See kakk. Tere, kallid raadiokuulajad, käes on pühapäev ja aeg asuda audiorännakule vähem tallatud radadele. Algab saade, hallo, kosmos ja mina olen Ingrid Peek. Minu tänaseks saatekülaliseks on Arizona indiaanlaste vaimne liider ja hõimupärandi kandja moonapulaka, kes külastab Eestit, et indiaanilaagris osalejatele tutvustada oma rahvakultuuri ja kombeid. Monopol hakka vanemad olid hopi ja haavast Supai hõimude esindajad ning tema indiaani nimi on vait. Iigli vumann, valge kotkanaine. Juba varasest east on ta tegelenud põlisrahvaste õiguste eest seismisega ning pärimuse uurimise ja edasiandmisega. Ta on kirjutanud erinevaid sotsiaalteaduslikke artikleid, kuulunud mitmetesse põlisrahvaste eest, seisatesse komiteedesse ÜROs ja mujalgi ning olnud oma hõimuvarahoidja. Tema tegevust on hinnatud mitmel moel ning üks väga suur tunnustus on see, et ta on valitud üheks põlisrahvaste esindajaks rahvusvahelisse 13 vanaema nõukogusse kuhu kuulub 13 auväärset vanaema ja oma rahvakillu vaimset juhti üle kogu maailma, kes tegelevad põlisrahvaste probleemide teadvustamise ja õiguste eest seismisega ning püüavad oluliste inimõiguste ja keskkonnaalaste teemade juures sõna sekka öelda. Selle kohta lähemalt lugemiseks toksige neti otsingusse sisse näiteks International Council of töötin indi Chinese Grand mades või minge kosmonautide klubisse aadressil Facebook, punkt com kaldkriips hallo kosmos ja leidke sealt moona teemalt lisalugemist. Moona juttu tõlgib täna tema vaimne vend indiaanilaagriks korraldajatest Toomas Urb. Tänu vendadele Urbidele on indiaani rahvaesindajad Eestis külas käinud juba 1996.-st aastast ja loodetavasti see kultuurisild kestab ja ulatub ka tulevikku. Kellele on indiaani teema südamelähedane, siis uurige lähemalt kodulehte. Indiaanilaager punkt ee ja kuulake raadio kahe kodulehelt saate hallo kosmos arhiivist aadressilt R2. Ee kaldkriips hallo kosmos umbes aasta tagasi tehtud saadet vendade Urbidega. Ja enne kui asume moona, poolaka elu ja tegemiste, ilmavaatleja, indiaani tarkuste ning ka hiljutise Rio pluss 20 konverentsi muljete kallale. Kuulamegi Urbide imelist lugu, kuu. Tulerauaga Ta ei tule enam aga. Kas Vena vaen, kaskena vaev ja nii kuu? Tule enamaga tulerauaga. Mine tänasteks, saate külalisteks on Arizonast pärit indiaani rahva esindaja ja hõimupärandi kandja moonapolaka ja tema eesti vend, nii-öelda tooma Surb, töringsikene Haimuna Log tantsivaid folkamintidesseov, hallo, kosmos, nagu kombeks, tahaks algatuseks teada sinu lugu, et sa oled terve oma liku elu tegelenud indiaani rahvakultuurikandmisega ning vaimse pärandi hoidmisega mis on ääretult tänuväärne ja oluline töö, et sinu tegemistest räägime varsti veel pikemalt, aga kõigepealt ole hea, palun tutvustanud meie kuulajad. Räägi palun natukene oma taustast, oma eluteekonnast, jaga päritolust, et sa oled hopi ja haavas Supai hõimu. Kõigepealt monotervitab oma hõimukombe kohaselt Kamyuu oma rahvakeeles. Monav päritolu on hopihas subway teeva debatigel in languitsis hamba Hanva handada dema ava suppa nimi on valge kotkas. Hambaisa poolt on ta hopi ja deva ava suppa ei perekonda on tal veeglen. Ja hobipoolt on ta päikese ja tema poolt on ta tubaka Kland. Selline päritolu. Ja ta on pärit Colorado jõe indiaani hõimust. Ja ta on vaimsete praktikatega tegelenud alates sellest ajast, kui ta oli 14 aastane. Kuidas sa sellele spirituaalsele teele sattusid, 14 aastaselt? Et see oli aeg, kui ta oli oma lapsepõlvest välja kasvanud. Ta oli 14 aastane ja tema ema ja tema tädid rääkisid temaga, võtsid temaga suhelda sellest, mida tähendab olla noor naine ja nad ütlesid seda, et sa oled sündinud siia maailma eesmärgiga et mitte lihtsalt niisama, vaid, vaid sul on põhjus olla siin. Ja traditsioon nende nende kodukohas oli selline. Nad päeva jooksul oli neil neli palve korda. Palve oli alati on alati olnud osa tema elust. Ja see osa noore naise ikka astumise tseremooniast ja pühitsemistseremooniast oli see, et vanemad naised juhtisid tähelepanu sellele, et ta peab pöörama tähelepanu sellele, mida ta teeb, kuidas ta käitub, mida ta räägib, kuidas ta näeb. Suhtleb maailmaga. Ja sel ajal samamoodi ta õppis oma hõimutraditsiooni ja kultuuri tundma seda, kuidas ta hõim funktsioneerib. Kui ma olin laps ja jälgisin oma vanemaid ja vanavanemaid Nägin ma neid tegemas erinevaid toiminguid, aga ma mitte alati ei saanud aru, miks neid tehti või mida nad tähendasid. Nagu näiteks hommikuti võttis ta ema vett ja, ja pritsis seda, pritsis seda maja ümber maha. Ja ma ei, ma ei mõistnud seda ja ja noh, ilmselt ka ei püüdnud mõista seda lapsena. Aga sellest hetkest, kui mind pühitseti nooreks naiseks, hakkasin ma üritama neid asju mõista. Ja ja vee piserdamine enda ümber maapinnale on on ka veeannetus tänu annetus emale maale ja, ja kohavaimule. Alati enne toidu laualepanekut teema võttis väikseid näpuotsaga igast toidust pisut ja asetas kõrvale. Ja et see selle tähenduseks oli, oli nagu vaimutoit annetusvaimudele. Jaa, näitamaks tänulikkust vaimudele ja emakesele Maale. Andmise ja võtmise tasakaal kajastub meie kõikides suhetes suhtlustes. No see on see nagu ütleme, et algus, siis kust kust sai alguse tema mõtestatud vaimne teekond? Sellest ajast alates oled sa