Siin me oleme jätkub ja minul ja sõnul on väga hea meel võõrustada meie tänast külalist öelda tere eesti armastatud disainerile are niidule. No tere, keskpäevast veereb varajast pärast lõunat teile ka. Aarne võib olla esimeseks küsikski kommentaari kohe selle loo kohta, mida just kuulasime, sest tänases saates kõlavad ka just sinu valikul loodia Let's Do It. Miks selline valik? Selline valik, et esiteks helilooja poolt minu üks armastatumaid heliloojaid üldse, teine Irving Berlin no ütleme niimoodi ajaloolised. Ja nad on meie muusikas ja elustiil ja moodi jätnud suuri jälgi. Ja ma teen sügava kummarduse, nende saba. Ja, ja see laul oli eriline sellepärast, et. Ta kirjutas Pariisist paar laulu ainult ja, ja tema osale püüdest esitleti Pariisis minu lemmiklinnas, mida ma ei väsi kordamast, et on vaieldamatu lemmiklinn, kus on olemas aura loomiseks, loovuseks kõigis, mis kunstnikule on vaja moe peali. Modellide Ma olin, seal hoiab parem shopata ja seal oli parem elu nautida. Ja, ja punase laul on kirjutatud just enne seda majanduskrahhi, ütleme kaheksandal aastal siis ja siis ütleme. Ja ennem tema isa surma, siis ta oli veel väga huvitav ja, ja, ja selline noh, ütleme ka ütleme, pakkus inimestele huvi tollel ajal, sest kõik, mis oli eriline ja omalaadne, oli moes. Siis oli rõivastuses tollel ajal niimoodi. Et siis tantsiti charlestoni, Moes olid pikad pärlid, lühikesed juuksed. Ja elu naudid täiel rinnal ja, ja see laul tuli mulle meelde eelmine aasta, kui esilinastus film keskööl Pariisis. Mis oli väga hea ja romantiline film, mina olen romantik, selline on muidugi ma pean seda kohe ütlema, et ma olen seal romantik ja ja kuuldes seda laulu seal nagu filmi soundtrack'i, siis jäigi mu südamesse ikkagi päris kaua munadele lõpuni. No moest ja ilust. Me jõuame täna rääkida veel küll küsiks Harne ka sinu käest arvamuste tasuta ühistranspordi kohta, millest me rääkisime esimesel tunnil päris pikalt, kas oled poolt või vastu ja miks. Mina olen tasuta ühistranspordi poolt väga aga ainult sel juhul, kui see ostetud teenust on kvaliteet, et me tahaks näha ilma akendeta buss sõitma tasuta mööda linna ringi ja vedamas õpilasi laiali või mida iganes, et, et kui tõesti kusagilt tuleb see ingel ja selle raha annab, miks ka mitte? Et see oleks väga-väga tore, aga küsimus on, kust raha tuleb. Nii et praeguse seisuga sa ei lähe hääletama ei või, või, ja ja ennem, kui ma tean tagamaid. Kindlasti mitte mina ei ole see uisapäisa Torma ja ma ei lähe massidega kaasa, sellepärast et et ma pean saama asjast aru ennem. Ma ei ütle, et ma olen aeglase mõtlemisega, aga mul on vaja vaja vaja noh, selge pilt. Meil on ala alati selge pilt, mis me oleme, kunstnikud. Aga meil peab olema oma visioon. Arne juba täna õhtul näeb sind teleekraanilt, kus sa valid ja arvustada eesti noori modelle. Sa ütlesid ühe meediaväljaande kaudu, et eesti tüdrukute nii-öelda selline ilus ehmatas sind pisut. Et oli väga palju kunst, asju, kunstpikendusi, pärlikesi küüsi, juukseid ja nii edasi. Ja tähendab? Ja ma ütlen niimoodi, see üllatas mind. Ma ei olnud sellega kokku puutunud, kuigi ma moega modellidega väga paljuku cum. Aga, ja ma isegi ei teadnud, et maailmas on nii palju igasuguseid pikendusi olemas, et et aga need on, tähendab, ma tean, et kõik pikendused, kõik juuste, küünte ripsmete, et need ei ole moes. Ei ole hetkel moes, ei ole, see ei ole, see ei ole midagi uut ja, ja tähendab see on, see on isegi antimood, et seda loetakse vulgaarseks ja halvaks maitseks ütleme aastal 2012 2011 juba. Nii et mind võib jah, täna õhtul näha teleekraanil seda arvustamas, kuigi Ma ei, ma ei taha kunagi võtta kriiti kui rolli, ma püüan alati teha kõike seda kriitikat läbi nagu huumoriprisma. Sellepärast et. Võtan omale nagu õpetaja rolli, pikem kui kriitik, muin halvasti öelda Michal vastaselt keegi minestab