Tere tulemast, Priit Pajusaar. Tere. Kas sa teed nägusid mulle sellepärast, et sulle ei meeldi, et sind jälle eurovisiooniga seostatakse või? Seega mind on võimatu mitte eurovisiooniga aga. Ühinen tiitliga euro helilooja, mille vastu sõdisid. Ei tähendab. Nimetatu kuidas tahes, aga see on ikkagi iga aasta ja kogu aeg, räägin, et see on minu argitegemistest mikroskoopiliselt pisike osa, eksju, aga see on lihtsalt osa, mis paistab välja huvitav rahastusel. Et kui siin reklaamklippide teen musa, siis kedagi ei huvita. No inimesed võib-olla ümisema päeva otsaga lihtsalt reklaamid ei avalda, kes need viisijupid kirjutanud. Ei, loomulikult või, või jogurtilaule ka, mida mõnitatakse ja võib-olla kirjutanud, aga kui on vaja kellelegi vaja, miks me kirjuta või võib-olla inimesed ei tea, et Eesti televisioon kõik vahe idendid, et see pusa minu ja Glen Pilvre tehtud ja need multifilmi ja kõik, kõik kõik sellised värgid tegelikult kõlab iga päev teles ja raadios kaamera signa ei, ei ole teha. Miks mitte kõik tahame teha, et et noh, meie ampluaa on tegelikult lai, vot see ongi põhiline, mida ma tahan öelda, et et me oleme võimelised tegema üsna erinevat muusikat. Ja ta ei tee 364 päeva aastas ainult eurolaule. Ei, sugugi mitte ja me teeme tõesti telereklaamidele. Me oleme võimeli võimelised tegema igasugusele pildile, nii-öelda muusikat, talle, mida iganes sabas salvest, salvest või salvestame ka raadioreklaame ja mida mida iganes. Kõikidel. Ütle sa oled välja valinud suure nutu ja hala, kolm Eesti laulu ja kolm läänelaulu, ma küsin su käest veel keerulisem küsimus, milline on Priit Pajusaare parim hitt? Ma ei mõtle, milline on sinu arvates nagu parim laul mingite keeruliste muusikaliste kriteeriumide järgi, et mis sa arvad, milline on sinu lauludest kõige hittin sinu elu jooksul olnud? Oh, see on tõesti raske küsimus, et ma kujutan ette, et omamoodi ikkagi kõige hittin võib-olla oli või, või tähendab päevani on see kaelakee hääl, eks enamasti karaoket aed igasugustes karaoke, DVD ilmub ja inimesed teavad ja ilmselt 100 korda paremini sõnu peost kui minu isa ja ja, ja tõenäoliselt see on, eksju. Ütle kaalage hääle kohta, ma olen alati mõelnud, et see laul on ju tegelikult nagu tavatsetakse öelda, geniaalselt lihtne, et seal on sellised kaks meloodiajuppi, et kas selle laulu tegemine oli selle võrra nagu hästi keeruline või oli see tegemine ka hästi lihtne? Idee tuli välk ja pauk, kaks kaks meloodiajuppi, aga tegelikult see oli hästi keeruline laul ja ta on keeruline sellepärast, et tal on seitse korda helistik, vahetub mida on? No mina ei mäleta ise, kuhu nüüd minek tähendab Paceyna nendele poolt probleemi, aga teelt helistikud hakkasid muutuma seal sellepärast et demolauljat ma isegi ei mäleta, kes tema sisse laulsid. Hääleulatuse tulid niivõrd erinevad ja vastavalt võimetele pidi helistiku valima ja siis sai täitsa lõdva kannaga hakatud tõstma sellistesse helistiku järgmist juppi, mis sobis, eks ju. Ja, ja lõppkokkuvõttes ilmselt mõjutas kõiksust publiku ja kuulajate vererõhk oli positiivselt, et, et see toimiski. Aga ma olen kuulnud, et, et otsa muusikakoolis estraadieriala õpilased üritanud seda niimoodi lambist hakata laulma ja mängima ja pärast esimest modulatsiooni ongi juba estraadipianist käpuli ja ei tea, kuhu nüüd edasi läks, eks seda olevat juhtunud. Aga räägime nüüd aastast 2004. Ma küsin alustuseks kõigi käest, et kust üldse uus muusika nendeni jõuab, kuidas jõuavad hitid sinuni, kas sa kuulad raadiot, vaatab taevakanaleid käita plaadipoes vaatamas riiulit, uued. Jah, see, see kogu selle vastuse andmine siin minu jaoks oli ja on jube raske sellepärast et, et ainuke koht, kust ma saan sellest informatsiooni kõige rohkem on ikkagi raadio. Ja sealjuures maaga raadio kuulan, eks ju, autos ja ma eelistan tihti jutusaateid kuulata, järelikult me kuskil seal vahepeal pean kuulama ja, ja teiste inimeste käest kuulen, et vot selline lugu, need kuulajad, oled sa kuulnud midagi niimoodi, eks