Toosses muusika teenistuses. Nii on iseloomustanud noor prantsuse pianist Sanifti pood Brahmsi klaverimuusikat. Sedasama võib aga öelda ka tema mängumaneeri kohta, milles tehnilisele nõbedusele ja kristalselt läbipaistvale kõlale lisanduvad muusikaline talent, isiklik sarm ja silmapaistvalt nägus välimus. Loomulikud eeldused pluss prantsuse pianismi kool ja kaalukas repertuaar on teinud kolmekümnendais eluaastais pianisti populaarseks ning deka plaadifirma peab teda noorema pianistide generatsioonid kuldpoisiks. Leonis sündinud noormees ilmus rahvusvahelisele areenile 1900 kaheksakümnendail aastail nii soolokontsertidega kui ka koostöös suurte kestritega tuntud dirigentide Vladimir askenaasi šarl tütvaatsenslevani Ricardo Cheeri Jamaical Tilsand Toomase juhatusel. Peagi algas ka koostöös plaadifirmaga deka. Salvestatud on suur osa prantsuse klaverimuusikast Fory ära veel debiicii Frank Messi koostöösse Prikid šas Benderi kallist ja Wolfi laulud 1995. aastal. Kas tal aga tuli välja koguni kaks plaati, ühel neist Rahmaninovi klaverikontserdid ning teisel Schumanni ja Brahmsi klaverilooming. Täna ongi meie käsutuses viimati mainitud plaat ning tutvume selle noore ja andeka prantsuse pianistiga Schumanni ja Brahmsi klaverimuusika kaudu. Pianist on ise öelnud, et armastab prantsuse muusika kõrval ka romantilist saksa muusikat kuna Hamburgist pärit tema kaudu voolab temas paras annus. Kas saksa veerg? Päris väikese poisina soovis, saan if dirigendiks saada seadnud oma väikesed mängukarud ja õenukud tugitooli istuma hakkas ta neid dirigeerima. Nelja aastaselt algasid poisi viiuliõpingud, kuid juba aasta pärast tundis ta, et tema pill on hoopis klaver. Pariisi konservatooriumis oli Sänniftivoo esimene klaveriõpetaja just sildis ka kes oli omakorda Forey Äravelli juures õppinud. Temalt saiti pood, teadmised prantsuse muusikast ja muusikuist. Viimase õpetaja, Itaalia päritolu Aldotšikoriini all omandas noormees ladusa stiili ja nobedad tehnika. Kuid tibu sõnul olid tšikolini rohkem kui õpetaja Tauliga oivaline sõber ja suurepärane inimene. Tundides ei tegeldud üksnes muusika ja tehnika täiustamisega. Võid räägiti absoluutselt kõigest. Need olid otsekui elu õppetunnid. Käesoleva plaadi heliloojate Schumanni ja Brahmsi kohta Onti pood öelnud, et jumaldab neid mõlemaid. Summani on ta varemgi mänginud, kuid praam Peab kõvaks pähkliks, mis eeldab kindlat küpsust ja tooni. Näiteks harjutab ta küll Brahmsi klaverikontserte, kuid pole veel kordagi söandanud neid avalikult ette kanda. Sellelt plaadilt leiame praamsi paganiini variatsioonid. Nende esituses tundis pianist end valmis olevat. Kuigi teos on väga raske, tõeline väljakutse ning vaid vähesed pianistid julgevad seda oma kontserdi kavva võtta. Teos on niivõrd füüsiline, et nõuab palju jõudu ja, ja suurt enesekontrolli. Pianist teile tundub, et praam on sellesse jonnakalt tahtmatu panna kõikvõimalikud raskused ja uuendused. Esmapilgul võibki teos tunduda toretsevajevirtoossena kuid virtuoos sus on siin vaid muusika teenistuses. Tibud arvab, et paljud on seda teost valesti mõistnud mängides seda nagu listi transkriptsiooni. Aga kuulakemgi nüüd, kuidas kõlab see Shannifti puu esituses? Johannes Brahms paganiini variatsioonid, oopus 35, esimene vihik. Kuulsite esimest vihikut Johannes Brahmsi paganiini variatsioonidest. Mingis prantsuse pianist, sunnifti pood nagu enne juba mainisin, valmisti poolt koostöös dekaga täna meie käsutuses oleva plaadiga samal aastal ka Rahmaninovi plaat. Peeti puu unistus täitus palju kiiremini, kui ta julges loota. Mõni aasta tagasi oli ta maininud dekaviidse presidendile, et ta sooviks minagi salvestada kõik Rahmaninovi klaverikontserdid ning juba järgmisel nädalal tehti talle ettepanek need kohe salvestada. Sama ettepanek tehti ka dirigent Vladimir askenaasile Jaak lillandi orkestrile. Tibood meenutab esimesi hindamatuid esinemisi koos askenaasiga. Nende ühise tuuri viimane kontsert oli kaarnegi hoolis, mis oli ühtlasi tibud debüüt selles maailmakuulsas kontserdisaalis. Kavas oli Rahmaninovi esimene Kontsert. Loomulikult oli ta väga erutatud. Kontsert läks muidu väga hästi, kuid mõningaid passaaži mängisti pood erakordselt kiiresti otsekui lendu tõustes. Pärast kontserti vabandas ta askena sees oma liiga kiire tempo pärast askenosi vastas. Sul oli õnne, et mina juhatasin, sest maailmas leidub vaid kaks dirigenti, kes suudavad järgida sellist tempot. Esimene neist olen kindlalt mina, kuna olen seda teost mänginud kogu oma elu ja teine Andrepre vään kuna tema on mind kogu aeg saatnud. Teatavasti on mõlemad kuulsad dirigendid ühtlasi suurepärast pianistid. Tibud on erakordselt hästi kursis teiste pianistide salvestistega ning käib paljude kolleegide kontsertidel, kuna arvab, et igaühelt on midagi õppida. Aga kui ta valmistab ette mõnd uut teost, siis ta ei kuula teiste salvestisi enne, kui on ise materjali selgeks õppinud. Vältides nii teiste mõjutusi. Siiski prantsuse muusikas tunneb. Ta on sedavõrd kindlalt, et teiste kuulamine ei segatibu. Pariisi korteris on aukohal 21-st plaadist koosnev Svjatoslav Richteri salvestiste komplekt Pilipsilt. Ta peab risterit oma põlvkonna suurkujuks üheks imetlusväärsemaks pianistiks ning tunneb aukartust risteri võime ees nii soliidses vanuses õppida ära ja valmistada ette järjest uusi kontserdikavasid. Olgu siinkohal see informatsioon austusavalduseks hiljuti lahkunud mõistrule. Plaadil, mida täna kuulame, lahutab Brahmsi ja Schumanni suurivariatsioonilisi teoseid Schumanni ara Pesk C-duur, oopus 18 midagi pood peab tõeliseks aardeks. Kuulakem. Kõlas Robert summani ärabesk, C-duur oopus 18. See on liftipuu arvates on Schumanni muusikat täiesti maagiline maailm ja tema klaverimuusika ebatavaline. Sümfoonilised etüüdid on välja antud aasta pärast manni surma. Et juudid on väga vabad ja pianistile ülimalt nõudlikud, mängib Nifti pood.