Pargis tonni paar, üks väga noor ja armunud paar. Küsis sosinal. Ja siin oli see hetk jäi siiski pooleli, sest reprodu tar laulis nii. Me ei näe, laulan, ma tahan, ma ei tee. Me tahame. Jaa jaa. Läks vaevalt üüratuid riba neist saama, abielu muutuks perekonnaseis. Veel kord neid, see hetk jäi siiski pooleli, sest jälle kostis tuttav. No me aga Jaa. On läinud mööda aastaid paar neil hällis kaksikute, sõime lutina vaid hoopis raadiot ruti vaata jamaga vanad jäävad siis raadios jälle lauldakse. No. Ma ta Mare. No ära, aga. Nojaa. Rameeto kuulutas ennast täna õhtuks avatuks. Head tuju teile kõigile, eelkõige aga abidurientidele, kelle Rameeto see täna õieti ongi. Saalis raadioteatris istuvad abituriendid. Võistluseks on registreerinud ennast nelja keskkooli abiturientide võistkonnad. Kuna meie tänane võistlus toimub improviseeritud klassitoas, siis on hinnas loomulikult tagumised kohad. Võistkonnad seisavad praegu uste juures. Selleks, et neid kohti võita, on meil ettepanek tantsida siia Jenkaga. Hinnatakse loomulikult stiili, optimismi, rütmitunnet, head tantsu. Enne aga, kui me asume hindama tutvustama žüriid, kes õieti hindab žürii alalised liikmed, on ka täna kohal Villu Astok, geoloog kuuga Hiibus, kunstnik ja kultuurikaupade hulgimüügi baasia esindajana, seltsimees saagen. Nii, palun orkestrilt Jenka. Enne kui me saame hinnata, kuidas Talts võistkondadel välja tuli peame võistlejatega tuttavaks saama. Siin esimeses lauas on võistkond. Kuidas on, teie nimi? Küsib vastama. Kust? Koolist? Esimesest keskkonnast, kas teil on ka kapten ja Arvi Mägi? Mis see olete teie? Meeskonna kapten, küsi, vastame, siis on siin teine võistkond, võistkond, ruudur olmest. Kes on teie kapten, minu. Kas kõik tunnevad täis? Ma arvan küll. Aga palun esitage vähemalt mulle minu nimi, Andres Otsnik. Väga kena. Ma loodan, et teil on palju õnne selles võistluses. Kollasvõistkond Ikaros ja te esindate Kehra Kehra keskkool. Te, olete kõik kaptenid või on teil vaatleja täielik, näete, kui hästi, ma arvasin, et teil nii, ma tean, palju õnne teile. Ja siin me oleme tria 21. Ja ma olen kapten. Ja kust koolist olete 21.-st 21. keskkool. Suur tänu teile. Ma arvan, et sõna on žüriil Meie põhikiri või juhend nägi ette, et me peame hindama muuhulgas ka optimismi tantsu puhul. Kuna optimism täiesti puudus, siis žürii hinne on kõigile võistkondadele üks punkt. Tähelepanu suure ringi kuulajatele. Te kuulete nüüd ühte muusikapala. Te kuulsite üht muusikapala, küsitakse, mis tants see oli. Esimene küsimus suurele ringile. Mis tants see oli? Te juba nägite, et täna on rameetas kaks mängujuhti, nii et võistlus on tõesti kõikidel aladel ja kõikide vahel. Näis, kuidas läheb, igal juhul selles rameeto klassitoas, mis on siin laval toimub võistlus ka õppeedukusest. Tähelepanu. Tal on ma selgitan teile päeva ja vaheldust. Prete tuleb viia. Admin kui kilu parem põsk on päike kiirtest valgustatud. Mis parema põlvega nüüd juhtub? Kui parem on valgustatud, eks ole. Kus vasak põsk. Vaadake, õhkkond, kus varjuõigus. Õigus. Nüüd keeran ümber, keerab võtvaldude pole nüüd on Ferub vabad, vallutatud. Parem But. Varjuõigus, õigus valida, õigus. Nii. On teil kõik selge. Homselgend, võtke, vastake mulle kord on selge jah võtta, meil on selge, palun üks, kaks, kolm ja õppeta. Meil on. Nüüd tuleb jefreitor. See tee on Fereteni pea sõma kera. Siin üleval on veel pilkane pimedus, täielik talv. Siin on veel uurimatud avarused. Kui sina näiteks oled reisija ja ta hakkab võitma ühe teatud punktist kihva, jõuad paratamatult samasse punkti tagasi. Me hakkamegi sõitma sõidame, läbistametretenipudent, jõuame väljak kõrvade juurde. Frederick, kas sa lõppude lõpuks põdedama kõrvad puhtaks? Pese ta siis on? Mul on niisugune tunne, nagu oleks kuskil seal hauast välja tulnud. See tähendab lihtsalt kuradi. Sõidame edasi, ikka edasi. Jõuame siia kukla juurde välja, kui siin kukla juurest Greterlomöökus kodundilt päev. Vaata sõidame edasi, ikka edasi ja edasi tuleme tippude juurest mööda. Siia jõuame tagasi viia lähtepunkti, kust me tegevust alustasime. Võitu tähendab reederi nina juurde. Vahepeal ärritasime metsikut džunglit. Fereteni juuksed. Sõitsime mööda Egiptusele agendikust. Lauk jõudsime Fretin nina juurde väljata, tähendab kuhu, kuhu me jõudsime välja Himaalaja mäe tippu. Siit Himaalaja mäetipust voolab välja kaks jõge. Tigrisi Aifrot, Michelle oma sugu, Vittu ühinevad üheks suureks. Tere, algse ma teadust. Ma olen