Ka lubatud on täna kunstide kanalist stuudiosti. Brehing kes esindab firmat? Braun esindab firmat terves Baltikumis on Baltikumis müügimänedžer? Jah, nii nagu lubatud, me kõneleme sellest kuulsast kaubamärgist. Aga kõigepealt siis firma Braun kaubamärgi ajaloost. Võib-olla kõigepealt firma saunaajaloost. Et 1921. aastal asutas saksa insener Max Braun Frankfurdis väikese mehaanikatööga ja millest siis tänaseks päevaks ongi välja kasvanud firma Braun. Algselt tootis ettevõte siis detektorit, transformaatorid, kondensaatoreid ja pistikuid. Kolmekümnendatel aastatel tõid firma Brownile kuulsust ja edu, raadiod ja grammofonid. Neljakümnendatel hakati valmistama lisaks eelnimetatud toodetele ka pardleid ja elektrilisi kodumasinaid. Pärast maks Brauni surma 1951. aastal võtsid firma juhtimise üle tema pojad Ervin ja Artur ning siis hakati tootma ka välklamp, projektorit ja muud fototehnikat. Ja siinkohal kõrvalpõikena. Ma vabandan ühe meeskodaniku ees, kes helistas mulle paar nädalat tagasi ja küsis Brauni välklampide kohta ja piinlikkust tundes pean ütlema, et sel momendil ma ei teadnud sellest midagi, kuid nüüd saadet ette valmistades, uurides firma ajalugu pean ütlema, et jah, me oleme neid tõesti valmistanud, kuid nende tootmine tänaseks päevaks on ammu lõpetatud. Tavakuulaja seostab ilmselt siiski praoni kõige rohkem siis meil siin Eestis praegu ka kohvimasinat, paardlid, tosterid, eks ole? Nii ta on ja kui me läheme ajaloost edasi, siis kuuekümnendatel statel valmistas Braun televiisoreid ja magnetofoni. See oli siis esimene aeg, millal Brauni pardel Sikstant sai kõige ostetumaks habeme saparaadiks kogu maailmas. Aga 67. aastal omandas firma pragune aktsiatest suure osa Silet korporatsioon Ameerikas. Ja tänasel päeval me siis kuulume Silet korporatsioonile. Millisel kohal on Braun praegu maailmas, kas ta on ka esirinnas? Braun on on maailmas kahtlematult esirinnas ja see, et kas üks või teine firma oma toodetega on esirinnas või ei ole, selle siiski määrab ära tarbija. Ja Braun on tarbija poolt soositud kaubamärk. Kui me räägime Brauni firma soositusest, siis ütleme nii, et Brauni toodang tänasel päeval me võime tema tooted jagada viide suurde rühma, millest siis esimene oleks pardli diaraseerimisaparaadid. Teine suur rühm on kodumajapidamismasinad. Kolmas juuksehooldusfööni lokitangid, neljas on suuhügieen, hambaharjad, elektrilised ja viies on siis kellad ja nõudlus erinevatele toodetele erinevates maades on erinev. Näiteks kellasid müüakse kõige rohkem Itaalias ja Saksamaal. Pardel on ülivõimsalt kõige ostetum Ameerikas ja Jaapanis. Juuksehooldus, treenid, lokitangid jällegi Euroopas samaga. Kodumasinad. Kui me läheksime üle Brauni disainile, firma populaarsus on väga suuresti sõltuvuses disainist. Mida te Brauni disaini kohta ütleksite? Firma Braun on saavutanud oma maine ja edu suures osas tänu väljakujunenud disainikontseptsioonile. Kui me hakkame rääkima firma Braun kaubamärgist ehk logost, siis nõndanimetatud väljavenitatud A täht tekkis seal kolmekümnendatel aastatel. Kuid sellisel kujul, nagu praegu maailmas teda tuntakse, loodi ta 1952. aastal suure osa Brauni disainist. Me võlgneme tänu mehele, kes liitus Browniga 54. aastal. See mees oli tiitel Raus ja ta töötab tänase päeva Taiwani firmas, on juhtinud disainerite meeskonda ja tänu temale on me lööme siis tuntud. Ja ka tema töö on tunnustatud koguma maailmas tänu seoses meie toodetega. Siin võib tuua paar näidet, näiteks George pampidu keskusest Pariisis. Mis on Euroopa üks kuulsamaid kaasaegse kunstimuuseumi võttis hiljuti oma püsikollektsiooni 150 Brauni toodet. New Yorgis moodsa kunsti muuseumis on nende püsikollektsioonis ligi 40 Brauni toodet. Ja ütleme neid kõige esimesi kauni tooteid ostetakse ja müüakse