ära seal. Ma võin halvasti öelda, et, Jääb võib-olla selline traumade ja, ja ta saab õieti aru, et modellielu ei ole kerge, ta tahab modelliks saada. Sest ma noh, seal saatust peangi tihtipeale kohtama tütarlapsi, kellest mul on kahju lihtsalt, et, et ma tahaks esimesel võimalusel koju saata, et et mitte, nad ei saaks isaks, traumat ses kõrvalt vaadates jah, seal ütleme sealt Tyra Francis tonni glamuur ja see on nii äge ja tahaks ise olla ja tahaks ise selline olla. Et tegelikult kõik ei ole päris nii, šõu, mis me täna veel räägime, laulame. Et, et seal sho telesõu ja see on äri. Suur äri. Ja hetkemoeseis on praegu selline, et et tegelikult modellid ei ole moes. Ma olen üldse eesti nagu ajakirjandus ei hakka moeajakirjandusse toonud teatud termineid, mina olin esimene, kes nimetas, ütleme meie üht suurt aastas sündmust, on ta siis nüüd öelda kostüümidraamaga selle sõna on eesti rahvas võtnud ajakirjandus nii omaks, et nad ei saa ükski aasta ilma selleta, kui hakatakse arvustama, leiti, et see liin mitmed aastad tagasi, kui ma selle ajalehe veergudel lahtedel sõna lasinad. Et see on kostüümidraama pigem, et mul et mitte tragöödia draama, et ma arvan, et naistest kahju, kes peavad mängima modelle üheks õhtuks. Samas kui nad ei ole modellide kandma midagi niisugust millest saab võib-olla isegi Arvis. Nii et, et see on jah, selline selline ütleme, kui sinna saate juurde tagasi tulla. Ma kaldun jälle teemast kõrvale, et et see on jah, ta halastamatu ja ühest küljest kurb saada mõningat on, mul on ka väga kurba taks nutta. Aga, aga siis ma kutsun ennast korrale ja, ja mõtlen, et mis on selle tüdruku jaoks parem. Ja, ja nad ise on sinna tulnud, tahavad ennast nagu proovile panna. Ja, ja väga paljutki räägivad hiljem seda, et et ükskõik kes on mingis shows reality show's, et see on palju hullem, kui nad arvasid mitte ainult modelli saada. Aga me läheme edasi muusikaga, oled valinud järgmiseks looks Well idu, Eva, äkki kirjeldad seda ka paari sõnaga? Ja vot sellega oligi, ma ütleksin, et kostüümidraama juurde tagasi. Mõtlen sissejuhatuseks seda, et tegelikult kui me vaatame oma juuri siis meie päritolu on väga segane. Me ikkagi oleme väga lihtsat juut, väga lihtsad inimesed. Ja oleme olnud talupojad ja oriaad ja niimoodi olnud eesti naise rahvariie on olnud pikk linane särk, pask, ilmast, triibud, värvid, vöögid, mütsid. Tulid hiljem. Vaadati, mida maamõisaprouad kanti pütti järgi teha. Külasse tuli paela, kaupmees, võeti muster maha. Andi rukki, Lilia karikakar vahele ja saigi meie motiivid. Et ma tulen selle teema juurde tagasi hiljem pärast ühte teist laulu. Ütleme näiteks teatud mustrid kannab terve Euroopa. Enne seda kandsid indiaanlased nii huvitav kui see ei ole. Nii et meie moejuured on väga-väga kaugel ja meelevastame alati sujusid. Minu meelest me kaotame kontrolli ja meile meeldib lõbutseda. Tahaks ainult blond. Ja põhjus, miks me sellist muusikat kuulame, on see meil saates, siin me oleme, on külas moedisainer Arne Niit ja Arne tulisse mõtet, kas see muusika, mis me kuulame, kas see on ka ühtlasi selline aeg kus sa ise tegelikult tahaks elada, kui võimalik muidugi vist? Väga lihtne ei ole. Vastus. Küsimusele annab väga hästi ise meie kõige esimene laul, et et tegelikult ei tohi elada selles ajas või see film, mille soundtrack see oli taid, kes küll Pariisis, et, et ärme elame selles maailmas ja see aasta 10., mis oli ilus ja mis tundus romantiline, see peab andma meile, anti inspiratsiooni, me ei tohi sinna elama minna, siis oli eile mööda. Meil on aasta 2012, on ju niimoodi. Aga see lugu. Ja ja, ja see on seotud meie pidustustega majja kas keegi on näinud selle originaalversiooniga, teletähendab filmi vahendusel muusika filmi vahendusel on Frank Sinatra, aga ma ei tea. Ja, ja seal me räägime frakis, tonni hoiad olema ja selle teema