Sa kuulad raadio, kahte stuudios on Indrek Vaheoja ning Madis Aesma ja kohale on saabunud ka meie lubatud külaline Rain Tolk, tere hommikust, Rain. Tere hommikust. Rain, no täna esilinastub värske Eesti filmi umbkotid ja see ongi põhjus, miks sa siin oled ja miks meil on sind siin hea meel tervitada? Oled ise siis? Võiks öelda pool umbkottide sellisest loome kolleegimist, eks ole, koos Andres Maimiku olete te selle filmi teinud mängida seal siis peaasi olete ise ka produtsendid, režissöörid ja nii edasi ja nii edasi, on see kõik õige, tõeline egotrip ja Rain, mis asi üldse üks umbkott on? Umbkott on? Ma ausalt öeldes ei olegi ja täpselt selle sõna ökoloogia kursis, et igal juhul minu meelest ta kätkeb endas midagi väga olemuslikku nende tegelaste suhtes, keda ma seal kehastama. Ja me leidsime sellest tegelikult lihtsalt sõnaraamatus suvalisi sõnu, tuhlatused, mis, mis võiks nagu tähistada mingisugust hädapätakas luuserit ja ja, või, või situatsiooni, kuhu see luuser on sattunud. Suhteliselt juhuslikult leidsime. Nii et ühesõnaga sa siis tähistad sellised inimesed, kellel kõik asjad jooksevad kusagile ummuksisse või tupikusse, umbcatio ei koti nurka. Teistpidi võttes on ta jälle selline inimene, kes on piisavalt hädine, et ta ei suuda seda koti lõhki rebida ja sealt lihtsalt välja ronida. Aga ta püüab tegelikult selles väljendubki ka meie filmikangelaste põhiline, nagu dramaturgia traagika ja võib-olla isegi traagika kasutanud juba ülevamat. Nad on mänginud ennast umbkoti ja teevad kõik selleks, et sealt välja rabeleda. Ja meil on nii kohutavalt hirmus ja piinlik ja samas põnev neid vaadata. Ma käisin esmaspäeval seda filmi vaatamas ja oli väga naljakas ja tõepoolest ka väga piinlik, kui ma siin mõne sõnaga võib-olla inimestele võiksin selle filmi nii-öelda sisu lahti seletada, et nad teaksid, millest, millest asi räägib, siis see sisu on siis säärane. Need, Rain Tolk ja Andres Maimik, mängivadki Rain Tolk ja Andres Maimik jutt, aga no mitte siis päris samasugustena, nagu nad päriselus on. Ja kui suur see tõeprotsent seal teie tegelaskujudele on? 30 30, jah, noh, see on mainikaadis ühesõnaga selline kunstiliste ideaalidega filmirežissöör, kes tahab teha ikkagi tõelist tõelist selliste autorifilmi filme nimedega, mis need olid päev ja kurbmäng paabel. Kurmegi Paabeli sellised projektid, mis kuidagi idanemis igalt poolt tagasi lükatakse. Ja siis Rain Tolk töötab reklaamifirmas, kus ta siis saab kinga pärast ühte nilbelt vahejuhtumit. Aga fakt on see, et Ott Sepp on süüdi selles alati viha skandaalide otsijad ja pärast mida siis pärast kinga saamist pärast mida siis tuleb tema juurde üks klient, kes tahab temaga teha koostööd, täpsemalt siis tema reklaamifirmaga koostööd. Tolk karakter Tolk siis ei ütle reklaamisoovijale, et ta firmast vallandatud võtab selle asja niivõrd niimoodi siis aferistina ise üle ja siis kaks sellist semu, kes mõlemad tõepoolest sellised parajad jobud ja luuserid hakkavadki koos ühele väga skeptiliselt kliendile suurt reklaami mulli puhuma. Täpselt nii on jah, jah, ja see, mis siis, mis siis tulemuseks ongi selline kaunis? No no piinlik, eks ole, sündmuste jada mulle endale meenutas natukene kogu selline miljöö ja just piinlikkuse ja huumori. Kuidas ma nüüd ütlen selle spekter sellist briti sarja nagu off-is, ma ei tea, kas ma väga mööda panna. No riikide tervis on meie suur iidol küll jah olnud mõlemal aga mitte ainult tema ütles, et tema võib-olla on sellise sellist tüüpi huumori üks pioneere, kuigi tema viitab kuhugi kaugele minevikku tagasi, et noh, kõik