Ja meie järgmine külaline, keda meil on väga hea meel siin tervitada, on režissöör Rando Pettai, tere tulemast. No kõigepealt tuleb sulle kindlasti õnne soovida selle puhul, et sa oled 99. aasta parima video kuldplaadi võitja, sa said selle Evelin Samueli ja ka milliTaimunda flaid täis, nii et palju õnne. No ütle üldse, kõigepealt sa teed ka uut eurovideot, miks Sa teed juba teist korda eurolaulu videot? Hea küsimus selles mõttes, et et üldse, miks režissöörid nagu midagi teevad. Ma arvan, et see on lihtsalt natukene natukene nagu teistsugune lähenemine millelegi, et, et kui sa nagu pead kogu aeg nagu saateid või või või ütleme kasvõi reklaame tegema, et siis sa tahad nagu väljundit, et mis nagu noh, sulle endale nagu midagi pakuks peale peale ütleme siis igasuguste honoraride ja kõikide muude Nii et kas euro video tegemine on režissöörile eelkõige huvitav kogemus, on ta eelkõige kasulik kogemus või või on ta mõnes muus mõttes vajalik? Mitte niivõrd eurovideoga üldse muusikavideo, sellepärast et muusika on ikkagi muusika, muusika, kunstivaldkond, mis nagu võib-olla inimesi kõige rohkem mõjutanud sõltumatu kujutavas kunstis, tarbekunstist ja kõigest muust, eks ole. Ja, ja vaieldamatult igasugune muusikaline lugu loob mingi nägemuse, teine asi, et kas nüüd siis režissöör seda nägemust nagu ellu viib. Aga, aga ta noh, režissöörile kindlasti huvitav katsumus. Ma arvan. No kui sa teed näiteks reklaame, siis põhimõtteliselt reklaamitegijad saavad reklaami, näitlejad ise valida. Eurolauljad antakse sulle nii-öelda välja, valliton ette, kas Evelin Saamueli Eda-Ines Etti on head näitlejad? No seda peaks ka nende käest küsima, sellepärast et teatavasti on muusikavideo tegemine ka esinejatele üks suur kogemus. Ma arvan küll, aga, aga iga artist on teatud mõttes nagu hea näitleja peab olema nagu teatud eeldused näitlejameisterlikkus laval huvitav olema, just just saal jääks vait, kui ta lavale tuleb. Ta ei pea selleks nagu eriti palju vaeva nägema. See on nagu oluline. Oskad sa, Evelin Samueli ja Eda-Ines Etti, et selles mõttes omavahel kuidagi võrrelda või kõrvutada? No evelini video tegemine oli nagu aasta tagasi ja ja ühe aasta sisse mahub väga palju. Aga nüüd Nad on, nad on mõnes mõttes väga sarnased selles mõttes, et nad on mõlemad nagu noored. Ja, ja, ja ütleme, et, et nii muusikat, tööstus kui ka kui ka kui ka nende talendi sära on nagu nagu võib-olla neil alles noh, nagu ees, et nende ukse uksed on nagu avatud. Ja, ja selles mõttes, et nad nagu sarnased. Aga aga noh, kui rääkida nüüd isiksustest, siis ega, ega video tegemisel eriti inimhinge nagu süüvida ei ole võimalik. See kõik on üks suur tormamine, kui see lahti läheb. Ja pigem sa nagu üritad kontsentreeruda noh, ütleme siis sellesse võte korraldustesse ja, ja et, et see, mis sa oled nagu mõelnud, et teostus nagu oleks nagu perfektne. Et see on nagu alati lauüks, kurb osa režissööri töös, et sa oled nagu, tunned nagu inimest. Aga, aga see inimene ise nagu tõenäoliselt ei tea, kas sa teda tunned või mis kandi pealt sa üldse teda tunned, et pigem ikkagi jah, et et noh, ma arvan, et mu elus on võimalik veel nendega lähemalt ka tutus. Kas selleks, et video lõpptulemusena head oleks, peab see laul, millele muusikavideo tehakse režissöörile hirmsasti endale meeldima? See on ideaalne, kui see nii on. Ja, ja noh, see tegelikkuses peaks olema oluline, aga aga paraku noh üld üldjuhul igal juhul ei, ei tohiks olla reegel, sellepärast et et sama kehtib ka lauljate puhul, et kui helilooja kirjutab mingi loo, et seal kõigepealt see lugu peaks nagu hirmsasti meeldima, muidu ta seda ei laula. Alati saab nagu igasuguseid nagu ülesanded endale meeldivaks teha, noh, kui, kui ikka väga vastu oled sellele, siis, siis sa seda lihtsalt ei tee. Aga, aga noh, antud hetkel seal pole raua küll nii olnud. Või ka seda teistmoodi, et kas oleksid olnud nõus tegema videot ükstapuha millisele Eesti euro finalistile tingimusel, et ta oleks siis võitnud ja osutunud