Helga ja muusikauudised muusika uudised laupäeval kell üheksa, null viis. Saade kordub kell 15, null viis ja internetti distsipliini sobival ajal teile sobival ajal. Helgaja. Tere head. Klassikaraadio kuulajad algab hooaja viimane helikaja enne suurt suve. Seetõttu tuleb saates eelkõige juttu suvistest festivalidest. Homme, 19. juunil Tartus festival Tubin ja tema aeg ja alates homsest seisab Vanemuise esisel nõlval Eduard Tubina kuju. Festivali Tubin ja tema aeg kunstilise juhi Vardo Rumessen Kaarel tekkis Virve Normet. Algavate Suure-Jaani muusikapäevade kava tutvustab Andres Uibo. Tartus on sel nädalavahetusel noorte heliloojate festival. See on Mirje Mändla teema. Peatselt algavat Oistrahhi festivali tutvustab kunstiline juht Allar Kaasik 29. juunil. Jaani kiriku avakontsert, millest klassikaraadioga ülekande teeb haapsalu vanamuusikapäevi tutvustab professor Toomas Siitan. Anu ja Kadri Tali räägivad Põhjamaade sümfooniaorkestri suvistest suurprojektidest. Corelli konsort, plaati ja suvesarja Eesti mõisates tutvustab mail sildas Rapla kirikumuusika festivalist, räägib pressiesindaja Priit Kuusk. Peterburist sai rahvusvahelisel noort pianistide konkursil teel meisterlikkusele teise koha ja žürii eripreemia. Tallinna muusikakeskkooli 10. klassi õpilane Jaan Ots räägivate Teeemmati Mikola Jaan Ots ise. See on Age raa teema. Ilmunud on virve Normeti raamat helilooja Eino Tambergi ist elamine. Kui loomingu aine lähemalt räägib autor. Saate, lõpetab Priit Kuuse valik laia maailma muusikauudistest. Head kuulamist. Praeguseks hetkeks on sümfooniakontsertide suur sari, mis just Tallinna peale keskendus, lõppenud, aga festivali sündmused ei ole sellega ju veel ammendunud. Ja nädalavahetus toob nii mõndagi ja just Eduard Tubina kodukanti ja tema peaaegu öelda, et Tarto tema kodulinnaks oli. Vardo Rumessen, mis siis nädalavahetusel veel on ees? Kõigepealt on kavas laupäeva hommikul korraldada üks ekskursioon koos kõigi meie külalistega, kes siia on saabunud ja kes esinevad ka Tubina teaduslikul konverentsil muusikaakadeemias ja samuti paljude oma inimestega korraldataks ekskursioon Tubina kodukohta Alatskivil tema sünnikohta kallaste lähedal samuti käia nendes kohtades, kus Tubin õppis või mis olid kuidagi muidu tõbinaga seotud tema nooruspäevil. Ja kell neli laupäeval, 18. juunil, seega siis otse Tubina sünnipäeval on Alatskivil kooride laulupidu, millest võtavad osa mitmed segakoorid, samuti meeskoorid ja mille kavas on peale Tubina veel paljude teiste eesti ilvete laule järgmisel päeval 19. see on siis pühapäeval on Tartu Heino Elleri nimelises muusikakoolis kavas väikene teaduskonverents, kus on ettekanded seekord siis eestikeelsed ettekanded ja kelk, kolm on planeeritud Vanemuise teatri ees, Eduard Tubina monumendi avamine ja seal peaksid esinema veel peale Eesti vabariigi peaministri ja samuti peale Tartu linnapea ka selle monumendi autor skulptor Aili Vahtrapuu, kes demonstreerib siis ka edaspidi selle monumendi mänguvõimalusi. Nimelt on ju tegemist väga huvitava ja intrigeeriva ideega ja on kavandatud panna see monument ka mängima Tubina muusikat. Kui edaspidi keegi külaline sinna läheb Tubina monumendi juurde, siis on tal võimalus kuulata mingit katkendit mingist Tubina helitööst ja pärast seda toimub Tartu linnapea vastuvõtt Vanemuise kontserdisaali fuajees. On Tartu Vanemuise sümfooniaorkestri kontsert, Eduard Tubina rahvaviisi ainelistest helitöödest, kus on kavassüüdid eesti motiividel sütt eesti tantsuviisidest viiulile, orkestrile, kus soleerib Sigrid Kuulmann ja samuti Tubina sümfonietta 1940.-st aastast, mis on loodud samuti eesti motiividel ja seda kontserti tab Lauri Sirp. Kahtlemata on see kontsert ja samuti monumendi avamine Tartus selle teatri ees, kus Eduard Tubin töötas dirigendina väärikas lõpp nendele muusikapidustustele sel aastal. Ja ma olen päris kindel ja loodan, et Tobina festivalid jätkuvad. Kuna see festival möödus niivõrd edukalt ja leidis publiku seas väga sooja vastuvõtu siis ma usun, et järgmisel aastal me jätkame ja leiame uusi võimalusi mitte ainult Tubina, vaid ka kõigi teiste Eesti heliloojate loomingu tutvustamiseks. Meie muusikapublikule. Ja kaheksa aastat tagasi esimest korda toimunud Suure-Jaani muusikapäevad on kujunenud kenaks suviseks traditsiooniks. Täna algavad nad taas kunstiline juht Andres Uibo. Palju kontserte üldse kokku on ja räägime tähtsamatest kontserdite esinejatest. Kogu aeg on olnud arv kuskil 15 kontserdi piiri peal viie või kuue päeva jooksul esinemispaiku Geon palju nimetame kappide majamuuseumi, siis kahte kirikutega, õigeusu kirikut ja luteri kirikut suriaadis kohvikut Arturi juures, terrassi sureali jahimaja, siis Artur Kapi ühingu maja hüppas saare soosaart, kus siis toimub traditsiooniline öökontsert vastu jaanipäeva öösel kell kolm ja täna kell neli on siis festivali avamine. Seekord on festivali avamise au siis perekond otsadel, neid on hästi palju neeme Aarne Jaan Meeli Ots ja Avo Ots ja selleks on ka põhjust, sellepärast et käesoleval aastal märgime just Julius Vacci. Kui Tallinna konservatooriumi esimese trompetiprofessori prorektori tähtpäeva samal päeval on siis veel