rääkinud, lapsed ei tohi rikkuda kooli näitlikke õppevahendeid. Vaat nii. Ega paigalda. Nüüd ma selgitan teile, kuuvarjutus, palun tuleksin abi ja sina oled kuu. On natuke jah. Palun tule siin appi ja sina oled päike. Pole nüüd valgustab päike nii maad kui kuud kuid maa tiireldes ümber päikese. Võib jõuda hetkeks niisugusse punkti, kust ma varjab päikesekiired kuuelt, vot nii, palun aktorita ühte ritta. Te näete, päike, ta kiirelt varjutab ära reeteni, suur must ja rumal pea. Vot nii on selge, mis on kuuvarjutus. Nüüd ma näitan teile päikese liikumist. Nii, sina oled päikene. Tina tiirleb ümber oma telje, trafaretne olnud nagu alati maa globiama. Sina, tila maa tiirleb samuti ümber oma telje, ühtlady tiirleb ümber päikesepäike, palun natukene, ta pole. Muusina tiirleb. Peredeni ümber maa on selge, nii et terve kupatus päikese ja on selge, et me oleme valmis tähelepanu Ale. Kummuti julgemalt energia. Vaat nii. Ma ei tea, kuidas teie, aga mulle tundub, et see ei ole mitte roosiline väljavaade, huvitab, kes meist on vulkaanide tünnis näitlik, õppevahend ja kes peab välja purskama laavat ja põlevat magmat. Igal juhul oleme me jõudnud kilemägedeni ja siis tuleb küsimus, millele võistkonnad annavad vastuse. Tähelepanu. Küsimus number kaks. Mis on tsunami? Kas see on vulkaani nimi, vulkaani toimer, tekkinud saar või vulkaanist sünnitatud laine. Niisiis, kas vulkaan, saar või laine? 20 sekundit mõtlemise aega? Palun, teie vastus. Laine, küsi, vastame, vastaslaine. Vastase Ikaros trio 20, kas see on vulkaanist sünnitatud laine? Nii nagu kõik arvame kaltsu vulkaanist Küsivastame kolm. Ruutjuur kolmest on kolm. Ikaros kolm, 21, kolm. Teine küsimus suurele ringile. Missugused järgnevast viiest nimest on Eestis tarvitusel koha nimedena? Need nimed on Pariis, Varssavi, Borodino džungel Rooma. Teine küsimus suurele ringile. Missugused järgnevast viiest nimest on Eestis tarvitusel kohanimedena? Päris Varssavi paradino džungel Rooma. Väikeseks hinge tõmbeks ma palun siia 10. keskkooli ansambli selle mikrofoni juurde seal. Kuni te ei ole hakanud veel laulma, kasutaksin võimalust teid küsitleda. Ma ei saa teid kõiki korraga intervjueerida, sellepärast ma näitan juhuslikult mikrofoniga näiteks teie peale, palun öelge, kes te olete. Antiineraldset. 11., c klassist. Tänan. On teie ansamblil midagi, mis teid kõiki ühendab? Võib-olla see, et meile meeldib kõikidele laulda. Ja rohkematele praegu joonest, igaüks on erinevast klassist on. Ja alles sügisel saime kokku. Aitäh, palun öelge, mida te tegite laupäeval kella 18 ja 22 vahel eelmisel laupäeval. Ilmsel laupäeval ma olin tonglikultuuri palees sel kellaajal. Seal oli peotantsuvõistlused ja siis jälgisin klassikaaslastega, käisin. Aitäh, mis laulu te laulate praegu praegu laulame? Pudelski koolibändi, aitäh. Järgmine tund on matemaatika. Kaks kolm, neli, viis, kuus käike, käed. Kaks päeva pärast ma isegi lugesin neid, oli 10. Tänasega mine parem ära, mine mängi kuskil ära sega mind, ma loen ise veel kord parem. On üheksa hästi-hästi, ära piina mind, ma loen nad ise veel üks koordile. Oota üks, kaks, kolm, neli, viis, kuus, seitse, kaheksa, üheksa, üheksa, helde, laekunud üheksa. Oota, kas ma võin? Oota, ma loen nad veel ükskord üle, igaks juhuks. Maailm on kuni üks, kaks, kolm, neli, viis, kuus, seitse, kaheksa, 10. Sa püha taevas, 10. Jääda nii näeb, jäämegi, muidu jääb olema. Lugesin, praegune oli 10 ju. Naene üks, kaks, kolm, neli, viis, kuus, seitse, kaheksa, üheksa, nüüd on jälle üheksa. Vaeva küll peab olema. Lugesin praegu ju üks, kaks, kolm, neli, viis, kuus, seitse, kaheksa, üheksa. Kuus seitse, kaheksa, üheksa, 10 ära tega, nüüd ma lähen ise. Lõbike igale ajale. Nagu te näete, ei ole arvudega ringi käimine väga lihtne. Meie järgmine küsimus võistlejatele on niisugune. Ma loen ette 15 silpi, palun kuulake. Por tõmm, sip, laumaa, dipli, ur väär tšõuts, sing, auh, vaat. Mõtlemisaega pool minutit. Meenutage nendest silpidest nii palju, kui suudate. Alustame vastuste ärakuulamist. Võistkond küsivastame, palun lugege ette oma silbid. Küll. Aitäh võistkond, ruutjuur kolmest. Sõu perr, au. Dirk Kai tikkpomm. Aitäh. Võistkond Ikarus. Por au Kärsel kiu pauk, aitäh ja vest, kontria 21, pordim auk, mant, kärnmaak nõu. Aitäh. Kas zürii jõudis jälgida? Kõiki vastuseid? Ei jõudnud. Missuguseid korrata? Zürii paluks kirjalikult aha, võib-olla assistendid viivad need kõik žürii kätte ja kuni zürii selgitab välja selle võistluse