Uudis pluss sume külaline. Meie tänane külaline on kirjanik ja režissöör Kadri Kõusaar kellel läinud aasta lõpul ilmus kolmas romaan alfa ja kellel õige pea peaks esilinastuma teine film. Tere tulemast stuudiosse. Tervist ja küsitleja rollis selles tunnis Erkki Bahovski ja Arp Müller. Aga enne kui pikemalt kõnelema hakkame, kuulame muusikat, nagu ikka, on külaline ka muusikapalad välja valinud. Meie esimene lugu on palatrai Siidsel Endresenilt. Miks tema? Sellepärast, et minu arust tegu on jumaliku lauljatari ka ja üleüldse, Norra, kust ta pärineb, on minu arust selles mõttes imepärane maa, et seal on vist per capita kõige rohkem häid muusikuid. Et seal hämmastav, mida see maa musikaalselt pakub. Meil on külas Kadri Kõusaar ja kuulajatele olgu kohe tehtud ka nii-öelda full, disclosure, mina, Kadri, oleme samal ajal käinud Tartu Ülikoolis ja õppinud ühe aastaga samal kursusel. Räägime saates seetõttu sina-vormis. Alustame siis kõige uuemast, kui kaugele on sinu teine film? Ka filmi nimi on vist ju muutunud, algselt oli see Euroopa psühhoco, aga nüüd Ja nüüd on ta nimi, Diorbitaaron oli originaalpealkiri ja ka siis eesti keeles on see kohtunik siis tegelikult isegi ülemkohtunik karbii tere. Kuna see tegelane arvab, et temal on õigus otsustada teiste elude ja surmade õla, et tema on selline kõikvõimas otsustaja ja jumal, et, et seal on sellised eksistentsiaalsed teemad sees. Aga varem oli jah ta pealkiri European Saiko ehk siis Euroopa psühhoaga siis tegelikult ka filmitegemise protsessi käigus. Kuna tegevus on väga Inglismaakeskne ja siis ka näiteks noh, ütleme kuna pool meeskonda olid ja siis eestlased. Et siis meie poole, teine kord pöördutitega teil seal kontinendil ju või teil seal Euroopas pas. Et siis ma sain aru, et väga suur vahe on tegelikult, et kas sa oled või siis kontinentaal ette ja siis sõidetakse European Saikose, see pealkiri oleks ehk eksitav, kuna ükski britt ennaste nimetaja cuplaseks vaid Brittiks seal noh, vahe tuli ikkagi mitmeid kordi ja näitleja ka peaosatäitja oli inglõbi, rõhutas seda mitu korda. Ja teiseks, võib-olla see Euroopa psühhosee pealkiri ehk peletaks eemale inimesi, kes võiksid olla salafilmipublik. Kuna noh, jah, see oli alguses selline hea mõnus mäng Ameerika psühhoaga, et kus oli siis seeriamõrvar kes lihtsalt tappis suvalisi vastutulevaid naisterahvaid, siis, et siis nii-öelda see minu mõrvar seal on selline euroopalikult komplitseeritud. Ja, ja noh, võib-olla nagu poliitiliselt meelestatud ja nii edasi. Aga siis ma mõtlesin, et ehk see pealkiri juba nagunii-öelda ütleb liiga palju või on liiga segadust tekitav, et parem kohtunik, mis on nagu eksistentsiaalse ja noh, teema, millest tegelikult ka on juttu seal filmis oli, ta ise arutab selle probleemi lase tegelane kelleks ta ennast peab, et selles mõttes ta on võib-olla täpsem pealkiri. Siin ajakirjanduses, Eesti ajakirjanduses intervjuudes on juba paralleeli tõmmatud ka massimõrvar Breiviki ka sinu enda jaoks on seal paralleel. Paralleel aga, aga ütleme nii, et ehk teab, kui ma kuulsin, alguses oli umbes aasta aega tagasi, see tragöödia juhtus Norras siis mai alguses nii šokeeritud, et ma tahtsin üldse selle nagu projekti seisma panna. Aga siis me ikkagi nagu toibusime produtsent Aet Laigu uga ja mõtlesime, et me kütame edasi, seda siis näitab, et sellist filmi vaja, aga ütleme, reaalsus alati jah, paneb välja, mõeldi selle ära selles mõttes, et minu filmis midagi nii õudsat nad küll ei juhtu, aga noh, võib-olla nagu noh, probleem on sama, et ta mingi tegelane, kes võtab endale õiguse astuda seadusest üle ja millega see lõpeb, et mul on filmi lõpus ka väga selge moraal. Mis sellise inimesega siis tegelikult võiks juhtuda, et elus on see, et ta seal Breiviki Breivik, isa ehk siis ma ei tea nüüd, kas see kohtuotsus tuli või mitte või on sedasi kaevatud, aga ta seal tšillib 20 aastat mõnusas Skandinaavia vanglas. Et aga minu tegelasega võib-olla läheb veidi hullemini. Ma tulen tagasi oma esimese küsimuse juurde, et kui kaugel see film on, millal me saame seda näha. Tähendab, see selgub sellepärast, et meie jaoks on kõigepealt tähtis vormistada ära maailma esilinastus. Et tal on tõesti on selles mõttes trükisoe või, või filmisoe, ta on väga-väga asja valmis saanud ja isegi noh, tegelikult treileri treiler pole veel valmis. Et ma arvan, et Eesti publiku jaoks vastu ütles alles aastal 2013. Eestis on kombeks, et kõik Eesti režissöörid linastavad omad filmid, kui mitte samal nädalal, siis järjestikustel nädalatel ja siis tuleb jälle pikalt. No see on, ma arvan, et see ei ole selles mõttes, et ega ükski režissööri tahaks, on teise varju jääda või kõik tahaksid, et nende filme võimalikult palju inimesi näeks. Kuid see on lihtsalt selline, noh, ma arvan, surve, et on ka osadel inimestel seal lepingud, näiteks, et see film peab olema linastunud enne aastat 2013, noh, meil ei ole selliseid lepingulisi piiranguid ja üleüldse ka näiteks ju raamat toidutööstuses või kirjanduses, et kõik tahavad oma raamatut enne jõulu paisata leti. Et, et sama on tegelikult ka siis filminduses, et see sügishooaeg isegi moes, muide, sügishooaeg on selline kõrgpunkt, et kõik üritavad nagu sügisel ennast välja saada. Et ma ei tea, miks see nii on, aga eks nädalavahetusi on ju ka piiratud arv. Et