Suure-Jaani kalmistule, siis mälestused, kus me siis kõiki neid lahkul surmani meenutame ja õhtul kell pool üheksa luhavere linnamäel rahvusmeeskoor ja dirigent Ants Soots. Väga põnevad on ju need autori tunnide kohvik Arturi juures, mis on olnud igal aastal äärmiselt popule laarsed. Tänavu on Peeter Vähi autoritund ja Jüri Leiten autoritund, kes siis regelt trumpeditest ja olevainomäe, kes oboe perekonnast räägib. Aga mul on väga hea meel, et üle pika aja astub rahva ette Sven Grünberg autorikontsert. Siis toimub 22. juunil Suure-Jaani kirikus. Kui kaua festivale üldse kesta? Festival kestab 23. juunini täpselt lõppu ei oska öelda, sellepärast et kuna festival traditsiooniliselt lõpeb jaanipäevases jaanipäeva õhtu, kui õhtul kell 21. Null kui Urmas Sisask tänavu süütab suurealis jaanitule siis selle ürituse lõpp toimumata. Millal ta siis hommikul lõpeb? Aitäh Andres Uibo ja ilusat suve. Eesti rahvusmeeskoor on peagi sõitmas Suure-Jaani, kus koor avab Suure-Jaani muusikapäevi. Ants Soots, mida te seal pakute? Kuivõrd me esineme lõha vere linnamäel, selleks puhuks võtsime teemaks hoopistükkis Taara avita ehk kõik taarausk, maausk, puu, kuusk, metsausk, ühesõnaga kõik muistne uskumus. Kuidas muusikas väljendub ja ma arvan, et selline atmosfäär, mis seal luhavere linnamäel kujuneb, et see on üks kohane selliseks muusikaks. Õnneks on muusikas palju valikut, kus on selline rõhuasetus tehtud ja seisundile lähenemine loitsu-le Taarale Sissejuhatuseks kõlab Artur Kapi palumine, aga loomulikult sobivad siia väga hästi tormise maarjamaa ballaad Tubina külvipalve, Tormise Sampo tagumine ansambel improloo, meie oma koorimeestest koosnev improvisatsiooniansambel Spetsiaalse kompositsiooni Taara avita, Veljo Tormise mereloit Pixel itaania ja kontserdi ravima, siis Artur Kapi palumine ja Türnpu mul lapsepõlves rääkis, kus on väga võimas pöördumine taara poole kontserditel kaasa Mikk Sarv koos vahelugemistega ja mõnede rituaalide läbi viimestega, kes ilmselt seda atmosfääri vastavalt võimendab. Nii et see saab olema ka üks põnev kontsert, aga selle kuulamiseks tuleb juba võtta ette teekond Suure-Jaani kanti. Ja see on selline kava, mida ei saa saali tuua, see saab ainult kõlada ühes kindlas kohas. Ma kasutan võimalust, õiendan ühe eksimuse, mis lehtedes levib, et see kontsert 18. juunil kell 20 30 Lõhavele linnamäel mitte kell 22, nagu lehtedes. Iga ja 20. juunini kestavad tark Tous Tartu Jaani kirikupäevad ning selle raames neljas Eesti noorte heliloojate festival. Laupäeval kell 12 annab Jaani kirikus rööshopi Mari vihmanud oma loomingust, kes aga festivali juures resideeruv helilooja ja õhtul kell seitse on kammeransamblite kontsert, kõneleb kammeransamblite kontserdikava kokkupanija Fletist. Ansambli küberstuudio kunstiline juht Monika Mattiisen. Eestis on tekkinud põlvkonda uue muusika interpreet, kes sugugi ei vaata hapu ega üleoleva näoga ka meie väga noore põlvkonna heliloojate peale, et et koostöö on tõesti väga tihe ja meil on tekkinud väga mitmeid muide heliloojaid internäiteks ise kannavad oma teoseid ette näiteks sellest kavas. Lauri Jõeleht kannab puust Kristo käega, et oma kahe kitarripala Smart Siiner esitab orelil oma teose tuulia valged leheda. Teine huvitav moment, mis jõustub kahe heliloojaga, on väga lühikese aja jooksul võivad mõned teosed saada juba eestimuusika klassikaks. Nimetaksin siinkohal Timo Steineri variatsioone, mis on ülipopulaarse kultuurisaate OP. Tunnusmuusikaks, ja, ja samuti Marko kõlari teos Marta juures, mis on menufilmi siis ta nimed, marmortahvlid, original versioonid, nii nagu ta filmis kõlab. Kahe akustilise kitarriga kavas Tõnu Kõrvitsa gümna sooloklaverile, Eesti muusika elava klassiku, Erkki-Sven Tüüri Tedikatsioon tšellole klaverile eesti interpreedid. Väga armastavad ka noori heliloojaid, kes on Meie muusikaakadeemias kompositsiooni ja muusikateadust õppima tulnud tänu Eesti muusikana tõesti ülikõrgele tasemele. Helena Tulve õpilane oli siin aasta tagasi. Asi ja Läti üks tuntumaid noorepõlve heliloojaid Fanta Lätiese, kelle teosed pittu viinud soostwafauashows kannavad ette ansambel resonaabeli, kes koosseisus Tarmo Johannes, Iris Oja, Kristi Mühling ja Aare Tammesalu ja samuti sakslasest eestlane, võib juba öelda Hans-Gunter Lock kes on Muusikaakadeemia elektronmuusika, stuudio õppejõud ja elektronmuusika alal tõeline asjatundja. Rudiitlikele teos jaanilugu kleidile ja live-elektroonikale on samuti esiettekandel. Mirjam Tally on tõesti üli üliproduktiivne helilooja populaarne helilooja olnud viimastel aastatele ja tegelikult teos, mis tuleb siiski, ma ütleksin, esiettekandele on juba salvestatud kolm aastat tagasi Eesti raadio fonoteeki. Tegemist on siis kolme lauluga alasti akvaarium ja ära unusta mind lillede jaoks samuti prio sõnabelis ja siiski ma ühe inimese veel unustasin, keda võiks siiski nimetada ja mingis mõttes eesti nüüdismuusikatraditsiooni. Minu jaoks on muusikateadlane ja usuteadlane Mart Jaanson, kelle teos üks kindel linn tuleb samuti esiettekandele tol õhtul ja kala on tõesti väga mitmekesine vaheldusrikkalt, et ärgu heiduta, kui ka inimesed, kes armastavad nii-öelda heakõlalist klassikalist