Tänane saade sarjast nüüd muusika on pühendatud Pariisis tegutsevale muusikute ühenduse ansamblile interkondemporani 25.-le koosta aastapäevale. Ansambel intervjuud Contemporary loodi 1976. aastal helilooja dirigendi Pier Puleesi poolt. Ansamblis mängivad 31 solisti ja tegelikult on selline muusikute ühendus ülimalt tavaline 20. sajandi teise poole muusikaelus. Selliseid ansambleid on maailmas teisigi, näiteks Soomes ansambel Avant, eriti Saksamaal ansambel Modern ja Ameerikas pangana känn. Ja Eestis on samuti olemas selline ansambel. Nüüd ansambel, mis loodi 1993. aastal. Võibki öelda, et erinevalt ansambli interkontemparaanist on kõik teised ansamblid suhteliselt hiljem loodud. Nüüd ansambel on öelnud, et nende eeskujuks on just 20 sajandi teise poole avangardmuusikaelu üks põhitugesid universaalse koosseisuga solistide ansambel, mille suurus ulatub vastavalt vajadusele ühest mängijast kammerorkestri nii ja mis suudab hakkama saada kõigega, mida pakub kaasaja muusikaliteratuuri. Just selline ongi ansambel, ansambel, intercon, temparaan. Kõik ansambli 31 muusikut on iseseisvad virtuoosse mängivad kunstnikud kuid samas meeldib neile musitseerida koos ja ansamblitöö ei sega neil paralleelselt arendada isiklikku solistikarjääri. Kuna umbes kaks kolmandikku nende muusiku rajast kuulub ansamblile siis jääbki neil aega tegeleda ka teiste aladega, näiteks õpetamisega ja kammermuusika mängimisega. Samuti on kõikidele ansamblis mängivad muusikutele oluline koos heliloojatega loomaks uusi väljendusvõimalusi ja uusi teoseid. Ja muusikud peavad ka oluliseks oma teadmisi ja kogemusi jagada nii publikuga kui olla avatud ka noorte tulevaste professionaalsete muusikute nende suhtes kelle jaoks korraldatakse eksmeistriklasse ja suvemuusika Akadeemiaid. Kõigi ansamblile in dirigent Pier põles on ansambli eest seisnud mitmed teisedki dirigendid ja lausa peadirigendi ehk siis täpsemalt muusikalise direktori ja kunstilise juhi ametikohal on olnud aegade jooksul kolm erinevat dirigenti. Alustas dirigentide rida tšehhi päritolu dirigent Pieter röötvas. Temale järgnes alates 1992.-st aastast Ameerika päritolu David Robertson ning nüüd on alates 2000. aasta augustikuust saanud endale selle austava ametiposti inglise päritolu küllaltki noor helilooja Jonathan Not. Ta on sündinud 1962. aastal ja saanud suurema osa oma haridusest pritsis ja enne kui temast sai dirigent õpistaga laulmist. Tema karjäär seal on olnud väga edukas ja on hõlmanud mitmeidki ametiposte ennem ansambel intercontemporary Taani. Näiteks on ta olnud Frankfurdi ooperikapellmeister alates 1989.-st aastast pärast seda tegutsenud Viispaadeni riikliku ooperiteatri juures ning veidi hiljem olnud ka linna muusikadirektor. Ning kuigi ansambli interkond temparaani juures tegeleb Jonatan põhiliselt kaasaegse muusika terrigeerimisega on ta tegelenud ka varasemate aegade muusikaga. Näiteks on ta dirigeerinud Wagneri Nibelungide sõrmust. Praegu on ta valitud ka Bambergi sümfooniaorkestri ette, nii et on väga mitmekülgne dirigent. Kui tulla tagasi ansambel intercon temporääni juurde, siis rääkides ansambli repertuaarist, võib öelda, et see hõlmab 1600 teost. Ja kuigi ansambli tegevuses peetakse loomulikult oluliseks uute teoste tellimist nii tunnustatud heliloojatelt