Tere päevast, head kuulajad, laupäev, laupäev on kirjutatud kalendrisse juhul kui ta seda ei ole veel jõudnud märgata. Ja keskpäevast annab laupäeviti raadio kahes märku saade poolt ja vastu. Et on selline kevadine aeg ja kevadekuulutajad on juba mööda tänavaid, teid ja uulitsaid laiali, siis loomulikult püüame pidada ajaga sammu. Ja tänane saade räägib vägagi kevadistest teemadest ja loomulikult poolt ja vastusaates ollakse millegi poolt ja millegi vastu. Tänase saatekülalised on Kaido Sorsk ja Marek laul. Ja me räägime kas audi või BMW väga elulisel teemal. Kaido sinust alustame. Kumb siis audi või BMW kindlasti teeme, siin pole üldse juttu. Ja kui pikka aega juba. Nii palju, kui ma olen autoga sõitnud, aga ütleme, et see eelsoodumus hakkas mu varem pihta, sellepärast et iga mõistlik inimene teab. Autosõit meeldib siis parim valik on tagada platvorm ja hiigelsuur mootor. Aga mis aastast ikkagi sai oma esimese BMW niimoodi kuidagi nagu kätte said või kuidagi sõita sai? Enda esimese auto, päris enda oma, ma ostsin aastal 94 või 85 enam täpselt ei mäleta. See oli kolm, üks kaheksa, ei kahe uksega hall manuaal kere, kood egol 10.-ks, siis teise põlvkonna kolmas seeria. See kõige kuulsam rullnokk ehk rahvasuus killer. Nii ja Maareksin vastas audi või BMW. No mis siin pikalt rääkida, Audi Miamis ajas täpselt samamoodi hetkel audi omanik otseselt nüüd ligi kaks aastat. Ja enne seda omampleks siis kaks aastat tagasi läks lamp, põle, lamp läks põlema. Nii füüsiliselt neli aastat tagasi umbes ja vaimselt veidi varem. Vaimselt ikkagi Veideman, mis tähendab käisid mööda teiste meeste või naiste BMW sid, ila tilkus suunurgast ja ei saanud ennast kuidagi nagu pidama tavaliseks. Audi fännina mööda BMW sid ei käinud mööda uudiseid küll. Aga, ja eks siis, eks siis sai neid vaadatud, kiibitsetud ja, ja uuritud ja siis lõpuks lõpuks ka soetatud, nii, aga ikkagi, miks audi? Ennekõike nagu teada on, siis audi puhul on suurimaks väärtuseks tema tuntud nelivedu nii ehk siis meie põhjamaises kliimas. Ma leian, et see on mugav. See kõlab väga ilusasti, kõlab väga ilusasti konkreetselt, see on mugav lihtsalt jah, mugav ja mitte midagi enamat, lihtsalt nelivedu ja seal mugav. Toon olema seal üks üks peamisi nüansse kogu komplektist. Kuule, kui ma ei eksi, kui ma mäletan õigesti, nelivedu on olemas ka nii see oleks võinud liiva valida. Noh, seal ongi komplekt, ehk siis ka mugavus, stabiilsus ja muud sellised asjad, mida niival paraku kõige rohkem ei ole. Niisugune tagavedu või nelivedu, ma saan aru, et siin on sulle väikekinnas juba ette heidetud tagavedu ei ole ju mingi mugavusi. Tagavedu tänapäeval on üsna mugav asi, et ma ütleksin täpselt sama mugav kui nelikvedu ja, ja mingil määral kuigi mul endal on ka talveks nelikveoline, auto on varemgi olnud siis mina tahan väita seda, et keskmise või algaja autojuhi käes on nelikveoline auto meie teedel, meie hulgas lausa saatanlik ja ohtlik projekt. Nonii palun väga, Marek, sa saad kaitsta ja nüüd on esimene kinnas tõeliselt visatud. Selle vastu ma ei vaidle, et see paneb nii-öelda julgemalt sõitma. Kahtlemata. Ja ilma kogemusteta on see ohtlik. Aga kui on kogemusi, siis on mugavam ikkagi. Ehk siis teistpidi nelikveoline auto, tal on kindlasti parem haare. Kui te olete kokku ennet rehvide pealt, kui ta ei tunne neid teeolusid nii hästi, siis noh, mingis olukorras see nelikveoline auto viiteid nagu ohtliku olukorrani nii suure kiirusega, et seal jääb teil reageerimiseks väga napp aeg ja kuna enne seda olnud haare niivõrd kindel ja sõit stabiilne, sest tegelikult inimene ei ole, see oleks valmis. Ses mõttes on näiteks selline tagaveole või esiveoline auto oluliselt parem, sellepärast et reeglina nende autode tunnetus on juba veidi varem. Nii et oskaja sohver saab enduselise istmiku tunde järgi aru, et auto tagaosa libiseb, kutsub mängule ja seal hakkab mingeid asju tegema. Ja