See on tõsi jah, sellepärast, et aega jääb järjest vähemaks ja ja, ja tööd töö hulk järjest kasvab, et noh, see on päris loomulik, et see nii on. Kas on tihti juba nüüd selline tunne, tööpäevas võiks olla natuke rohkem tunde kui 24. Tegelikult see tunne on algusest peale, et neid tunde võiks olla rohkem, aga eks inimvõimetel ju teatavasti piirid ja ja, ja niuksed 12 tunnised päevad on meil siin möödunud suvest peale tegelikult täiesti normaalselt, nii et et, et meil on vähe ja see võtab lihtsalt aega midagi parata. Kui suur, siis on see meeskond, kes hetkel tegeleb lauluvõistluse ettevalmistusega? No see nüüd, kuidas teda lugeda, tähendab, meil on praeguses orgkomitees nagu palgal 30 inimest 30 inimest hetkel aga selle ümber on, on veel üks 20 inimest, need ütleme, et niisugune 50 inimeseline seltskond, seltskond on meil siin peaaegu et püsivalt koos. Alustasime ma täpselt mäletan neljakesi ja siis aja jooksul on on tulnud sedamööda kuidas kuidas tööd tööd on ja töögraafikud on arenenud, on rahvast juurde tulnud, loomulikult see on täiesti selge, et mingil mingil tipphetkel meid on, ehk ütleme siis nagu televisiooni poole pealt 300 inimest kokku vastaga. Aga kogu seda inimeste hulka saame hinnata siis, kui meil on akrediteerimiskaardid välja antud, see tähendab see on ju Saku halli inimesed ise ja see on turva struktuurid ja, ja, ja need on Keite ringid ja seal on küll on seal energeetikud ja muid muid spetsialiste, nii et noh, et see, see kuskile sinna 300 kanti kanti läheb, nii et traditsioon on olnud, et, et kusagil 5000 akrediteerimiskaarte antakse lõpupäevaks, kas välja, et eks see siis koosneb osavõtjatest, delegatsioonides delegatsioone saadavatest, inimestest, ajakirjanikest, mis on üks väga suur suur seltskond ja nii edasi. Aga hetkel on siis nii, et selle 50 inimese vahel on siis igalühel, on oma kindel töölõik, mida ta peab tegema, mille eest vastutama. No siin jaguneb veel seltskond siis nii-öelda alajuhtideks. Nimetan mõned nagu tehnikamarketing kontserdikorraldus, mitmes positsioonis, sealt eraldi lava, ehituslavatehnika. Sealt jällegi võib jälle jälle hargneda valgus ja valgustehnilised lahendused, mis on tänapäeval seda keerulised. Siis tulemuste tabel läks, kool, pood, selle kunstiline lahendusele, tehniline lahendus ja nii edasi, nii et jah, igal on oma lõik ja ja kord nädalas. Me käime käime esmaspäeviti, kui kõik läbi, kes kui kaugel on ja ja informatsioon liiguks, noh, väga täpselt kõigi alajuhtide vahel, aga, aga muidugi suurem osa asju aetakse ikkagi töökorras. Operatiivselt. Kas kõigi nende keeruliste asjade tegemiseks hääletustabel, valgus-heli- ja nii edasi on seni jätkunud eestist omi spetsialiste piisavalt või on juba tulnud välismaalt päris palju abi küsida? No see on nüüd niisugune küsimus, mis vajab nagu lahtiseletamist, kõigepealt oli ju algusest peale selge et kogu seda tehnikat, mida me vajame, Eestis ei eksisteeri ega ka neid inimesi, kes, kes seda, kes seda juhtida ja kasutada oskab. See oli selge meile, nüüd, mis loomingulise poolde puutub, siis, siis oleme kiivalt püsinud Eestis ja Eesti tegijatest tõsi, läbi konkursside, mis ka omamoodi aega võtavad. Aga, aga see on nagu eestlaste käes nüüd, kui me võtame konkreetselt tulemustabelis Corbody, siis näiteks selle tehnilise lahenduse põhimõtted on loomulikult Eesti omad. Rain on absoluutselt Eesti. Aga selle teostajad tulevad meile Norras tõenäoliselt, meil on küll leping alla kirjutamata veel, et et ei ole mõtet jalgratast leiutada ja hakata ise looma looma kulukaid süsteeme, mida on, on võimalik kindla peale sisse rentida inimesi, kes seda on juba teinud ja, ja selles mõttes me niisugusi lahendusi