Tere õhtust, kallid kaasmaalased, minu nimi on Tiit, kus need teie ja mina me teeme ja kuulame kaneelani muusikatundi eikellegimaa, kus täna 55 minutit mängib meile suurepärane saksa trumpetist Markustak House. Sümpaatse eakuse kerguse, vabadusega ei kellelegi ma eetrist äsja läbi liigelnud pala paaris lõpetasid kahekesi saksofoni trompeti mängides vennaksed Markus ja Siimon, Stock House Marcustok House, vendadest vanem on oodatud külaline, tõsi küll. Soolokontserdiga jätskaar festivalile 23. aprillil mängima Tallinnasse Kaarli kirikusse. Vennaksid stock, Hosonicus, trummar J. Häänesega oli ta ka kolmekesi kokku ansambel apaaris. Eks neist džässi lähedastest gruppidest, milles Marcustok hobusel. Nii tema kui vend arvatagi on tänapäeva ühe olulisema nüüdishelilooja Karl instocouseni pojad millesse nad kuulnud on. Lisaks sellele grupile on teada kahtlemata teisigi küll vennaks, et ei mäleta päris meeleldi kõiki noorepõlve ettevõtmisi. Ent sure, sümpaatia ja varjamatu aupaklikkusega suhtuvad nad kõigesse sellesse, millesse neid on kaasanud Nende isa, Karl kants. Võrkustab kaugen, kes on õppinud trompetit nii klassikaliselt Euroopa moodi kui ka džässitraditsiooni pidi antakse Sofi käe all on kaasa teinud Kanhistok hauseni üsna monumentaalseid ooperitsüklites. Ühes selle osadestiva teismelisena hiljem hakanud tundma huvi džässi vastu, aga ka ise välja jõudnud 90.-te aastate keskpaigaks üsnagi suurejooneliste kalliste vaatemängudeni. Leid gene kirjutanud tihtipeale koos Venno Simoniga. Nii on mänginud väga suurejoonelised ja suurearvuliselt koosseisud, orkestrid, džässi, improvisaator, sotsialistide koorid ette, juubeliteoseid Kölnis 90.-te keskel viilutada nagu kirjutavad Saksa allikad. Laaserunud hoia kõvelk ehk siis eesti keeli ulja, laseri värvilised mällu mängu ja aupauku saatele. Terasel eikellegimaal on võimalik ost mööda püütud ette pöörata Marcustokaalseni Troppetisti ning katalüsaatori helilooja ansamblimängija lüürilisemaid pooli, sest arvatavasti kohase vaos hoitusega. Kõlaliselt moel saab toimuma ka tema kontsert Kaarli kirikus Tallinnas. Seal mängib ta küll üksi, järgmises palas, aga taas koos venna ja ansamblikaaslasega grupistab paarisjook häälesega. Riyoss rõõmu lugu. Trompetis Marcustok Hoven on suurepärane stilist on äsja soleerinud mehe kohta märkinud Euroopa kriitika ühtiks paremini Stokaalsete perega juttudele saanud Eerik päev. Markus eelistab eelkõige tooni, puhtust, selgust, trafineeritust ja tihtipeale üsna lihtsalt meloodilisust. Tompetistide seas haruldane selles mõttes, et kui kaasaeg kubiseb instrumentalistidest, kelle tehnika on meeletu aga emotsionaalne väljendusrikkus kasin, siis Markustab, kausin, on seesugustele, mängijatele oodatakse vastukaaluks una Ronald veelgi Erik päev. Meie omalt poolt võime lisada, et stock hauseni nimeks Markus, trompeti toon kui tema improvisaator. Anded on ilmsesti sümbioos, mis aastaid arenenud ja edenenud nii Euroopa klassikast kui kahtlemata džässitraditsioonist. Sellest oli juttu ennemgi Bassist, kes Marcust Ocousoniga kõige kuuldavalt koos musitseeris. Eelmises palas kross provintsis. Tule sildade oli ameerika kontrabassist kärbiigop. Üks Marcustok Houseni tihedamaid koostab reid viimastel aastatel, eriti 80.-te lõpus 90.-te alguses, kui nad koos nii mõnegi plaadi Müncheni erikompaniil ESM salvestasid. Üsna tuntud nimesid nii Euroopa mastaabis kui Ameerikas ja mujal. Poolgi, kellega Markkus Stockholmis on koos mänginud, all jätkub, mitte üliohtrasti. Aga märkimisväärseid samasuguseid isikupärase hästi lihtne on seal nii mõnigi. Nii klahvpillimängijad, ainerbrünchausku, Jasper valt hop, lisaks eelnimetatud Ameerika bassivirtuoosi lega rebiicockilaga chill muusika Henrik Diaas, saksofonist Charlie Mariano. Sageli nagu eelpoolgi öeldud, Marcostok House, mänginud mitmetes koosseisudes koos oma noorema venna Simoniga, kes nende ühisele papale Carnhantsile on tihtipeale stuudios abiks just nimelt uuemaaegse digitaalse elektroonikaga ümberkäimisel. Järgmine lõik ei kellelegi ma eetrist kuulub osale pikemast komprovisatsioonist, nagu Marcus Stockholm nimetab 95. aastal plaadi salve saanud aga juba aastaid enne seda salvestama hakatud possible World on selle üsna ambitsioonika ettevõtmise nimi. Ka mängivad seal lisaks vennastele veel pianist, nuridžiotav Jutsi, sellist Rohaldes raam. Ning hiljem on nende kõigi poolt mängitud spontaanne improvisatsioonilised meloodia, rütmifiguurid stuudios kohandatud võib-olla algmaterjaliga võrreldes hoopiski teistmoodi kõlavaks komprovisatsiooniks. Võimalikes maailmades. Ses kombinatsioonis nimega fosfel