Virtuoosse muusika teenistuses nõnda on iseloomustanud prantsuse pianist Saniftybodee Brahmsi klaverimuusikat. Sedasama võib aga öelda ka tema enda mängumaneeri kohta, milles tehniliselennobedusele ja kristalselt läbipaistvale kõlale lisanduvad muusikaline andekus, lisaboonusena isiklik sarm ja nägus välimus. Loomulikud eeldused pluss prantsuse klaverikool ja kaalukas räppar. Dollar on teinud üleeile neljakümneaastaseks saanud pianisti populaarseks ning deka plaadifirma peab teda noorema põlvkonna pianistide kuldpoisiks. Leonis sündinud noormees ilmus rahvusvahelisele areenile 1900 kaheksakümnendail aastail nii soolokontsertidega kui ka koostöös suurte orkestrite ka tuntud dirigentide Vladimir askenaasi, Saldetoodžeimzlywayne Ricardo Saili jamissaldilsand Toomase juhatusel. Peagi algas koostöö plaadifirmaga deka. Salvestatud on suur osa prantsuse klaverimuusikat, fore Ärawell de püssi, rank Messi, Lähen šasso, hoonegeer aga präänik riigistsipeeliust, Subertit, Rahmaani Novimjaskovskit. Koostöös Bregid Faspenderigalistija Wolfi laule. 1989. aasta oktoobris salvestas koos Montreali sümfooniaorkestriga vänsantindiis Sümfoonia prantsuse mägilaulule. 1995. aastal tuli välja kaks plaati, ühel neist Rahmaninovi klaverikontserdid ning teisel Schumanni ja Brahmsi klaverilooming. Pianist on öelnud, et ta armastab prantsuse muusikat, armastab mängida Ravellijadi püssid. Ta on kiindunud ka saksa romantilisse muusikasse. Muide, Hamburgist pärit ema kaudu voolab temas paras annus ka saksa verd. Emalt sai poiska esimest juhatust klaverimängus. Prantslasest isa oli viiuldaja. Päris väikese poisina soovis Sanif dirigendiks saada seadnud oma väikesed mängukarud ja õenukud tugitooli. Istuma hakkas ta näiterigeerima. Nelja aastaselt algasid poisi viiuliõpingud, kuid juba aasta möödudes tuli äratundmine, et tema pill on hoopis klaver. Seitsme aastaselt astus ta esimest korda avalikult publiku üheksa-aastaselt, esines esmakordselt koos orkestriga, esitades Ravelli kontserdi G-duur. 12 aastasena lõpetas kuldmedaliga Leoni konservatooriumi. Õpingud jätkusid Pariisi konservatooriumis, kus Shanniftybodee klaveriõpetajaks oli ilus sild ka, kes oli omakorda Foreyeravelli juures pinud temalt saiti Bodee teadmised prantsuse muusikast ja muusika kuist. Seejärel õppis Artur Snabeli õpilase Reine Chanooli juures viimase õpetaja, Itaalia päritolu Aldotšikoliini käe all omandas noormees ladusa stiili Jannobeda tehnika. Kuid Tibodee sõnul olid Chico liini rohkem kui Ta ja ta oli ka oivaline inimene ja suurepärane sõber. Tundides ei tegeldud üksnes muusika ja tehnika täiustamisega vaid räägiti absoluutselt kõigest. Need olid otsekui elu õppetunnid. 15 aastaselt võitis ta Pariisi konservatooriumi Preemia, järgnesid konkursivõidud Itaalias viotiiebusooni rahvusvahelistel konkurssidel Ameerika Ühendriikides Clevelandis kassa teose konkursil. 