Tere, mina olen Olavi Pihlamägi ja algamas kurioossete lugude tund. Seekord saate kangelannaks valinud ühe eelmise sajandi kaunima naise, kes oma sametise häälega on võlunud miljoneid, kes oma iluga on saatnud hukatusse oma elukaaslasi ja kelle lauludes on hingematvalt palju ülevat armastust. Mida ta aga ise oma elus nii napilt leidis? See saatanlikult veetlev naine oli talida prantsuse laulja ja filminäitleja. Ma ei sunni kedagi veini saatel järgnevat kuulama, kuid ta oli, ta ise armastas väga punast bordood ning võib-olla aitab klaasike seda jumalate jooki, ent paremini samale lainele sättida. Sest sügavaid tundeid jätkub piisavalt ja kahjuks pole kõik järgnev õnneliku lõpuga. Kuigi edutee oli kiire ja kuldne sündis meie saate kangelanna hoopis Egiptuses Kairos, kus tema itaallasest vanemad elasid. Olid teisipäeva õhtupoolik. Seitsmeteistkümnendal jaanuaril 1933. aastal. Siliootide perre sündis ainus tütar Yolanda, kes kasvas koos oma vendade vanema Orlando ja noorema Brunoga. Mõlemal vennal oli õe karjääri suunamisel oma osa. Isal Pietro Ell Kairo ooperiteatri esimesel viiulil oli õnnestunud pereelu kindlustada sellisel tugeval keskklassi tasemel ja noori. Yolanda pandi õppima katoliku kooli, mille lõpetamise järel pidi temast saama sekretär stenografist. Paraku otsustas kaunis seitsmeteistkümneaastane Yolanda end näidata kohalikul iludusvõistlusel mille ta võitis ning pärast seda töötas mõnda aega ühe moemaja mannekeen Nina. Tema strateegilised mõõdud olid ideaalsed 90 60 90 ja pikkus meeter 68. Aasta hiljem krooniti ta juba, mis Egiptus, eks, ja ta sai mitmeid pakkumisi Egiptuses vändatud filmidesse. Need olid sellised lõbusad ja naiivsed osakesed paslikud noorele neiule, kes polnud näitlemist õppinud. Kuid prantsuse režissöör Mark kastenn mõjutas Yolanda vanemaid neidu ennast Prantsusmaale siirduma. Kuigi pere meespool oli päri, nägi Yolanda ema oma 21 aastase tütre nii noorelt võõrsile minekut süngetes värvides. Aga on fakt, et 24. detsembril 1954 jõudis, mis Egiptus oma kohvritega Pariisi et ülejäänud elu selles linnas veeta. Kuigi Pariis oli võrreldes karuga suursuguse ämm ja seal kees elu kogu ööpäeva, olid algusaastatel liiga tihti Yolandan meeles oma kodused ja eriti ema. Pariisi jõudes muutis Yolandaažiljoti oma artistinime juba Egiptuses. Filminäitlejana oli temast saanud enda Lila mis oli tuletatud ajaloodraama. Samson jäädi Layla järgi. Siis nüüd muutus talila prantsusepäraselt talidaaks. Kuid Pariis ei võtnud noort kaunitari liiga soojalt vastu. Loodetud edu Euroopa kinomaailmas polnud kerge tulema ja äraelamiseks tuli õppida ka muud. Tali ta otsustas laulu kasuks. Peagi õnnestus tal tööle saada ühte Eli, seega barresse, kus ta sattus äsja vanast kinoteatrist uhke kabareeteatri olümpia teinud mänedžeri Bruno Okukatrixi vaatevälja. Bruno valmistas ette programmi homse estraaditähed ja kutsus sellesse noore veetleva talida. Avaetendusele, mille kandis üle ka raadiojaam. Euroopa üks olid tulnud kaks sõpra Euroopa ühe toimetaja Lucien Morris ja heliplaadifirma noor omanik Edi Barclay. Nad olid tulnud kindla eesmärgiga avastada noor talent, kelle abil saaks oma tegemistele uut hingamist anda. Üks tahtis meelitada raadiote juurde noori kuulajaid, teine tahtis oma alustavale firmale kaunist käilakuju keset