Tere, head kuulajad, tänase saate peategelane on kätt kliin Ferr legendaarne briti kontra Alt. Tema sünnist möödub tänavu 100 aastat ja sellel päeval, mil saade on esmakordselt eetris. Möödub lausa täpselt 100 aastat tema sünnist. MINA OLEN Tiia Teder, tänase saate kokkupanija. Niisiis, Kätlin härjer, kes laulis nii ilusasti Schuberti muusikale tema eluaastad olid 1912 kuni 1000 953. Tema lauljakarjäär algas umbes teise maailmasõja ajal ja vältas ligikaudu 10 aastat kuni tema varajase surmani 41 aastaselt. Eesti publik ei tea Kätlin Herveerist kuigi palju. Meie jaoks on möödunud sajandi hääl olnud pigem Marja Kallas, kelle glamuursest, elust raadio ja ajalehed rääkisid juba Nõukogude päevil. Miks Kätlin terjer meieni ei ulatunud mööda raadiolaineid või plaatide kaudu. Ilmselt on põhjus selles, et tema karjäär ja elu oli sedavõrd lühike. Tema lugu on mitmes mõttes fenomenaalne. Ta on väga haruldase, erakordse häälega. Contralt on haruldane hääl. Tal oli sügav sametise tämbriga hääl. Ja brittide jaoks oligi tema hääl eelmise sajandi hääl. Ta oli lihtne tüdruk, ilma muusikahariduseta üldse põhjaliku hariduseta tüdruk tänavalt, kes kerkis lavale tuhandete inimeste südamesse populaarsete lauludega tõestas ennast oratooriumilauljana no ja kehtestas seejärel klassikalise muusika ringkondades kõige kõrgemas tipus. Ta oli Benjamin Britteni muusa, Dali Bruno Walteri lemmiksolistiks. Temaga tegi koostööd Herbert von Karajan aga veel midagi enamat oli publiku armastus. Tema esitus oli lihtne ja soe. Kätlin terjeri häälele omistati lausa ravivaid omadusi. Inimesed paranesid haigusest tema kontserdi ajal. Ta oli erakordselt kaunis naine nägi välja nagu kuninganna uhke rühi sooja naeratusega. Ja kuninganna võrdlus kunagi väga juhuslik, sest populaarsuselt oli ta Inglismaal noorukese kuninganna Elizabeth teise järel järgmine jumaldatud leedi. Me kuulame tema esituses ühe tema tipprolli. See on Orpheus Glocki ooperist Orpheus ja erid. Laulab Kätlin herr tänase saate legend, peategelane. Tema lindistused on mõistagi arhiiviväärtusega ja pärinevad hilistest 1940.-test 50.-te esimestest aastatest. Nagu öeldud, kerkis Kätlin särje klassika lavale rahva hulgast ilma muusikakolledžis või kuninglikus akadeemias haridust saamata. Tema repertuaar oli küllaltki kitsanimekirjaga ja selles olid Bachi oratooriumid, Händeli messias, maaleri, vokaalsümfoonilised teosed, mitmedd barokk, kaarjad, praamsi, aldi, rapsoodia, Superti romansid ja kõigepealt karjääri alguses briti rahvalaulud ja sõja-aastate poplaulud ja kokkuvõttes ka kaks ooperit. Küllap oleks Kätlin Verjer läinud aina edasi. Tema viimased aastad olid pühendatud Mahleri laulmisele. Gatlin härjer sündis 22. aprillil 1912 Lancassööri külas Põhja-Inglismaal ja ta oli kooli direktori tütar perekonna kolmest lapsest kõige noorem. Vanemad olid muusika harrastajad, isa laulis mitmes kooris ja oli ooperiühingu liige. Ema Alice oli samuti laulja ja temalt päriski kätt liin. Herjer oma madala kauni hääle. Vanemad soovisid tütrele head haridust ja väga varakult õppis kliin klaverit. Ülikooli jaoks ei olnud perekonnal küll raha ja pärast isa pensionile jäämist nimelt olid tema vanemad üsna vanad. Kui ta sündis, oli perekond üsna kitsikuses ja juba 14 aastaselt asus kliin Herjer tööle Telefonistina. Ta tegeles klaverimänguga edasi ja pälvis kohalikul asjaarmastajate pianistide konkursil parimaid kohti ja võitis Daily Expressi korraldatud amatöörpianistide konkursi 1928, mille tõttu pääses ta esinema