1980. aastal panin siia järgmisel aastal New Yorg'is noorte artistide konkursil, millele järgnes terve seeria sensatsioonilised, ei püüta Ameerika Ühendriikides, Euroopas ja Kaug-Idas. Imelaps saavutas Ta küpsuse ning täna on tema plaadid ja esinemised kõikjal tervitatud ning teda peetakse õigustatult üheks maailma suuremaks pianistiks. Kuulakem salvestist, Schuberti ekspromt iga Astuur. Nõnda kõlas Tibodee interpretatsioonis Schuberti ekspromt Astuur. Schumanni ja Brahmsi kohta on Sanifti Bodee öelnud, et jumaldab neid mõlemaid. Suumanni on ta varemgi mänginud, kuid Brahmsi peab kõvaks pähkliks, mis eeldab teatud täpsust ja tooni. Näiteks harjutab ta küll Brahmsi klaverikontserte, kuid pole veel kordagi söandanud neid avalikult ette kanda. Brahmsi paganiini variatsioonide esituseks tundis pianist end valmis olevat. Kuigi teos on väga raske, tõeline väljakutse ning vaid vähesed pianistid julgevad seda oma kontserdi kavva võtta. Teos on niivõrd füüsiline, et nõuab palju jõudu ja suurt enesekontrolli. Pianistile tundub, et praamson sellesse jonnakalt tahtnud panna kõikvõimalikud raskused ja uuendused. Esmapilgul võibki teos tunduda toretsevaja Virtoossena kuid virtu sus on siin vaid muusika teenistuses. Tibud ei arvab, et paljud on seda teost valesti mõistnud mängidesse ja nagu listid transkriptsioon. Aga kuulakem nüüd, kuidas kõlab see ehtibodee esituses? Kuuleme Pramsi paganiini, variatsioonide esimesest vihikust, oopus 35 mõistagi teemat ja mõnd variatsiooni kuid saate alguses kuulsime sealt ka mõned variatsioonid. Jätame Tibodee Brahmsi variatsioone mängima ja läheme ise jutuga edasi. Unistus salvestada Rahmaninovi klaverikontserte täitustel palju kiiremini, kui ta julges loota. Mõne aasta eest oli ta maininud deka viitse presidendile, et ta sooviks kunagi salvestada kõik Rahmaninovi klaverikontserdid ning juba järgmisel nädalal tehti talle ettepanek need kohe salvestada. Sama ettepanek tehti ka dirigent Vladimir askenaasile ja Clevelandi orkestrile. Tibodee meenutab, esin mesi esinemisi koos gaasiga. Nende ühise tuuri viimane kontsert oli Khanegi hoolis. See oli ühtlasi Tibodeet debüüt selles maailmakuulsas kontserdisaalis. Kavas oli Rahmaninovi esimene kontsert. Loomulikult oli ta väga erutatud. Kontsert läks muide väga hästi, kuid mõningaid passaasem mängist Tibodee erakordselt kiiresti otsekui lendu tõustes. Pärast kontserti vabandas ta askenaasi ees oma liiga kiire tempo pärast. Askenaasi vastas. Sul ei õnne, mina juhatasin, sest maailmas leidub vaid kaks dirigenti, kes suudavad järgida sellist tempot. Esimene neist olen kindlalt mina, kuna olen seda teost ise kogu oma elu jooksul mänginud. Teine on André preewin, kuna tema mind kogu aeg saatnud. Teatavasti on mõlemad kuulsad dirigendid ühtlasi suurepärased pianistid. Tiba tee on erakordselt hästi kursis teiste pianistide salvestustega ning käib paljude kolleegide kontsertidel, kuna arvab, et igaühelt on midagi, mida aga kui ta valmistab ette mõnd uut teost, siis ei kuule ta teiste salvestusi enne, kui on materjali selgeks õppinud, vältides nõnda teiste mõjutusi siiski prantsuse muusikast tunnetanud sedavõrd kindlalt, et teiste kuulamine ei sega. Tibodee Pariisi korteris on aukohal 21-st plaadist koosnev silataslav, Richteri salvestiste komplekt fiilipsilt. Ta peab rihterit oma põlvkonna suurkujuks üheks imetlusväärsemaks pianistiks ning tunneb au, kar, Dust, risteri või mees nõnda soliidses vanuses, õppida ära ja valmistada ette järjest uusi kontserdikavasid. Olgu siin kohase informatsiooni austusavalduseks mõne aasta eest lahkunud oma Estrale. Summani muusika on Tibo teie