muusikat, et on siinkohal tõesti teretulnud Jaani kirikusse kuulama eesti nüüdismuusikat, mis on selle kava läbilõikes väga ja vägagi heakõlaline. Eesti noorte heliloojate festival jätkub pühapäeval kell seitse toimuva kontserdiga, mille pealkiri on klaveriklaver ja selle kontserdikava on kokku pannud helilooja tütar Kadri ning tal on ka klaari partner Hannah Heima kavasse valinud Lepo Sumera kammermuusikat kahele klaverile. Samuti kõlavad esiettekandes mari vihmandi ja Märt-Matis Lille teos ja ka Erkki-Sven Tüüri klaverilooming. Esmaspäeval jätkufestival valgel seitse kammerkarovochesmasikaales kontserdiga dirigendipuldis Risto Joost ja kavas eesti noorte heliloojate uus koorimuusika. Esindatud on autorid nagu vihmanud Kõrvits, Kõrver ja Krigul klassikale olete te pühapäevasest kontserdist klaveriklaver otseülekande ja esmaspäevase kontserdisaale salvestab Tartu Jaani. Kiriku ametlik avakontsert toimub aga 29. juunil. Kolmapäeval kell 19. Kontserdil kõlavad Mart Siimann kivide tule, keel esiettekandes soleerivad sopran hellema lego ja tenor Raul Mikson ja helilooja ise orelil. Kontserdiga jätkubergisel tüüriteosega rada ja jäljed. Kolmanda teosena Arvo Pärdi Berliini missa, kus soleerivad tenor Tiit Kogerman, bass Aarne Talvik, esinevad Eesti filharmoonia kammerkoor ja Tallinna kammerorkester ja dirigendipuldis Antonio Kaljuste. Raadio teeb Tartu Jaani kiriku avakontserdist otseülekande. Ja Pärnu meelitab taas nagu igal suvel kvaliteet muusikaga David Oyster festivalil festivali kunstiline juht Allar Kaasik, millega eelkõige Sel aastal Taavi tööstra festival jätkab Pärnu suvemuusika traditsioon ja millele on lisatud nagu ikka uusi ideid. Ja sel aastalgi. Me alustame festivali Moskva patriarhaadi kooriga esimesel juulil, kuid suureks avaakordiks kujuneb kindlasti teise juuli sümfooniakontsert, kus osalevad nii Moskva patriarhaadi koor kui meie ERSO ja neid juhatab Soome üks säravamaid dirigent Sakari oramaalt. Merele algab kammermuusikanädal ja kammermuusikanädal algab aga põneva kooslusega orel ja ballett. Ja see ei ole küll tavaline kooslus. Me võime kirikus kuulata orelimuusikat, balleti, kuid muusika ajalugu räägib meile muusika iidsetest aegadest olnud seotud liikumisega ja seda ka sakraalmuusikas ja miks siis ka mitte sel aastal seda vana uut joont näha ka ultrafestivalil ja Eliisabeti kirikus? Kogu esimene Tal on pühendatud peaasjalikult 20 sajandi muusikale, sest see on üks rikkamaid ja põnevamaid ja ma ütleksin ka üks ilusamaid ajastad, mis toob tihedaid sidemeid eelmiste sajandite ja tänase ning tulevikumuusika vahel. Teine ja kolmas nädal onu Istro festivalil pühendatud Neeme Järvi Suveakadeemiale ja seetõttu rõhuasetus ka sümfoonia kontserditel. Me kuuleme esinemas jälle meie vanad head tuttavad Peterburi filharmoonia akadeemilise sümfooniaorkestrit, samuti jätkub koostööpartneri riikliku sümfooniaorkestri ERSO-ga. Aga ootaks orkestrit ja kas on meil sel aastal Tallinna kammerorkester, Läti kammerorkester, Kaises Lauterni sümfooniaorkester? Muusikast on kavas palju põnevat muusikat, sel aastal tähistame Arvo Pärdi seitsmekümnendat juubelit ja tema muusika on üheks festivali peajooneks. Sel aastal aga tähistame ka Kiyagantseeli juubelit, kuuleme teoseid, mida ei ole varem esitatud tema loomingust kuus loomingut kuuleme senergi tüüri Galina Grigorjeva loomingust. Kui rääkida veel paar sõna Neeme Järvi suveakadeemiast siis ka sel aastal lõpetavad jälle Neeme Järvi, Paavo Järvi, Aleksander Dmitrijev kesise terrigeerivad kontsertitel. Festivalile on tulemas järjekordselt jaapani noor särav dirigent Kyotaka derooka, kes tuleb Pärnusse juba kuuendat korda. Pärnusse tuleb sel aastal Maris sirmais Lätist, aga mitte siia kordama Latvia kooriga vaid oma uue kammerkooriga. Mis teeb tähelendu maailmas praegu. Pärnusse on tulemas sel aastal jälle dirigendina Tõnu Kaljuste. Sellelt kontserdilt ootame palju koos Tallinna Kammerorkestriga traditsioonilised, jätkame liini, et tulevad maailma red, säravad viiulikunstnikud. Kuuleme eelmise aasta publikut vaimustanud üüribantsiku Vadim glutsmani tuleb rekka Silva, Soome, Ungari päritoluga viiulikunstnik, kes on käinud meil viis aastat tagasi ja keda praegu muusikaajakirjandus peab üheks säravamaks euroopa nooreks muusikuks. Kes sai hiljuti oma käsutusse Stradivariuse ühelt Soome Pangalt. Võime kuulata tema esinemist Medelsin viiulikontserti Stradivariuse on meil tulemas sellised tähed kui Kolja plahver mitmete mitmete rahvusvaheliste konkursside võitja Eugene džigendele onu Rumeeniast Tatjana Berman, noored muusikud. Kuid vanema generatsiooni esindajateks on meil sel aastal Erkki Raudio Soomest, keda võib pidada tõeliseks Soome tšello kooli rajajaks. Väga põnev on kuulata sel aastal Pärnus selliseid säravaid kunstnikke, nagu oleks Heljo piimuv. Tema tuleb esmakordselt meile Kristen Marja kiiri kes käis paar aastat tagasi meil sopran vanamuusikaspetsialist, kes sel aastal tuleb koos oma ansambliga samuti antiseeruvat neljakordsete rahvusvaheliste konkursside võitjad, kes sel aastal tuleb meile kaheksandat korda. Ja nii jätkub neid kontserte kuuks ajaks. Esimesest juulist kuni 30. juulini. Nii