Kahega lõunal räägib nüüd aga sellest, kuidas eksootika ise koju kätte tuleb. Nimelt neli Tiibeti päritolu buda munka teevad tänasest kuni laupäevani Tallinna kesklinnas Harju tänava mäenõlval liiva mandalad mis on värvilisest liivast valmistatud pühapilt, mis inimeses otse vaataja silme all ja lõpetuseks laiali puhutakse. Tere päevast, Sven Grünberg, redele. Meile tundub Se Tiibeti munkade ettevõtmine Harju mäenõlval lihtsalt üks väga eksootiline aktsioon, aga mida tegelikult kõik see tähendab, mida need mungad siin Tallinnas teevad, mida see asi tegelikult endast sisaldab? Liiva mandala on, on noh, et selline eriline mandala teete nädalaid tehakse ka muidugi maalidena aga Mandala on on siis pühapilt, mis kujutab universumi universumi ja maailma kõiksuse mudelit. Aga liiva mandala erilisus seisneb selles, et kui see pilt valmis saab, siis pühitakse laiali ja see jälle omakorda sümboliseerib kõige kaduk. Ehk siis ka selle kasuvusteks, et isegi universumi kaduv missing veel väiksematest asjadest. Harju mäenõlv ei ole Tallinna kindlasti kõige liivasem paik, kuidas see asi tehniliselt välja näeb, kust on see värviline liiv pärit ja, ja kui suurelt ja uhkelt see mäenõlv seal siis ära liivatatud on. No liivad on Monkadel endil kaasas ja need on spetsiaalliivad ja, ja need on väga, väga jäävad toonid, mis neil kaasas on. Sest selline on traditsioon. Aga nendega jah, mis muidugi veel tähtis asi, nendega toimetatakse viie päeva jooksul pall liiva mandale, tema mõõdud on kaks korda kaks meetrit. Ja noh, tegelikult seesama seltskond nukki. Ehk siis nelijalg kloostri munka seal muide klooster, seisan dalai-laama ise. Kõrge kõrgelt kvalifitseeritud seltskond, nemad tekib näiteks Šveitsis, kus nad eile saabusid hoopis kuu aega. Andvad ikka oli kolm korda kolm meetrit ja oli, oli veelgi keerulisem ja veelgi päevam. Ja neil on, on võimalik tal Harjumäe nõlval toimetada ja kahjuks ainult viis päeva. Milline jah, vabandust, ei. Tahtsin küsida, et milline pilt tegelikult avale avaneb nendele inimestele, kes tulevad mulgiharjamäele vaatama, kuidas selle maali tegemine välja näeb. Vaat, see on nüüd küll asi, mida, mida väga sõnades ei olegi mõtet valada, sest seda saab ise nägema. Kas see on niisugune eriline toiming ja toimetamine, et kindlasti soovitan tulla seda ise ise ikate vaatama? Nii et seda ma isegi väga väga ei tahaks kommenteerida. Salapärasel viisil sünnivad erksavärvilisest liivast pühapildid on õiged, alates siis tänasest hommikust ja kuni laupäevani on võimalus Harju mäele tulla ja kõik huvilised saavad siis täpselt ise juba vaadata kõike seda, millest me siin ainult üritasime rääkida. Ja täpselt nii ja iga hommik algas siis hommikupalvusega kell üheksa. Ja päev lõpeb kusagil viie paiku kell kell viis, aga 15. ja 16. juunil on päeva tööl ja lisaks ka kaks kontserti. Nüüd on hell. Olgu, see on kell seitse mõlemal päeval. Ja ja esimeses kontserdipooles Retiseerivadki mungad, omi rituaale ja teises pooles tuleb üles astuda. Ja ma esitan seal ka tiibeti suure luuletaja ja mõtleja pühaku milla repa laule. Suur aitäh, Sven Grünberg, nii et alates tänasest kuni laupäevani saab vaadata liivakunsti ja reede ja laupäeva õhtul siis Harju mäel ka kontserdid. Tallinnas on esinemas Tiibeti mungad.