esmakordselt BBC eetrisse. Oma esimesel raadio esinemisel mängistabraamsi. Jaa töösi Kreintšeri klaveripalu. Mõneti hämmastav Kätlin terjeri lauluhäält ei tõstetudki lapsepõlves esile. Koolis ei võetud teda koguni koori lauljaks, kuna tal oli liiga vali hääl. Saanud natuke laulutund, toimus tema esimene avalik esinemine lauljana. See oli väike partii küll 1931. aastal Mendersoni Juratooriumis kirikukontserdil. Tema Telefonisti karjäär edenes ka hästi ja ta lootis saada tööd Speaking loks sööris seal siis telefoni teel. Õige aja ütlemine. Muusikaajaloolane Hampri vöötton võtab kokku Kätlin Herjeri noorusaastat niimoodi rohkem kui 10 aastat oma elust need parimad aastad, kui ta oleks pidanud õppima ennast arendama käima Londonis päriteatris mis Verjer hoopis vastastelefonidele ja abiellus pangatöötajaga ja võitis väärtusetud auhindu. Muusika harrastajate konkurssidel. Leitud. Tõde. Rääkiva kella karjäärist ei tulnud siiski midagi välja kuna 1930 riis kätke inherjer abiellus, aga postikeskus andis seda tööd ainult vallalistele naistele. Albert Wilsoniga tutvus Kätlin Ferrer tantsuõhtul. Perekond oli abielule vastu, kuna pankur Albert ja muusikat armastav kliin tundunud olevat ühiseid huvisid. Ja see oli ka tõsi ja noorpaarisuhted olevat olnud jahedad juba mesinädalatel, kui algas sõda aastas Albert Wilson sõjaväeteenistusse ja pärast sõda nad ka ametlikult lahutasid oma abielu. Aga ometigi oli just abikaasa Albert Ulsson see, kes soovitas Kätlin terjeril registreeruda ühele laulu konkursile. Selle kaal oli konkurss ja 25 aastane Kätlin errier tollal Kätlin Wilson võitis klaverikonkursi ja kõigi üllatuseks samuti sama konkursi vokalistide võistluse. Ta võitis publiku südame, lauldes Rocher Kulteretjuu teisis Populaarse tollase laulu pärast seda konkursi võitma. Too sai Kätlin särjeri esinemist pakkumisi ja tema ülesastumist ühel maakonnafestivalil kandis üle koguni BBC. Saatejuht Siil Mcivern kutsus lauljatari oma shousse. Ja see raadiosaade sai laia tähelepanu. Ühel juhuslikul esinemisel märkas Kätlin Herjeri tema esimene nimekas lauluprofessor chi-i Atkinson. Kust lugeda Kätlin härjeri tõelise äri algust on pakutud, akse võiks olla aastast 1940, mil ta esmakordselt esines lauljana algse nime Kätlin Ferry all hendali Messijases. Ta pälvis teema stipendiumi, see on kunstide julgustamise nõukogu. Briti kunstide nõukogu britis. Aats kauncil eelkäija ja stipendium tähendas tööd, see tähendas kontserte üle kogu Inglismaasõjaväeosades, tehastes, tänavatel, töökohtadel ja selle organisatsiooni kaudu sai ta palju kontakte kuulsate muusikutega ja tegelikult inimestega. Ja veel on pakutud, et tema tõeline lauljatari karjäär algas kaks aastat hiljem, kui ta oli kolmekümneaastane, kui ta kohtus dirigent Malcolm Saarsantiga. Herjeri karjääris oluline dirigent Söör Malcolm Saarsanud oli muide ligi 20 aastat BBC promsi kunstiline juht pärast festivali asutaja Henry uudi surma. Tema kujundas festivali näiteks lõppkontserdist laast Paetav saab proms suure rahvapeo, millena kontserti ja festivali praegu tunneme. Särsant oli vastuoluline äge tüüp ja ta kujundas briti muusikaelu päris pikka aega mitmel kümnendil. Ta pühendas palju jõudu orkestrite taseme tõstmiseks uue publiku meelitamiseks saalidesse ja kasvatas publikudki, mitte lobisema, kontserdi ajal õigesti istuma. Ja vot just see mees soovitas Kätlin terjeri kontserdiagentuurile IPS anud Killet talendiga. Jon tillet ei olevat kõhelnud hetkegi, kui sõlmis lauljatar Riga lepingu. Ja