Tere õhtust, head inimesed on avanud ennast kellelegi, ma on alanud raadio kahega mõelani, mustikad, õnn, eikellegimaa, kaeramuusikud, kes tahab selle täiesti lõpuni. Mina olen tipulatsemaandutlustel hääl meelel eile muusikut, kelle muusika täidab terve selle tunni. Üks Mesi magusamaid mehe jutu puhujaid. Nõndaviisi kõlasid, mitte küll täispikkuses, aga siiski kõlasid kõige kaunimad, kõige kuulsusrikkamad, kallimad minutid tänase kellelegi Maasa Issak Eyesi kaunikesti pikast popmuusikakarjäärist jätkub praegugi. Kuuldes mõtlesime hetke, seal olid osa filmimuusikast samanimelisest filmist šaht. Tulen muusika eest omistati lisaks ees või siis teisel aastal aasta pärast seda, kui šaht Ameerikas esilinastuvad oli. Filmimuusika Oscar. Selle Oscari vastuvõtmine oli musta Moosese poolt lavastatud kaunikesti suurejoonelise vaatemänguna. Igavusest kerkisid tasapisipinnale asjakesi läikiv paljas peanupp, tema suured mustad prillid, paljas ülakeha, mis oli kaetud kuldkettidega ümber keerles kuidagi usinasti kuiva jää tolmu, suitsu ja säutsusid, sähklesid värvilised tulukesed. Seisuses markantse loo isiksusena veetis suure osa kuuendate algusest 90.-te esimesest poolest. Šaht ei olnudki tema esimene läbilööknumber. Ja sellele kuulsusrikkale hetkele eelnes tükk aega tunduvalt tagasihoidlikum vaid minuteid. Kuid nädalaid, aastaid 68. aastal oli ainsaks ees avaldanud oma esimese pika plaadi oma nime all ning 69. aastal ilmunud järgmine album. Tegemist oli kogunisti duubliga. Kujuta sellest, tolleaegses võib olla üsnagi konservatiivses souli õhustik, kus üsna iseäralikku üllitist seal plaadipoolel või nööriga oli tol ajal tegemist oli neli pikka lugu kõik vähemasti veerand tonni või pikemaltki. Kuulge, nende lugude suure alalistest arranžeeringutes stiile kirevuses läbi komponeeritusest ilmselt olid hiljem mõjutatud nii musta muusika suurkujud, morn, gei kui ka arvatavasti Stevie Wonder. Tuleb pikalt plaanilt pikkade palade hulgast võtame meie ühe pika loo ülega kookon vae, mis originaalis oli kirjutatud. Ja aisak, ainsaks eesmärgiks on loo autorilt Bacarace Davidit kunagist kuulsat slaavia kirjutajate paari. Lisaks Heesi töötluses kõlab see lugu aga kangesti teistmoodi, kui selle loo esimesed esitused. Võrdlemisi uhke, et mitte öelda täiesti pompöösne välja sellest, kuidas võetakse heas mõttes tavaliste Toklo piiridesse mahtuv poplugu ja tehakse sellest seal, kus lopsakad viiulid jagavad pinda muskiliste, fancy rütmide ja täiesti isepäiselt käituvate kitarride tegemistele naiseks Heesi töötlusega, Packaraki kunagisest menulaast, Vokan maim asjaks ees kuuendate sooli tähti, hilisem filmi helilooja on üsna tuntud mees selle poolest, et avastab tihtipeale teiste heliloojate lugudes külgi, mida autorid ise võib-olla ei kahtlustega üldsegi mitte. Smurf laisaks heieni, mõnes mõttes kaasaegne bänd, vähemalt mõlemad reid tegutsemas popmuusikaaladel, kuuendate lõps esindajate alguses ning Spumpoli kujundajate lõppu üks tuntumaid lugusid, sama rindest süttin kõlab nüüd eikellegimaal kõigepealt originaalis ja siis sellel kujul senisel kujul millandast teinud vaheliseks staaž. Ei kulunudki palju aega. Aga mis kulus aega, kulus seitsme õietikest, saigi 60.-te aastate lõpu folkrokipärast trupi Linesburfol omaaegsest hitist sama linnas City 90.-te aastate keskpaigas sümfooniline should taas aisak heiesi seades. Laisaks ees tundus ja tundub praegugi veel üheksandate keskel võis pooki tosooli tunnetuse külge sisendada seda impulssi lugudesse, mis võisid olla algupäralt kahvatamast Kahatavale ehk valge vast valvuriks. Pealegi pole miskit muud kui ilmalikustatud gospeli muusika. Nii on küllalt paljud autoriteedid ja arvatavasti iga kuulaja, kes vähegi lähemalt on sooliga kokku puutunud ja selle muusikajälgi juuri algeid taga ajanud, on jõudnud. Ma isepäi samadele järeldustele. Solari kuuendate aastate lõpuks siis ees iseseisvaks Solokistiks muutus, noh, võib-olla