seetõttu meie sinna rallis ei lähe, aga, aga võib-olla nagu ei peagi minema sellepärast et noh, kuna film on inglisekeelne, siis noh, vaevalt et tal on nagu peibutab seda publikut, kes lihtsalt nagu läheb vaatama eestikeelset film, et vahet ei ole, kes on teinud või mismoodi on teinud, et oh, eesti keeles lahe. Äge. Et noh, ma saan ka aru loomulikult, et nad ka ise on sul, ütleme kõrgendatud huvi Eesti filmi vastu, kuid mina isiklikult ikkagi, kui ma lähen kinno, siis noh, mind ei huvita, mis riigifilm ise on, et kui mulle sisu huvi pakub, siis ma lähen seda vaatama. Lihtsalt mina lähtun sellest, et juhul kui see on hea film, siis see tõstaks eesti filmi mainet. Just hoiame pöialt muidugi on mis asja ei raiskaks, ütleme noh, ma ei tea, kaks, kolm aastat on ikkagi läinud selle peale, et, et noh selline aja ja energia hulk, et siis pead ikkagi tegema, noh minu arust on asi, millel on mingisugune igavikulised väärtus, kui lihtsalt see, et saaks kahe nädalavahetus on rahva kinno. Aga miks on filmi inglise keeles ja briti näitlejatega? Ja sellepärast see teema noh, seal on ka siis näiteks islami ekstremism teemaks ja ütleme muide, seal Musside suunamine ja noh, Inglismaal on fenomen nimega või noh, mida kasutatakse slängi, sõna tšev. Ehk siis mis tähendab sellist töötut, et aga mitte nüüd selles mõttes, et vallandatud vaid lausa noh, ongi tegelasi, kes on abiraha peal üles kasvanud ja näiteks seal Liverpoolis oli päris õudustäratav statistikat vist mingi iga kolmas leibkond, et noh, ei ole juba mitu generatsiooni töötanud. Et seal on oma põhjused, midagi sotsiaalsed, et see ei pruugi olla nagu ka nende inimeste nüüd süü nii-öelda. Aga see fenomen, et noh, on väga palju nagu selliseid harimatuid, töötuid tegelasi kes armastavad palju juua ja märatseda, et ja laadardada, et, et noh, see on Inglismaa suur sotsiaalne probleem. Et noh, see selleks aga, aga üleüldse kaseklassi ilus või noh, ütleme selline, et keegi seal noh, et seal on see Cambridge'i Oxfordi taust, et 100 peategelane noh nende Cambridge'i professor, siis tema arvab, noh, tema teab, kuidas asjad käivad. Et siis noh, see kõik kuidagi oli väga inglise kontekstiga seotud, pluss muusa on loomulikult on mul ka muusa alati muusa. Siis oli ka inglane, et noh, on psühholoogiliselt nii-öelda tean seda inimtüüpi. Sinu filmi kohtunik niisiis tõstatab küsimuse et kas neid töötuid kolmandat põlve töötuid inimesi on meile vaja, ehk võiks nad ära likvideerida? Koomiline stseen, et kus filmisime Eestis, kus ka Eesti näitlejad kaasa lõid, kus siis noh, ütleme sellised kandidaadid, kes on kolm korda mingitel katsetel läbi kukkunud, et seal oli siis ma ei tea mingi füüsilise ja vaimse võimekuse testid ja AIDS-i testi ja nii edasi. Et need siis taritakse mingisuguse komisjoni Euroopa Komisjoni ette, kes peab otsustama, et kas meil on õigus Euroopas elada või mitte, et noh, loomulikult see asi nagu grotesk aetud ja ta ongi seal filmis tegelikult noh, selline nii-öelda nagu selle peategelase unenägu või unistus. Me läheme, siseneme nagu tema alateadvusesse, mida ta tahaks teha, et noh, loomulikult oleks logistiliselt juba võimatu ja nii edasi, aga ütleme ka Euroopa lähiminevikust, et see tekitab siukseid, õudustäratavaid mälestusi ikkagi. Et jah, et aga rõhutab just tegelane rõhutab, et tema ei ole rassist noh, näiteks, et tema puhtalt nagu inimese väärtuse põhjal, et vahet ei ole, mis on, mis on tema nahavärv või usuline kuuluvus, et peaasi temast oleks nagu kasu ja et oleks noh, nii-öelda saab ise omadega hakkama ja noh, seal näiteks mida invaliididega teha edasi. Et jaa, see temale vastandub seal filmis noh, nagu ikka, halvale peab olema ju ka hea, vastas tema selline süütu ja empaatiline tütar, kes nagu üritab talle nagu vastu hakata Sa oled oma kõigis teostes selliseid ebameeldivaid teemasid käsitlenud. Ära keelatud film, Magnus rääkis enesetapust ja laste ja vanemate omavahelisest võõrandumisest. Viimane raamat alfa rääkis tulevikumaailmast, kus juudid on taas Euroopast taga kiusatud ja, ja agressiivne islam võtab võimust. Miks sellised ebameeldivad teemad pakuvad sulle huvi, et need läbi kirjutada või filmi linale tuua? No ma ei tea, võib-olla on see jultumus või noh, see hulljulgus, et äkki, kui ma olen nii-öelda vanemaks ja targemaks saan, et siis noh, hakkad kirjutama lindudest liblik just just jah, et ja hästi seistes kodustest asjadest, aga noh, lihtsalt ma ei tea, et mul ei ole nagu mingit vabandust, ma tunnistan, et noh, lihtsalt võib-olla ise ise tunnen tohutut huvi nende teemade vastaja noh, selles mõttes ma olen võib-olla nagu õnnelik inimene, et mul endal on olnud nagu suhteliselt sujuv või õnnelik lapsepõlve, et, et noh, seetõttu võib-olla ma julgen selliste asjadega rinda pista. Teemad on tegelikult ju väga tõsiselt ja, ja tõepoolest, kui me räägime nendest õudsatest mälestustest siis on ju siin, Eestis oli vahepeal ka debatid, kui räägiti Sofi Oksase puhastusest, et kas nagu Eestit, et Eesti saaks nagu ennast maailmale kuuldavaks teha just selliste valusate mälestuste kaudu inimestele kasutamise kaudu, et kas see nagu õigede, et kas peaks valima mingi teise tee, no vähemalt Magnuses oli osaliselt juttu ka inimeste ärakasutamisest ja ja kui me räägime naistest, siis just naiste müümisest, et et kuivõrd