kiiruse mõttes tundub oluliselt varem kui nelikveo, seal te saate pildi kiiremini ette, teeolud on muutunud, teeolud on ohtlikult, et ei maksa enam nii palju vajutada, nelikveoline vabastav, ei oska ennast sisse ja siis siis on nagu maailma otsas. Noh, see tagasiside pool on ilmselt sellele vaidleks vastu, et tagasisidet saab samamoodi ka audi puhul nagu, nagu BMW puhul ilmselt teelt ja teeolude hindamiseks on palju varem kui, kui üldse tagasisidet auto annab, on üks niisugune lihtne meetod nagu visuaalne hindamine. Lülitada seda nagu autoroolis ei tasu välja lülitada alati, et see võib toimida üllatavalt hästi. No kuule, Kaido, aga üldiselt see on ju ka levinud arvamus, et tegelikult see tagaveoline on, on see kõige kurja juur ja selle kontrolli alla saamine siis ühel hetkel, kui on, on natukene keeruline, eks ju, et siis on praktiliselt võimatu. Mina vaidleksin sellele sellele päris sagedasti vastu, et see on üks selline rahvajutt mis pärineb, ütleme sellisest Moskvitši ja laadaajastust. Ja ütleme nii, et sa taga peame autod, Tänaste enda igasuguste juhi abisüsteemid ja kui me räägime uutest autodest, olnud täiesti võrreldav nelikveolise autoga. Nelikveoline auto kindlasti muudab teie elu libedal pinnal või lahti lükkamata veel natukene nagu paremaks. Aga samas need nelikveolised süsteemid on tänapäevane nagu autotootja poolt nii osavalt optimeeritud. Et tegelikult see nelikpäevane auto nagu sellist uut kvaliteeti, mida annaks näiteks korralik nelikveoline maastur. See seda nelikveoauto sohvri anda ei suuda. Ma julgen kahelda, et tavaoludes korraliku rehviga nelikveoline auto hooldatud teel on nüüd nagu oluliselt parem, kui näiteks tagaveole või esipäevane. Sõltub auto tehnilisest seisukorrast, sõltub juhioskustes. Marek tõstad käed, annad alla. Sinna see taandub ennekõike muidugi, et rehvi peab olema ja peab olema ka nii-öelda teadmist, mida sa roolis teed, seda iga autoga nii esimene kui tagaveolise nelikveolisega. Aga see teehoolduse teema on muidugi teine nüanss, mis meie meie riigist paratamatult omajagu rolli mänginud. Kaido pidanud silmas seda ühte Vabaduse väljaku lõiku, mis on linnavalitsuse ees kuni ristmikuni, mis tavaliselt Tallinnas on puhtaks lükatud, ülejäänud kahjuks. Oi, seal nagu eemale sõita, siis, siis paratamatult paratamatult annab see oluliselt lisamugavust, kui, kui ei pea olema ilmtingimata kaasas kahte labidat ja kolme sõpra igaks juhuks. Noh, selle ma väidaksin jällegi vastu, et ütleme, et aastaid oli meie peres selline olukord, kus me noh, ütleme, et minu abikaasa autosse investeerisime, see nagu selline korralik, et tal oleks nagu mugav ja lahe nagu sõita. Aga mina sõitsin sellisega, mis mulle meeldib. Ja ma ei tea, mul on ka kunagi nagu kivi pähe kukkunud, et mulle meeldis just seesama kuulus killer Rundoc sõitsin sellega aastaid, mul mudelid olnud erinevad vist kuus või seitse ja viimati sõitsin sellega tots aastat tagasi aasta ringi nagu ikka ja ütleme, et sellel lumerohkel talvel mõistluses too kinni ükskord ma jõulupäriskoduväravani sellepärast, et too päev ole su kuulus lumetorm, et mulle umbes 20 meetrit puudu auto jäänud süüd, ehk siis kui auto seisma jäi, vaid Ottad maast umbes 20 senti lahteda kandis kõhu peal. Et sellesama lootusetu tagaveolise vanaaegse BMW-ga see kõik asjad ära aetud ja kõige tähtsam on see, et Ma jäänud sooja liigusse jalgu. Ja, ja mul oli kogu aeg hiigla lõbus. No järelikult ei ole ka üldse see veosüsteem nagu sinu puhul ma saan aru audi puhul argument, aga muud asjad, kas muud asjad on kõik võrdsed ja me jäämegi siin praegu ainult eoskeemist rääkima? See on minu enda rangete isiklik seisukoht, aga tänane audi koosneb nagu sellisest omale otsast segust, kuhu on põimitud paranda ennast suurt põrandaauto, pärand teegaavelt. Ja kogu see, kogu see kompott ei oleks mitte iialgi tööle hakanud, kui audimehed ei oleks kaheksakümnendatel