Tere saada IZ ja idamaist algas mina olen Tarmo tabas. Täna jälle india muusika kavas. Nagunii on sattunud. Ja täna kuuleme sellist muusikalist vormi nagu. Jõugal pandi mis indie muusikas tähistab seda, kui kaks muusikat, muusikut omavahel sellist muusikalist duelli peavad, näitavad, mida nad oskavad kui kõrgem tavalisel tasemel nad on. Kõige kuulsam nendest juugal pandidest vast on. On teada, kui ravisshankar ja Ali Akbar Khan kahekesi üles astusid lavalaudadel, aga aga täna on kaks lauljat Mil nendeks võitlejataks ja need on siis baroveensultana ja Tilshatgaan. Üks naisterahvas, meesterahvas. Mõned lood laulavad nad ka üksinda. Küll saatjateks. Tablad nagu ikka Mida mängib abigit panergee kõigil lubases ja Pharmooniumit kuuleme, veel, šantaram sädab, mängib seda pilli. Aga kõigepealt sissejuhatuseks siis üks. Siial üks laul Põhja-India stiilis nagu kõik muudki lootena See lugu on. On hilisõhtuajast säraga, siis hilisõhtu Raaga. Kudjaarituudi nimeline ja laulusõnad on siin adresseeritud ühele linnule kes peaks minema. Ja minu armsamale tähtsa teate viima. Tänases saates pidid siis kaks lauljat laulma. Kuulame siis selle teise laulja ka üksinda ära. Temani Nishat Khan. Eesti rahvas siis ja mõlemad nad laulavad siis. Põhja-India. Stiilis kindlustanud muusika on siis mitte Lõuna-India muusika. Arnold Taka nimetatakse seda aga hindlustani muusikat, seda Põhja-India muusikat on siis kindlasti mõjutanud see, et 12. sajandil moslemid vallutasid Põhja-India ja nende ülikute õukond õukondades. Siis hakkas muusika kuidagi teistmoodi arenema kui teist rada arenema kui Lõuna-India ka Lõuna-Indias, õigemini jäi ta. Enam-vähem, kus ta oli nii seletavad asja põhja indialased. Ja Põhja-Indias arenes tunduvalt edasi. Täiustus ütleme nii. Seal on siis veic ajal On seal vokaalžanr mida vaieldamatult kõige rohkem esitatakse india muusikas vokaalmuusikas ja tähendab see kajal siis ettekujutust või Kristjan fantaasiat. Ja said alguse siis võib-olla kuskil, ütleme, seitsmeteistkümnendal. Mogulite õukondades jaa, seni valitsenud trumpat stiilist vanemast laulustiilist mida iseloomustab võib-olla siis karmus ja tal rohkem vaimulik muusika, siis see kajali stiil on rohkem ilmalik. Ja ta on vabam. Seal selles stiilis peavad olema, peab hääl olema selge ja noodid üksteisest eraldatud mitte nagu mõnes muus stiilis näiteks Ungaris, kus kus lauldakse rohmile, kaotas. Meloodia fraasid on eriliselt tornamenteeritud ja tekstiga käiakse ümber üsna vabalt. Ta ei olegi nii tähtis. Ja järgmine laul on siis ka selles stiilis. Laulab meile Tilssatchon. Ja tänase saate ka iga iga erinev laul või rahaga siis on, on erinevast. Päevajärgust hommikust kuni kuni ööni välja järgnev raga on. On päeva alguse raga. Tõsi küll, Lõuna-Indiast, selle rahaga nimi on kuva laia hara nõmm. Ja siin veel Nishat Khan mängib ise ka ühte sellist pilli veel enda laulule kaasa kus vara mandala. See on siis selline kandlelaadne pill, mida ta kaasa sõrmitseb. Nii kuidas saad? See laul kõlab siis pärsia keeles tegelikult ja. Ja selles öeldakse nii, et nii nagu sa käitud See määrabki ära. Tulemuse see, kuidas midagi teeb, sellest sõltub. Tulemus. Nüüd kuuleme siis ühetöölisi. Jõugal pandi ka, kus laulavad siis kuus. Vokaalstiil. Ja. Siin on jällegi, pärineb jällegi Kiltsi õukonnast sai laulu Ja siin. On tegemist? Mitte midagi tähendavat, tähendavat. Häälikutega ja siin sellega püütakse jäljendada. Ühte omal ajal kuulsat lauljat ma ei hakka kapalli. Sultan laudiin Hildi püüdes kuulsat lauljat jäljendada, lõi oma stiili. Ta ei saanud tema keelest aru ja leia oma stiili, kus kus keelt. Justkui polegi. Ta random, sündis siis nõnda? Pisut naljakalt. Aga see. Raaga, millel see laul siis põhineb? Seda lauldakse kesköösel, mõni jook raga ja need sõnad, mis siin siis vähesed on öeldud, need. On öeldud, et nii rõõm, vala, et valu on jumala kätes. Kuigi indie muusikas vokaalmuusikas ei ole kunagi Märgiks isenesest vokaalselt ennast väga täiustada, nagu klassikalises muusikas on hääle kvaliteedi lihvimine siis Indias On muud väärtused tähtsamad nagu näiteks. Improvisatsioon siis. Parmeensultanal sellel naislauljal on siiski väga suure ulatusega ulatusega hääl. Kolme poole oktavi ulatuses on ta võimeline laulma nagu nüüdki väga kõrgeid noote kuulsime siin eelmises loos temalt. Aga järgmises loos laulab jällegi lihtsalt Khan. Selle. Ja ja see on hindu laulud kogunevad selle nime alla. Seal on siis nii populaarseid laule kui ka klassikalisi. Tavaliselt esitatakse neid kontserdi lõpus, kui kontserdi atmosfäär on juba rohkem. Selline vabam. Peab ütlema veel seda, et kontserdid võivad kesta tunde Indias. Ja päris nagu meil meil. Õhtumaal klassikalise muusika kontserdid päris sellised nad seal maal ei ole. Igal juhul vabamad. Ja kui selle vabakontserdi lõpp on veel vabam. Ja. Tihtipeale helistatakse siin jumaliku. Armastust nendes lauludes. Ja selle loo tekst on selline. Sa räägi oma hingega. Ja laula ülistuslaulu. Lõuna-India praagal Ombikas Rang. Ja seda lauldakse. Saade hakkab läbi saama. Kuulame veel ühe. Samas on siis kontserdi lõpupoole esitada. Samas meeleolus aga loodud on need laulad siis tavaliselt Fagdade poolt kes on siis nii-öelda jumalahullud või pimestatud sõgestatud jumala hiilgusest, kes käivad mööda maad ja tänavaid ringi, laulavad ülistuseks jumalale. On? Järgmise selle viimase loo laulad siis tarven Sulkala. Ja kõlab nii, et. Ma järgnen jumala Krišna radu. Linalen Tarmo tabas Kohtume mõnel järgmisel IZ ja idamaskist sate ajast. Kõike head.