Me oleme meelitanud oma stuudiosse mehe, kes iga päev üha proovib ja proovib. Tere, Tiitsuk, tere, törts terav. No mis asja, sina proovid, kas juba välja ei hakka tulema, need asjad, mida sa proovid? No mõned asjad tulevad välja ka siis, kui nad välja on tulnud, siis jälle noh ise kindel olla, kas välja tuli? Aga mille järgi aru saada, et kas need tuli välja ei tulnud? Enesetunde järgi, ainult enesetunne on see, mille järgi sa aru saad. Ei ole, sa loed ajalehest ka, mida teised inimesed arvavad? Mul on vaja elada. Ma ei, ma ei lase ennast häirida, mis ajalehed kirjutavad või mis inimesi ajalehes arvavad. Aga küll ma püüan õppida sellest, mis seal ette heidetakse või ütleme, kasulikud märkused on märkused ja ajalehe kirjutasid on minu jaoks ma võtan seda kui kasulikku asju, et ma teen selle järgi õppida. Kas ajalehes on, kujutame, arvustatakse mingit tükki, kus sa oled mänginud, kas ajalehes, tänapäeval ka näitleja jaoks on midagi huvitavat nendes arvustustes? Seda minu arust nagu seda järjest vähemaks jäänud või tähendab tal tõusude ja mõõnadega kordon kord ei ole, vahepeal oli küll päris kuiva kuidagi siukest ümmargust mulli, räägiti ainult sellist läbi oma arvamuse. Sellist noh tähendab, selle kirjutise lõpuks ei saanud absoluutselt aru, mis selle kirjutisega öelda taheti veel. Kas see tükk oli hea ja kas näitlejad absoluutselt aru ei saadud? See jätabki otsad lahti, et keegi midagi ütleb, et sa kirjutad halvas, halvas tiirutasime, kirjutas hästi ja ka vastupidi, miks on nii hästi kirjutatud jama, kuna ma kirjutan? Aga küll, see on täpselt niimoodi, lase lahtised otsad, et vastu vastuväide saaks pärast omale kahjulik. Andrus Vaarik on nimetanud sind meheks metsast, kes on sattunud äkki kultuursete inimeste hulka ja kes töötab intuitiivset. Kas see nüüd tähendab Tiitsised kogul? Lavaka tarkus on mööda külgi maha jooksnud. Kust mina tean, mul mees metsast? Ma ei saa aru, mis ta öelda. Ei, lavaka tärkas kuskile mahajooks on, ma arvan. See on. Meel või tähendab, mina leidsin, et see lavaka aega seal lavakas õppimise aeg on umbes kaks korda liiga lühike. Et seal seal valmistatakse ette inimesed, kes hakkab saama kunagi näitlejaks. Saanud. Meil on Savinemisest näitleja koos aega võtab lavaka lõpetaja tala, kaudses teatris töötavad näitlejaks saada. Mina ei tea. Sihuke tunne, et see kestab vist elu lõpuni. Kogu aeg, mõni näitleja, ma mõtlen siin nii ümbruskaudses läheduses. Ma tahaks loota, et ei ole, siis nad lähevad äkki laisaks küllam juurde õppida. Külliki vastastikku vastastikku üksteise pealt õppimine. Pikale pidev silmad lahti, kogu aeg ümbrust jälgida, see on hästi huvitav ühelt ühest küljest ja ja siis see ongi see kool, mis edasi. Ta heitleb kinos, ka käivad ja vaatavad seda ka, mida välismaised kolleegid teevad. Kaarne üks tuleb kinno, näiteks tulebki uus Al Pacino film välja. Näiteks oskad sa öelda? Nooremat last käivad, aga sa ei tea. Aga sina käid. Mina käin mul hea meelega muidugi nüüd on muidugi see nagu, nagu needus on see piraatlus levinud, eks, et siis on väga paljud filmid saab arvutist ära vaadatud. Et noh, seetõttu ja ma saan teada, mis film see on, eks ole. Kui on väga hea film, siis