Mu kallis siniJoore Teile kuulub, üleüldine, tunnustas kui suurele maestro-le armastusväärsele inimesele ja Epikuurdlasele Epikuudlaselema saadan karbitäie Strasbury pirukaid. Suure ja armastusväärse maestro poole, pöördun ma lootuses et osutub küllalt heasüdamlikkusega. Lükka tagasi minu palvet aidata ühte oma tulevastest võistlejatest. Mul on muusikamehest õepoeg, kes ei tea, kuidas kirjutada oma ooperile avamängu. Kas teie, kes te olete nii palju ooperi ava, mängi loonud, ei nõustuks lahkesti nõu andma. Kui aga tunnete muret kuulsuse ja plauside pärast, mis õigusega peaksid kuuluma teile siis muidugi osutub minu palve peale tükkivaks. Ent praegu oma kuulsuse tipul poleks teil põhjust mitte kedagi kadestada. Jään ootama, kallis sind, joone Rossini. Tundmatul, kes maestro rassiinile selle kirja saatis, ei tulnud pettuda. 26. oktoobril 1848. aastal trükiti Napoli ajalehes infalleto ära vastus tema kirjale. Tõsi küll, meie päevadest eraldab Rossini nõuandeid tundmatule juba enam kui sajand. Ent on teada, et näiteks kokaraamatud, mis seal mõnikord veelgi varem trükivalgust näinud kõlbavad tänapäevalgi üsna edukalt kasutada. Kui retseptuuris puudad, asendada kilogrammidega toobid liitritega ja toiduained Ta kaasajast. Ehk on siis midagi õpetlikku Rossini näpunäidetes? Eriti tähelepanelikult muidugi tasub kuulata neil, kellel ooper valmis, kuid avamäng on veel kirjutamata. Ja võib-olla saame siis peatselt tähistada järjekordse šedöövrid sündi ooperilaval. Lugupeetud sind, Joore. Ma olen sügavalt vapustatud, et teie, soovides kergendada oma raskustesse sattunud õepoja olukorda eelistate minu nõuandeid mu kolleegide omadele. Seejuures pean teile kohe alguses ütlema, et ma ei ole iial midagi kirjutanud ilma äärmise vajaduseta. Ma ei suuda mõista, millist rõõmu võib üldse ammutada tööst, mis tekitab peavalu, külmavärinaid, kätekrampe ja seda kõike ainuüksi selleks, et lõbustada publikut, kes vaatamata kõigile meie püüdlustele pakkuda talle meelelahutust leiab suurimat rahuldust andudes igavusele. Mitte kunagi ja mitte mingite tingimuste juures ma ei ole kuulunud nende hulka, kes nõuavad õigust tööle. Ma arvan, et kõige kaunim ja hinnalisem kõigist inimõigustest on õigus mitte midagi teha. Ma võin endale lubada seda rahuldust tänu paarile õnnestunud finantsoperatsioonile, aga mitte tänu oma ooperitele. Ja sellepärast, kui juba on ta tõepoolest teie õepojale praktilist nõu, siis ütlen. Las ta püüab mind ületada, nimelt just selles osas. Kuid kui ta ikkagi visalt püsib oma veidra ja vaigistamatu pürgimuse juures töö poole siis ma annan talle mõned põhiretseptid. Ma kasutasin neid sellel õnnetul ajal, kui olime samuti sunnitud midagi tegema. Teie õepoeg võib valida nende hulgast kõige enam meele järgi oleva retsepti. Esimene tähtsaim ja kindel reegel mitte luua avamängu enne esietenduse eelõhtut. Ei ole midagi stimuleerivat kui viimane hetk. Nootide ümberkirjutaja kohalolek, kes ootab leht lehe järel teie teost ja vihast vahutav teatri direktor, kes meeleheites katkub oma juukseid. Kõik tõelised šedöövrid ooperi avamängude hulgas on sündinud just nimelt niisuguses olukorras. Minu tegutsemise ajal olid Itaalias kõik teatrite direktorid kiilaspäised nagu kaalikad. Ma kirjutasin avamängu hotellale väikeses Naapoli võõrastemaja barbaashia toakeses, kuhu olin luku taha pandud koos kausitäie veega, keedetud ja