suhelnud kõikvõimalike suurte teadmameeste teadja naistega, et kes ja millised on olnud need inimesed, sinu õpetajad. Algatuseks loomulikult kõige olulisemad on olnud minu vanemad. Pärisrahvaste põlisrahva hulgas öeldakse niimoodi, et nagu tema vanemadki ütlesid, et see on see, kuidas me teeme asju. See on see, kuidas me nendes situatsioonides käituda. Kunagi mul ei õnnestunud kohtuda oma oma emapoolsete vanavanematega. Ta rääkis mulle nendest ja, ja, ja rääkis ka sellest, kuidas nad käituksid või kuidas nad oleksid käitunud teatud situatsioonides või olukordades. Ja üks asi, mida ema alati rääkis elu põhialustaladeks on maa, õhk, tuli ja vesi, neli elementi. Ja et oluline on nende suhtes näidata üles austust Ja need eluandvad elemendid, et nende nende suhtes tuleb tuleb olla austav. Ja ta ütles ka seda, et hopi traditsiooni kohaselt et inimesel on eluteel alati sugulased ja sugulus ja et on oluline hoida need suhted alati heal pinnal. Hobi piis hopi rahvas on rahurahvas, nimetatakse. Põhilised põhilised mõjutajad ja põhiliselt õpetajad on olnud vanavanemad ja vanemad ikkagi. Ja kui ma räägin suhtlusest suhtlemisest, siis ma, see ei puuduta mitte ainult inimesi. Ja siis algab siiski nendest neljast elemendist, nendest neljast elu alust alast. Frandovar need kooslused, millest meie elu siin sõltub taimed, loomad, vesi, vees elavad olendid. N ja tiivulised, tiivuline rahvas, Aabeeding, säravel, võistleja tallinn, mis kõik elusolendid. Kuni selleni, kuni selleni, et teatud mägesid nad nimetavad elusolenditeks kive taevast. Et need on need on need sugulased ja sugulased olenditega, kellega, kellega inimolendil on suhtlus läbi terve elu. Aja jooksul on olnud palju õpetajaid, mitmeid õpetajaid. Enamus nendest on läinud teispoolsusesse. Aga üks hopi õpetaja oli see mees, kelle kaudu ta esmakordselt kuulis hobi prohvetlusest. Ja see see toimus ka siis, kui ta oli umbes 14 aastane. Millest need prohvetlused, prohveti sõnad või ettekuulutused rääkisid? Hobi rohvetlus on läbi läbi põlvkondade paljude põlvkondade kandunud edasi noh ja ka läbi laulude oluline läbiv mõte selles on see, et, et inimesed, kes on, kes on oma teel kes vaimsel teel need, need ei tohi kõrvale kalduda. Vaimsete praktikate praktiseerijatest sõltub maailma tasakaal. Suurem osa inimkonnast on kõrvale kaldunud juba vaimsest teest ja kaotanud igasuguse respekti ja usu ja austuse elementide suhtes üldse elu eluvormide suhtes ka iseenda suhtes. Ja seetõttu hopi targad on väga tõsiselt soovitavad põlisrahvastel jätkata oma vaimseid praktikaid. Mida suurem osa inimkonnast kaldub sellest teest kõrvale, seda rohkem juma ja teistel vaimset tööd teha, et hoida seda tasakaalus. See on nagu selle asja mõte. Hopi prohvetluse hopi õpetuse üks alustalasid on see, et on instruktsioon, juhend, juhend sellest, kuidas kanda hoolt maa eest oma elukeskkonna eest õhu eest, kuidas, kuidas inimolend teatud olukordades peab käituma oma ka missuguseid palveid peab ta ütlema, missuguseid laule laulma? See on väga tõsine asi, sest et kui sa usud kooslustesse, siis sa usud ka sellesse, et, et sinu sinu tegevustest väga palju sõltub sinu ümber. Suur osa inimkonnast ei mõtle selle peale, ei pühenda selle peale mitte ühtegi sekundit oma elust, vaid lihtsalt elab kuidagi mingisugusesse teenis ja mingisuguse inertsist abirahvas. Näiteks siin Eestimaalgi käis üks isand esimest korda, kui seltskond siia tuli, onu Lorenz Sovski, kes oli hopi rahuldava põrmule nüüd küll temani hopi pühade traditsiooniliste laulude kandja. Ta valiti selleks selleks tööks selleks missiooniks, kui ta oli väike poiss, ta hakkas neid laule õppima ja edasi õpetama juba teistele kanduksid edasi, tegelikult palved, mantrad. Ja, ja see on, see on terve, terve teema on see, et üks mingisugune pisikene grupp rahvast, kes väga südamega hoiab seda planeeti ja hoiab seda elukeskkonda. Samal ajal kui massiivselt lihtsalt ülejäänud seltskond sõidab rongiga ülena teerulliga. Üks hopi, selline ütlus, mis mulle meenub, on see, et teie olete need, keda te oodanud olete, ehk siis te ise olete need, keda te oodanud olete. Et mis sa sellest mõttest arvad? Kuna me oleme andnud testijale inimestele õiguse enda eest otsustada, õigemini me ei ole neid keelanud, lasknud neil teha kaugeleulatuvaid otsuseid, mis on enesega kaasa toonud kaugeleulatuvaid tagajärgi siis me oleme jõudnud sellisesse kohta, kus, Et me oleme andnud ära oma valiku õigused. No et me oleme andnud lubanud inimestel võtta vastutuse oluliste asjade eest, nagu näiteks vesi Mingisugune tööstus mürgitab selle vee ära. Ja no näiteks on põlisrahvas, elab seal kusagil selle vee ääres ja keegi ei ole nende käest mitte kunagi küsinud, et kas see on nagu noh, sobilik. Ütleme näiteks, et kusagil on oja puhas vesi Ja täna tänasel päeval on see allikas on mingisuguse v? Ja nüüd on järsku mingisugused kommertsõigused on kellegi käes ja sa pead minema oma vett kellelegi käest ostma. Raha eest. Jah, et küsimus on selles, et kuidas, kuidas sai see juhtuda, et nüüd järsku see meie ühine varandus, ühine omand, ühine ressurss et see kuulub kellelegi, kes sellele meie käest lihtsalt ära võtnud, kuidas on see võimalik? Noh, inimkonnale ja lihtsalt ei ole antud võimalust