palju praegu, kui ta nüüd Euroopas ringi käite, need need teemad nagu Ida-Euroopaga seostuvad, et kas nagu tulevad sellised stereotüübid Ida-Euroopas kaupa, see tähendab seda, et on prostituudid, sellised valusad kannatused, teise maailmasõja kibe kogemus. Või peaks Ida-Euroopa midagi muud tegema. Tähendab, eks loomulikult, see stereotüüp on seal olemas või ma isegi lugesin kellegi arvustust praegu toimunud Karlovy vaari filmifestivalist, et et ikkagi, et noh, kuidagi nagu groteskne tunne, et kõik filmid näitavad mingeid Lasnamäed, eks ole, kus on alanarkarid ja prostituudid, et noh, et elu on ikkagi nüanseeritum. Aga samad kaadrid saaks Londonis lombist. No absoluutselt mõte, et ma ei usu tegelikult, et see probleem nüüd nii hull on ja teiseks näiteks Oksaneni film, et see nii selgelt ajastufilm, et ta räägibki sellest ajast, kus, kus olid pioneerirätid ja enne seda veel ka ülekuulamised KGB keldrites. Et noh, et me ei saa väita, et selliseid asju pole olnud. Et see mind hämmastaski nagu Oksaneni raamatu kriitiku puhul, et äkki hakkas mingit isa, et kas Eestis tohib sellist muljet atele, mis mõttes no see on meie ajalugu. Et noh, seal on ju ära märgitud, millal see tegevus toimus, et kõik saavad ju aru, et noh, praegu on elu nagu edasi läinud ja ja, aga noh, ma ei, ma ei näe, minu arust on see noh, üle võimendatud probleem või see ei ole üldse mingi probleem, et see on lihtsalt meie ajalugu ja jalatsit. Et siis tulebki seda nii võtta. No teie ei ole nagu kohanud seda enda puhul, et kui te lähete filmi tegema Inglismaale näiteks, et siis eeldataksegi Ida-Euroopast, et siis hakkab tulema ainult mingisugust noh, ühesuunalist mõtet, ühesuunalist ideed, et teid võetakse nagu ikkagi noh, eelkõige ikkagi inimesena. Ei, õnneks küll jah, võib-olla mul vedanud, aga, aga ei ole nii või noh, ütleme just täpselt ka selle filmiga seoses muidugi ta oligi, et me lausa ju noh selles mõttes noh, mul on nagu ääretult meeldivad mälestused, et oli väga meeldiv koos töötada. Mitte kui eestlasteta, et noh, et võib-olla tekitas hämmastust see jah, et miks nagu noh, ütleme ka ütleme, kui küüniliseks minna, et, et kui mul oleks nagu oidu peas, siis ma loomulikult ei oleks nagu Inglismaal teinud filmi, et noh, et seal on, see rahastamisprotseduur on ikka kohutavalt raske ja teiseks on ka võib-olla praegu on raske, mida ma nüüd noh, ma ei tea, et selles mõttes, kui ma olen just ka seda Ida-Euroopa stereotüüpi eksportima, häiritakse, et noh, näiteks et tahes-tahtmata võib-olla tema näiteks Magnusega nagu lihtsam kuskile festivalidele saada kui praegu, sest noh, praegu ma seal inglise keeles inglise näitlejad. Ma konkureerin seal kogu nagu inglisekeelse maailmaga, et seal ei ole sõdavateksootika, factaretena metal mingis imelikus keeles rääkivad imelikud inimesed. Et või et Eesti ühtegi eesti filmi pole kuskil olnud, et noh, et nüüd ma olen siis nii-öelda noh, seal selles inglise ookeanis. Samas noh, võib-olla see samm sai astutud siis liiga vara, aga ma, see kogemus on hindamatu ja teiseks tase minu arust on ka, et et ikkagi samme edasi kui isegi mitte mitu sammu, sellepärast et noh, eriti näiteks näitlejatega, see töö oli, et noh, lihtsalt vapustav, et noh, lihtsalt meil oli ka väga hea see nii-öelda kaustenda rektor siis, või noh näitlejaid otsida ja valida. Et tema näiteks avastas kiiragnaitli see tädi, et ta on nagu väga vinge. Temaga oli väga huvitav koos töötada. Jaantäidis just täpselt need tüübid, keda oli vaja. Et, et noh, et selge see, et seal see konkurents on lihtsalt nii palju suurem, et kui sul on 60 miljoni inimese hulgast valida, siis sa saad võib-olla teised terad, kui sa saad miljoni hulgast valida täitsa paratamatu. Kui suur sinu filmi eelarve üldse oli ja kuidas sa selle kokku said? Ja see on hea mul vastata, mina olen kõigest nagu selline loominguline passat, et rahade eest vastutab produtsent, aga tal ikkagi oh, isegi ma ei tea, ausalt öeldes noh, ma arvan, mingisugune ületab keskmist Eesti filmi ei, ei vaata muide selles mõttes see oligi nagu ime. Et noh, ma tean, et ta on ikkagi noh, 100 korda suurem kui, kui magusama umbes a'la et noh, kuna Magnuse tehtud mingi 50000 dollariga. Et, et noh, et mingi 500000 eurot noh, midagi sellist tähendab 10 korda siis vabandust, et ma ikkagi matemaatikat mäletanud. Laseme taas muusikal kõlada, see on üks Bachi koraaliprelüüd Wilhelm Kenti esituses ja see on. Filmist jah, see on siis sellel jorbitarei soundtrack istet, et seal ma olen, valisin muusikaks nagu siis klassikaline Bach, pianist tähendab klaverimuusika. Et siis Villem Genfi interpretatsioon Bachist tõlgendus või kuidagi on noh, klaveri klaverimänguvormi valatud särts on minu arust üks paremaid esitusi, et ma võrdlesin päris palju, kuna ma ise klassikaraadios saateid neid esituse ja Villem Kenz minu arust oli nagu kõige parem. Meil on külas Kadri Kõusaar ja see oli lugu tema veel linastumata uuest filmist, mille eestikeelne nimi saab olema kohtunik. Kui siin eelmise filmi kohta. Kas Magnusel on praeguseks lõplikult kriips peale Eesti kohtusüsteem riigikohtuga tipnedes, leidis Magnus, tuleb keelata, kuna kohtu hinnangul riivab see tugevalt mängufilmi ühe väidetava prototüübi eraelu, kas need on kriips lõplikult peal või on mingi võimalus Euroopa kohtust saada