Kallis kuulaja uue Pirita kloostri vaimulikuna Soomensule tänagi õnnistatud advendipäeva jällegi ka piiritu tõdede nimel. Ning esitan sulle veelkord küsimuse, kas sina ootad tänavusel advendiajal kellelegi tulemist. Mina arvan, et advendiajal on vaja rääkida koguni kolmest tulemisest. Eile vaatlesime Kristuse esimest tulemist tema sündimist etlemas täna rääkigem tema teisest tulemisest teisest advendist. Kolmas jääb homseks tõepoolest niisama selgesti. Kui Kristus rääkis oma esimesest saabumisest Messijana rääkis ta ka oma teisest Aurikas tulemisest, millega lõpeb meie praegune maailm ning algab uus ja lõplik. Siis halavad kõik maarahvahõimud ja nad näevad inimese poega tulevat taeva pilvede peal väe ja suure hiilgusega. Selles toime Matteuse evangeeliumi 20 neljandas peatükis ning mujalgi. Me teame, et Jeesuse esimene tulemine ei olnud mingi silmatorkavaid, pigemini väga tagasihoidlik sündmus. Sündmuspaigaks loomalaut õnnitlejateks, vaesed karjased. Et just sellest lihtsast sündmusest on saanud maailma arvamise keskpunkti. Hoopis teistsugune on tema teine tulemine. Seda kirjeldab pühakiri kui vaatemängu, mille sarnast pole enne olnud ning mida näevad kõik inimesed. Ka seda teist tulemist võime nimetada trendiks ning seda teist tulemist praeguse maailmale kui uue algust. Ootavadki kõik kristlased, katoliiklased näiteks lisavad igal armulauateenistusel Meie isa palvele järgmised sõnad. Hoia meid oma armuga kõigi murede ja pattude ees, kui me ootame, maga, lootuse täitumist, meie issanda Jeesuse Kristuse tulemist. Selle Kristuse teise tulemise ootusele, advendiaja oluline osa. Nii nagu inimsugu ootas kuni kaks aastatuhat tagasi lunastaja tulemist Nyotab ristirahvas nüüd oma issanda taastulemist. Tõsi küll, paljud inimesed, võib-olla koguni kaks kolmandikku kogu inimkonnast ei ole tema esimesest tulemisest kuulnudki. Nii näiteks ootavad paljud tõsiusklikud juudid praegugi veel messija esimest tulemist. Paljude inimeste puhul võib asi olla ka nii, et nad on küll kuulnud Jeesusest Kristusest kudenud pealiskaudselt. Teised on võib-olla tutvunud inimestega, kes nimetavad end kristlasteks kuid kelle elus pole näha, kes on tõeliselt kristus. Kolmandad jälle pole üldse midagi kuulnud ei kristluses ega kristlastest. Nad ei oskakski teda oodata. Ristirahva püha kohus on issanda teise tulemise ootust ja lootust kõigile jagada. Jõulupüha on kindlasti tagasivaade Kristuse sündimusele Petlemas kuid sama kindlasti ka pilk tulevikku selle suunas, milleks jõululaps tuli. Kordan alguses esitatud küsimust. Kas sina, kallis kuulaja, ootad tänavusel advendiajal Jeesuse Kristuse maailma kohtumõistja uue taeva ja maatooja tulemist? Seda päeva ja tundi ja keegi peale meie looja. Kuid see tuleb kindlasti. Kristlik advendiaeg, tähendab selle ootamist. Vaata, ma teen kõik uueks. Ütleb issand, pühakirja viimasel leheküljel. Palugem isa, sina üksi, tead seda päeva ja tundi, mil sina saadad oma ainusündinud poja uuesti maa peale, et kõik saaks uueks. Aita meid alati meeles pidada ja tänavusel advendiajal ikka jälle ütelda, tule issand Jeesus. Nii palume meie tema lunastaja Jeesuse Kristuse, sinu ainusündinud poja nimel. Aamen.