me võiksime öelda, et Kätlin terjeri karjääri hakkas sellest peale kujundama loomemajandusagentuur Ps Anttillit tegutses edukalt pea kogu möödunud sajandi pärast John tilleti surma juhtis fondi veel tükk aega tema lesk Emmid keda hüüti Vigmori hertsa kinnaks. Ja tema osutatud on ka fond tilliti fond noorte muusikute toetuseks, mille stipendiaate oleme meiegi kuulnud esinemas victarhooli lõunakontsertidel Londonis. Aga Kätlin ERR-i esimene kontsert Londonis toimus detsembris 1942 Trafalgari väljakul Rahvusgaleriis. See oli tame Maira Hessi legendaarsete sõjaaegsete kontsertide seeria. Kätlini isa saatis teda klaveril, ema keeras lehte. Galerii hoone oli vooderdatud liivakottidega ja sõdurid valvasid selle ümber. Kätlini päevikus on märge, et tollel kontserdil kuulasteda antiigikaupmees Rick Davis, kelle arvastas saatis lauljatari järgmised üheksa aastat praktiliselt kogu elu. Kätlin veri ei jäänud ise oma kontserdiga rahule. Sinnamaani olid laulnud peamiselt kerget repertuaari rahvalikke ja poplaule. Aga tema Pürg oli klassikalise muusika poole. Ta alustas ka saksa keele õpinguid, sest oli sinnani laulnud ainult inglise keeles. Kätlin Herjeri asuse juhendava uus pedagoog, Kuningliku Muusikaakadeemia professor Roy Henderson, tunnustatud šoti, pärit on üks Inglismaa juhtivaid sõjaliste 1900 kolmekümnendatel neljakümnendatel. Ja muide mees, kes elas 100 aastaseks. Tema nõustas Kätlin Herjeri kogu karjääri vältel pidevalt ja Hendersoni väitel oli lauljatari erakordne kõri ehitus mis tegi tema hääle eriliselt sügavaks. Tal olevat kurgu tagaosas suurem õõnsus kui tavalistel inimestel, kuhu olevat mahtunud koguni õun, on Henderson kurioosset öeldud ja seda on palju tsiteeritud. Kuid Henderson ei seletanud hävieri erakordsus sugugi ainult füsioloogiaga vaid toonid taset, tema töökus, sarm ja siirus tegite lauljana erakordseks. Henderson õpetas härjerile muusika tõlgendamist. Ta nimelt soovitas lauljatari maalida tekste, mida ta laulab. See ait tas omandada sisu ja väljendada tunnet. Hilisem klaveri saatel. Vot ja särard moor ütles, et lauljatar nägi alati seda, mida ta laulis. Sõja ajal oli Londonis elav muusikaelu, mida riiklikult toetati, et ülal hoida meeleolu. 1943 laulis kätt liin herr Pieter piirsi kõrval solistina Händeli Messijast. Ja üks kriitik kirjutas, et just selle kontserdiga Kätlin härjer kehtestas ennast Brow muusikute hulgas aga jätkus tema populaarsus rahva keskel ja erilist populaarsust saavutas ta just BBC raadiolainete vahendusel. Tema laulud kõlasid peaaegu iga päev populaarsetes programmides nagu armee, favoriidid, koduperenaiste valik ja muud sellised saated. Esimesed salvestused EMI ävi Rõud stuudios tegi Kätlin heri RK sõja aastatel. Serard moor oli tema klaverisaatja ja nad lindistasid draamsi Klukija Elgari muusikat. Glocki Orpheus, aariat, mis välja anti siis plaadinaad kuulati paljudes peredes üle Inglismaa nendel aastatel. Pärast sõda jõudis kätte, ei näri rahvusvahelisele areenile tänu kuulsatele kirigentidele, kes teda kutsusid esinema. Ta laulis ingliosa Elgari oratooriumi gerontiuse unenägu ja sellest sai üks tema enim tuntud rolle. 