juurde tagasi meie ütleme me kõik gaasime meie eesti naisi, nende kleitide, õlgade, juuste ja ma ei tea mille iganes pärast veel kusagil avalikkuse ees, me unustame ära, kuidas meie mehed kannavad fraktki, mis on formaalne asi. Ja ja tan formaalne, pikka aega olnud ja tuleme selle lauluga viiekümnendates aastates äss vingi kuldaega. Ja jaa, jaa jaa, näeme seal frakt frakke õieti kanda, meie meeste tavaline viga on see, et et kui tõesti keegi inglise džentelmen, kes vrakki kannab, paneme tihtipeale frakid liiga kergesti selg, vot see on ka üks puudused, ei tia frakist, aga me paneme selga, me teame, et see on esinduslik, et son tipp. Aga ma ei tea, kuidas ta on, ta ei tea seda, et valge fraki vist ei tohi pintsakuhõlma alt välja paista. Kuidas te kujutate ette, kui teil on tavaline pintsak ja seal all on teil kirju vestja, selle vesti hõlm paistab siit eestile kuue alt veel välja, nii pikk, keegi ei kujuta ette, see on naeruväärne. Aga millegipärast meil neid valgeid risti veiste kantakse, niimoodi nad paistavad siit ees selle fakki ütleme, nurkade alt koledasti välja, allapoole, põlvede poole, ma mõtlen niimoodi. See ei ole gravitatsioonijõud kummipael, mis kaela taga annab, järgis oma papist lihtsalt õige vestlen selga õmmeldud ikke kui selline asi on olemas ja, ja rääkimata sellest, et lips on krae nurkades, Eestis on nii palju nüansse on ja kui palju seal kellelegi varrukas paistab. Pintsaku varrukad, väljum, pluusi, varrukad, see ei tähenda mitte midagi. Tänapäeval olid mees kelkond kella kanda ja kell tihtipeale ei lase varrukal langeda, nii nagu tarvis, kuigi õige džentelmen paneb omale varruka, traksid reguleerid nüüd ühe kõrgusele või kanna puuri. Niiet et mets on selline asi, et, et jah, tüdruk oskama kanda, et mitte näha välja pärismaalasena, kes on selga tõmmanud midagi enneolematut. Klassika. Ega Arne, nüüd räägime nüüd eesti mehest, et eesti mees ei saa regi nendele sellist bändi elu lubada, et juba riidesse panemine on ju omaette nagu rituaal, selleks peab olema aeg ja nii edasi, et seda nagu tavalised fraki kuskilt laenatakse. Ja, ja siis minnakse, tehakse asi ära. Jaa jaa, fraki selga panemiseks Marjetajat või päris täpsemalt Tolga täpsem olla, et minul on olemas õige frakt ja see on õmmeldud kolmekümnendatel aastatel. Sammul. Mulle kingitus. Ma ei, sedavõrd, on härra Juhan Paadam pooldate, mida Froc. Ja, ja kuna tema isa oli ka väike väiksemat kasvu mees, siis fraks sobib mulle ülihästi ja ma olen ka seal käinud välja. Selle vraki kuuega on selline lugu, et selle ise saab veel selga. Aga seljast ära ei saa. Seda peabki aitama. Sest ta on nii täpselt mööda kehame õmmeldud ja ta istub igas, sa võid ta ka tantsida, sa võid temaga pidutseda. Temaga ei juhtu mitte kui midagi ja, ja isegi meeter ajahammas ei ole teda purenud niimoodi natuke šiiidi kallal on käinud, aga see vintis ongi moes ja ma tunnen selle üle ainult suurt rõõmu. Nii et seal müüakse hinnalisemaid kompleksi. Rääkisime enne siin natukene eesti tüdrukutest, ehkki modellidest, kellega sa praegu ja, ja ka lähitulevikus kokku puutuda, kui võib-olla lahkaks natukene sellist eesti noore naise loomust üldiselt. On enesekind tantsele omale sisendanud, ta on väga tugeva iseloomuga. No see on juba ajalooliselt, kui sa oled ikka pidanud seal peret toitma, merel käima, põldu kündma on ju, sul peab ikka iseloomu olema, et seda asja edasi viia, muidugi oleks välja surnud juba. Ja ütleme ka meie, see loomingulisus on ju ütleme, eesti naise loomingulisus, seda ei maksa alahinnata. Tantsuspetsiifiline. Eestlased, kupeerija. Et copy on meie jaoks väga tavaline asi, tähendab, ma ei ütle teiste rahvaste jaoks, ei olegi. On ka, aga meie oleme väga aldid kopeerimes. Andrese-Pearu, vaatame, ikka, naaber teeb, me teeme täpselt sedasama, mis naaber teeb või daam veel paremini teha või talle