Tere, muusikahimulised kaasmaalased, tänast ei kelgima, muusikat teevad meile ühe mehe orkester nimega Fortett ja postrokitrio frits. Niisiis nelja mehe ansambel ja külmutuskapp ja mõlemas neis loomingulistest kollektiivides on mõtte eest lehvitajaks liigutavaks jõuks noor briti mees, keeral Hemden. Tutvus temaga on alanud, kestab kuni saate lõpuni, mina olen Tiit, kust mets. Ma kutsun teid hea meelega astuma nüüd hea kõlades lapsemeelsus ja kaunisse elektroonilisse idülli. Fort, et nime poolest neljaliikmeline grupp, õigupoolest nagu eelpoolgi öeldud, ühe mehe orkister, orkestri liigutav jõud keeral oli loole nimeks andnud sondi free ehk 23 ja kahtlus püsib loo salvestamise aastal 2001 võiski noormees olla 23 aasta vanune kiirem Hemdeni ja friinsi nimelise külmkapi nimelise grupi ansamblikaaslaste muusikaline tee. Ajal, kui poisid olid kõik enam-vähem hilises teismeeas koolipoisid kindlasti kolledži alles ootas ees ja pritsiga salvestati esimesi palasid siis, kui, siis kui aeg lubas, sest tundub, et tegemist oli tublide õppuritega. Niisiis salvestusstuudio lasi oma uksest neid sisse poiste enda soovil ainult koolivaheaegadele, pühade puhul. Ometigi tollest tasapisi, sest algusest kasvasid välja kaunid asjad. Võib-olla esines sissejuhatava teksti, tahaks nüüd tagantjärele veel pista. Ma juurde, kutsudes teid enne elektrooniliste idüllide sisse, oleks võinud sama vabalt ka öelda, et tegemist on, ronis akustiliste heli pintseldustega ja ometigi nagu võiksid vabalt öelda võrokesed kõik see, mille keeran Enden üksi või kolmekesi on muusikasse pintseltanud. Kõik see on puhtalt enamasti arvutiga tehtud. Nii või teisiti, äärmiselt orgaaniliselt, loomulikult ja pingutamata paistavad need helipildid kõrvu paitavad küll ja kummaliselt kombel doktok ehk rähni loo järele. Võtame nüüd sukelduda muutuk toiduliste ellu. Tegemist on võib-olla ainsa lauluga selles saates niipaljukest, kui neid laulusõnu seal ka on ja need kõnelevad mürgistest, putukatest nimega moskiito. Nõnda klaaril kõlaleotüünel kujul lihtsaid muusikalisi rõõme ja muretut meelt võivad garanteerida praegusajal võib-olla tõesti üksnes putrid. Tsitaadi lõpp. Seesugune arvamus on pillatud tänase kellelegi maalase kiirel Herdani muusika pihta. Ma usun, et tema kaasmaalasest muusikakriitiku poolt kriitiku nimeks on jonn, malmi on võtnud kirjutada Kieran Hemdeni noore mehe elektroonilise akustilisi tüllilisest muusikast mitmel puhul muuhulgas briti muusikaajakirjas vaie ja Don märkusel Maivismi ja muusikalise kõrgtehnoloogia seotuse kohta. Võib-olla päris mitmeid tähendusvarjundeid, mitmeid plaane. Aga tõsi ta on, et forte mida selles saates enamasti kuuleb. Kirjal Herdeni teise grupi friits kõrvalsaamislugu sellest algas, kui noormees Hemden enne selle esimese arvuti ostis. Too juhtiskloyal, kui mees marssis Manchesteri ülikooli ja sealt kummalisel kombel küll Kurfoorteti välja sopistamisega teise ansambli kõrvale, algas ka Hemdoni suurem huvi väga kurja kõlaga vaba improvisatsioonilised freejazzi vastu. Tõsi, mõeldes nimedele, nagu oled koltrein, Jol oled kõrval vaid Jon koltrain, ei pruugi küll leida vaimukõrvas erilisi kokku kõlasid keeran Hempteni pintselduste nonde meeste kirglise improvisatsioonivooga. Aga koltreina on teisigi peale jonni, nagu me siin oleme võtnud ka meenutada eikellegimaa saadetes tema kaasa. Alice koltrein oma pikemates muusikaliste Soopustes on küll vähemasti pillipargi poolest kasutanud mitmeid seesuguseid instrumente, mille kõlasid Cafooteti ja vahest ka tolle teise kiram Hebdeni. Ansambli Trio. Frich muusikas võib kuulda. Järgmine pala on selle saate esimene näide Friidilt ehk külmkapilt. Kuigi kolmiku asemel tunduks küll selleski palas olevat tegemist. Peaasjalikult keeran Hemdeni kitarrisoolonumbriga. Vahepeal on eetris asendunud külmkapp taaskvartetiga ehk ansambli Free asemele omeetri valgele ilmunud taas Fortett. Ta viimati praegugi mängib poolt, et niisiis keeran eedeni ühe mehe arvutiorkester. Ansambli ühe mehe orkestri Filibindsaldustes on palju võluvaid vastu oksusi, kui teada, mis allikatest seisused helipildid on kunagi kokku saadud, millele nad on õhku ehitatud katmata kõla poolest küllalt sarnasusi hõlpsasti leitavad kaugemast ja lähemast ajast. Nii mõnigi Marsi elektrooniliste hiirte Palace Sis Grupilt mousse'i maas või varasem aegne pälvinud käpeookestrahmisema populaarse muusiku muusika kuhugi Väärt varasalve kaugemasse otsa jääb, on kindlasti kergelt meelde tulema moodi juba ka näiteks too Iirimaal elav, mitte iirlasest helilooja Daniel Figis kelle kõlaline esteetika tihtipeale kipub samasse kanti kuhugi enam Hemblanegi oma. Nõnda nagu kusagil on selle kõige tõuke jaoks olnud muusikaliselt vähemalt mingil perioodil 90.