Ja meil ongi nendega hea meel öelda, tere päevast, Rein Rannap. Rein Tõid pärjati eile, nagu ma ütlesin, aasta popmuusika edendaja tiitliga, mis te ise arvate, mis teile eelkõige just just sellise nimega tiitli tõi? Ei oska kindlalt öelda, ma ei taibanud kasuda korraldajatelt küsida, mille eest, aga no ilmselt ma kujutan ette, et suvetuur vast Maarja, Jassi Zahharovi ka. Sest et noh, plaadikomplekt ilmus ka, aga ma ei usu, et selle eest antaks. Kuidas te ise vaatate tagasi sellele 2002. aastal oli see teie elu selline kõige tegusam kõige kontsertide, rohkem aasta. Ma usun küll, et oli jah, sest et kevadel oli tuur selges eesti helikeeles detsembris Maarjaga jõulumuusika. Vahepeal august september, ma mängisin veel ühte klassikakava eraldi, nii et nagu kolm ja pool Tuberi. Õieti nii et ilmselt küll ja siis veel lastelaulude plaat, lindistatud ja meeskooriteos kirjutatud ja veel igasugu nipet-näpet. Kas selline metsik tempo ära ei väsita? Ei, vastupidi kui kui mul ei ole midagi teha, siis ma langen sellisesse Petargiasse passiivsusesse. Mul peab kogu aeg olema, see tähtaeg peab olema, mis mind torgib, muidu ma ei suuda ennast nagu tegutsema mobiliseerida. Miks teie jaoks on tähtis just nii palju ringi sõita ja eriti käia just kohtades, kuhu teised muusikud ei jõua? Mulle meeldib mängida inimestele muusikat ja mida väiksem koht nagu seda, seda on niisugune siiram ja liigutavam vastavalt kipub olema. Ja aga asjalikult seisukohalt võttes lihtsalt noh, see ongi mu elu, Juhan muusikat mängida ja ja eks ma otsin selleks järjest rohkem võimalusi. Teie praeguse tuuri oopera reklaamil on selline vallatu Priit Pärna joonistatud selline hingestatud ooperisolist, et mida tegelikult tuur endast kujutab? Siis siin on nagu kolm erinevat komponenti. Kõigepealt ma mängin klaveril oma töötlusi kõige tuntumatest ooperi jaga muusikalide meloodiates, just ma rõhutan nendest kõige tuntumatest nagu hittidest, aga me oleme töödelnud niimodi nagu džässi ja rokki ja New ehitš muusikastiilis, et nad on nagu Leningradi kõlagi, eriti nagu klassikaline muusika, enam paati kõlavad väga palju, ma olen nagu ümber teinud näiteks mingit värdi triumfi marsi mängides, ma kujutan ette nagu kuidas mingit Jamaica mustanahalised rege muusikat võiksid seda kritseldada. Ja magnerid mängin hoopis mingisuguse baaris oleva plaseerunud džässpianisti ehmaneeris. Nii et teine komponent on videod. Modellisin nimelt Eesti videokunstnikult. Paljud tegid mitu 1002 tükki, tähendab, tellisin videol spetsiaalselt nende lugude juurde. Nii et need on väga-väga omapärased ja ootamatu nurga alt on leitud neid ühisjooni siis selle, selle muusika karakter või selle ooperiteema või selle loo pealkiri ja, ja. Ja kolmas moment on, mis seal Tartus, kus kontsert algab kolmveerand tunni pärast. Kes jookseb kohale, saab sisse. Et on kaastegev Tartus, Tallinnas ja Pärnus Keilas mitte kaastegev ansambel kommenditel instrumenti, õieti kommendi tellistrumenti instrumentide komöödia, see niisugune nagu nagu muusikaline teater, aastatepikkune unistus ja ma tahaks kunagisele välja viia tervisliku teatrietenduseni kusi lauset, ühtegi sõna küll. Teatrivõtted, kõik tarvitusel, noh nagu see vana kommentidele arti näitlejad tegid osaliselt improviseeritud, osaliselt on mul välja kirjutatud see muusika ja nüüd seekordne kavanabki harukordse võimalusega ja selle projekti nagu esimest korda reaalses elus katsetada, et siin on selle ansambli rollikson esitada siis 17 vahemängu kõikide nende lugude vahel, mis ma klaveril mängin. Kuus liiget on, nad on kostümeeritud valgus on sätitud, loomulikult oli lavastaja Vahur Keller, kes seadis nende liikumist ja, ja miimikat ja niisugust asja. Nii et kokkuvõttes jah, ta nagu kontsertetendus ja peaks olema väga hoogsas tempos, lööb ja ebatavaline ja šokeeriv. Mis te arvate, kas ooperist inspireeritud kava peaks rohkem sobima kuulamiseks, vaatamiseks sellisele kirglikule ooperisõbrale, kes teab ka kõiki neid originaalteoseid? Viies versioonis võiks ta olla just selline võimalus saada ooperist aimu ka nendele inimestele, kes tavaliselt ei leia, nagu suheldes ooperi vahel. Mina nüüd ei ole küll selle kava eesmärk, lihtsalt ma tahtsin võtta niisugusi hästi tuntud meloodiaid ja siis noh, et õigustada seda video ja teatrielementide kasutamist, siis ma otsustasin võtta need lavamuusikast. Ja no päris nüüd ooperifännid võivad võib-olla solvuda mõne mu töötlusest peale. Aga, aga samas need teemad on nii tuntud, et ka kõige kõige laiem, laiem, kes vähegi nagu vahel kontserdil käib, kõige laiem kuulajaskond ikkagi peaks neid ka teadma. Mozarti võlus, lööd siis on seal Taisto riist veetlevad leedist, Elisevast muusikast, ooperast on, on need kergemad teemad siis armenist muidugi ja ja noh, nii edasi.