Jajajaa see vargamäe sees ööbell mõnegi mehe ellu. Liikmed. Liisi jah, sauna. Isa teeb sinuga selle pärast nõnda, et ta põle enam endine mees. Enne põleks ta, keda kuraditki kart oleks lastama tütre kas või vanasarviku-le endale minna. Sest ta oleks öelnud, et käes võib midagi minu ja mu laste vastu. Jah, ka mina mäletan oma lapsepõlvest, et isa ei kart siis kunagi mitte kedagi. Aga nüüd vahel paistab, nagu tunneks ta isegi Pearu esihirmu. Varem luges ta ainult harva piiblit. Aga nüüd tõuseb ta tihti isegi südaööl voodist, loeb Hiiobi raamatut, nagu kardaks ta midagi või oleks millegi ees hirm. Minu kadunud isa armastas ka piiblit lugeda. Aga meie, lapsed, panime tähele, et piibli lugemine tegi ta kurjaks õelaks. Tema ei pannud meie sõnu enam ykski. Maal olid ainult piibli sõnad. Ja nõnda Põldma eile enam mingit õigust, vaid kõik õigus oli isa käes. Ega meil ka mingit õigust ei ole, õigus on kõik isa käes, just nagu meilgi. Isa ütles ikka, et tema või meile õigust anda, sest see käib pühakirjasõna vastu. Ja kui kuradi kange ja halastamatu oli meie pühageeri millalgi lihavõttes või niri pühis, ei mäleta enam. Esimese püha hommikul, kui lauda istusime, ütles isa minule, et mina loeks söögipalve. Aga mina ei lugenud, sest muidu luges ikka ei says. Ka teised õed-vennad ei lugenud. Leid ütles isa meile kõigile. Teie olete kui sead, kes pistavad jalad Moldi, ilma, et enne oma issandat meelde tuletaks. Aga kes minu laua juures ei palu, seega ei söö. Ja sellepärast jääte söömata. Ema hakkas nutma ja tõusis laua äärest. Nõnda sõi isa üksi vorsti ning saia, leiba ja sealiha. Meijaga sinkusime tühja kõhuga. Pärast süüdistas isa ema, et see on meie vään kaelade nõus, sest miks ta muidu laua juurest ära jooksis ja tema vagasüday anud enne järele, kui ta oli esimese püha hommikul ema peksnud. Pärast seda pani ta kõik toiduaita luku taha ja selle ukse lõi kahe pika naelaga kinni. Terve pühade aja seisime meie söömata. Kui tuli tööpäevad, siis pidi meile süüa andma, muidu ei jaksanud ühtegi teha. Aga soojaga olid jämedad vorstid juba hapuks läinud ja need pidi sigadelt viima. Ehk küll neist vahepeal ükski põld oma issandat paluma õppinud. Ka mina arvan, et sinu isa on vahel ka nagu piiblis purjus, sest see võtab mõistuse nagu piirituski, kui teda liiga tarvitada. Mina olen kuulnud, et kes piibli kolm korda otsast otsani läbi loeb, see läheb lolliks. Sellepärast hoide õpetajad hoolega, et nad mitte otsast otsani loe, Vaideetik idagi vahele jääks. Aga taluinimene on rumal, tema loeb kõik sõna-sõnalt, nagu tegi minu isa ja nõnda kab mõistuse peale. Sa siis sauna auru arvad, et isal ei ole minuga õigus? Ei. Mina ei usu, et inimene peaks oma lastega nii kangeid sõnu tarvitama nagu räägiks ta aina oma jumala vargamäega. Inimene on ju nöör ja noor inimene on veel nõrge missis temaga tallitada kohe jumala käsku siia seadmise mööda. Teine asi, kui andres teeb nõnda Pearuga Aroni sögo, pange Jomann 10 ees nagu mõni jumalasulane. Temaga võib küll selm silma ja hammas hamba vastu seista, aga oma lapsega põle selja. Lapse hammas on alles nõrk.