ma lähen seda kinno uuesti üle vaatama, et näha seda nagu suurelt ekraanilt ideaalse heliga ja ideaalse selle kvaliteediga, et siis. Aga mulle meeldib kinos käia. ALS-tüüpi filme sa vaatad Niukest lobism välja arenenud, ma olen kuulnud, räägitakse ta maja, juua head veini ja vaadata Euroopa filme. Mitte enam popkorni? Väga madalad on muidugi väga madalate midagi väga niisugust. Madal mees metsas. Väelaga minagi hoolivoodikaid. Ja voodi vaatamas ja seal, kus saab unustada ära selle, et ma kinno läksin, lihtsalt jälgida ilma mõtlemata seda, kuidas jookseb noh, lõpus ma võin muidugi öelda, et see oli halb ilm, aga noh ma ei kurda, mulle meeldib vaadata, mis nad teevad kõvast vaatamas. Ta ei taha Euroopa mõistes ei me ju seal mingi minu mõisteliselt evastuse üritasin edastada ühte niisugust teatud tüüpi suhtumist tulebki kalleid veenduda. Vanad Euroopa filme, süüa päikese käes kuivatatud tomateid. Ma ei ole siukest, vaata kuidas riides mütside sellele ka tähelepanu. Et. Tänu kehakaalule ma pean silma peal hoidma, et rämpstoitu liiga palju see, eks, aga noh, mulle meeldib igasugust jama suust sisse ajada. Ja siis mulle meeldib jama suust välja ka ajada, siis. Aga mulle, ütleme needusega jama silmadest, siis saadavusega Hollywoodi action filme. Jala kõige Se. Lugu sellest sellest ma ei saa aru, mis on kallis vein või mis on odav vein. Ühtviisi riigist pärit on või sõpradega jumal, ma olen aru saanud, et Tšiili veinid peaks head olema, aga kuuluda. Aga noh, niimoodi maitsevahet ma küll ei oska teha selles mõttes, et kui valida vein või õlu snikovellil õlle pähe hakanud lõppude lõpuks kõik, kes on kõige tähtsam just peale esimest pudelit. See läheb nii, poisid, poisid. No igal juhul seda me teada ei saanud, kas sa, näitleja oled juba või ei ole, aga näitleja elusa ometigi elada? Noh jah, näitleja nimetada. Ainult õelad, mis elus? Ei no me, eks ma vist olen nagu tööraamatujärgule näitleja võib, selle üle võib palju arutleda, et kes see siis näitleja on, et kas ma siis olen näitleja ja et noh ma tahaks uskuda, et ma olen näitleja, ma tahaks öelda, et ma saan hakkama sellel põllul. No igal juhul meile mihkliga tundub küll, et sinu sinu niisugune näitleja elu on, on igavesti kirju ja põnev, lisaks igapäevatööle teatris oled mänginud meie andmetel neljas filmis rohkem see nagu tudengitega kokku olid rohkem lõbufilmid okei palju paljudes filmides. Väga paljudest neli pluss. Neli pluss siis oled sa osalenud raadioteatris. Andnud oma panuse pehmeste pehmete ja karvaste mõningatele tegelastele ja Arnold ja Mart oled veel lord, Lennart ka muidugi koer oli seal vahepeal. Aga nüüd tuli Indrek Sammul siis, kui ma ära olin, tuli Indrek Sammul mind asendama, võttis kätte, said kõigega hakkama. Mis jällegi, tunnistus annab tunnistust sellest, et asendamatuid inimesi ei ole ja hindaks hammustanud. Nonii lisaks siis oled sa nüüd anda oma hääle eesli sündi. Rec kahe laul jäi küll tegemata. Aga sa võid siin praegu seda esitada. Te proovisite ka voli mingeid vabadusi. No eks ta lauluproovid jäi, me olime Maidoga, olime kahekesi isegi seda kassi kassi ja siis meil oli dubleeritud meerini Mait Malmsten dubleerimine dubleerimisi