avastanud ühte kavalat nõksu, mismoodi muuta nelikveo süsteem kompaktseks ja panna see sõiduautole, nii et see kaaluvahe ja kõik igasugused muud hädad, mis selle nelikveolise platvormiga kaaslased, et need oleks nagu võimalikult minimaalsed. Tänu sellele sai audi endale näo ja väga kõva sellise brändi imidži. Aga samas tänapäeval on jäänud, on jäänud sellest nagu väheks. Ma käisin ise kaks nädalat tagasi sõitmas diiselmootoriga BMW-ga sedasama Audi mängumaal paudile noh, ütleme sellised väga pikad jäljed ette selles samas segmendis, kui me räägime diiselmootoriga nelikveolist, siis see Taanist ei ole praegu audil mitte midagi võrdväärset vastu panna. Oled nõus? Noh, nüüd me läheme siin jah. Maasturite peale ülesõidule. See on viienda seeria sedaan teie õige ja mis täiesti juhtumisi omab praktiliselt 2000. tühimassi, kuid sellest hoolimata kiirendab nullist 100-ni 4,7 sekundiga. Ja see on nelikveole. No siis ERSO-s muidugi eelis väikene autoajakirjanikuna, te saate lihtsalt kõik need asjad kuidagi ära proovida, aga Marek, kas kuidagi hetkel seal kahjuks ei ole püssirohtu korraks kuivatada, on sul midagi öelda enda kaitseks öelda või selles samas kontekstis, et kui me jätame selle veosüsteemi kõrvale, siis sellega praegu Paidet ära ei veennud? Ei, ega see ongi veenmise veenmise jaoks, see oli lihtsalt lihtsalt üks aspekt, minu seisukoht, minu üks aspekt, milleks ma sõidan selle audiga. Nii aga on aspekti teisi veel või on nüüd sellega? Ei, no neid aspekte on loomulikult veel, eks siis neid nagu sa isegi ütlesid, et ka Niva nelikveoline ja ilmselt selles osas pea sama võimekas. Aga loomulikult on seal mugavused. No kuidas tähendab mugavused, mis, mis jutt, see mingis autos ei ole sulle õlga istuda. Ei ole loomulikult väga palju autosid, millest sa ei tunne ennast hästi. Autos peab tundma ennast väga mugavalt ja hästi, kas see teeb nagu BMW-s praegu paremaks? No minu jaoks teed, ma tunnen ennast väga hästi. Ütle konkreetselt, mis asjad need on, mis audis on paremad kui BMW-s. Ma istun uudis, see siis siis ma tunnen ennast nii-öelda nagu ema süles seal peab saama endale lihtsalt kiiresti mugava asendi, nii et kõik on käe-jala juures igale poole ulatud ja sul on seal hea olla. Siis on ka võimalik ohutult ja mugavalt sõita. No see on ilmselt ma arvan, et nii kui ma Kaido kas-küsi, mis töötab täpselt samamoodi selgelt jah, ema rippja, kõik sellised asjad või mõtleb ta mingi teise kujundi nagu sinna istumise alla endale välja ja võib-olla mõtleb isegi nagu natukene niimoodi erutavam versiooni, eks ju, sellest ja ongi nagu läinud. Aga mis ikkagi teeb audist audi sinu jaoks peale sellele? Neli loomulikult kaasneb veel sellega, kuivõrd on mõnevõrra mõnevõrra jälgin ka mootorisporti siis siis ka nii-öelda see sportlik aura, mis mis on ka audi puhul üsna üsna korralik. Niisiis need 24 tunni sõidud kui ka kui ka omaaegsed ralli saavutused ja kõik muu selline. Et, et see ongi nii-öelda see suurkogu pakett, mis, mis nii-öelda, mis nii-öelda tundub minu jaoks see kõige õigem. Nonii viise 24 tunni sõidu juures nagu peem veel väga palju, muidugi midagi Gilgata ei ole, seal on isegi persoon rohkem Gilgata kui audil või vabandust, peem veel. Ütleme, et. Et vanasti USA turismiautode noh, maailm oli Peemele väga selline tuttav ja ütleme, et kui me läheme nüüd kaheksandat see tagasi siis keegi ei saa nagu saata, et see revolutsioon, mis audi tegi enda nelikveolise skeemi leiutamisega ja tänu sellele, kui ta tõi selle nelikveolise rolli autoteedele. See hetkeks lõi nagu patsi täiesti puhtaks. Aga täielikult audi suutis seda edu hoida kaks või kolm aastat ja seda ka läbi konkurentide ebaõnnele ja siis läksid teised tooted nagu mööda, sellepärast näiteks kõige selle raevuka audi võib-olla oli B-Rühma Audi Quattro S1 aga samas me kõik teame, et konkurentsitult vaieldamatult parim B-rühma ralliauto oli hoopis Peugeot 205 