otsima, aga, aga see mõte on ikkagi Eesti mõte, mis seal liigub. Ja missuguses seisuses on siis hetkel kõik see, mis puudutab nüüd 20 viiendat maid Saku Suurhall ja seda, seda suurt etendust, no näiteks, kas on juba olemas lavakavandid, äkki juba ehitatakse midagi, kas Marko Matvere õpib juba prantsuse keelt ja nii edasi ja nii edasi? Tavaliselt vastama sellele küsimusele, kõik on valmis, et nagu muud ei olegi, et ei määra. Tegelikult on see, on see nüüd niimoodi, et kõigis suundades käib töö ja tõepoolest on olemas on olemas lavakujundaja Iir Hermeliin ja tema tema töörühm, kes võitis meie konkursi. See on originaalne ja, ja täiesti omanäoline lahendus, niisugust lava varem ei ole olnud, on olemas kõik kavandid, on olemas ka tööjoonised, on olemas ka ka need Eesti ettevõtted, kes la elemendid kokku ehitavad. Et põhimõtteliselt see töö kõik käib, see, mis lavatehnika liikuma paneb, jällegi see aparatuur tuleb, tuleb meile euro, sest siin on neid neli valikut nelja, nelja firma vahel. Missuguse valimise selgub nendel päevadel? Aga, aga seda jällegi noh, Eestis ei eksisteeri, et see on midagi, mis tuleb väljast tuua. Marko Matvere õppi prantsuse keelt juba ammu ja mõlemad saatejuhid Annely Peebo, Marko Matvere teevad nii inglise kui prantsuse keelega kodutööd. On olemas esimesed võimalikud teksti visandid millega töötatakse praegu. On olemas vahenumbrite lavastuse ideed, muusikud töötavad, ühesõnaga kõik see töö käib, aga, aga noh, nagu loominguprotsess ikka siin ei ole, noh, niimoodi, et täna alustati oma valmisid et tööd tehakse ja, ja me oleme võtnud nagu niisuguse kursi, et et laias laastus me peaksime oma elementide kaupa olema valmis 20.-ks märtsiks, see tähendab, et mitte täielikult valmis, vaid, vaid põhimõttelised lahendused on, on olemas režiiblaanid olemas, selleks ajaks, kui delegatsiooni juhid tulevad Tallinnasse, toovad kokku olu materjali ja, ja me peame neile tutvustama, siis kõike alates lavast lõpetades läbimiskoha, logistika ja kõige muuga, nii et noh, et see on niisugune eesmärk, kuupäev meil siinse 20. märts. Mis ei tähenda muidugi seda, et 20.-ks märtsiks meil meil on lavastused lavaks, lavastatud lavastajatega kõik absoluutselt selge kõik esinejad lõpuni valitud, nii, see ei ole. Kes on ülekandepäeval režissöör või on neid kogunisti mitu? Neid on mitu. Kõigepealt kogu režiivaldkond, selle saate juures kuulub Renee Vilbre läheb meie televisiooni pearežissöörile. Noh, on täiesti loomulik, et ükski inimene seda teha ei jõua, siin on nii palju elemente, sellepärast tulevad talle lisajõud telereži, küll siis multikaamera reži on Maardus, protelloosi, televisioonist, see oli üks minu esimesi otsuseid, see on mees, kes on aastal 2000 teinud Eurovisiooni lauluvõistluse Rootsis teinud seda hästi edukalt ja põhjus on väga lihtne. Endise režissöörina võin ma öelda, et ei minul ega minu kolleegidel Eesti Televisioonis kahjuks ei ole olnud võimalus nii suure hulga kaameratega töötada ega ka multikaamera režikoolitust saada. Et, et see on täiesti täiesti normaalne lahendus, et see nii nii nii läks. Aga ma kordan veel kord, et, et küsimus ei ole noh, mitte nagu öeldakse talentide põues, vaid selles, et et kogemus on lihtsalt null. Et niisugust ülesannet ei ole olnud ja kui me vaatame tagasi viimase 10 aasta Eesti televisiooni elule, siis me ju kõik teame, et muusikasaadet hulk on drastiliselt vähenenud. Režissööri, teil on ülesandeid olnud järjest vähem ja vähem vähem. Et, et siin on omad põhjused, miks me selle otsuse pidime, pidime tegema ühena esimestest. Aga operaatorid, mehed, kes kaamera taga seisavad kõik Eesti tippoperaatorid Ja see, see lahendus oli meil väga lihtne, meil on rahvusvaheline