusika puhtal kujul. Praegu on nii, et kui raadiokuulajale mõni ansambel meeldib, siis kirjutatakse kohe pärast, eile tuli ka kirjavahetuses ja ikka tuli ikka tuli ka ikka teada, oli au siks, vints mängib kori, mängib Soogolmeni. Isegi Rootsist tulid inimesed ja olid kuulnud seal läga. Ja tulid hiljem spetsiaalsete ja kunstnik tulid suvel siia. Veel pakuti kogu aeg kohti ja eriti huvitav oli see, et ükskord käisid siin Rootsist Stockholmist, esindajad pakkusid meile koha sinna lokaalikus, vokaal, jah, eks vene restoran oli seal. Nojah, me mängisime palju. Aga eks see ettevõtmine kat jääks või lähime, ei tundnud ennast veel ikka nii vormis olev. Kas sa mäletad, Elmar, need ülekanded, mismoodi andis üks mikrofon keset saali ja seal oli küll see oli kõik sinna läks siis sissekäik muusikat. Ja nüüd on igal mehel kakskolm mikrofoni ja ta peab tulema ja siis tuligi sättida nii, et paremini meil oli omal ka siis juba 39 oli omal ka väike võimendus olemas siis selle võimekuse järgi me üks mees, kes kuulamas, kuidas sealt tuleb, ja siis ta pidi raadios kõlama laulmine ruuporiga ilma ei siis oli, siis oli söömikrofon suurõngas. Muidu ennem oli ruuterit ruupor, oleks anger opolisse saanud, aga paarist laos on seal midagi vahel ilma roopalis kohalturalises. Vähemalt meile auväärses roopas laossina, Elmar laulsid ka, mina laulan aga klooriasse jää paarislaos, 30 olin juba 33, olin kloorias, mängisin ta suure koossess siis paarisöösse, siis seal klausel Rupasse suures saalis ka. Praegu ei kujuta. Seal oli tuletõrjevõistlused. No seal on veel võimendust taga öösel ruupor, elage siin võimendust taga ei olnud. Karbijal tuli Herbert kolm, laulis kaheksa pulm, laulis. Nii et teie olite omal ajal, kui nii võib öelda, vokaal-instrumentaalansambel. Ainult ansambli laul pursa ja kõik olid realistlikud ja ei, me oleks võinud kõika lauludeks või laulsime ka meil olnud. Aga kus me kõik laulda, kõiki laule olnud ja. Aga teie olete oma karjääri lõpus mängivad ka siin Eestis, Tallinnas, Vene saatkonnas ja see oli 40. aastal Vene saadik. Ma ei mäleta ta nime enam. Merlin klooris, mängis temal, tuli palus meid mängima Vene saatkonda, kus toimus meie vabariigi valitsuse vastavat. Mida mängisid meres, mängisin kõiki, seal rohkem ikka kontsertmuusikat, suremus oli ka kontserte. Lautoliia mängisid mustlasmuusikat, ka mustlasmuusikat ja kõike igasugust muusikat, kas pidid kava käsitama või läks kõik? Ei, seda ei olnud. Mille ta kirjutas? Ei olnud mingisuguseid. Usaldati tee maitset, nähtavasse teadusele. Ja meil oli väga hea kontsertprogramme, mängisime igasuguseid asju. Ja siis selle, see oli päeva ajal vastuvõtupäeva ajal. Aga kui nüüd tagantjärele mõelda, kui palju neid lugusid võis olla meeste repertuaarist läbi, käis. Lahendus tuli, uusi tähendab peale risti ja aga kontserti. Repertuaar, mis meil oli, kuulasin kuulamiseks, andis, mis oli 200 numbrit, oli vähemalt rohkem. Pluss need nootidest, mis mängisime nooruses praegu peast ma isegi kuue mehega mängisin Finlandia kuuemehel. Mängisime Finlandia, mängisime. Akordion täitis seal ära ja siis klarnet viiul, klaver tähendab, see eeldab kõigepealt ka seda või eeldas, et kõik tead, noodi lugeda. Ja ilmtingimata normeeris meelsele noodilugemise suhtes oli just kõige suurem vastutus just ka pari poolelt. Sellepärast. Meil oli välisnumbrid. Seal ei olnud tunniseid, asjatades ei mängi maha ja külalisartist tuleb kohe ta hommiku tuli jõhtuda, pidi esinema. Ja meil õppida siin ei olnud midagi, tuli mängida. Ja nad olid väga nõudlikud. Eriti veel, kui mõni kehvem number oli, siis see oli kõige-kõige raskem muusik ja number, see juba mängis iseenda ja siis tuli vahel kodutööd ka teha, ei tulnud tulnud, seda ju normiks. Oli, ma mäletan, Tambre rääkis veel kord ksuga Anywandsid raske soojas mõned öö läbi harjutada. No nüüd on see noorusaeg ümber ja Elmar Zinaida pensionil hinge ainukese muusikaga tegelema. IT nii pähe kiskus, nii hirmsasti tahavad eelmisesse. Siis ma ei oska, keegi ei ütle, et ma vahel mõtlen tüütuna, mis mõte sellel, see, et praegu tundub, et töö tegid siin palju teha, aga tahaksid kergelt kätte saada, jalad ikka step jäävad ära, ikka krabistab? Seal moeliinis või on? Ei, mul on jah estraadil seal Ellonas pliidi juures siis lavakunstis praegu Oklahomas nad tantsijad, sest lihtsalt viljad, noored mehed päris ilusti tead, ei ole viga midagi. Ilma plekkidetajaga, noh, eks. Viktor. Helilooja. Juba 12 aastat. Aga see omaaegne ansambli aega oli uusaegsest, no kus seda muidugi eks ole, ega see on seotud selle noorusega. Seda tuleb, võtab silma märjaks ja meenutaksin mõned aegu nende lugude ja lauludega, mis tol ajal moes oli, kuigi salvestus on tehtud, ütleme hiljem, aga looda, et ikka toonased