kaikaid kodarasse visata. Ja ma olen alati nagu selles mõttes noh, vastu võidelnud sellele, et me alahindame eesti naisstatisti naine, palju loomingulisem, kui me laseme tal välja paista meie laulu- ja tantsupidudel ja üritustel kantakse rahvariideid mitte kunagi läinud naise ühesuguste kleitidega peole, see on täiesti absurd. Aru, et võis olla mood kihelkonnas külas võis ka olla mood, on ju kopitu tonni paela kaupmehepaela jupist tikitud on, aga tuli erin, keegi heinu ühesugused pluusid. Ei olnud poodi, kus ta võis. Olete kaupa osta, ei, igaüks pani oma võtme sinna juurde ja unustame selle ära. Ma kutsun kõiki seda loomingulist are, mida ma Edab. Tehke palun oma kollektiivile riided hakkavad, ehkki nad sarnaselt äratuntavad värvika Ammat seal niimoodi ja, ja, ja te olete palju huvitavamad ja te olete persoonid, onju, et ainukene, mis meil on originaalne vöökirjad, et see võis igal taluga olla isesugune. Nii et ärme alahindame eesti naist temalumendil. Kas kas seal on ka midagi sellist, et no üks asi on see, mis sa ütlesid, et et töökollektiivides võiks olla mingid tööriided, sellised, kus on ka individuaalsus arvesse võetud, aga, aga kas räägitakse ka natukene sellest, et meil on mingid kiirmoeketid ja kõik käivad selles mõttes väga? No muidugi marslased meedia telepurgi võimu raadiohäälevõimuga ütleme siis tehast ei kao kuhugi ja, ja, ja see suunab. Aga muidugi telefon on see, mis suunab väga-väga palju praegu ja paar asja, mida ma tahaksin nagu selgeks teha. Et hetkel, kui ülds moodi, kui niisugust reklaamitakse siis modellid ei ole esinenud. Kõrvale jäetud asju püütakse müüa inimeste läbi, kes on oma elus millegi põhjapaneva hakkama saanud mingi jälje jätnud ajal. Ütleme, näitlejad, kirjanikud, Ortlas Nad müüvad paremini ja saage palun aru. Et need ilusad kollektsioonid, mille näitamiseks kindlasti tarvis modell. On mõeldud, mille ja mis kõige rohkem sisse tuua. Parfüümid ja kosmeetikameesteks. Iga hooaeg paisatakse uuesti turule ka, võib-olla vana asi uue nimega tehakse kõrvale ilus kollektsioon, seda näidatakse meediakanalites, onju, seletatakse ilusaid noori motell, nende interjuusid sellest ilusast näiliselt ilusalt elust ja, ja see naine läheb siis poodi. Ta näeb seda kleiti seal kollektsioonist õhus, et kallis padrun. Nadele huulepulga raha mul taskust, selle ma ostan mõnega moodne. Ja, ja praegu hetkeseis on selline, et kollektsioonid, kui varem tehti aastas kaks kollektsiooni, siis on nende arv juba tõusnud, nelja. See tihedamini on hakatud paiskama järjest uusi nagu trei linde nõndanimetatud turule. Et kasvatada tähendab müüki või käivet. Et kui me lähme isegi koju oma vannituppa, me näeme, kui palju meil on igasuguseid pudelit. Tegelikult ei mäletagi, et Ma olen mustud mingisuguse emotsioonide ajendil, tõenäoliselt reklaami ajendil ja nad on tarbetult seisma jäänud ja võtame kolme-nelja aasta taguse mingi lõhna ja nuusutasin vaid, see on ju päris sarnane sellele, mis ma täna ostsin. Nii et tegelik But raha tuleb kosmeetika parfüümi. Ta karne, kui sina oled nii nutikas ja tark, tead, kuidas see asi tegelikult toimub ja et kui, kui, kui hea siis soppa ja siis sa ei ole hea soppa, eks ole, et sa juba tead, et sulle üritatakse pähe määrida. Reklaamiohver, jah, sa ise oled olles kõva tegija moemaailmas. Ma ei ole reklaami ohver, tähendab jaa, muidugi mingisuguse hetkeliselt nõrkust on olnud ja ma olen nagu noh, ütleme seal nagu kasvatanud mind, et et noh, ma ei saa öelda, et mul on väga palju riideid. Kolm korralikust on, kannan võib-olla üheselt langes tont poolt, et ülejäänud seisavad ja ma isegi ei mäleta, mis seal on, et, et mis on ostetud, sest tavaliselt minu see professor Mul on häda, on see, et mul enda jaoks ei jätku aega kõigi teiste, mitte enda jaoks ja kuhugi minna, siis, siis on tõesti vaja võtta midagi välja. Ruttu