sulle soodsat lahendit, kuidas? No vot see ongi, et me ootame selle Euroopa kohtu otsust, aga ma ei tea vist kolm aastat veel ootama või ma ei tea, seal on vist viis aastat see vahemik, et on need kaks sadat sees olnud. Et noh, kolm aastat võib-olla veel oodata, et eelnevad kogemused on näidanud, et, et viimasel hetkel tehakse see otsus, kuna neil on noh, selline paha pahneid keisse, seal elab läbi võtma. Aga siiski üllatavalt palju inimesi Eestis on Magnus näinud, kui ma Facebookis küsisin inimeste käest, et kas kellelgi on kodus see piraatkoopiana kusagilt tõmmatud DVD peal. Ma sain tunni aja jooksul 10 pakkumist, mis ma ütlen, aitäh. Kohus aitasite autoril saada teenitud tulu, et, et mis seal ikka noh, et, et kõik on piraatil nii et vähe pole ja et kui sul midagi on, ütleme filmi ärakeelamine, internet aastal on, meil on omaette Mis on ehk andnud selle filmimaailm silmi, levila juurde levib samistatina. Nojah, aga noh, lihtsalt ongi selles, et ega kui sa ei ole normaalsed levitanutega ega siis iga kõik inimesed ju ei piraadi selles mõttes, et kui ta ei ole ikkagi noh, üks asi on nagu, et Eestis ei ole saanud kinos olla. Aga teine asi on ülemaailmselt, et, et noh see noh, metsikud kaotatud tulud ja kaotatud vaatajad, et aga ega sa ei teegi või noh, ütleme Aarthaus filmi rasket keerulise sisuga filmi kus ei ole autoplahvatusi ja paljaid naisi, sa ei tee seda raha pärast siiski, et sa teed seda sära sõnumi pärast. No paljud naised ikka oligi paguluses. No ainult ühes stseenis paljas mees oli ka aga, aga lihtsalt noh, ta selles mõttes lani naljaks, aga aga et et ja noh, ma ei ole nagu selles mõttes ka ei olnud selle riigikohtu otsusega rahul noh, loomulikult need noh, ma jään endale nagu kindlaks, et kellegi eraelu mehele riivanud kellegi passiandmeid, autot ja nii edasi ei ole salaja filmitud ja kellelgi ime ka elukohta või siukseid asju pole seal mingeid fakte seal ei ole. Et kuigi ma ära salanud, et noh, et see põhineb seal tõestisündinud lugudel ja, ja pärast ka isegi ütleme, kuna noh, festivalid on sellised, mitte kommertsieelsed üritused. Et oma ju sain reisida palju kaks aastat mööda festivale, java inimeste reaktsioone. Cannes võetakse 2007 väga hästi vastu. No absoluutselt igal pool kõikidel festivalidel võeti väga hästi vastu ja ikkagi inimesed tulid pärast pisarsilmi tänama ja ja noh, erakordne vastuvõtt, kusjuures oli veel võib-olla kui ma tahaks nagu võrdlema, et kus nagu kõige rohkem korda läks siis tegelikult ikkagi näiteks Poola, Venemaa ja siis üllatus-üllatus Lõuna-Korea Lõuna-Koreas reid hästi raju selles mõttes, et noh kohe pärast film Buzani festivalil oli, mis on siis Aasia suurim festival, et seal oli niimoodi, et pärast linastust kohe oli ka nagu selline küsitlus olnud alati nagu filmi autorid küsitlevad sale siis suurtest kõlaritest kohe läbi kahe saali läksid nagu need vastused ja siis inimesed, kes ei kuulnud seal tagumistes pinkides ja mina idanenud, jooksid nagu sinna kõlari äärde niimoodi konspekteerima kõik konspekteerisid, ma ei tunne, nagu mul oleks loengut. Et see oli väga sürr, et noh, nagu selline korealased olid väga sellised distsiplineeritud ja korralikud, põhjalikud. Mina mitte filmieksperdina sellise profaanist filmivaatajana võin öelda, et mulle läks Magnus korda ja mulle eriti meeldisid Mart Laisk ja Kristjan Kasearu, kes ei ole professionaalsed näitlejad. Mulle eriti meeldisid korda nende osatäitmised peaosade aga samas nii usutavana ei tundunud professionaalselt näitlejate Merca või Marika Korolevi mäng. Siit mul tulebki küsimus, kas see oli üks põhjus, miks järgmisesse filmi valisid hoopis briti näitlejad? No ma ei tea, võib-olla ma olen ise mõelnud selle üle, et vot nüüd kui uus film sai nagu valmis, et see on nagu kummaline et, et noh, ma ise noh, et üks teine inimene tegi selle tõlke siis tagasi noh, tahab selles mõttes siis, et inglisekeelse dialoogi tõlke eesti keelde siis nende põhjal nagu subtiitrid et nad oleks nagu olemas nii-öelda Eesti esilinastuse tarbeks ja, ja Ma siis kontrollisin, need vead sealt ära, see kuidagi üldse ei kõlanud eesti keeles. See oli noh, täiesti kummaline, et et noh, mina, kes ma olen siis noh, nii-öelda eesti kirjanik ka niimoodi, et see oli nagu kuidagi jube kunstlik või, või jabur, olise dialooge. Dialoog inglisekeelses tõlkes möönan, oli paremini. No vot ongi, et miks on see, et eesti keel ei ole nagu Filmogeenilina, et, et see oli täiesti jabur, et ma ise olen stsenaariumi autor on, kirjutasin inglise keeles sellega otsa nagu kohe inglise keeles ja noh, muidugi mul sõbrad noh, nii-öelda aitasid seal vigu parandada ja nii edasi. Aga et oli nagu korralikus inglise keeles kohe nüüd Belgia nii-öelda eesti keelde oli noh, minu arust täiesti jaburalt halb ja ma nägin tõsist vaeva, et neid subtiitreid kohendada, noh nüüd siis neid eestikeelseid subtiitreid uue filmi jaoks ja mõned asjad ei piltigi, noh sa ei saa tõlkida lausa, et, et noh isegi selline lihtne väljend inglise keeles nagu kamoon. Et, et noh, kuidas sa ütled seda eesti keele Kamoondises vahetad noh, kuidas see nagu kuidagi kohmakas jah, et ta kuidagi kohmakas või seal noh see on praegused asi, mis mulle pähe kargas, aga seal oli noh, ütleme hullemaid näiteid. Et noh, ma ei tea, miks see nii on, aga ma nüüd ka noh