Eelmises saates 20. sajandi kitarri kuulsuse Andres koogi elude eest oli juttu põhiliselt tema edukates kastrollidest erinevates maailmajagudes. Siinkohal tooks veel sellise juhtumise 1928.-le aastal oma kolmandal ringreisil Ladina-Ameerikas andissekovia Buenos Aireses üheksa kontserti, esinedes circa kaks korda nädalas. Seitsmenda kontserdiga ühel ja samal ajal esines vastassaalis kuulus pianist Artur Rubensteini kelle eelnevatel esinemistel olid samuti täis leid olnud. Arvati, et kitarr kaotab selles duellis, kuid ei midagi niisugust. Mõlema kontserdi eelmüügikassade kohal rippusid sildid välja müüdud. Mis oli selle põhjus? Segovi jäiga odanud, selles duellis Rubensteini ilmselt uus kitarrile spetsiaalselt loodud repertuaar. Sigovi oleks kunagi saanud Segoogiaks, kui ta ei oleks osalenud veel uue repertuaari, kari loomises kitarrile ja teinud koostööd 20. sajandi väljapaistvate heliloojatega juba 1926., sest tal Moskvas ja Leningradis esinedes Olysegovi repertuaaris. Aleksander tants mani masurka, hispaania helilooja Joakim turina fundangu illo ja Albert Husselise ning Frederiku Moreinud Roobasonatiin ja Manuel pontsee teema variatsioonidega ja finaal. Kuuletegi ühte esimest skoobile kirjutatud kitarriteost Hispaania 20. sajandi helilooja Joakim turina giljot Opus 36. Hetkel mängib seda teile julliambriim. Helilooja Joakim turina antutusse kovi aga juba tema esimesel kontserdil Madridist 1914. aastal. Sellest kohtumisest areneski koostöö, mille viljad on mitmed heliteosed soolokitarrile, nagu helkonnad, fundangi, vilja, Joakim turina. Haridustee viis teda Madriidi, kus ta lõpetas konservatooriumi kompositsiooni klaveriklassi. Veel 1000 905 kuni 14 ei lasta Pariisis nagu teisedki hispaania heliloojad Albeinis granaadusse, defalia, viimaste oma juur pöörduski turina hispaania rahvamuusika poole. Eelkõige oli ta suur sümfooniat ja kirjutas mitmeid tuntuks saanud teoseid klaverile ka nagu süvitsevilja ja teised ning samuti hulganisti kammermuusikat tema loomingust. Kitarrile on erilise populaarsuse võitnud Tseegoviaga koostisest kirjutatud teosed. Aga noh, mis valmis 1923. taastal jahvandan killumis kõlas esmalt 25. aastal samuti tsükkel tarreiga mälestuseks pealkirjaga Homena hädarryga mis valmis 1935. aastal ja koosneb kahest osast karantiin, saares ning samuti ka kitarri, palaraphaga ning sonaat kitarrile kirjutatud 1932. Joakim turina on kasutanud oma kitarrimuusikas rikkalikult mitmeid kitarrimänguvõtteid. Tämbri koloriit on nendes üks tähtsamaid väljendusvahendeid, puhtalt lasereid, helid, summutatud pitsikaato ja efektne ning särav akordimäng. Aga mis on nii tüüpiline rahvalikule kitarrimängu, maneerile, kuulaksimegi turina, helitööd kitarrile, opos 26 peal kirjagasse viljana, mis kõlas Segovia poolt Leningradis juba 1926. aastal. Täna esitab Se viljana Julian priim. Tahaksin veel esitleda Joakim turinaa kõrval teistsigoviaga koostööd teinud heliloojat Federico Mompud sündinud 1893. Muusikalise hariduse sai ta Barcelonasse Pariisis. Helitöödest võiks esile tõsta tema balleti Garcia Lorca motiividel ja heliloojale maailmakuulsuse toonud klaveritsüklid, intiimsed, muljed ja lastest stseenid. Kitarrile valmis 1962. aastal heliloojal süüdi. Kompastallana. Südi sisu on seotud kalis ja Lääne Hispaaniaga, kus asub keskaegne linn Santiago de Compostelasse. Siin toimuvad igal suvel mitmed muusikakursused. Alates 1958.-st aastast oli seal ka Andrei Žukovi ja meisterklass. Süüdil on kuus osa prelüüd, see on nagu panoraamkoraal vana kloostri atmosfääris hällilaul retsitatiiv Paul, milles avaldub Mombu võrratu meloodist Janne nagu satiin ja muneira ehk rahva piduga liisias, kus kõlavad torupilli ja trummiimitatsioonid. Rederigo mon puu kombel stallana süüdist, kuulaksime prelüüdi, hällilaulu, laulu ja mune eirat. Ja need esitab täna Julia prim.