Ma olen mina, sõidan igal hommikul mööda Viljandi maanteed Tallinnasse tööle. Siis on mul au pöörata Pärnu maantee peale ja sõita kesklinna ja niimoodi igal hommikul edasi ja tagasi ja juba pikemat aega ja pahatihti ma kujutan ette, et mitte ainult mina, ka paljud teised autojuhid on mõeldud, et saaks selle mehe kuidagi kätte. Kes Tallinnas neid teede parandamisel heakorra seisu ees seisab, siis võtaks ikka raputaks seda ikka sõbralikult ja kõvasti ja tuleb välja, et me pole sugugi ainukesed, kes niimoodi mõtlevate Kirkeaa minuga täiesti ühte meelt ja on meie hulgas asjalikke mehi, kes on võtnud asja kätte ja otsustanud midagi ära. Teha no minu lemmiktänavate hulka kuulub kindlasti planeedi tänav siis see teelõik, mis jääb, ütleme vabaduse, sellist ei ole enam Vabaduse puiestee, vaid see juba vist on Pärnu maantee, mis on järve Selverist linna poole. Aga noh, ma kujutan ette, et minuga ühel nõul olevaid inimesi on päris palju. Kui ma nüüd öelda tere hommikust kahele asjalikule noormehele, kes on otsustanud hakata kõva häälega rääkima ja sellest, et Tallinna teed on ikka väga hullus olukorras. Tere hommikust, Airodelvik ja tere hommikust, Kristjan, Salme rähku. No teie olete need mehed, kes tõenäoliselt ütleme raha oma oma rahakotis valu tundes otsustasite, et te peaksite tegema kõvemat häält ja hakkama lausa avalikult protestima selle vastu, et Tallinna teed nii hullus olukorras on või millest see mõte teil tekkis? Täna õhtul kell viis Kadriorus väikene protestiaktsioon korraldada. Kuna olen nagu autoklubide esindajana välja käinud, siis autoklubides on meil koodnud päris suur hulk autojuhte Tallinnast ja üle Eesti ja, ja see on absoluutselt iga inimese, kes autoroolis on, päris valuline probleem. Ja siis panid pead kokku ja mõtlesite, et korraldaks sellise väikese protestiaktsiooni. Tegelikult on see idee juba pikemat aega olnud üleval sellises toredas kohas nagu stiitus, orgi foorum, see, seda üritust ei korraldage Street resorg, et see on just just kõikide Eesti noorte autojuhtide poolt. Aga kuna strites organ, selline suur suur foorum, kus mina olen väga palju külastajaid, siis seal tõsteti see teema üles, ma isegi ei mäleta, kelle poolt täpsemalt. Ja, ja see, see foorumi postituste rida läks seal juba 30 30 leheküljeleheküljel kanti, kus on igal leheküljel on ka 20 postitust. See teema on sealt läbi jooksnud mitte ainult see aasta, vaid päris suur. Oli see ka eelmine aasta eelmine aasta muidugi toimunud siis seal tagajärjel midagi. Nagu ma aru saan, on teil printsess juhtumeid? Ma kujutan ette, 30 lehekülje peale mahub ikka väga palju juhtumeid, kus on üks asi on see, kui lähevad autod katki, üks asi on see, kui autode seisukord halveneb järsult. Ilusamaid on väga lihtne tuua teine juhtuma see, et on ka inimestele väga ohtlikud, need teed samamoodi. No näiteks kui me räägime näiteks konkreetsetest rööbastesse Tallinnas on siis noh, näiteks mingisuguste ümbersõitu ükskõik kus maanteel keset linna, see on tõenäoliselt ohtlik. Näiteks eile sattusin just ohtlikesse olukorda, kuivõrd lihtsalt suurel kiirusel VV vibreerima aga isegi väikesel kiirusel, mis seal salata ja, ja see on tõepoolest ohtlik. No millised on võib-olla selle foorumi põhjal kokku võtta, kes kõige sellised hullemad kohad Tallinna linnas? Ma kujutan ette, et kindlasti teie foorumi külastajad on välja käinud mingisuguseid, eriti hullud enam nagu ma mainisin siin ära enda kogemuste põhjal näiteks planeedi tänava. Paldiski maanteed ja täies ulatuses nii piisavalt pikk ja, ja selline suure intensiivsusega tänavaga praktiliselt läbimatu normaalse auto puhul. Tegelikult on lood üldse, jätkume Airoga siin üleeile meedia vahel sõitsime, käisime õunaraadios ja, ja igal pool muudes kohtades. BNS-is jaa, jaa. Tänavatel liigeldes avastasime iga teelõigu peal põhimõtteliselt isegi uued teelõigud, mis on nagu alles tehtud tõsiselt kaevuluugi augud. Näiteks kui sa sõidad Vabaduse puiesteed mööda laagri poole siis on seal terve esimene rida kaevuluuke täis ja need on juba löökaugud, et need võivad juba kahjustada rehve ja velgi. Kas keegi on kokku arvutanud, kui palju võib keskmise auto peale aastas raha kuluda seoses sellega, et Tallinna teed on autosid vigastanud? Mina, kes ma väga palju tegelikult ja sõidab võrreldes väga paljude teiste autojuhtidega, mul kulub aastas kuskil 10000 krooni selleks auto korrashoiuks. Sinul. Ja kui siin nüüd ma ei räägi enda asjadest, eks ole, mina, mina talvel näiteks ei, ei kasuta oma autot. Et ma seda ainult suvel sellega. Aga mul on üks tuttav, kellel