kaasa rääkida teatud asjades. Asja mõte on see, et aeg on võtta vastutus. See asja mõte. See on see, mida see tähendab, et võtta vastutus oma elukeskkonna ja oma tulevate põlvede ja nende elukvaliteedi ja kõigi eest lihtsalt uuesti jällegi enda kätte tagasi. Ja no kõik asjad on omavahel seotud ja samamoodi nagu on nagu on elu alustalad, põhielemendid on omavahel seotud, niisamamoodi on inimene seotud sellesse kõigesse ja anda oma initsiatiiv ära kellegi teise kätte, see tähendab seda, et sa oled kaotanud oma jõu muutunud sõltuvaks. Sinuga võib teha mida tahes. Elu oleks nagu üldiselt vaja enda kätte tagasi võtta, selles on nagu mõtet. Rohvetlused ja siin Mona räägib mitte ainult hopi prohvetlusest, vaid kõigist prohvetlustest mis on põlisrahvaste hulgas liikvel. Need räägivad konkreetselt sellest, et inimsuhtumine ja hoolimatus toovad enesega kaasa turbulatsioonid, mis muudavad planeedi kogu käekäiku. Ja me oleme seda juba märganud, et täiesti tühja koha pealt võivad tekkida orkaanid ja pühkida minema siin linnas ja ja kusagil troopikas sajab lund ja põlisrahvaste hulgas on see teada. Kunagi kohtusime ühe mehega vallas, Blackjack oli selline lakkuvata teadmamees ja ta ütles ka, et et prohvetlus on üks asi ja need kurjad ettekuulutused, mida prohvetlased eneses sisaldavad, on vaid üks võimalus. Kui inimene jätkab sama teed, kui sa oma suunda muudad, siis tulevad teistsugused suhted looduses. Inimese ja looduse omavahelised suhted. Aga kui, kui sama samamoodi edasi tuiskab inimene vaata mis ta, mis ta enda ümber korda saadab materiaalsete huvide raha pärast siis järgneb katastroof. Ja sinnapoole väga usinalt. Inimkond liigub küll. Enne mainisid ka vaimudele annetamisest nendega suhtlemisest, et aga hoopis selline küsimus, et kes või mis on jumal, kas on teil üldse jumal, mis on tema roll maailmas, inimese elus, kuidas saab temaga suhelda, kuidas saab nende vaimudega suhelda? Ja täname loojat kogu loodu eest. Sellel loojal ei ole sugu. Meie ei saa enne kui kaob mõõn. Rämedalt kuu on meil vanaema. Ja kui me räägime, räägime vaimudest, siis me tunnustame, vaimusid kõigi nelja suuna vaimusid, see tähendab, et kõiki kõiki vaimusid, kes on meie ümber Erinevatel hõimudel on, on, nad tunnistavad erinevaid vaime, erinevaid jumalusi. Väekohad, kellel on oma energia, oma jõud? Ja väekohtades toimuvad erinevad tseremooniad. Teatud aegadel Me palvetame erinevates väekohtades Ja me teeme ka muidugi annetusi. Need on annetused, mida tänulikkusest selle eest, mis loojad meile andnud võimaluse elada, võimalus see, et neil on toit laual tänu tänu selle eest, mida looja meie meile on meie ellu toonud. See on väga suur au olla elus. Indiaanirahvapüha Sacramento bioote meditsiin, mis on see legend või pärimus, et kuidas sai kaktuse selline oluline juhendaja, õpetaja, spirituaalse arenguvahend? Palju erinevaid lugusid muidugi. Bioti kasvab ainult ühes teatud regioonis. See on USA edelaosas, mis on Mehhiko, Mehhiko ka piirnev ala, õigemini. Ja neid lugusid on palju ja muidugi üks pida, mida mina olen kunagi kuulnud, et on, on see, et, et kui sa indiaanlaste käest midagi küsida, et noh, miks on tseremoonia selline näiteks või noh, kuidas on saanud Peiotist nende sakramente siis nad ütlevad lihtsalt, et tätsite Do Things, saad aru, nad väga pikalt ei seleta, ütlevad noh, me teeme, need on, see on see, kuidas me teeme asju ja meditsiini kohta Peeioti kohta on palju häid lugusid ja üks nendest on, see Indiaani hõimudest on olnud ajast aega kombeks, ma ei tea, kas see täna enam on nii et kui inimene tunneb, et tal on aegsete elust lahkuda, siis ta palub oma hõimukaaslastel ennast lihtsalt jätta kusagile kas kõrbesse või viia kusagile teatud kohta, kus ta tahab oma eluga lõpparve teha ja ja öelda oma viimased palved. Ja üks, üks lugu on sellest, kuidas üks naine, kes oli väga haige, tahtis elust lahkuda ja palus ennast jätta kõrbesse, kui ja koolis kedagi rääkimas endaga nägi seda väikest rohelist kaktust, kes ütles, et kuule, et ma saan aidata sind võtta sööbinud saad abi. Ja et sellel teie oti kaktusel on tegelikkuses ka ravivõime ravivõimed. Ja et see inimene, kes sai, kes sai selle kaudu läbi terveks, et see tõi selle meditsiini oma inimeste juurde ja tutvustas seda. Noh, see on selline kaugele legend. See kuigi Peeioti meditsiin tuli inimeste juurde, siis inimesed hakkasid saama nägemusi, instruktsioone, juhend. Meditsiin juhendas neid, kuidas, kuidas kasutada, kuidas tseremoniaalses kasutada, missuguseid laule laulda. Meditsiinikasutamine on inspireeriv. Sa sööd teda ja sa saad nägemusi, sa saad kujustada oma teekonda ja kujustatud, et oma mõtteid ja ta puhastab sinu psühhete ja ravib sind ka füüsiliselt või sul on hädasid või, või tervisemuresid. Ta ei ole ilmaasjata Indiaani kiriku sakramente ta tegelikult ka on juhendava võimega nägemusi toov, juhendava peenega, inspireeriv. Et lugusid on muidugi palju Mis juhtus siis, kui kui eurooplased jõudsid Põhja-Ameerika kontinendile? Ajaloost me me teame enda ajaloost ja siin Liivimaa kroonikatest ja sellest, kuidas neutooni, ordu Eestimaad ja Liivimaad kallutas ja missuguste vahenditega, et needsamad ettekirjutused ja pollada olid antud kõigile ordu rüütlitele ja kõigile kest