salatite, makaronide ning ühe kõige õelama ja kiilaspäise teatri direktoriga. Ta ähvardas, et maa ei lahkuvad toast elusana, enne kui olen kirja pannud avamängu viimase noodi. Proovige korraks seda meetodit oma õepoja kallal ja mis ka ei juhtuks, ärge andke talle nuusutada Strasbury piruka võluvat aroomi. See hõrgutav lõhn peab olema kättesaadav ainult nendele heliloojatele, kes midagi ei tee. Ja ma kasutan siinkohal võimalust tänada teid au eest, mida osutasite mulle oma kingitusega. Kolmas nõuanne. Ma kirjutasin avamängu varastaja harakale, mitte esietenduse eelõhtul, vaid esietenduse päeval Milano La Scala teatri pööningul. Mind pani sinna istuma üks niisama õel ja kiilas Impressari nagu tema Naapoli kolleeg. Mind valvasid neli lavatöölist. Chet timukate kvartett sai käsu visata aknast alla iga valmis saanud lehekülg õuel ootavatele ümber kirjutajatele. Need omakorda pidid orkestripartiid toimetama kontsertmeistri käteproovi läbiviimiseks. Barbaritele oli antud käsk visata aknast välja mind, kui neil ümberkirjutajatele ühtegi lehekülge visata ei ole. Teie võite niisuguseks otstarbeks kasutada oma maja pööningut. Ja annaks jumal, et teie õepoeg kunagi sellest halvemasse olukorda ei satuks. Neljas nõuanne. Enam vedas mul avamänguga see viljahabemeajale. Selle jätsin meelega hoopis kirjutamata, et hiljem poleks teda vaja millegagi asendama hakata. Kasutasime selle ooperambufa alustamiseks lihtsalt avamängu, mis oli mõeldud ooperasseerijale. Elizabeth, inglise kuninganna. Publik oli sellise lahendusega ülimalt rahul. Teie õepoeg, kes seni pole veel oma ooperite avamänge kirjutanud, võib toimida täpselt samuti ja kasutada mõnda teist tema poolt loodud avamängu. Viies nõuanne. Komponeerisin avamängu või õigemini mentaalse sissejuhatuse ooperile krahh, ori kalapüügi ajal seistes põlvini Pattiiburgee vees, agada seltskonnas. Kogu selle aja, mis me kalu õngitses, ime arutles ta lakkamatult Hispaania finantsasjade olukorra üle ja see oli kirjeldamatult igav. Ma muidugi ei lase hetkekski siniore endal tekkida mõtet, et teie vestlus samasugustel asjaoludel võiks tekitada sama kergendava efekti teie õepoja loomingulisele fantaasiale. Kuues nõuanne. Ma sattusin täiesti närve, söövasse olukorda, kui erasin Mont Barnassi bulvarile, kirjutasin avamäng ooperile Wilhelm Tell. Seal kolasid nii ööl kui päeval Pariisi kõige kahtlasemad tüübid. Nad suitsetasid, jõid, lobisesid, karjusid, laulsid täiest kõrist lausa minu kõrval Where's, sel ajal, kui ma tegin avamängu, püüdes võimalust mööda seda mürglit mitte kuulata. Ma olen veendunud, et vaatamata kultuuri progressile Prantsusmaal või te tänapäeva Pariisiski leida küllalt palju tolva neid, kes niisugusel viisil on võimelised stimuleerima teie õepoja loomingut. Seitsmes nõuanne ooperile Mooses ma ei kirjutanud üldse mingisugust avamängu ja see osutub kõigist meetodist kõige lihtsamaks. Olen täiesti veendunud, et teie õepoeg võib seda nõuannet edukalt kasutada. Ligikaudu sama meetodit kasutas mu sõber Meier-Beer Robert kuradis jahugenottides. Nähtavasti peab temagi seda probleemi kõige vastu võetavamaks lahenduseks. Niisugust meetodit kasutas ta ka prohvetid. Ja ka mina toetan seda palavalt. Teie õepojale kõige siiramalt kuulsust soovides ja tänades teid suurepärase piruka eest palun vastu võtta minu kinnitused ja nii edasi ja nii edasi. Rossini endine helilooja.