ajal ja siis järsku on see, et lõpus on laul nii noh, nagu sõnad on, hakkame pihta. Ei ole seal copyroidjal seda ei saa teha, ei lubata, laulan see Ricky Martin, levinum veider jah, just just just. Ja siis ei tundu silmadele sel proovisime Kiisata ka seal selle mikrofoni ees või noh, niisama, et tundus, et selle kõrgus oleks siis kriisetes kätte saanud, et noh, enam-vähem, et silla rolli oleks isegi sobinud eesel ja kas ponnistavad nii kõrgeid nooti seal? Kuule aga dubleerita seda multikat originaalis lugesid neid osi siis vastavat heli möff jaa, jaa. Jaa. Banderas. Jah. Kas te kuulate ka neid originaale kõigepealt lülitate kuidagi seda, seda stiili kuidagi üle võtame matkida või kuidas see töö käib, päris põnev. Ikka, see on seal no seal ei ole nagu uue rolli loomine, vaid on sellesama rolli jäljendamine, eks. Et siis on nagu ettekirjutus on see, et teha seda võimalikult täpselt. Et tõlge peab olema ka niimoodi, et ju ju, et suu läheks sünkrooni tekstiga. Ja, ja sellepärast on ka see, et noh, häälekõlaliselt vist otsitakse siis kõige sarnasem hääl ja siis pärast juba võimalikult sarnaselt intelleerida ka muidugi see keelte vahe on siis ju noh, nii palju erinev, et ei saa päris rõhutada kogu aeg lause lõppe nagu inglastel on siis või noh, jah, laseme vastavalt keelele, siis pärast tuleb mängida, aga põhimõtteliselt nagu sarnase saavutusega Kas see vastab tõele, et see stuudio peab kuidagi kinnitama dubleeritakse eesti keelde või mis tahes teise keelde multikat või mingid Hollywoodi film, et siis kõigepealt saadetakse umbes mingit mingit proovitööd või mingid mingid hääle näited sinna Hollywoodi stuudiosse nad kuulavad üle, siis kinnitavad ja paar inimest umbes kinnitatud Kiia seda tüüpi. Vastab tõele. See vastab tõele ja seal on ka tagasilükkamisega kõigepealt sidet ei saadeta. Nii palju, mina tean, siis. Alguses vist pakuti nagu üks inimene välja ühe rulli peale saadeti tagasi saadeti teine saadid tagasi. Sellistesse sulle. Miks sina, miks sina nüüd sobisid, sa oled lihtsalt hea eesel või? Mees metsast. Palun, Eesti häält ei tee, see on sama mägi korraks laulavad? Ei pahanda selle peale? Proovida võis eile õhtul oli üks häälele väga kurnav etenduse sinismorile, mis, mida ma mängisin esimest korda pärast poolteteist, aastat. Vahepeal mind asendas Anti Reintal. Karjud kogu aeg ja, ja siis nüüd vana keha ja vanad häälepaelad ei ole harjunud selle kambriga. Kuidas sinust telesaatejuht sai? See on mingi haltuura või? Teine aga, aga see ei ole, kas sa näitlejad, seal saatejuhti või või näitlejaid. Meil on õnneks oli seal ette kirjutatud tekst ka, aga noh, selles mõttes, et ma ei ma jälle kordan ennast, ma mul mulle ei istu, õhtu juhtimine sellepärast et ma olen seda proovinud paar korda, et ma ei oska improviseerida, noh, ma ei oska olustiku hinnata ja siis improviseerida vastavalt sellele, et kõik oleks ideaalne ja saaks valeinfoga nagu välja jagatud. Et mul on, kui see ei meeldi, üldse ei istu. Mulle meeldib tekst pähe ajada, mõelda sinna skeem sisse, kuidas me sellest, eks tekstigi liigun ja siis seda ma esitan, siis siis ma näitlengi Noh, sinna saatesse tulid inimesed, kellel olid täpselt samuti