Vastan minule esitatud küsimusele meeleldi, kuna koolinoorsoomuusikaalased taotlused on ikka kuulunud minu huvide piirkonda. Tegelen nende küsimustega pidevalt ja jälgin neid järjekindlusega. Kui 1910. aastal toimunud üldlaulupeol esinesid lastekoorid üldse esmakordselt Eesti laulupidude ajaloos siis on mõistetav, et arvuliselt jäise esinemine päris tagasihoidlikuks ulatudes 47 laste koorini 1740 lauljaga. Nüüd, nõukogude võimu tingimustes on lastekoorid saanud uut, värsket hoogu oma tööks ja otsese resultaat ladina sellele esinesid nad juba 1947. aastal olnud üldlaulupeol kahest sääst 50-st kuurist koosneva 7000 liikmelise ühend koorina väga distsiplineeritud noorustike ja siira ilmeliste ettekannetega. Nad tõid meie traditsioonilise suurpeo kavasse oma elavusega värske noodi ja võitsid endale laulupeo ühekanded alana täie eluõiguse ühtlasi näidates, et Eesti laulupidude traditsioon On on lootustandvalt tugevnemas järelkasvuga noort kooli noorsoost. Sellest seal on lastekooridel olnud täita ka kõigil järgnevail laulupidudel, see on 1950. aastal ja 1955 55. aastal mullu päevadel oma kindel osa. Eelnevast juubelilaulupeost osavõtuks on rahvaloomingu keskmaja andmetel seini registreerinud ligi 400 lastekoori. Üle 15000 osavõtjaga. Neist on 307 koori, sega koosseisulised 12800 lauljaga ja 86 poistekoori 2400 lauljaga. Nagu laulupeo Rinkondlikud eelproovid, näitavad kond kavas ettenähtud laulud enamasti hästi omandatud. See on ka mõistetav, kuna saabuval kevadel toimuvad lisaks kõigele ka kooride Rinkondlikud ja vabariiklikud üksikesinemised. Traditsioonilise koolinoorsooolümpiaadi raames. Peab ütlema, et vabariigikoolides on loodud koolinoorsoomuusikalise isetegevuse arendamiseks väga soodsad võimalused. Kõigis vabariigikoolides on peale tavaliste klassi laulutundide kindlustatud koorilaulu ja instrumentaalmuusikatunnid. Muide, viimasel ajal on paljudes koolides Tallinas jaga rajoonides avatud spetsiaalsed muusikaklassid, kus õpilastele õpetatakse klaveri ja akordionimängu, samuti ka teisi pille ja laulu. Kui veel arvestada, et üldharidusliku kooli laulu ja muusikaõpetajate kaadrite ettevalmistus on Pedagoogilise Instituudi muusikakoolide ja konservatooriumi kätes siis tohiks sellest selguda, et meie kooli loorse muusikalisel arenemises on soodsad tuleviku väljavaated.