Samas muidugi Merca osa seal Magnus, et ta pidigi olema nagu selline täiesti pöörane tädi. Uskumatu, et vaata, mina vaata, leian, et ma ei usu, et selline inimene olemas järk järelikult ma leian, et see on üle mängitud. Et seal pidi jääma selline mulje, et ta on nii pöörane hull mutt sellel poisil ei ole ta kuldse põhjustki nagu nendel teemadel rääkida, et jääbki ainult isa, et ema on nii-öelda out, et noh, selles mõttes, ma arvan, ta kandis nagu välja. Et aga ma arvan, et asi võibki olla mitte niivõrd näitlejatest, kuivõrd selles mingis eesti keele isepärased võib-olla peaksime hakkama sellist stiili rakendama nagu näiteks Kauris mägi. Et noh, kus kõik noh, niimoodi nagu monotoonselt toonil ütleb midagi selle asemel kuidagi rohkem sügavust, ilu ja nüansirikkust, kui, kui me siis nii-öelda üritame näidelda. Aga nüüd riigikohtu otsusega tagasi minnes, et noh, milles ma olin nagu pettunud, on see, et nad ei andnud nagu mingit selgitust või põhjendust, et lihtsalt teadet, okei, jääme teise astme otsusega nõusse jalatsite, et noh, lihtsalt nagu pesti käed puhtaks. Et see oli jama minu arust, et ükskõik, et kas ma olen, nõustun selle otsusega mitte aga see otsus nagu ei olnudki. Et, et selles mõttes, et ka siis järgnevad filmitegijad ei tea, et noh, mida me siis nagu ei tohi teha, mis on see privaatsuse riive, kui sa ei ole nimesid ega fakte kasutanud? Mu tegelastel ei olnudki nimesid, oli lihtsalt ema, isa ja poega tütar, et siis noh, kus sa riive on? Igal pool maailmas on ju reaalsete isikute prototüüpide põhjal filme tehtud, kas või mulle meenub relvakaupmees butistan tehtud film, ma ei tea, kas ta on kohtusse kaevanud filmi tegijad. No disclaimer on ka ju seal filmi lõpus või et, et noh, et, et kui on kokkulangevus, on need juhuslikud. Et noh, selles mõttes ma võin lõputult sellest jahuda, et noh, loomulikult ma olen, noh, nii-öelda oma pisarad nagu juba ära nutnud ja elu läheb edasi. Aga jah, kahju, et, et noh, et lihtsalt pesti käed puhtaks Kui me tuleme selle keeleküsimuse juurde tagasi, siis tund aega tagasi me rääkisime just sellest, kuidas siin eesti keelt peaks avalikus ruumis kasutama ja, ja nüüd, kui ma kuulan teie juttu filmikeelest, siis võib-olla siis äkki selgitate, mis on siis vahe, et te ju kirjutate eesti keeles raamatuid, kirjutate eesti keeles ja ka filmi siis on siis lihtsam teha inglise keeles, millest see tuleb? Tal on see, et sa oled ise nagu rohkem ma mõtlen ise nii-öelda filmitarbijana filmivaatajana ma olen nüüd rohkem ikkagi inglise keeles, ainult kuna need lihtsalt on rohkem. Et, et siis noh, äkki see siis ma ei, ma ei kujuta ette, sellel ei ole mingisugust ratsionaalset seletust. Et noh, ja teiseks, mina näiteks ei nõua kunagi näitlejatelt noh, ei eesti ega inglise keeles nagu dialoogi, täpset stsenaariumi, täpset järgimist, et pea sihuke kõlaks loomulikult, et nad võivad oma sõnu kasutada. Keset see mõte välja tuleks lihtsalt et selles mõttes ma ei tea, millest sa näiteks mul on isegi filmis ka nüüd selles uues filmis on rootsikeelne seen ja see noh, ma ei saanud mitte midagi aru, mida näitlejad rääkisid. Et selles mõttes see oli nagu väga, et, et noh, et ma olin inglise keeles kirjutanud selle siis rootsi keelde tõlgitud. Et see kõlas paremini kuidagi, et noh, ma ei tea, miks see nii on. Nii on sellist viga keelega, mõnda asja saab näiteks öelda ainult setu keeles, eesti keeles kõlab see tobedalt või sisustust. Ja näiteks mõnda asja on hästi hea vene keeles teha, et ma mäletan, et kui ma kunagi Dominikaani Vabariigis tennist mängisin, siis ma armastasin, et noh, ikkagi jah, ütleme, et sul ei ole ilus vanduda näiteks siis ma vandusin vene keeles, ainult kuni ükskord vastase väljaku sattusid venelased olema, et kõik keel, aga tuleb ettevaatlik olla. Räägime sinu raamatutest ka eeskätt viimasest alfast. Kas sa oled vaenulik islami suhtes? Absoluutselt ei ole ma, ma ju jumaldan sufi muusikat, näiteks. Me oleme nemad, nemad on ju islami selline rahumeelne kõrval karu. Ja muide, kas näiteks oma uues filmis osalesid lausa tänu Peeter Vähile, kelle festivalil need muusikud juba olid varem esinenud. Tellisime Damaskusest, noh, üheks maailma paremaks pöörlevad tervisid bändi kohale, et seal jumalik kogu meeskonnale valmistusse suure elamuse. Et ühesõnaga ma ise tunnen huvi ka, nagu siis ütleme, pärsia steriti pärsia vana ja müstilise luule vastu. Aga võime sunniitlusest ja tiitlusest põhi. Jah, et midagi ma ei ole, ma ei ole mingisuguse usuvaenulik, kui niimoodi ma olen lihtsalt ekstremismi, vaenulik nagu hing olla, eks Me ekstremistlikke kristluse vastane või mis iganes ekstremismi, vastupealse usuliikumine olema, aga iga iga ekstremism on ju kurjast. Et aga ma ei usu, et alfa nagu lausa selline mulje võis jääda, et see tegelane siis või et on kuidagi islamivaenulik, et teda ta seal rõhutas ka, et ta luges seda ruumid kogu aeg ja nii edasi, et noh, mida ta ei sallinud, oli ikkagi jah, ütleme, et me võime ju pead liiva alla toppida, aga siiski noh, praegu me vaatame maailmas probleeme, siis on nad ikkagi ütleme, et üx, ekstremismi vorm kuidagi esineb rohkem millegipärast. Et võib filosofeerida, miks, aga, aga noh, oleks ka vale väita, et seda nüüd ei ole. Näed sa reaalset ohtu juudiviha tekkeks sellisel kujul, nagu ta oma raamatus