et tulemas on väga pikk ja põnev festival. Klassikaraadio teeb kümnekonnast kontserdist ülekanded ja põhjalikumat festivali ülevaadet saame kuulata avakontserdi eel. Suur tänu, tere tulemast kõigile Pärnu. Ikka jaa. 12. Haapsalu vanamuusika festival toimub kuuendast 10. juulini ja kontserdid nagu ikka Haapsalu toomkirikus festivali kunstiline juht Toomas Siitan. Mida ja keda saab seekord kuulata? Tänavuse festivali peakülalisteks on kõigepealt Emma kööki legendaarne briti sopran, kes tuleb koos ansambliga Fret Works. On vast siis kõige vanem ja kuulsam Viola taga hambade ansambel ja nad teevad üheskoos William Vöödi kava siis inglise kõrgrenessansi, üks tippmeister ja kavas on tema kambamuusikat ja siis ema tüüpiga löödi laule koos kaladega hambad, ehk see on küll üks niisugune kaval, millest on mul eriti hea meel, et ma teda haapsallu sain, sest et see käib praegu üle maailma festivalidel ja, ja on väga, kas samuti on see möödunudaastase plaat välja tulnud, väga häid arvustusi saanud. Nii et see on tõesti kahtlemata üks tippkavumis kunagi mu festivalil on olnud. Ma teen FBI, kontsert on kaheksandal ja reedel kaheksandal ja teine peal, külaline on nüüd kindlasti tõepoolest vähem tuntud kui ema B, see on belgia tšellovirtuoos Roll Tiltins koos oma ansambliga, eks pluarations. See on niisugune ansambel, mis on tõesti viimasel viiel aastal niisugust suurt karjääri alustanud ja ja ma arvan, et Roldyldinson, niisugune mees, keda ma viie aasta pärast ei saa enam unistadagi Eestisse kutsumisest. Praegu oma suure lennukaare alustamise järgulised. Kahtlemata ta on ka üks suuremaid staare, keda on siia õnnestunud tuua, nii et mul on tõesti hea meel, et niisugused kaks väga olulist muusikut siia tulevad sel aastal. Seekord on teil ka üks kontsert? Jah, see on ka päris põnev kombinatsioon, meil on olnud reede ja laupäeva õhtuseid, et öökontsert varemgi ja me oleme püüdnud seda tihtipeale siis kombineerida vanemast ja uuemast muusikast või siis rahulikust, koraalilaulust ja traditsioonilisest kunst muusikast. Ja see aasta on kontsert Pill reede õhtul kaheksandal siis ansambel Vox Clamantis, meie kõige tuntum Gregor Jaani ansambel ja teevad ühise kontserti koos Weekend Guitar Trio, ok, nii et see on ka igati niisugune ja intrigeeriv kooslus. Ma usun, et see sobib suurepäraselt just sinna haapsalu kirikusse. Traditsiooniliselt esinevad Eesti muusikud ka festivali alguses. Jah, see on meie festivali üks niisugune mudel, mis on aastatega ennast sisse töötanud ja mida me praegu ei ole tahtnud. Võta. Avakontserdil on kavas Bach ja Pärt. See on niisugune kooslus, mis siin Eesti muusikaelus ei ole päris uus idee. Aga me üritame siis seekord kokku panna Pärdi a cappella kooriteoseid. Ja teiselt poolt Tallinna barokkorkestriga Bachi fuugakunstiosi ütleme vaheldumisi neid, ma arvan, et see dialoog on väga huvitav. Ja kontsert lõpeb siis Pärdi ühe uuema teosega tapaation toomine, millest suure orkestri variant kuulsime kevadisel Pärdi autorikontserdil. Aga seekord tuleb siis väikese orkestriga nii-öelda keelpillidega variant. Ja Haapsalu festivali koorik ja lõppkontserti ansambel Studio Vocale ja Tallinna barokkorkester jälle seekord Bachigantaatidega oleme enam-vähem siin aastate kaupa jaganud Bachi ja Händeli suurteoseid. Et seekord ahjaa, teemaks on niuksed, virtuoosid antaadid, kava lõpeb magnificatiga, mis on väga hästi tuntud teos ja kahtlemata Bachi üks odavamaid virtuoosi teoseid üldse. Aga palju vähem on Eestimaal tuntud, ma ei tea, kas üldse Eestis esitatud tema kantaat number 31 Himmel lahti ja liialt, mis on samasugusele viiehäälsusele virtuoosi koorile ja samuti siis tenorisoolokantaat, ainus Bachi säilinud tenorisoolokantaat number 55, mida laulab Mati Turi. Nii et lõpukontserti pidulikkust hõngu peaks seal olema küll. Ja festivali lõppkontserti vahendab otseülekandes ka klassikaraadio. Kaja. Põhjamaade sümfooniaorkester annab augustikuus kaks eksklusiivset kontserti. Neid tutvustavad lähemalt dirigent Anu Tali ja mänedžer Kadri Tali. Meil on telefonil Kadri Tali, kes hetk tagasi jõudis just Keila laululavale. Kadri, miks sa sinna läksid? Meie siin koos Keila linnavalitsusega ja Keila inimestega tahame pöörata kõik rongid 12. augustil keila poole käima ja tuua lavale Ruska kino Aleksander Nevski, mis tähendab siis vaadates tagasi minevikku ja elada olevikus, tulevikus teha midagi väga innovatiivset ja midagi tõelist, meeldejäävat ehk siis aisestajaile film, Prokofjevi muusika, Aleksander Nevski, Põhjamaade sümfooniaorkestri segakoor Latvija, solistid juuli Lill esituses, dirigent Anu Tali käe all. Jaa, seetõttu ma olen siin Keila laululaval, et mõõta ära olemasolev lava, kuhu peale ehitatakse siis olemasolevast palju suurem lava pannakse suured ekraanid koostöös siis Tiina Lokk ja PÖFF'iga ja art filmiga, kuhu tuleb siis Eventati poolt võimad, helisüsteem, Avisiooni suur ekraanid ja sellest saab üks igavesti vinge värk. Kas praegu juba on võimalik pileteid osta, sellele? Esmaspäevast ehk siis 20.