kindlustaks. Mõlemad olid kindlad, et selleks nooreks talendiks võib-olla ainult talida. Ja peab ütlema, et nad ei eksinud. Edi plaadifirmas Barclay plaadistati Kidali ta esimene plaat millelt üle euroopalikuks hitiks tõusis itaalia lauluke lambino. Kas polnud nutikas käik panna itaalia helilooja Aureelia ofierro laulukest esitama itaalia rahvusest Prantsusmaal elav talida? H4 käed oli, ei tule siia. Kibe teene olen siia. Päris kindlasti oli see laul teilegi tuttav sest Eestimaalgi lauldi seda. Aga ta oli ta lauljakarjäärile, oli see võimast nurgakivi, millele sai ehitada suursuguse lossi, mis kaunistas muusikat kolm aastakümmet. Tammino oli esimene 19-st number üks laulust euroopachiti tabelites. Nende kolme aastakümne jooksul müüdi tema plaate maailmas üle 130 miljoni eksemplari. Dali ta laulis-kõneles vabalt itaalia, prantsuse, araabia ja saksa keeles. Hiljem lisandusid veel inglise ja hispaania. Kuid kontserditel Jaapanis suutis ta end arusaadavalt väljendada ka jaapani keeles. Ta oli ta oli 20. sajandi üks enim keeli valdav laulja. Tema kõrval sobiks nimetada ka Katerina Valentet. Ta oli ta oli sõna otseses mõttes ülekullatud. Ta oli esimene naisartist, kes sai kuldplaadi kaheksa korda järjest anti talle raadio Monte Carlo Oscar. Kõiki auhindu pole võimalik raadiosaates üles lugeda kuid alates kuldsetest 60.-test oli Dali ta kaubamärk, mis kindlustas edu. Oma ise julgeks jagada talidaa kolm aastakümmet estraadil just kolmeks dekaadiks. Algusaastad, kus andsid lihtsalt meeleolu laulukesed, milles sügavust pole mõtet otsida. Siis väga-väga hingelised armastuslaulud ning elu viimastel aastatel sundis diskoajastu tedagi ajaga sammu pidama. Selle esimese dekaadi eredaks näiteks äsja kuuldud Bambino kõrvale peaks paigutama ühe teisegi Itaalia päritolu laulu Condolierist. Ta oli ta kõrval, olid lahutamatult kaks. Ja tegelikult kolm meest. Raadiotoimetaja Luzzenn plaadil produtsent Edi ja mänedžer Bruno kokatriks. Neist kahe esimesega sidus talitada ka rohkem kui töö. Mõlemad mehed olid taridasse armunud. Kui Ediga jäi suhe lühikeseks, siis lusi n oli oma armastuses järjekindel. Ning kaheksandal aprillil 1961. aastal sõlmiti Ki nende abielu, mis aga jäi ootamatult lühikeseks. Sest tihe töögraafik, mida surus abikaasa peale ei andnud naisele hingetõmbeaega ning tekkisid peretülid, mille tulemuseks oli lahkukolimine. Juba paar kuud pärast pulmi sõidab talidaa kanni ja tutvub seal kauni nooruki sham sobeskiga kellega puhkeb armastus esimesest silmapilgust. Kuigi voodit jagab ta rida Shaniga jääb tööelu juhtima edasi lussi Enn sest nüüd on talita saanud aru, et töö ja eraelu on kaks erinevat ja mitte kokku sobivat asja. Muide, Lucien jääb targi ta kõrvale veel aastateks ja alati pärast hingelisi üleelamisi on talidaal ikka hea sõber, kes teda mõistab ja lohutab. 1962. aastal saab talidaa oma unistuste kodu mon Maartril mis nagu uinova kaunitari loss, mis kõrgub linna kohal. Samal aastal toimub ka lahutus Russjeenist ning tari. Ta jätab Cashani. Tal on vaja aega, et jõuda endas selgusele, mida ta igatseb ja tahab. Ta töötab enda kallal, loeb palju ja leiab, et on paras aeg imagomuutuseks. Mustajuukselised neiust saab heledajuukseline noor naine. See toob esile tema naise pehmemad jooned. Aasta oli 1964. Ta oli ta oli üliedukas laulja ja kabareetäht kelle etendused müüdi, kuid varem välja. Tema kontsertturneed ulatusid üle maailma. Aga ometi oli ta üksik naine, kes igatses armastust. Ta ümbritses end oma sugulastega. Tema nooremast vennast sai tema mänedžer. 