ju. Sest te arvata, et kui mul on päevad ja ööd otsa, klapid peas, ma teen mingisugust musa või muude heli, eks ju. Mul on üsnagi kõrini igasugusest taustmuusikast metsakohinat. No ma kuulaksin meelsasti vaikust, hästi palju ja sellest tulenevalt on minuga tänane jutt suhteliselt udusin, eks ju. Ja, ja järelikult ma sain infi ikkagi täiesti pisteliselt raadiost ja ma lihtsalt kuulen, et kasvavad, on see lugu, mulle meeldib, raadiosse küsid, ja no no ma muidugi ei küsi ja sellest võib tingitud olla see, et ma näiteks ei teagi oma kõige lemmikumad lugusid öelda siin või ma ei tea, kas seda esitavad, ma tean, et mul on mingi lugu, meeldib, et hiljem on mõnikord veel aasta hiljem Tassa pagan. Oot, see oli nüüd vot see punt või see siis nii edasi. Nii et sa ei tea muusikast mitte midagi. Ja ütleme niimoodi, et, et jah, et konkreetselt detailselt nimesid, laulu, pealkirjad, nendega on väga raske lugu. Aga nüüd siis lubatud värske asi sinu sulest sinu stuudiost ja. See lugu ei ole sugugi minul lugu üksinda, vaid Glen Pilvre veame kellelt Glen Pilvre ja Maian Kärmas on selle laulu juures ka samuti. Nendes kattuv Go, mis sai Eestis 10 välja valimas euro finalist. Et lool on autoreid kolm, aga aga tõsi on see, et Eha vägagi laivis laulis meil selle laulu sisse. Ja absoluutselt uskumatult lühikese ajal käis kõik seal. Olge valmis, eks ju, et laulu sai tegema hakatud niimoodi, et kui esmaspäeva õhtul kell viis pidi ära andma, siis ei, siis laupäeva pärastlõunal, kui ma olin võrdlemisi väsinud ja üle-eelmise päeva suuremat üritust hakkasin ma seda lugu nagu tegema ikkagi enne tulemas. Lugu tuleb, noh, ütleme niimoodi, tav sund oli selle loo tegemiseks. Ja paluti seda lugu teha. Olen vaadanud veel Peeter Kaljuste oli seal ja, ja surusin seda mõtet maha, samuti nagu Glenn, et niimoodi ei tehta ju lugusid. Kuidas nii kiiresti, meie ei tee nii kiirelt lugusid, ütleme niimoodi, et igasuguseid tegijaid on, et veteran ka peale, et oleks vaja midagi seal teha. Siis niimoodi läkski ja lugu tegelikult tehtud ühele teisele lauljale, aga kuna juhtus kõik niimoodi, et teha, juhtus Tallinnas olema. Ta sattus Kaljuste Peetriga kokku õigel ajal siis, kui meile sellest loost oli algsem variant laupäeva õhtul olemas diskõlas märksa teistsuguse mõttelugu praegu ja ja muu jutu keskel siis Peeter Kaljuste sealt, et ega ta näiteks ka ise sõnu ei võiks teha. Ja, ja, ja tegelikult oli niimoodi, et hea ja püüdis ja tegi ühed sõnad paralleelselt ka asjaolude sunnil, millega ma lahti selleta tegigi. Maian. Maian tegid mõned sõnad ja lihtsalt ühise otsustuse tagajärjel sõnad liigeti. Kui Eha tuli stuudiosse, valisime meieni sõnad. Ja see nagu pikem jutt, aga mitte sellepärast, et Eha sõnad oleks olnud oleks halvad olnud vaid vaid see, ütleme, see eraldi teema. Ja, ja, ja siis tõesti väga noh, me olime väga põnevil, et kuidas hea laulab ja selgus, et see lugu sobib talle nagu rusikas silmaauku. Kas sa võid tõesti, käsi südamel, lubada Eesti rahvale, et kui nad hääletavad Eha Urbsalu esinema Ukrainasse sinna miljonite ette, et tema kogemustest piisab? No ma arvan, et, et laval on ta kindlasti näeb hea välja, all ma arvan, palju efektsem kui nii mõnedki 16 aastased tüdrukud, tal on tõesti lavaline üüratu ma ei tea, kui suur on tema lavaline, laulab olemas? Jah. Aga, aga ta, ma olen kuulnud kaks aastat tagasi tehtud tema salvestisi ja see, mis praegu on, see on hoopis teine asi, inimene teeb endaga tööd ja, ja seejärel ta austust vääriv ja ja see lugu nüüd küll selline, mis meid ennast ka üllatus, et meie selle loo tegime. Ja, ja, ja ja ma usun, et ta tekitab sellist ja, ja ja tuju igale ühele ja teataval määral tõstab suunurka üles ja, ja Eestis nüüd iga päev selliseid lugusid ei tehta ja nagu selgus, lihtsalt teha sobiks siia väga hästi. Suur aitäh sulle, Priit Pajusaar, külla tulemast jutu lõppu jääb siis mängima see kõnealune lõugu. Priit on üks kolmest autorist eurolaulul Katri Kõu ja seda laulab Eha Urbsalu, nüüd siis uues kuues.