Et elujõud Heakule tänav tee külaliseks, Eva Potter. Tere tulemast. Tere. Sind tuntakse aastakümneid televisioonist. Nojah, see oli 61. aastal ja kui me täna siia vanasse raadiomajja tulin, siis mul tuli just meelde, et siit samal korrusel, kus me praegu oleme, oli meie kunstisaadete suur tuba, kus töötas kümmekond või natuke rohkem inimesi, siis samal korrusel oli härra piip tollal seltsimees piip, meie televisiooni juht ja nõnda edasi, nüüd on siin tundmatuseni kõik muutunud, muidugi. Aga sel ajal olid tuntud inimesed ka need, keda praegu võib-olla meie hulgas ei olegi. Ja selles toas olid näiteks Karin Ruus, Ingrid Rüütli ema, siis oli reht ma ütlen need prouadele. Jürgen Miilen muusikatoimetuse juht, Kalmer Tennosaar, minu kursusekaaslane, Tartu muusikakooli päevilt, handsintere Artur Rinne, muidugi, Astrid Lepa, Leida Levalt, noh, need olid ainult kunstisaadete inimesed, ma jätsin need muidugi nimetamata, aga see oli see tuumik. Nii et, aga huvitav oli, ma õppisin siis veel viimast aastat, konservatooriumis oli nagu valida, kas minna Moskva aspirantuuri koht oli olemas, oli nõukogude muusika, sest sellist ala polnud keegi Moskvas õppinud, aga kuna ma sel aastal abiellusin ja viitsi töö, sind hakkas huvitama ja ma ennast nagu andsingi kuradile sõrm, öeldaks. Oi, Artur Rinne oli huvitav, tähendab esimesel sügisel kohe, kui ma päris juba siia tööle oli, nii et tegelikult 62. aastal käisime Mart Saare juures, ta oli režissöör kadunud härra Karl Ester oli kaasas Vello Mäeots, kellega ma praegu rammi saadet teen ja see oli niisugune esimene suurem väljasõit ja muidugi tema režissöörina oli ikka, ta pani ikka kõik, nagu öeldakse, paika, ta oli väga emotsionaalne, Algne mees ega temaga palju saateid ei teinud, sest põhiliselt tema hakkas filme tegema kontsert, ballaadi võtteid, kus Georg Ots põhiliselt otsa film, see jäi pooleli kahjuks küll, aga noh, tema isiksust ja vot need olid kõik isiksused. Astrid Lepa, nad olid olnud varem näitlejad, lava, inimesed, see pinge ja vaimsus, mis tol korral juhatuses valitses. Ma pean ütlema, et ega praegu ma tunnetan, need noored töötavad hoopis teist laat. Kuidas sulle endale praegu tundub, et sa oled ju ikka praegu ka hõivatud? Tähendab jah küll kuidagi niimoodi, et võiksin olla juba ligi 15 aastat televisiooni majast eemal, aga ma ei tea, kõik on niimoodi järjepidevalt nagu läinud ja ongi huvitav, et just üheksakümnendat aastat, kui ma oleks võinud olla rahulikult juba pensionil nägude süsteemi järgi on kõige huvitavamat tööaastat. Oled olnud, tähendab, kõige rikkamad, kõige rohkem olen ma reisinud tänu nendele saadetud telesiin, Rudolf Tabiyasest Tubinast koos Estonia laevareisi kaks kaasa teinud ja väga paljude huvitavate inimeste ja sündmustega on see mind küll kokku viinud, nii et muud asjad ka nii et ütleme, kuidagi seal niimoodi järjepidevalt läinud ja kogu aeg on nagu mingit huvitavat tööd tulnud tänaseni. Tuleb pakkumisega või sa otsid, ikka, peab otsima ja koos autoritega otsima ja no üheksakümnendatel aastatel oli see probleem, tuli otsida raha, tuli otsida sponsoreid, kasutada ka nende fondide toetusi. Ma pean ütlema, et ma olen fondidest toetusi saanud, isiklikult lööks aga ka varasemalt üheksakümnendatel aastatel. Ta toetas meid näiteks Neeme Järvi juubeli, me tegime nagu juubelireisi kaasa, siis toetas kultuuriministeerium läbi kultuurkapitali ja see oli päris suur summa. Ilma selleta tähendab televisioonis ka tänaseni mitte midagi ei ole võimalik teha, kahjuks nii suuri asju aga tõmbab televisioon see hull asi ongi lisa kuidagi lahti, et seal on nii palju, otsi veel oma isiklik arhiiv, siis on kadunud selja milliga tasa. Hästi tundsid meie üks tugevamaid assistent, see oli tema, temast on järele jäänud veel nii palju linte, mis vajavad arhiveerimise igasugustest paberitest papkadest ma leian praegugi omal ajal, kui ma teen natuke arhiivitööd, see on ka huvitav asi, seal on ju palju lahti kirjutama. Ta tähendab, varasemad nõuded ei vasta praegustele, praegu on vaja kõik, et on arvutis, aga noh, mingisugused paberid küll, täiuslikud, küll vähem täiuslikud ja neid oleks vaja siis nagu tuvastada inimesi, teoseid, aega ja see on õudselt huvitab, minule väga meeldib. Vanas eas tahaks vaikselt teha, aga ma ei ütleks, kuidas vaikselt