16. Ja täpselt samamoodi. Audi lõpetas selle ralliprogrammi üsna kiirelt, et see ei olnud tingitud sellest, et nad poleks uskunud võib-olla selles, et nad suudavad valmistaja mingi vähe edukama auto. Kurb kurb on see, et ralli on kogu maailmas selline nišiala, mis tõenäoliselt televaatajate hulgalt kordades kurningule tont teab millele. Rääkimata Viljandist ja ülipopulaarne. Aga samas samas näiteks turismiautode sarjad ehk siis nagu kereautode ringraja saadad, need on Euroopas väga populaarsed. Kõige kuulsam ringrajaautod tänaseks päevani mille saavutusi pole suutnud korrata ükski mudel, on esimese põlvkonna BMW M3. Nii et selles mõttes ajalugu on ilus, eks ju, ajalugu on ilusaid. Tänasel päeval näiteks kasvõi 24 tunnisõitude raames nagu väga palju midagi vastu panna ei ole. Aga samas noh, ütleme, et sellel aastal liitub saksa DTM sarjaga uuesti BMW tehase võistkond. Audi ja mingil määral Mercedes on seal juba ees, et eks me näe Kui see saab huvitav olema, kindlasti, selle vastu ei saa vaielda. Just nii, aga mis sinul sellest on siis, et noh peale selle muidugi, et audi märk kusagil poodiumil kõrgel kohal ja aeg-ajalt saab audi ise brändile kuskil reklaami avaldada, näed, võitsime selle võistluse jälle, mida sa usud, et see sulle annab? Audi omanikuna või audit see aura, aura, aura on selline, mis, mis annab, annab sellele muule kompotile nii-öelda väikese lisaväärtus. Ja näed sa mingeid tehnoloogilisi rakendusi või mingit selget eduga kogu selle ülejäänud brändivaliku mootorivaliku kõige selle kuidagi arendamisel või, või oled isegi sina nõus möönma, et need on kaks eri maailma? Ja no need on kahtlemata kahtlemata need kaks eri maailma ja paratamatult ma ei oska kommenteerida kõiki toodetud ja toodetavaid audi mootoreid. Ühesõnaga, peale selle, et on mingi nelivedu, sul, sa ikkagi selgeid eeliseid audil BMW-s praegu ei näe. Noh, suhteline aga selles suhtes, et mõnes mõttes nüüd, et mitte otseselt Pembed maha teha, tee olnud Kaido, võta hinge, aga ma ikkagi natuke tee. Kuna ma olen kasvanud nii-öelda autodega seotud elu üles suhteliselt paralleelselt erinevate erinevate nii-öelda ühiskondlike arusaamadega väga huvitab iga auto tahab öelda, ütle otse palun ehk siis siis ja autode piisavalt vanaks ainet hakata nii-öelda autoga sõitma ja nii edasi. Siis oli ilmselt see saabumas just või saabunud see nii-öelda rulli bemmi hiilgeaeg siis sealt edasi vastavat lihtsalt edasijõudnud rullnokkadel natukene kiiremad ja uuemad BMW-d edasi. Paratamatult paratamatult ma tunnen, et sellel BMW-l on siiamaani mingil määral selline maik juures. Et seda ühesõnaga seal rääkisin pikalt ja keeruliselt, peaaegu kaks minutit praegu sellest, mida oleksid saanud otse öelda, kuule Kaido joodimagnet oleme ausad enamus olukordades või sageli, kui sa kuuled mingitest täiesti Topakatest õnnetustest, siis kui inimesed ei ole läinud lihtsalt sõitma mootoriga varustatud Salvo kelguga sõitnud ennast lõhki, siis väga sageli on seal ikkagi millegipärast BMW, nii et sa oled kuidagi selle kirjanduslik väljendus, oli see tagasi, eks idioodi magnet, et sa oled selle kuidagi ongi sattunud just sinna õnge. Et tegelikult asi algab inimeste hoiakutest, et sellest samast kuulsast legendaarsest 30-st on saanud alguse kuvand, et kõik BMW omanikud on tingimata sellised pahatahtlikud liiklushuligaanide ja nii edasi. Kas ta nii on, ma julgeks selles kahelda, aga oma tõde selles on, see, et teeme, kahtlemata on väga võimekas mootoritootja. Ta suudab täna pakkuda väga võimekaid mootoreid väga võimekat selles tehnoloogiates suhteliselt mõistus, see tõi väikese kütusekuluga, teeb ühte koma teist. Aga see omakorda tähendab seda, et nad suure eri võimsusega mootoreid satuvad kunagi, ütleme 15 aastat hiljem järelturul kolmanda, neljanda ringi omaniku kätte, kes võib-olla sellest autost väga hästi üle ei käi, kuna tal ei ole kogemusi. Täpselt samamoodi