kui ka uutelt noortelt heliloojatelt siis sealsamas kõrval on ka mõned teosed mida võib-olla tuntakse ka teiste muusikute esituses. Näiteks mängitakse ka moristravelli loomingut ja järgnevalt kuulaksimegi ansambel interkontemporani esituses. Moristravelli, laulu ja Jessi. Norman musitseerib koos ansambliga. Sissy normanni esituses kõlas Handove moristravellid tsüklis Madagaskari laulud. Ansambli interkontemporani repertuaari, teine pool võiks öelda isegi teine äärmus sisaldab popmuusika töötlusi. 1984. aastal tegid nad koostööd Frank Zappaga. Ja koostate iseloomustas Pierbulees niimoodi, et Frank Zappa muusika on väga vitaalne ja sellise muusika kokkupuutumise kogemus oli äärmiselt vajalik ansambli liikmetele. Samas Frank Zappa iseloomustas Pier Puleesi kui äärmiselt tõsist inimest, kes oli omamoodi ka samas närviline, võis kontrollimatult naerma hakata, kui selleks ka põhjust võis tekkida. Ja talle tundus, et Pearbulees sarnanes Herbert loomi nimelise tegelaskujuga. Filmis roosa panter. Järgnevad Me kuulaksime, kuidas kõlab Frank Zappa looming. Ansambli interContemporary esituses. Kõlab Frank Zappa pala pree paradiis. Kes on praegu ära näidatud 31 solisti nimed, need on ka aja jooksul varieerunud ja read on uuenenud ning täienenud. Huvitav tundub võib-olla siinjuures asjaolu, et ansambel intertemporaalne ridades ei mängi ainult prantsuse päritolu muusikud. Siin on kokku tulnud rahvusvaheline seltskond. Muusikud on pärit Kreekast, Jaapanist, Kanadast, Ameerikast ja sealjuures ka loomulikult Prantsusmaalt. Üheks ühendavaks teguriks on nende kõigi puhul aga see, et nad on üldjuhul lühemat või pikemat aega õppinud Pariisi kõrgemas rahvusliku muusika ja tantsu konservatooriumis. Ning enamik neist on ka selle lõpetanud kiitusega. Mõned ansambli liikmetest on seal osalenud ansambli tegevuse algusaegadest peale ning praegu eelpool nimetatud konservatooriumi juures juba saavutanud professori staatuse. Näiteks trompetimängija, Anduan püree või klarnetit soleerib lään Damien. Kuid samas on ansambliga liitunud viimastel aegadel ka mitmed noored muusikud. Näiteks korea päritolu viiulimängija Hässon Kang, kelle esituses Me järgnevalt kuulaksime Pier Puleesi teostan DM toa mis on kirjutatud viiulile ja elektroonikale. Sünkongi kõrval mängib ansamblis viiulit Kamari von ledi. See ja tema ühines ansambliga juba 78.-le aastal ning on oma tegevuse jooksul saanud päris palju auhinnatud just kaasaegse muusika mängimise eest. Näiteks 1987.-le aastal võitis ta Grand Prix Szemmi kaasaegse muusika esitamise eest. Samuti on ta teinud väga palju koostööd erinevate heliloojatega, kui vaid mõnda nimetada siis Peter Etvassiga, Filipp sulleriga, Isabel fressiga. Ja nagu paljud teisedki ansambel interkontemporanis mängijad, muusikud on ta loonud oma väikesed kammeransamblid, kappak kvarteti ja Schönbergi sexteti ning plaadistanud mitmete plaadifirmade all, nagu näiteks Seraato ja pöördrekord. Löökpillimängija Michaels Rudki on kuulus ka väljaspool ansamblit ning on ansamblisse välja koolitanud juba oma õpilasedki samuti tegutsemises Gustav Mahleri nimelises noorte orkestris just õpetajate meeskonnas ja mängib tihti ansambli inter Taani koosseisus. Taldrikute soolosid näiteks Peeter Puleesi teoses Repo. Professoristades