ja kui sa välja võtta ei ole, siis selle võib-olla puhas särk selga paned, sa lähed, ostad selle lihtsalt, et, et et noh, et seal ma ütlen, et, et mina ei võta seda kui raiskamise olemine Atlanta investeeringuna. Et, et ja siis sa näed neid imeasju, mida siis pakutakse kõiki müüa ja, ja ütleme sellise nagu, kui nüüd trendidest natukene rääkida, visata pilk nagu trendidele, siis tegelikult moes on juba pikemat aega täiesti nagu ütleme, vaimuvaesus on, ütleme niimoodi öelda üks suurt trend vaimuvaeses. Tähendab, keegi ei suuda enam midagi välja mõelda. Viimased originaalkollektsioonid tegelikult ma olen seda ennegi rääkinud, olid 60.-te aastatel pärast seda. Inimene lendas kosmoses kõik hilisem. See on kõik vana interpreteerin, kuues, kuues. Kõigi loominguliselt aastateks ma pöördusin ka muusikas sellesse aega olid kahekümned. Ur osalist staaridele teadlik müüdi staare, kinostuudiot rikastes, tegelikult nad rikastasid juba ennem sõda ja nad vigastusi ka sõja ajal ja pärast sõda, eriti et luua inimestele positiivseid emotsioone, mis ei olnud sugugi halb oma staaridega iidulitega ja kummardama ja kes kellega lõpuks rahvas hävitada. Ja, ja, ja tähendab ja nemad kandsid moodi et, et väga palju, väga palju oli kino ja moemaailm oli seotud pärast sõda. Läheme edasi muusikaga õuede võinbow juuliga Hollandi esituses nootab meile järgmisena. Kirjelda seda lugu oma silmade läbi. Et sügikaal, kui keegi ja teda ei mäleta, ma arvan, ei saagi mäletada, sellepärast et et see oli Hollywoodi. Teda kutsuti, mis šuubis. Ta oli lapskaart ja tema esimene v kuulsam roll. Oli. Värvifilm, mis, mis oli väga kallis? Mille lavastas, eks Hollywoodi? Ikoone tsentnerit tulevase laisaminelli iso kes abiellus, muidugi karvane. Ja see on tema ema, nii et mina võin, julgen isegi öelda niimoodi, et laisa minelli on oma ema hale vari. Et ja, ja tema on mu üks lemmiknäitlejad. Tema saatus oli kurb muidugi jaa, sest temast tehti staar juba lapsena ja seesama hullu kutsuda. Nii et et tai elas 47 aastaseks. Aga tema tütrele ei suudetud kirjutada laisaminell ma pean silmas ühtegi rolli peale kabaree. Mis oleks tema võimetekohane, oli toon üliandekas ja musikaalne ja ülihea tantsuoskusega nagu tema ema. Aga tema ema oli väike, habras killukene, mitte 50 minutit pikk. Ja väga hea tantsija ja laulja. Nii et ja see on üks kuulsamaid laule, mis on terve maailma südamesse jäänud, sellest samast, tema esimesest kuulsast filmist muinasjutufilmist. Värvi filmist võlu Ruus. Rainbow ja Arne Niidu meie tänase külalise valikule Judy Garland'it esituses ja ma sain aru, et Judy Garland on, on sinu üks suuri lemmikuid Jah, et mul on üldse selline nagu kuma vaba ajama, nagu kulutan noh, ütleme ajaloo pikim moeajaloo ja kõik, mis moega seotud iluaja loonud nagu lugemiseks ja vaatamiseks ja, ja mul on mul film apteeki ja ja, ja ma olen kõik, mis ma olen kätte saanud tähendab selle kohta raamatut. Et, et miks ma nüüd natuke sellise nostalgilise meeleolus olen, olen hetkel sellepärast, et see mood on praegu selles seisus, et moes on nõndanimetatud Femfata Fempotaallan tütarlaps, neiu, kes tahab välja näha nagu naine on liiga tugev, meik, liiga tugev, ütleme, juuksevärv, intensiivne kas blond või brünett? Võltsid kulmud joonistatud otse loomulikult ja ja, ja lokid ja tõstetud. Nii et ta väga meenutab just meil 40.-te lõpu, 50.-te alguse. Ma naiselikke naisi, et sinna Utcambergima mõru. Nii et, et see on praegune uut ringi nagu lööks sõna ja. Seda aeg-ajalt tuuakse jälle välja sellepärast et nendest aastatest on kujunenud välja ajaloolised, ütleme nõndanimetatud moel. Ikoonid seksisümbolit ja keegi pole suutnud siiamaani pakkuda, mida ülejäänud kipub. Isegi Jackson oma valget kindlad varastanud all on siis nii, et et ärge arvake, et su, et see on midagi uut, et need on, need on kõik olnud, aga noh, mind huvitab alati see, et kus nad siis ilmusid, Päll. Aarne, kui palju sina oma loomingus 40.