tekstid pähe aetud ja kuidas kuidas sulle meeldivad või kuidas sa suhtud sellisesse lihtsasse inimesse? Metsast nagu sinagi tundsid niisugust Kollegiaalsus see on ja seda vaadata on tegelikult suhteliselt jube kõrvalt. Õnneks mul vähe aega seda vaadata üldse. Me tegelesime. Oma teksti pähe ajada. Ei ole, sa mõtled, siis vaata neid. Ponnistan. Ja kuhu vette visatud arst, eks ole, mida nad tegema peavad, selles suhtes, noh, seal tekib. Kaasa elama, sest juttu seal on mingi isiklik läbielamine, mingi hirm ja noh, tulevad meelde mingisugused situatsioonid oma elust ja noh, see on kuidagi nii jube ja raske. Noh, lihtsalt mingi hetk tundus, et mul on kahju neist, noh, aga samas see on nagu vale või miks mul neist kahju vabal tahtel tuleval aastal tulnud ja, ja noh, nagu hästi läks ka mõneline Aga suudad sa mõista seda niisugusse, lihtsusesse maskeeritud kuulsusejanu, mis lihtsa inimese toob sellisesse saatesse. Mõista muidugi suudan mõista, eks see. Eks meis igas ühes olen natuke edevust peidus, nii, miks me oleme mikrofonide ees ja miks me ostame uusi riideid, näiteks? Nii et puhas edevus on see, mis ajab inimesed väiksematest lindudest Tallinnasse kokku rääkima. Anekdoote, puhas edevus, aga väike? Ma arvan, et see on seotud edevusega kindlasti. Et kuule seda edevust kuidagi nagu piinlik vaadata või pigem nagu soe ja niuke tore. Inimlik inimlik ja valvevalve äratundmisrõõm. Mina olin. Ka lapsed või noh, ma olen siiani ju ka suhteliselt edev ja näiteks ma muidu seda tööd teha ei saaks. Vahel nagu enda endal ka piinlik on enda pärast. No muidugi on ka, ikka tuleb momente ette meil natuke pikem lugu väga ära. Tegime Tunde eelmist lavastust Juulia Ojasooga ja siis seal ojasoo rääkis ühe toreda loo, kuidas nad käisid? Noh, ma võin mingeid fakte, natukene valetada, aga, aga see lugu oli umbes selline, et käisid Inglismaal klooni kooli, siis seal mingisugune ilgelt spets kloun professionaalne kloun tegi. Sis klouni koolitust workshop ja siis pandi vennikesed, räägiti seal ära, mis see põhimõte on, et sa pead inimeste pealt üle võtma ja siis nii ja nüüd teie ülesanne pärast mingit noh, lühikest aega seda tutvustas. Ülesanne toodi klooni, kostüümid pani sinna maha, valige välja klounikostüüm, teil on ettevalmistuseks aega viis minutit. Siis olete seljaga minu poole nurgas hüpata kohapeal 10 korda üles-alla. Muidugi, loete 10-ni vaikselt, siis pöörad ringi, räägite, kust te tulete, mis te teete ja miks te siin olete ja räägite seda nii, et mul oleks maru naljakas. Noh, ja muidugi sellised esimeste inimeste peale see professionaal kloon, absoluutselt mitte üks närv näos ei liikunud peale ja siis, kui see ojasoo ise läksin hüppama, pani selle kostüümi selga, läks, hüppasin 10 korda ära, tundiski, tas hakkab lahti minema, pööras ümber. Minu nimi on see iga sõnaga, ta sai aru, et ta kukub järjest sügavamale kuristikku, tal hakkab järjest külmem higi tulema igalt poolt ja ta ei saa aru, miks ta siin on ja mida ta siin teeb. Et siukseid, siukseid rahva ette sattumise ning selline teinekord. Noh, ikka juhtub seda muru vaimukas selle lülitada seltskonda räägimegi nalja ära ja siis on vaikus. Keegi ei saa aru, miks sa selle