-st juunist lähevad piletimaailmas ja piletilevis ja ka Eesti kontserdikassades piletid müüki ja soovitan kiirustada, et oleks kindel, et saate rongi peale oleks kindel, et jõuate 12. aasta augustiks Keilasse ja pilet on taskus. Muide, me oleme saanud elektriraudteega kokkuleppele erirongid 12. augustil kell 17 50 18 15 või 18 55 tulevad keila poole, pakutakse Tšaid, viiakse teid kõigepealt Nõukogude Vene filmiklassika atmosfäär juba vagunites ja kontserdipileti ettenäitamisel on sõit tasuta kõigile kontserdikülalistele ja tagasi tuleb siis üks erirong veel enne südaööd, nii et kõik jõuavad ilusti Tallinnasse tagasi. Dirigent Anu Tali, mille poolest on Prokofjevi kantaat Aleksander Nevski eriline? Huvitav on see Aleksander Nevski selle poolest, et tegemist on ju jäälahinguga ja Peipsi järvel toimub, nii et tegelikult omaette huvitav fakt on see, et, et see on ju tegelikult ka Eesti asi. Aga filmina on ta muidugi propagandafilm, mis teeb ta väärtuslikuks Raisestani režissööritöö ajal. Kõik käis läbi staadioni tabloo on ju, kas film võis jõuda linale või mitte, nii et huvitav fakt on see, et filmimuusika iseenesest ei ole veel valmis siis kui see, mida me näeme filmiga koos. Et osad asjad on klaveriga ja osad asjad tegelikult täitsa valesti sisse mängitud. Ainest taim pärast Stalinil loa saamist ei julgenud enam filmi muuta. Nii et nii nagu see luba filmi näitamise luba saadi, nii selliselt ta läks. Kuna ma ei ole muudetud, nii et tegelikult ta muusikalise täiuseni ei ole veel filmimuusika sellel linal, mida me filmina tunneme tegelikult jõudnud hiljemgi kirjutas Prokov sellest kantaadi, umbes neljakümneminutine teos ja seda me siis nagu koos filmiga 12. augustil Keila lauluväljakul vaatame. Ja kohe järgmisel päeval on teil järgmine kontsert. Kohe järgmisel päeval, kuna meie nagu ütleme ennast ei korda, sõidame Leigole ja, ja esitame seal praktiliselt sama koosseisuga, siis Latvija koor ja Põhjamaade sümfooniaorkester. Solistideks on andvat Lanno, Trifonov, Mati Turi ja Tartu poistekoor ja Leigol, esitame siis Orphy karmi Laburana. Aitäh Põhjamaade sümfooniaorkestri dirigent Anu Tali ja soovin teile ilusaid korda läinud kontserte. Suured tänud ilusat suve teilegi ja siis juba 12.-st augustist alustame oma uut hooaega. Legendid. Helga ja kontserdiagentuur Corelli muusik esitleb esmaspäeval CD plaati, mis sündinud koostöös Eesti raadioga. Agentuuri juht Mailsildos, palun rääkige sellest lähemalt. Corelli Music agentuur sai loodud eelmise aasta algusel eesmärgiga korraldada ansambli Corelli Con sort kontserdisarja, jätkata neid toredaid mõisakontsert ajaloo ilusarja hooaja jooksul. Ja teine väga suur ala meie tegevuses on just nimelt plaatide tiividiidi selliste helikandjate väljaandmine kuhu saaks siis salvestada eesti interpreet, nende loomingut, nende mänguoskusi, kõike seda toredat, mis siin Eestimaa peal toimub. Ja nüüd siis tõesti oleme jõudnud oma esimese siidi plaadini, millest kujunes ansambli Corelli Consort ja ühtlasi ka väga paljude Eesti muusikute nii-öelda promoplaat. Plaadi pealkiri ongi ajaloo ilu, grilligonsort ja solistid ja nendeks solistideks on meil siis Risto Joost, kontratenor, Imbi Tarum, klavessiinimängija, Peeter Sarapu fagotil isema, tähendab riiuli peal ja ühtlasi on kaastegev ka Villovi härma sel ajal. Ta annab ülevaate ühest etapist meie praeguse tark muusika mängimise hetkeseisust. Corelli kontserdil on ees, nagu ikka ka suvine mõisasari ja seekord väikese erandiga, üks kontsert on juba juulikuus. Just mul on hea meel seda praegu siin välja öelda, sest üldiselt juba üsna teatakse seda augusti lõpu poole. On mõttekas hakata kiikama mõisate poole ja sõitma sinna kontserte kuulama. Ja tõesti, põhiSarimil toimubki 20.-st 28. augustini neli vapustavat kohta järjekord, et väljavalitud hakkame näiteks tutvustama neid mõisakoole, mis on riiklike mõisakoolide programmi ja vallavalitsuste koostöös saanud juba fantastiliselt kauniks. Ja esimesed pääsukesed nendest ongi Mooste mõisakool ja Tõstamaa mõisakool ja lisaks mängime veel alati ühes eramõisas, milleks meil see aasta on, Laitse loss, mis sa salaja marju mult ja kodu juba mitmeid aastaid ja mis väga-väga kenasti toimib. Ja ekstreemkohana sel aastal ja esimese suvemõisa üldse meie sarjas mängime Seewaldi suvemõisas. See vald on üks koht, mida teab küll vist iga Eesti inimene seal Paldiski maanteel aga tuleb välja, et see on ka omal ajal ehitatud suvemõisa maadele ja kõik see arhitektuur ja kogu see asi seal on niivõrd põnev. Ja kuna nüüd ka on oht, et see suurepärane kliik ja kogu see kooslus sealt tahetakse nagu välja viia, siis ongi jälle suurepärane võimalus tulla tutvuma selle põneva kohaga, kus siis alati igal kontserdil minuga kaasas Jüri Kuuskemaa, nagu ikka solistina osaleb meil Kaia Urb ja nüüd näiteks Jüri Kuuskemaa räägib siis suvemõisatest üldse. Ja Imre Rammul, kui kliiniku juhataja siis tutvustab nagu selle psühhiaatrihaigla ajalugu oleviku tulevikku ja mis kõigest sellest sedasama? Sel aastal on ka selline erand tõesti, et lisakontsert juba juulikuus 16. juulil Pidula mõisa Saaremaal viime sellise kontserdi, kus esineb varajase muusika stuudio kontoris vangantes ja nemad on selline väga huvitav kooslus, kes mängivad seal kava muusikat, ajastute piirimailt. Nad kasutavad väga põnevaid pille ja see on siis