kirjeldas. Ma arvan, sellist asja õnneks ei tule, et, et noh, et ta on ikkagi noh, groteski või noh, selles mõttes äärmusesse laetud seal, et noh, nagu võimendatud seda probleemi, aga samal ajal see probleem on ikkagi olemas, et ta ei saa väita, et noh, võib-olla seda Eestis vaata ei ole. Ja vot Eestis on ka kogu aeg väidetud. Et noh, meie enda minevik on nagunii noh, verine olnud või on endal nii palju no kannatusena umbes, mis ta nendest juutidest need on ju, et vaata, meil siin endas alati paremad pead Siberisse ja noh, selline asi ta noh, loomulikult, et noh, igale rahvale nagu noh, ütleme see enda probleemid on nagu lähedasemad, aga, aga noh, kuna ma palju Provence, juudi kultuur ja kirjandus, muusika ja nii edasi on hammust ammu aega huvitanud, et siis selles mõttes noh, eks ma kuulen neilt üht ja teist, et noh, seal on igasuguseid hulle juhtumeid isegi nagu Ameerikas, et kui seal üks mu sõber, et kui saadi teada, et ta on juut, siis noh, inimesed ei suuda kuidagi oma mingit sokk isegi varjata. Et, et nad on nagunii endast väljas selle tõttu, et noh, umbes tõesti kartul jääb suhu kinni, et noh, et see info on, nad, nad ei suuda isegi näidelda viisakust, et noh, nad on nii aut. Veel üks teema on nii albast kui ka sinu filmist Kohtunik ilmselt. Mis sa ise Meritud kraatiast arvat eliidi juhtimisest ja eliidi võimust. No siin on see, et mida selle all mõista, nüüd sina mõistad, et noh, ma olen ise ka avaldanud ajakirjanduses mitu korda artikleid, et näiteks mulle meeldivad eliitkoolid ja ma olen seal väga palju nagu tuttavatega vaielnud sel teemal, aga ma ei näe nagu absoluutselt, noh, ma ei saa aru, keda, kellele on nagu liiga teevad. Tähendab, kui me peaks piir olema, et kas see, et kas eliitkoolid on lubatud, aga kui me liigume samm-sammult edasi, siis kas vähem võimekad tuleks üldse kõrvale tõrjuda ja sinu filmis? Kohtunik jõuab välja selleni, et nad tuleks üldse vist tappa või mida tähendab? Et seal on nagu, et noh, mida ma mõnitan, on selline, et kui me läheme selle sellise suhtumisega nagu kaugele ja noh, loomulikult mulle ei meeldi selline asi või mistõttu ma tegingi selle filmi sellistele probleemidele nagu tähelepanu juhtida. Aga see, et nüüd ütleme, et sul on, võtame kaks seitsmeaastast last on ju ja üks oskab laulda ja teine ei oska ja nüüd see, kes oskab laulda, ta läheb nüüd muusika kooli ma ei saa aru, keda ta nagu keda sa nagu häirib need täpselt ja siis võtame 12 seitsmeaastast last ja üks arvutab juba, ma ei tea, 300 piires üles-alla, nii et vähe pole ja, ja teine ei tunne üldse numbreid. Et noh, miks nad peavad nagu ühes klassis olema, et palun selgitage mulle ja see, et kui need mõlemad lapsed siis nagu 14 aastaselt on nagu uuesti võivad kuskile mingi eksamile minna ja oma võimeid proovile panna ja siis võib-olla see, kes ennem numbreid olnud on praegu nagu matemaatikageenius ka see on võimalik. Et, et noh, ja siis ongi, et las siis need, kes ongi nagu kaks sellist punkti, et kas siis noh, ma ei tea enne enne seda päris kooli üldse siis pärast keskkooli jaoks on eraldi katsed, et kellelegi ei tõmmata nii-öelda kott pähe, et okei, see seitsmeaastased, need seal ei osanud seda ülesannet lahendada, et nüüd on kõik. Aga samal ajal muidugi ma olen kuulnud ka tuttavatelt, et on olnud igasuguseid juhtumeid, et tõesti, kus on võib-olla nendel väikestel lastel õppida pähe seal mingeid totakaid, ülesanded ja nii edasi, et kus on tõesti nii-öelda trilli peal, et, et ma ei tea, kui see nii on, siis on see muidugi nagu jama, et siis on tõesti see, et kes on nii-öelda viitsinud nendel seal eelkoolikatsetel käia või, või mis iganes mitte mingisugust annet, need on ju, aga see, et ütleme näiteks ka ma ise olen nii-öelda nagu eliitkoolist pärit. Et minu jaoks on need katsed lihtsalt nagu mingi mäng, et mulle meeldisid, lihtsalt rääkisid nagu neli päeva kohale sinna üks päev oli, ma ei tea, matemaatika ja üks päev eesti keel üks päev inglise keel. Et noh, mis seal siis olid seal nii imelihtne ja tegelikult laps ise sai nagu aru Ei, ma arvan selle kooli temaatikaga paljudel nõus, aga, aga läheksime edasi, ikkagi keeraks vinti peale. Kas sina oleksid oma filmikohtuniku peategelase kohtuniku arvates väärt edasi elama, kas lood meile mingisuguseid käegakatsutavaid väärtusi, tõstad meie SKP edendada eksporti? Oled kohe hakkamas rahvaarvu suurendama? Ma ei tea muidugi, mis tema kriteeriumid seal on, selle kohtunikud? See, et selle, et noh, just täpselt nii ogaralt nagu see praegu kõlas see kõlabki tegelikult, et kui me läheme nüüd sinna nagu lõppjoonele ja loomulikult ma seda nagu ei taha, aga siis ongi, et, et nagu siin ei ole selliseid ühtseid vastuseid Aga ma küsin, sinu filmi kohtunik, sinu oleks ellu jätnud. Vaat, ma ei tea, ma arvan, et ma oleks kakki seal Komisjoni ees pidanud higistama. Ja siis neli rätsepaülikondades inimeste toonilise pilguga mind puurimas ütleme miks te seal eksamil läbi kukkusid ja nii edasi, et noh, selge see, et, et sellepärast ma tehingi sa lähed, nüüd peame seda nagu välja naerda, aga samal ajal on selline värk, et, et noh, et nagu üleüldse mingisugust enda vastutust nagu ei ole ja kõik muidugi peavad kõik võrdsed olema. Teine äärmus on võib-olla noh, sama hull milles räägita, et ma loen ise inglise, endise psühhiaatri, kes on