nii kõva sõnaga kuuendate alguses kui mitmed suurfirmad, nagu näiteks klassikaline mootol, aga see firma lüheksalisteks ja mille stuudio bändis ainsaks ees kunagi Mondate alguses lihtsalt ühe palgatööjõuna töötas. Need olid oma panevat seal võib-olla mõnevõrra minetanud, igal juhul ei olnud neil enam nii sellist minekut kogu Ameerika popmuusikaturul, nagu see oli olnud mõned aastad varem. Nii sool kui ilmulikustatud gospeli muusika. Suutnud jõuda karjäärini popmuusika ehk siis sooris. Samas koalitsiooni lauljad on tagasi pöördunud gospeli juurde ja on tehtud ka mõlemat paralleelselt võid rääkida reeta Franklist välguliinist kui tuntumatest soul lauljatest kõvena, kes on tõepoolest esinenud nii kirikus kui kontserdisaalides enam-vähem kah paralleelselt karjääri vedanud. Ja siis on teisi souli, lauljaid, kes outi muusikalist. Juurtelt on kasvanud välja kostelist, kes ei ole niivõrd kiriku poole tagasi vaadanud, kuivõrd edasi poole vaadanud. Näiteks las Vegasesse, Hollywoodi ja diskomuusikasse või saaks ees kiudis seitsmendate keskel diskusse välja, aga need ei olnud võib-olla enam muusikaliselt kõige huvitavamad ajad vahepeal hiljem vorm jälle vahetevahel parajas filmimuusikatööde vahepeal. Aga me võtame järgmise ikka näit eikellegimaal taas seitsmendate algusest. Ma ei tea, mida iseenesega peale hakata. Lugu. Üks sooni, muusikaajaloo, kuulsamaid lugusid, kõlas kellelegi, Malaisias oli õõdolla Emmgaaming. Esitajad olid samal Wave. Sel duo töötas kunagi ühe kuulsama souli hirmasteks seinte vahel ja omas päris mitmeid väljapaistvaid saavutusi popmuusikaspordis. Tollal oli sellel Devi tugev edetabeli lugu aastal 1966 kirjutanud olid, tuleb ala aga aasta varem kaks noort meest, üks neist oli Memphise linna noor edasipüüdlik kindlustusagent David Porter ja teine doktor oli Memphise linna tollase lihakombinaadi liinitööline aisak heis. Täpipealt seesama mees, kellest kõneleb muusikat mängitada eikellegimaa. Lihakombinaadi lugu ei tähendagi ilmselt muud midagi, kui, et paljudel hilisematel Kuusata staaridel on olnud mitte ainult kurbliku lapsepõlv õnnetuid poisiga, vaid ka raske. Keskpaigaks töötas ainuke ees juba, kui hinnatud, aga ilmselt kehvasti makstud stuudiotööline Staxi firmas partner David porteriga, kirjutasid nad päris mitmeid lugusid mitmetele erinevatele esitajatele, kes dollalastaksi firma kontori heaks tööd rügasid teha, nii mitmed neist ka edukad olid. Aga nagu eelpool selles saates öeldud ees jõudis oma soolokarjääri kuuendate lõpus ning mitmed tolle aja suuli õhustikus kummalised plaadid ilmusid ridamisi väga pikkade Uljasti akestreeritud paladega. Kummaliselt vormis mehi magusa mehise häälega. Oli tolle aja üks armastatumaid ja iseäraliku maid, sooli staare. No nii mitmeid näiteid millessegi poolenisti ülema poole jõudnud eikellegisaatesse mahtunud näiteid sellest, kuidas aiake ees teiste autorite palasid väga omamoodi ja teinekord väga mõjusalt ümber teeb nende kõrvale peaks nüüd jõudma tasapisi sinna, nii et, et me võime rääkida asjakseerist ka kui sõõr muusika. Ühest ütleme siis ikkagi esimeste päevade staarist või, või teise kuldajastu staarist, keda usinasti on ära kasutatud, kelle lugusid on ümber tehtud ja, ja Kasemplitud usinasti nii kaheksakümnendatel aastatel, kaheksakümnendatel, ainsaks ees, muuhulgas on ka üks need, kelle kohta teinekord öeldakse räpi eelkäija ehk laisaks heiesi jutustamiskunst Fauci rütmide taustal. Sama kombinatsioon, mida hiljem räpp kasutas, põhimõtteliselt lihtsustatult öeldes ei meenuta taevast trepi tingimata nii väga asja käies ei kippunud kiiresti-kiiresti ja kärinal deklameerima, tema just nimelt rääkis mesimagusaid pikki jutukesi orkistreeringute ja sõlmimiste hanki rütmide taustal. Järjekorras Ta eikellegimaale trügimist tablette Enemy ja just nimelt sellel põhjusel, et see üks tuntumaid sõjakaid räpitrupp ainsaks ees, et minu teada kasutanud isegi korduvalt ta