selleks, kellele on vaja videot teha. Seal oli väga erinevaid artiste. Ma arvan, et ma arvan, et ega vist ei oleks päris, kui, kui, kui, kui ma ikka noh, ma ütleks nii, et. Et igal juhul peab olema seal mingisugune professionaalne tase. Ja ja kui nüüd konkreetselt võtta eelmise aasta eurovisiooni Videokonkurss kui selline, siis, siis igal juhul mul oli nagu plaanis teha muusikavideo. Et kui juhul, kui ma oleks pidanud nagu loobuma euro video, see tähendab siis evelini ja Priit Pajusaare esituse serveerimises, siis malest tõenäoliselt leidnud mõne teise bändi, kellele ma oleks selle video teinud, sellepärast tahtmine nagu videot üle pika aja teha, oli olemas. Et see nagu osutus nagu määravaks vist aga aga põhimõtteliselt küll jah, et ega seal eurovisioonil üldse on nagu, ütleme natukene nagu režissöörile raske videot vormistada, sellepärast et et on väga Erinevus tehasele rokkbändile või, või või, või ütleme näiteks estraadiartistile. Sellepärast, et ta. Tabude süsteem ja kõik muu sinna juurde kuuluv on nagu ühele rohkem lubatud kui teisele ja eriti, mis puudutab nagu Eurovisiooni, kus kus peab leidma selle kuldse kesktee, mis mis noh, ütleme, et mitte ainult nagu ei kehti need ütleme Skandinaavia inimesele, vaid et, et põhimõtteliselt peaks sellest ka üks kreeklane hispaanlane natukene midagi saama. Ütle, millise video sa teeksid, Eda-Ines Etti laulu laev, kontsert, laste, kui sulle antaks selle video tegemiseks, ütleme näiteks 100000 Ameerika dollarit. No esiteks vaevalt, et mulle antakse igal juhul spekulatiivne, spekulatiivne ja. Laht tähendab, kui ma välja ütleksin, siis tõenäoliselt keegi teeks ära ei, mitte seda, vaid et tõenäoliselt siis igal juhul ei ole väärt see lugu lausa 1000 dollarit, kui see lihtsalt tuleks. Aga aga kindlasti oleks see teistsugune küll jah. Sellepärast noh, see muusikavideo põhimõtteliselt noh, kas, kas ta vaatajale nagu kallim paistab. Aga, aga tõenäoliselt oleks ta nagu võib-olla nagu teistele režissööride ja produtsentide-le nagu võib-olla nagu noh trahvid saaks aru, et kallim provitsaks aru igal juhul ja, ja üleüldse, et ta nagu töötaks nagu noh, võib-olla ta kujuneski nagu rohkem nagu sellisel professionaalsel tasandil tasandil nagu kallimaks ja, ja loomulikult ka huvitavamaks, sellepärast et muusikavideote puhul on juba Barakkuse moetööstus ja kogu noh, ütleme siis disainerid, moekunstnikud ja need, kes üldse trende kujundavad. Noh, põhimõtteliselt nendega võiks osaleda. Noh, põhimõtteliselt kui antakse 100000 dollarit, siis ma kujutan ette, et et ega mul nii väga vabad käed selle muusikavideo tegemisel enam ei oleks. Et noh, kahtepidi võtta. Kas on olemas maailmas mõni artist, kes mõni laulja või bänd, kes sinu arvates on kogu oma karjääri jooksul või, või mõnel perioodil paistnud silma eriliselt heade videotega? Oled sa üldse nii-nii palju ja nii teadlikult teiste pidasid jälginud. Ega see on elus mingi etapist küll, kui jälgitakse neid video eriti siis, kui neid eriti nagu kuskilt näha pole ja noh, ma olen nagu paraku noh, ütleme siis 80.-te algul nagu noh, oli see nagu päris vähemalt Eestis oli see suhteliselt defitsiit, et mingit muusikavideote olid need välismaa estraadi meloodiad ja rütmid sellel kes televisiooni kanalil uue aasta eel, aga aga minu teada omal ajal oli Duran Duran, oli muidugi üks bändidest, kes nagu nagu video tegemist võttis väga tõsiselt. Ja sinna järgnesid kohe Queen. Ja, ja, ja Pet Shop Boys. Aga antud hetkel tõenäoliselt, et, et see tase on nagu niivõrd noh nagu kõigile nagu selgeks saanud, et et noh, ütleme et efektide ja kõige muuga nagu enam 11 ei üllatata. Ja, ja tõenäoliselt ongi nagu muusikavideotes nagu oma koha pigem leidnud nagu imidži kujundajad ja moedisainerid, ma arvan ja kunstnikud, ideo, tegelikult kunstniku kunstniku roll on seal muusikavideos võib-olla, et kõige suurem isegi sellepärast, et kuidas üks lugu kokku miksida. Noh, sellega peaksid nagu professionaalsel monteerija režissöörid üpris hõlpsasti hakkama saama.