World asub kellelegi ma tubli 10 minutit. Üleeikellegimaa lehvisid, võimalik, kuid maailmad ehk viimane osa trompetis tymarcustok Hosni kujundatud üsna ambitsioonikas komprovisatsioonist, nagu ta nimetab inglisekeelse nimega possible World. Mängid selle mitmes variandis nii stuudio kui elusa esituse sümbioosis ette üsna arvukas koosseis ja tollest jäi küll ennist täiesti ebaõiglaselt nimetama. Ta on väga sageli kuulda olnud ja seda kompositsiooni ning komprosatsiooni lõpuosa rütmiliselt vedanud pisi Berkishani mängija Ramessotham kus temaga lisaks Macustockmumine trompeti fabritio habritsutav jutši klaveril ja tema häält kileaeg-ajalt kuulda. Vioolamängija Rohandes raam, Prompetisti, Markkuse veri, Siimon, stock-house'i süntesaatoritega, elektrooniliste löökpillidel ning selle koha peal pole parata, peab veel kord mainima, et Marcustok Hosoni etteaste jätskaar algaks 1000 23. aprillil. Ei saa kõlada ilusasti kuidagi sedamoodi nagu tänase saate palad sest siis tuleb tegemist sooletastega. Buss Markus Stockholmi trompetit toonivad ehk mõningad elektroonilised varjundid, aga ei, mitte kaasmängijad. Küll on meile ilmsesti tuttava mehed vähemasti muusikalistele kinohuvilistele järgnev teema, kus mako stock Hoson, erinevalt ansambli juhi või kaasliidrirollidest nagu eelpool on seekord lihtsalt ansamblist kaasa mängija osas. Seal Nino rota kirjutatud filmi muusikaline pala Amar kord kus Marcustok hausel trump til mängib koos selle salvestise eestvedajate kitarristi Miroslav Tadić ja trummari Maknausseftiga. Lisaks neile veel saksa saksofonist Wolfgang Push ning Nemad teevad ei kellelegi aast paariks pooleks minutiks Omarcordi. Täna sai kellelegi mao ära valitud trumpetist ja ühtlasi festivali Edgar 2001 vahest võluma vaid väliskülalisi. Marcust OK House jättis viimati kuuldud kauni romantilise heli pintsenduse algusosa küll vend Siimanni saksofoni kujundada, aga omamoodi Kendandub mõelda sellelegi mis nime ta teema kandis. Võiks oletada, et näiteks kaunis nägemus või õhtu unelus või loojuv päike või midagi sarnast. Aga tegelikkuses on tolle loo nimeks antud vendade Stockholm Sainte poolt. Karneval. Karneval võib ju meie meeltes võib-olla nii mõnegi kuulaja võetas seostuda pigem millegi Lõuna-Ameerika rikuga millegiga, kus on sedasama, mida Macustok homseni üheksandate keskpaiga suuna joonistes muusika vahel. Ta mängudes ikka seda lihtlaaseromfoiger värki. Aga vaoshoitus muusikas üldiselt on, tundub nii perekond stock, Hausnitele võrdlemisi omane, kindlasti viimane, väga selge arusaam sellest, millisena, millist osa oma muusikast tahetakse avalikkusele esitada ja avalikult pakkuda. Lopagar Ants teadupärast on suutnud ajamisele jõuda nii kaugele, et peale tema oma kirjastuse tema mitme viimase aastakümne teoseid keegi teine õigupoolest ei avaldagi. Aga tundub, et pojad ensiimal, vend Markus oma muusika avaldamisel plaadistamisel mitte just erilise üliagarus aja suure produktiivsusega silma paistnud sellega, et, et nad välja annavad ikkagi seda, millega nad ise enam-vähem lõplikult rahul on. Eelpool ette mängitud. Võimalik Taali ilmade komprosatsiooni possible World üks osa. Oli õigupärast opositsioon, mille valmimine võttis aastaid ja arvatavasti on see seesmine kvaliteedikontroll Markus Stockholmi, nagu trompetis Ki helilooja improvisaator burks täiesti hindamisväärseid omadusi. Nüüd aga on eikellegimaal juba hilja ehk loo pealkiri kleit mängivad seda Marcustok House trompet, keri pihcock, bass, fabritsi ootav jõutši klaveril ja Soro Pavel löökriistadel. Aegamisi liikudes jõuab teinegi kord kindlamini kohale, kui ülepeakaela kiirustades peaaegu päral on tänase kellelegi ma saate viimane pikem, rahulikum kompositsioon, kus seekord see kellelegi maalase ja jätskaar hästi oli esineja Marcus stock house, nii etteaste trompeti on veel mõnegi passi kurvi taga. Aga kohana ilmsesti lõpetada see saade. Marcustok Ausin enesepäralejõudmist Eestimaale oodates tsitaadiga temalt eneselt, mis kõlab nii. Läbi noodi liigub miski. See, mis ma mõtlen, ei ole mitte noot ise, kui niisugune vaid läbinoodi liigub energia. Kui mängida mis tahes nooti, õigel hetkel siis energia vallandub ja spirituaalsus muusikas on. Minu meelest ongi see moment, kus sa sisemiselt rõkkad ja täpselt nii see ongi õige. Ja kui säärasel hetkel sõnootsinud puudutab, siis arvan, ma oled sa harmoonias millegi suuremaga. Tsitaadi lõpp. Meie pisike eikellegimaa, saate lõpp saab järje nädala pärast, samal ajal teistsuguse muusikaga, mis küll siiski püsib jätskaar lainel edasi. Mina olin Tiit Kuznetsovi, see saade koos Marcustokrozeniga on peaaegu palgal.