tai käis ka mõnest teisest bändist jagu, aga tal on kasutada väga odava raha eest väga võimas auto, väga võimas mootor ja kuna nagu ütleme, et kogu see sissetulek paremal juhul läheb kütusele tüdrukute peale nagu ära, siis sõidetakse olematute rehvidega väga kahtlaselt seisukorras autoga mille mootor on nagunii töökindel ja pommikindlad, et see katki ei lähe. Ja ütleme, et selles olukorras, kus kus kiiruskogud on nagu lihtne oskus endale, ei ole need õnnetused, igasugused puu otsasõitmised on kaunis kergelt juhtunud. Ehk teisisõnu, sa nõuad praegu siin nii-öelda varjatult tekstiga, nõuad kasutamispiiranguid, nii nagu on alkoholi ostmisele alla 18 aasta keelatud, siis teatud tüüpi BMW-dele peaks olema samuti keelatud teatud nii-öelda juhikogemuse minimaalse olemasolul näiteks auto, auto soetamine ja sellega sõitmine üldse. Ma kindlasti ei nõua seda, aga ma püüan tuletada mingeid selliseid põhjuseid, millest see on tingitud ja ma väidan seda, et BMW üldises gammas, nende nende autode võimsus on oluliselt suurem kui konkurentide keskme. Nende mootorite kvaliteet on väga hea, nad kestavad lubamatult kaua, nii et nad jõuavad ka nagu sellise hinnatundliku tudengi kätte, kes tegelikult selle autoga Venno mõista. Nii mark laul on väga praegu, Kaido ikkagi elegantse liigutusega, kogu sinu süüdistuse pööras pööros ülistuskõneks. Ma praegu kuulasin ja juuksed tõusid õnnest peast püsti. Kõike seda kuulates noh selles suhtes ei saa audi kohta ka eriti palju muud öelda, et eks neid sõidab ka väga palju ringi erinevate mootoritega ja päris vanasid. Ja, ja selles suhtes on ka nemad vastupidavad, ilmselgelt. Aga sa vihjad sellele, et siiski, et vaatamata kõigele sellele mingeid õnnetusi toimub nagu vähem ja, ja sellist kuulsust audil nagu ei ole nii nagu BMW. See, eks see kindlasti on nii-öelda võib-olla mitte kõige ausam paralleel, ega ma ei ütlegi, et, et kõik kõik BMW omanikud on või ei suuda neid ohjata. Aga statistika teeb oma töö, nii-öelda ühiskondlik arvamus. Aga mis sa oled, mis see põhjus siis tegelikult on, miks pärast tal selline maine juures on või, või millest see kõik tuleneb tulnud on? Ma arvan, need põhjused, mis Kaido välja tõi, on suhteliselt õiged selle maine kujunemise osas. Lihtsalt ma ütlesin seda, et minu valikuid on see maine mõjutanud ja ma kardan ka, et tõenäoliselt nii paljude teiste inimeste valikuid see maine mõjutab. Et muidugi ma ei oska öelda, kuidas sellest mainest lahti saada, selleks siis läheb aega. Kas selleks on vaja lahti saada kedagi? Ausalt öeldes mina enda mätta otsast on vaata et minule on see pigem mingil määral juba nagu kompliment. Kui inimesed on enda hoiakutes kinni, kui nad ei julge, ütleme seda, seda brändi nagu proovida, kui neil oma puudub, siis see ei ole minu asi neid hoiakuid muuta. Samas mulle meeldib olla nagu isepäine ja põhimõtteliselt, kui, kui meie tulu peaks juhtuma nii, et teeme muine muutub nii halvaks, et nad jäävad kuskil aia äärde nagu seisma sest vesi minu veskile, sest osa on nagu mulle meeldib. Jätkame saadet poolt ja vastu kas BMW või audi ja näosaate küsimus ja Kaido soolsk on siin jätkuvalt kindel, et BMW on just see õige valik jamale. Klaur kaitseb audi au ja me jätkame nüüd sellise väga huvitava nurga alt, millega me hetk tagasi nagu võib-olla ka enne muusikast, vahepeal, aga juba algust tegime, et Kaido, mis on sinu kõige nagu suurem etteheide audile või, või mis on nii-öelda sinu arvates audi juures nõrk see mis annab ilmselge trumbid BMW-le ehk ehk Anno nüüd kuuma ja Marek peab kuidagi kaitsma. Mina heidan täna audile et anonüümsust, ütleme, et sedasama esiosa kujundus, mida nad hoolsalt kultiveeritud, see minu meelest iganenud. Nende mudeli progamm on täna muutnud autod üksteise kui ka nii sarnaseks, et kuigi ma mingil määral nagu tegelen selle alaga, siis mul on juba raske nendel mudelitel vahet teha, et nendel autodel puudub