tulemused. Ma palun, et ene jätkab järgmise numbri ettevalmistamist. Nüüd tuleb siis see, kus on vaja neid lusikaid millest äsja oli juttu. Algat võimlemise tund. Palun, sellesse tuleb suhtuda lugupidavalt. Teatejooks lusikatega, igast võistkonnast kõige haledam, kõige nobedam jooksja. Võtta sellest võistlusest osa, palun arutage kiiresti läbi, kes tuleb teatejooksu igast võistkonnast üks võistleja igale võistkonnale üks lusikas ja üks muna, mida tuleb hoida supilusikas. Võistlus toimub nii. Teatejooksjad hüppavad siia minu juurde. Me jääme Peetriga siin kõrvuti seisma, hüppavad siia paremal jalal ja hüppavad tagasi lähtepositsiooni vasakul jalal. Võistkond, kes lõpetab võistluse esimesena saab maksimaalse arvu punkte või kes mingil põhjusel on sunnitud katkestama, jääb punktidest ilma. Ettepanek on ära kuulata zhürii hindeid esimees eelmise küsimuse puhul, sest kui üks võistkondadest asub juhtima, küllap see võidupunkt võiduseis annab hoogu juurde ka teatejooksule. Žüriil oli alguses niisugune plaan, et kes ütleb üle 10 silbi õigesti saab kolm punkti ja nii edasi. See plaan nurjus. Parim vastus oli kolm õiget. Niisiis me andsime punkte. Nii palju, kui palju oli õigeid silpe võistkond, küsi, vastame null. Ruutjuur kolmest üks Ikaros kolm, Trio 21 kaks punkti. Kolmas küsimus. Tõlkige ladina keelest eesti keelde lause apova Uskve Ad mala. Kolmas küsimus suurele ringile. Tõlkige ladina keelest eesti keelde lause up uskne AT maana. Järgmine Ikarus seitse, trio 21, kuus, ruutjuur kolmest, viis, küsivastame neli. Palun olla valmis võistluse põnevamaks ajamiseks, me segame vahele nagu sekretäri Hadki seda tegi. Kas võistlejad võiks ennast tähistada nii et nad oleks selgelt eraldatavad? Kes on vist võistlemist neil olevat. Kuid peakohtunik, palun vabandust, otsekohese korraldust täidetakse. Käsu žürii jõudis kindlaks teha võistkondade seisu žüriile väga meeldis, et võistkonnad näitasid oma silt publikul, seetõttu zürii ei näinud. Milline ettepanek on žüriil? Tutvustame jooksjaid, see tähendab ühel jalal hüppajaid veel üks kord. Ei, ma arvan, et võistkonnad ütlevad, millisele kohale nad tulid. Palun. Mis tõsine aha küsivastane ütleb, et nad olid esimesed, kas publik on näos? Ikaros. Kull kolm. Kas publik on nõus? Ei oleks nõus, ütleks kolmas naljas. Teie pretendeerib ka kolmandale kohale ja enam-vähem ühel ajal. Mul on väga hea meel, et te olete nii energilised, väljendame seda täpsemalt. Need, kes toetavad ikka rase kolmandat kohta, aplodeerivad minu märguande peale esimese märguande peale. Seejärel aplaus võistkonnale. Trio 20 ükskõik, said aru. Tähelepanu. Kolmandale kohale pretendeerib Ikaros. Kõik nägid mõõduriista jah, nii mõõduriist on teie selja taga. Vabandage, kas kõik näevad, kus see asub, jah, nüüd pretendeerib kolmandale kohale, et Riia 21, kolm. Nii žüriil jääb lahendada keeruline probleem, aga meil on veel üks kand. Ruutjuur kolmest kindlalt teine. Kas teie olite see võistkond, kes pillas päris lõpus muna maha? Päris lõbus ja finishis tähendab finishis pillanud õnne enne finišit. Nii neli punkti, Punkti saab võistkond, küsivastame ruutjuurkolmest saab kolm punkti, Ikaros kaks punkti, trio 21, ühe punkti. Neljas küsimus. Nimetage riigijuht, kes hiljuti viigistas maailmameistriga suure ringi. Neljas küsimus. Nimetage riigijuht, kes hiljuti viigistas maailmameistriga. Pärast niisugust ägedat heitlust on jälle võimalus pausiks. Palun lavale abiturientide kitarristide ansambli velled. Me praegu teame teie ansamblist ainult et te olete koolipoisid ja mängite kitarre. Aga ma küsiksin sedasama, mida küsiti siin esmalt tütarlastele, kes laulsid. Mida te tegite laupäeval kella 18 ja 22 vahel. Ma küsin teilt. Kella 22. Kaheksa, kaheksa või 90 22 vahel. Arvatavasti ma viibisin sünnipäeval. Mitte eriti täpne vastus, aga pole viga. Teine küsimus on niisugune, mis nõuab absoluutset täpsust. Missugune on teie ansambli keskmine hinne eesti keeles? Noh, ja meie kuuleme teilt veel midagi, mis see on? Võib-olla selline laul nagu mu väike arm ja laulad, kes? Olavi palun. Palju tänu. Meie läheme oma rameeto mänguga edasi. Ma võtan sekretäriaadi laualt neli ümbriku ja loosin välja ülesanded võistkondade vahel. Võib-olla te lubate tõmmata ainsal daamil tee võistkonnas, avage ümbrik ja lugege oma ülesannete. Abiturient on teinud poppi, tema eneseõigustus, kõne, see on võistkonnal trio 21. Koolipidu on lõppenud, abiturient tahab koju saata tütarlast, tema