-te 50.-te aasta elemente kasutada? Ma pean kasutama täpselt siis, kui nad on moes, sellepärast et me peame olema paindlikud ja tänapäeval võidab see, kes oskab miksida. Tähendab, erinevaid stiile, see võidab, tähendab, praegu ongi, kuna moes on täiesti selline nagu vaimuvaesus, siis me peame, miks me peame tükikese sealt tükikese sealt võtma, vaatama, mida siis nagu ütleme, turustus nagu pakub, ja me peame leidma sellise nagu kuldse kesktee ja me ei tohi ühte asja ära unustada, et me elame tänapäevas. Elame tänapäeval aastal 2012. Narr, kui nüüd kerida natukene ajaloos tagasi, millal siis sina aru said, et sina tahad tegeleda moega, tahad teha rõivaid? Mitte et kas seal oli ka mingisugune nimemaagia, eks ole aga ma räägin, Aarne Niit niitjuv lausa nagu karjuks nõela. Tegelikult just nimelt midagi alguses. Kümneaastane ma ei süvenenudki oma perekonnanimest, et kõik arvavad, et ma olen võtnud selle nimi, ei ole. See on täiesti mu sünnipärane nimi ja, ja, ja selle asja juures kõige naljakam on see, et ametlikult nagu käänataks või pöördud, mitte niidu, aga nyyd niigi, kui keegi ütleb mulle nii niidu, siis ma ütlen, ei ole. Ma olen nii-nii. Et, et, et pigem niidirull, et mitte mitte heinapõld, on ju jah, et et niimoodi, aga ma arvan, et see oli 10 aastaselt, et ma arvan, et see ikkagi last, noh, see on kaasa antud on ju, et see on geneetiliselt kaasa andnud mingisugune ilutunnetus ja ütleme üldse sellised ütleme ka käsitööoskused, et meil kui tahapoole vaadata, siis perekonna Aafrikas on palju olnud selliseid sadulsepp ja muidu peenema töö tegijaid. Ja, ja mõlemapoolset vanaemad on mul osanud õmmelda, üks oli päris professionaal, tema elukutse oli see modelleerija juurde lõike rätsep, kes tegelikult meesteriietega ja, ja aga mina alustasin nukkudega ilusate nukkudega. Ma tahan seda öelda, et tuli kaks nuku, üks oli Prinettide suurunud, teda ma eriti ei armastanud. Aga blond ja väiksemate tama armastasin temasse ilusad kleidid on valla. Et ja läks vähem riiet ka niimoodi raditi peale tuli teada salaja, sellepärast et ma mäletan alati, et ma pidin seda vanaema rasket õmblusmasinat kapi otsas salaja hamba sikutama, sest noh, lapsed kippusid neid, neid nagu vanemad siis selle niigi seal sassi ajama, masina peal niidi sinna alla ajama, siis ta oli tükk tegemist pärast saada, need olid veel bända. Mul emal oli teine ema oma Moissei puutunud. Et nii mu vanaemad kui, kui ka ema suurepärased õmblevad ja õmblesid. Nii et et ei, ja, ja mul on kõik lapsepõlvest meeles, et mina mäletan seda, et minu ema ta siiamaani Ki õmbleb veel, et enamus riisi. Nii et olid selles kasvanud ja tundus justkui väga loomulik jätk. On teie eriala tuli nende, kobi pigem, et et et jah, et ma olen seda näinud, aga lapsepõlvest saadik ja mina teadsin juba pärast kaheksanda klassi lõpu, kelleks ma tahan kindlalt saada. Aga siis seda vaidlust stati, et ma pean õppima rohkem haridust saama. Ja, ja pabin õppima edasi, siis hülgama siis või jätma maha oma Armsa Raikküla kaheksa klassilise kooli ja asuma siis õpime Rapla keskkoolist. Ja kuna see oli suur kuul, siis minski saama traktorist põhimõtteliselt. Nii et masinaõpetus oli siis nagu selline põhikõrval lai ema. Ega see vana armastus ikkagi ilmselt säilis, ma tea, sellel legend on, et just nõukogude armees armees tehaksegi meestest mehed. Et seal sa said nagu hoo sisse uuesti või selle võimaluse. Räägiti, et ohvitseride prouad said. Peale ja natsa heidan seal jõudit, madin kõigepealt juhtus palju muu, ma ei armastanud õppida, mulle ei meeldinud traktori pärast. Et ma vihkasin seda kooli ja ma ei varja seda üldse. Ja, ja see oli minu jaoks täielik piin ja ja muidugi see mõistlik õpetaja sai aru, et minust ei saa praktiliselt kunagi jah ja