selge isikupära ja kohuseüldtule muutub minu jaoks nagu selliseks halliks. Autoajakirjanikud ei kõla see muidugi hästi, kui sa siin praegu pihid, ma loodan, et peatoimetaja ei kuule seda, et sa ei suuda audi mudelitele eemalt vaadates vahet. Teha ma saan õnneks hoopis teiste asjade eest, nii et ma võin seda endale lubada. Aga, aga ometi see nii on kindlasti kogukonna lõikas mudeldanud mõttes on nagu selles, et selgeid erandeid, aga just see hall argisus on see, mis nagu segab ja teine asi on see, et noh, audi on jätkuvasti hädas enda autode kaalujaotusega. Sellega võetakse ette igasuguseid trikke, et seda peita. Minu meelest on väga hea näide on esimene V8 mootoriga haudejärvest neli mille nelikveo süsteem praktiliselt esimest korda tehti, selline, et tagaratastele konti, vöö õudu üle 60 protsendi sellega kompenseeriti, ütleme sellisest kehvapoolses kolu juhatusest tulenevat alajuhitavust ja muudeti sõit sportlikuks. Noh, ütleme nii, nagu BMW alati teinud on ja ei pea midagi kompenseerima, tõestama. Nii kas sa tahad kuidagi enam kaitsta Marek ja seletada asja ära või oma tõlgendus anda enne, kui sa, sul on võimalus sama BMW suhtes? See halli massiteema on ilmselt tingitud, võib olla ka sellest, et Sa räägid BMW poolt. Et selle kohta ma võin öelda nii palju, et minu jaoks on uued BMWd täpselt samamoodi ühesugused suhteliselt, et kui ikka nii-öelda otseselt huvi ei tunne mingisuguse automargi vastu, siis, siis alati ei olegi kõige lihtsam nendel täpselt vahet teha. Et visuaalselt on nad siiski üsna üsna sarnased. Sellega põhimõtteliselt jah, ma ütlesin, ma ütlesin see ka, et on ka teiste toodete osas, et noh, ütleme hädasid. Ka BMW omale tõesti? Vä? Jah, tõesti sellepärast, et mind ennast näiteks ei häiri, aga ma eeldan seda, et ütleme natuke ühe madalama intelligentsitasemega, seitsmenda seeria tänane omanik on võib-olla tõsiselt häiritud selles viies seeria on tema autome nagu liialt sarnane. Et ütlevad, sellised lained käivad nagu hooti. Aga me rääkisime uudist ja üldmulje audist jääb mul täna natukene selline igavavõitu, mis vajab reformimist. Noh, minu jaoks ei ole audi igavavõitu välimusega, minu meelest on mulle isegi väga meeldivad need uuemad mudelid, et et tõenäoliselt tõenäoliselt jõuan ise ka varem või hiljem nende uuemate mudeliteni. Nii, aga, aga mis sulle selle juures meeldib ja mis on nii-öelda see, mis, mis sulle tundub, et mis ongi nagu õige selle juures, et mis ei vaja ümbertegemist, mis peakski jääma, mis, mis võikski säilida, mida võikski rõhutada? Mulle meeldib audiseline sihvakas välimus ja just nagu mida Kaido tõi miinusena välja, siis siis mina tahan plussina välja, et et audil on teatud teatud jooned, mida ta hoiab ja ja mis on tema nii-öelda nimi, jooned. Nii okei, sellega on asi selge praegu, et ja sa ei saa nüüd öelda, et kuule, BMW on ka täpselt samamoodi ühte nägu, mis on sinu kõige teravam etteheide praegu BMW kogu valikule või BMW märgile sellisele üldse. Nii otseselt nüüd mudelivalikut laimama ei hakkaks, sest et ma paratamatult ei, kahjuks ei ole kursis sellega, ma ei oma nii-öelda otseselt ligipääsu ja aega selleks, et kogu aur läheb audi peale ära Staudi peale, eks mul on neid muid tegevusi ka elus natukene peale autoga sõitmiseks. Et, et selles suhtes ma ei jõua ennast päris kursis hoida. Nii aga viska, viska leili, anna kerisele tuld. Kõigi mudelitega, et, et neid nii-öelda ükshaaval vigu välja tooma hakata. Aga mida võiks siis öelda? Müüd auto maha? BMW? Mulle tundub praegu. Päris nii müüma ei hakka. Aga ei, üldiselt ma tahaks seda öelda, et ega ma ei tulnud siia mõttega, et väita, et BMW on halb auto. Et, et nüüd me tuleme tagasi ikkagi üks, üks suur miinus on ikkagi see, millest me juba rääkisime, see ühiskondlik nii-öelda topeltstandard. Et ma olen täiesti veendunud, et väga paljudes pehmedes ei ole kurikatega, aga kui on ühes on ühe ühes ja sellega, nagu