veenmiskõne, sel puhul. See see on võistkonnal Ikaros. Reportaaž esimese klassi klassiõde tunnist arvutakse Juku käitumist. Kas Juku talitas õigesti? See on küsivastame võistkonnale. Koostu 10 käsku, abituriendid, seal võistkonnale ruutjuur kolmest, kuni võistkonnad mõtlevad, palume lavale esimese keskkooli meesansambli. Ma küsisin teie käest. Mida te tegite möödunud laupäeval kella 18 ja 22 vahel ja võtame vahelduseks vastuse sellele küsimusele teilt kõigilt. Kodus olen vist vist. Võin sõbra sünnipäeval kodus. Kodus kindlasti heitsin magama kell 18, selle vahepeal oli küsimus, ahah, no me palume. No see, no ma ma. Siira. Ja. Ja. Nii ja ta maksi Nojaa, läheks ema oli nii, ja kuhu ta siis eksju? Ma pöörduksin võistkonnal sekretäriaadi poole, avaldasin protesti ikka selle teatejooksu kohta, sest nagu te ise ütlesite, oli seal tingimuseks, et muna ei tohi maha kukkuda. Nagu te ise nägite, kui palju seda täideti, seda mingi must noh raske öelda. Ja miks ei arvestanud žürii seda samuti, kas teie muna jäi lusikale? Minul jäi ta kahjuks distantsi lõpuni küllusikale ning finiši ületades kukkust alles mahalaga, et ei tekiks mingeid, et noh, proteste olla teiste poolt võiks ehk uuesti korraldada selle võistluse. See on sportlike ürituste juures peaaegu vältimatu nähtus. Ma usun, et sekretäriaat püüab lahendada nüüd tüliküsimust. Sekretäriaadi ettepanek on anda küsimus otsustamiseks žüriile. Tänan lahke tähelepanu eest. Tähendab, žürii tahtis teada seda munakukkumist õieti mitte sellepärast, et see oleks võistlustel võistlusmääruste rikkumine vaid žüriile tundus, et see võistkond, kelle muna veeres finishisse küll enne, kui tema konkurendi oma jäi ise natuke hiljemaks kui too, kellel olid munalusikad. Kas zürii suutis küllalt veenvalt esineda? Ma palun andke märku aplausiga. Loodetavasti võime minna nüüd edasi ja kuulata ära improvisatsiooni. Ma mõtlen, et meie vabastaksime seekord žürii raskest ülesandest hinnata improvisatsiooni ja usaldaksime selle saalile. Te saate seda teha aplausiga. Žürii palus tungivalt arvestada, kuigi žüriis istuvad kõik endised abituriendid on neil raske võib-olla neid küsimusi hinnata, eriti mis puutub tups sellesse. Nüüd tuleb hinnata veenmiskõnet tütarlapsele tema koju saatmiseks. Me oleme ise nende kõnedega korduvalt esinenud, kuid nende efektiivsust me ei suuda kuidagi hinnata. Ja saal, kus istub nii palju noori, neid, keda veendakse, on selles suhtes kahtlemata objektiivsem. Selleks peaksite teie praegu tegema ühe tingliku hindamiskriteeriumi aplausi. Ma palun teid ette nüüd aplodeerisite, nii nagu te aplodeerisite siis kui te tahate anda maksimaalse arvu punkte. Palju tänu võistkond, küsivastame reportaaž esimese klassi klassijuhatajatunnist. Arutatakse Juku käitumisküsimust. Kas Juku talitas õigesti? Kas te soovite mikrofoni? Sooviksime nimeks, palun hoidke kindlalt. Käes. Niisiis, viibime oma mikrofoniga Tallinna esimese keskkooli esimese klassitunnis, alguses me täpselt ei kuulnud, Me vabandame sellega, armsad kuulajad. Kuid teema näib selline, et Juku olla kuskil käinud hoovis. Klassijuhataja räägib minagi siin üks silmapilk. Asso klassi just ütleb istet. Kui koe, räägin nüüd ise, kuidas sina Snassidegige? Juku hakkab, siis räägime. Õhtu naabri aeda piisab, piisab, ütles seda. Ma ei tea, mis ta seal vist tegid. Hunnik puuriita, tasa tehtud, pesu maha kistud, ma võin seda ette arvata, juba aitab, Juku. Ja siis nagu armsad kuulajad, kuulete, hakkab järgneb loetelu juku huligaansuste eest, mis ta tegi ja manitsuskõne. Ja õpetaja selle peale lisab veel, nagu te kuulete. Ja kui ma kutsun naabrediga veel siia, Tomas, ole paipoiss, mine jooksja, kutsun Aaviedi siia. Istub vaikse näoga, aga õige tahaks teada, kuidas Juku välja, kuidas see Juku käitumine on, siis küsime oma klassi õpilasest. Ma pean mitmes, kuidas, Juku teile siis nii? No kuidas te saate Juguga läbi? Juku, Juku, Juku ei taha oktoobrilapseks astuda. Ei taha või ei taha. Kui ta kuidagi ei taha, räägime küll. Suur aitäh, et siis vist vaatame. Tsükkel on vist valesti küll teinud. Assoo klassijuhataja leiab veel paar manitsussõnad, nagu te kuulete, ta ütleb veel. Juku, seda asja me hakkame päris tõsiselt võtma. Päevid siia, esimene märkus, sinul sellel esimesel õppeaastal läbis tema kooli kutsuma, samal hetkel plahvatas uks lahti. Hingeldades tuleb sisse, vanatädi õpetaja ütles, et selle peale võidukat noh, Juku, sinul, Leps või see sinu jutt on lauldud nüüd kui täna