Tervist armsad kaasmelomaanid, kui tavaliselt reastab elamaania laule, mis räägivad eri teemadest armastusest, aastaaegadest, värvidest, numbritest, Kohavi, inimeste nimedest või siis loeb üles laule, mis lahterduvad mõnda põnevasse kategooriasse nagu näiteks parimate kitarristide hitid või laulukonkursside osalejad või siis filmilaulud. Täna pöörame kõik pisut pea peale. Nimelt kas olete märganud, et on olemas ka laule, mis kõnelevad lauludest? Selles pisut segases olukorras aitab teil täna orienteeruda Maian Kärmas ja laskemgi laulud lauludest kõlada. Alustuseks näiteks Marju kuutia tundeist sünnivad laulud. Järgmine muusikahiiglane, kellest juttu teeme, loodi 1967. aastal. Ninameheks on olnud algusest peale Anderson ning see seltskond, kel koondnimeks Chestroot all on tänini. Algselt keskenduti bluusilikult rockile, milles leidusid ka esimesed eksperimentaalsed sähvatused. Tänaseks võib aga ansambli viiele kümnendile tagasi vaadates leida nende loomingust veel klassikalise muusika, folgi, džässi ja art roki elemente ning põnevad tekstid. Ilmeksimatult äratuntav. Nendesse ja flöödimäng on samuti selle ansambli kõlamaailma lahutamatud osad. Ka Tsetrot all on laulnud lauludest Songs from the kulud on legend, väärsete brittide 10. stuudioalbum, täidetud folgi ja fantaasiarikka helimaailmaga varasema hard rock'i materjaliga võrreldes mahedam laulude jada kuid selle muudavad üllatavaks vahelduvad taktimõõdud, keerukad, et ning iga laul sisaldab üllatavaid pöördeid. Enne veel, kui kuulame täies pikkuses selle muusikaajaloo tähtteose nimilugu, mainime veel nii möödaminnes, et Tsetrotalli näol on tegemist maailma ühe enimmüünud artistiga. Viie kümnendi jooksul on kaubaks läinud enam kui 60 miljonit plaati. Saage tuttavaks Kress rais Ameerika muusik, kes kuulub sealmail väga populaarsesse kristliku rokistiili lahtrisse, kes tegelikult ei tahtnud üldse muusikuks saada. Olles lapsena võtnud vaid kolm aastat klaveritunde, ei mõlgutanud hilisema psühholoogia ja kommunikatsiooniharidusega mees kunagi mõtteid muusikukarjäärist. Kuna ta töötas aga hiljem lisaks noorte jalgpallitreeneriametile ka noorte muusikarühmadega ning astus sageli üles kirikuteski, arenes tema noorsootööst peagi välja midagi karjäärile laadset, mis sisaldas kahteteistkümnmet, albumit ja sadu laule, mis kirjutatud nii endale kui teistele. 90.-te lõpust aktiivselt tegutsev rikke kadus areenilt 2007. aastal ning pärast seda on temast vähe kuulda olnud. Tema viimane album, Urehhaat piiring Fue algab looga summa, siis ma ei saa, et saam niipaljukest siis minu kurvast laulust. See räägib sellest, kuidas autor tahtis küll kirjutada. Olen hoolset laulu, kuid see ei tahtnud kohe kuidagi välja tulla, sest elu pakkus sedavõrd palju ilusat. Ameerika noor lauljatar ja laulukirjutaja Sarbrällis sööstis 2007. aastal justkui tühjast kohast Billboardi tabeli tippu. Nii oma debüütalbumiga leedu poiss kui selle avasingliga lapsong. Aga ärge laske ennast laulu pealkirjast petta. Loos lapson kellelegi suurt armastust ei avaldata, kui ehk äraspidisel moel oma plaadifirma leivaisadele. Nimelt see mitmele, mille kandideerinud lugu sündis vihast raberallisi debüütalbumi valmimise käigus kostus nimelt nurinat, et sellel ei leidu müüdavat armastuslaulu. Trotsi täis lauljatar leidis tabava kompromissi luues nakatav refrääniga hiti, mis rahuldas plaadifirma bosse ning samal ajal võimaldas tal jääda iseendale truuks sõnadega. Annad Counsulaid Su lapsonkas east mitu. Ma ei kavatsegi teile armastuslaulu kirjutada pelgalt seepärast, et te käskisite seega laul sellest, kuidas ei kirjutadagi laulu. Järgmisena võtame ette ühe kena ja tasase laulu Valter Ojakääru sulest. Helilooja ja muusikaasjatundja heliloomingu pärlid pandi linnateatri andekate näitlejate poolt plaadile 2009. aastal ning sellel laulab Indrek Ojari lilli Prometi tekstile tehtud laulu. See on mu laul Indrek Ojari, st rääkides au ja kiitus kuulub selle näitleja sihikindlusele. Jätkus usku, et minna uuesti uuesti lavaka katsetele kuni kolmandal korral selle uksed tallaga avanesid. Ojari on enne