Kuuekümnendatel aastatel oli ansambel Laine hiilgeaeg. Endoli toona teisigi kollektiive. Noorsoo kultuuripalee juures tegutses edukalt ansambel Kaja alustas sellega Eugen Feliidsus ja siis tulid sina Aarne Vahuri. See oli kuskil 60.-te aastate esimeses pooles kohe täpselt aastanumbrit ei tea öelda, aga ma ikka sain selle selle ansambliga kohe päris mitu aastat üks seitse-kaheksa aastat töötada õppisingi tooriumis ja nii nagu see tudeng Võib-olla peaks õpingu kõrvalt midagi teenima ka teist kolmat moodi ja siis oligi niimoodi, et siis vaatasin ka, et kuidas saaks muusikaga tegeleda õpetaja kõrvalt. Ja noh, selline ala nagu muusika seadmine vokaalansamblile ja seal on, mind huvitas ja siis niimoodi niimoodi läks, mulle tundus, et ansambel leidis mind, see tähendab initsiatiiv oli nende poole. Ja järelikult said nagu öeldagu valmis ansambliga, seal oli vaja end edasi viia ja neid oli. No meil on ees siin stuudiolaua peal lindid, nii palju kui neid omal ajal salvestatud on, tuleb sul mõni laul eredalt meeltega. No ma pean ütlema, et ansambel Kaja salvestas päris usinalt omal ajal, aga nagu ikka meil selliste ansamblitega kesku kuuluvad rohkem isetegevuse valdkonda. Need võtted vananevad ja teatud aja möödudes Osa nendest kustutatakse nii, nendest võib olla väga palju aastate möödudes enam järgi. Ja siin ma vaatan ka, et et siin on näiteks on need päris mitu tükki, aga Meie repertuaar tol ajal, see, mis me salvestasime, oli muidugi tunduvalt suurem. Arvata, et need laulud võib-olla kõige õigemat pilti sellest repertuaari haardest ei annagi, aga samal ajal ma vaatan, tare on küllaltki suur. Klassikalistest Eve kliinidest rahvalaul ja, ja oma Uno Naissoo siin vaatan. Emale ja seda küll. Sest noh, põhiliselt nagu kaks suunda Üks oli siis mis kah leilis tarvitamist, et selline ilma saadud A capella suund. Suuna eeskujuks oli muidugi legendaarne naine, esimene koosseis, mis Podolski juhtimisel saavutas nagu omaette täiuslikkuse, selle kõla oli nagu etaloniks kõikidele ansamblitele ees. Aga bella päris mitu laule tegime. Aga muidugi enamus buduaaris läks väikse ansambli saatega, kuidas proove tehti, juures tüüris. Proove tehti kaks kord nädalas õhtuti ja nagu ikka, inimestega, kes tulevad proovi pärast põhitööd seal esinenud ka probleeme, tihti olid väsinud ja nagu ei jaksanud anda parimat või siis juhtusid peale tulema peremured teinekord nii et mõnigi kord ei olnud täiskoosseisu ansamblit proovis. Aga eks see olegi kõikide amatööransamblite probleem. Ja tuleb siiski au anda inimestele, kes armastusest muusika vastu sellistes ansamblites koos käivad. Enamikus ikka või enamikus, kõik olid noored, eks ole, ja kõik oli kaardil. Tuleb sul meelde kõigest, siis laulsid seal. Siin on mul ees kontserdikava. Vaata kui soliidselt tehtud sellele kõikina ja kaanel lauljate fotod ja see on aastast 1000. 1968 üleliidulise festivali laureaadi naasa kultuuripalee ansambli kaja kontsert Estonia kontserdisaalis. Kaheosaline kontsert kontserdil on iga aastaga. Noortekultuuripale estraadiorkester Horetseiger juhatusel siis spetsiaalsete numbritega astus ülesse vokaalsolist Ivo Ruus. Ja tundub, et oli küllalt mitmekesine kontsert, kes siis laulsid. Lauljad on kõik siin kenasti kenasti esikaanel. Kaunite fotodega, kaunid noored, naised. 10 tükki neid. See koosseis aastal 1968 oli viibi eksta Tiiuliivanud Tiiu Saar Maive triipan, Tiia Kallas. Anne Bender, Henrik Rudolf, Sirje oja, Erna lips ja Lehte Isaac. Ja nagu näha, tähendab üleliidulise festivali laureaat niiet osalistega konkursidel ja saite ka sõita. Korras olid need suured festivalid meile eelvoorud olid vabariikidesse siis võitjad, siis pääsesid edasi, veel? Käisid Moskvas ja sellised käisid vist iga õppeaasta tagant käisid sellised konkursid ja seal maja saime mingisuguse diplomi laureaadi nimetus. Aga mis puutub sõiduvõimalustesse, siis ansambliga kaja? Sain mina ta kaks reisi Saksa demokraatlikus vabariigis teine Slovakkiasse, kusjuures Tšehhoslovakkias ma mäletan, et me käisime just vahetult enne Tšehhoslovakkia sündmusi kui sügisel Kuidas vastu võeti? Lihtsalt võeti hästi vastu, kõik tookordsed, sellised sõprusühingu kaudu kontsertreisid, need käisid kohalike sõprusühingute vastuvõtmisel. Ja muidugi need inimesed, kes on sõprusingutas, töötasid need. Kontsertide publik oli näiteks kohalik rahvas siis muidugi sõltusest muusikast, mida lauldes tuli valida repertuaari, meil oli näiteks siis kas ka mõned tšehhikeelset rahvalaulude ja noh, see ikka tõmbas. Üks selline nomenklatuuri osa oli tingimata kontserdid koha peal, paiknevatest Nõukogude sõjaväeosades sellega sellega vastavalt talve ja selleks oli ka muidugi kaasas, sest et. Need kavasid pidi ikka natuke ringi tegema vastavalt sellele publikule, kus tuli esineda. No mulle tundub, et selline ansambel oligi tehtud sellise. Tagamõttega, et laulda niikaua, kui tahtmist on, eks ole, et mitte neid võtta uusi liikmeid juurde. Ansambleid on mitmesuguseid, mõned on sellised, mis säilitavad oma nime ja liikmeskond vahetub aastate jooksul peaaegu täielikult. Supernäiteks on näiteks seesama laine, millest siin juttu oli see laine, mis viimati laine nime kandis. See koosseis on hoopis midagi muud kui see, millega naine alustas. Kas see on just õige variant? Minu arvates võiks ikka idakoosseis tulles kokku võtta uue nime ja nagu moodustama ansambli ja kui siis selle koosseisu selle nimeaeg on läbi, siis võivad muusikahuvilised püütud tegeleda teistes ansamblites. Et isiklikult istub selline variant rohkem kaua vastu, pidas. Aastaid öelda ka küllalt palju kuskil kümmekonna aasta piires oli see olete hiljem ka kokku saanud. Need tüdrukud, Ma olen tänava peal kohanud. Aga nii terve ansambliga ei ole. Aitäh sulle juttudest ja laskem siis kaja lauludel kajale. Ansambel kaja, mida toona juhatasid Eugen filiidsus ja Aarne Vahuri laulude valik meie fonoteegis oli järgmine. Poolte su ees on 1000 Teed treni meri, Pekarak vihmadilt langeb eesti rahvaviis viire takka. Uno Naissoo emale ja Poppa laulan sulle.