kõrgrenessansi ja varabarokivaheline niukene hämar periood. Millist muusikat siin tegelikult üsnagi harva on võimalik kuulata? Neil on väga huvitavad pillid, näiteks, ma ei tea, kas te olete kuulnud hispaania grammatilist barokk, har või siis väikest kammeralevit Pentagon, Azeczpineti ja kõiki teisi põnevaid pille, mida nad kasutavad ja no muusikute seltskond on haruldaselt haritud, paljud neist on õppinud ka näiteks Hollandis mis ei ole meie muusikate puhul sugugi nii väga tavaline. Nii et kui viienda juuli õhtul, kes satub Saaremaale ja lisaks on see Pidula mõis üks väga kaunis kohakene mis ei ole küll seest kaugeltki mitte valmis, ta läheb suurt remonti järgmisel suvel. Aga seal väga meeldiv koostöö tekkis selle mõisa omanikuga ja ta ise tutvustab ka siis kogu seda ajalugu fantollide, kes võib-olla pärinevad suurest põllust. Nii et seal on põnevad kuulata ja näha väga palju. Ja seda me nimetamegi siis meie kontserdi lisakontserdiks. Well I muusik ootab kõiki ka sel suvel Eesti mõisates. Tänavune juba 13. Rapla festival käib Enn Võrgu jälgedes. 100 aastat n-võrgu sünnist möödus märtsis, 22. juulil alustab Rapla kirikumuusika festival oma seekordset kontserdisarjaga võrgu 1900 viiekümnendatel loodud tublisti enam kui tund aega kestva oratooriumiga valvake. Tõepoolest on see maailma esiettekanne, siis Doratooriumist on seni ette kantud veidi esimene osa neljast esitajad parakoor Me nimekad solistid ja Tallinna kammerorkester Tõnu Kaljuste juhatusel. Suursündmuse vahendab otseülekandes 22. juulil ka klassikaraadio. Sellega Enn Võrgu tähtajafestivalil veel ei piirdu. Kaks päeva hiljem esitab kvartett apelsin nelik Enn Võrgu keelpillikvartetti, mis on arvatav sõjajärgne esiettekanne ning Klaarika Kuusk mängib oma kavas võrgu ühe oreliprelüüdi. Festivaliraamat on valmis juba aprillikuust, nii ka kogu festival, mis sisaldab endas 19 kontserti, kaheksas kirikus Neljas mõisas. Vanadest esinejatest on kaasas taas Tallinna barokksolistid Eesti rahvusneist Corp. Sega korgantus, ansambel Rond, ellus Imbi Tarum klavessiini nooruke sopran Maria Listra, Kantor, psalm rong, ETV tütarlastekoor. Uued esinejad on aga Nargen Opera koor, Andres Uibo koos oma noore viiuldaja tütre Mari-Liis Uiboga koduses Vigala kirikus. Raivo Tafenau Trio kahes mõisas, Kirsti ja Klaarika, Kuusk viiulil ja orelil pahastuja. Rapla kirikutes tuleb ta poistekoor Soomest veidi helist. Missugune on huvitavaim kava? Muidugi on seda Randellusi ja Tallinna barokksolistide mõisaga aga ka rahvusmeeskoori või teistegi omad, aga nende ette tuleb panna ikkagi n-võrgu tooriumi esitus Rapla Maarja-Magdaleena kirikus reedel, 22. juulil kell seitse õhtul. Festival kestab seitsmenda augustini. Selle peakorraldaja on Raimo Kivistik. Täpsem teave Rapla maakonna Kodulehel, Rapla EMV punkt e. Sülgaja kolmandast kuni 10. juunini toimus Peterburis rahvusvaheline noorte pianistide konkurss teel meisterlikkusele. Teise koha ja žürii eripreemia pälvis Tallinna muusikakeskkooli 10. klassi õpilane Jaan Ots, räägivad tema õpetaja Mati Mikola Jaanud siseteemat vahenda pagera. Ma palun, et õpetaja Mati Nikolai natukene räägiks, mis konkurss oli, kui tihe oli see konkurents ja kuidas üldse Jaan sinna sattunud vahetuskurss oli rahvusvaheline. Kuna see on konkurssi tüketis, siis ta on tuntud konkus ja kõrgetasemeline. Mida tähendab entsi kett, noorte konkursside-ga seonduv organisatsioon, kes korraldab siis neid konkursse ja mitu. Mina küll väga palju ei kuulanud neid ainult pärast enda mängu, aga pilt oli ja millelt palju teie üldse siis seal B-grupis oli? 21. Rammida tuli mängida, žüriile, oli kohustuslik, oli. Vaba valik, kuidas seal teatud nõuded, näiteks tüüdja, viie klassikat, aga põhimõtteliselt võis ise valida ja mida siiski mängida. Mozarti sonaadi esimene osa, tüübilt vahtu soonitsüklon esimeses voorus. Teises voorus oli Pärdisotiin sekkovski tulnuka ja risti XII rapsoodia. Kolmas ehk lõpp oli Ramoni Tseemnely kontserdi esimene. Kas see konkurssidel käimine ongi kohe teie veregrupile omane? Igatepidi sobilik, ükskõik siis, kas trompeti või klaveriga son teatud määral vajalik, saab endale teistega võrrelda ja ka saab ennast näidata. Ja mis see lõpptulemus siis oli? Teine preemia ja entsi eripreemia, milleks oli kontsert Winibezendorferi saalis järgmisel aastal. Kes oli see, kes esimese preemia B-kategooriast võitis, tuli hiinlane Wang Chun. Tugevam grupp oli kõrgetasemeline ja endale rõõmuks oli selles grupis ka joon kes kahtlemata näitas ennast sügava muusikuna ja väga omanäolise muusikuna seda eelkõige sellist pionistliku suunda, mida seal ju tegelikult jaani puhul kohe väga hakata imetlema lausa eelkõige vene pedagoogid, kes tundsid Moskva kooli, seda nad küsisid minu käest ka, et mina olen õppinud. Ja kui ma ütlesin, ma olen Tallinnas õppinud, siis nad olid nagu väga üllatunud, et kuidas selline asi on võimalik. Aga selge on see, et Eestis kool ju tulebki Moskvast. Ja selles mõttes Joan on kindlasti selle suuna, ütleme, jätka ja seda on väga raske seletada, mida see nüüd tähendab koonilised erinevused siiski on? Mingid pianistlikud ümbritsesid suhtumise vaatenurga küsimus, kuidas suhe