tekib see konflikt, siis on juba laugul natukene Okei, lähme järgmise asja juurde, kuidas sulle tundub, kas Marekas kumb teeb selles olukorras ära, kumb pääseb nagu punktidele võidupunktidele lähemale, kui me räägime mootoritest? Mootorite valik, see on siiamaani olnud puutumata, me oleme rääkinud veost, me oleme rääkinud sellest, kelle süles istuma ja kui me istume ühes või teises autos. Mis on see, mida sa tahad välja tuua? Audi mootorivaliku juures? Kahtlemata on ikkagi esikohal see ülemine ots, nii nagu ka Kaido rääkis BMW mootoritest, et kindlasti on toredamad audi mootorid on tänapäevased v kümned mis on päris hämmastava dünaamikaga ja vanemast ajast kahtlemata 2,2 liitrine turbomootor mis oli seeriaautodel väga levinud ja, ja väga hinnatud siiamaani. No ütleme, v meiega võrreldes näed sa pigem mootorivalikut lisaväärtus lisapunkte andvana Audile või, või tekib siin nii-öelda selline väike tasa seis. See on pigem tasaseis, ma arvan, sellepärast et kui sind nüüd igat nii-öelda millimeetrit hobujõudu või Murdos hobujõudu ja kilovatti päris mitte taga ajada ja iga iga grammi bensiinikulu, siis, siis üldiselt eks valik on mõlemal päris päris laia ja tõenäoliselt annab igaühele midagi. Kaido selles jutus tundub niimoodi, et sa võiksid siit praegu skoorida kohe punkti, kuidas sulle tundub, kas, kas oled sa nõus, et BMW, Audi mootorivalik on täiesti võrdsed? Ütleme nii, et seal on täna üks selline filosoofiline erinevus kui hakata nüüd natuke kaugemalt pihta, niisiis ütleme, et Boschede ja pehhide klann on suutnud tänase Audi kontserdiga Volkswagen Audi kontserdiga luua sellise olukorra, nagu see oli vahetult enne teist maailmasõda. Ja mulle aeg-ajalt kõrvalt vaadates tundub, et nende poistega üsna selline kõva alaväärsus kompleks küljes. Et nad tihtipeale püüavad, et tõestada, et nemad on nüüd need kõige-kõige-kõige ja selles tehakse noh, täiesti majanduslikult hävitavaid projekte, nagu näiteks on Buoti oreooli loomine. Ja siis selle järel lainetusena jõuavad ka seeriaautodele sellised mootoreid või mootorite käigukastide veoska kombinatsioonid, mis ei ole kõige paremini nagu mõtestatud. Peeme on täna ses mõttes oluliselt paremal positsioonil, et see on suhteliselt väike, väga kasumlik eraütelda. Kes on suutnud Enda mootorite tehnohooga muuta nii et need uue põlvkonna mootorid suudavad klientidele pakkuda samasugust võimsust, samasugust sõidukvaliteeti või veel paremad kui eelkäijad omad aganad, et vastavad nende puude kallistajate pseudomaailma päästmise programmi nõuetele ehk siis nagu väike heitmekogus kõik, mis sinna juurde kuulub. Et ma julgen praegu arvata, et üldine mootorrattur on hetkel on Peeemmel parem kui audil. Eriti kui me räägime võimsuse kütusekulu suhtest. Aga samas ma pean tunnistama seda, et BMW on toonud väga palju uusi mootoreid siin viimase kahe aasta sees nagu turule ja tegelikult nagu vastavat analoogi audil veel juba noh, vanusele või põlvkonna poolest ette näidata. Ehk meil tekib järgmisel hetkel uus laine ja siis käiakse jälle omakorda BMW-st üle kui nad saavad sellest jagu. Nii, aga, aga teeme nüüd ausalt, selles mõttes, et, et kumb on flirtinud rohkem nende väikeste mootoritega, mille, mis tegelikult liikluse kontekstis teatud olukorras oskamatu juhi käes on, on lausa kuritegelikud, ehk ehk juht juhil ei ole piisavalt võimsust kasutada, kumb, kumb seda teed on rohkem näinud? Kuidas teile tundub, hetkel tundub, et seda teed läheb rohkem võib-olla isegi minu meelest nagu audi, sellepärast et seal seal hakkavad tulema veelgi väiksema kubatuuriga noh, omas autoklassis mootorit kui näiteks BMW seda ise pakub. Ja noh, samas ei soojenov saadet see viimaste aastate hüppeline turbotehnoloogia kasutamise kasv. See näitab, et see tendents on nagu üldine, et varsti-varsti, ma kujutan, V8 mootor on täielik, raju eksootika rääkimata siis mingis reaskuuest, mis on näiteks