töörühm ja, ja selles mõttes on ta unikaalne nüüd Eurovisiooni ajaloos, et et sinna kuulub siis nüüd inimesi Eestist, loomulikult Rootsist, Norrast, Soomest, ja ei ole välistatud veel muidki lahendusi Saksamaalt, näiteks. Mõningate tehniliste lahenduste puhul, see tähendab, selle rühmatöökeel on inglise keel ja sellepärast me tegime asja väga lihtsalt. Me korraldasime konkursi oma operaatoritele. Eesti siin kõigile, kes tahtsid tulla, kes tundsid, et nad keelt valdavad. Nad läbisid niisuguse vestluse, pluss siis, kui nad olid valitud need inglisekeelsed poisid kes hakkama saavad, tegi Maarja Rotten siis režissöör nendega ühe proovilindistuse päeva, see õnnestus oivaliselt. Et operaatorid on, on praegu kuskil niimoodi seitse Eestist ja ja kaheksa kusagilt väljastpoolt Isoutide televisioonist ja lõpuosaga vaatame, kuidas, kuidas, kuidas me neid lahendame, nii et niiet et need, kes tundsid endas soovi ja jõudu ja Peeter Tungal on, on eestipoolne juhtoperaator, on olemas ka Rootsi-poolne juhtoperaator, see mees on määramata veel rootslastele, et need on kaks venda, kes kaks meest, kes pildi eest vastutavad. Kui tihti teie tööd ja, ja edasijõudmist ja tegemisi kontrollitakse, et kas te ikka olete graafikus ja kas kõik läheb ilusti? No no pidevalt kõigepealt on olemas meil ringhäälingu nõukogu ja Eurovisiooni lauluvõistluse seisukohast kõige olulisem organ on referentgrupp ehk EBU referentgrupp, see on siis see see seitsmeliikmeline seltskond kes vastutab lauluvõistluse läbiviimise ja korraldamise eest Euroopa Ringhäälinguliidus, ma olen selle liige, nüüd sellest aastast. Tähendab, tegelikult minu roll on sel aastal ikkagi niisugune aruandja roll ja see on, see on igakuiselt tegelikult, käib koos ja vaatab üle, kaugel me oleme, teeb oma märkus, tähendab oma juhised. See on äärmiselt kasulik organ selles mõttes, et see on professionaalne jutt professionaalsetest asjadest. Ja väga tõsine Juttavate, et noh, mitte pildil on hästi oioi te panete mööda Paidet sõnana, analüüs olemasolevast ja, ja see on meile väga oluline, tähendab, edasimineku seisukohalt ringhäälingu nõukogu regulaarset annan, ma annan ma neile aru. Ja nad on üles näidanud. No nii muret kui toetust. On esitanud palju küsimusi ja, ja tunnevad pidevalt huvi, kuidas meil läheb. Kuna on moodustatud lauluvõistluse nõukogu ringhäälingu nõukogu poolt, mille mille roll on, on kaasa aidata. Ladus läbiviimise nõukoguga, ei käi niimoodi pidevalt koos, küll aga selle nõukogu esimees, nagu ta armastab öelda Signe Kivi ehk esinaine kultuuriminister Kultuuriministeeriumi ja ministriga olema pidevalt kursis. Minister käib sagedasti meil. Me näitame talle, kuhu me oleme jõudnud kunstnikuna on tal on tal ju alati võimalus sellesse oma erialavaldkonda eriala valdkonnas noh, öelda öelda meile oma mõtteid, mida ta on teinud, et mis on väga hea. Ta ei ole meile mingit survet avaldanud, nagu siin mõni leht on püüdnud väita, ega, ega nõudnud ühte ega teinud teist absoluutselt mitte. Kordan veelkord täie vastutustundega. Ja olen olnud kontaktis loomulikult ka ka põhimõtteliselt mõlema peaministriga alustades Mart Laariga, nüüd olen kahel kahel korral kohtunud peaminister Siim Kallasega ja ja peale raha juttu oleme rääkinud ka ka muidugi, mis, mis saadak puudutab, nii et. Ja, ja neid päevi Eestis, nii et selles mõttes Loomulikult, ma ei tea, kas nimetada kontrolliks, ma ei nimetaks seda kontrolliks, on pigem niisugune noh, ütleme niisugused vestlused teemal, kus me oleme ja kuhu me läheme, nii et et, et ega see, ega see paha ei ole. Inimese elus on hetki, mis võivad olla hästi rasked, hästi keerulised ja ometi ei oleks ta nõus neid mitte mingil tingimusel, mitte