tule ja mõõgaga läksid seal maid avastama nii-öelda, et kes ei ole ikkagi meiega on meie vaenlane ja tuleb mättasse lüüa. No pehmelt öeldes. Seetõttu lihtsalt Seebeeioti kirik, nagu nad nimetavad lihtsalt selleks, et võtta arusaadav vorm arusaadav ja mõistetav vorm, et valge mees saaks aru, et see on ka ka tähendab midagi, et see ei ole lihtsalt mingisugust paganat istumas kusagil põõsa all. Vitšarli aim loomulikult, kes on DJI hoidjad? Tegelikult nendel on omad teistsugused praktikad, aga, aga eriti Põhja-Ameerikas on igasugused vaimsed praktikad peavad olema võimukandjatel arusaadavad. Vastasel juhul nad on lihtsalt keelatud. Ja, ja teades, missugune põlisrahvaste ehk siis indiaanlaste saatus USA territooriumil Ameerika Ühendriikide territooriumil siis on ilmselge, et nad on pidanud legaliseerime oma vaimset praktikat valgele mehele arusaadavasse vormi ja nimetavad seda seetõttu kirikuks. Et lihtsalt täpsustusena ka see, et mitte kõik indiaani hõimud ei praktiseeri biooti, kaktust, meelisseni. Jätti kaktus on on pärit edelast Edela-USA edelaosast, sealt Mehhiko piiri ja Mehhiko territooriumilt. Põhimõtteliselt peaaegu igal pool, kus seda kasutatakse. Vaimsete praktikate eesmärgil on see, see on sisse toodud, see on aktsepteeritud inimeste poolt ta ei ole, ta ei ole kohalik. Ta ei ole kohalik tseremoonia, kohalik praktik, ta lihtsalt levinud põhjaosadesse. Mis olukorras indiaani rahvas üldse tänapäeval on, et tavaliselt on kuulda ikka pigem negatiivsest kui positiivsest, et tihtipeale kuuleme probleemidest hasartmängude, ärist, alkoholismist ja nii edasi ja nii edasi. Kuidas sulle tundub, et kuidas Indiaani rahval läheb praegu? Ja ma usun, et olid ajad, kus me olime paljud palju parema tervise juures, kui me oleme praegu. Usutavasti olid ajad, kus indiaani rahvas elas per persoon üle sajaaastasteks elasid inimesed. Kui me elasime tervisliku elu eluviisi, praktiseerisime. Et kuna elulaad on muutunud, toidud on muutunud ja toitude sisaldust toiduainete ja igasuguste kemikaalide sisaldus toitudes on, on täielik, täiesti muutnud inimese keha kehakoostist, siis on loomulikult kaasnevad nendega ka tervisehädad, mis varem indiaanlastele ei olnud omased tõsist surmatoovat. Tervisehädade niga. Jah, ta mainis siin, diabeet, südamehaigused, kõrgvererõhk, vähk. Ja nüüd ka vähk just need toidud, mida nad tarbivad, no need on siuksed, kunstlikult loodud asjad, millega nende genees ei ole absoluutselt leppinud. Inimolendid on oma loomise hetkest alates, on harjunud hoopis teistmoodi elama, nad lihtsalt on sunnitud sellesse sellesse elulaadi, mis neid hävitab. Traditsioonilise elulaadi taaselustamine hõimudes ja, ja eneseteadvuse kasv traditsioonilisi ja vaimsete praktikate taaselustamine ja see on see, et inimesed on hakanud teadvustama enesele oma olemasolu ja ja on tekkinud taas see maailmavaade, mis, mis väärtustab inimolendit ja sellised põgenemisteed, alkoholi, Adroogid ja loomulikult on nad endiselt olemas, aga, aga nad on, nende kasutamine on ühiste jõupingutustega vähenenud. Kogukond ühiselt on võtnud need teemad lahendamiseks ja ja kõik üheskoos lahendavad ühe inimese probleemi, mitte üks inimene üksinda ja oma probleemi lahendama. Need sootsium, probleemid, mitte isiksuse probleemid. Need üritused, mis on, mis on kogu kogukonna üritused nagu avav Dance tantsud näiteks see tundub küll naiivne, aga alkoholi ja traagiline teemat lihtsalt adresseeritaks, öeldakse, et seda me ei aktsepteeri siin ja kui sa tingimata pead kasutama neid või pead tingimata Ta jooma või, või midagi seal tarbima, siis mine kuskile mujale. Tarbi pojal ja, ja see on väga-väga lihtne, aga, aga see ka toimib. Sest et seda spetsiifiliselt seda spetsiifiliselt siiski tuuakse esile tuuakse välja, öeldakse, et siin mitte. Mitte kõikidel hõimudel ei ole kasiinosid. Mis üldse põlibeltsuguliga, et hõimud, kellel on kasiinod, nad jagavad oma oma kasiinode sissetulekud teiste hõimudega, kellelt kasiinosid ei ole. Et see on nagu tegelikult, no irooniline küll, aga noh, see on nagu noh, Valgemäe maailma vastuminek nende oma relvaga või kuidagi niimoodi Kas inimeste sisemuses on ka mingi salaviha valge mehe ja tema tegude vastu? Ma ütleks niimoodi, et tänasel päeval see ei ole enam viha küsimus, vaid see on juba ellujäämise küsimus. Et kõik pärisrahvad, see on nende jaoks muutunud juba täiesti ellujäämise küsimuseks. Tänasel päeval me ütleme, et see ei ole ainult meie enam miinin, indits tiibu, mitte ainult pärisrahvad. Novgorod, seal meie kõik, kogu maailm. Kellel osakest nagu tervislik üles ärgata? Et seda ühist hullust lõplikult kuidagi ümber pöörata või, või peatada Aga küsimus ei ole enam nahavärvis teist ja juba ammu enam ei ole küsimus nahavärvis. Sest et näitena võib ju tuua valge nahavärviga inimesi, kes on päris rahvas oma kodukohas ja kes praktiseerivad oma oma traditsioonilisi toiminguid ja Mooniaid tähendab, ma mõtlesin, et see valge sugulane valge sugulus Nagu saami rahvas näiteks See, mis hämmingut tekitab, see ei ole enam inimeste suhtes, vaid see on nagu suurkorporatsioonid, kellel puudub igasugune inimlik. Et selles suhtes on need Vatikani välja antud mullad, mis väidavad, väidavad, et põlisrahvas ei olegi inimene, et noh, see