1944 sai alguse tema tutvus dirigent söör Jon paar Pirolliga kellega nad valmistasid ette Elgari teist suurt teost merepildid. Ja 1945 debüteeris kätt liin promsi festivalil. Hämmastav, et see debüüt oli aaria Tšaikovski ooperis Orleans'i neitsi. Hämmastav selle tõttu, et ooper ei olnud Kätlin Ferry pärusmaa. Mõnes mõttes ta ooperit lausa vältis, ta ei tundnud ennast laval kindlalt ja kriitikute arvutasid tema kohmakust. Samas on teada, et ükskord laulis isegi Carmenit ooperi kontsertettekandes. Kuid kõige tähtsam ooperi saavutus oli siiski Benjamin Britteni Ooperi Lukreetse teotamine, peaosa ja Britten komponeeriski selle rolli Kätlin Ferry erile 1946. See jäigi kett inseneri ooperikarjääri peaosaks ja tipuks Klucky jorpheuse kõrval. Eks kätt liini tähtsamaid kaaslasi muusikas oli legendaarne saksa dirigent Bruno valt. Nende koostöö algas 1947 ja vältas lauljatari surmani. Altariga koostöös esitas ta palju kordi Orpheus Plucky ooperis, mitmesugustel festivalidel ja esmakordselt 1947 Mahleri laulumaast mis oli tollal briti publiku jaoks tundmatu teos ja muusikateadlaste meelest mitte teos. Mahleri luigelaulu esitamine oli 70 üheaastase Bruno Valteri jaoks, kes oli Natsi-Saksamaa põgenik märgilise tähendusega ja tema ning Kätlin härjeri koostööd kiideti ülivõrretes, et aga et see on muusika, hääleb ja temperamendi erakordne ühendus. Koos Kätliniga, toimus ka Bruno Walteri taaskohtumise kontsert Viini Filharmoonikute ka pärast sõda. See oli liigutav kontsert, paljud muusikud olid hukkunud. Need, kes olid alles tundsid rõõmu kohtuda käitumise üle ja mängisid pisarad silmis. Järgnevad Kätlin Herjeri kõige säravamad aastad. 1000. 140.-te lõpp. Kolm Ameerika turneed, paljud kontserdireisid mandri-Euroopasse, Skandinaaviasse ja esimene-Ameerika sõit oli 1948 koos Bruno Walteriga. New Yorgis esitasid nad laul maast New Yorgi Filharmoonikute ka ja publiku hulgas oli liigutatud helilooja lesk alma maaler. Kriitika kirjutas Ameerika lehtedes seda ja teist, aga Leonard Bernstein, kes kuulas kontserdiülekannet autoga sõites raadiost lausus palju tsiteeritud sõnad. See oli kindlasti üks suurimaid muusikaelamusi, mida iial olen kogenud. Teisel Ameerika turneel oli Kätlin Herjeril lauluõhtutele lisaks kavas Orpheus euriidike kontsertetendus mis oli läinud ka New Yorgis väga hästi. Kätlin säraskaanigi hoolis Salzburgi festivalil Britteni kevades sümfoonia sai temalt esiettekande amsterdami kontserdipaus. Jaa, Britten komponeeris selle aldi partii just talle. Edinburghi festivalil andis kätt liin kaks hiilgavat sooloõhtut. Hiljem avaldati nendest plaat. Tema hiilgeaastate klaverisaatja ja tõeline mentor oli dirigent Bruno Walter kes valis ka lauljatari repertuaari. Teisalt olid Ameerika reisid muidugi rasked. Kätlin herr reisis rongiga, Tal oli kaasas kuus kohvrit. Alati olid tal kaasa võetud oma partituurid, mis olid tähistama komment, staare ja joonistusi. Paljud saalid olid Ameerikas väga suured ja pilgeni publikut täis. Inimesed istusid põrandal, ootasid autogramme. Tal oli andunud fänne, kes reisisid kaasa ühelt kontserdilt teisele. Agentuur Kolumbia aartis ei olnud eriti hoolitsev korraldaja, nii et mõnikord tuli lauljatari üle elada mitmeid katsumusi, veeta öid rongides ja ise väga pingutada, et särada laval oodatud glamuuriga. Tema kirjadest vaatab vastu koduigatsus. Ric Davis kellessegi, liin oli armunud, saatis talle hotellidesse lillebukett. Kolmas Ameerika reis oli järgmisel aastal 1905. Kümmend ja Kätlin herr olevat esinenud 66. Ameerika ja Kanada linnas. Kolm etendus Torpheusest riidikest äratasid suurt tähelepanu ja mitmesugust imetlust. Tsiteeritud Veiko kontraldi Marian Andersoni keskatiin terjeri kohta hüüatas. Oo milline hääl, oo milline nägu. Oma kuulsuse tipul tegi herr samal aastal kontserti reisid Amsterdami, Austriasse, Šveitsi ja Itaaliasse Viinis lauliste koos Elizabeth Schwarzkopf Figa ja Herbert von Karajan juhatusel Bachi hoomal missat. Schwarzkopf ütles, et Herreri esitatud Agnus Dei oli tema tolle aasta muusikaelamus. 