arvates täiesti maagiline maailm ning tema klaverimuusika ebatavaline sümfoonilised etüüdi jõudsid publikuni aasta pärast helilooja surma. Et tüüdid on väga vabad ja pianistile ülimalt nõudlikud. Kõlasid Schumanni sümfoonilised tüüdid, tibud, imetlenud debiicii muusikat, see on olnud tema alaline saatja varasest lapsepõlvest alates. Libiicii harmooniline keelia värvi kõla, talle lähedane. Vahendan ühe kuulaja muljeid internetileheküljelt. Tulime kontserdile üksnes teadmisega, et mängitakse teepüssid ja sopp vääni. Momendist, kui sunniftybodee sõrmed kallistades meelitasid klaverist esimesed noodid panid selle laulma udu loorina sügiseste lehtede kurva langemisena õhu võluva Valsina kuu valgusena näos tulevärgi plahvatusena öös tema tibist, siis oli selgust, kirge, täpsust, nagu see peabki olema. Kuulsime pala kuldkalad, de püssitsüklist kujundid mis jääni Duranga Lila sümfoonia salvestas Tibodee koos kuningliku kontserte Pau orkestriga Ricardo Salii juhatusel. Pianist on teosest võlutud, see on elutsükkel otsekui suur armastusevõlv. Kuulakem siiski seitsmendat osa, mis väljendab valu ja surma. Sonifti Bodee on kõrgelt hinnatud ansamblipartner. Ta on koostatud teinud nii lauljate kui pillimeestega. Angeelika kirss, laagri Birgit fas, Benderi, Olga Borodinaadrul, smarcy Osabellistimine, Isserlise ja teistega. 1995.-st aastast kasessilja partooliga, kellega tal on tõeliselt tele paatiline side, jääb täielik teineteise mõistmine. Tibud ei on öelnud, et sessiliat on väga kerge saata, kuna tema laulmine on täiesti loogiline, nii loomulik nagu hingamine. Temaga koos mängimine on otsekui vestlus, annan talle fraasi, tema vastab mulle. Kas on veel keegi, kes laulab nagu tema? Ei, ta on fenomenaalne. Plaadile on jõudnud avaliku kontserdisalvestis koossessilja partooliga vičenzo olümpiateatrist 1998. aasta juunikuust. Kuulakem sekuid, hiljat, pisiooperist Carmen. Tiba tee on oma sõnul õppinud ooperis lauljatelt rohkem kui kes iganes klaveri või viiuliõpetaja täies suutnuks õpetada kogu elu jooksul asju, mis peaksid kuuluma klaveriõpingute juurde, kuid paraku see nii ei ole. Hingamist, raseerimist, legaatod seotud liine, kuulakem ka näidet koostööst Bregid Faspenderiga, ferenduslisti laulu, Reini kaunitel, voogudel. Alaline kontakt Ansonifti Bodeel, festivalide Gazpoleetos, Londonist, Endale uudis ravinjassaratoogas, Schleswig-Holsteini Prahastravancherissija, mujal. Cybodee peab vajalikuks olla kursis ooperit kujutava kunsti, skulptuuri ja kirjandusega. Peab lugu veespordist lugemisest, naudib head veini, head toitu ja muidugi head seltskonda. Kaks päeva enne sünnipäeva tuluusis ja ülehomme metsis mängib taravelli Keedur kontserti prantsuse Marta orkestriga. Septembris on ees veel Straussi Burleskijadi püssi fantaasia esitused koos erinevate ameerika orkestrite ka Salt Lake Citys. Sand pluusis Atlantas lauluõhtu Angeelika kirsslaager ka Texases San Antonio, s. Oktoobri kuusega kontserdid Londonis, buda püstise New Yorgis, kaugemal aga terendamas kaunist tulevik muusikamaailmas. Saate äsja 40 aastaseks saanud prantsuse pianisti Sanifti Bodeest koostas Kersti Inno ja salvestas Katrin maadik lõpetuseks kuulakem Humaniora peskitsi Turoopus 18, mida Tibodee peab tõeliseks aardeks.