seda õppinud, vedas sotsiaaltööd ja samal ajal õpingutega tegelenud ka tänavalastega. Kodus keset linna Stenni kehastav näitleja on igatepidi nõutud mees. Linnateatris on ta saanud kaks aastat järjest kõige hõivatuma näitleja kolleegipreemia. Ometi on harva olnud Indrekul selliseid hetki, kus ta mõtleb, et ei jaksa ja nagu ta ühes intervjuus on ka tõdenud. Selline eluviis sobib mulle võimalikult palju vaheldusrikkust. Järjekordne tahk sellest vaheldusrikkusest avaneb ka selles õige tasa tasakesti tõlgendatud laulus. On üks la, midagi. Ta kuis ta on maas, Sa tuule siis hall on, muna, on kõõle ta kui süü ta keevas Aadule. Ja te ise sedamaid? Ma. Ja nõnda jätkame tänasest melomaaniat lauludega, mis kõnelevad lauludest ja toome teieni veel Ameerika kristliku popi paremiku. Eldur Aados pärit pastori poeg George Wilson on omal käel ja plaadifirma rüpes avaldanud juba kokku kuus plaati. 2008. aasta album Twente jõusseni need Cap ehk tõlkes püüdes tervet ookeani tassi mahutada, sisaldab laulu, mil pealkirjaks sõiminit saame. On laul, millest on ka nopitud albumi leidlik pealkiri. Ja see kolm minutit ei kõnele sugugi sellest piinast mida kogevad näiteks meie eurolaulikud, kes peavad ühe korraliku hiti just selle ajavahemiku sisse mahutama. See lugu räägib sootust selleks, kui üritad kedagi või midagi nii armast ja olulist ühte laulu gängid seda, et see osutub võimatuks ülesandeks. Seega vabandab George Wilson lahkesti järgmises loos, et tal ei õnnestu laulu sisse kirjutada kõik, mis vaja ja tal on kõigest üks kolme minutiline laul. Kes oleks võinud uskuda, et üks laul võiks sellist mõju avaldada ja piinava aeglusega kellelegi hinge seest võtta? Charles Fox ja Norman Kimbel kirjutasid just sellisest laulust loos, mil pealkirjaks Kilini Sovskley This saam. Kuigi linnalegend räägib, et see laul on inspiratsiooni saanud Don kliinist mehest, kes saanud tuntuks sellise hitiga nagu American Boy. Kuid tegelikult pole see sugugi nõnda. Üks laulu autoritest Charles Fox on kirjeldanud asja sootuks nii. Norman Kimbeliga kirjutasime selle laulu ühele noorukesele lauljat tarile, kel nimeks loori Lieberman. Normanil oli alati kaasas väike raamat, kuhu ta täheldas sageli üles kõikvõimalikke laulu, pealkirjasid või teemasid, mis talle igapäevaselt silma kõrva jäid. Ühel päeval võttis ta selle raamatu välja, lehitses seda ja pakkus, kuidas oleks pealkirjaga Kellid, mis Softli siis pluus. Kuna võid ees bluus, kõlas tol ajal kuidagi vanamoodne, asendasime selle fraasiga või this song. Norman läks koju ja kirjutas fantastilised sõnad, mis ta mulle veel samal pärastlõunal telefonis ette luges. Ütlesin need üles, istusin klaveri taha ja muusika lihtsalt voolas koos sõnadega välja. Kuulsaim esitus sellest loost kuulub siiski Rubeutab Flack'ile, kelle versioon vallutas omal ajal ka Ameerika singlimüügitabeli tippu ning tõi soolitarile kolm Grammy'd. Marit Larsen on norra lauljatar, kes jõudis popmuusikaareenile tuua ka MDM oma lapsepõlve sõbranna Marian Reiljaniga tehti teine eas juba ilmaga Ameerikas näiteks sellise lauluga, nagu ta on see jõladmi. Kui pärast paari albumi ilmumist Atlantic Records tüdrukut hülgas, keskendus Larsen õpingutele, mis seni olid tiheda graafiku tõttu häiritud. Kuid 1005. aastal salvestas ta oma soolodebüüdi, mille avasingel Don't seismi tegi ilma ka meie omas armsas vikerraadios. Sama võib öelda ka teise albumi avasingli kohta. Kui vaid üks laul võiks sind võluda, laulaksin mida iganes, kuidas iganes. Vaimuka tekstiga rõõmus lauluke Marit Larsen sulest. EFSA Miiu. Mis juhtub, aga siis, kui laul on läinud kaotsi ja seda ei leiagi üles siis sünnib sellestki laul Valter Oja seal on nimelt loonud kauni viisi leelo tungla lummavale kirjeldusele sellest, kuidas üle Vainude Valendab aur ja vahulillede udune voodi rullub lahti. Laulu on esitanud Heli Lääts Eesti televisiooni filmis meloodia 67, ansambel Metsatöll, sarja tuulepealne maa tunnusmuusikana ning Evelin Pang oma debüütplaadil. Meiega kuulame, kuidas oma hella hapra häälega otsib oma laulu Ilona aasvere. Mina ole sihti ja nüüd siin. Muidu siit kyll. Salem alfakiir on vaatamata oma nime kõlale täiesti Rootsis sündinud ja sirgunud muusik süüria rootsi juurtega kuuelapselises peres kasvanud poiss õppis viiulit mängima juba nelja-aastaselt. 