see baseerub kuskil Loorenhaardi tüüpi tandemile paks ja peenike, peenike ja üldse töötavad huumorist väga hästi, et sa oled nii nagu Loorenhaadi oleme ka meie pakse peenike, kellest üks siis paksem on selline mõistuse hääl ja peenike on see siis kes see aferist, kes teda igale poole jamadesse kisub, aga paks on lõpuks see, kes saab tordiga näkku. Lõikeservad on suur eeskuju olnud, aga mitte ainult, et. Me oleme siiski väga palju varastanud ja saanud inspiratsiooni endaga toimunud sündmustest, et me oleme siiski selle, sellesama samas stiilis piinliku huumorimaailma leidnud endale elust ülesse ja asetanud selle sellises naljas varia konteksti. Kui palju üldse tegelikult reaalses elus on sellist situatsiooni, et tema klient tuleb reklaami tellima, tahab mingit väga konkreetset asja ja siis režissöör hakkab tohutut, tahab ikkagi metsikut kunsti teha. Leks sellised ambitsioonid võib-olla jäävad rohkem, sajandi alguses sai vastu, kahe tuhandete alguses võib olla. Just äsja filmikoolist tulnud mehed või või siis aktiivsed õppijad otsustasid, et noh, et kas siin on valdkond, kus me saame nagu teha jutustada selliseid lugusid, mis kõnetavad kõiki. Enam vastu, palun, nüüd on maailm muutunud tunduvalt pragmaatilisemalt CD logo suuremaks, eks ole, jah, et näitad, oodata rohkem ja, ja nii edasi. Eks takistus tuli muidugi kohe esile. Üks asi, mis tegelikult selle filmi sellisesse naljakas roheliste puudutab, siis kui siin rääkida eelmisest filmist sellest kormoranide filmist, mis te tegite, eks ole, mis siis räägib ühest rokkbändist, siis minu meelest just väga hästi sellest umbkottide filmist kumabki seeläbi, et te olete ise seda kõike läbi elanud ja teate seda asja detailideni ja see ongi nagu see põhjus, miks see film on minu meelest oluliselt naljakam kui kormoranid kormoranid oli ka? Okei, aga just nimelt see, et teil endal ilmselt sinuni vahemikul väga sellist puudet roki peerundusega pole kunagi olnud, ongi siis nagu see, mis, mis ei, võib-olla natukene sellest eelmisest puudu, et nüüd on, need on lihtsalt see asi, et kuna need situatsioonid ongi ta enda elust võetud, siis siis ongi ka sellist sügavamat huumorit rohkem. No tahaks loota küll. Tunduvalt isiklikum on see, küll võiks see asi, mis me oleme seal kirja pannud, et et oota, ma mõtlen välja neid karaktereid, on ju, seda filmi tõlkija, filmi maimikud, siis me ikkagi võtame, peegeldame teineteist kõige paremini, et sa ise võib-olla ei oskagi enda puhul nagu mingit koomilisi jooni märgata, mis teine koha üles korjab ja samamoodi noh Andresel Andres Andresen, minu puhul minul Andrese pooled tegelased ajavad, vabandan, tahtsin ainult Egon teie karikatuuriga, tegelikult mõnes mõttes, siis mõnes mõttes küll jah. Aga tegelased kui sellised ajavad kliendile, eriti siis reklaamides Tolkaja kliendile väga-väga palju sellist segast häma, sellist nii-öelda klassikalist reklaami mullikas tegelikult mina teen mina jale reklaaminduses kunagi töötanud, kuigi väga paljud eestlased on tegelikult siis sellest vestluses seisnebki see asi ka suures osas selles, et aetakse lihtsalt mingisugust jama inimestele või saad sa niimoodi öelda. Et inimesed lihtsalt räägitakse surnuks, kliendid räägitakse mingite võõrsõnadega. No eks ikkagi oleneb väga palju reklaamitegijast ja tema vaimsest füüsilisest seisundist, kammistan tol hetkel on et tegelikult noh, mida reklaami RAMi vajalikud sõidud selles, et tihti pakutakse firmale ka kirjaoskaja teenust. Et ega seegi ei ole iseenesest väga levinud oskus siin vabariigis ja, ja kui sa otseselt midagi müüa ja sa