praegu pensionär, noh, tema nagu kirjutab regulaarselt ajakirjanduses seal kolumne ja ta ütles, et noh, et nagu ta näeb seda või noh, nägi seda oma patsientide põhjal, kuidas see värk muutus, et noh, nüüd on nii-öelda nagu sa nännisteid noh, Inglismaale, et noh, vanasti oli ikkagi ütleme seal naise või noore naise others nagu räägin, kui naine siin nagu tähtis otsus, kellega sa näiteks ikkagi lapsesaadet, sa üritad leida endale nagu väärilise abikaasa või partneri. Aga noh, nüüd on niimoodi, et ta ütles, et noh, näiteks ka isegi noh, palju patsiente, kes sigivad siis noormeestega, kes kohe esimesel kohtumisel neile tappa annavad, et noh, et sa näed, et see mees on vägivaldne, et tal puudub noh, ma ei tea, töökohtade suudaks selle perest kuidagi nagu hoolt kanda, noh ta on täiesti tan. Kardan, joodik, ta vägivaldne ja sa lähed taga teist korda uuesti kokku saama, et, et noh, et mitte mingit nagu isiklikku, sellist nagu loogikat vastutusvõimet ei ole, sa tead, et okei, suva vahet ei ole, jään rasedaks. Et siis riik maksab kinni, riik annab mulle abiraha, riik annab mulle korteri, et see on nagu löönud selle nii-öelda Komonsentsi või selle talupoja mõistuse nokauti. Et see ei ole hea, et, et see fenomen on läinud nagu juba viiruseliseks Räägi, kust sa ammutad kõige rohkem inspiratsiooni raamatuteks kui ka filmistsenaariumiteks. Väga palju ilmselt teistest tekstidest läbi kumab sinu raamatuid lugedes. See, et sa oled lugenud, see, et sa oled Bay lugenud kui palju sa ammutada ka kohtumistest inimestega reaalsetest elusid? Ei, no ikka nendest ikka rohkem tegelikult, et vaata, see emotsioon või see tõuge tuleb ikkagi ja inimestest või ka see, mis nagu isa läbi elanud, et et mõnikord ongi niimoodi, et kui sa saad nagu mingisuguse, ütleme, emotsionaalse hoobi, siis noh, ütleme, seal hingepõhjas on noh, nagu ütleme, et, et see lohutus siis vähemalt, et sa saad seda kuskil. Ma ei tea, raamatus või filmis nagu lahata ja selle tõttu selle nagu ära lahendada või vähemalt seda probleemi mahendada. Et teisel võib-olla nagu ei ole seda privileegi, et noh, vähemalt see kuidagi nagu lohutab, et noh, eks meil kõigil ole mingi hetk tunne, et noh, midagi on nagu väga tabavalt või on ebaõnn meile naeratanud või keegi on meiega väga halvasti käitunud. Et siis, aga noh, muidugi halb külg on see, et võib-olla ma analüüsin seda nagu liiga palju. Et, et noh, et kui keegi ütleb mulle midagi halvasti, mina hakkan rasket analüüsima, et miks ta seda ütles, mida ta täpselt sellega mõtles ta lihtsalt suvaliselt viskas mingi lausa lendu. Et võib-olla ma kirjanikuna tõlgendan nagu neid sõnu neid lauseid nagu liiga traagiliselt Kas aastad on muutnud sind empaatilisemaks just nimelt, et selle selle rahvakihi suhtes, keda sa kirjeldasid, kes võib-olla oma tütarlapsele kohe esimese korraga peksa annavad või kes seal poe trepi peal õlut joovad, kas ei kuulu intellektuaalide kihti? Nende vastu Mul on alati olnud sõpru nagu, ütleme, aas düüni, et noh, ütleme selles mõttes oligi näiteks lõbus, et noh, et kui ma mõtlen, mida ma tegin täpselt aasta aega tagasi toredat saadet, sekese küla, et siis ma olin ju kõigi nendega suur sõber, et kes seal poe taga rääkisid, et nad olidki nagu kõige huvitavamad vestluspartnereid ja siis oli nagu võimalik meile nii-öelda otsa nagu peale söösta. Et noh, ütleme, et seal, minu esimeste raamatute puhul või noh, mis iganes. Et noh, paljuski mõnikord arvustajad tõlgendasid, noh, ma ei taha öelda, et üle tõlgendasid, aga. Mulle omistati mingisuguseid täid, mis olid tegelikult minu tegelaste omad või noh, edasi, mida ma nagunii-öelda meelega nagu provokatsiooniks panin sinna, et noh, võib-olla see oht nagu on edasi küsimus, et noh, et kui ma olen selline täiesti noh, ütleme lausa nagu natslik peategelane seal seal filmis näiteks. Et noh, et arvatakse, et ma ka nagu selline nagu vastupidi, et noh, ma just täiesti šokis selline tüüp on olemas, ta jäi nagu mind kummitama mitmeks juukse, siis ma nagu otsustasin selle paberile ja filmilindile valada. Et noh, päris nii ikkagi ei ole, et ei noh, ma arvan, et üleüldse, kui inimene tegeleb mingite probleemide lahendamisega või tõstatamisega kirjanduses, filmis, et noh, et uda seda empaatiavõimet ikkagi on, sest noh, muidu miks seda huvitakse teha noh et noh, see puudutab inimhinge, mida sa seal ekraanil ja, või kirjanduses üritad kuidagi selgitada. Seksiteema seal sul kõikides teostes sees. Kas see tähtis? Muidugi on tähtis, aga, aga kui palju on see taotluslikult selleks, et teatavasti seksi ju ju müüb? Vaat seda sellepärast ma saanud sinna küll sisse panna. Kriitikud on isegi Jaan Krossi viimase raamatu kohta oli sellist tasamaa ja kui ma õigesti mäletan, kus vanameister ka lõpuks hakkas seksistseene kirjutama, mida ta varem ei teinud, siis ka kriitikud leidsid, et ju ta tahab, tahab moodne olla, ajaga kaasas käia, et sellepärast on teinud, ei peetud väga-väga heaks. Ma ei tea, vaata kirjandusena üldse tegelikult see, et et seksi nagu kirjeldada on kuidagi, et ükskõik kui poeetiliselt või kaunilt seda ei teeks, seda ikkagi on kuidagi nagu noh, ropp. Et no et sa saad seda muidugi täiesti nagu ridade vahele panna või niimoodi, et aga kuidagi teemast üle ega hüpata ei saa, et ma ei tea, ma ei ole nagu seda niimoodi analüüsinud, et