loo rääkisid, kõige vähem sina ise, noh, ja siis on sihukene. Läheks nüüd siis kuskile peitu. Mets kuuleks sokli klaas, praegu, poiss. Sa oled ühes intervjuus öelnud, et sina tuntust ei vaja. Ilmselt oled siis esimene näitleja ajaloos, kes niimoodi ütleb ja mida sina siis vajad? Oh, neid vajadusi on palju, noh, jätame kõrvale siin niisugused füsioloogilised head seltskonda, häid sõpru. Teos on olemas. Leedul olemas noh, aga kui ikkagi mõtleme nagu sinu töö peale, et kuidas, kuidas olla näitleja ja mitte olla tuntud? Ei noh, sellest mööda ei pääse, aga ma mõtlen seda noh, mingid tuntuse jahti pidada või noh, mis ma teen, Ma räägin jälle vastu endile. Institutsiooni vana intervjuu, see oli vana. Need ajad on. Kas näitleja saab olla? Suur iseenesest või või teeb temast staari või selle suure näitleja just nimelt teater, lavastaja, publik. Meedia. Kui teater, lavastaja, publiki meediadest suure näitleja teevad, siis saab näitleja iseenesest suur olla. Mad, aga jah, ma ei tea. See on vist ka niimoodi jälle jälle söökile käsikäes käivad asjad. Et. On küll tegelikult on noh näiteks lavaka sisseastumiseksamid vaadata, siis on hämmastav see, kuidas sa lähed ära, et üks inimene on suurideni, ole. Et tuleb suur poiss tuleb lavale ja teda ei näe või noh, ta on väike ja mul on igav ja ma ei taha teda vaadata ja noh, sellepärast tal ei ole sarmid ei ole, noh siis suur siis tuleb mingi väike siukene vibalik tüdruk sisse, keda mu alguses rivis ei pannud tähele ja siis siis ta tuleb sinna lavale vaatame millegipärast siis ta esitab mingit laul ja ma saan aru, et terve ruum on teda täis. Tahaks on alati nagu eksimatult, nii ongi, et sealsamas lavakunstikateedri sisseastumiseksamitel need niuksed, suured, isegi kui nad on tegelikult kasult pisikesed, saavad nagu sisse ja, ja vastupidi, need kasud suured, aga tegelikult niuksed väiksed need need sisse ei saa, Baraks mõnikord mööda ka. Ma ma julgen väita, tähendab, mina arvan, et see protsent on kuskil mingisugune 75 protsenti on täpsest, nagu saab ära öelda või isegi 80. See on päris ukse taga, seda vist nagu ei näe, aga, aga siis, kui sisse tuleb, siis on sõjaväelase moodi. 10-st üks. Ma tean. Aga kust nüüd eristada seda, et, et kus on inimese talenti anne ja, ja teisalt siis lihtsalt see karisma, millega ta tuleb ja teda on terve ruum täis. Karisma, see, mida sa näed kohe ära, kui ta lavale tuleb ja siis sealt edasi hakkab juba sellekteerumise, kes siis nendest rihmaga inimestest nagu andekam talendikamann. Ta kasutab, kui mina omal ajal ei saanud sisselavaks. Võitsin Mihkel rauda. Karisma missugune. Hiljem tuli hiljem karisma, majaalne, mõlemad petturid hiljem kaotsi läinud on talent ja. Teises kohas rakendanud, miks me siin seltskonnakroonikas? Sugugi ei leia. Või ei taheta. Vaata, kuidas riides käia, pildistada ei saa muidugi. Mingit kriitikat. Sinu suhted ajakirjandusega soojad, leebed. Ära ootavad. No paneb rohkem, aga eks ma ei tea. Truu Margotöörib, vist on see kuulus-kuulus, õnnetuse lugu, kui väga paljud ilmselt saad sinust esimest korda teada hoopis nagu läbi totaalselt nagu teise asja kui see, mida sa tegelikult nagu iga päev teed, ehkki see, mida sa iga