on läinud kaheksa kuu jooksul 28000 krooni konkreetselt silla juppide ostad autoorganite kohta. Pluss sellel samal inimesel on hetkel Tallinna vee ja teedevalitsusega kohtu case, kus ta sõitis oma 19 oli see välje puruks mööda trammitee ääres olevat küngast ja kumm ja velg mõlemad tükkideks. Noh, täiesti kõlab uskumatult, kuid siinsamas Tallinna kesklinnas need asjad toimuvad. Milline on teie esmane nõue, mis on see, mis? On nagu kiirelt, nagu aitaks olukorda parandada, kas see, kas teil on näete peamist probleemi sellest, kuidas valitakse parandatavaid teid või näiteks sellest, kuidas, mis kvaliteediga? Paragrahv, mis materjalist need teed valmis ehitatakse? Just on teedeehituse kvaliteet, on esimene nõue, mida meie tahaksime, et meile seletatakse mitte ainult meile, vaid siis kasvõi ajakirjanduse kaudu kogu Eesti rahvale, et miks on see teede kvaliteet selline eelmisel suvel teede- ja sideminister tunnistas avalikult meedias, et nende eesmärk ei ole mitte teha vähe ja kvaliteetselt, vaid palju ja poolikul see oli konkreetselt uudistes lause ja see on mulle siiamaani ajusse sööbinud. Segu on täiesti kohutav nõudmisi on teil veel, ma kujutan ette mis on meil veel. Meil on selle nimekiri välja töötatud põhiküsimusi kindlasti on ka nende on veel ka väiksemaid küsimusi, nagu ma ka just jah, et on teedeehitusele taastumine, on üks küsimus, sellepärast et aktsiisist peaks, kui ma päris suured summad Et oleks vaja just seeläbipaistvaks muuta, et inimesed saaksid aru, kuhu need rahad tegelikult liiguvad ja kes paneb oma taskusse ja kui palju on normaalne maksta selle teetööde eest ja kui palju tegelikult makstakse ja mis kvaliteediga see teekattematerjal on, mis tuleb välja siis? Asfalditehasest, rääkimata sellest, et augulappimine meie mõistes tähendab seda, suletakse pigipraos ja pannakse natukene puistatakse mingisugust klibu peale ja loodetakse, et autojuhid nad ise ilusti 30-ga sisse sõidavad, mis on muidugi naiivne. No täna kell viis Tallinnas Kadrioru staadionil kogunete palju palju inimesi sinna on lubanud teie poolt kokku tulla. Ootame suurusjärgus kahtlaselt autot autojuhti. Kas linna poolt on ka teie aktsioonile mingisugust vastukaja tulnud, sest mis te seal isekeskis ikka üksteisele nõudmisi esitate, te olete ju kõik ühel poolel. Vastaspool peaks ju ka esindatud olema. Just olen saatnud laiali need meie poolt välja töötatud küsimused päris päris mitmelgi linnaametnikule. Siis ka Tallinna veevõrkude juhatajale ja tuleb tunnistada, et on olemas ka täiesti vastukaja nende poolt milline see on. Mitte väga soe. Ahaa, nad arvavad, et te niisama teete nalja ja ei võta asja. Siiamaani, ja nad arvavad, et see Esselorgi tiim, et mis ta siis ikka, et las läheb, piiksuvad, ja kui nad vait jäävad Et siis tänases SL õhtulehes on sellest lähemalt kirjutatud, kuidas nad tulevad ja kuidas nad ei tule ja samuti balandaks ühe vea, mis on SL õhtulehes Jaan Rõõmussaare poolt välja märgitud. Et siin on, on juttu väga palju ja sellest on nagu just väga palju komöödiat tulnud, et ma sain kiviga mööda pead, eks ole, kui ma sõitsin mööda Pärnu maanteed mitte Viljandis, nagu siin on märgitud. Päriselt sain ka kiviga mööda pead ja see ei olnud üldse meeldiv kogemus ja see kivi ei olnud väga suur ja see ei muutnud mu mind idiootlikumaks. Aga aga selles suhtes, et valus Kruus, rääkimata sellest, et see on äärmiselt eluohtlik, kui sa sõidad autoga seal kivi vastu pead mõni ime, kui inimene kaotab teadvuse ja võib tulles iganes. See võib lageda arvuliste ohvritega. No mis te arvate, milliseks selle teie tänaõhtuse kokkusaamise tulemus kujuneb, kas te saate oma küsimustele vastused, kas linnaisad tulevad teiega rääkima või veedate te lihtsalt seal paarisaja inimesega mõnusalt aega ja ma ei tea valate valate viha asfaldi peale välja näiteks? No kindlasti, kui linnaisadelt nüüd mingisugust konkreetset vastust meil ei tule, siis on meil plaanis teha kahe nädala pärast politseiga koostöös. Kahe nädalaga võib-olla ei jõua ja võib-olla loodame võib-olla vähe pikema aja peale, aga noh, kuupäev on lahtine. Äärmine üritus jänestega väga hea igal juhul järgmiste täpsete toimumisaegade kohas on, ma arvan, me kirgegi hoiame huule kursis igal juhul. Täna õhtul kell viis Tallinnas Kadrioru staadioni esisel parkimisplatsil olete kõik oodatud, kellel teil on närv üle käinud selle kohta, millises olukorras on Tallinna teed, aitäh teile, no mehed. No loodame, et asjast saab asja ja ütleme, linnaisade kommentaar ei piirdu lihtsalt pelga siuksed. Võlgniku õlgade kergitusega.