BMW-le väga iseloomulik detail. Väga jõuline, iseloomuliku häälega armastatud ja tuntud, aga ilmselt sedasama puudekallistamise progamm suretab selle moototüübi välja. Nii aga puudega lihtsate programm, siis just nii, nagu Kaido ütles, on, on audi valikusse neid väiksemaid mootoreid ikkagi toonud. Oskad sa kuidagi põhjendada, seletada, kaitsta seda, miks see nii peaks olema, miks see, miks see hea on ja miks see vajalik? Noh, eks sellepärast ongi vajalik, et ilmselgelt soovitakse, et puudega helistajad oleks ka nende kliendid ega siis ilmselt muidu neid ei toodetaks klientide pärast. Et kui sellele turuga on, siis järelikult tuleb toota. Aga samas jõudsime ka selleni, et et õnneks on valikus ka selliseid mootoreid. Sellele väiksele osale inimestest, kes ei taha endale puudekallistaja mootorit. Aga meie saade väike, debatsin sellisel elegantselt ja, ja mis ma tahan öelda ja rõhutada veel kord väga päevakajalisel olulisel teemal kevadisel ajal, kus inimesed mõtlevad väga erinevate küsimuste üle ehk valikas audi või BMW hakkab vaikselt lõppema ja teil on kohe võimalik oma brändi kohta väikene selline kiirekaitseline välja mõelda, tuua välja need kõik olulised eelised, mis siis on ühel või teisel märgil ja, ja keerata nii lõplik võit enese kasuks. Kui Kaido on kõige rohkem rääkinud, siis alustab Kaido Loomulikult me jõuame sinna jälle tagasi, et kui te tahate sellist sportlikku sõiduelamust, siis peale BMW on turul põhimõtteliselt nagu nullseis tavapärane veoskeem võimaldab luua väga täpse ja hea tunnetusega rooli selle veoskeem, kus auto on pikk. Või noh, selline ülesehitus, kus auto pikk ninaosa, kus mootor on paigutatud esisilla ja tuleseina vahele, ehk siis on saavutatud nagu ideaalilähedane kaalujaotus, see annab ennast tee peal väga positiivselt tunda. Sautonaat juhitav Hollatav igasuguses olukorras oma nüanss on see, mis ilmselt käib ka audiga kaasas. Et tänapäeval, kui ta mingist uuest mudelist huvitatud, siis klient peab enda sees soovitava lõpp, tunneme väga täpselt läbi mõtlema, sellepärast et tänase autode erinevad vedrustus, paketid, erinevad roolivõimekuste lahendused võivad nagu sellest autost luua nagu piss petliku pildi. Te käite näiteks mingi standardvedrustusega versiooniga nagu sõitmas tellite endale mingi natukene madaldatud suurte ratastega, jäiga vedrustusega pakettides avastab ta siin Tallinna linna, sealt selle projekti ei saa kasutada või vastupidi. Et see eeldab kliendilt nagu päris kõva eeltööd ja, ja painake müügimehi ja painake proovisõitu. Noh, juba näiteks ma võin jälle BMW koha pealt nagu tuua näite, kus nii kolmanda kui viienda seeria täna kasutatakse nagu sellist elektrohüdraulilise roolivõimendust, mis on nii muutuv üle kanda ka kujuga muutuva võimendusastmega ja ütleme, tee peal olles Guide, olete valinud enda jaoks vale lahenduse, et see auto võib jätta sootuks teistsuguse mulje, kui ta tegelikult on. Nii sina saad Marek lõpetada. Kui jutt juba kõlas peaaegu nagu BMW esinduse töötaja jutt et ma ei oska nagu midagi rohkemat öelda, et ta Audi, Audi puhul ennekõike nagu me alustasime juttu, siis me lõpetame, et mõistlikuse piirides sõites veidi veidi muretum, mugavam ja ohutum põhjamaistes oludes. Ja muus osas on juba põhimõtteliselt taandub asi rohkem sellele, et kumb on ilusam. Pluss intelligentsem, kui BMW tahtis öelda No intelligents, seda ka ennekõike. Aga ilu on ka muidugi oluline faktor asja juures. Täpselt nii, kõikidest nendest komponentidest see elu meil ju siin koosnev, mis on elu mõte olla või mitte olla, hakkas audi või BMW need kolm meid igapäevaselt lõpmatult satuvad küsimused on vähemalt ühe küsimuse paari osas saanud ammendava vastuse, seda kas üks või teine kas siis A või B, saate head sõbrad nädala jooksul rahulikult järele mõelda. Uus poolt ja vastu on eetris juba täpselt nädala aja pärast, laupäeval kell 12. Nautige nädalavahetust kuulmiseni.