nii mõneski mõttes on, see on see tänasel päeval endiselt kehtib. Sest et mingite inimeste olemasolu absoluutselt keegi ei arvesta siis on ükskõik, kas nad on seal või ei ole, ikka tehakse oma trikke ära. Nagu näiteks samasooni ja rahvas, inimesed, kes elavad Amazonase vihmametsas Amazonase džunglites elavad inimesed Nad on elanud seal aegade algusest peale. Nad ei ole läänemaailmavaatest, ei tee mitte midagi. Ja üks üks vihmametsa hõimujuht ütles, et kui ma tulin oma valgele-valgele vennale külla tema elukohas linnas ma pidin selle eest maksma, et magada voodis. Tahtsin kusagile minna, siis ma pidin palkama endale autojuhiga auto. Ja siis ma pidin minema seda poest ostma. Ja kui ma tahtsin juua, siis ma pidin ostma seda pudeliga. Et see koht, kust mina pärit olen, kui jumalalt tuleb uni. Ja võtan oma rippkiige ja riputan selle kahe puu vahele üles, magan seal. Kõht tühjaks läheb, siis panen, võtan puu otsast või jõest ja, ja söön. Jah, taimed toidavad mind taimedravivad ning taimed katavad mind. Ja kui mul on vaja kusagile kohale jõuda, siis pagass jalutan ja lähen jalgsi või issand oma paati ja jõgi kannab mind. Ja kui mul on, kui mul on tahtmine palvetada, siis ma võin seda teha seal, kus ma seisan. Milleks, miks peaksin ma soovima elada nii, nagu elab valge mees linnades? Aine Ohareleforaje? Ma tean väga hästi, kuidas ma, kuidas ma elan ja kuidas ma saan elatud seal, kus ma olen mõõdik või heidub nihtseegolooja. Mind on asetanud Liives. Ja jätke meid rahule. Ja inimolendid elavad loodusega tasakaalus ja elavad, ütleksin, et suurepäraselt. Ja ei lase ennast kõigutada millestki kontseptsioonidest, nagu näiteks majandus. Ja tõepoolest see Riiadecian erakonna konverents, kus Mona Mona eest tagasi jõudis mõni päev mõni päev tagasi selle nimeks oli nüüd seekord Rio pluss 20 20 aastat hiljem 20 aastat tagasi me olime Rio de Janeiro konverentsil, kus olid kõik maailma suured poliitilised juhid, seal koor ja, ja kes seal Venemaa poolt olid ja kõik tüübid olid kohal, kõik rääkisid, et päästke vihmamets ja säil säilitage vihmamets. Aga täna on, on jõudnud kätte see aeg, kus Brasiilia valitsus ise hävitab vihmametsa. Kusjuures selleks on antud presidendi korraldus. Nii et noh, kes see on täiesti mõistusevastane. Iga inimene saab aru, et see, see ei tohiks küll kuidagi niimoodi minna, mis seal praegu planeeritud on? Jutt käib siis Belo Monte tammi ehitamisest, eks jõuksingu jõele, mis ujutab üle tohutud maa-alad, sealhulgas ka puhtalt 400 ruutkilomeetrit vihmametsa ja 20000 inimest tahetakse siis välja ajada oma kodudest kuhugi ümber asutada, et muna, sa käisid seal Rio pluss 20 konverentsil tegid mida, mis seal toimus, mis sinu roll oli? Mona on päris rahvast vanaemade nõukogu liige ja see vanaemade nõukogu, Telegeeris moona ja ühe vanaema Brasiiliast sellel Riia konverentsil Rio pluss 20 konverentsile. Selleks et nad oleksid seal kui vaimne autoriteet tegelikult ju väga paljudest hõimudest patriarhaalsete sõimudes on vanaemad, on kõige kõrgem autoriteet, on räägitud sellest, et, et vanaemad võivad hõimupealik kui valida ja võivad tema ka maha võtta, sest nad on näinud teda sündimas, tema vanemaid sündimas ja nii edasi ja nii edasi. Vanaemad kõige kõvemad tegelikult see, mis moona räägib, et seal oli, seal oli ühinenud rahvaste organisatsioon mingisuguse oma deklaratsiooni lõi mis oli poliitiliselt täiesti mõjutatud ja juba valmis kirjutatud ilmselgelt, kust olid välja jäetud kõik, kõik põlisrahvaste õigused, arusaamad, traditsiooniline suhe, nende kodupaika maasse Maaga, suhtluse vaim, vaimne aspekt, igasuguse vaimsuse aspekt, kõik välja jäetud, lihtsalt loodud, mingisugune deklaratsioon, südametu dokument, et mingisugune deklaratsioon lihtsalt täiesti mõttetu deklaratsioon selles valguses, mis tegelikult seal siin kuu jõel toimub ja mis üldse on praeguse Brasiilia valitsuse ja president ilma Russe Ilmarusse fun, see on see tädi, kes oli ise revolutsionäär, noores põlves ja, ja päritolult on ta Bulgaaria immigrantide laps. See olend, kes täna on andnud õiguse üle ujuda toda 400 ruutkilomeetrit ja kui palju seda seal tegelikult veel on. Kui 668 ruutkilomeetrit 400 ruutkilomeetrit sellest puhast vihmametsa Just üle ujutada seda maad, kus elavad inimesed, kus on külad, kus on toimiv maailmavaade, noh, paradiis tegelikult. Ja seda lihtsalt külmalt. Tali. Möödunud presidendiajal oli ta energiaminister, see tädi. Nüüd on ta siis saanud ilmselt suurkorporatsioonide toel Brasiilia presidendiks, nüüd me teame, mis see hind on. Miks ta sinna pukki sai? See on kohutav, see on tragöödia, see on, see on täiesti katastroof. Aga see, millega, millega põlisrahvad vastavad Nendele ÜRO mõttetutele tühjadele, deklaratsioonidel on palve. Palve, jõud ja moona räägib sellest. Riost väljas Rio de Janeiros väljas oli teine kogunemine, kuhu kogunes väga suur hulk põlisrahvaid ja, ja ka vihmametsarahvaid. Seal olid inimesi praktiseerisid oma vaimseid praktikaid üle terve maailma. Butaani, budistid, aafrika šamaan huvastega FM-aastane Nathan, Ontario. Ja ühesõnaga hõimud, inimesed erinevatest hõimudest, oma oma vaimsete praktikatega lihtsalt ühinevad üle terve planeedi ja see on see, see on see jõud, see on see meetod, millega on