1966. aasta oktoobris tutvustab plaadifirma RCA talidaale noort lootustandvad itaalia heliloojad Luitšidenkot kes on ülitemperamentne muusik ja kritiseerib järsult valitsevaid kombeid millega jätab laudjannale tugeva mulje. Nad peavad koos esinema San Remo laulufestivalil. Talidaa kuulsa lauljana, kes esitab noore helilooja loomingut. Koos töötades plahvatab kirg ning juba ongi nad uus kuum paar. Nende ühisloominguks on laul. Tšau amore. Mis saab esiettekande San Remo festivalil. Noored on oma lähedastele juba sosistanud, et pärast festivali on neil plaan aprillis abielluda. Kahjuks juhib saatus teisiti. Laulu esitaja ega autor ei leia äramärkimist auhinnalise kohaga. Lundi on närvivapustuse äärel ja kugistab rahusteid, loputades neid alla kange alkoholiga. Ta süüdistab festivali žüriid müüdavuses ja altkäemaksu võtmises, millega kohti lunastatakse. Kuna ta tunneb end täielikult reedetuna, lõpetab ta oma elu hotellitoas enesetapuga. David A, kes ta leiab, on murest murtud ning paar kuud hiljem üritab ka tema endalt unerohtudega elu võtta. Õnneks leiavad lähedased talidaa ning ta turgutatakse elule tagasi. Kes oskaks praegu öelda, mis oleks saanud siis, kui Chava moore oleks San Remo võitnud? Kas tali ta oleks Luitsiga abielludes lõpuks õnne leidnud? Seda kõike saate mõelda saatuslikku laulu kuulates. Pärast elule tagasitoomist teeb Dali ta taas ootamatuid pöördeid. Ta hakkab esinema kurgust kandadeni ulatuvatest, üleni valgetes kleitides saades pressilt hüüdnime püha talida. Ta käib mitmel korral end turgutama Sindias ning alustab Youngi meetodil psühhoanalüüsi kursusega. See võiks teda nagu eemale viia show business i maailmast, kuid ta ei taha sealt sammugi eemalduda. Dali. Ta otsustas kindlalt, et nüüd laulab ta ainult poeetilist tekstidega laule ja tahab olümpia kabareeteatris uue kavaga üles astuda. Teatriomanik punukatriks kahtleb talida ettevõtmise edukuses ning lauljanna ei jää muud üle kui teater purunalt kolmeks nädalaks üürida. Uue show ettevalmistamisel lootis Dali ta kindlalt abi oma endiselt abikaasalt lus Jennilt, kui too lõpetab septembris 1970 oma elu enesetapuga. Enne uue programmi esietendust oli ta oli ta juba loobumise äärel kuid lähedaste pealekäimisel lähete siiski lavale ja teda saadab taas edu. Neil aastail. Pärast lusseni surma leiab ta lohutust oma kunagiselt poiss-sõbralt läände loonilt kes üleeuroopalise seksisümbolina ja kuulsa filminäitlejana oli ta oli ta jaoks jäänud heaks ärakuulajaks ja nõuandjaks. Nii sündis neli t-ga koos lindistada üks laul, mille originaal oli Itaaliast. Laul sõnadest, millest iial pole küll. Kuivõrd alandelooni järgneva põhjal lauljaks saab lugeda, on iseasi. Aga oma sensuaalse häälega kaunistab ta laulu kindlasti. No siin teema siin Läände Loone jääb talidaale heaks sõbraks kuid armuellu toob uusi tuuli Rishar šamphree kes esitleb end kui krahv San Sherman. Osava seltskonnategelasena on ta tali, ta kõrval naudib tähelepanu ning kuulsuse kiired soojendavad tedagi Elukutseliste õnnekütti. Peagi selgub, et krahv pole üldsegi sinivereline