tuleb hingeldades kohale juku juku juku tõuseb püsti. Siin kärilis poiss, õpetaja jääb jahmunud näoga, siis mis teeb? Käed kokku, issand, õpetaja rähvitaksid, ütleb vanatädi. Ta aitas mul eila puid saagida õhuese. Ja sellega lõpetama reposi, liigseid sõnu ma hästi nagu rohkem rääkida. Võistkond ruutjuur kolmest, teil on pärast niisugust aplausi muidugi ebamugav. Kuna me teame. Ülesanne, palun esitage ka. Koostada 10 käsku abituriendile mesid alguseks võimaluse piires maga hommikuti niikaua, kui võimaldab seda südametunnistus. Teiseks hangi tagavaraks mõjuv põhjus. Kolmas säästa oma ajusid, ära õpi. Neljas enne kui tõused, mõtle, milleks. Viies ära kiru õpetajaid avalikult sellest pahandust olla. Seitsmes ÄRA närvitse spikerdada rahulikult. Kaheksas. Sööge korralikult, kõht täis, et sa kooli mingis, mitte movi, ma ei hakka. Üheksandaks, ära torgi kooli söökla, sina kahvliga, vaid kasuta selleks sulepead. 10. ettevaatust, eksamineerija pole mitte jumalad, vaid surelikud. See on kõik. Kas tohib, ma rahuldan oma isiklikke uudishimu, missuguseid nendest käskudest te olete ise rakendanud? Kõiki kümmet ausalt öeldes? Nagu näete need käsud küllalt kasulikud, sest see mees mängib veel rameetotki. Žürii palub korraldada nagu prantsuse presidendivalimistel kid teine voor. Kahe võistkonna vahel. Küsivastame ruutjuur kolmest, kes said maksimumi. Mõõtja järgi. Neist kahest on esimene igavene küsimus. Palun aplodeerida veel kord, kui ta ei ole väga väsinud võistkonnale ruutjuur kolmest. Teil oli neid kõigile ainult kaks häält, sest et üks nendest kahest võistkonnast peab jääma teiseks, palun aplodeerida nüüd võistkonnale küsivastame. Žürii otsus. Küsivastame neli punkti, ruutjuur kolmest, kolm punkti, Ikaros kaks punkti, trio 21 üks punkt. Viies küsimus mida tähendavad sõnad Tonda metress ja bajonit. Ma kardan suure ringi viiendat küsimust. Mida tähendavad sõnad tanda, metress, pajanet? Võistkondade järjestus on praegu niisugune. Küsi, vastame 16 punkti. Ruutjuur kolmest, 12 punkti, Ikarosel ja trio 21-l on mõlemal praegu 11 punkti. Jätkame laulmise tunniga. Järgmine ülesanne on peidetud ühteviisi mida te kohe kuulete. Olge tähelepanelikud. Kas te olete jälginud tähelepanelikult, siis palun kuulake küsimust. Kes on selle viisi autor ja mille poolest, millega see viimastel nädalatel on saanud eriti populaarseks? Mõned 20 sekundit on teil veel võimalus sedaviisi kuulata ja siis vastate. Vastus on kirjutatud kõigi. Hakkame siis otsast peale. Ma palun trio 21, ütleme ausalt, et ma ei tea. Aitäh järgmine. Ruutjuur kolmest televiisoris Raimond Valgre Ja sündmuste puhul see on populaarseks saanud laul. Küsivastame selle viisi autor on Dunaevski ja filmist lõbusad semud on see viis pärit, seal oli ta esimest korda. Me määrasime ära ka taktimõõdu, son neli neljandiku. Ja viimastel nädalatel me arvame, et sellel heliloojal oli hiljuti sünnipäev. Ma tänan, Ikaras. Meie muud ei tea, vähemalt lõbusasse mustast ei ole lõbusad semud, aga autori kohta ei anna mingeid oletusi. Meie hulgas see keegi jalad hulgast mitte nii. Ma tänan teid. Sõna on otsuse langetamiseks, žüriil. Need kõik on selge võistkond, küsi, vastame saab ühe punkti, kõik ülejäänud võistkonnad saavad null punkti. Mul on ettepanek ette avaldaksite ka õige vastuse. Palun Dunaevski laul, süda on viimasel ajal saanud populaarseks sellega, et esimesel üleliidulisele estraadilaulude konkursil möödunud kuul oli see üks paladest, millega tuli esikohale fiktorvuyatšidž. Ma ei tea, kuidas teie minule see viis väga meeldis. Ja ma palun siiski žürii anda võimalus sellele võistkonnale, kes on valmis seda laulu kätte antud sõnadega proovima laulda. See võistkond võiks saada lisapunkti. Kuidas zürii arvab. Sellega olen ma nõus, alati. Niisugune võistkond tahaks teenida lisapunkti. Kas te kuulaksite meie võistkonnaliikme esituses selle laulu? Teadmiseks suurele ringile ruutjuur kolme seis paranes tublisti, võrreldes kahe tema kaaslasega senise kaaslasega. Kuues küsimus. Nimetage maailmakuulus helilooja, kelle naine oli maailmakuulus kirjanik. Nimetage maailmakuulus helilooja, kelle naine oli maailmakuulus kirjanik. See oli suure ringi kuues küsimus. Algab ajaloo tund. Peateemaks on meil siin üks džentelmen Ameerikast kes kõiki kunstivagusid esimest korda näeb. Selleparast juhib tähelepanutunnis nendele külgedele, mis muidu võiksid jääda. Kus kohas ta kirjutas ise või sellise Jason Kolumbuse enese käe Ameerikast, ma tean palju 14 aastasi poisikesi, kes kirjutavad paremini kui tema. See on kõige halvem käekiri, mida ma kunagi näinud olen. Ja ärge arvates sellepärast, et me tulime siia, võõrad, oleme võti olla nii, nii mai. Ja kui teil on näidata tõelist No vabandage, ega ma nii juhmid ka ei ole või see tulime just Ameerikast ja niisugust nime pole kuulnud ja aga muidugi Kolumbus meeldib nimi ja kas ta on surnud ja tantsu? 