-te aastate lõpus uue sajandi alguses Chessi helid. Või see asi küll, mida keeran, heeblen sealt siis välja sõelus. Samamoodi on tema arvuti, ühe mehe orkestri peamisteks innustajateks olnud räppi, hiphopi, praegusaegse rütmibluusiprodutsendid. Ilmselt ikka selle poolest, mida nad suudavad kõlaliselt pihta hakata ja milliseid Pillegi, kas siis sämplida enamasti ikka sämplida, šamplerdada, ära kasutada. Moodi on ka Jepteni muusikas leitavad äärmiselt erinevad instrumendid maailmakeel puhk kui löök, nii Aafrika poolt kui kaugemalt idast. Ja samas kusagil on kahtlemata ka too heliline inspiratsiooniallikas, mida seesuguse tüüne kõla akustiliste pillide justkui akustiliste pillide puhul võiks kahtlustada. Eks ikka folkmuusika, nagu ta ise ütleb, teda ei huvita järele aimamine. Kui ta kasutab ükskõik kas Chessilikke või hulk elemente, siis pigem innustab teda teadmine, et neid on võimalik hoopis teise konteksti ümber istutada. Nüüd pöördume külmkapi valgele tagasi, lõpuks ka tolle ansambli ülejäänud liikmed keeranud Herdeni kõrval saavad pilli mängida eine Milhani Scheffer kes koos keeranud Ethaniga kokku Fritz ja kes meil nüüd pikalt pikalt mängivad teemal trummimasinad ja kellamängud. Te kuulate ka meile nii muusikatundi, ei kellelegi ma ja mängib meile ses tunnis Britney Noormehe, keeran endani muusika. Nii ühemeheansambel Fortett kui trio Fritz viimatine esitas pikapala rütmimasinatest ja kellamängudest aga vaatamata sellele kõigele kui klaar Ando kõla ja kui naturaalne peaaegu nagu rikkumata mullapind tundub Kieran heerdeni heliline harimise töö vaatamata sellele kõigele, et see seal nõnda värske nagu mõnus kastane muru võib orgaanilisus olla, tal on muusika juures ikkagi vaid kõigest illusioon või kes teab, ehk ei olegi, kõike, võiks sõltuda sellest, mis eesmärgid sel mehel on, kes seda muusikat ise teeb. Võib-olla ei olegi kiirel Heedeni suurim eesmärk seesuguse helimaastiku kokkuseadmisel, Too otsitav emotsionaalne ehedus või väidetav lapse meel, vaid ehk lihtsalt muusikalisi tekstuuri mitmekesisus ja selle kokku põnev paneku põnevustegija enese jaoks. Nii või teisiti sõrmub lõpuks tema muusikas vaatamata selle läbipaistvusele kokku äärmiselt palju erinevaid muusikalisi kiude, milles ta Chessiliku folkloor ja räpi hiphopi poolt on mõne sõnaga mainitud. Eks mees ise tea, missuguseid kilde sinna sisse võib ära peidetud veel olla selle sillerdav Spin alla. Kõik see võib olla niisiis muusikaliselt õigupoolest üks suur sasipundar või sõlm ja sõlm suisa ise on järgmine Panagi Fortetilt seal tängul. Seesugune oli heli kunstiline liim, mis maailma koos hoiab, ehkki eedeni sõnutsi luua World sees hoiab koos muidugi kenam Hendeni muusikat pole iseenesest miski muu sideaine, kui keeran, jänesetahe helikunstiline fantaasia ja kahtlemata kõvaks abiks tema arvuti kõvaketas. See, mis jällegi kirjeldajail ja kroonikul aitabki heldanit kokku viia, teiste omataoliste ka tundub olevat sõnapaar, nii nagu mulle seda eestikeelne meeldib, ümber panna arvutiseeritud pastoraadi jääks palju sellestki muusikast, mis Friidilt ja Fortetilt selles saates kõlab, on üks osake tolle noore mehe, olles algavast muusikukarjäärist. Nii mõnedki muud heliplaadid, välja arvatud kui need, mis tänases saates mängitud valikuliselt võivad kõlada sootuks teistmoodi, nii friigi kui Fortnite nime all. Aga meil on oraal kohe jälle võtta seal eurifilosool rait ehk kõik on kombes. Leila astus läbi ja vaatasime siis videosi. Seesugune sisu oli viimatisel heli värelusel sisuks läbi astujaks tänasel eikellegimaal Allod, keeran Hemden ja tema muusika. Ja kui ta siit ei kellelegi Maalt lahkub ja saate lõpus kuhugi kuuldavus piiril ära kaob, ei tähenda see kahtlemata seda, et see muusika kadunud meie jaoks siin või sealpool eetrit. Me kuulasime, saadeti kellelegi, kuulasime kellelegi ma muusikat, mina olin kiik, kus need aitäh kuulamast, kohtume järgmine kord.