võimalik midagi korda saatnud. Mingisuguste deklaratsioonidega mingisuguste resolutsioonidega, mis ei sisalda mitte ühtegi südamelööki, ei saavutata sinna mitte midagi. Jah, see oli tore, kuidas ta mainis, et need Butaani, budistid tegid maaemale akupunktuuri oma tseremooniaga, et seal ei olnud väga võimas ja väga-väga ülendav. Palve jõud on kõva ja tseremoniaalses palve jõud on, on ennast näidanud. Siin on lugematu hulk, võib, võib, võib tuua näiteid. Moone, sa juba mainisid ka seda rahvusvahelist 13 vanaema nõukogu, et äärmiselt huvitav ja oluline teema ettevõtmine, millesse sa kuulud. Mis koosneb siis põlisrahvaste vaimsetest juhtidest ja mis on ka ühe iidse ennustuse täitumine, mis kõlas nii, et kui neljast suunast pärit vanaemad võtavad sõna siis algab uus ajastu. Natuke sa mainisid, et sellised vaimsed autoriteedid te olete oma kogukonnas oma hõimude jaoks, aga räägi natukene lähemalt veel, et mis on teie selline missioon. Millega te tegelete, mis on peamised ülesanded? Sellel aastal oli aastal 2004 kohtusid nad Ühes budistlikus keskuses ja ja kõikidele välja saadetud kutsetele vastas 13 vanaema selle üle terve maailma, kellest siis üks on moona. Nad ei olnud kunagi varem elus kohtunud, aga kui nad viimaks kokku said, siis oli ilmselge, et nad on nagu sama veregrupp ja nagu nad oleks eluaeg teineteist teadnud. Nende missiooniks on ühel või teisel eluhetkel. Kõik nad on kuulnud kutset tulevate põlvede eest kosta ja paluda ja oma elukogemust rakendada sellesse, kuidas maailm saaks olema parem paik tulevikus meie lastel ja lapselastel lastel. Ja see on see, kuidas ta oma oma jõud ja tarkuse ühendanud selle vankri. Ja kõikidel nendel hõimudel ja kõikidel nendel hõimudel, kelle esindajateks need 13 vanaema on näit näiteks üks missioon on selline, et kõigil neil hõimudel on maa või loodusepõhine ravim, mida näiteks suured ravimifirmad lihtsalt patenteerivad nende taimede omadused ja ütlevad, et nüüdsest kuulub see kõik neile ja kohalik või noh, see rahvast näiteks, kes seda sellel samblikuteed on seal eluaeg joonud öeldakse, et ei tohi enam seda kasutada meie omand. Ja kusjuures kõige naljakam pigem on see, et ma siin mingi aeg tagasi just tänu ühe oma oma tuttava tervise teemale guugeldasin ühte ühte ravimi nime. Ei mäleta, kes see oli mingisugune Captoprill või Ammy oda Roon mingisugune selline südameravim. Ja avastasin Google'ist just, Google ütles, et see põhineb ühel vihmametsa taimel mille koostise põhjal on see on see ravim loodud ja ilmselgelt need hõimud seal ei, ei näe sellest mitte mitte mingisugust. Noh küsimus oli rahas, eks ole, mingisugust autoritasu või. Aga, aga tegelikult on need vihmametsad ja on ju ja samamoodi ka näiteks Põhja-Ameerika preeria ravimtaimi täis. Lihtsalt see on see, mis nendega tehakse, see on, see on jube. Noh, see on üleüldine mentaliteet, millest nad räägivad, see on, see kehtib, see kehtib ravimtaimede kasutamise või korjamise suhteliselt ära võta kõike ära. Noh, sama näiteks Austraalias, eks ole, kalastamised kui, kui suure silmaga võrku kasutada, seda selleks, et mitte et mitte merd tühjaks püüda, et jääks ikkagi kala, kes kala, kes on kudemisvõimeline endiselt ja et seal oleks, mida teed, et see oli järjekordselt oleks ikka mida püüda, et oleks, mida süüa, et oleks et oleks õhku, mida hingata. Ta läks vett, mida juua. No kõik see. Aga kuna kõik on kaubandusliku kaubandusliku mõtlemise tagajärjel lihtsalt kõik hävib, nokik tarbitakse lõpuni ärana. Lihtsalt ei ole seda mõttelaadi, et annaks võimalust ka nagu elu loodusel hingata veidikene või veidikene jätta nagu midagi alles. Ei ole aega, kiirelt on vaja kasumit teenida. Muu, nagu sa peaksid praegu inimkonnale diagnoosi panema, siis mis oleks ja mis võiks olla ravim? Ma küll ei tea, mis see bipolaarsus on, aga aga selge on see, et, et kusagil on lühis inim inimolendi psüühies ja sotsiumite psüges ja see üle ületarbimine ja tarbijamentaliteet ja tarbijaühiskond ei vii kuidagi kokku põhjust ja tagajärge. Ja ei saa aru et see, mida, mida ta põhjustab, on, on üsna lõplike tagajärgedega. Seda on nii mõnedki vaimsed õpetused õpetused rääkinud, et et materialism on väga kuri vaenlane õõnestab eelkõige meie endi jalgealust, Teie tulevate põlvede jalgealust, sest et tõesti kunagi Tartu kaheksandas keskkoolis kunagi. Kes seal Hindrek Toots oli vist see, kes, kes oli keskkonnakaitse alase, tegi meie koolis ettekande. Me olime lapsed, siis veel tali meist natuke vanem. Ja ta ütles väga huvitavalt, mul tuli see nüüd meelde seoses sellessingu jõe probleemiga, sest et kui vihmametsa uputatakse, siis see on tegelikult meie hapnikuvarud, see, mida inimene hingab iga neljas hingetõmme tuleb, tuleb oma oma sooniast Amazonase vihmametsast. Ja väga hästi ütles tookordse meie koolikaaslane Toots, et et noh, kui toitu mürgitatakse ja kuiv vett saastatakse ja et võib ju veidi vähem süüa ja veidi veidi vähem juua, aga et kuidagi ei ole võimalik vähem hingata. See on üks asi, mida, mida inimolendi ilmselt ei, ei tule selle pealegi, et kui midagi enam hingata ei ole, mis siis saab? Kõik see ületarbimine ja kõik, see on nii, nii paigast ära, kõik, see on tuhandeid lugusid võib küsi kelle käest tahes tahes või? Fred Jüssi räägib ju