300 aastat tagasi. Kuulge, mine kätte, ta suri, mis tähtsust? Saba? Kuulge, võib-olla rõuge ja võib-olla tõesti ma ei tea, aga võib-olla leetrid, võib-olla neid, ma ei tea. Kas ta vanemad on elus. Vabandust, pump on püst ja Kumpan pjedestaal. See on vist ja sealt ma saan aru ja väga õnnelik kombinatsioon ja kas see džentelmen on esimest korda püstil? Issand issand jumal, issand jumal, armsad lapsed, seal peab olema Kentmanni tänav ja läheme lasid palun. Muumia aa vot küllaltki nimi oli seal tagapool ja tal ei ole kinnine, ta saab egiptuse muumia ja kas ta on siin sündinud? Tantsüklow Egiptuses Egib a- arvatavasti prantslane jaburalt paanikahoog peale vaid Tantženko Egiptuses, Egiptuses, käki Egiptuses. Tema ei ole sellest midagi kuulub. Aga võib-olla on ikka võõramaal maalin ja muumia, aga vaadake, kui rahulik ta on või enesekindel ja. Kas ta on surnud jäässe muumia? Ta on juba 3000 aastat tagasi, soo. Kuulge, mis te mõtlete, vaatate meid nagu hiinlasi, sellepärast et Pedame õppida. Kui teil on, saatke meile üks värke loor ja aga muidu teate vaadata, elate Alpina märkenoloogia. Värske, loobub ja minge koju. Palju tänu, ärge minge koju, ma tahan esitada küsimuse. Järgmine küsimus on, ajaloost. Küsitakse ma tuletan meelde, et vastus peab olema tingimata kirjutatud. Paberile. Küsitakse, millal avastas Kolumbus Ameerika mõtlemisaega 10 sekundit. Alustame vastuste ärakuulamist esimesest pingist võistkond küsivastame. Kolumbus avastas või tähendab sõitis Kuuba saare juurde 492. aastal, kuid ta ei teadnud siis, Ameerika on tänal võistkond Ikarus. Ta eksles seal 1469. aastal. Tänan. Võistkond trio 21 Ameerika avastamisaastast Toyotasse 1492. Täna. Võistkond ruutjuur kolmest. Kolumbus jõudis antili saarestikku 1453. aastal aastate. Tänan. Kas žürii jõudis jälgida? Kõiki vastuseid? Jõudis võib-olla te saate kohe öelda ka punktid küsivas õige vastuse. Küsivastame kolm punkti, ruutjuur kolmest null, Ikarus null trio 21 kolm. Õige vastus 1492 oktoober 13. Seitsmes küsimus. Loetlege Dante põrguringid ja nimetage, missuguse patu eest missugusesse ringi patune paigutati. Seitsmes küsimus suurele ringile. Loetlege Dante põrguringid ja nimetage, missuguse patu eest missugusesse ringi patune paigutati. Ma paluksin lavale Kehra keskkooli tütarlasteansambli. Palun öelge, kas teie ansamblile on olemas ka majajuht või vanem. Ei tunne, palun näidake teda Mullega aha. Palun öelge, mida te tegite laupäeval kella 18 ja 22 vahel. Tõesti ei mäleta, mis, käisin sõbratari juures. Aitäh kuna sellele vastasid neli noormeest, kes moodustasid eelmisi esinenud ansamblis. Ma küsin järjest nelja käest. Mida tegite teie laupäeval 18 22 vahel? Üksi. Käisin tean, üksi ei, kahekesi. Käisin kinos, sõbratariga. Meie koolipäev, õigemini kooli õhtu hakkab lõpule jõudma, niisama nagu hakkab lõpule jõudma abiturientide kooliaeg üldse. Ma ei kahtle, et teil on väga palju nõuandjaid. Teile soovitatakse kelleks saada, mida ettevõte kelle nõu kuulata. Kahjuks pole, aga mitte iga nõu kullast. Ametnik ja sellepärast võtavad omale õiguse kõnelda esimesena Abeilt ametlikel nõutakse vähe. Ainult et me peame oskama teha musta valgeks ja valge mustaks. Et me peame oskama naeratada, kui meid alandatakse ja küürus käia, kui meid ülendatakse. Sellepärast minu sõbrad, aga kõik ametnikest ametnikena on teie karjäär kindlustatud. Advokatuuris sest advokatuur son karja, advokatuur saab hüppelaud, advokatuur, son sant, rätt kõrgustes. Kusjuures advokaatidel on üks suurepärane eelis, meie üks kolk, mis me teeme üks kolkimis nõuanded, meie anname, me teeme seda raha eest. Kusjuures kõik täidad eranditult sõbrad, vanemad kolleegid, õpetajad, professorid, televisioon ja raadio teevad seda tasuta. Aga meie saada selle raha. Meie ei ole üks niisugune viril rahvas, kes tuuni pisiasjadest, et meie ei ole, meie, ei loobi sõnu tuulde, nii nagu seda teeb, teeb näiteks advokaat. Meie lihtsalt teeb oma sõnadest kaubaartikli ja müüme selle maha. Kõik on kuidagi labane ja panna. Kas te ei ole teat väsinud pori sees Berdamast? Tõuske