14 aastaselt tuuritas ta juba soolo viiuldajana ringi mööda Venemaad. Klassikalise viiulimängu staariks ta siiski ei ihanud saada ning naases Rootsi, et õppida sootuks käsk klaverimängu. Tänaseks on ta multiinstrumentalist, kes enamuse oma plaadi materjalist uhkes stuudio üksinduses ise sisse mänginud. Tema 2007. aasta debüüt desse suva jää valmiski nõnda tema kodukeldris ja magamistoas saavutas midagi saavutamatut. See oli nii rootsi publiku kui kriitikute seas ülipopulaarne. Seal Emalfa kiri looming on vägagi mitmekülgne ja sellesse on põimitud souli, jazzi, klassikalise muusika elemente, popi, roki, 70.-te 80.-te retro ja isegi rege ja progerokikillukesi. Tänaseks on tal ilmunud kolm plaati, kuid praeguse laulu leiame siiski tema esimeselt plaadilt ning selles kirjeldus vaata soovi kirjutada kallile inimesele selline hea laul, mis aitaks teda ka kõige raskematel hetkedel. Saleymorfa kirja Kütsa. Lauljaks saada polema unistanudki, seda minu laulmist peaks võtma ikka kui pillimehe kõrvalharrastust. Nõnda on Kalju terasmaa oma lauljaametikohta sageli öelnud. Vaatamata tagasihoidlikkusele sai Eesti parimast vibrofonistist ka hinnatud laulja, üks Eesti raadiokuulajate ja televaatajate lemmikuid. Tema poolt on rahva südamesse lauldud sellised lood, nagu Sulle kõik nüüd ütlen. Samas oli see peagi saabun tagasi su juurde kosmos, maa ja paljud-paljud. Teised. Kalju terasmaa on laulnud duetti toonaste ülipopulaarsete naislauljatega nagu Helgi Sallo, Tiiu Varik, Els Himma, Marju Kuut, Anu Anton ja Heidy Tamme. Ja loomulikult on ta kuulunud ka Eesti raadio meeskvarteti koos Eri Klasi, Uno Loobi, Arved Haug. Iga Vasalemmas Põhikooli lõpetanud Kalju terasmaa astus muusikakooli uksest sisse vaid mõni ja aasta pärast teise maailmasõja lõppu. Tollal oli Eestis eriti puudus löökpillimängijatest. See asjaolu terasmaa tuleviku otsustaski. Minul oli ükskõik, mida ma sinna õppima lähen, ma ei teadnud ei nootidest ega pillivalikutest eriti midagi, naeris terasmaa aastaid hiljem antud intervjuus. Kalju Terasmaast on tänases saates põhjust nii pikalt rääkida, sest temagi repertuaarist leiame ühe laulu, mis kõneleb laulust. Charles Chaplini meloodiale on teinud teksti Heldur Karmo ning selle pealkirjaks on saanud sa oled mu laul. Ka. Ja olemegi jõudnud tänase melomaania viimase laulu nii, kuid see ei tähenda sugugi, et maailmas ei leiduks veel laule, mis kõnelevad lauludest. 1976. aastal valmis Paul McCartney ja tema ansamblil ving lauluke, mil pealkirjaks selli lapsovs ning see ilmus nii menukas inglina kui ka osana albumist võimsetes. Piir sound. Loo sünni kohta on liikvel paar varianti. Ühe kohaselt ütlesime ka, et nii selle laulu vastulausena biitlite lahkuminekujärgsetele Lennoni teravatele sõnavõttudele. Lennon väitis ühes intervjuus, nimelt et hool mõistis biitlite tarvis kirjutada vaid tobedaid armastus laulukesi. Teise versiooni kohaselt sündis see vastasseis juba biitlite laulu laugude lindistamisel, mida Lennon vihkas ja ei tahtnud sugugi salvestada. Ning ta ütles Mekaadile. Inimestel on kõrini sinu tobedatest armastuslauludest. Mine võta kinni, kuidas kõik täpselt oli. Ometi laulu sisu ei muuda see karvavõrdki. Laulus nimelt tõdetakse, et kuigi võiks ju arvata, et inimestel on tõepoolest kõrini tobedatest armastuslauludest siis osad meist ei teekski muud, kui ainult täidaks maailma armastuslauludega. Mäkaadi on ise samuti ühes intervjuus lisanud. Sügaval sisimas on inimesed tegelikult vägagi senti mentaalsed, kui nad vaatavad kodus mõnda liigutavat filmi, siis nad tuttavad, aga teistes mitte. Meile ei meeldi oma tundeid näidata. Me kipume nende üle sageli isegi irvitama. Sama kehtib ka armastuslaulude kohta. Me ei pruugi tunnistada, et need lähevad meile korda. Kudumeid. Me vajame neid tänase melomaan ja ideeni. Maian Kärmas. Täname teid kuulamast ja soovime teie ellu vaideid parimaid laule.