mingi muu asja vastu ega olukorra vastu vahetama. Kas see praegune etapp sinu elus on selline? Küllap ta on, tähendab, muidugi ma ei taha nüüd öelda seda, et minu jaoks on Eurovisiooni lauluvõistlus noh see kõige-kõige olulisem võima televisioonis on teinud, ma võrdlen seda alati oma pikima sarjaga režissöörina ehk ringliiklusega mida ma tegin 16 aastat Rein Karemäega koos. Kõigi muude sarjade kõrval, see tähendab, ta on lihtsalt niuke väga LP või kaua kestnud kestnud sari ja, ja ja Sarimisi vajunudki tegelikult lõpuni praktiliselt ära vaid, vaid, vaid seisis isegi tollaste mõõtmiste järgi väga kõrgetel kohtadel reitingutes ja nii edasi. Nii et, et selles mõttes need on muidki olulisi asju inimese elus. Aga muidugi projektina see on, see on kahtlemata suurim. Kui ma noh, kunagi tegema hakkasin, hakkasin eurovisioonis, alguses läks halvasti, siis läks nagu paremini, siis ma seadsin mingisuguse eesmärgi, et me peame võitma. Ma mäletan, et Maian Kärmas ütles mulle, ütles intervjuus mulle vaid ühes intervjuus, et et Eesti võidab 10 aasta sees seal umbes kaks aastat tagasi. Noh, 10 aastat arvestasin maa, et jah, on see reaalne aegse tuli nagu palju varem. Ja see tähendab, et mina ja mu kolleegid, Me oleme olnud õigel teel nende nende asjade korraldamisega siinsest ainuke, mida me ei tee, on ju meie kirjutan laule, ei esita neid, eks ole, kõik muu on nagu meie luua sinna ümber. Et, et seda oleks võimalik teha ja võimalik teha hästi ette. Aga see on olnud loomulikult eesti muusikute edu kõigepealt. Ja siis loomulikult Eesti televisiooni ja, ja tegijate edu, et, et noh, et, et selles mõttes muidugi ka ei vahetaks küll raske on ja aega läheb palju ja ja ka meil on, meil on õudselt hea töörühm. Ma olen oma kolleegidega väga rahul, meil on tulnud väga palju inimesi väljaspoolt niuksed, noort noort, tööjõudu keelteoskusega ja nii kohutava töövõimega, mis on eriti tähtis. Et see tuletab mulle natukene neid minu algusaastaid siin, siin televisioonimajas, kus kus liikusid noh, tolle ajakorüfeed, kes Eesti ajakirjanduses nähtavat siiani klassikuteks muutuvad, muutunud muutuvad, muutuvad persoonide kategoorias ja mõned neist juba ammu meie hulgast lahkunud. Et seal oli niisugune süsteemide vaatamata seal konkurid, rentsid tihe ja õudset töövõimega seltskond meie rühma nagu, nagu samasugune meeletu töövõimega seltskonda õudselt palju. Sa võid tulla õhtul kell üheksa ja sa näed, et inimesed on siin keegi käsi neil olla, aga nad lihtsalt on siin sellepärast et töötajad teavad, et selles mõttes muidugi muidugi ei vahetaks mitte mingil juhul, et et, et see on nagu tegelikult see. See tasu või noh, nagu Urmas Ott armastab öelda sära vaataja silmades. Ja viimane küsimus, mis saab siis, kui Eesti võidab Eurovisiooni lauluvõistlusega, tänavu? No alati peab minema võitma. Et ühelegi konkursile ei tohi kaotama minna, eks ole? No kui me lubame endale mõttemängu ja, ja, ja, ja, ja ma arvan, luban seda, aga, aga kuna tegemist on vikerraadio, kas ma võin seda, võin seda teha kord erandi ja lubada seda mõttemängud, et kui tõesti nii juhtuks, siis on nagu kaks teed, ühelt poolt on väga kerge korraldada korraldada järgmist lauluvõistlus, sellepärast et organisatsioon on üles ehitatud, inimesed on olemas ja kõik toimib ju tegelikult küsimus läks oleks siis sel juhul ainult jällegi selles 50. miljonis näiteks ja teiselt poolt on alati võimalus korraldajal ära öelda. See võimalus oli ju meil ka sel aastal, eks ole, ära öelda, teatud kuupäevani korraldaja siis läheb, läheb see nii-öelda Euroopa Ringhäälingusisesele oksjonile, kes osa võtetest maadest sooviks korraldada nii, et et need lahendused tegelikult on lihtsalt olemas.