klaveriga, instrumendiga, sellisega ja et kuidas see kajastub või kuidas see välja paistab. Nonii ongi olemas väga palju selliseid omadusi, mis just perspektiivis kasvavad, ütleme juba selline kõrge kõlakultuur tehniline tase, nii-öelda muusikaline külg, mis avaneb kõlalises värvikuses, mitmepalgelisus pianistlik hoiak või visuaalne hoiak saab sellele avaldati tunnustust, seda oli endal rõõm kuulda. Sest ise salati ei pane tähele, et see võib tegelikult olla väga kõrge. Kes juhatas selle žürii tööd. Žürii tööd juhatas Peterburi professor Ekaterina moorina, kes žüriisse kuulusid, oli ainult Venemaa, ei olnud, seal, oli Austriast, Saksamaalt, siis Hiinast ja arvan, et suriis need arvamused esikoha suhtes võisid olla erinevad. Ma arvan, nii puhul oli tegemist poolthäältega nagu esimesele kohale, aga lõpptulemus siiski tähendas seda, et nad noh, nagu mõlemad võit selles mõttes, et tegelikult Jaani, see eripreemia oli siis nagu Euroopast selle konkursi keti esindaja poolne preemia mis asetab kaks kohta nagu suhteliselt kõrvuti ja seda enam, et kolmandat kohta välja ei antud, et sinna tõesti vahele siis korraliku mis nüüd siis edasi saab? Ma olen ikka suvi läbi tööd edasi. Võidukas oli ka Rahvusooper Estonia poistekoor, kes võitis eelmisel nädalavahetusel Tšehhis mainekal rahvusvahelisel koorifestivalil kaks kuldmedalit. Kuldmedalid tulid kahest poistekooridele mõeldud kategoorias. 30 kolmandat korda toimuval Olomoodsi koorifestivalil osales kokku 19 koori ligi 7000 lauljaga. Estonia poistekoor valiti ka kolm päeva kestnud festivali kuue parema kooli hulka, kuhu pääsesid veel näiteks Singapuri, Ukraina ja Tšehhi koorid. Tagasiteel koju andis poistekoor kontsertidega Viinis ja Poolas. Soovime Rahvusooper Estonia poistekoorile ja dirigent Hirvo Surva Ale. Palju õnne. Kaja. Üks väikese formaadiline raamat on ilmunud selline, mida lugeda une eel kohvitassi kõrval, mida hea kaasa võtta reisile või randa. Eino Tamberg elamine kui loomingu aine, nii on see pealkiri. Ja algusi on see saanud siitsamast klassikaraadiost. Raamatus on intervjuud, mis on sündinud raadiosaateid ette valmistades aga ka muud jutuajamised heliloojaga. Millest siis jutustab üks helilooja ja miks mul oli kiusatus trükisena sülitada. Kui hakkasin otsima kohti või mõtteid, mis on minu meelest talle nii ainuomaselt iseloomulikud siis tulvas neid tähe hästi palju ja ma ei oskagi praegu hästi valida. Ta jutustab näiteks, kuivõrd tal on olnud õnnelik saatus nii hästi loomingu osas kui isiklikus plaanis. Kuidas ta teostel on läinud hästi ja väga hästi juba päris noorusest alates heiteks kond Tšertogrosso kui läbimurdelugu laia maailma. See oli märk kogu Eesti uue muusika käega käigust. Ja kuni Syranooni ooperini, mida mängiti EBU ooperiprogrammis ülemaailmselt kuulata vana. Ja nii ütlebki Tamberg küllalt julgelt intrigeerivalt. Ühel hetkel tundus talle, tal läheb liiga hästi nii loomingus kui isiklikus elus. Et tal jäävad selliselt ju puudu loomeinimesele nii vajalikud kannatused. Ja siis tulid ka need. Ja ka sellest on raamatus juttu. Ja veel räägib ta juhuse tähtsusest elus ja julgusest juhusest kinni haarata. Aga paljudel lehekülgedel kumab läbi mõte ja tunne, et kunst üldse ja muusika nende hulgas peaks olema eelkõige inimesele rõõmu jaoks, et sellest võib rõõmu tunda, aga väga erineva ettevalmistusega inimene. Et tähtis on valmisolek ja kahtluse alla seab ta hoopis sõnaseletused muusika juurde. Teema, millega meiegi siin iga jumala päev kokku puutume. Mida rääkida millal, kui palju, kelle jaoks ja nii ütleb ka Tamberg oma raamatu lõpus. Tore on, kui mõtted saavad paberile, aga kas ja kuivõrd nad ka teistele vajalikud on. Targa ja sooja inimesena pakub Eino Tambergi mõtteraamat siiski kainet igaühele mõtlemaks, kas ka oma elu võib pisut teise nurga alt vaadata? Kevade lõpp toob muusikamaailma taasalustama mitmeid põnevaid festivale. Olgu täna siin esimeseks pidustus eksootilisest sotima ookeani saarel kuulsa Pieter Maxwell Davis asutatud Sankt Magrist festival. Pealavaksin Püha Magnuse katedraal ka Pieter Maxwell Davise enda muusikat on võimalus siin alati kuulata. Ent tänavu tehakse kummardus järgmise aasta juubilerile Sophia kuvai tuulinele. Uskuge või mitte, aga festivale saarel sündis juba 1977. aastal üsna kohe pärast seda, kui siis 43 vastane Maxwell Davis selle saare enda jaoks avastas. Siia püsivamalt asus. Eile oli festivali avamise rahupäev, kus peategelasteks Ookney kõigi viie koolilapsed pühendus Bosnias, Iraagis, Põhja-Iirimaal ja Rwandas elavatele lastele. Kui Kubai tuulinalt eile kavasta akordioni oopus, Eteczbek In Krootse, Bosnia solisti, Riimak levitšoga, systena köök, palli, Sankt Magnuse katedraal, Eskuvaid uurinalt peos Siibenhorte seitse sõna šoti kammerorkestriga kärje Volker juhatusel. Homme tuleb festivalile pianist Steveene Osborn ning toimub ka kohtumine heliloojaga näridžilosparniga kellelt õhtul kavas flöödikontsert. Homme on ka festivali üks rikkamaid päevi kokku üheksa üritusega lõpuks veel festivaliklubi Alberti hotellis ja siis on etendus Bosnia tüdruku vaata Filipp bovitši päeviku põhjal. Teisipäeval, siis läks veel Davise preemia ja Paula Porczani preemia