et, et noh, üldse tegelikult, et võib-olla on mu enda kirjutamismeetod on nagu liiga puhas selles mõttes, et ma panen nii nagu torust tuleb. Et noh, ma nüüd ei analüüsi seda noh, selles mõttes, et oi, et kuidas nagu võidaks seda tõlgendada, et noh, loomulikult toimetamisprotseduuri puhul noh, midagi seal muudad ja lihvid sõnastust ja nii edasi. Aga, aga noh, ma tõesti vähemalt seni olema nii-öelda puhas kunstnikuna ja ma ei ole mõelnud, et oh, et paneks rohkem seal seksi, et siis äkki ostetakse seda raamatut rohkem, et noh, arva, et see noh, kiht keset. Esiteks, üldse tänapäeval ma ei tea, kas need, kes nii-öelda seksist huvitavad, et kas nad üldse nagu noh, ütleme sellist noh, labasest kirjeldusest huvitavad, et noh, ei olegi võib-olla ütleme selliste teoste lugejad, et noh, nad nagu, ma arvan, tõmbaksid mingi pornofilmi alla pigem. Mis suhe on sul meelelahutusmeediaga, on see jälle, ma kahtlustan selline tead teadlike kalkuleeritud suge, et nii olla elu 24. mainitud või, või kroonikas? Ma olen seal tantsis kui mingi uus teos. No just nimelt, et jälle, et kas sa kasutad seda müügiks? Jah, loomulikult tähendab selles mõttes, et noh, miks mitte, tähendab, kui sul on raamat või film valmis, siis sa võid ju anda nendele intervjuu, kui nad küsivad. Ma ei näe selles mitte mingit probleemi. Aga minu arust on probleem nagu. Bioloogilisele edevus inimestele, kes tildandavad iga nädal ja kellel ei ole mitte midagi öelda või mingisugusest asjast nagu rääkida, et see on selge ju, et meedia vajab kangelasi ja vastupidi, et, et kui sul tuleb raamat, film ehitada uue maja või noh, ma ei tea, mis iganes, et mingi ärimees õpetab mingi projekti. Et siis las ta annab selle intervjuu, et kui see on nii-öelda soliidsuse piirides, miks mitte. Samas, aga see on tekitanud ka ka eelarvamusi inimeste suhtes, kindlasti on või me hakkame ka, tean inimesi, kes ei võta ühtegi Kadri Kõusaare raamatut kätte, kuna neil on eelarvamus, et ah, see on see tüdruk sealt kroonikast, mida me tegime. Mingi 10 aastat tagasi, aga ma tegin seda ka seoses oma oma esimese raamatuga, et kui inimesed on nii kitsarinnalised, noh, mis ma oskan öelda, et esiteks ei ole üldse näiteks ma tunnistan ausalt, et ma käisin täna juuksuris seal juuksur andis mulle toredasti kätte pataka kroonikaid ja, ja ma lihtsalt ütlen, et et noh, need satuvadki minu kätte, noh, paar korda aastas, kui ma nagu juuksuris käin. Et kuidas need eelarvamustega inimesed, kas nad üldse teavad, mis seal kroonikas, mina näiteks ei tea, kes on üldse nagu kroonika ka või mingi elu 24 kangelased olnud viimastel kuudel, kuna ma ei ole neid väljaandeid lugenud, kuidas ma saan seda teada, et järelikult on see silmakirjandus jälle üks mu lemmikväljendeid, et noh, et nad halvustavad kedagi, kes seal on, väidavad, et nemad on sellest kõrgemale, ei loe seda. Aga kus nad siis teavad, kes seal on näiteks tõesti siiralt ei tea, kes seal on? Oled sa mõelnud, milline võiks võinuks olla avalikkuse reaktsioon kui sa oleksid kirjutanud kõik oma raamatuid ja teinud filmid. Ja oleksid mees hoopis mitte nalja. No näiteks Magnuse suhtes ma olen veendunud, et ma ei oleks saanud nagu sellist noh, isegi kolleegidelt nii-öelda sellist hävitavat reaktsioonina osade puhul või homset ja et noh, et ta oli umbes ideaal, mis ta tegi ja nii edasi ja vaene kannatav prototüüp seal, eks ole, edasi, et, et noh, ma arvan, et kui oleks saanud vanem mees, soetan, maksan Peeter Simm raudselt oleks mingisugune respekt olnud. Et, et aga noh, kuidagi väga palju oli seda põhjendamatut halvustamist, et noh, sellest ma ei saa aru, miks et noh, loomulikult, et noh, praegu ma olen rahulikum, kui ma olin võib-olla 20 aastaselt, aga siiski minu arust, kui sa kritiseerid inimese teost, siis kritiseeri inimese teost, ära kritiseeri selle inimese Maida riietust või, või kellega ta väljas käib. Kritiseeri teostajad, jäägem professionaalseks, et seda professionaalsuse vajakajäämist kohtab kahjuks Eestis väga palju, et näiteks muide, mis ei puuduta üleüldse mind, vaid, mis on nagu fenomen Eestis on ikkagi see, et näiteks kui ma avaldan arvamusartikli Eesti Päevalehes kolumni siis ütleme, enamus kommentaare sõimab minu isikut mitte seda probleemi, millest ma, või teemat, millest ma olen artikli kirjutanud, sellist asja ja mitte ainult minu puhul, vaid üleüldse autorite puhul. Et siis selliseid asju mina olen näinud ainult Eestis, seda ei tehta Venemaal seda ei tehta, inglise et Ameerikas või sa modereeritakse välja sellised asjad hakatakse lihtsalt sõimama artikli autorit, noh, see on eesti nokia. Meie saade on lõpus viimane küsimus, millele võiks vastata küll väga pikalt, aga ütle palun kolme lausega, kuhu sa tahad oma eluga jõuda, mida sa tahad ära teha? Ma arvan, et tee on veel ees, ma olen praegusel alguses ja, ja ütleme nii, et ma tahaks oma loominguga inimesi kuidagi mõjutada paremuse tähele. Lõpujääb kõlama Slow Electric lugu nimega Winter. Kahjuks ei jõua seda lõpuni küll kuulata, vabandame kuulajate ees juba ette, aga Kadri Kõusaare muusikamaitsega on kõigil huvi korral võimalik pikemalt tutvuda klassikaraadio kodulehel. Fantaasiasaateid järelkuulates on nii, jah. Aitäh, Kadri Kõusaar tulemast täna stuudiosse, jääme ootama filmi küsitlejateksolid. Erkki Bahovski ja Arp Müller, aitäh.