sõitis, selleks on minu arust ise ja et ma oma kolmeks sain kätte, aga tänu sellele ma sain kehvad hinded oma lõputunnistusele ja, ja ma tahtsin minna õppima, sinna ma sisse ei saanud, siis minu esimene mõttetzi eestist läbi esimesel võimalusel jalga lasknud. Et. Ja, aga paraku see elu ei läinud niimoodi, mind jäeti siia vabatahtliku sunniviisiliselt korras korras, et ma ei saanud kõrgkooli sisse, kuhu ma tahtsin väljaspool Eestit ja, ja aga minu teele sattus saatuse tahtel üks väga tore ettevõte, kes oli tollel ma ajal nagu moemaailma Tallinna moe, moe, selliseid mu ema, kuldsed ajad, kaheksa kümnend, kui sa dikteeris väga palju. Ja kujutage ette, mind võeti sinna nagu noh, praktigandiks stipendiaadid täiesti marssisin uksest sisse sellepärast et dist teised olid kusagil kehvemates kohtades, mitte keegi kunagi näinud ja tuule tiibadesse, et ma käisin ja ma olin kaks aastat siis tunnid rätsepakoolis Tallinnas käimas pikal tänaval. Ma tunnen väga hästi meestetöölise tul mängib väga hästi, mis riiulil ja, ja lõpetasin cum laude ja, ja, ja siis mul maailmas öeldi niimoodi teie noorust küll, et, et teil on vajasid siia külje ägedamat, et ja siis mul hakkas minul see seiklused peale, et mind ei olnud siis võttes kokku üldse. Ma õppisin 11 aastat oma eriala aga kaheksa nendest kuld Eestis. Et, et ma lõpetasin Sankt-Peterburi tekstiilidisaini ülikooli nagu tööstusdisaini alal ja, ja siis meil ennem lõpetamist, tähendab ma seal võtsin veel akadeemilised puhkused. Ma lõpetasin Kanadas Torontos, siis nagu tähendab ERA Instituudis Otkut. Tähendab ja lõpetasin selle kõrgema kategooria diplomiga, nii et kui ma soovin, ma võin Ameerikasse, Granada saavad oma salongi töö lubage märgusee. Tähendab lihtsalt, et see on väga lihtne tõlge, et ma olen seda ennegi seletanud seal mingi kõrgmood, ega ma ei tea, mis udu. Et see on lihtsalt konkreetselt ühes eksemplaris kindlate mõõtude järgi õmmeldud, kas kindlale persoonile? Aarne lõpetasid Rätsepa kooli cum laude ja näe, kohe, kui inimene jõuab õigele alale, hakkab tal minema asjad lihtsamalt ja nagu. Nad läksid suurepäraselt ja ainukene takistus oli, ma ei, ma mõtlesin, et mul oli õigus saada siis veel seal esimese eksami nagu viie peale sooritades, aga aga sisse ja šokk oli see, et öeldi, et aga käid joonistuseksamist niikuinii ei pääse, kui ma läksin Peterburi tekstiilidisaini ülikoolist, Nemad kunstihindasid väga kõrgelt ja jäme pärast hiljem ülikooli rektoriga. Naersime seda, kui ma olin toonud palju õnne, ütleme seal auhindu ülikoolile rahvusvahelistel konkurssidel, et me saime, et mina, minu esimene välisreis ei olnud mitte soome Amsterdam. Nii et, et ja seda nagu väga kõrgel tasemel, et siis kunagi Viinafirma Smirnov korraldades nende kõigi prestiiž, Matar, moe pumpurssid üldse üliõpilastele terves maailmas ja, ja mina olin nagu regionaalne võitu tollel ajal, et ja, ja siis finaal toimus seal Amsterdamis kõigis selles külluses ja luksuses kus me saime. Me jõudsime kooli teemani ja praegu on väga aktuaalne teema ju Eesti kunstiakadeemia ümber. Mis on sinu arvamus kogu sellest asjast? Ärge arvake, et ma olen skeptik, ei ole ma Eesti kunsti suhtes heal arvamusel, ma olen näinud väga huvitavaid töid nii ajaloolisi kui tänapäevaseid, aga meie kunst vajab valgusjõu Miti, pimeda ja suitsuhais. Ja see on möödas, on vana, vanamoodne on ju ja, ja meie ütleme et kui siin keppinud poleemikat kuus peab olema meie kunstiakadeemia, meil on andekaid inimesi väga palju andekaid noori ja ja, ja ma arvan, Petrajad aga jätab, kui palju tähendab, mis aknast välja vaadates paistab. Siis mina näiteks noh, see, mis käib see vaidlusest siiamaani buss peab asuma ja kui suur ja kui kõrge, siis kindlasti kunstiakadeemia koht ei oleks südalinna nende koledate majade vahel, mis siiani ehitatud on ju ütleme ausalt välja. Et, et ta on nagu, noh, isegi