päev teed, justkui peaks sulle selle niisuguse meedia huvi juba priori garanteerima. Ei noh, mõtled, noh, sealt sealt see algaski teada või? Olgu see siis, mul oli ainult üks liik, aga pärast seda ma ei tea kuidagi. Kui ka tullakse nina alla ja niimoodi sinu kuradi hingesoppi niimoodi tuhnima ja Tuula maja seda laamendama seal ringi siis elemendi väga pealetükkivalt veel, siis kaob ju igasugune austus, kaera nagu et noh, ma jõin mulle üldse ei meeldinud see, mis minuga tehti, siis, kui haiglas olin, ma ütlen, minuga tehti sellepärast, et noh, ma, ma nagu väidan, et ma olin abitusse seisukohast Ja no neid kogemusi veel, ühesõnaga et tuleb intervjuu, saadetakse see intervjuu, öeldakse, et tee oma parandused saada meile nüüd tagasi saadan parandused tagasi järgmisel päeval intervjuu ilma parandust, et ilma igasuguse ette teatamata. Milleks, milleks seda kuradi küsimus, saadasid mõist oih. Muidugi. No meie oma intervjuudes parandusi teha ei saa, nii nagu on, nii läheb peale selle näitab seda emotsionaalset seisundit, tuleb käia vajadus intervjuusid, eks siis ole näha, mis seal on, kas pipar või suh naat selgelt. Et sinu intuitsiooni peal see intervjuu nüüd lendu läks, raadioeetrisse paisatud sai, need on jäänud ainult küsida sinult sinu, sinu jaoks väga oluline muusikapala, mis on sind kuidagimoodi mõjutanud või saatnud või sinu tegemisi juhtinud. Selle looga on niimoodi, et mulle nagu ei meenunud ühtegi siukest lugu plaksti ja ma arvan, et põhjus on selles, et ma olen Jällegi selline kõigesööja, ma ei viitsi isegi plaati osta ja kuulata autos. Ma kuulan raadiot. Ometi, üks inimene, kes kuulab raadiot. Kuulan, seal vahetatakse. Tihemini, ja ma ei pea seda ise tegema, et, et sihuke mugavus ja siis. Kuna paljudes raadiojaamades on sedapsi, et lugude nimesid ei öelda ja esitajaid öelda, siis mul on lihtsalt ma tean laulust ainult sõnasid. Ja, ja siis noh, ma olen sellega rahul, ei tule puudust ma selle neid teadmisi, et mul ei ole neid. Ja siis mulle meenus selle loo koha pealt üks lugu. See oli Sellel ajal tähtis, kui ma olin Taanis aasta aega, vabandust, seal õppisin või noh, see oli niisugune näite ja loodusekallakuga internaatkool. Ja siis seal oli, kuna volinikuna hilises puberteedieas või keskmise puberteedi eas kaheksateistaastane, siis oli niukene. Kodus oli äsja tekkinud armastus ka veel ja siis avastad endas nagu mur pikk, eks siis oli ruttu-ruttu koju saada ja siukene noh, tunded möllasid ja, ja siis jälle Taanis kuulsin juhuslikult Taani raadios ühte laulu, kus lauldi. Ma ei ole näitleja, ma ei ole mingi staari, et mul isegi oma autot ja, ja nii edasi, järsku tundus kuidagi nii õiget loksias minu, nende tunnetega sinnapaika. Olime kui see laul ise ja siis ma mäletan, et see laul läks mulle korda, et ma kuulasin seda. Ja siis selle laulu pealkiri nulli siis hektar. Ja, ja nagu ma siin mihklil teada sain, esitajaks oli neil Maiken, Lions rock ja me oleme see, kes ütleb laulude nimed ja esitad ka aitäh sulle tulemast ja, ja mida soovitaks näitlejatele sandidel? Noh, et ilmselt Lillvis häälepael rivvi veel päris valmis ei saaks, jajaja. Aga rohkem õppimisse just ei käi kinos, siis edasi. Aitäh teile.