see, mis mõttes lihtsalt ilus istuda arhiivis. Ei, ma ei ütle, see ei ole üldse, ma istu arhiivis, tähendab, kui ma võtan ühe linti ja ei ole mingisugust dokumentatsiooni, siis ma kutsun vahel inimesi. Mul on Aime Leis appi tulnud, siin Venno Laul, kes tähendab nii üks kui teine, tähendab, ma olen isegi lindid andnud inimestele kätte, nad tuvastavad, mis palad need on, kes need inimesed on? Ei tunne kõiki ju enam, kui ei ole mingit dokumentatsiooni. Rahulik see küll ei ole, et istud ja paljusid asju ma näen nagu esimest korda, sest ma pean ütlema, meil oli kaheksakümnendatel aastatel minu teada ligi 40 inimest, oli muusika ja meelelahutuse toimetus aga praegu on neid palgal viis kuni kuus, ma täpset arvu isegi osa töötab lepinguga, nii et sa võid arvata isegi kui palju siis nüüd tehakse saateid sellega võrreldes tohutu hulk saateid tehtud. Mida sa arvad praegusest muusikast, sina oled eluaeg muusika sees, tähendab missugusest, muusikast seda, mis tuleb televisioonist ja raadiost. Meediast massimeedia on jah, minu meelest natukene odavale teele läinud kohati ja siin istun praegu vikerraadioesinejana või külalisena ja ma olen mõelnud, et Ta peaks nagu kellegagi rääkima, kellele vikerraadio muusika küll kandnud, sest et mina kuulan palju raadiot suvel, kui ma olen siit linnast ära kas Võrumaal või, või lohusalus, raadio on kogu aeg lahti ja ta vikerraadio lainel ta on eluaeg olnud, Eesti Raadio on minu raadio olnud ja ma pean ütlema, et nüüd kas poole aasta jooksul on kohutav muutus toimunud, tahaks ma nimetan seda beibenduseks või ma ei tea, tähendab, ingliskeelne tümps tümps tuleb ka uudiste taha või mingi kommentaaride taha, tähendab, ma ei saa lihtsalt aru, mis on selle eesmärk, kuna mina leian, et need huvitavad saated raadios on väga head ajakirjanikud, mida tehakse, on minu põlvkonnale minust, nooremale põlvkonnale minu tütred kuulavad Kuku raadiot, kolmekümnendates aastates inimesed, väga paljud kuulavad Kuku raadiot. Ma ei tea, mida veel. Aga see vastuolu on minu meelest karjub praegu minu jaoks ja minu sõpradel on ka, me oleme rääkinud sellest ja muidugi noh, televisiooni ma ei saa seda ka, mis ma siin kritiseerin, suundan praegu noore vaataja kaasatõmbamine, seda ma näen ja kuulen iga päev nii palju, kui ma seal majas käin, et ikkagi noort vaatajat on vaja oma kanaline tõmmata, meelitada nii, et aeg on teine aeg on teine ja kanaleid on palju nii raadios kui televisioonis ja ma saan aru, et see võitlus on praegu üsna intensiivne. Kuidas öösel tunneb ennast eluvõitlus? Ei, mis ma võitlen, aga niisugune vahel niisugust maailmaparandaja tunnet mul küll on, ma ikka helistan ajalehte, kui ma ikka väga karjuvat viga näen ja jale raadiosse helistanud. Siia tähendab nimede hääldus on minu meelest kui Richard Wagneri ja Richard Ritsing ja kui raadio niisugust asja lubab endale, mis ma küsiksin, kus siis see haridus on, milles viga on? Noh, see on üks näide, aga ise, et kuidas ma elan, vehkleja Pole viga, ma elan hästi sellepärast et mul ei ole mingit niisugust konkreetset terviseviga, käed-jalad liiguvad ja suvel jälle seal varumus on laat kaevalt oma abikaasa sünnitalus, siis see on ka niisugune pealemaksmisega potipõllundus ju tegelikult eks ole, ja kaks lapselast on ka nii, et suvel ikka nende jaoks aega. Aga praegu ma pean ütlema, et võiks rohkem olla. Evo Potterit me teame, kui televisiooni muusikalid annetad, aga mis seal praegu. Praegu ma teen tõesti ühte väga huvitavat tööd, mis peab novembri 13.-ks valmis saama, esimene osa, nimelt rammil on ju juubeliaasta 60 rahvusmeeskoor praegu ja me teeme kolmeosalist sarja, mis alustab 13. novembril, on kolm laupäeva õhtu muusikatunnis ETV kanalil. Töö on praegu küll täiesti, kuidas öelda, valmimisjärgus on raske vist öelda, sest väga palju materjali võetud ja praegu on nagu see järjestamine näiteks rammiga ei ole üheksakümnendatel aastatel eriti televisioonis midagi salvestatud, täna näiteks nelja laulu salvestus, kust võtame ka mingeid näiteid, nii et ma kiirust ongi täna juba poolega. Õnneks Eesti kontserdimajja konkreetselt on praegu jah, see töö, aga ega praegu rohkem nagu selle arhiivitöö kõrvalt perspektiivis ei ole midagi. Kena, Eva Potter oli täna AfD külaliseks. Ole tänatud, et sa tulid ja edugrammile ja sulle aitäh.