saad aru, et ühel hetkel võib tulla piir ette mingeid kujundite nägemisele ja nii edasi, siis pöördubki kellegi poole, kes on vastava hariduse saanud ja, ja oskab seda asja nagu müüa või nii. On juhtumeid, kus sellist võõrsõnadega hämu ja, ja elementaarsete tõdede korrutamist võib kuulda ka reklaamiagentuuri koosolekul, aga aga see juhtub tihtipeale siis, kui sul, kui reklaamitegija on tööga täiesti on töösse ära uppunud, et kas või näiteks juhtum, kui ma räägin seal Uncottidest sellest, et me teeme reklaami, millal peab olema oma algus, keskpaik ja lõpp. Konkreetsest elust varastatud, et keegi lihtsalt kliendikoosolekul rääkis kliendile suure entusiasmiga, et nii, et me teeme nüüd reklaami seal reklaamil on algus, keskpaik ja lõpp hea, täpselt ja selle peale tuli aplaus. Ja klient noogutas ja no ja, aga, aga samas on siin oma tõde olemas ega midagi ei valed seal. Nagu iseenesest otseselt ei ole, asjal on inimesi. Kes on nõus selle eest raha maksma, neile siukseid elutõdesid korrutada, siis minu arust oleks rumal jätta see raha vastu võtmata. Okei, andke mulle andeks, et noh, olen võib-olla siin natukene võib-olla ülekohtune mõne inimese suhtes. Ma ei tea, võib-olla ei ole ka. Aga kuulaks nüüd vahepeal jutuajamise vahepeale pala, mis on siis filmi umbkotid, heliribad soundtrack'il, oskate selle kohta või noh, päris kindlasti oskad. Aga mida sa selle loo kohta meile ütleksid? Me otsustasime Duncottides kontrack Täitsa sobiks kuidagi väga hästi, nende karakteritega võiks olla ka natukene nagu ajast väljas või, või nihkes selle tegevustikuga, mis seal toimub ja seetõttu me kasutame väga palju estraadi mis kuidagi oma vastu olulisuse tõttu moodustab selle sündmustiku tegelikult päris hea terviku. Ja sisse otsisime seda lugu ja ei leidnud, ei leidnud, mis võiks olla see teemalugu ja siis ühel hetkel sähvatused, aga miks me võiks seda ise teha. Ja pöördusimegi siis Sten Šeripov poole, kes provoidis meloodia koos kirjutasime sõnadena, syndon. Ja esitajaks on siis esitajaks on üks kolonn, madalaid Tupits oli vähemalt selle filmi alguses Safe YouTube'i lingi põhjal täpselt üks eks vana staar, selge. Loo nimi on siis sama mis filmilgi umbkotid. Mis ta on soni? Ja luku puhkaks. Nüüd just elu laava tõele. See, et, Viimaseks. Sectranseid ja kloori. Konkoteeruncotti tomp loeti inimene inimeses, kundi toeti, Kõnkoeteeruncotti seid, transiit, jää, kloori. Kati tuntaati, Tõnkoeti teenimene teenime sääst. Eeloleva. Nii tee ralli. Kes viimane states teeks, ta jäi? Jah mu laulus köituuri Don May. Miisa. Neelad puut. Inimene inimeses fondi, konkaati Concotti, Concotti, Sectrans, Eesti jäätee. Ajuti kompotti põnkotti, sektor andsid, jääb, no ei olnud totti tonka teed, onko Etti. Inimene inimesest hundi konkaat, lonkadi-lonkadi Sectrans sõitmine. Sügavust ei ole hommikusaatesse jaapanlaste melanhoolia, mõningaid keerulisi võõrsõnu, aga siiski vägagi vägagi südamlik pala. Filmi umbkotid, soundtrack'i Rain ma saan aru, et selle filmi puhul on üks selliseid märksõnu, aga see, et mitte sentigi maksumaksja raha, seda legendaarset maksumaksja raha ei ole selle filmi alla pandud. Kuidas see teil õnnestus? No tegelikult napilt pääses maksumaksja sest et esialgu oli plaan minna ETV-s-i sellega aga kuna ETV tundis, et võib-olla on liiga riskantne projekt ja otsustas, et võiks teatud nurga alt seda natukene mudida. Et enne, kui eetrisse lasta nad meie arvasime, et võib-olla keeruline sellises situatsioonis oma koostööd jätkata, otsustasime, et lähme siis konkureeriva kanali juurde. Nii et maksumaksja plank