tänapäeval oksjonitel ning nende kirjeldusi avaldatakse kataloogi. Olete te ise näinud ka esimesi Brauni tooteid? Kahjuks ei ole, sest meie keskus asub praegu Saksamaal kroonbergis ja seal on väljas meil kaasaegne toodang, ainult. Mida lisaksite veel praani disainile juurde? Brauni disain on võitnud hulgaliselt auhindu ja diplomeid. Esmakordselt toimus Pariisis 1937. aastal maailmanäitusel kusjuures võib öelda, preemiaid on saanud nii tooted, pakendid kui ka disainerite meeskond, kes on nüüd välja töötanud. Ning rõõm on öelda, et toetada noori disainereid ja nende loomingut siis Braun on asutanud 68. aastal disainipreemia maailma andekatele noortele disaineritele. Siinkohal ütlen ma juba poole saate pealt, et ka Herman Brown on pannud kunstikanalile välja oma preemia. Mida siis ma laupäevases saates juba tutvustan ja, ja sellest kõnelen, nii et ka teie siin Eestis ei jää alla. Milline on praoni toodangu ostja? Brauni toote, ma arvan, et ostab inimene kes on nõus maksma toote kvaliteedi ja muga hobuse eest tema kasutamisel, et teda lihtsalt hõlbus kasutada. Et ta ei häiri meie igapäevainterjööris silma, et ta sulab sinna kui maailmas. Oleme üks juhtivamaid kodumajapidamismasinate tootjaid ja samal ajal kahjuks ka üks kallimatest tootjaid, sest firma kontseptsioon on see, et me idee kvaliteedile nõrgemale kvaliteedile mööndusi et saaks toodet müüa odavama hinnaga. Kuid kõigi meie konkurentide kohta maailmaturul. Ma pean ütlema, et kahjuks need konkurendid oma hinnatasemelt on Eestis ja Baltikumis meist kaugel ees ja Brauni tooted on siin praegu küllaltki soodne osta. Nii et see peaks igale inimesele jõukohane olema, sest on ka erinevas hinnaskaalas tootelt. Brauni disaine kontseptsiooni on välja töötanud 40 aastat tagasi. Filmirežissöör Fritz Aisler ja Brauni disain lähtub siis. Esimene, kõige suurem põhimõte on ausus, ausus, inimese vastu on kõige tähtsam nõue ja ainult aus disain saab olla õige disain. Inimeste nõrkuste ära kasutamine on meie arvates halb disain. Disain peab tagama kasulikkuse funktsionaalsuse tootefunktsioon ja kasutusala määravad tema vormi ja hea disain on funktsionaalne disain. Brauni disainerid heidavad kõrvale ega kasuta üleliigseid detaile ega konstruktsioone, mis võiksid segada toote kasutamist. Disain peab olema selge. Toode kasutamine peavad olema tarbijale võimalikult arusaadavad ja selged. Disain tagab toote kasutusmugavuse. Et tarbija oleks toodet võimalikult mugav ja käepärane kasutada. Lihtsus vähem disaini on hea disain, Brauni disain, kvartalit ja lihtne võib öelda. Ja meie insenerid püüdlevad ja disainerid selle poole, et minimaalsete vahenditega saavutada siis maksimaalseid tulemusi. Korrastatus. See tähendab seda toote kõikidel detailidel on oma loogiline koht ja järjekord. Mitte ükski element ei ole meelevaldne ja juhuslik, vaid selline korrastatud annabki Brauni toodetele nii iseloomuliku rahuliku mulje ja välimuse ütleb loomulikkus. Vaatamata oma rangele ja lihtsale välimusele ei mõju meie tooted ebaloomulikke, kunstlikke ja võib-olla ka ebasõbralikke Ena. Loodame, et nad sobivad igasse interjööri loomulikult ja sundimatult. Esteetilisus on asi, mis on kaunis vaid siis, kui ta on hästi tehtud ja kvaliteetne. Esteetilisus seisneb kõikide detailide kooskõlas ja omavahelises sobivuses. Kvaliteet lohakas töö ja järeleandmised kvaliteedis annavad tunnistust aususe puudumisest tarbija vastu ja kestvus. Hea disain tähendab ka pikaealisust ja Rauni disainerid lähtuvad uute toodete disainikontseptsioonide loomisel eelkõige tehnoloogilistest uuendustest, täiustustest ega lähe kaasa lühiajaliste moevooludega. Me oleme täna kõnelenud Traunes nii palju head ja me kohtume tiit prähinguga veel ja seda juba augusti esimesel reedel. Aitäh teile. Tüütu.