1951. aasta alguses tagasi Londonis leinas Kätlin herr oma lahkunud isa ja pühendas talle kontsert isaga. Musitseerimine oli pannud tema lauljateele tegelikult aluse. Ta tunnistas ka, et oli lauldes ikka pidanud kuulajana silmas oma isa ja adresseerinud oma muusika talle. Ka tema enda tervist tegi muret. Selgus, et valud käes ja seljas ei olnudki liigesepõletik. Õde vini Fredi sõnul oli Kätlin ise samuti juba mõnda aega kahtlustanud kasvajat. Kevadel 1951 diagnoosi T 39 aastasel Kätlinil rinnavähk ja algas võitlus raske haigusega. Pärast operatsiooni jättis Kätlin kaheks kuuks kontserttegevuse, kuid suvel oli ta juba laval, esitas Mahleri teist sümfooniat Otto Klempereri juhatusel. Raskete haigena suutis ta veel palju korda saata. Ta ja paljude meelest oli tema hääl läinud veel kaunimaks ja esitused sügavamaks. Aasta lõpus, pärast pikka kiiritusravi, salvestas ta deka stuudios inglise rahvalaulude plaadi. Osad nendest salvestustest on ka täna saates kõlanud ja järgmise aasta jaanuaris tegi koos Brittany ja Pieter piirsiga kontserdireisi, mida Benjamin triten nimetada tas kõige armsamaks koostööks, mis need errieriga oli üldse olnud. See oli katkenud Mahleri absiidist. Hoolimata terviseprobleemidest laulis Kätlin, herr suurvorme ja salvestas oma viimased plaadid. Nende hulgas siis tema kõige kuulsam Mahleri Laul maast mis lindistati 1952 maikuus. Paljud Mahleri asjatundjad peavad seda üheks ületamatuks tõlgenduseks ja kuulsat peaosa teosest apsid on kasutatud filmides ja muus meedias. Näiteks aastal 2010 tegi kuulus belgia koreograaf Anne Teresa De Keersmaekeri oma trupiga roosas lavastuse frii apsid kolm lahkumist, mis just nimelt läht. Kätlin Herveerib legendaarsest plaadist, mis oli Kers meikarile andnud inspiratsiooni. Ja Kersna on võtnud Herrerilt lepiva lahkumise idee. Lauljatar, keda surm on juba silmanud, laulab lahkumisest. Raske haigus laastas, lõppes ka üheksa aastat kestnud armastus. Hiljem avaldatud päevikutest võib aimu saada, et Kätlin herr lõpetas oma suhte rikk Davisega ise. Rinnavähk oli tollal haigus, mis andis naiselikkusele hoobi. Rinnavähist ei räägitud, need ajad, mil kuulsat lauljatari tan rinnavähi ennetusprogrammide eesotsas olid veel kaugel. Veel 25 aastat pärast Kätlin härjeri surma ilmunud biograafiaski ei mainita kordagi. Mis haigus see oli, mis lauljatari nii noorelt hauda 5953. aastal oli Kätlin herr üsna haige kuid vaatas kogu aeg ettepoole. Uued plaanid olid tema märkmikus kirjas. Talvel oli Orpheus juriidike esimene inglise keelne lavastus kuninglikus ooperimajas Londonis sörtsioon tarbirolli juhatusel. Kriitikud kiitsid esietendust nii üksmeelselt. Ja Ferrari puhul rõhutati isegi tema liikumise kraatsilisust, mis olevat ületanud tantsijaidki. See oli esietenduse kohta. Aga teisel etendusel ei suutnud herr laval liikuda ja tema jalaluu oli murdunud. Kiiritusravi oli teinud luud väga nõrgaks. Kätlin esitas oma aariad ära ja käis isegi veel laval kummardamas, enne kui kiirabi ta haiglasse viis. See Guardian kirjutas, et mis r põeb? Mis on tingitud pikaajalisest stressist. Aga see jäigi tema viimaseks avalikuks esinemiseks kevadel 1953 suvel toodidele haiglasse kiri, et teda autasustatakse kuningliku filharmooniaühingu kuldmedaliga. Kusjuures ta oli esimene naislaulja, kes sai sellise kõrge autasu. Suurepärane uudis, see