kergendatult hingata, napilt pääs. Aga see õnnestus jah, lihtsalt tänu Kanal2 riskikapitalile, mis ta meie alla siis toppis? Mida ei olnud eriti palju, ütleme nii, et see on umbes 15 korda vähem, kui oli filmil kormoranid raha. Ja aga ma tahaks loota muidugi, et et sa filmi jälgitavust ei sega. Loomulikult ei ole siin uhkeid kraana sõitaja plahvatusi, aga massistseene, aga teatud hing on. Seal ongi üks koht, mis mulle filmist meelde tuleb, on see, kus need kaks tegelast juba ongi jõudnud sinnamaale, et reklaami konkreetselt hakatakse filmima ja siis vaimiki, kes on selleks hetkeks juba noh, päris sellises huvitavas olekus küsib kaamera käest, et kus siis relsid, pane kaamera reiside peale sõitma, kas teil tegelikult siis olid relsid olemas mõnes stseenis või relss polnudki? Võtsite õla pealt statiivilt võlad fotoaparaatidega on tehtud, et ahaa, mul ei olnud isegi kahe fotoaparaadiga. Polnud tõepoolest aga võib-olla Eesti liikus väljendub ka ja eesti reklaamilikus väljendub ka selle filmi esteetikat ka tänu sellele. Aga hoolimata sellest, et siis maksumaksja legendaarset raha ei ole sentigi sinna alla pandud, on selline pikemas perspektiivis plaan sellest filmist ikkagi minna edasise realina vanni. No annaks jumal noh, materjale jätkub vähemalt kuue osa, sellised sisututvustused on olemas meil, et tuleb siis mõjutada olla hirmet ja teisi kanal2. Juhtkonnad. Ja see esimene osa tegelikult ka või noh, mitte esimene osa seda peab ikkagi nimetama filmiks konkreetsete ilmum kottidega, see ka nüüd liia pikk just ei olnud, see vist on umbes minut alla tunni, eks ole, mis tähendab siis seda, et mingisugust sellist ruumi seal filmis väga ei ole, mis mis kuidagiviisi veniks või väga ebanaljakas või siis selliseks soigumiseks muudeks, kas sa tead, et on olemas üks selline internetilehekülg? Kust saab siis vaadata järele kellaaegu noh, iga filmi kestuses, mille ajal on kõige mõttekam vetsu minna selline sait olemas, ma ei tea, kas nõu your Pi või midagi sellist, kus on siis tõesti kõik uued filmid on läbi võetud ja siis siin on kirjutatud noh, need minutid välja, et jah, et praegu nüüd võid, võid ära käia, et umbes viis minutit, lihtsalt räägitakse mingit jama või midagi sellist. Ja kui ma olin kunagi PÖFFi filmifestivali žüriis, siis legendaarset mingeid välismaa režissöörid olid seal ka legendaarsed. Žüriis olijad on mitte väga kuulsad mehed. Ja paar tükeldas, ta teadis väga täpselt, millal magama jääda. Siis juhtub midagi dramaatilist. Filmi alguses. Esimene sissejuhatus on mingi dramaatiline stseen peegeldab autoõnnetusel surma, vot nüüd ma panen silmad kinni. Selle filmiga seoses võib edasi minna või noh, teie olete edasi lennata sel teemal, et olete kaasanud igasuguseid toredaid Eesti kuulsusi, näeb seal siis selliseid seltskonna figureerijaid nagu näiteks siis Nõia-Ints ja Farmi Gaabriel, eks ole, kas selliseid inimesi sinul ja Maimikul ütleme oma filmidesse rääkida on lihtne või keeruline, kas nad tulevad alati asjaga kaasa või on mingid pirtsutajaid ka? No miks just seekord on Farmi Gaabriel ja Nõia-Ints, sellele on tegelikult oma point, et minu tegelaskuju, kes siis korraldab seal sellist raami võtet, ei ole võimelinegi teisi Lennart määrata sinna või Toomas Hendrik Ilvest vabandust sinna saada saama ja tema siis tema tase ongi selline, et ta võtab seal Farmi, Gaabriel ja Nõia-Ints, nemad tulevad loomulikult alati. Aga varasemates filmides on seal olnud ka ju noh, kõikvõimalikke muid tegijaid, näiteks Sven Sester tuleb meelde kormoranide, tema mängis seal ühte sellist nilbelt pereisa, no