siin lugusid kuivendamisest ja kuidas võiks kõik see põllumajanduslikel mingisugustel eesmärkidel soode kuivendamine lõppude lõpuks maksis ennast rängalt kätte, et ei olnud siin saaki põllusaaki ega lõpuks mitte midagi. Samamoodi on see vihmametsade üleujutamise teema, see, seda ilmselt inimolend ei kujuta ette, missuguste turbulatsioonidega tuleb tegeleda, kui see nüüd tõesti seal käiku jääb, suured meediaväljaanded täielikult vaikivad sellest, et sa üldse toimub. Seda ei ole, mitte kusagil. Aga, aga kui vaadata alternatiivmeediat, siis on selle vastuliikumine on massiivne, massiivne, üle terve planeedi. Ja erinevalt Rio de Janeiro konverentsist 20 aastat tagasi täna Rio pluss 20 inimesed on juba väga aktiivsed. Ma usun, et seda ei lasta niimoodi lihtsalt läbi libistada. Kavalalt. Jah, keda teema huvitab, siis vaadake Facebookis kosmonautide klubi seinal Facebook punkt com kaldkriips alla kosmos on ka infot selle Belo Monte tammi teemal, et saab sealt natukene edasi uurida mõned viited. Aga mis siis ikkagi võiks olla ravim, kas on üldse sellest olukorrast väljapääs, mis põlisrahvad? Ja ka näiteks 13 vanaema nõukogu näeb, et mis, mismoodi ja kas on võimalik sellisest olukorrast välja tulla? Sest nii nagu me inimolenditel Melini inimolenditel on kombeks, et kui meil on probleeme, kui me oleme haiged, et ega me enne ei ei ei lähe abi saama, kui me oleme ikka tõeliselt pikali maas või käpuli. Et meie põlisrahvad, meil on nende asjade jaoks tseremooniat Tuletaks meile meelde teatud asjade väärtusi ja elu väärtust friends. Nagu näiteks. Kui näiteks on tseremooniat, kus inimesed nelja päeva jooksul Ja selle aja jooksul on nad palveseisundis. Inimolend, kes on selles tseremoonias on, on loobunud kõigest praktiliselt kõigest maisest säilinud ainult vaimne side eluga. Ja ainus, mis on meil tegelikkuses, nende valduses on nende palve, palve, jõud. Et paluda, et looja annaks neile jõudu ja julgust Kõikide elusolendite eest mitte ainult iseenda eest. Abistens. Lahendus, et mis on lahendus, mis on see, mis on, see on see ravi? Ravi on see, et teadvustada olulist ja seda millest me koosneme seda hinnata, kuidas seda hinnata vääriliselt. Et see, mis on meile lihtsalt niisama kätte antud ja, ja mida me võib-olla raha olemasolul võime siin endale hankida tarbijana. Et kui ära jäta kõik need vahendid öelda, osta või siis nagu päikesetantsu tseremoonias, ma olen näinud moonaga koos. Me olime päikesetantsus Arizonas neli päeva söömata, joomata, lõõskavas päikeses, inimene tantsib seal keha, ohver, see on vaimne praktika, mis, mis toob sind mõistuse juurde, kus enne seda ei ole olnud, seal. Sa hakkad väärtustama. Sa hakkad väärtustama kõige lihtsamaid väärtuslikumaid asju. Ma ütleks niimoodi, et läbi vaimsete praktikate taasväärtustada elementaarset see võiks võiks viia lahendusteni siin planeedil vastu seisva muidugi, massiivne. Üks huvitav teema, mis mul sellest vanaemade nõukogust ja teie sellistest sõnavõttudest on kõrva jäänud, on naiste roll tuleviku suunamises ja muutmises, et mis teie sõnul on üha olulisem, kui isegi mitte kõige olulisem, et räägi võib-olla paari sõnaga natuke sellest ideest ka lähemalt. Ühesõnaga, seni kuni naisi pole võidetud, seni ei ole. Ei ole veel kõik lõppenud. Ma saan niimoodi aru. Brasiilia laulikul oli selline, ta ütles, et tulid valged mehed ja tapsid kõik indiaanlased ära, naised jätsid alles. Noh, selles mõttes, et midagi või hävinenud. Me oleme jõudnud saate lõpusirgele, enne kaasame ankeedi kallale, siis moona veel selline küsimus, et sa tuled igal aastal siia Eestisse tagasi, et indiaanilaagris osaleda. Miks, miks on see paiki rahvas sulle nii südamelähedane? Nojah, see, see oli päris päris hämmastav, kuidas nad siia sattusid ja, ja sellest aastast 96, kus ühes ühes tseremoonias Cherry nelsoni tseremoonias Cherry, kes on ka täna siin Eestis tuli see jutuks. Kas võiks juhtuda, et see tseremoonia kunagi satub ka Eestimaale ja me mainisime, et jah, et seal võiks olla tõsi küll, et võiks sattuda küll, sünkroon oli nii tugev, et sellele järgnes kohe kutse. Ja Moona nimetab Eestimaad oma teiseks koduks. Ja seda ausalt öeldes kõik, kes nende aastate vältel siin indiaanilaagriga seoses Eestis olnud kõik tunnevad samamoodi armastavad Eestimaad, avastavad Eesti inimesi, saavad neist aru. Neil on sarnased elukogemused, mõistavad meie saatust. Ei, ajalugu. Ja see on see, miks nad tagasi tulevad. Eestisse on see, et me kutsusime neid. Meie vahel on usaldus. See kõik on hea. Samamoodi nagu ma lähen kõhkluseta indiaanimaade peale moonaga. Samamoodi tulevad nad kõhkluseta siia, sest nad teavad, et siin on kõik korras. Seda on rõõm kuulda ja suur rõõm, et nad ikkagi jõuavad siia peaaegu igal aastal, et aitäh teile, aitäh, et te tulete siia. Nagu ikka on iga saate lõpus ankeet, kus iga saatekülaline vastab viiele standard küsimusele, nii ka täna. Niiet moonama palun Sult vastuseid järgnevatele küsimustele. Mis on. Iga eluhetk on suur kingitus. Iga eluhetk. Tundmatu ja elan seikleja elu on seiklus. Varem oli küsimus aasta 2012 kohta, mis nüüd ongi juba poole peal, niisiis nüüd hoopis üldisemalt küsides, et kas me oleme teel uude ajastusse, kas on saabumas uus paradigma, kuhu ja kuidas