teeb mu tervise paremaks, kirjutas ta vastuse. Kaks päeva enne surma külastas teda haiglas sõõratsioon Barbi rolli ja tema sõnul oli Kätlin talle laulnud oma part Tiid Sossoni poeemist, tõestades, et hääl pole kaotanud oma jõudu. Ta oli keeldunud mitmest ravist vältinud hormoonravi, keeldunud munasarjaoperatsioonist, et hääl jääks igal juhul alles. Kätlin Herjer lahkus kaheksandal oktoobril 1953 ja tema märkmikus oli sellel kuupäeval kokku lepitud, et ta pidi laulma liitsi festivalil teelise misse. Publik oli kurvast uudisest šokis. Lähim muusikute ringkond teadis raskest haigusest, aga avalikkust oli siiani teavitatud ainult ajutisest tervisehädast. Ajakirjanik Rupert Christensen kirjutas Serieri 50. surma-aastapäeva puhul, et ükski teine laulja polnud Inglismaal nii väga armastanud seotud ja tema hääl jumaldatud. Tema surm lõikas katki kevadel kuninganna kroonimise järgse eufooria. Teatavasti 1953. aastal. Trooniti nooruke Elizabeth, teine ja Kätlin Ferry oli kuninganna järel tollal Inglismaa kõige kuulsam naine. Paljude pühenduste hulgast tõstetakse esile Bruno Walteri sõnu. Suurim minu muusikaelus oli see, et ma tundsin kätt liin Herjeri ja Gustav maaklerit. Just selles järjekorras. Kätlin härjeri ärasaatmine toimus novembris 1953 soot pooki katedraalis. Piiskop ütles leinatalitusel. Tema hääl kandis meie maailma teise maailmakiirgust. Palju on arutatud, mis oleks temast saanud, kui ta poleks nii varalahkunud 1950, kas just siis, kui ta toibus esimesest operatsioonist ja varjas oma haigust kutsus Karajan teda Bayruti festivalile. Kas ta oleks võinud särada Wagneri lauljana? Temast jäi maha maapealne varandus, umbes 15 miljonit inglise naela ja tema maalitud pildid, mis olid signeeritud KK Clever kätt. Klaver oli siis k-tähega kirjutatud. Kätlin Herjeri olnud väga pressisõbralik ja temast on säilinud vaid mõned intervjuud ja tema kaunid kirjad perele. Bradele, mis avalikustati alles 1995 pärast lauljatari jõe vinni Fredi surma. Ühe asja poolest on Kätlin herry legend täiesti erakordne. See elab edasi nii õudsalt, temaga seotud organisatsioone tekib pigem juurde, kui väheneb. Palju tegi mälestuse jäädvustamiseks ära lauljatari vanem õde, vinni kratherier. Terjeri vähivõitluse fondi asutasid John Barbi rolli Bruno Walter ja Maira Hess. Kätlin teri eriauhind on briti kõige prestiižsem lauljate auhind ja teiste hulgas on selle pälvinud näiteks Leslik ärrit prinderfel helisiti Palmer ja teised Kätlin terjeri järel. Maailm on kestnud juba üle 50 aasta. Ikka veel ostetakse tema plaate. Kolumbia ja deka plaadifirmad on salvestusi korduvalt välja andnud, uutel kandjatel ja 10 plaadilise kogutud teosed ilmutas deka üheksakümnendatel aastatel. Kahjuks ei ole paljud terjeri repertuaari tipud salvestatud. Näiteks Elgari gerontiuse unenäost on ainult üks aaria lindistatud ja paljud 20. sajandi autorite laulud ei saanudki salvestatud. Bachi Johannese passioon on tema poolt ainult osaliselt plaadistatud. Aga Kätlin terjeri elu pärast elu on olnud kestev ja uus põlvkond fänne levitab tema häält Youtube'is. Kui te olete nüüd kuulanud neid vanu salvestusi, panete kindlasti tähele, mille poolest oli ta eriline see lummav hääle kõla. See muusika on lauldud suure armastusega. Saate lõpus kõlab üks kõige armastatum esitus Kätlin Sarri repertuaarist. Traditsionaal pluuse vints Aserli ja lindistatud 1949. Sissejuhatuse Kätlin Herrieri. Lukku tegid Tiia Teder. Ja see oli saade legend millega tähistasime lauljatari sajandat sünniaastapäeva.