ning eelistab Piss enam noorte poiste seltskonda. Aga ta jääb ometi talida, saatjaks sõbraks, kes 1983. aastal võtab endalt Santrobee kuurordis elu. Sõbra kaotus masendab talidaat. Seitsmekümnendad aastad on diskomuusika aastad ning talidaa olles juba daam neljakümnendates, kuid ikka veetlev ja kaunis. Otsustab, kas selles žanris proovida. Osutub üle ootuste edukaks sest tema Tansulisus, mida ta oma kabareeprogrammides ohtralt kasutas, kulus nüüd marjaks ära. Ta suutis uue stiiliga kaasa minna ning noortele konkurentsi pakkuda. Kuigi ta oli ta oli jätkuvalt edukas, tundis ta end üksikuna. Tema armastatud mehed olid endilt elu võtnud. Tal polnud last ja kuigi tema pere koos emaga elasid need Pariisis, oli ta ikka üksik. Meeletu lavaline koormus, esinemised kõikjal maailmas tõid kuulsust ja raha kuid ka kulutasid tema energiat. Tal oli 55 kuldplaati ja arvukalt igat sorti auhindu ning autasusid. Olles oma kuulsuse tipus, hakkas ta ometi tundma, et aega võtab tema üle võimust. Talilaulja, kelle laule teati kõikjal maailmas. Tuli filminäitleja, kelle ilukkadestati ja 1986. aastal pakuti talle esimene draamaroll filmis kuues päev kust ta pidi mängima vana naist. Ta võttis pakkumise vastu tõestamaks, et suudab olla ka hea näitleja. Kriitikud hindasid kõrgelt tema mängu. Ta oli, ta oli tõusnud uuele tasemele. Kuigi ta oli mänginud 13. filmis paljudes neist vaid iseennast. Sai temast nüüd rääkida kui ka draamanäitlejast. Ta oli ta oli Prantsusmaal üliedukas ja armastatud. Ta oli tõusnud artistina kõrgustesse, mis paljudele jäävad kättesaamatuks. Paljude aastate meeletu töökoormus ja isikliku elu tragöödiad olid teinud temast inimese, kes lavalise sära varjus eraelus kannatas-kannatas, üksinduse käes, kartes paaniliselt pimedust magades ainult lambivalgel. Ta kartis pimedaks jäämist. Kuigi talle oli tehtud nii lapsepõlves kui paari aasta eest. Silmaoperatsioonid pidid ainult kaitsma liigse valguse eest. Kalaval oma elamise hoidistab piinlikult puhtana käia sisetolmulapiga ringi. Hingelises üksinduses eelistas kuulata Gustav Mahleri loomingut. Tema laulude tekstidesse ilmusid kurjakuulutava triaat. Ma tahan surma vastu võtta laval. Lõpplahendus saabus teise mai öösel 1987. Mild oli, ta võttis väga suure annuse unerohtu. Et mitte ärgata oma lähedastele jätistavaid lühikese kirjakese. Mu kallid, andke mulle andeks, kuid elu on mulle väljakannatamatu. Imestama pani see, et 54 aastane tali ta võttis endalt elu kevadisel õite kuul maikuus, mida pidas oma lemmikuks. Tema õnnenumbriks oli seitse. Talidaa tee oma kodulähedasele mon mandri kalmistule. Tema hauale püstitati tema kuju. 10 aastat pärast tema surma anti ühele on Maatri pisikesele väljakule talida nimi ja seal avati tema elusuuruses püst. Olen sellel väljakul jalutanud ning seda pronksist kaunitari vaadanud ning mõelnud tema traagilisele saatusele kus edu varjutas isiklikku õnne. Muide talidaa onshandarki Jasarabernaari kõrval kolmas naine, kellele Pariisis on mälestusmärk püstitatud. Kui Prantsusmaal tehti kokkuvõtteid 20. sajandi silmapaistvatest isikutest. Kuulus naistest püsit pardo Simon seeniori kat rinde nöövi ja Edit Beachi kõrval. Esimese 50 hulka. Aga ta oli ta, see romantiline kaunitar kunsti aegumatul altaril. Mina, Olavi Pihlamägi soominga teie ellu ikka armastust.