õhku. Tõuske õhku, lennake kunstis, vääridesse, hakake näitlejaks. Sest näitleja kõlab kuidagi loomulikult. Näitleja sean, ma ütleksin, ülendab. Sest näitlejad teatri, näitlejat. Ma usun, et niisugustest nõuannetest võib hakata pea ringi käima, kuigi ma samal ajal usun, et tänapäeva abiturient on niivõrd mõistuseinimene, et ta pea ei käi ringi, kuigi tänapäeval antakse ehk vastu käivamaidki nõuandeid ja märksa rohkem kui siin täna õhtul. Seda enam, et need nõuan, tunded, mida praegu anti, on ajast ja arust ja kehtisid Serbia humoristi Nušitši ajal suure ringi. Kaheksas küsimus. Nimetage kaks elukutset, mida peate noorte hulgas kõige populaarsemat, eks võidavad need vastajad, kelle valik langeb ühte kõige enam hääli saanud elukutsetega. Ma kordan seda küsimust. Nimetage kaks elukutset, mida peate noorte hulgas kõige populaarsemate, eks võidavad need vastajad, kelle valik langeb ühte kõige enam hääli saanud elukutsetega. Igal juhul peab eluska õnne olema niisama nagu rameeto mänguski. Kellel õnne on, see selgub kohe. Fortuuna küsimus. Te kuulsite täna katkendeid Samuel Lancharn Cleventsi teostest millest on tuletatud tema kirjanikunimi. Kuna te teated rameeto raadiomängureeglite järgi võib igaüks, kes vastab ära fortuuna küsimuse, tulla mängu ja saada endale liidri seisu. Kuna te kõik, kes siin saalis viibida, Te kuulsite küsimust siis on kõigil, kes arvavad, et nad teavad vastust võimalus lülituda mängu ja saada endale liidriseis. Oli. Ma täpsustan veel kord küsimust. Aha, te olete viimane. Ja seejärel palun teid kõiki tutvustada, kes te olete ja kas te moodustate ühe või mitu võistkonda. Küsimus oli niimoodi, palun nimetage selle inimese kirjanikunimi ja kust see on võetud? Keda ma nimetasin, Samuel länghorn Cleventsiks. Nii, aga enne, palun öelge, kes te olete ja öelge oma võistkonna nimi? Ei, no hind. Kukerpall hästi võistkond Tseekad, Tseegol esimest keskkonnist, palun öelge oma võistkonna nimi ja kes te olete? Võistkonna nimi on udupilt, me oleme kõik väikest viisi fotograafid, aga praegu on meie sihiks seda seisu võimalikult uduseks ajada. Kus te olete? Tallinna esimene keskkool reeglite järgi me kuulame ära kõigepealt need, kes tulid saalist, ma alustan sealt otsast, kuna neid on õige mitu. Ma juhin tähelepanu ette vastu, sest peab olema öeldud nimi ja kust see kirjaniku nimi andvaid tõtt. Või millest tuletatud võistkond kukerpall. Klein ta tuletas selle oma kodulinna nimest. Zürigulis Maact veenda, tuletas oma kodulinnainimestele Võistkond sekad. Mõõt Veinovamad tuledest ida võistkonda Tubilt. Trein tuletas selle oma töökohast, kui ta töötas Mississippi jõele. Kas te saate veel täpsustada? Ei, ma enam ei. Võistkond, ruutjuur kolm. Maak Tuin, tuletasime kodukoer. Mark Twain tuletas selle oma kodukoha järele. Võistkond, küsivastame, tegemist, maak veiniga, tuletatud on ta sealkuda Mississippi jõel, loodimas oli siis karjute seal maak Twain, maak tähendab ühtaiad, vein kahte jõe sügavusmõõdet. Võistkond Ikaros. Nüüd me küll teame, enne ei teadnud võistkond Ikarus ei tea. Trio 21 solimaak veinias on parvetajate siirust Missisipil. Tsunami tuletatud. Rohkem ei taha täpsustada, mida? Aitäh. Kas žürii sekretäriaat jõudsid protokollide kõik vastused? Palun züriil nüüd öelda täpne ja õige vastus, punktide seis ja võistluse seis. Ma palun teatada sekretäriaadile. Täpne vastus Maact vein, mis tähend, mis on lootside hüüemissistsipilt ja tähendab kaks sülda. Seega nüüd absoluutselt korrektset vastust ei olnud, aga kui me jätame kõrvale väikese keelelise eksimuse võistkonnal, küsi, vastame siis. Ainus õige vastus kuulub liidrile võistkonnale küsivastama. Žürii, palun, kas see tähendab kolm punkti? Küsi, vastame, ei, see ei tähenda kolme punkti, see tähendab, et liidripunktide arv kahekordistus, tal peaks olema nüüd 32 punkti ja ta on võitnud rameeto raadiomängu väikese ringi. Suure ringi üheksas küsimus. Mis keeles kirjutas Lušitš? Mis keeles kirjutas nussid? Tänase kõige meeldivama osa juurde Meil on välja jagada auhinnad. Aga enne me tahaksime neid tutvustada, et kõik teaksid, mida nad saavad ja millest nad ilma jäänud. Ma palun seltsimees, saagem teid ette, tutvustaksite neid esemeid, mis siin all väljas. Kuna teie firma on täna rameeto külaliseks Romeeto autasustama väljatransistorraadiovastuvõtjad, nagu näete siin siis meil on. Nagu te teate, on nääriaeg ukse ees näärivanad. Mitmesugused ja samuti nääre nääriehted. Ja et võib-olla meie metsadele