Anton köreem ühines ansambliga 1981. aastal ja tema on väga heaks näiteks just selle poole pealt, et ansambli liikmed mängivad päris palju ka varasemat muusikat. Näiteks on ta esitanud Johann Sebastian Bachi Brandenburgi kontsert number kaks. Samas on esiettekandele tulnud tema esituses klikeneloni teos mitte on. Prints Mcana Mare nimeline metsasarvemängija ühines ansambliga 1979. aastal. Eelnevalt oli tal juba kogemus Claudio Abado ka koostööst. Pärast ansambliga ühinemist on ta olnud Nielseni puhkpillikvintetti liige. Samuti tegeleb Jens Mcnama Ameerika konservatooriumis noorte muusikute koolitamisega ja ta on olnud päris palju meistriklasse nii Ameerikas kui ka Prantsusmaal. Uue muusika mängimise osas. Uuematest ansambli liikmetest Emanuel offell flöödimängija ühines ansambliga 1987. aastal ja see suurepärane flöödisolist on õppinud ka patrikkaloa juures. Praegu tegeleb ta ansambli interkonterbrääni juures eelkõige esiettekannete mängimisega selliste teoste juures, kus aktiivselt kasutatud uusimaid tehnoloogia võimalusi. Järgnevad Me kuulaksimegi Christian Wray teost Les Priit tööl, mis on kirjutatud ansamblile ja ka siin on Kroonikat kaasa haaratud. Koostööd ka teiste kunstiliikide esindajatega. Näiteks on ta olnud 1009, sest me kaheksandal aastal tantsuetenduse koos sind Chalsiga ning ka 1999. aastal Tantsu François rafinoga ja viimane oli tehtud liiget ja IRL-i muusika peale. Samuti hõlmab ansambel interContemporary tegevust muusikaakadeemiate korraldamine koostöös Pariisis. Ideedel on Musicki ja Pariisi kõrgema rahvusliku muusika ja tantsu konservatooriumis. Muusikaakadeemiad leiavad aset iga kahe aasta takka ja siis räägitakse 20. sajandi muusikast ning selle esitamisest. Selline muusikaga. Preemia leiab aset ka sel suvel neljandat korda ning ansambli interKont temparaanil on plaanis külla kutsuda dirigent. Mund Chung. Kõlas ker Puleesi teos, dialoog, numbrid tablool esitas alandaminienja. Elektroakustilise poolest hoolitses Andrew Kertsa. See oli lugu, mis pärines toodilt, mis on välja antud Deutsche grammofoni seerias Musica Four taim. Ehk siis aja muusika välja antud 20. ja 21. sajandi klassika. Ja selle seeria kahel albumil mängib ansambel interkond, temparaan. Ühel seanopeeriassekventsasid ning teisel siis Järbuleesi loomingut. Ning selle viimase plaadiga on nad võitnud ka Grammy auhinna 2000. aastal. Ja sellel aga te iseloomustamiseks on öeldud, et see muusika avab uusi dimensioone ja värve ja kuulajad, kelle meelest elektrooniline muusika on külm ning võõrastav, on sunnitud järele mõtlema. Kõlab Järbulesi teoseks saansiks soleerivad Sa Fischeri Emanuel Ophelia Pier anud Revalaad mängib ka ansamblile intercon. Temparaania dirigeerib Pier pulees. Samal ajal kui see teos Meie tänase saate lõpuni kõlama, tahaksin öelda, et kuigi äärmiselt oluline ansambel interContemporary, Taani tähendus Euroopa ja maailma kultuurielus tahaks loota, et nüüd ansambel Eestis, kellel on täpselt samasugused ideaalid siis võita publikut, kasvatada endale järglasi, tutvustada uut muusikat, saavutaks samasuguse rahvusvahelise kõlapinna, et neil oleks paremad võimalused ja saaksid välja anda plaate, millele lindistatud uut muusikat. Tänase saate tegid toimetaja Mirje Mändla ning helioperaator Katrin maadik.