kätteandmised. Viimane kuulutatakse välja Itaalias, aga just täna šoti kammerorkestri kontserdil esinevad esmakordselt koos tõstakowitzi esimesest kontserdist pianist Steven Osborne. Kuulus trompetis John alles kolmapäev, siis festivali viimane publik kohtumas Pieter Maxwell Davis endaga ning ettekandel ta missa super lom armee lepetamas aga Šoti Kuningliku Muusikaakadeemia brassbänd koos kahe samasugusega ning ookeanil ka veel dirigentide kursused kolmandat korda. Õpetaja, eks noor dirigent ja hinnatud professor maalt ymber radins. Sophia kubeduulinalu on aga üldse taas väga hea aasta lutserni festivali Šveitsi esiettekandes. Ta mõjus orkestri töö lid end taas kurtma, suri juhatusel. Ma suur tegi selle teose maailma esiettekande kaks aastat tagasi bostonis ja mais tuli Jöteboris esiettekandes uus flöödikontsert sääron pedaaliga solistina ja tellijana Vladimir Donhadegi Alt viiulikontserdi ümber tšellokontserdiks ja tegi selle esiettekandel vohhumis. Ja siis veel kontsert viiulile ja kahele pillimängijale solistide hulgas Kremerata Baltica, Gidon Kremer ja Peters saad loo selle esiettekanne aprillis Šveitsis Asselis. Uhke on vaadata, kas ikovski, kirjastuse partid, tuuride rida, vähemalt 120 oopusega, sealhulgas 24 hord, kestri ja üheksa vokaalsümfoonilisi teoseid, kube tuuline loomingust. Aga ka teistel heliloojatel lähed hästi. Alles esitati Hollandi festivalil Amsterdamis 20 Arvo Pärdi teost ja täna tuleb siis veel 21. kuulsas kontserdi, mis on Aleksander Klaisseliia, Arvo Pärdi ühine õhtu, kahelitaania vormi, Sookusega, Naifeli litanei 1988.-st aastast ja Pärdil liiteni 994.-st kirjutatud Oregoni Bachi festivali tellimusel. Esitajad täna Hollandi raadio filharmoonia orkester, Capello Amsterdam ning Briti vokaalansambel karedinaals music dirigent on kuuluse uue muusikamees Rainer TLÜ. Üleeile algas Seattle is ühendriikidesse, aga uus seeria lamentaate ettekandeid seadis sümfooniaorkestri ees solist. Teose esiettekande tegi Londonis teinud prantslanna Eileen grima neljapäeval, reedel ja täna. Dirigendiks onseras Varts. Ja siis tuleb veel üks kaalukas sotsiilia versiine romana ettekanne Veneetsia festivalil, esitajaks kuulsel afeniitsi. Ooperiteatrikoorija orkester. Jaapanlaste tippkollektiivi ennetškey Symphony Orchestra avas oma eelmise nädalavahetuse kaks kontserti raadio muusikakeskuses muidugi Paavo Järvi juhatusel Erkki-Sven Tüüri seega seejärel Prokofjevi kolmas klaverikontsert, Aleksander Doratsega ja Schumanni kolmas tüür ja Paavo Järvi pidid olemas sel nädalal juba koos edasi Detroitis kus Neeme Järvi lahkumist festivali neli viimast kontserti. Täna-homme sünnib siin aga uue Detroiti tellitud Erkki-Sven Tüüri teose maailma esiettekanne, kontsert viiulile, klarnetiorkestrile solistideks neljal korral tüüri viiulikontserdiga välja toonud hollandlanna Isabel Fan ning Maicel Collins. Kuigi Neeme Järviga pidi publikul olema viimane võimalus tema kui peadirigendina seal kohtuda. Üleeilsel pidulikul galakontserdil juhatab Järvi siiski Paavo käevigastuse tõttu tema eest ka neid nelja viimast festivali kontsert. Nii veel ka homsel ameeriklaste isadepäeval ühtlasi ka orkestri kogu hooaja viimast tehtut. Ent uuel nädalal on Neeme Järvi juba Peterburis Valgete Ööde festivalil, tuues kolmapäeval siiagi uudisena riigikogu PRi hunti, muusika koos Maria teatri orkestriga. Laupäeval uues kavas omas mille avab aga Heino Tambergi muusikat rist Marika Järviga solistina, siis Sibeliuse veel. Ning viimase kava annabki Järvi Elva linnas hoopiski Peterburi filharmoonia akadeemilise orkestriga kes meil taas ka võistlus trahhi festivalile tänavu tulemas, siis on Šostakovitši balletisüüdid ning Rahmaninovi kolmas. Meie dirigendid on juhatanud ka teistel festivalidel. Tõnu Kaljuste dirigeeris Torontos Sounstreamsil. Nende tänavusel festivalil Ossa poiss, siis ava kontsertid Jon käbeneri ja Robert mars seepheri maailma esiettekannetega. Kavas veel ka Richard Straussi motettindas Aabelt. Tooria Olerelts juhatusega Itaalias Ferrara, samuti sealse Põhja-Euroopa festivali ater foorum null viis lõppkontserti. Nüüd ansamblil kavas uhkesti vaid Soome ja eesti muusik Meilt tüüri arhitektooniga kuuest, Toivo Tulevi Mil kood ning Helena Tulve atraveier. Põnevatel lõpuks muusikateatrist Zürichis esietendust pühapäeval Majandus-Karl Gruberi uus ooper, hern Lord vilthärra põhjatuul. Hamburgi riigiooperis on kohe tulemas Johan Karl Haiti uue silleri ooperiröövlid maailma esiettekanne. Pööning, mis toimuvad uue neli aastat kesta projektist Stravinski ballettide esimesed etendused. Aga teatrijuht Daniel parem point on Berliini riigikogu pärile tellinud nimekad heliloojad, dirigendid Hans senderil uue paberi pealkirjaga Chif Josep ülem Josep mille maailma esiettekanne on seal meie jaanilaupäeval viimaseks sky eksootiline festivali uudis. Homme algab seitsmendat korda festival Raureing foobsma kooljakontsertidega, Ulambatooris ning nomaadidele. Kobi kõrbes. Heliga saatele tegid kaastööd Virve Normet, Kersti Inno, Mirje Mändla, Karin kopra, Age Roo ja Priit Kuusk heliga ja jälle 27. augustil. Toimetaja Tiina kuningas ja operaator Katrin mõõdik soovivad teile kaunist suve. Liigaja.