kui ta ehitatakse iluks Tühi plats sobib praegu sinna nii hästi. Minu arust sinna võiks händiumis platsi ja läheks kohe tööle. Purskkaevud, tehke sinna, pange kuju püsti, kes kunagi Kunstiakadeemia rajas, on ju rulad kohviku asi töötaks nyyd kõigil hea olla. Viru keskuses noored tuleksid välja, onju. Aga mina olekski kunstiakadeemia oleks minu planeerida, ehitada, mina ehitan Pirita tee äärde minema. Seal on üks väike väikse maja ehitatud, aga selle, ma olen kogu aeg mõelnud selle peale, et. Kui ilus oled seal õppida selles majas, kui palju oleks seal päikest? Ja meil nii vähe on ja valgus ja merevaade merevaade on selline asi, mõni elab terve oma elu ära, ei näe aknast merd, arvestage sellega, et meil on seal olemas Päikeseloojang olemas, sinna. Et sinnapoole Pirita poole on. Hommikul tee on tühi, 12 sõitu siin on ju, see tooks sinna keskkonda, elu, noorelised, uks seal tegid sotsiaalset sfääri. Selleks. No Arne päikest ja valgust on meil siin Eestis vähe. Ometi oled sa siia provintsi jäänud. Mis on siin Eestis? Head? Tema ise öelnud, et see on mind üllatab ka, et aeg läheb nii ruttu ja ja tõesti, et, et kui ma tulin pärast oma õppimist tagasi ja ja väga oodati Kanadasse tagasi ja, ja ma ei läinud sinna, et Ma sõidan diplomi, kätte tulin, lõpetasin ülikooli magistritöö ja, ja asusin tööle kohustusele tundlik, nagu ma olen oma kahte aastat töötama. Aga see oli iseseisvusaeg ja ja, ja siis tekkis nagu järsku selline keskkond, et et kuidagi ma sattusin sinna õmblustööstuses Tallinna moe oleks sel hetkel pankrot just. Ja minu arust sai nagu nagu vabrikut disainer, aga ma sain kohe nagu seal oma eksperimentaalse esimesel hakata voodi tegema sain oma üksuse ja peadisaineriks. Et see asi läks nii moekaks ja, ja toredaks, tekkisid uued sõbrad, tekkisi uued tuttavad ja mis seal salata, tekkisid missid. Et mida, mis on nüüd soiku jäänud missindusega spetsiifiline ala, mida ma eriti valda minu kleidid käisid maailma lavadel, mis silmist universumil maksimumpunkte. Sest muidugi natuke, et, et et noh, minu, ütleme selline, ütleme üks lemmikalasid ongi nagu õhtukleidid erilisteks. Muidugi rahvusvahelise tähelepanu. Nii et kutsubki, see sidus mind ja kui elukvaliteet on tõusnud teatud tasemele siis ei taha nagu enam raha nagu noh, kusagile et Eestis oleks samaväärne töö ja ütleme samasugused võimalused, areng. Siis muidugi jah. Aga praegu ma olen siia jäänud. Ja kui kauaks, onju, aga tuleb välja, et praegu ma olen ikka väga pikalt siin olnud ja ja, ja siin Eesti inimesi riidesse pannud, nii ja naa. Et, aga mõte on ikkagi mind hämmast, mitte mul ei, ma ei ole väiks sellisem fenomen avangardist tegelikult oma oma iseloomult ja ma olen selline natukene hull ja, ja naljakas ja, ja selline ma ei tea, mis sõnasid seal veel leida on, et eks ma olen nagu noh Ta on selline loom. Aga mul teadmised, täiendan ennast pidevalt ja, ja, ja see õnneks eriala on ka minu hobi. Ja ma armastan väga oma tööd, nii et. Aga mul on ettearvam jah, selles mõttes, et jah, et seda, sellega peab arvestama, nii et ma kunagi ei ole rahul, et kui ma midagi teen, mingi mingi uus asi on teoksil, siis tegelikult ma juba mõtlesin järgmist asja, et ma katsun selle eelmise asja ära lõpetada, aga mul on uus plaan juba valmis. Aare niites suur tänu meile täna külla tulemast ja lõpetame selle saate sinu valitud ühe eestikeelse looga, mida sa ütlesid, et üks kohe kõige meeldejäävamaid eestikeelseid lugusid. Kui on meri hülgehall. Ma ei ole suur eesti muusika fänn, ma võin seda kohe öelda, et minu arust on üks ilusamaid eesti laule ja mis ka teie saate pealkiri räti kukkus. See pill on mul esimesest vaatamiskorrast meil eriti seal aknast automüts. Arne Niit, suur aitäh. Kui on meri hülgehall ja sind ründamas on suur hall mida on mõelda siis, et kuu, mis kell ranna- ja mere ääres väike maa ja