edasi. Vilotei. Eneses. Ja see on muidugi päris hea, et põlisrahvad ei, ei lähtu numbritest, numeraalsetest sümbolitest nagu 2012 ei tähenda mitte midagi põhimõtteliselt number. Teatud sündmused, märgilised sündmused on tähendusega. Et kui vaadata majja, kalendrit, mida väga paljud inimesed kasutavad mingisuguse mõõdupunktina oma elus Siis nemad võivad seda jaht tõlgendada. Et isegi maiade mingisuguse pühame, nagu avaldus Sest aga no maja teadmamehed ütlevad, et ärge ajage asja omavahel segamini. Ühesõnaga, sündmused, sündmused juhtuvad, mul on näinud ka neid kaljujooniseid, abib rohvetluse Petrollifid, kus on kirjas sündmused, mis on juba juhtunud ja mis on veel ka juhtumata. Aga nad juhtuvad. Paradigma muutus on teadvuses ja vanaemade missioon jätkata eelolnute tööd viiese tulevikku edasi anda edasi. Mida peaks inimene teadma või tegema, et olla õnnelik? Ja see on muidugi õige vana, naudib elu. Elusolemist ja elu ja ja meie, meie kogemus on ka õiekese ka selline, et alati, kui on vaja midagi korda saata või me mõtleme, et võiks midagi teha koos või noh, samamoodi nagu see indiaanilaager, no ilmselgelt seda Indiaanilaagrit silma moonata ei oleks olemas. See esimene kord, kui, kui see seltskond siia Eestisse tuli aastal 96 ja kui meid siin väga kõrgel tasemel võõrustati ja, ja loenzovski ja Mona poolaka kutsuti isegi Kadriorgu president Lennart Meriga vestlema seal ja teede omadele meride indiaani tekki vaatama siis see oli, see oli jah nagu selline komeedi läbi lend, üle taeva oli see sündmus, aga sealt edasi juba need järgmiselt laagrit naissaarel ja, ja Läänemaal ja praegu seal juhindas neid ei oleks ilma selle elu raamata, mis moonas olla. Sest et ilma temata me, me oleme ikka sättinud niimoodi, et tema järgi, et kui ta saab, siis me siis me teeme ja nendel päevadel ja ja kui tal ei ole aega, siis me lükkame natuke edasi ja vaatame tulevikus ja võib-olla selle asja mõte ongi see, et tegelikult mida, mida soovitada või kuidas, kuidas vaadata tulevikku, et kõik sõltub ikkagi inimestest, kellega sa oma asju ajada, kuidas ja kes sa ise oled? Kui sulle antakse ülesanne tervitada inimkonna nimel tegelasi kosmosest, mida sa neile ütleksid? NASA astronaudid testisid testid seal kuskil Arizona kõrbes oma varustust ja siis üks üks hõimuvanem, siis vaatas neid seda tegemas. Ja need astronaudid nägid, et see indiaani mees vaatab neid. Ja et kui nad olid valmis hakkama sinna kuu peale lendama koos oma värskelt testitud varustusega, siis nad otsustasid, et paluda seda aimu vanemat, et see lindistaks pöördumise kuule minemiseks. Üsna vahumees oli osa sellest Nasa grupist ja siis nad palusid sellel vanemal, et, et no et lindista midagi, et me viime selle kuu peale selle sinu sõnumi ja mängime seda seal siis kuu peal. See hõimuvanem siis rääkis oma keeles selle pöördumise Teine inimene, kes seda Nava Homees, kes lindistas, seda pöördumist, hakkas, hakkas naerma. Leiade piibu, tiri täis, teised siis küsis, et mis, mis mees ütles, no näe, homme jäänud. Tema ajab haude mu vend lindistajale, mees naeris, naeris ei öelnud mitte midagi. Viimane küsimus, mida sa soovitad inimestel veel lisaks uurida? Tänasel päeval soovitaksin pöörata tähelepanu sellele, mis toimub Lõuna-Ameerikas Belo Monte tammiga seoses. Samuti vihmametsade maharaiumine. Kõik see kaevandamine ja kaevandused ja kõik see, mis, mis seal toimub. On selline selline pöördumine, deklaratsioon, emakese maa õigused. Seda võiks uurida. Ja et samal ajal võiks tähelepanelikult vaadata seda, missugune on ühinenud rahvaste organisatsiooni suhtumine kõikidesse nendesse loodusvarasid puudutavates teemadesse kogu planeedil. Nad mõistsid jäässe, see on minu soovitus. Mis sa meie kuulajatele lõpetuseks samalt poolt ütled. Et sa ei mängi, mängi põles ning kuulasite suur tänu teile, et see kette ei, suitse on ilus päev. Ja et olla tänulik põhielementide, õhu, vee ja tule eest. Ja olla tänulik igapäevahommikul kui sa oled saanud loojalt oma järgmise päeva. Ja tänulik selle võimaluse eest, et ma siin täna teie räägin. Suurimad tänud Sulle, moonapolaka saatesse ja Eestisse tulemast ja meiega oma maailma, oma missiooni, oma tegemisi, oma kultuuri jagamast, aitäh sulle, Tom Toomas Urb, et võtsid vaevaks tõlkida, kommenteerida omalt poolt ja ka loomulikult selle eest, et te olete venna Tarmoga kõik need aastad indiaani rahva Eestisse toonud, et me saame vennast seda, saame kultuurisilla abil teada. Et me kõik oleme tegelikult Õed ja vennad üle kogu maailma. Suur tänu teile, kallid kuulajad, et meiega kaasa kulgesite meenutan, et tänaste kõiki varasemaid hallo kosmos saateid saate järel ja üle kuulata raadio kahe kodulehelt R2-e hallo Kosmos ning teid ootab külla saate virtuaalpesa ehk siis kosmonautide klubi aadressil Facebook punkt com kaldkriips hallo kosmos, kus on palju erinevaid linke, teemasid, mis aktuaalsed ja ka mõned viited, mis moonadena rääkis, et ma panen sinna need lingid, et võite vaadata, kui teid huvitavad need teemad, millest täna juttu tuli ning loomulikult vaadake indiaanilaagri kodulehte www. Indiaanilaager punkt. Kohtumiseni taas nädala pärast samal ajal samal sagedusel kell kaks raadio kaks. Seniks aga hoidke end ja oma lähedasi ning olge terved ja olge tänulikud.