Ilusat päeva sulle, armas raadiokuulaja. Minu nimi on Aare Kimmel ja ma töötan rannamõisa kiriku õpetajana. Sellel nädalal räägime meie isa palvest. Täna mõtiskleme palve üle meie igapäevast leiba anna meile tänapäev. On ju nii tihti mõeldakse, et kirik on midagi ebapraktilist. Seal räägitakse asjadest, millel käesoleva eluga ei ole kuigi palju tegemist. Püütakse inimesi lohutada tulevase eluga taevas selle asemel, et õpetada neid lahendama käesoleva elu probleeme. Minagi olen koolis seda õppinud. Täna näeme, et need asjad, millega kirikus tegeldakse ei ole siiski mitte ainult vaimulikud asjad. Jumala riik ei tegele ainult teispoolsusega, vaid ka igapäevaste praktiliste asjade ja küsimustega. Tegelikult on piiblis palju rohkem õpetusi just maiste kui taevaste asjade kohta. Mõiste meie igapäevane leib, see hõlmab Martin Lutheri järgi tegelikult kõike, mida meie üldse omame. Ta ütleb, jumal on andnud meile ihu ja hinge silmad, kõrvad ja kõik ihuliikmed, mõistuse ja meele. Ja mitte ainult andnud, tema peab neid ka alal. See, et praegugi oleme terved ja võime tööle minna, see on tegelikult tema kingitus, see on igapäevane leib. Martin Lutheri jätkab peale selle rõivad ja kingad, söögi- ja joogi, koha ja koja, abikaasa ja lapsekariloomad ja kõik vara. Ja mitte ainult seda, vaid ta varustab mind rikkalikult ja iga päev kõige vajalikuga ja toiduga, selle ihu ja elamise jaoks, varjab kõige hädaohu eest ning hoiab ja kaitseb kõige kurja eest. Siinkohal võib mõnigi mõelda, aga ma ise teen ju tööd. Jumal pole minu eest midagi tulnud ära tegema. Tõsi, selleks ongi ihuliikmed antud, et neid kasutada, et nendega tööd teha. Seda teeb terve looduski. Ka linnud kasutavad tiibu ja loomad oma kiireid jalgu selleks, et otsida toitu ja et kõik oleks normaalne. Jumal on piiblis tõotanud peale kõige muu veel õnnistada inimese kätetööd. See tähendab anda sellele kordaminekut. Aga õnnistada ehk kordaminekut anda saab jumala ainult sellele, kes midagi teeb. Tähendab, kes tööd ei tee, jääb ka õnnistusest ja abist ilma. Religioonisotsioloog Max Weber, kes on palju uurinud ristiusu mõju ühiskondlikule elule leiab, et Lääne-Euroopa tööstusrevolutsiooni üks põhjuseid on just ristiusuõpetus, mis õpetab korralikult tööd tegema. Ajendab inimesi edukusele, oma olukorra parandamisele. Seda ju tahame meiegi. Me palvetame. Meie isa, kes sa oled taevas. Pühitsetud olgu sinu nimi, sinu riik tulgu. Sinu tahtmine sündigu nagu taevas, nõnda ka maa peal. Meie igapäevast leiba anna meile tänapäev. Isa taevas, täname sind kõige hea eest, mida oled meile andnud. Sa oled andnud meile palju. Palume õpeta meid sellega ka ümber käima. Õpetan neid õieti kasutama, siin vande. Õpeta meid hindama oma tervist ja seda hoidma. Õpeta meid hoidma ka kõike muud, mida oled meile kinkinud. Õnnistaga inimesi meie kõrval. Need, kes samuti on sinu kingitus meile ole meiega tänasel päeval. Aamen.