nimelt on võtnud neid heliproove, mida sämpliteks nimetatakse ning tollest eelpool kuuldut Sammelt David huo World Online Gaming looston publikenemi mitu-mitu aastat hiljem mitukümmend aastat hiljem ilmunud ühe tükikese ja sobitanud selle oma loos 94. aasta heliplaadile. Lugu ise kannab nimetust tehtava kaartšaka, aga siin on ometigi olemas üks pude tollest samast loost. Ainult kamin ei tea, kas tunneme selle näppamise või nupp ära. Seesugused meesterahvad ongi, ilmselt ongi meesterahvad niisugused, et alati valmis mahedasti rääkima, ära rääkima, keelt kõrva ajama ehkki endal on näiteks alimendid maksmata. See jutt kehtib see äsjakuuldud munade kohta kaunikesti kibedasti kohaselt, sest aastal 89, kui ees endiselt oma magusaid seksuaalseid suuri laulusid laulis ja kui ta endiselt fännidelt kirju sai, selle kohta, kuidas, kas nemad, fännid ise on kuulnud oma vanematelt, et nemad olla hakanud siia ilmuma ilmuma tänu sellele, et aiseks muusika oli hämaras ruumis nõnda magusast mänginud või et nad teavad, et nende lapsed on saanud sünnitud ja sünnitatud kõvasti tänu asjukeseisi muusika kaudsele kaasabile? Vot just nimelt sellel ajal aastal 89 oli aisak heeliumi käsil järjekordne kohtuasi, kus tema käest Atlantas nooti välja ei rohkem ega vähem kui 346300 dollarit. Lastetoetuse ja laste emade abistamise raha on reaalne elu ja kunstielu ilmselt ei peagi kokku minema laisaks ees kui miljonite lemmik ja sealhulgas miljonite tugevamalt kaunima sugupoole esindajate lemmik. Sellise renomee säilitanud sealtmaalt peale, kus ta soulmuusikast tuntuks sai. Muidugi karjääri jooksul on ta kohtudeid pidanud käima teistelgi põhjustel, sest siis me kuuendal aastal, kui ta oli üritanud kõigest väest diskomuusika Huusel kõrgematele lainetele edasi seilata ja sellest miskit välja ei tulnud pidurdada, helistama end pankrotistunud popmuusika ettevõtjaks ning seitsme seitsmendad, vastan talle ka pankrot välja, kuulutati võlga, oma võlgasid oli aisakil kogunenud tubli kuus miljonit kuidagimoodi naiseks ees ometi läbi nende erinevate tõusude ja mõõnade muusikas suutnud ikka aeg-ajalt pinnale kerkida. Öeldud ja kirjutatud küll on, et musta muusika kõige erinevamates suurkujude hulgas sinna suurkujude sekka Eeess kahtlemata oma muusikalistest saavutustest kuulub on kaunikesti vähe leid tegelasi, kes ühest ajastust teise oleksid suutnud sujuvalt liikuda. Nii et nad oleks ühtpidi õigetpidi aja muuseas asetanud ja teistpidi, et nad oma isikupärast poleks palju kaotanud. Kui sellise olukorra kirjelduses tuletada meelde näiteks briti kriitiku Chick Paansi sõnu, kes just nimelt 95. aastal koheseks ees taas peale pikki-pikki filmimuusika treimise aastaid ilmus plaadiproduktiga turule kahega korraga üks instrumentaalalbum, teine sisaldas pikemaid lühemaid vokaallugusid Chipaaz nimelt väitiski. Kui mõelda sellele, et mass Davis puhus oma suurepärast trompetit kaunis kesti, mõnikord ebamugavas olukorras muusikalises situatsioonis trummimasinat süntesaatorid vahel, kus trompet oma iluga säilitas, aga muusika üleüldiselt ei tuksunud ja hinganud enam sugugi nii veenvalt nagu ma varasemalt tööd. Ja kui džinsbrov 90.-te alguseks oli, mitte enamus, kui lihtsalt oma hale vari siis ainsaks ees oli suutnud laveerida. Vähemalt see briti kriitik arvas nii nende kahe võrdlemisi kehva variandi vahel ja tulnud lagedale suhteliselt Häädealbumitega. Nendelt ühelt 95. aasta albumilt brändid sai ennist lugu kuulatud. Too oli too Lions pumpoli loo vanatöötlus. Ma arvan, et uhkesti ja pikalt saalne saate saadet lõpetama täna siin eikellegimaal Heesi ikkagi talle esimesena geno loomingulise järgu kuningate lõpu, seitsmete alguse pika-pika tööga, niisiis pikkade palade oleks mitte pikkade nugade öö kellelegi mul jätkub veel mõnda aega. Selle nädala saade oli asjaga ja siis järgmisel nädalal räägime juba kellestki teisest praegu lõpetavaiseks ees. Mina olin tikkus, nüüd jääme kuulmiseni.