Meil ongi telefoniliinil Eurovisiooni lavakunstnike konkursi võitnud Iir Hermeliin. Tere päevast, tere päevast. Läheneva Eurovisiooni ettevalmistused on täies hoos ja alles sai lauluvõistlus oma logo ja produtsendi ning nüüdsest on konkursil ka oma lavakunstnik. Kas esialgne rõõm on jõudnud juba ärevuseks muutuda? Tuleb tunnistada küll jah, et ma olen endiselt küll peaaegu šokijärgsest sest et üllatusi oli tõsiselt suur ja nagu tohutult suur töö on nüüd ees, et veidike hirmutav. Aga ei ole hullu. Võitsid konkursi terve meeskonnaga, kes on võidude kaasautorid. Jah, no meie meeskonna siis üles väga nagu tõsiselt mõtlevast inimesest Eestis arhitektist Ülar Mark ja teiselt poolt Stelistist, kelle nimi on siis Ain Nurmela Millega te žüriid rabasite? No ma kahtlustan, et see oli võib-olla teistpidine, mõtlemine või, või teistmoodi mõtlemine, kui seda seni tehtud, on suhteliselt pöörased ideed ja ma olen tohutult rõõmus, et nad selle kõik alla neelasid, jah, on otsustanud teostada. Eestis korraldatava Eurovisiooni üldkontseptsiooniks ongi kinnitatud moodne muinasjutte. Kuidas võiks välja näha moodsa muinasjututeemaline lavakujundus, on seesama värviline kui Eurovisiooni logo. Kindlasti, ja tema võib olla märksõnu, on siis, miski pole see, mis ta paistab illusioon, et see oli meie kontseptsiooni aluseks. Et täpselt ei saagi aru, mis asi see nüüd siis on, et iga lavakujundus on erinev, kõik 28 pilt on täiesti erinevad ja ja noh, igal igal alal artistil on oma lava. Et see kõlab hetkel põgedalt veidralt, aga nii see on See kõlab päris hullumeelselt. Aga millised asjad käivad üldse sinu kui lavakunstniku tegevuste hulka, et mille eest ta seal täpselt vastutad? No meie projekt hõlmas siis lavakujundust, mis omakorda loomulikult kogu see valguskujundus ja kust kust kaamerat peale maha sõidame, ehk siis kuiskustamis plaane võtta saavad. Selles suhtes lava jäme, hõlmasime ka oma lavakujundusse, saali ja publikut, et see on nagu üks suur tervikaid, samuti Creamsum, senditsee, kes esinejad vahepeal oma esinemisjärge ootavad ja ka publiku publikukoridorid ja kõik see on nagu hästi suur tervikprojekt seal ainult lavakujundusse, nagu kogu kogu ürituse nagu mahuline kujundus. Kuidas üldse üks lavakujundamise protsess Eurovisiooni puhul välja võiks paista, selle töö taga on terve meeskond. Kas keegi paneb mingisuguse algmõtte nii-öelda paberile ja ülejäänud aitavad pärast kaasa või toimub kõik ühiselt? Noh, kindlasti me töötame koostöös, et see on ikkagi piimide ja esiteks on tiimitöö nagu meie kolme vahele, seejärel kindlasti ka kuna me meie tööd näeb läbi kaamera soodud palju inimesi. Seetõttu on ikkagi eelkõige kaamera spetsiifiline, et väga-väga paljud nende koostajad Sellise tööga kaasneb suur vastutus. Mis sa arvad, millised sinu eelnevad projektid on siis Eurovisiooni puhul kõige kasulikumaks osutunud? Viimane rokkmuusikali kujundas risk nukuteatris Kaljo kiviga ja ma õppisin esiteks tohutult palju meeskonna, kes temaga ja teist teisest küljest on selline suuremahuline, natuke straadlik kujundas, et ma arvan, risk on nagu väga-väga tugevaks Soeks praegult küll. Riskist rääkides, milles seisnevad kõige suuremad riskid Eurovisiooni puhul kardinatesse Bakerduvad õhtujuhi? Jesstsuke sööva praegu hoian pöialt, et võimalikult vähe tekstiks. Kahtlustan, et kogu selle asja tehniline teostus on oluline. See võib saada nagu kõige suuremaks probleemiks. Et meil on päris tõesti, meil on päris nagu dünaamiline, liikuv lava. Et kui on väga palju muutujaid võrrandis, et siis on see või raskem lahendada just, aga tõenäoliselt saame hakkama. Eestis korraldatav eurovisioon on järjekorras juba 47. ja ilmselt päris jalgratast ei ole vaja tehnilises osas leiutada. Kas on, kas on ka tulemas nõu Ringhäälingute Liidult või teistelt? Loomulikult juba tehniline tehnilise poole nõuandjad tuleb ameerikamaalt ja vanem juba sain kokku Rootsi korraldajatega, kes seda tegid. Lasin nende käest igasugust põnevat ja vajalikku materjali, et mis toimib, mis ei toimi, kuidas mida läbi viia? Et no mismoodi publiku skeemi liikumisskeemid peavad olema, et ei tekiks paanikat ja nii edasi, et see on nagu see on nagu hästi-hästi-hästi kasulik on nendega suhelda. Ja lõpetuseks, näiteks Estonia lava on peetud uhkete dekoratsioonide jaoks liialt madalaks, siis kuidas hinnata Saku Suurhalli võimalusi? See on tohutult väike all ja dol jah, et ta on mõeldud eelkõige ikkagi spordi spordivõistluste jaoks. Et seetõttu meil tuleb natuke ümber ehitada, piirangud on siis selles suhtes küll jah, aga valgusega või ilma asju ära teha peab pressida, aga ega kontserdil, nii et publik elab ka midagi. Suur tänu, Iir Hermeliin, jõudu teile selles raskes tööde. Rääkisime Eurovisiooni lavakunstnike konkursi võitnud kunstnikuga.