mingis mõttes ameti põhjal võiks eeldada, et ta on ikkagi ju Isegi president Ilves ja. Aga eks see oleneb Stsenaariumist kontekstist, kuhu siin tegelaskuju asetatakse, et ja kui ta tunneb, et siin on mingid tervik, tervistatavad eneseirooniat, läheb selle mänguga kaasa. Eneseiroonia on intelligentse inimese tunnus. Selge see, aga sul endal ei ole ju ka noh, kui siin nüüd ütleme, selliste tavainimeste näitleja ma panemisest rääkida sulle endale ei ole ju ka mingisugust lavakas käimise kogemust, ometi sa ikkagi hakkasid peale vana Esto-TV-ga, eks ole, koos koos ken saaniga kuidasmoodi see siis ikkagi nii on läinud, et sa ise nüüd tunnustatud näitlejale näidelda andis lihtne või ma ei tea, kui tunnustatud ma olen. Oled vaatame siin neid sügispalle ja selliseid filme ja seda, kuidas neil on läinud hästi. No siis läks vist päris hästi. Aga pigem ikkagi olemas meelelahutaja kui, nagu näitleja sidekriips, kunstnik, et ma ei kujutaks mitte mingil juhul ette ennast kuskil teatris hommikust õhtuni proovi tegemas ja siis laval lavalaudadel krigisemas tegemas mingeid asju, millest mul eriti usku ei ole. Enamasti ma olen siiski ise need rollid ka kirjutanud endale või siis olen mänginud sõprade filmides, et. Noh, ma ei tea, kuidas ma seda juttu Oled sa mõne raamatuga läbi lugenud, mis on, ütleme, mingisugune selline näitlemise ABC, oled sa mingis Stanislavski raamatu või, või mingisuguse mingi Panso voldiku läbi lugenud, et näitleja nii. Olen lugenud neid, kes aitavad siis ega kui sa oled seal platsil, et siis nendest tõdedest, Meil ei tule kuhugi alateadvusesse sultalletuvad, et noh, enam-vähem nagu mingisugused tehnilised nipid on, et kuidas ennast nagu sellesse vormi viia. Et midagi nendest on kasu olnud loomulikult, aga, aga noh, eks palju ikkagi oleneb sellest konkreetsest kontekstist, kuhu sa satud ja kui hästi sa sellesse rolli oskad mõelda, see on kuidagi orgaanilistest kaasa antud. Mina tahaksin küsida veel ja et võib-olla sa natukene valgustad inimesi, ütled, et kuna siin ütleme viimasel ajal just selle tujurikkuja ka seoses on ikka välja tulnud, et väga paljud Eesti inimesed no ikkagi noh, väga sellise konkreetse arusaamisega huumorist selles mõttes, et nad ei saa üldse aru, mis toimub, et millised inimesed ei peaks seda umbkattide filmi vaatama minema? No inimesed, kes ei saa üldse huumorist, Narva on ju tegelikult puhas muld huumoriveskile. Kõik see oli ikkagi meie järgmine osa, kui nüüd Olle Mirme ja Indrek Oru ja kes peale jumala veel võimaldavad meile siis järgmine umbkottide osa peakski rääkima huumorist ja huumoriga toimetulemisest ja sellest, kuidas huumor ei ole naljaasi. Kas sulle tänu sellele omaaegsele Esto-TV-le tullakse praegusel hetkel ka veel tänaval vastu ja viibutatakse sõrme mingisuguste huumorit, mitte mõistete inimeste poolt. Kas on mingeid selliseid, mingeid selliseid vinduvaid mutikesi, kes tulevad, ütlevad teie teate, Tolkja, saan teate. Olete solvanud umbes kõiki põlvkondi. Viis, viis, viis põlvkonda tagantjärele. Tänaval ei tulda, aga kui sa põhimõtteliselt ükskõik, mida ma teen ja sellest ilmub uudis kuskil netiportaalis, siis vaatad neid kommentaare, siis need on seal. Okei, okei meil oli külas Rain Tolk ja täna tuleb välja ja esilinastub uus film, kus Rain Tolk mängib ühte peaosa ja milles ta siis ka üks loojatest autoritest, selle filmi on ta teinud kaasa Andres Maimiku käes tuleb kuukulgur filmi alt välja, nii et kõigile, kes tunnevad siis endas sellist väikest huumorijuurt peidus olevat mingi vaatama. Rain sulle suur aitäh, aitäh kutsumast, aitäh.