liiga ei teeks, siis on sünteetiline näärikuusk. Ja ka et meil on see kalduvus ike importasjade vastu import, nääriehted samuti välja pandud. Muidugi maa kui baasi esindaja siin, tahaksin öelda Rameeto kuulajatele. Et tänavu aasta Me oleme varutud paremini kui möödunud aastal kasvõi suuskade osas. Kui möödunud aastal oli pikk talv ja müüsime näiteks 45000 suuska, siis oleme varustatud kevadel avasta 10 1000 võrra rohkem ja neid peaks jätkuma piisavalt. Jää lubaksite korraks minule. Ma mõtlen, et asume siis preemiate kätteandmise juurde. Rameeto on määranud esimese koha. Saanud võistkonnale preemiaks transistorvastuvõtja siis komplekti elektron, mille abil võite ehitada mitmeid raadiotehnilisi aparaate ja kolm kunstialbumit kirjastuselt kunst. Rameeto toimetusele on teile veel väike nõuanne, kuna transistor on üks, teie aga olete kolmekesi ja teie selja taga oli suur võistkond, kes teid toetas saalis hea aplausiga ja peale selle on teil veel koolis saajad, toetajad siis, et ei oleks tüli, võite te selle transistori välja mängida oma väikese rameetoda, mille võite ise korraldada oma koolis? Palun tulla teise auhinna võitnud võistkonnal ruutjuur kolm auhinna järele. Tee auhinnaks on kolm paari suuski, nii et teil ei ole vaja korraldada väikestrameetod. Palju õnne. Ainus ainus naisvõistleja sai lastesuusad. Ma ei oska seda kommenteerida. Aga nüüd peame me selgitama tõepoolest välja kolmanda koha. Nagu te näete, on võrdne arv punkte 11, Ikarosel ja trio 21-l. Ma palun žüriil esitada küsimus. Palun võistkondadel Ikaros ja trio e21 kirjutada paberile tähtkujude nimed, mis vastavad märtsi ja aprillikuule. Mõtlemisaeg on läbi trio 21. Aprillikuus on tähtkuju ovaal ja märtsikuist tähtede lõik ja võistkond Ikarus. Kaljukitsevähk, kumb on, kumb? Märts on Kaljuvits ja aprill on vähk? Palun žürii arvamus. Pingeline võistlus jätkub. Nullid mõlemil, märts on jäär ja aprill on sõnn. Võistlus jätkub. See sel juhtumil peaksime rameeto koodeksi järgi võtma järgmise küsimuse ja see peaks olema pea kohta tuleviku küsimus. Palun esitage siis peakohtuniku küsimus. Küsimus on munadest. Munakorvis on munad, kui tõsta neid välja kahe, kolme, nelja, viie ja kuuekaupa jääb alati järele üks muna Seitsmekaupa tõstes ei ühtegi. Mitu muna on korvis aega 24 sekundit. Mõtlemisaeg on läbi, palun võistkond, trio 21 49 49 muna. Võistkond Ikarus 49 muna, 49 muna. Tänan. Ma kordan küsimust ja annan veel minuti. Munakorvis on munad, kui tõsta neid välja kahe, kolme, nelja, viie ja kuuekaupa jääb järele alati üks muna seitsme kaupa tõstes ei ühtegi. Mitu munakorvis aega, üks minut. Trio 21 343 340 kolmuna võistkond Ikarus 147 muna 147 muna. Palun žürii arvamus. Zürii palub ka minuti Puuduks veel žürii, paluks saalil seda arvutada? Ei, tänan, jah, meie siiski kartsin, et järsku oli mõni õige. Ei olnud õige kumbki. Kuna žürii teadaolev vastus on näiteks 301 või kui on hästi suur korv, siis võib-olla ka 721 muna. Kuna žürii on võimetu, siis me palume võib-olla Jaagupit asja lahendada. Ene annab kummalegi konkureerivale võistkonnale kompveki, mille te peate ulatama läbi puurivõre Jaagupile. Kumma võistkonna kompveki võtab? Jaagup on tulnud tänases rameeto võistluses kolmandale kohale. Palun seiske teineteisele küljele, et kõik võiksid olla tunnistajaks. Nii. Tänan, Jaagup õe, kolmandale kohale tuli võistkond trio e21, palun võtke vastu oma auhind, mis on jäänud veel järele. See on siis näärivana, sünteetiline näärikuusk ja nääriehted. Te saate korraldada mõnusa rameeto nääriõhtu. Mul on jäänud üle lausuda veel kurvad sõnad, et meie tänane rameeto raadiomäng on lõppenud. Soovida teile kõike head edaspidisteks mängudeks ja vahepealseks eluperioodiks veel kord tähelepanuks suurele ringile. Kuulake meie viimast kümnendat küsimust. Kirjeldage oma isiklike kogemuste põhjal mõnda lõbusat lugu, koolielust. Tõestisündinud lugu, üks koolipäev. Hindamisele tuleb vastuse Vainukus. Suure ringi 10.-ks. Viimaseks küsimuseks on siis kirjeldada oma isiklike kogemuste põhjal mõnda lõbusat lugu, koolipõlvest. Tõestisündinud lugu, üks koolipäev. Loomulikult tuleb hindamisele vaimukus. Ja ma näen õpetussõnad, kas ringi kuulajatele, kellel alles algab võistlusperiood. Küsimused on teil käes, kõik löövad kaasa ja nutikam võidab. Ainult pidage tingimata neelased. Vastates Raventale ootab toimetus kirja saatjalt andmeid. Vastaja nimi ja eesnimi, aadress, töökoht, vanus ja haridus. Kõike head, jälle kuulmiseni.